Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanochtend een vriendin op de koffie gehad die Storm de fles heeft gegeven. Vinden mensen altijd leuk om te doen en ik heb er geen problemen mee. Deel hem graag met mń dierbaren ! Daarna begon Storm te jengelen dus hup naar bed hij sliep zo maar ja toen kwam om half 1 de fysio dus hup weer uit bed. Zo sneu maar ja. Storm kijkt al meer naar rechts en ik leg hem vaker op rechts met 2 rolletjes hydrofielluiers in zń rug. Het zijliggingskussen hielp van geen meter. Weer nieuwe oefeningen gekregen maar ze zag al verschil wel goed dus na een week. Maar ja toen ging ze de heupjes bekijken links kan hij minder mee dan rechts en minder ver buigen dus ze raadde aan een echo. Ze zal een briefje schrijven voor het CB waar ik volgende week heen moet of ze ook even willen kijken. Ze zei het kan ook komen omdat hij altijd op links heeft gelegen dus ook met zń gewicht op zń been en heup dat links wat minder is. Maar om het zekere voor het onzekere te nemen toch maar een echo laten doen.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee jeanine!

Vervelend dat je even in onzekerheid zit over zijn heupjes. Toch zeg ik je: het komt goed. Zo'n harnasje is absoluut niet leuk, maar hoe eerder ze er achter komen, hoe korter ze vaak erin hoeven te zitten. Leef met je mee hoor.

( wij hebben niet eens de tijd gehad om ons er druk over te maken, haha, Selma had hem een dag nadat we erop gewezen werden.)

--- Hihi, die Storm!! Selma kreeg dat bij de puckababy tot 3 maanden ook voor elkaar. Ze ligt nu al een tijdje in de 'vervolgzak' en daar zit een soort jasje in. Vorige week zat ik naast haar bed en kon niet geloven wat ik zag: ze had 1 vinger dwars door de stof heen gedrukt. Zat gewoon een gat!!!! Whahahaa. Ik zal nooit beweren dat we geen pittige tante hebben ;)

Was van plan met 4 maanden rijstebloem bij de laatste fles te doen. Toen ik dat vorige week opperde, en de wijkverpleegkundige nog eens naar haar gewicht keek, zei ze: nee, doe maar niet. Selma zit tegen de bovenlijn aan. Ze krijgt absoluut niet teveel voeding, ik vind het gek dat ze zo 'dik' is. Maar goed, ga wel rustig straks met groente en fruit beginnen. Kleine beetjes en precies zoals Miepie schreef. Paar dagen hetzelfde en dan weer een nieuwe smaak. Werkte bij Jolien ook super.

Bij jolien was ik erg fanatiek: kookte veel hapjes zelf ( toen ze iets ouder was) en vaak vers fruit. Kreeg een boekje via een site waar Jolien 'toetje van de maand' was geworden. O ja, ga nu effe opscheppen haha: Jolien was ook baby van de maand op babyinfo in 2009. Gaaf hè? Wonnen we 2 Canvasdoeken mee. Hoezo trotse mama??

Zo, de dames slapen nog in onze sleurhut met airco!! Buiten in de schaduw 25 graden. Nu lekker 22 binnen waar ze slapen.

Laterrrrrrr :-)

Geplaatst

Hee Jolieneke, ach ja er zijn ergere dingen eerst de echo maar afwachten als het niet goed is dan zij het zo. Er is gelukkig dan wat aan te doen. Storm is ook behoorlijk aan de maat. Ik denk dat hij ook geen rijstebloem bij de laatste fles krijgt. Volgende week vrijdag weer naar het CB voor controle en prikjes.

Storm ligt lekker in de box te spelen met de babygym. Ik kreeg vandaag de bestelde fotoś binnen van Storm. Ik bestelde eerst atijd bij de AH. Maar vond ze de laatste keer niet zo mooi. Nu op internet gezocht en Webprint kwam het beste uit de test bij de consumentenbond en kassa. En idd ze zijn erg mooi en vlot opgestuurd. En de prijs valt reuze mee. Gisteravond een fotoboek gemaakt online van Storm zń geboorte ( nou ja geen fotoś van de geboorte/bevalling zelf maar vlak voor en na de geboorte en de 2 dagen dat we in het ziekenhuis verbleven.)

Verder ben ik erg geschrokken. Mń vriendin belde, haar man is al tijden niet fit. Eerst kinkhoest en van alles en nog wat erna. Nu is hij vanmiddag in elkaar gezakt en naar het ziekenhuis gebracht. Mń vriendin werd op haar werk gebeld dat ze met spoed moest komen. Ze belde mij vanuit de auto en zei dat ze iets hadden gevonden in zń buik. Ze zei dat hij de laatste tijd een dikkere buik had gekregen en zij had gezegd je moet niet zoveel eten ! Ik herken het wel een beetje en hoop niet dat het een aneurysma is. Mń vader had dat nl en had ook een dikkere buik gekregen en is ook in elkaar gezakt destijds. Ik wacht in spanning af heb nog niets van haar gehoord. Wordt vervolgd.

Geplaatst

Jeetje Jeanine, ik hoop dat alles goedkomt met de man van je vriendin.

Klinkt te geestig dat Storm en Selma handjes uit puckababy wurmen om te kunnen sabbelen, heb puckababy twee keer geprobeerd maar Dodi werd pislink en ze slaapt ook gewoon goed in trappelzak.

Dodi is ook groot hoor, ze woog vorige week dinsdag bijna 5600 gram en is 62 cm. Best lang!

Ze vindt buikliggen hartstikke leuk, kijkt dan echt om zich heen, gister was ze 10 weken. Gaat zo snel.

Ik reageer later op iedereen, ga zo Finn uit school halen (bso) die is vandaag voor het eerst op de fiets zonder zijwielennaar school geweest. Zoveel mijlpalen in een week, en groep drie en fietsen pffff wat gaat het hard.

Tot later!

Geplaatst

Gelukkig het is en blindendarmontsteking ver gevorderd maar geen aneurysma. Nu vanavond opereren. Hij was flauwgevallen van de pijn.

Storm ligt heerlijk te slapen ik ben weer strak bezig met Ria Blom en Storm huilt de laatste 2 avonden niet meer dan 5 min voordat hij lief gaat slapen. Vanmiddag ook 3u achter elkaar geslapen. Morgen breng ik hem voor het eerst naar de oppas ik moet naar therapie. Hier regent het nu, van het weekend schijnt het weer wat mooier te worden. Ik zit nu ff lekker op de bank die heerlijk ruikt ha ha ! We hebben een stoffen bank en ik heb de kussenhoezen gewassen en wasverzachter gebruikt ik zit heerlijk tussen de bloemengeuren. Fijne avond allemaal !

Geplaatst

he meiden,

weer een levensteken van mij, heb eerst eens alles bijgelezen.

heel herkenbaar wat jullie schrijven van de puckababy, ook onze Caz heeft dat gedaan, ik hem toen de swaddle me gekocht! kon hij vrij met een handje sabbelen en toch lekker slapen.

Als hij een spongetje heeft dan slaapt hij overdag 45 minuten en dan schreeuwen en krijsen: ik houd me dan ook niet aan het boek van Ria Blom tijdens deze periode.

Sinds vandaag is hij weer uit zijn derde sprong en meneer slaapt nu al ruim 2 uurtjes.

Verder slaapt hij van 19.00- 8.00 uur zonder voeding, HEERLIJK. Echter snappen mijn boobs het nog steeds niet, elke nacht lek ik enorm terwijl dit slaapgesdrag toch al sinds 20 juli zo is, bijna al een maand. Zondag wordt hij gedoopt en hebben we onze babyborrel, maandag samen vrij en dan ruimen we alles in huis op

Een ander vraagje:

Wensen jullie nog een kindje en wanneer zou je weer willen gaan behandelen?

wij hebben nog twee eskimo's in vriezer. Ik mag van arts starten als ik gestopt ben met bv. We denken erover om in jan te starten. aan de andere kant, Caz is nog zo jong, we genieten volop van hem maar stel dat het weer jaren duurt?! Moeilijk

meiden jullie doen het allemaal super, de een heeft wat meer strubbels dan de ander maar zo mooi om ieders verhalen te lezen!

hier nog wat pics van onze boef

Geplaatst

Ivfmoeke, wat een lekker ding is Caz! Fijn dat hij het zo goed doet, en zo doorslaapt. Die lekkende boobs had ik ook (eerst toen ze nog in het zh lagen en ik dacht 's nachts wel door kon slapen....en weer toen ze ineens langer dan 6 uur gingen slapen), hier ging het wel vanzelf over.

Jeanine, wat fijn dat het 'maar' een blindedarmontsteking was!

Dodi is ongeveer even groot als Rutger, Pauline. Hij was vrijdag 5400 en 59cm. De meiden weeg ik vrijdag as pas weer, maar die zijn een stuk groter, denk zo'n 700gr meer.

Op hoeveel voedingen zitten jullie nu? Hier krijgen de meiden natuurlijk ook al groente en fruit, maar de flessen overdag gaan er dus steeds minder goed in, melden zich er niet echt voor. En ik heb ze vandaag om 7 uur wakker moeten maken omdat ik er anders geen 5 voedingen + hapjes in krijg - zit er dus aan te denken ze maar naar 4 flessen te gaan zetten. Nadeel is alleen dat R er wel 5 moet hebben omdat hij geen bijvoeding krijgt en dan gaat het dus nog ongelijk lopen ook....

Geplaatst

Ivfmoeke, wat een heerlijke fotoś van Caz ! Wij gaan niet voor nog een kindje. Ik ben al 41 had een zware zwangerschap, bevalling en nasleep.Ik heb een auto imuunziekte en nog een zwangerschap kan ik niet aan. Daaarnaast manlief heeft nu in totaal 3 kinderen en vind het genoeg zo. En wij willen het lot ook niet tarten mede vanwege mń leeftijd. Als ik jonger was geweest en niet ziek dan had ik er nog wel eentje gewild.

Miepie, Storm moet volgende week vrijdag weer naar het CB. Hij zit op 5 voedingen en is de 27e 3 maanden oud. Hij weegt denk ik nu wel zoń 5800 graam schat ik.

Storm is vandaag voor het eerst naar de oppas geweest. Ging goed gelukkig. Ik moest naar de Mensendiecktherapie vanwege mń rug. De nodige oefeningen meegekregen en een Spina-Bac ( een soort kussen verstelbaar in 6 standen die steun geeft aan de onderkant van mń rug de lenden zeg maar) Maandag naar de gynaecoloog voor nacontrole.

Fijn weekend allemaal !

Geplaatst

Oh wat een verschillende kilos caz bij drie maanden 6650 en 62.5 cm! Hij is zo groot

Zit zelf op vier voedingen we gaan voorlopig niet bij orden ivm kindereczeem van mezelf en dat caz veel spuugde en stinkende scheten liet als ik zuivelproducten nam! Dus voorlopig nog volledige borstvoeding heerlijk dat intieme moment met hem.

Miepie zit je nog steeds lekker in het ritme?

Jeanine hoop dat oefeningen en speciale kussen helpen

Liefs

Geplaatst

Hi dames,

Zo de fles van 7.15 zit erin. Was al om 4 uurbij Dodi op de kamer gaan liggen en haar bij mij in logeerbed genomen. Zo vervelend dat ze zo vroeg wakker wordt. Ze laat dan heel veel scheten. Ik pak haar dan stevig vast, vouw beentjes naar haar buik en hou haar handje vast. Misschien heeft ze toch baat bij inbakeren of puckababy als im zo lees, wat denken jullie? Maandag ga ik met haar naar de ha, ze heeft misschien toch reflux.

Jeanine, wat fijn dat de man van je vriendin 'ok' is. Blinde darm is vervelend maar beter dan aneurysma. Wat slaapt Storm goed zeg, best beetje jaloers op, ga jij bij 4 maanden hapjes geven?

Jolieneke, wat fijn dat het harnas meevalt en dat Selma er weinig last van heeft. Hopen dat ze er snel weer vanaf is. Hebben ze daar iets over gezegd? Leuk om te starten met hapjes, kan niet wachten tot wij ook mogen.

IVFmoeke, wat is caz een knapperd en wat slaapt hij fantastisch zeg, wow! En dat op borstvoeding?! Ik vind hem helemaal niet zo groot lijken, juist rank mannetje op de foto's.

Miepie, gek hè dat Dodi en Rutger even groot zijn en dat met ruim 3 maanden verschil. Hoop dat hij snel van de sonde verlost kan worden!

Dutchess, leuk dat Morris het buikliggen nu ontdekt heeft, ik vind dat hun hoofdjes altijd zo schattig zijn als ze op hun buik liggen. Dodi rolde gisteren opeens op haar buik. Ze lag alleen op haar eigenarm en kon er dus niets mee.

Surf wat heerlijk dat het goed is gegaan op d e crèche, kan me voorstellen dat ze daarna afgepeigerd waren.

Boogie, plaats je nog wat foto's van jullie nwe huis? Ben erg benieuwd. Evi's kamer is zo leuk!

Morgen vieren we Finns verjaardag, 6 alweer..... Wat gaat het snel!

Geplaatst

Pauline, alvast van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Finn ! Ja Storm slaapt erg goed 's nachts ik ga je nog jaloerser maken sorry ! Vandaag was hij pas om 8u wakker ! Ik hoop dat Dodi ook gauw doorslaapt ! Ik zou de Puckababy nog een keer proberen ik las dat baby's soms even kunnen protesteren maar goed ieder kind is anders natuurlijk. Aan de andere kant adviseren ze als een baby al kan draaien de Puckababy niet meer te gebruiken en aangezien ze dat al gedaan heeft. Tja wat is wijsheid.

Geplaatst

Hoi,

Even reageren over het onderwerp van een volgend kindje. Ik heb nog 6 cryo's en die ga ik zeker proberen. Qua leeftijd (bijna 43) zie ik daarbij geen problemen, want ben verder gezond. Gezondheid lijkt me in dit geval het belangrijkste. Ik verwacht niet te veel van de cryo's, want ze moeten het invriesproces overleven en daarna moeten ze nog aanslaan. Als het niet lukt, ga ik niet meer voor een nieuwe poging, want daar heb ik het geld niet meer voor. Dan blijf ik alleen met Megan, die dan wel super verwend wordt.

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

Hoi lieve mei-mama's! Ik heb geen idee meer op wie ik vorige keer wel/niet had gereageerd, sorry... en weet dat als ik alles ga terug lezen ik niet meer toekom aan iets schrijven, haha.

Pauline, gefeliciteerd met Finn! Groot al hoor, 6 jaar. En spannend, naar groep 3. Toch ineens een stuk 'groter' dan dan in de kleuterklas...

IvfMoeke, hier alles prima in ons ritme hoor ;). Wij wilden ook pas met 6 maanden beginnen met bijvoeden (zeker ook omdat ze natuurlijk wat klein zijn voor hun 6 maanden), maar de logopediste raadde ons aan met Rutger eerder te starten - kijken of hij het lepeltje wél wilde. Anna keek dat eten vervolgens uit zijn mond, dus toen zijn we met haar ook maar gestart en twee weekjes later deed Noor hetzelfde. Rutger eet nu zelf niks meer (alles via de sonde), maar Anna en Noor kregen eerst groente en nu groente én fruit, eten nu zo'n 100gr per dag. Ik ga er dit weekend bij de meiden dus een fles uitgooien, krijgen dan nog 4x200cc + hapjes. En ga dan de eerste fles granenpap geven.

Fijn dat Caz het zo goed doet! Haha, raar dat hij zwaarder is dan de zwaarste bij ons (denk ik) is. Ik verwacht hier vrijdag met wegen dat de meiden net over de 6kg zullen zitten.

Jeanine, succes morgen, hoop dat alles goed is!

Meer kinderen: haha, voorlopig hebben we even onze handen vol. Maar we zijn het er wel al over eens dat we - als de drieling wat ouder is - in elk geval nog een poging willen wagen met de 4 cryootjes die nog in het AMC liggen. Weet niet of ik ook nog een hele nieuwe behandeling zou doen (denk het eigenlijk wel; als ik het dan eenmaal in mijn hoofd heb....). We wilden voor we wisten hoe moeilijk het ging worden graag 3 of 4 kinderen, en ik zou zo graag ook meemaken hoe het is zwanger te zijn van maar 1, en alle baby-dingetjes nog een keer 'rustig' mee te maken. Maar hoewel we 'vroeger' die 3 of 4 graag dicht op elkaar wilden, wachten we nu eerst tot deze drie in elk geval kunnen lopen en zindelijk zijn ;). (wij hebben zoek-ICSI gedaan en de kans op natuurlijke zwangerschap is heel klein.... gebruiken nu het eerste jaar wel voorbehoedsmiddelen, maar vd winter houd ik daar weer mee op... mocht er dan een wondertje gebeuren, is dat natuurlijk heel heel welkom... en anders dus over een jaar of 3 één cryo per keer ophalen :D)

Geplaatst

Miepie wat een geweldige foto's! Die met die spinaziemond, hahahaha!

Ben doodop na feest voor Finn, 25 mensen over de vloer gehad meg veel kids, nu compleet afgedraaid.

Voor wat betreft nog een kindje, daar ben ik nog niet over uit. Heb nu twee gezonde kiddo's maar vind ook niet dat ik mijn vier cryo's weg mag gooien. Voorlopig in ieder geval niet, ben 32 dus vind datals ik 34 ben het vroeg genoeg is.... En als het met die 4 dan niet lukt ga ik sowieso niet voor een vierde poging. Laatste keer met eenom de as gedraaide eierstok en een spoedoperatie i

Heeft er wel ingehakt.

Slaap lekker allemaal straks!

Geplaatst

Hey,

Even een snelle reactie, wat een leuke foto's weer zeg! Geweldig!

Qua aantal voedingen kan ik geen antwoord geven omdat ik het niet tel, voed nog steeds op verzoek. Overdag meestal een keer of 3 of 4 meestal denk ik.

Ik ga het wel wat beter monitiren omdat Morris straks naar de opvang gaat. Morgen de intake, spannend!

Belangrijke vraag over volgend kindje: wij zijn er nog niet uit. Ik wil eerst volkomen ontzwangerd zijn (en gewrichtsklachten over) en denk dat dat wel die volle '9 maanden af' duurt. Eerste half jaar mag sowieso niet vanwege keizersnee, daarna zou ik een natuurlijk wondertje absoluut verwelkomen. De kans daarop lijkt me alleen klein met onze icsi-achtergrond. Of we opnieuw een traject ingaan (we hebben helaas geen cryo's) bekijken we tegen die tijd. Ik wil het eerste jaar in ieder geval volop van Morris genieten. Veel langer wachten lijkt me ook niet verstandig gezien mijn leeftijd, ik word in oktober 38 dus niet meer zo piep. Enerzijds gun ik Morris echt een brusje (ik ben ook heel blij dat ik zelf een broer heb) maar het is ook wel praktisch om maar 1 kind te hebben waar je alle aandacht aan kan geven. Een andere serieuze overweging voor ons is om op termijn voor pleegzorg te kiezen, ook daar voel ik wel voor.

Voor ons is het dus nog niet duidelijk. Ik tel mijn zegeningen en ben zo dankbaar dat we uiteindelijk een gezond kindje mochten krijgen dat ik bijna bang ben te 'overvragen' als we voor een tweede zouden gaan. Wij zullen dus waarschijnlijk over een jaar nog eens alles op een rij zetten en de beslissing laten afhangen van ons gevoel dan. Kunnen we nu nog niet echt overzien maar sluiten niets uit. Aan anticonceptie hebben we al jaren niet meer gedaan en ook niet meer van plan dus als er op de natuurlijke manier iets zou gebeuren zou dat het allermooiste zijn. Dan is het echt een kadootje en hoeven we er niet zo bewust voor te 'kiezen' als met weer een traject.

Op zich zie ik tegen het traject niet op, laatste keer met kort protocol was heel goed te doen vond ik. Zwangerschasp zelf vond ik pittiger, vooral op het einde! Ook dat lijkt me heftig met een tweede: zwangerschap volbrengen met een druk kleintje om je heen!

Geplaatst

Hee dames!!

Effe wel gelezen maar niet geschreven (druk op de camping met 2 kleintjes haha)

Wat betreft nog meer kindjes. Jolien was al een cadeau, erg bijzonder dat het kon : Pesa/Icsi. Toen we ook nog 2 cryo's hadden, dacht ik wow. Dat zou toch geweldig zijn... je weet dat de kansen klein zijn. Het ontdooien is al spannend. 1 ging 'kapot' andere teruggeplaatst en dat is Selma geworden. Bijzonder!! Dit was het wel voor ons. Manlief heeft al kids en ik vind het goed zo.

Wel heavy hoor, baby en peuter. Maar ja, niet elke baby is zoals Selma.

Rest lees / reageer ik later nog wel weer op. Eerst boodschapjes doen met jolien!! Op de fiets Renesse in!!

X Marjan

Geplaatst

Ik reageer alleen even in het algemeen, heb namelijk niet zoveel tijd.

Een 2e kindje is voor on snog niet duidelijk. Wij zijn erg dankbaar met Evi en ik weet niet of ik een zwangerschap nog eens mee wil maken.

Wel hebben we nog 3 cryo's dus waarschijnlijk zullen we dat nog proberen en mocht dat niet lukken stoppen.

Maar ik weet het gewoon nog niet. Ben 28 kan er nog even over nadenken maar voorlopig niet.

We zien het allemaal wel.

Ik ga ervandoor. De gordijnen van Evi terugbrengen. Zijn namelijk weer niet goed. 2e keer al.

Later meisjes!!

PS: morgen naar de Efteling!

NEt een klein kind heb er namelijk zo'n zin in ;-)

Geplaatst

Vanochtend voor nacontrole naar de gynaecoloog in het ziekenhuis geweest. Alles goed ik moet gewoon de tijd nemen voor het ontzwangeren. Duurt gemiddeld tenminste 6 maanden. Ik heb zoń aardige vrouwelijke arts. Ze maakte een opmerking die mń hele dag goedmaakte ! Ze zei tegen Storm: wat ben jij goed gelukt ! Storm beantwoordde dat met een brede glimlach ! Ons lieve mannetje is natuurlijk de mooiste van de hele wereld ! hi hi !

Deze week zit ik bomvol afspraken. Ziekenhuis, CB ( 2e prikje Storm), 2 keer kraamvisite ( ja nog steeds !) fysiotherapie Storm, Mensendieck therapie voor mezelf, verjaardag en vrijdag komen de kids van manlief voor het weekend. Rustig adem blijven halen en tussendoor het huishouden nog doen, aaargh !!!!!! Maar er is licht aan het eind van de tunnel. Vanaf volgende week heb ik huishoudelijke hulp en kan ik nog meer tijd aan Storm besteden.

Ik wil niet klagen na al die regen maar wat is het benauwd vandaag ! Pfft !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Ja vreselijk die benauwdheid he? Morris heeft er wel een beetje last van en zelf kan ik er ook niet zo goed tegen. Qua weer hebben we het prut, want iedereen zei dat als je kindje uitgerekend is in mei je heerlijk de hele zomer naar buiten kan. Ja, maar dan moet het wel droog blijven natuurlijk!

Fijn dat je nacontrole goed was Jeanine. En een arts die dat soort opmerkingen maakt is natuurlijk altijd een hele goede ;) jaja, ons trotse moederhart! Dat je zo ontzettend verliefd kunt zijn op je kindje he?

Ik wist nooit zo goed wat ik me moest voorstellen bij ontzwangeren maar kom er nu ook wel achter dat je dat dus niet moet onderschatten. Ik geloof nu eindelijk dat het inderdaad wel maaaaanden kan duren... Ik ga trouwens woensdag naar de huisarts voor mijn gewrichtsklachten, gewoon voor de zekerheid. Ik voel me wel een enorme zeikerd om er nu alweer naar toe te gaan omdat ik daar voor mijn gevoel al veel te vaak ben geweest vanwege die pols en zo.

Vanochtend naar het kinderdagverblijf geweest voor de intake. Daar heb ik gelukkig een heel goed gevoel aan overgehouden, erg lief om die kleintjes daar te zien. Ze werken met verticale groepen zodat oudere kindjes de kleineren kunnen helpen en er wordt ook veel aan VVE gedaan. Maar uiteindelijk komt het toch neer op vertrouwen en wat ik er zo van meekreeg voelde gewoon wel oke. Fijn gesprek dus. Op 1 september gaat Morris voor het eerst een ochtendje wennen, ik ben benieuwd hoe dat gaat!

Geplaatst

Fijn jeanine, heerlijk toch als dat over je kindje gezegd wordt!!!

Ontzwangeren.... Praat me er niet van. Qua gewrichten geen problemen maar de kilo's!!!! Nu in de vakantie van god los natuurlijk maar heb hiervoor 2 weken Sonja gedaan, en dan maar 500 gram lichter zijn is wel frustie hoor.

Hier in Zeeland absoluut niet benauwd. Zeewindje helpt denk ik:-). Vanochtend stralend weer, vanmiddag regenachtig.

Grappig hoe verschillend iedereen erin staat qua nog meer kindjes/ cryo's ed. Ik kan me het gevoel van de cryo's ( als je die hebt) goed voorstellen. Ik zou er ook een raar gevoel bij hebben om ze 'weg te gooien'. Uit onze cryo is toch maar mooi Selma geboren ;)

Ik straal ook hoor als mensen jolien schattig vinden. Een peutertje dat vrolijk rondhobbelt met een mooi snoetje. Vanmorgen botste ik tegen een oma op in de c1000. Ik verontschuldigde mij meteen, maar zij zei: nee helemaal mijn schuld: ik zat naar je dichter te kijken, wat een schatje.... O ja, zeg ik dan, poepie hè ( denk dan wel: poeh ze moest eens weten wat voor monster het kan zijn)

X

Geplaatst

Leuke foto's jeanine! Ik ga het weer zeggen: hij lijkt op jou. En wederom: je lijkt veel jonger dan 41 (was het toch??).

Zo.... nog meer complimentjes haha!!

Moe moe moe...had ik al gezegd dat ik moe ben?? Hard werken dat kamperen!!! Je leeft veel buiten, Selma moet veel slapen en dan heb je nog die stuiterende peuterpuber. Die heeft wel haar toppunt bereikt van wat wij van haar kennen. Mijn hemel: die kan gillen!!!! Ze weet dat paap makkelijker is en dus bij alles: papa!!! Als mama eraan komt of ik wil haar optillen: krijsen!!! Zucht... Haha, gaat het met de ene beter, begint de ander.

Wel grappig: Selma huilt altijd voordat ze gaat slapen / als ze moe is. We gingen net wandelen, en dachten dat ze de oogjes wel even dicht ging doen. Nee hoor, jengelen/huilen. Echter, toen Jolien compleet over de rooie ging (waarom weten we nog niet) werd Selma stil. Grote ogen.... Hihi. Bijzonder hè?

Miepie: wilde nog even zeggen dat ik het bijzonder vind om te lezen dat jullie misschien nog wel een kindje willen. Dat getuigt voor mij dat jullie zeer geschikte ouders zijn. Ik kan natuurlijk niet weten hoe het moet zijn om zwanger te zijn van 3, maar ongetwijfeld is eentje heel anders. Jullie zullen zoveel gewend zijn dat een kleine baby een peuleschil zal zijn haha.

Nou nog effe lezen en op bedje!!

Slaap lekker allemaal!!

Geplaatst

Marjan, dankjewel voor je complimentjes ! Ja ik ben idd 41, goed onthouden van je ! Zo dus Jolien kan er ook wat van ! En dan Selma die kan krijsen en dan zelf de kalmte bewaren ik krijg het er al heet van als ik het lees ! Helemaal als je niet weet waarom kinderen ineens over de rooie gaan gelukkig duurt het vaak maar even. Ik ben ook zoooo moe. Jullie boffen trouwens enorm met het weer. De goede week uitgezocht dus !

Dacht nog even lekker te liggen net. Storm geef ik meestal rond 7u de fles en leg hem daarna weer gelijk in bed dan gaat hij vaak weer slapen en kan ik ook nog even de ogen sluiten maar vandaag niet hoor. Nou straks na de 11u fles nog maar proberen een tukje te doen. Ik zou visite krijgen maar dat gaat niet door. Denk dat ik er vandaag maar eens een rustig dagje van maak. Gisteren best een drukke dag geweest. Gisteravond nog gestreken Bleeh !

Geplaatst

Marjan je klinkt opgewekter in je verhalen voel je je ook beter? Wanneer moet je weer gaan werken?

Miepie wat een super foto's van jullie kids en prachtig om te lezen dat jullie nog meer kids zouden willen verwelkomen in jullie gezin, ik sluit me aan bij marjan

Jeanine wat een leuk ventje die storm coole pics

Hier gaat het vrij aardig zie wel dat de schedel scheef aan het worden is dus heb zojuist liggingskussen besteld verder slaap caz overdag nog steeds in hazeslaapjes 45 min en dan krijsen van alles al geprobeerd maar heb het losgelaten hin slaap van 's avonds 19.00 uur tot zelfs gisteren 10.30 uur maar goed zondag was ook de doop en kraamborrel geweest erg leuk geweest!

Ik moet 12 sept gaan werken dus 1 sept gaat caz oefenen bij Kdv spannend

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden