Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Boogie, nee meid JIJ hebt het goed gedaan twijfel daar niet aan. Het is jou kind jou leven en jij doet het zo als jij het wil en Evi doet het hardstikke goed. Je moeder mag bv best zeggen ik deed het vroeger anders met mijn kinderen maar daar houdt het op. Door te zeggen je doet het niet goed kweek je duidelijk kwaad bloed. Jij voelt je aangevallen en daar heb je alle recht toe. Als jij advies wil van je moeder had je er wel om gevraagd maar zo op de man af roepen je doet het niet goed is duidelijk kwetsend ! Jou kindje ś avonds laat voeden werkt niet. Al staat het honderd keer in de boekjes of zeggen andere mensen dat het anders moet zoals je moeder dat werkt niet voor Evi ! Ga op je gevoel af en stoor je niet aan anderen. Vind het heel rot dat je moeder het blijft zeggen. Na 1 keer heb je de boodschap ook wel begrepen ! Ik heb maanden terug een aanvaring met mń moeder gehad over iets totaal anders en heb alles toen op papier gezet. Hoe ik er over dacht etc. Misschien ook een idee voor jou ? Bij mij hielp het wel het van mij af te schrijven en ten 2e kon ik het rustig aan haar schrijven zonder in de rede gevallen te worden of niet gehoord ( mń moeder liet mij vaak niet uitpraten) Na die brief kan je het je moeder nog een keer persoonlijk vertellen dat het jou leven is en dat jij het zo doet. Ik vind jou zin: er zijn meerdere wegen die naar Rome lijden zo sterk ! Want zo is het ook ! Nee Boogie, twijfel niet aan jezelf je moeder zit totaal fout jij echt niet. Ze moet je juist steunen nu en wat ze nu zegt werkt alleen maar averechts ! Sterkte meid !

Liefs,

Jeanine

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje meiden ik zit hier gewoon te janken. Ik vind het zo erg!! Waarom begrijpt iedereen dat het echt heeeeel erg naar is om te horen dat iemand vindt dat je het niet goed doet behalve bij mij thuis?? Ik wil een mening respecteren maar het domweg afbranden van onze manier van doen daar ga ik niet mee accoord....

Moeilijk, moeilijk, moeilijk.....

Geplaatst

Oooo Boogie. Ik werd witheet toen ik je berichtje las. Meid, je doet het fantastisch!! Echt hoor!! Wat je moeder en zus ook zeggen. Wat is dit zwaar voor jou. Dit mogen ze jou en je man en Evi niet aandoen. Pffff.

Ik kan je niet echt helpen natuurlijk, maar als jij mij was liet je het nu bezinken en laat je hun contact met jou opzoeken. Jouw kindje doet het geweldig. Er is geen enkele reden voor hun om zich te bemoeien met jullie kindje!!!

BOOS! bah.

Sterkte meid!! Ik denk aan je ..... Relax bij je meisje hoor, probeer het!!

X

Geplaatst

@ Jolieneke,

Wat een schatje zeg! Wel duidelijk een plat hoofdje maar van de voorkant zie je er echt niets van! Ik vind dat je zo ook niet ziet dat het zo'n lekker mollig ding is.

@ Maaike,

Wat leuk om weer wat van je te horen! Jammer dat het voor zo'n waardeloze situatie is maar super lief dat je reageerde op mijn wanhoops bericht :-)

Hoop dat alles goed gaat met Ties?

@ IVFmoeke,

Welke wij jonge ouders is dat dan? Ik zat vandaag die van augustus te lezen maar zag hem niet?

Wel super leuk en wat zullen jullie trots zijn.

@ Paulien,

Jeetje jullie mannetje zo ziek. Ik hoop dat hij snel opknapt. Zo erg om zo'n mannetje zo ziek te zien. Sterkte hoor. Gaat het rouwens beter met Dodi of hielp het advies van Derek Ogilvie niet :-))

Wat een moeilijke dag!

Begin van de avond gebeld naar mijn vader dat ik het erg moeilijk vond en dat ik alles wilde laten zakken voor we het er verder over zouden gaan hebben. Mijn vader vond dat het allemaal veel te hoog opgelopen was en vind het allemaal maar belachelijk. Hij snapt niets van die vrouwen en vond dat ik ook wel moest begrijpen dat mijn moeder het niet zo bedoelde. Een superlieve email van mijn moeder gehad hoe trots zij op mij zijn en hoe goed we het doen met ons meisje en dat ze alleen maar een advies wilde geven. Dit is er misschien verkeerd uitgekomen of fout opgepakt door mij maar nooit zo bedoeld. Waarschijnlijk zijn dit dan mijn kraamtranen geweest want was ik verdrietig en gekwetst ;-) Zo'n hecht gezin maar ik was in staat om te breken... GElukkig zijn ze net langsgeweest en is alles weer goed. Vergeven en vergeten.

Gelukkig maar want morgen moet ik werken. En Evi gaat naar een vriendin. Spannend hoor. Maar mijn vriendinnetje is zo lief en had er zo'n zin in. Ik vind het super dat zij dit voor mij doet terwijl ook zij in dit moeilijke traject zitten maar helaas zonder gevulde wieg....

Thanks voor jullie reacties lieve meiden. Heb er hoofdpijn van. Ga lekker slapen.

Geplaatst

Boogie, wat fijn meid dat de lucht weer geklaard is ! Hoofdstuk afgesloten en nu weer verder met jullie leven ! Wat een super lieve vriendin dat ze op Evi wil passen. Ik heb hetzelfde gedaan voor een vriendin toen ik nog in het IVF traject zat. Haar dochtertje wordt in december alweer 2 jaar. Ik hoop dat je vriendin ook zelf nog eens het moederschap mag ervaren. Ik vind het zo iets moois en gun het iedereen.

Geplaatst

Hè, nou fijn Boogie!! Lekker je eigen ding blijven doen hoor! Je doet het super! Dat ziet je moeder ook wel!!

Selma gaat zaterdag voor het eerst een dagje naar mijn ouders. Het moet er nu toch maar eens van komen. Ze willen graag maar door de hele zware beginperiode is het er niet van gekomen. Tja, en dan moeten ze eerst een hele instructie krijgen over het pavlik spreidbroekje. Je raakt er zelf snel aan gewend maar voor een 'leek' is het best ingewikkeld. De puckababy ook nog eens uitleggen en dan redden ze zich er maar mee. Haha! Volgend weekend blijven beide meiden 's nachts logeren. Ook spannend.

Nou, de dame is moe maar slapen wordt hem even niet.... huilen!! Zucht. ;) komt goed ...

Geplaatst

Boogie

Wat fijn dat het toch goed is gekomen. En vooral dat je moeder het zelf heeft ingezien! Super

Hij staat in die van september

Jolieneke

Goed plan de kids bij opa en oma. Zal zeker even spannend zijn maar met goede instructies moet het toch goed komen.

Hier alles goed vandaag een drukke dag met bezoekjes.

Geplaatst

Ik had destijds gemaild voor foto onderin en toen vlak voor onze vakantie mailden ze mij voor een betere foto betreft kwaliteit! Dus we wisten het wel maar niet dat dit een stukje zou zijn! Echt top van hun. Altijd een leuk blad.

Selma ook onrustig!? Caz namelijk ook geloof toch de verandering in weer! Zie ik in de klassen op school ook altijd terug! Herken jij dat ook?

Geplaatst

Lieve meiden,

Hier weer een teken van leven van mij. Kanonnen, ben begonnen met werken, dat is echt ontzettend druk zeg... we moeten echt weer even een nieuw ritme vinden. Dex en Lev sliepen redelijk goed em werden vaak wakker rond zessen voor een voeding. Nu wordt dex gewoon weer midden in de nacht wakker omdat hij minder goed uit flesjes drinkt.. poepoe. Maandag zijn we bij het cb geweest, ze wegen 6300gram en 6070.. groei is gemiddeld dus prima. Ze hebben nu alle 3 de prikjes gehad en nu hoeven we pas terug bij 6 maanden.. joehoe.

Ik heb wel even contact gezocht met een kinderfysio in de buurt, want Lev zijn hoofd is nog steeds een beetje scheef... brrrrr Hij bleef voorheen goed liggen in zijn zijligkussentjes... maar nu lukt dat niet meer zo goed. Ik ben benieuwd.

Jeanine, wat een heerlijk kereltje heb jij. wat een lachebekje. knap hoor.

Boogie: Fijn dat het weer is bijgelegd et je moeder, maar het was wel echt van de gekke hoor. Je doet het zo goed. en vroeger hadden we guldens, geen centraleverwarming, sliepen we in een bedstee, moesten kinderen op hun buikslapen, juist geen borstvoeding...... Vroeger was alles anders, niet beter. Dat heet voortschrijdend inzicht. En gelukkig maar! Dus laat je vooral niet gek maken.

Ivfmoeke: Wat leuk dat caz in het blad stond, erg leuk inderdaad. Ben jij weer begonnen op school, hoe voel je je?

Geplaatst

Surf, fijn dat het zo goed gaat met je jongens. Mooi gewicht ook ! En wat een schatjes zijn het ! Maak jij ook zoveel fotoś ? Ik moet nodig eens beginnen met inplakken maar kan de rust er nog niet voor vinden. Internet liever even als Storm slaapt ha ha !!! Jammer dat Dex weer midden in de nacht wakker wordt zeker nu je werkt maar dat komt ook wel weer goed hoor. Leuk trouwens om jou ook eens te zien op een foto ! Je ziet er goed uit !

Storm heeft een sprongetje gemaakt. Vorige week vaak dagen met hazeslaapjes van amper 45 min. Maar nu gaat het weer zo goed. Anderhalf uur wakker dan begint hij te jengelen of te gapen en dan doe ik hem gelijk in bed en slaapt hij weer 2 uurtjes. Net ook weer gedaan en hij sliep echt binnen 2 min. Ik merk toch echt dat ritme en regelmaat het beste werkt bij hem. Gisteren even bij een vriendin koffie wezen drinken ś ochtends sliep hij 2 uurtjes voordat we weg gingen en ś middags dus weer niet veel. Dat is altijd als ik weg ben geweest. De tijd tussen 5 en 7u vind ik het lastigst. Hij jengelt dan vaak. Altijd rond etenstijd dus. Gisteravond om 18.45 u de fles en 19.00u lag hij in bed. Om 22.30u wakker gemaakt voor de laatste fles en vanochtend om 7u werd hij weer wakker. Ik kan niet anders zeggen dat het hier ś nachts altijd prima gaat ik hoor hem nooit. Hij heeft ook iets nieuws ontdekt, zń tong ! Gisteren de hele tijd de tong uitsteken zo grappig gezicht. Was Storm een om de dag poeper nu poept hij elke dag en al dage geen krampjes meer gehad . Morgen heb ik weer therapie voor mń rug hopenlijk heeft ze nog andere tips cq oefeningen wat gaat helpen want afgelopen week weer veel last van mń rug gehad. Ga nu even lekker douchen. Ik heb het koud en het is goed voor mń ruggetje. Manlief moet vanmiddag weer naar het ziekenhuis voor de halfjaarlijksecontrole bij de MLD arts vanwege zń lever.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Hoi Meiden nog even snel voordat we naar babymassage gaan voor het eerst.surf ik ben idd ook weer aan het werk, bleh!

Zijn er nog dames die kolven?

Caz drinkt twee keer op Kdv en krijgt dan 200 cc per keer. Ik kolf gedurende dag 300cc bijelkaar dus moet dan steeds 's avonds een vierde keer kolven om voldoende bijelkaar te krijgen. Weet niet of ik het nog lang blijf doen kost veel energie merk ik!

Geplaatst

Hoi ivfmoeke, Ik kolf ook nog steeds, ze krijgen nog steeds volledige borstvoeding. Dex en Lev drinken echt een stuk minder uit de fles, soms maar 70 ml en een andere keer 110ml, dat is dus niet zo veel. Ik kolf 2 x op mijn werk per keer kolf ik 300ml (dubbelzijdige elektrische kolf) Nu merken wij afgelopen week dat dex de nacht niet meer doorslaapt omdat hij volgens mij honger heeft. zo zielig. We zetten toch even door. Wellicht is het gewoon even wennen ... hmmm Heb jij nog tips met flesvoeding?

Ik ben vanavond ook gesloopt.... de combinatie van werken en voeden valt mij ook best heel erg zwaar.

o even snel speentje terug stoppen.

Geplaatst

Surf, kun je geen rijsteloem door de fles doen voor de nacht? Hebben ze een verzadigder gevoel (en als je de vanillesmaak neemt drinken ze misschien nog wat meer omdat het zoet is ;)). Wellicht houdt Dex het dan langer vol? Of mag je niet bijvoeden als je BV geeft? Nah ja, dacht: toch ff inbreken! :)

*breek weer uit*

Geplaatst

IVFmoeke, foto helpt sommige vrouwen goed, maar vooral geen cc's gaan tellen! Probeer voor jezelf de druk er wat af te halen: alles wat je kolft is mooi meegenomen en als je te weinig hebt is kv een heel goede vervanging waar Caz echt niks tekort mee komt. Hielp hier enorm toen ik druk voelde toen ik de ophogingen niet meer bij kon houden met kolven. Ik ben nu na ruim een half jaar aan het afbouwen...en vind dat enorm moeilijk. Het kolven kost veel tijd en energie en ik weet dat het nu (geef geen live bv) echt niks meer uitmaakt of ze kv of moedermelkkrijgen...maar het is voor mij iets wat zo verbonden is met de kids. Heb gekolfd vanaf het moment dat zij er waren en vind het heel raar dat straks niet meer te doen.Hier de laatste dagen een hoop gebabbel en de meiden zijn druk aan het bijna-omrollen, haha.

Geplaatst

Hoi allemaal

Na twee dagen werken best gesloopt. Poeh. Lees herkenbare dingen (behalve het kolven natuurlijk). Respect overigens voor jullie nog steeds borstvoedende dames!!

Surf wat leuk een foto van je te zien. Je ziet er stralend uit!

Zo, nu is de koek op haha, ga morgen wel wat langer reageren.

Liefs

Geplaatst

Miepie ik probeer het idd los te laten maar mijn voorraad raakt natuurlijk snel op. Ik denk dus dat bv terug aan het lopen is want op de dagen dat ik thuis ben komt hij ook 's nachts de andere dag niet als hij al twee keer 400cc in fles heeft gehad. Moeilijk weet niet goed wat te doen; doorgaan of afbouwen! Surf en Miep respect voor jullie met meerlingen te voeden!!!

Duchess hoe gaat dat bij jou en Morris en werken!?

Wat een weertje en ik ben aan het werk! Zit nu wel buiten mrt de kids

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]2251[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2252[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2253[/ATTACH]

Moet natuurlijk ook weer even spammen ;). vlnr: Rutger, Noor, Anna

Jeanine, wat een heerlijk kereltje!

Geplaatst

Wowie, wat een leuke foto's van de kids! Jeanine, storm is een mooi manneke hoor, erg relaxed lijkt hij me. :-)

Miepie: wat een rijkdom. Wat ziet Rutger er ook tevreden uit. Mooi ventje hoor!! En de dames; prachtig!!

Effe kort: Jolien is geprikt door een wesp in haar mond/lip vanmorgen. Jolien en ik waren gezellig een ochtendje samen aan het kjjken bij de toneelclub waar mijn man en ik beide bij spelen. Dat is buiten; openluchtpodium. Hectiek alom: iedereen zei: meteen dokter bellen! Dus gedaan en we moesten meteen komen. Het was behoorlijk dik. Gelukkig leek het mee te vallen. We moesten haar goed in de gaten houden. Nu is ze erg aan het snotteren ... Hoop niet dat het ermee te maken heeft.

Xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden