Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeannet, hier ook haaruitval. Volgens mij nog maar de helft over :(. Nou ja, heb het nu toch standaard op een staart, anders gaat Rutger er in hangen ;).

Liselot, wat heerlijk dat Stan zo goed doorslaapt al! Mag over afgelopen dagen ook niet klagen hoor; laatste fles (voor de meiden met rijstebloem) om 21.30, lig ik er zelf rond 23.30 in (R doet twee uur over zijn voeding) en vanmorgen was ik om 6.30 als eerste van het gezin wakker :) - dat was ook voor het eerst dat ze zo lang sliepen, maar 5.30/6 uur is redelijk normaal aan het worden.

Dutchess, nog maar even en dan begint school weer... ik vind het nog een raar idee zometeen niet weer te starten. Heb je er zin in? Naar dat je linkerpols ook pijn begint te doen...

Boogie, hoe bevalt je huisje???

Pauline, alweer terug? Fijne vakantie gehad?

Nog even snel wat spam en dan naar boven voor de laatste voeding!!!

[ATTACH=CONFIG]1940[/ATTACH]

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gaaf miepie!! Dat slapen gaat bij jullie dus ook goed, of was dit voor het eerst?

Hoe gaat het verder bij jullie? Ben je overdag alleen met de kids? Ga je weer werken straks en hoe gaan jullie dat thuis dan doen? Wat een georganiseer met 3 kindjes zeg! Zeker omdat Rutger wat meer zorg nodig heeft, is dat niet makkelijk denk ik? Ben erg benieuwd, denk vaak aan je en je gezinnetje (als Selma krijst denk ik: Marjan, niet zo zeuren, anderen zoals Miepie, hebben 3'kids en dat is veeeeuuuulll zwaarder).

Zo, vannacht weer goed gegaan. 20.45-6.00 tussen fles!!! Cool en vanmiddag van 14.00-17.15 geslapen. Hier doen we het voor!!

Nou dames, ik drink een wijntje en duik zo gauw mogelijk het nestje in!!

Geplaatst

Jolieneke, ben meestal drie dagen alleen, een dag komt mijn moeder en een dag schoonouders. Gaat prima zolan ik niet verwacht dingen gedaan te krijgen naast de verzorging Vd kids. Rond 6 uur dus eerste voeding (begin niet voor 5 uur; dan krijgen de alleen een speentje ;)), eerst meiden, die dam weer naar bed en dan Rutger. Ik kolf terwijl hij aan de pomp ligt en slaapt. Als Rutger klaar is is het rond 8/8.30 en ga ik douchen. Dan het hele boeltje mee naar beneden, spelen en rond 10 weer een fles voor Anna en Noor en die gaan dan weer naar bed en dan doe ik ondertussen Rutger zijn voeding weer + kolven. Rond 12 of 13 meiden weer naar beneden en fruit, gevolgd door weer een flessenrondje waarna de meiden weer slapen terwijl ik Rutger doe, dan groente en weer flessen - Miepman geeft die fles van 18u aan Rutger, ik kook als de meiden op bed liggen. Eten (terwijl Rutgers sonde nog loopt) en dan ga ik naar boven/bed -meestal huilende meisjes boven en die neem ik dan in bed. 21.30 laatste fles met rijstebloem en rond 23.30 ligt het hele boeltje dan op bed (alles slaap nu al behalve ik, maar Rutgers sonde loopt nog). Strak ritme dus, maar goed te doen! Tussendoor heb ik soms een uurtje voor de volgende fles om even te wandelen ofzo, maar hangt er wat vanaf hoe soepel alles loopt. En tijdens Rutgers fles kijk ik ook vaak nog wel een opgenomen serie terwijl hij ligt te slapen ofzo, of bel dan even een vriendin om bij te kletsen ofzo. En in het weekend en op dagen dat ik hulp heb gaan de voedingen sneller en gaan de kids dus in bad / onder de douche (alle drie 2x per week).

Geplaatst

Hallo meiden,

Het is alweer even geleden.

Ik ben uiteindelijk naar de begraafplaats gereden, met de jongen. Ik had een knuffeltje met een kaartje eraan voor het jongentje dat overleden is. Er stonden wat mensen te wachten, ik ben daar even heengelopen en gevraagd of zij wisten hoe de moeder er aan toe was en om te kijken of er nog andere baby's en kinderen bij waren. Dit was niet het geval, ik heb toen het knuffeltje aan die mensen gegeven en zij hebben het tijdens de begrafenis op het graf gelegd. Ik ben toen weggegaan omdat ik niet de ouders wilde confronteren met een tweelingwagen en 2 babys die zij kennen van hun zwangerschapscursus. pfff heftig hoor. Andre en ik zijn de dag erna naar het graf gegaan en het zag er gelukkig heel mooi uit. Veel bloemen en ons knuffeltje lag er ook bij. zonder kaartje, die hebben de ouders meegenomen, dat vind ik een fijn idee, weten ze toch dat we hun niet vergeten zijn. Ik ga ze komende weken ergens een keer bellen.

Verder gaat alles goed, de jongens slapen af en toe door: 23.00-0600 uur Hoera... ze zijn erg bewegelijk en hebben echt hun handjes ontdekt. heerlijk hoor. we zijn gisteren weer naar het consultatiebureau geweest.. 2e ronde prikjes.. bah gelukkig zijn ze niet erg ziek geweest, wel wat onrustig. vl week maandag moeten we met ze naar het ziekenhuis voor een echo van de heupjes. Er is een kansje dat ze een heupdysplasie hebben.. ik verwacht het eigenlijk niet.

Dat buikliggen gaat nog steeds voor geen meter, ze vinden er geen bal aan, dus ik (softie) draai ze dan snel weer op de rug.

Miep: wauw.. respect voor je dag indeling. Wat ontzettend heftig zeg. André heeft ook vol bewondering zitten lezen, diep respect. Wat heerlijk, 7 uur aan 1 stuk geslapen, ik wens je elke nacht zo'n topnacht toe. Wat een heerlijke kinderen zeg, zo lief.

Jolieneke, wat een fantastische tijden tussen de fles. Echt hulde, wat zal je blij zijn. En ik mag graag horen dat moeder ook een lekker wijntje drink. Daar heb ik ook wel weer een keer zin in, maar zolang ik bv geef zal dat nog even moeten wachten. wanneer gaan jullie ook alweer op vakantie??

Jeanine, wat vervelend dat je nogsteeds zoveel klachten hebt. Ik hoop dat het snel beter gaat. Wat betreft die mannen, die hebben gewoon een schop onder de kont nodig.

Geplaatst

Miepie, wat leuk om weer een foto van je kids te zien ! En net als Surf schreef ik heb ook diep repect voor je ! Heerlijk trouwens dat ze zo goed slapen ś nachts!

Surf, ik vind het nog steeds heftig het overlijden van dat jongetje, zo jong nog. Je weet natuurlijk niet waar het aan overleden is. Triest hoor zo'n klein mannetje nu al te moeten missen. Ja die man van mij moet af en toe een schop onder zń kont. Het is verder een lieverd soms wel eens te lief tja en dan lopen ze over hem heen zo ook op zń werk. Gisteren had ik ook weer een discussie zal verder niet in detail treden maar dan hoor ik je hebt gelijk. Het gaat mij niet om het gelijk hebben maar dat hij er wat mee doet wat ik zeg. Tuurlijk heb ik ook mń mindere kanten net als iedereen. Zijn kids zijn nu ook hier en dat geeft wat meer stress temeer omdat ik lichamelijk niet oke ben. Maar vandaag het huis voor mezelf, heerlijk ! Ik ben alleen thuis met Storm. Manlief is naar zń broer. Die heeft een mega tv en nieuwe films gekocht en ze blijven daar lunchen en avondeten. Eindelijk wat rust, Storm slaapt net als de hond hi hi. Oeps ik heb het nog niet getypt of ik hoor hem al. Gauw even zń speen terug in zń modn doen en hopenlijk slaapt hij dan nog een tijdje.

Geplaatst

Hi meiden

Eerder terug uit Zwitserland, dodi wa volledig van slag, at slecht sliep slecht echt helemaal niets! Weer terugin NL stuk beter alhoewel ze nog onrustig is. Ik provbeer morgen als manlief thuis is uitgebreid op iedereen te reageren.

Geplaatst

Hee Pauline, bah, da's niet zo fijn. Hoop dat ze vannacht lekker slaapt en jullie ook!!

Miepie: had nog niet gereageerd op je berichtje. Jee, meid….echt een strak schema en wat ontzettend knap zeg! Echt waar, heel veel respect voor je!! Hoe voelt het, om anderen in huis te hebben? Heerlijk dat er hulp is natuurlijk, maar voel je je nog wel helemaal happy 'vrij' thuis?

Surf: ook ik loop rond met jouw verhaal over het kleine jongetje. Wat is er toch gebeurd en wat een drama een kindje te moeten verliezen.

Hier gaat het steeds beter…. heerlijk!! Wowie. Het genieten is dan toch echt wel begonnen denk ik. Durf het natuurlijk niet te hard te schreeuwen want ben bang dat het danweer helemaal fout gaat (flauwekul natuurlijk ;))

Vandaag weer naar de manueel therapeut geweest. Vond haar toch nog wel te veel overstrekken. Heeft nekje en bekken weer behandeld. Moeten over 3 weken weer, omdat ze een bepaalde handeling (vanuit ruglig bij handjes omhoog trekken) nog niet goed deed. Zou als wel moeten. Ook een dubbele bilplooi die we even moeten bespreken met arts. Zucht… maar goed. Ze heeft zo'n vreselijk plat koppie, en ligt altijd op rechts, maar vanmiddag: op links!! Zal wel door de behandeling komen, denk ik!!!

Nou, ik ga zo op bed!!

Trusten!!

Geplaatst

Zo even een minuutje voor mezelf achter de compu, Finn ligt te slapen (was doodop) en Dodi slaapt in de box.

Gelukkig gaat het weer een stuk beter met haar, ze drinkt haar flessen weer leeg en slaapt 's nachts weer top! Opluchting voor moeders!

Jeetje Surf wat een heftig bericht van jou, moet zo vreselijk zijn om je kindje te moeten verliezen. Vind dat je het heel goed hebt opgelost met de begrafenis. Hoe doen Lex en Dev het verder?

Jeanine wat ontzettend rot voor je dat je nog steeds zoveel pijn hebt, word je daar niet helemaal gek van? Kunnen ze daar niets aan doen? Wel heerlijk dat Storm zo goed slaapt, zo'n ritme als jij beschrijft kennen wij hier niet hoor ;-)

Jolieneke, wat een heerlijk bericht dat er een opwaartse lijn te bekennen is! Eindelijk! En nu maar hopen dat Selma het volhoudt! Kunnen jullie eindelijk heel verdiend gaan genieten!

Miepie, na het lezen van jouw dagritme kan ik niet anders dan voor je buigen en mijn grote respect betuigen! Wow! Klinkt als een militaire operatie! En je drie kiddo's zien er echt geweldig uit. Nu hopen dat Rutger gauw zonder sonde kan!

Boogie, is de rust bij jullie wedergekeerd? Evi gewend aan nieuwe huis en moeders ook?

Dutchess en Liselot, respect dat jullie de bv zo lang volhouden (geldt uiteraard voor alle bv-ers), lijkt me wel fijn als je op een gegeven moment kan combineren, geeft toch meer vrijheid. Mijn overbuurvrouw die 3 weken na Dodi een zoontje kreeg vindt de bv erg zwaar, mannetje drinkt erg vaak.

IVFmoeder, hoe is het met jou? En Junior, ook al tijd niet 'gezien'. Gaat alles met de kids bij jullie goed?

gisteren even teruggekeken naar de eerst 50 bladzijden toen we allemaal nog in de enge wachtweken zaten. Gek idee dat we nu onze kindjes allemaal hebben. LAs ook dat Babeth (die bij ons nog vroeke mk had) bevallen is van een dochter Imke.

Gisteren hebben we de trampoline voor Finn in elkaar gezet, vandaag heeft hij de hele ochtend erop gespeeld. Ook moeders heeft een sprongetje gewaagd! Leuk hoor, maar wel zwaar voor je hoofd als je op je billen landt en weer terug naar staan wil veren :-)

Ladies fijne dag allemaal, al laat het weer te wensen over. Nog 3,5 weken en dan ga ik weer werken, wel veel zin in al zie ik er tegenop om Dodi weg te brengen.

Wanneer gaan jullie weer aan de slag? Velen van jullie zijn lerares, moeten jullie dan na zomervakantie weer beginnen? Die eindigt hier al komende maandag.. Finn naar groep 3, wow!

Geplaatst

Pauline, wat leuk om een foto te zien van je beiden kids. Qua uiterlijk heel verschillend vind ik. Lief hoor grote broer met zń zusje. Lekker dat ze allebei lagen te slapen heb je even tijd voor jezelf. Ja we hebben het getroffen met Storm hij doet het goed als we de RRR hanteren. We hebben nu echt een ritme te pakken sinds hij ook de nachten doorslaapt. Vannacht was ook weer luxe hij sliep weer 8u achter elkaar , hij werd vanochtend om 7u wakker.

Jolieneke, wat heerlijk dat het steeds beter gaat met Selma en dat het genieten eindleijk begonnen is ! Die manueel therapie werkt dus heel goed !

Vanochtend de fysiotherapeut aan huis gehad voor Storm zń voorkeursligging op links en lichtelijk afgeplat hoofdje. We hebben wat tips gekregen om Storm zń aandacht op rechts te krijgen. Hij ligt nu trouwens met zoń zijliggingskussen in bed. Ben benieuwd of zń hoofdje nog mooi rond wordt ! Daarna effe pauze en Storm de fles gegeven en toen op naar Mensendieck therapie voor mezelf. Van dezelfde vrouw waar ik zwangerschapsgym van heb gehad. Ik had Storm mee die wilde ze graag zien. En wat bleek ze was zelf ook zwanger al 22 weken ! Nu was het vooral dingen noteren als waar heb ik last van en wanneer etc intakegesprek dus.. Heb wat opdrachten mee naar huis gekregen zoals 3 keer per dag 10 min met Storm lopen. Ik ben nog erg moe en door de pijn in de rug kan ik niet ver lopen. We gaan het nu langzaam opbouwen. Volgende keer gaat de echte therapie beginnen.

Manlief is met zń 2 andere kinderen naar de dierentuin hier in Amersfoort samen met zń broer. Ik heb weer even het rijk alleen, Storm ligt heerlijk te slapen. Wat vliegen de weken voorbij. Manlief mag maandag weer aan het werk na 6 weken vakantie !

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1971[/ATTACH]Wow Pauline, wat een mooie kids heb je!! Leuk om te zien hoor! Fijn dat dodi het ritme weer te pakken heeft. Is voor iedereen fijn!!

Wij hadden vanmorgen de fysio op bezoek. Die heeft nog even wat oefeningen met ons besproken om de afplatting zo minimaal mogelijk te maken. Kindjes zoals Selma (die erg overstuur zijn geweest; de huilbaby s dus) hebben vaak zeer sterke rugspieren maar 'zwakke' buikspieren. Dat is dus bij Selma ook zo. OOk meldden we dat de manueel therapeut over de dubbele bilplooi had gesproken. Zij wilde ook even kijken. Zij had, toen Selma 6 weken was, ook al gekeken maar toen niets bijzonders gezien (evenals manueel therapeut, kinderarts, cb-arts). Ze schrok! Selma heeft aan de ene kant 5 plooien en de andere kant 3. Verschil van twee dus. Zij belde meteen de huisarts voor een verwijsbrief en gaf mij de opdracht het zh te bellen. Wij gaan zaterdag nl op vakantie en ze zei dat we er het beste zo snel mogelijk bij konden zijn….. Tadaaa….. morgen dus een echo van haar heupjes. ' Houdt het dan ook nooit op '

Super dat de fysio zo daadkrachtig is hoor!! Pfffff…. in het ergste geval een spreidbroekje. Dames, het is dan maar zo...

Geplaatst

Ha jolieneke, even snelle reactie: finn had ook twee plooien meer aan een kant maar dat bleek niets te zijn.

En ik heb gipsbroek en spreidspalkjes gehad voor dysplasie en luxatie en ook goed terecht gekomen ;-)

Succes morgen!

Geplaatst

@Jolieneke, ik lees hier nog regelmatig mee over Selma. Fijn dat het de laatste dagen wat beter gaat. Wat betreft de ongelijke bilplooi, die heeft Gwen ook. Ook een echo gehad en niks aan de hand. Ik heb me ook gek gemaakt, maar gelukkig voor niks.

Geplaatst

Pffff thnx voor jullie berichtjes!! Ik maak me ook niet hele erge zorgen hoor maar WEER iets.... zucht.

Blij dat ik ook nog effe goede verhalen lees over extra bilplooien!!

Geplaatst

Jolieneke,

succes morgen bij de Echo. Wij moeten volgende week maandag voor beide kinderen. Lev heeft instuit gelegen en dus verhoogd risico en Dex heeft ook extra bilplooi. Ik maak me geen zorgen, we zien het wel. Zelfs als ze wat zien, dan komt het vaak allemaal goed.

Fijne vakantie.

Geplaatst

Nou, Selma heeft heupdysplasie. Haar rechter heup ligt totaal naast de kom en de linker zit ook niet goed. We zijn nu onderweg naar een orthopeed. Ze krijgt een broekje / beugel in elk geval tm haar 1e jaar.

Ben erg emotioneel, slaat misschien nergens op maar dit meisje maakt wel wat mee zeg in haar prille leventje, en wij met haar.

Er zijn heeeeeeeel veel ergere dingen op de wereld dan dit, dat weet ik, ik ga ook niet zeuren maar dit is wel mijn kleine meisje.

O ja, door dit beugeltje kan ze slecht in het zijligkussen, koppie blijft dus plat en helmpje kans wordt nu wel groter. Ach ja, zei mijn man: beugeltje, dan ook maar een helmpje. ;)

Of we nog gaan kamperen weten we niet. Ze kunnen eerst heftig reageren op deze beugel. Afwachten maar.

Marjan

Geplaatst

Oh neeMarjan, wat ontzettend rot voor Selma en voor jullie. Je mag absoluut klagen want het zit jullie allemaal niet mee! Jeetje en een heup dus echt luxatie? Misschien is dat wel waarom ze zo krijste?! Had manueel therapeut datniet gevoeld?

Sterkte meis. En als hart onder de riem: ik had hetzelfde als Selma aan beide heupen en kan me niets herinneren van gipsbroek (doen ze nu niet meer) en van spalkjes en het is allemaal helemaal goedgekomen. Maar alsnog heel rot, veel sterkte en knuffel voor Selma en jezelf!

Geplaatst

oh lieve marjan ik las het gisteren allemaal en had al op hyves gereageerd maar nu nogmaals.

het zit jullie godv niet mee, je mag klagen! hallo dit gaat al maanden zo bij jullie en dit is toch ook heftig.

ik denk onwijs veel aan jou

hoe is het met de andere dames?

Geplaatst

Lieve Marjan, dit is weer geen nieuws waar je op zit te wachten het zit jullie echt niet mee. Vind het zo sneu en er zijn idd ergere dingen zoals je zelf zegt. Maar dit is geen excuus om niet te klagen hoor,ben je gek ! Dit is gewoon zwaar kut om het zo maar even te zeggen omdat je al zulke zware maanden achter de rug hebt. Kleine Selma kan wel zo vreselijk gekrijst hebben vanwege haar heupjes, wat Pauline ook zegt. De arme schat ! Hoe onstaat zoń hepdysplasie eigenlijk ? Komt dat door de geboorte of hebben ze dat al als ze nog in de buik zitten ? Sterkte meid !

Geplaatst

Lieve Marjan,

grrrrrrrrrrrfffffffffkdkahfoihgkaeiorjgklafoiglkek Meid, meid meid, wat heb ik met jullie te doen... ggrrrom. Wat balen zeg en klaag maar lekker hoor.... dat geeft helemaal niks. Hopelijk heeft ze zelf weinig last van een beugel, maar ja je zit er niet op te wachten. Net nu het wat beter ging.

Trek je het nu een beetje en hoe doet Selma het met het broekje/beugel?

Ivfmoeke: hoe is het met jou? Hoe gaat het met Caz? Ben je weer helemaal up and running?

Pauline: Dus jij had ook een dysplasie.. en dat is helemaal goed gekomen, dat is fijn om te horen. Ik ken inderdaad ook wat volwassen mensen met heupdysplasie en dat is ook helemaal goed gekomen, sporten gewoon lekker.

Dames,

Wij zijn net terug van het kinderdagverblijf... brrrr het komt nu echt heel dichtbij. jasses. volgende week twee uur wennen, 2 september 6 uur wennen en 9 september gaan ze voor het eerst de hele dag. Ik begin 5 september weer met werken, ik heb er nog helemaal geen zin in bah bah bah. Maar ja, ik realiseer me ook wel dat het gezond is enzo.. babababab.

Maandag moeten wij met onze jongens naar het ziekenhuis voor echo van heupjes. Ik maakte me niet zoveel zorgen, maar nu ik het verhaal van Marjan weer lees, begin ik toch hard te duimen. Dames, ik heb vraagje, Dex en Lev hebben 6 keer een nacht door geslapen en nu lukt het alweer eventjes niet. hadden jullie dit ook... dat ze weer even terug vielen?

boogie Hoe is het met jullie, al gewend aan je nieuwe huisje?

Geplaatst

Pauline: Wat shit dat jullie eerder terug moesten komen omdat Dodi het niet trok. Wat een temperament en sterke wil voor zo'n inimini. Wat een prachtige foto van finn en dodi.. is hij trots als grote broer? Echt een schattige foto.

Jolieneke: mooie foto hoor van je meiden. echt heel leuk, ze zien er tevreden uit.

Geplaatst

Ik ben net terug van het ziekenhuis.HB is goed gestegen naar 7.4 dus ik ben heel tevreden. Ik ben ook veel minder moe. Bloedbezinking was gedaald (hoge bloedbezinking duid op ontstekingen heb altijd iets te hoog vanwege auto imuunziekte maarr na de bevalling was hij heel hoog. Veel pijn in de gewrichren gehad nu is het rustig) De pijn in mń rug, buik e.d ga ik voor naar Mensendieck. Nu was ik bij de reumatoloog op advies van mń internist waar ik deze maand ook nog heen moet. Op de terugweg nog even naar Prenatal geweest en lieve mini schoentjes voor Storm gekocht met de kortingsbonnen.

Geplaatst

Dank jullie wel, voor jullie lieve berichtjes.

Tja, vreselijk wennen voor mama, maar ook voor Selma. Het slapen gaat vanmiddag niet zo super. Ze heeft ook heel heftig geprotesteerd. Maar ja, wat wil je als hierin wordt gewurmd

http://www.wheatonbrace.com/products/wpharness.html

Waarschijnlijk heb ik het zelf ook. Ik heb mijn hele tienertijd heupproblemen gehad (ik sportte ook veel). Heb bij veel verschillende therapeuten gelopen. Als baby nooit gekropen. Mijn ouders zeggen nu ook: ja, het kan heel goed. Artsen ook trouwens. Mijn tante en oma hebben ook heupproblemen, maar zijn nooit vroeger behandeld. Pas op latere leeftijd geconstateerd. Zo ging dat vroeger gewoon. Er werd niet zo goed gesignaleerd als nu en tegenwoordig zijn ze snel met behandelen.

Tja, afwachten. Maar ik heb het erg met haar te doen… de pop.

Hier sliep Selma ook een paar dagen door. Nu alweer 2 dagen niet (4.00 en 3.45 uur vannacht). Ik ga er vanuit dat ze dat nu ook even niet meer gaat doen met dit harnas.

Het is niet anders.

Ik reageer later even op andere berichtjes hoor, nu effe druk met man/Selma haha. Jolien logeert bij opa en oma. En ja, haar gezelligheid mis ik enorm… snik.

Geplaatst

Lieve moppies!

Alle opsporingsberichten kunnen weer teruggehaald worden want hier ben ik weer ;-)

We hebben weer internet!!!!

Wat een heerlijkheid.

Vanavond kom ik terug om uitgebreid te lezen en te reageren.

Goh wat zit ik hier te genieten zeg :happydance:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden