Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha, nou, heb haar nog niet gesproken maar via mijn moeder begrepen dat de verloskundige even langs kwam ( dienst zat er bijna op en bevriend met neef en vrouw). Ze was 10 dagen overtijd. Toen ze kwam, had ze 5 cm ontsluiting!!!!!! En 2 uur later 7. Kijk en de verhalen vanaf toen.... ze zal heus wel pijn gehad hebben ( toch?!?!?!?! ). Ze huppelde alweer vrolijk door het huis vanmorgen....

(dit zijn echt unieke gevallen hoor!!!)

Idd, Paul hoor je haast nooit meer. Ik hou daar ook wel van. Onze jongen zou Jurre hebben geheten. Jurre Tijn. Helaas kan ik die leuke naam niet gebruiken hihi!!

Xx

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Marjan,

Ik zag net op hyves van iemand van de zwangerschapsgym dat haar dochtertje (7 mei geboren) ook de hele nacht in de weer was geweest. Toevallig.

Hopelijk was het eenmalig want je moet ook weer op krachten zijn volgende week.

Ook ik begin donderdag weer! SPannend. Evi gaat woensdag op donderdagnacht bij mijn moeder slapen. Heel spannend, is voor het eerst dat ze een nacht weg is maar mijn moeder is woensdag jarig en anders moet ik donderdagochtend daar weer voor het werk naar toe. Ik zie er wel tegenop maar het is voor mijn eerste dag misschien wel lekker om het zo een keer te doen.

@ Dutchess,

Ik ben ook bezig met mijn voorraad. Helaas is kolven bij mij niet zo'n succes.

Ik kolf niet zoveel af en mijn voorraad is daarom ook niet zo groot (9 voedingen).

Maar we gaan opgewekt verder maar ik heb wel begrepen dat wanneer je op je werk niet kolft de borstvoeding heel snel terugloopt.

We zien het allemaal wel maar ik heb een mooie kolf (in rugtas) en die gaat lekker mee naar het werk.

Het voordeel in mijn wekr is dat ik het eerste half jaar van Evi haar leventje geen dienst hoef te draaien als ik borstvoeding geef.

Dus ik hou het nog lekker even vol ;-) Dat is niet de reden maar wel een mooie bijkomstigheid.

Ik ga even gauw een dutje doen. Net terug van de verjaardag van mijn oudste zus. Ze is 40 geworden. We schelen 12 jaar. Had een pak tena lady gegeven en anti rimpel creme om te plagen. Ook nog een lekker luchtje hoor en een stuk zeep.

Geplaatst

Boogie, ik houd wel van die humor ! Tena lady en anti rimpel creme. Ik scheel ruim 10 jaar met mń oudste broer die is net 52 geworden en ik word 42 in januari. Ik was 15 toen hij vader werd op 25e en was zelf dus pas 41 toen ik moeder werd. Het oudste kleinkind van mń moeder is dus nu 26 jaar en Storm de jongste 3 maanden !

Marjan, wat een nacht heb je achter de rug, poeh hee ! Ik hoop echt dat het vannacht beter gaat met slapen van Selma waardoor jij ook weer lekker kan slapen. Gefeliciteerd met kleine Paul. Idd weer leuk dat beaalde namen weer terugkomen. Zo hoor ik ook wel andere namen die ineens weer "in" zijn zoals Teun, Willem etc. Wat heerlijk zoń voorspoedige bevalling. En de moeder huppelt alweer rond ? Ik huppel na 3 maanden nog steeds niet en ik kan mij niets herinneren van een makkelijk bevalling ! Maar ja bij iedereen is het gelukkig weer anders.

Dutchess, je moet idd nog een eindje rijden zeg naar je werk. Je kan niet zeggen ik pak even de fiets ! Al woonde je wel dicht bij je werk Morris kan nog niet op de fiets. Ik zie trouwens wel eens mensen fietsen met de maxi cosi achter op de fiets. Zo'n eng idee vind ik het. Vaak zijn die babyś nog erg klein. Zal heus wel goed vastzitten maar het is niets voor mij. Wat fijn dat Morris zo goed slaapt en zoveel uren maakt ! Wij hebben ons gisteren over Storm verbaasd. Hij heeft geslapen van 23.00u t/m 8.30 in de ochtend. Heeft hij nog nooit gedaan zo lang ! Had misschien te maken met de prikjes die hij vrijdag heeft gehad. De een gaat erg huilen, de ander krijgt koorts en weer een anders slaapt veel. Nou dat heeft Storm dus na de prikjes.

Wat een weer zeg vandaag ! Enorme plensbuien ! Vanochtend koffie gedronken bij mń schoonouders en vanmiddag naar een verjaardag geweest. Manlief is nu de kids naar hun moeder brengen en ik breng het huis een beetje op orde ( maar eerst effe op de laptop hi hi) Storm slaapt en moet om 19.00u de fles weer. Morgenochtend ga ik bij een vriendin op visite die pas verhuisd is , even het nieuwe huis bekijken. Zij heeft destijds 2 kindjes achter elkaar verloren. een voldragen zoontje 10 dagen na de geboorte en daarna een dochtertje met 22 weken zwangerschap. Gelukkig kreeg ze daarna 3 gezonde dochters achter elkaar ! En als kadootje nog een tweeling, 2 jongens die inmiddel alweer 8 zijn. Zij raakte makkelijk zwanger maar heeft toch 2 kindjes verloren dus dat zegt ook niet altijd wat.

Geplaatst

-- wie heeft de kids nog in de puckababy?? We hebben even geprobeerd de handjes eruit ( 3-6 maanden zak) maar dat is echt een groot drama!! Ze slaat de speen uit de mond, zichzelf voor haar kop...maait flink. Zucht, dat wordt nog wat ....

Effe spitsuur hier dus later meer!!

Geplaatst

Marjan, Storm ligt er nog in en dat gaat nog steeds prima. Handjes er nog in want Storm maait nog steeds. Wil ook graag sabbelen op de handjes. Dat kan dus niet met de handjes erin. Dan stopt hij gewoon de zak in z'n mond ha ha ! Inmiddels in de mini want de piep was echt te klein. Beide trouwens van MP, ik vind ze nieuw nl. best duur.

Geplaatst

Hier ook via mp hoor. Vandaag of morgen komt nummer 2. Wat storm doet, doet Selma ook. Vreselijk sabbelen. Soms is hij zo nat en dan moet ze hem even later weer aan. 22 euro incl verzendkosten. Prima!

Selma heeft al 2 dagen niet gepoept, dit is dag 3..... Ze is ook wat chagrijnig. Straks ziekenhuis voor de heupjes. Foto en gesprek.

Fijne dag!!!

Geplaatst

wauw meiden, wat is er weer lekker veel geschreven.

Ik ben hier even aan het klooien. Lev drinkt opeens heel kort aan de borst 3 -4 minuten. Dan oogt hij wel tevreden, is aan het lachen en kirren. Ik zat nog steeds op 5 a 6 borstvoedingen om de 4 uur ongeveer. Misschien moet ik er wat meer tijd tussen laten zitten, heeft iemand nog een idee?

Verder wil ik ook graag bv blijven geven tot 6 maanden. Maar ik moet volgende week weer beginnen. Ik heb een dubbelzijdige electrische kolf en dat gaat heel goed, volgens mij krijg ik op mijn werk er tijd voor ingeroosterd. Vraagje voor de dames die bv geven, worden jullie het nooit zat?? Soms betrap ik mij echt wel op de gedachte dat een fles toch ook wel ontzettend makkelijk zou zijn. Gewoon lekker je kleren aanhouden.

even koffie pakken, moment...

Geplaatst

Jolieneke: gefeliciteerd met je neef, leuke naam inderdaad Paul. Ben je lekker bijgekomen op vakantie. Wij willen ook heel graag even kamperen, maar het is zo;n rotweer. Hopelijk wordt het nu beter. Gaat het goed met Selma? Hoe vindt Jolien het eigenlijk? Succes in het ziekenhuis, ik hoop op positieve berichten.

Jeanine: Wat een verhaal zeg van die vriendin van je... poehoe dat gaat je ook niet in de koude kleren zitten. Hoe gaat het met Storm?

Boogie, spannend dat Evi blijft logeren bij je moeder. Wij hebben nu 2 x gelogeerd bij mijn ouders... maar daar waren wij bij. Het ging heel goed. Mijn moeder heeft een babykamer in gericht... haha ze is zo op en top oma... De eerste logeerpartij had ze 1 ledikant en Lev sliep op 2 carvankussens. Midden in de nacht werden wij wakker van een krijsende Lev, was hij van de kussens gerold. Mijn moeder voelde zich zo schuldig, de volgende week stonden er 2 perfecte bedjes.. haha

Ik vind Evi toch zo'n leuke naam. Als wij een meisje hadden gekregen was Evi een serieuze optie, wij vonden ook Liv heel leuk.

Ik kan goed begrijpen dat je erg opziet tegen werken, ik ook hoor. Ik moet volgende week dinsdag voor het eerst.

Dutchess: Hier heb ik ook een electrische kolf aangeschaft op MP. Ik verkoop hem straks gewoon weer.

Wat heerlijk dat Morris zo goed doorslaapt, ik word daar een beetje jaloers van. Wij zitten echt nog met gebroken nachten. Soms slaapt de een door, maar dan wordt de ander wakker. brrr ik hoop dat dat snel over is.

Miep, lieve miep, leef je nog, gaat het allemaal een beetje? hoe doen de dames en Rutger het. Heb je al nieuws over die sonde?

Ik begrijp dat je geen tijd hebt hoor.. rustig aan.

Wat een weer... vreselijk, het is ook gewoon weer kouder enzo.. jasses.

Groetjes, Marjo

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]2161[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2162[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2161[/ATTACH]

hier wat foto.s van die van mij..

links = Lev en rechts Dex

Geplaatst

Hey Marjo,

Ik zou me er niet te druk over maken dat Lev ineens korter drinkt. Volgens mij kan dat heel goed en is meestal maar tijdelijk. Rond een sprongetje willen ze ook vaak minder eten, halen ze later echt wel weer in! Als hij verder tevreden oogt lijkt me er weinig aan de hand.

Ik hou me niet aan vaste tijden wat betreft de bv maar er zit wel iets van een ritme in. Doorgaans zo tussen 6 en 7, verder slapen en daarna ronde 2 ongeveer rond 9-10 uur (soms wel 11), dan rond 13-14 uur, 17 uur en nog voor het slapengaan. Laatste dagen is dat tussen 6 en 7, maar kan ook later zijn. Dat betekent meestal nog een extra voeding tussendoor. En als hij zich zelf meldt krijgt hij ook gewoon (bijv. met clusteren maar dat komt laatste tijd niet veel meer voor), soms dus een uur nadat hij al gehad heeft. Ik moet zeggen dat het niet tellen en/of tijd bijhouden me eigenlijk juist wel rust geeft, het houdt me gewoon niet zo bezig.

Verder denk ik dat het wel veel uitmaakt dat je 2 kleintjes te voeden hebt hoor, daar ben je natuurlijk meer tijd mee kwijt. Ik snap wel dat je het af en toe zat bent. Ik betwijfel alleen of een flesje echt makkelijker is want daar komt veel meer kijken bij het klaar maken. Waaar en in welke houding voedt jij eigenlijk? Ik voed echt bijna altijd liggend, ik ga even lekker op bed liggen met Morris naast me zodat ik hem zelfs niet vast hoef te houden. Ik leg alleen even een kussentje in zijn rug zodat ie niet zo makkelijk terugrolt. Ik vind het een heel fijn rustmoment zo, ook voor mezelf. Er is dan bovendien geen afleiding voor hem en ik kan hem een beetje over zijn rug aaien en veel oogcontact maken. Alleen als ik ergens anders ben voed ik in de madonna-houding maar ik vind dat toch duidelijk minder ontspannen!

Haha, op de achtergrond klinkt nu trouwens een luid concert vanuit de box! Morris ontdekt nieuwe geluiden die hij kan maken en die maakt hij dan ook aldoor en heeeeel erg hard. Favooriet zijn Gchhhhhhchhhgggrr, krrrrrrrrrrrrrrrrr , uhuhu, (soort beavis en buthead-grinnikje) en kleine gilletjes...

Geplaatst

Marjan, Storm poept standaard maar eens per 2 dagen. Heel af en toe ook eens in de 3 dagen. Bij hem helpt af en toe temperatturen. De thermometer tussen z´n billen werkt als een soort van clysma.

Marjo, Storm heeft een beetje krampjes vandaag ik dacht dat dat trouwens over ging rond 3 maanden ? Verder gaat het heel goed met hem na z´n prikjes van vrijdag geen last gehad alleen veel slapen. Wat een leuke vrolijke kereltjes heb je toch ! Heerlijk schateren van het lachen ! Een rijk "bezit" !

Dutchess, wat leuk he dat gebrabbel van Morris. Storm zit nu in de Guh fase ! Heel vaak hoor ik dat uit zń mondje komen. En ś ochtends ligt hij ook lekker te keuvelen in bed als hij wakker is.

Wat een zeikweer vandaag ! Ik heb inmiddels iets met lange mouwen aan en sokken, als ik kouwe voeten heb ben ik helemaal koud en moet continue plassen.

Geplaatst

Hi meiden

Ik ben er nog wel hoor, maarheb steeds tijd niet om te reageren. Reflux bij Dodi heeft geleid tot verdikken van voeding en dat weer tot veel kramp. Ook continue aan het klooien met welke speen, ene te klein gaatje dat verstopt, andere te groot gat waardoor ze zich verslikt. Nu met combi Omneo met twee schepjes nutriton via een driestanden speen op standje 1. Ze verslikt zich nu niet maar heeft wel fles binnen 5 minuten leeg. Dat is momenteel beste combi. Word gek van het geklooi, beetje kiezen tussen twee kwaden, of ze heeft pijn en is misselijk vd reflux of ze heeft kramp. Hoop dat Omneo tegen die kramp helpt en dat we zo beide problemen enigszins oplossen. Vlg week weer werken, morgen naar kdv en woensdag wennen. Woensdag ook osteopaat in de hoop dat die verlichting bij Dodi kan brengen.

Sorry voor ego berichtje maar zit er even doorheen. Meisje is zo zielig af en toe, hartverscheurend huilen en moeders dan ook in tranen en geen momentvoor mezelf. Pffff. Nog meer respect voor Miepie, Surf en Jolieneke! Petje af dames, trouwens voor iedereen hoor, maar meerlingmoeders en Jolieneke nog net wat meer.

Probeer later op iedereen te reageren.

Geplaatst

Pauline, heel veel sterkte met kleine Dodi en jezelf,valtsoms niet mee he ! Maar je doet het hardstikke goed ! Dikke knuffel ( kan je denk ik wel gebruiken) van mij.

Storm heeft z'n dag niet. Had hij vorige keer ook op dag 3 na de prikjes. Hij heeft net echt lopen krijsen tot hij zich verslikte. Vanmiddag 2 keer een half uurtje geslapen. Hopenlijk gaat het morgen weer beter.

Getsie wat een naar bericht dat babylijkje dat in Scherpenzeel gevonden is wat door geweld om het leven is gekomen en gewoon in de kliko is gedumpt. Bah, werd er naar van toen ik het hoorde.

Geplaatst

Oohhh Pauline, wat herkenbaar!!! Selma heeft ook omneo en nutriton. Moeilijk om te doseren met die nutriton. Hier ook: te dikke voeding, te dun / verstopte spenen / te snel de fles leeg. Meid, ik leef met je mee. Ik denk dat je heel goed kiest. Dan maar wat sneller de fles leeg ( oudste, Jolien, dronk altijd binnen 10 minuten de fles leeg. Nooit problemen daarmee gehad. Dus, kijk wat dodi plezierig vindt, dat is voor mama ook het fijnst!!

(Selma nu na 3 dagen pas ontlasting ... Eerst dik, later zeer dun ...)

Heeft Dodi ook losec oid tegen de reflux?? Selma wel, maar of het echt werkt?? Ze spuugt altijd, niet heel veel hoor, maar ben wel een mama met elke dag vieze shirts hihi. ( en ik heb tientallen spuugdoekjes en hydrofielen hoor!!)

Sterkte en je mag altijd 'klagen' ( en dat is het niet eens, je deelt wat je meemaakt!!)

Jeanine: dat verslikken herken ik van Selma ook. Ze krijst soms zo hard dat ze schor is en 'kwijl' achter in de keel heeft en daardoor dan verslikt. Zielig hè??

Ik ga naar bedje!!! Lekker sliepe!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat een belevenissen toch. Hier zijn we na een top nacht 22-5.30 de dag lekker begonnen. Dex maakte na de ochtendvoeding weer een ruk van 4 uur en Lev lag lekker bij mij in bed, ik geloof te kirren, al weet ik dat niet zeker want mama sliep:happy: Weer om 10 uur liggen voeden en vervolgens naar bed, Dex iets later dan Lev en ze liggen nu nog steeds al hoor ik af en toe wat geluidjes. Ik heb de wagen in de kamer klaar staan want ik moet een boodschap doen, er komen 3 vriendinnen eten. Vrijdag willen we voor het eerst gaan kamperen aan het veerse meer (surfplank mee) ik ben benieuwd.

Pauline: Dat klinkt even heel erg naar en inderdaad dat huilen gaat je door merg en been. Groeit dodi wel goed? En ik denk echt dat ik het niet zwaarder heb dan jullie hoor. Onze mannetjes zijn in de regel makkelijk, af en toe een paar mindere dagen. Vandaag duidelijk weer een goede dag, ze liggen lekker te tukken.

Dus jij begint volgende week ook weer! Zie je er tegenop of kijk je er juist naar uit. Hoe ging het op kdv. Ik begin ook volgende week en vind het enorm lastig en ik heb totaal geen zin. Wij moeten donderdag weer wennen op kdv van 10 tot 16... aiaiaiaiai

Jeanine, Wat fijn dat Storm geen last heeft van de prikjes... en tja die stomme krampen, ik snap er ook niks van. Bij ons hebben ze het ook nog af en toe. We zijn wel gestopt met het geven van infacol. en het gaat wel wat beter hoor. Is storm vandaag wel beter wakker geworden en ik hoop dat hij een topdag heeft.

Dutchess, Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb ook je advies opgevolgd, ik tel niet meer en geef ook weer redelijk op verzoek, vannacht en vandaag gaat het al een stuk beter. Ze hebben vannacht van 10 tot half 6 geslapen... dat is voor ons zo'n luxe.. het komt bijna niet voor dat ze het alletwee redden, meestal slaapt 1 redelijk door en gaat de andere toch nog spoken. Dus wat fijn wat fijn en Lev heeft zowaar weer 8 minuten liggen drinken (ik ben ook lekker op bed gaan liggen)... dus het is weer een goede dag. Ik ga ook proberen 6 maanden bv te geven.. ik ben benieuwd hoe het gaat tijdens het werken.

Oh hoe schattig zijn die geluidjes die Morris maakt, heel herkenbaar, hier ook veel gekraai... Ik kan echt een traantje wegpinken als ik ze zo lekker bezig zie.

Geplaatst

Hier ook reflux bij beide dames en wat een geklooi met die Nutriton! Voordat je doorhebt hoeveel je erbij knt doen, pfff. Deed er eerst hoppa 3 scheppen bij (zoals op het pakje stond) maar dat viel echt als een blok beton in hun maagje, heel zielig! Wij hebben Nexium als medicatie, moet zeggen dat dat wel werkt (alhoewel ze het soms als een spelletje zien en het als een lama weer uitspugen).

Sinds ik wat rijstebloem bij de fles geef blijft het ook wat beter binnen moet ik zeggen (meiskes zijn nu 4 maanden).

Sterkte ermee, Pauline!

Geplaatst

Goedemorgen/middag allemaal!

Ondanks prutweer heb ik erg goede zin want na diverse mislukte experimenten nu toch echt het juiste recept om zelf stroopsoldatjes te maken ontdekt!

En ik moet vreselijk lachen om het onderstaande filmpje van dansende tweeling:

Marjo/ Miep, misschien kunnen jullie je kleintjes ook zo trainen ;) ?

Morris heeft weer lang geslapen maar is toch echt humeurig, wordt weer hangdag vrees ik...

Geplaatst

@ Liselot,

Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik maak me niet meer druk. Wel denk ik dat ik haar op dagen dat ik niet werk 1 fles geef. Zo weet ik zeker dat ze dat in ieder geval binnen heeft. Voor mijn eigen gemoedsrust dus. Het was zo dat Evi eerst heel hard groeide en nu een stuk minder hard, wel wordt ze alsmaar langer. Dus haar gewicht was niet meer in verhouding met haar lengte. Maar ik geloof nu ook dat het wel meevalt.

@Pauline,

Vervelend dat jullie zo aan het tobben zijn. Ik hoop dat jullie snel de oplossing vinden.

En "klagen" mag hoor!!

@ Dutchess,

Ik probeer wel een soort ritme te krijgen maar ik moet nog 6 voedingen geven en ze gaat steeds vroeger naar bed. Hierdoor is het wel erg lastig.

Ik begin 's morgen om 6 uur zodat we aan die 6x komen. Het gaat allemaal precies. Ik wil haar niet wakker maken voor een voeding 's avonds laat want ik moet straks ook weer gaan werken en dan wil ik niet om 23:00 nog moeten voeden. Dus wij proppen het in een kort dagje ;-)

Verder zijn mijn man en ik erg aan het tobben. Het hele IVF traject, verbouwing en verhuizing is onze relatie niet ten goede gekomen. Mijn man is errug moe en wordt erg geirriteerd als ik hem vraag iets te doen in het huis. Met als gevolg dat wij hier nu w5 eken zitten en mijn schoenen bijv nog niet uitgepakt zijn omdat ik geen planken in de kast heb. Allemaal kleine dingen die voor grote irritaties beginnen te lijden. Hij lijkt wat overspannen. Dat weet ik maar ik heb meerdere keren gevraagd of we dan iemand anders moeten vragen ons te helpen. Hier krijg ik geen antwoord op. We hebben samen een lijst gemaakt met things tot do maar helaas.... nog zonder resultaat. ZO moeilijk om mijn geduld te bewaren.

Ik voel me ook nog eens niet echt super. Ben nog veel te dik en ook dat is niet echt goed voor mijn zelfvertrouwen. Tel daarbij op dat mijn man momenteel weinig complimenteus is (lees: totaal niet) en het plaatje is compleet. Een jaloerse, chagrijnige vrouw die haar man geen lolletje gunt omdat ze bang is dat hij aan het rondkijken is naar iets beters. Ook vind ik dat hij teveel alcohol drinkt. En hij vindt dat ik zeur. Maar hij drinkt dagelijks standaard 2 flesjes bier, tel daarbij de feestjes in het weekend op en ik denk dat de stand dan gewoon op 20 flesjes per week komt. Hij wordt er niet gezelliger op als hij gedronken heeft en ik vind dat hij een probleem heeft. Hij niet.

Nu hebben we afgesproken dat we eraan gaan werken. Wanneer ons iets niet bevalt, op een normale manier aangeven en bij jezelf te rade gaan of dit misschien klopt. Niet meteen boos worden maar normaal reageren. We gaan weer aan elkaar laten zien dat we van elkaar houden. En de dag is goed begonnen ik werd vanmorgen wakker gemaakt door een man die me lekker vast pakte en een dikke zoen gaf voordat hij uit bed stapte. Hij heeft Evi uit bed gehaald en een schone broek gegeven. Super fijn dat hij zijn best doet en we er aan gaan werken. Want het is nodig. Ik wil een man die om me geeft, die zegt dat hij van me houdt en zegt dat hij vind dat ik er leuk uitziet (hij hoeft niet te liegen maar als ik eens mijn best heb gedaan wanneer we uitgaan bijv) Ik ga mijn hubbie steunen in zijn gebrek aan energie en we gaan meer ondernemen als gezin. Ik zal hem niet afsnauwen en ga zo maar door. We gaan er weer voor!!

Zo dan ga ik zo maar eens naar het tuincentrum. De boel nog even gezellig aankleden.

Geplaatst

@ Dutchess,

Wat een leuk filmpje. Schitterend hoe dat rechter mannetje het zooo druk heeft met dansen en de linker heerlijk aan het meezingen is. Echt lachen.

Stroopsoldaatjes kan ik volgens mij niet. Maar geniet ervan ;-)

@ Surf,

Lekker een weekendje weg. Leuk hoor. Hele onderneming of niet om alle spullen mee te nemen? Fijn dat de mannen het zo goed doen. Hele fijne avond met de meiden!!

Geplaatst

Boogie, ik herken het wel een beetje wat je geschreven hebt. Hier is het dan niet van de verhuizing e.d maar manlief ziet vaak niet wat er gebeuren moet en ik kan het allemaal niet alleen. Ik weet dat hij werkt en wil hem ś avonds niet teveel belasten. Maar af en toe meehelpen kan geen kwaad. Ligt er iets op de trap neem het dan mee. Ik kook altijd en manlief ruimt alles de vaatwasser in. Maar ja het gasfornuis wordt dan weer vergeten. Als zijn kids hier zijn is er ook vaak onenigheid tussen ons. Ik vind dan dat hij te makkelijk is. Ze zijn 9 en 11 en hij brengt ze alles achter de kont aan. Ik vind ze groot genoeg en ze kunnen best dingen zelf. Zoals drinken pakken en bord in de vaatwasser zetten. Ik ben zelf ook eerder geirriteerd vooral als ik last van mń rug heb. Ik wil naast de zorg van Storm niet alleen met het huishouden bezig zijn. Dus vanaf vandaag komt er een vriendin mij helpen met de dingen waar ik niet aan toe kom of een hekel aan heb zoals de badkamer schoonmaken. Tegen betaling dat wilde ze niet maar ik wel. Als ik iemand annders vraag moet ik die ook betalen en ik weet dat ze het goed kan gebruiken, Ze is vandaag geweest en mń badkamer en toilet glimmen weer. Ramen zemen vind ze zelfs leuk dus dat heeft ze ook gedaan. Moest ook nodig gebeuren.Voor buiten voor hebben we een glazenwasser. Boogie, ik hoop dat jullie weer wat nader tot elkaar komen en misschien af en toe weer samen ergens heen kunnen uit eten ofzo. Ik moet wel zeggen dat mijn mannetje altijd wel complimenteus is als ik er mooi uit zie. Hij zegt ook dageijks dat hij van mij houd en is een dankbare eter. Hij maakt ook altijd complimenten over het eten en zegt dan weer, wat een feestmaal heerlijk ! Tja en hij is niet echt van de kadootjes maar afgelopen zaterdag kreeg ik dus bloemen mee dat vind ik dan ook weer heel lief.

Surf, wat heerlijk dat de jongens zo goed geslapen hebben. Wat ga je voor lekkers koken voor je vriendinnen ? Heerlijk dat je gaat kamperen ik ga duimen voor mooi weer. Wij zijn dit jaar weer niet op vakantie geweest ben er eerlijk gezged wel aan toe maar ja.........

Storm slaapt alweer een paar uurtjes, gelukkig ! Gisteren dreef hij mij tot wanhoop zo veel wakker. Morgen heb ik weer therapie en ś avonds naar de internist. Ja hier is ook een avond spreekuur ideaal en lekker rustig in het ziekenhuis. Andere poli klinieken hebben dat niet maar interne geneeskunde wel. Hier schijnt inmiddels een flauw zonnetje en de hond ligt heerlijk naast mij te slapen. Zo weer even stofzuigen/swifferen een dagelijks terugkerend ritueel met een verharende hond en zń vrouwtje ! Ik verlies nog steeds veel haar.

Ik vind het niet erg als Storm ook goedkope kleding draagt als het maar leuk is. Heb af en toe wel wat duurder en merkkleding maar meer in de opruiming of 2e hands. Ze hebben nu zulke leuke kleertjes bij Wibra voor jongens en meisjes, net nieuw binnen. En ik vind ze net wat leuker dan bij Zeeman.

Zo ik ga nu nog even wat doen en hoop dat Storm nog even slaapt.

Geplaatst

Jee Boogie, wat naar om te lezen dat het niet lekker vlot met je man. Je hebt sowieso een heftige periode achter de rug en het leven met een kleintje erbij levert behalve immens geluk natuurlijk ook de nodige zorgen op, en het kost veel energie. Het is niet gek dat jullie er even doorheen zitten. Maar je schrijft ook dat jullie er helemaal voor gaan dus dat is mooi!, daar begint alles mee! Voor wat betreft drank: lastig hoor... als mensen een probleem hebben zullen ze dat eerst zelf moeten erkennen voor er een oplossing kan komen. Misschien dat hij er beter op aan te spreken is als julie weer in een wat rustiger vaarwater zijn beland.

Wat betreft onzekerheid: daar hebben er denk ik wel meer last van. Qua kilo's kan ik in ieder geval met je meepraten! Ik moet er nog iets van 20 afhebben maar ik probeer me er maar een beetje bij neer te leggen dat dat wel heeeel langzaam zal gaan. Die positiekleding ben ik wel heel erg zat maar ik pas echt niet meer in mijn oude kleren, een paar dingen uitgezonderd misschien. Ik heb dus wel wat nieuws moeten kopen en loop nog in een paar zwangerschapsdingen rond. Ik denk ook dat het gaat helpen om weer aan het werk te gaan, dan krijg ik ook weer een stukje van mijn oude 'zelf' terug. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heerlijk voor Morris te zorgen maar ik hield ook echt heel erg van mijn werk.

Ik hoop dat dat voor jou ook zo gaat werken en je je weer minder onzeker gaat voelen!

Geplaatst

Zo effe kort, wat weer veel geschreven!!

Hè Boogie!! Wat naar nu, maar ik vind dat jullie dit heel goed oppakken!!! Samen ervoor gaan!! En, ik denk dat velen wel wat dingen herkennen hoor! Er is nogal wat gebeurd in je leven!! Neem de tijd!!

Dutchess: zo herkenbaar, je 'gewone' leventje ook weer terug te willen. Werken en wat andere dingen horen daar bij. Ik heb dat net zo!! Zal wel weer even wennen zijn maar ik ben meer dan alleen maar mama!! Ook partner, vriendin, juf etc etc!!

Nou, Selma werkt effe niet mee. Wordt te snel wakker. Nu zit jolien alleen beneden en ben ik even bij haar boven. Voelt niet goed!!! Effe kijken of ze toch nog een slaaprukje kan maken!!!

Xx

Geplaatst

Net terug van voetbaltraining geven aan Finns team. Was heel leuk.

Dank voor de lieve reacties tja even aanmodderen, maar uiteindelijk groeit ze erover heen.

Surf, ik heb ontzettend veel zin om weer te gaan werken, maar ik heb dan ook een verschrikkelijke leuke en spannende baan. Zie wel op tegen Dodi wegbrengen.

Boogie, wat een verdrietig bericht van jou. Je hoort het vaak, dat IVF zo'n wissel tekt op een relatie. Mijn man en ik zijn altijd veel met elkaar blijven praten over wat het met ons deed.we zijn wel heel blij dat het nu achter ons ligt. Ik heb bewondering dat jullie er beide zo voor gaan! Dat komt vast goed! Dutchess, leuk hè die kirgeluidjes, dodi gilt af en toe van plezier. Kan dan ook wel huilen van vreugde!

En diekilo's...praat me er niet van, moet er nog 10, maar er komt eerder bij dan dat het eraf gaat. En ik voel me vreselijk onaantrekkelijk, maar nog niet gemotiveerd er iets aan te doen! ;-)

Geplaatst

He meiden,

Gezellig weer veel geschreven hier.

@boogie: heel rot voor je dat het met manlief niet lekker gaat op 't moment. Het is ook niet nix een ivf traject, verhuizing en een kleintje erbij. Gelukkig werken jullie eraan en komt het hopelijk goed.

Heb ook 't filmpje van die tweeling ff bekeken, errruggg grappig. Er stonden nog meer filmpjes van ze op, ook van 't liedje van Bruno Mars, ook grappig filmpje. Ik denk dat die ventjes jaar of 4 zijn.

@surf: je doet je naam echt eer aan heh, surfplank mee naar de camping :-) volgens mij ben je een echte surfgirl. Wij gaan ook kamperen volgende week, maar dan in Zuid Frankrijk. Zie wel op tegen de rit, maar we gaan het zien. Wij willen ZON, dus ja dan maar naar Zuid Frankrijk, want hier zie ik het niet echt meer gebeuren. Hopen voor jou dat het fatsoenlijk weer wordt va vrijdag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden