Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@iedereen>> bedankt voor de succeswensen en het opnieuw welkom heten! :hello:

@Diane> jaaaa, ben ik weer!! groen groen groen

@Roossie> zowel de embryoloog als de gyn hebben geen verklaring waarom de bevruchte eicellen niet zijn gaan delen. :sad:

Het sperma van mijn vriend is zwak, dus voor ons is ICSI de enige 'oplossing'.

Mijn lichaam reageerde perfect op de medicatie, en deed precies wat er verwacht werd.

Daarom kwam de klap dubbel zo hard aan, toen bleek dat er geen een bevruchting was opgetreden.

We zijn er goed ziek van geweest.

De kans is aanwezig dat mijn eicellen óók zwak zijn. :ohmy: Maar zeker zijn ze daar ook weer niet van.

Juist omdat mijn lichaam zo goed reageerde. (snap jij het, snap ik het? :dry:)

Maar goed, om hier echt achter te komen moeten we opnieuw een ICSI poging doen.

(en misschien nog wel 1?) Dus met volle moed de 2e ronde in!!!!!

@Elke & Roosie> succes met de terugplaatsingen! :toppie:

@Babbi> succes en sterkte met de punctie! :gekruiste vingers 4

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

icon1.gif

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

T.K:
Start Deca 27 okt,
11 november puregon

Lottepot:
start pil 30 sept/11 nov
. start Deca 8 nov.

Miekske:
Start Suprefact 22 okt
, start Menopur 15 nov.

NKM:
start Deca 12 nov

Mart:
start Pil ca. 20 okt. t/m 17 nov
., start Lucrin 14 nov., start Puregon 26 nov.

Rosaly:
start Deca 14 nov, start Gonal F 2 dec

Raba:
start Deca 16 nov., start Gonal F 3 dec

Esther:
start Deca 18 nov, start Gonal F 3 dec

Esther/EDR:
start puregon 3 nov, start orgalutran 8 nov

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

.

Miekske:
15 nov.

Lottepot:
16 nov

Sonnie
: 16 nov.

FM (Follikelmeting):

Guusje:
11 november (2e)

Hermien:
8 november (1e)

Norwegian-sky:
8 november (1e)

Danielle..:
10 Novemer (2de)

T.K..:
18 november (1e)

Miekske:
22 november (1e)

Mart:
3 december (1ste)

Rosaly:
10 december (1ste)

Esther:
12 december (1ste)

Esther/EDR:
10 november (1ste)

Punctie
:

Diane:
4 november (6 eitjes)

Roossie:
8 november

Elke:
9 november

Babii:
11 november

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing)
:

Diane:
8 november (2 emmy's)

Roossie:
11 november

Elke:
12 november

Babii:
14 november

Testen
:

Chantal:
15 november bloedtest in ZH

Diane:
22 november

Roossie:
25 november

Elke:
26 november

Geplaatst

@Sonnie, wat moeilijk hé als ze niet weten waar het aan ligt! Ik hoop dat het deze keer echt gaat lukken voor je en niet zo'n zware klap te verwerken hebt!!!!

Geplaatst

Hallo!

nou,ik ben net terug van de eerste fm van onze derde en tevens laatste icsi poging. De uitslag viel me mee...rechts 5 wat grotere en nog een paar mini's en links twee grote en nog wat mini's. BMS was 7,6mm. Ik moet vrijdag weer terug en nu zo doorgaan met de gonal-f 150 E. Als alles voorspoedig groeit mag ik zondag voor de punctie. We zien t wel! Gelukkig niet op zaterdag want dan moet mijn jongste van 5 afzwemmen voor zijn A- diploma. Ook een mijlpaal voor hem en daar willen we zeker bijzijn!!

Ik wens iedereen hier heel veel sterkte met de puncties, follikels, echo's terugplaatsingen van emmies en eskimootjes!!!

Een dolle boel van hormonen zwerven er hier door de forums heen!!

Groetekes Loes :happydance:

Geplaatst

Had even een paar dagen wat minder gelezen, maar wat gebeurt er hier veel!!!

@ Babii > wat een heftig verhaal zeg!! Kan snappen dat je doodsbang bent nu maar waarschijnlijk houden ze in het ziekenhuis wel extra rekening met je!!

@ Loes > spannend, ws zondag de punctie!! Ben benieuwd of je vrijdag groen licht krijgt!

@ Roossie > succes donderdag!!!

@ Naomi > hoop dat je de tp snel krijgt!! Heb je je al aangemeld of werkt dat anders bij een cryo??

@ Elke > nog wachten tot een telefoontje donderdag... das volgens mij het moeilijkste van de hele behandeling, het wachten!!! Succes

Geplaatst

@ Loes, wat spannend allemaal zeg! Ik duim voor een paar prachtige eitjes!!

@ All,

Nog even een ego ;-).

Mijn nieuwe werkgever belde me net op dat ze me vrijdag op tv zag. Ik denk: laat ik eerst eens horen wat ze te zeggen heeft. Ze was super enthousiast, haar zusje was ook d.m.v. IVF zwanger geraakt en ze zou dit nooit als reden zien om mij ontslag te geven, want ze zijn super enthousiast over me.

Wauw! Dat is zooooooo fijn om te horen!!!

Geplaatst
Had even een paar dagen wat minder gelezen, maar wat gebeurt er hier veel!!!

@ Babii > wat een heftig verhaal zeg!! Kan snappen dat je doodsbang bent nu maar waarschijnlijk houden ze in het ziekenhuis wel extra rekening met je!!

@ Loes > spannend, ws zondag de punctie!! Ben benieuwd of je vrijdag groen licht krijgt!

@ Roossie > succes donderdag!!!

@ Naomi > hoop dat je de tp snel krijgt!! Heb je je al aangemeld of werkt dat anders bij een cryo??

@ Elke > nog wachten tot een telefoontje donderdag... das volgens mij het moeilijkste van de hele behandeling, het wachten!!! Succes

Nee, geen telefoontje!! Want dat dan is het niet goed! :-D Geen telefoon = vrijdag terugplaatsing

Geplaatst

oeps.. niet helemaal goed gelezen!!! Hopen op geen telefoontje dan maar :)

@ Babii > wat goed zeg, zo'n reactie!!! Dat is fijn om te horen :)

Ik zat trouwens mijn nieuwe zorgverzekering door te kijken en zag dat er in de basis nog gewoon 3 vergoedingen stonden :) Dus het komende jaar zitten we goed!!

Geplaatst

Ja het komende jaar wordt het waarschijnlijk nog vergoed. Vindt het erg vreemd, want belde vandaag met Unive en hun zeggen: eind van de maand is alles pas bekend en dan denk ik: jullie hebben je zorgverzekering 2011 al bekend gemaakt evenas andere verzekeringen. Waarom maak je het dan al bekend?

Ik wil overigens graag een andere verzekering, weg bij unive, weet iemand een verzekering?

Geplaatst

@ Babii > ik zit ook bij Unive, wat bedoelen ze met eind van de maand is alles bekend?? Ik heb op de website al wel het vergoedingenoverzicht gezien. Als je aanvullend verzekerd bent krijg je zelf 3000,- voor je 4e poging vergoed. 'K weet alleen niet hoeveel duurder dat is, ga vandaag even naar het regiokantoor.

Geplaatst

Hoi Rosaly,

Ik ben ook bij Unive verzekerd. En heb gebeld met het hoofdkantoor ivm de 4e poging. Wij zijn aanvullend verzekerd maar krijgen niks vergoed hoor.

groetjes Diane

Geplaatst

@babii, mooi verhaal van je vriendin en haar jas! En net als jij zeg ik ook vaak dat dingen gebeuren met een bepaalde reden. Zo denk ik ook vaak dat onze eerste ivf zo had moeten gaan om de reden te ontdekken waarom ik nog niet zwanger ben.

Is het gelukt met de pregnylprik? Vandaag heb je een prikloze dag en morgen de punctie. Heel veel succes morgen!!!

Wat super dat je werkgever zo reageerde! Dat scheelt een hoop stress als je zo gesteund wordt.

Ik heb ook mijn zorgverzekering bekeken, komende jaar wordt het door Delta Lloyd ook 3 keer ivf vergoed. Ik denk dat het bij iedere verzekering wel hetzelfde zal zijn.

Hier gaat het vandaag wel weer wat beter, niet zo'n spierpijn meer in mijn buik, maar nog wel pijn in mijn baarmoeder. Het voelt schrijnend, ik voel het met name als ik loop. Ik blijf daarom vandaag ook maar thuis, heb mijn manager gesmst dat ik beter voor volgende week een afspraak kan maken. Morgen TP en dan kan ik vrijdag ook rustig aan doen, dan maar minder salaris dit gaat nu even voor. Heb me wel ziekgemeld bij mijn verzekering, ben niet voor niets verzekerd. Ze gaan me nog bellen binnen enkele dagen over hoe het met me gaat. Ik heb mijn mobielnr. maar gegeven, dadelijk bellen ze morgen als ik met zenuwen naast de foon lig, ziekenhuis belt op vaste foon.

Nog 1 nachtje slapen!!!

Liefs Roosie

Geplaatst

Hoi Roossie,

Heel verstandig dat je nog een dagje thuis blijft.

Doe het maar mooi kalmpjes aan.

Heel veel succes morgen met de tp.

liefs, Diane

Geplaatst

Roossie,

Heel verstandig, ze hebben je toch geopereerd....

Geplaatst

Hé meiden,

Wat een bedrijvigheid hierzo! Er zijn een aantal meiden die afgelopen week de punctie hebben gehad en nu spannende uren hebben voordat ze gebeld gaan worden! Wat gaat het dan hard hé, succes allemaal!

En Diane...bij jou alles rustig?

Babii morgen de punctie! Heel veel sterkte meid, het komt vast goed!

Ik ben vanmorgen voor de 1e fm geweest, er zitten t.n.t. 5 follikels van ong 15 mm. aankomende zaterdag moet ik weer terug komen en dan verwacht ik maandag de punctie te hebben.

Opzich zijn dit voor ons voldoende follikels, we hebben er maar twee nodig omdat we niet meer eicellen laten bevruchten dan dat er teruggeplaatst mogen worden. Dat is bij deze behandeling dus twee. Toch vraag ik me af hoe het kan dat ik toch voor mijn gevoel wat moeizamer te stimuleren ben, ik spuit deze behandeling 150 eh, elke behandeling t.n.t. is de dosering opgehoogd. In het ziekenhuis geven ze aan dat dat gewoon per persoon verschillend is hoe je op de hormonen reageerd maar als ik lees dat meiden 20 follikels/eicellen hebben...

Ik vraag me af of mijn voorraadje niet opraakt, maar ik ben nog maar 30 dus dat zal toch niet? Dat is toch veelste vroeg?

Nou ja...voor deze behandeling hebben we er in elk geval voldoende hoop ik!

op naar zaterdag

Geplaatst

@EDR, dat klopt iedereen reageert weer verschillend op de hormonen, het is idd wel zo hoe ouder je wordt hoe minder goed je te stimuleren bent. Maar je bent idd nog jong, maar 5 is een mooi aantal hoor.

Jullie willen geen cryo's? mag ik vragen waarom niet? is toch een extra kans of heeft dat te maken met je geloofsovertuiging? Succes zaterdag!!!

Geplaatst

Hoi Esther,

Bij mij is dit ook gebeurd in april 2010. Toen had ik er maar twee, terwijl ik normaal gesproken wel 12 follikels had (aug. 2009).

Volgens de gyn. is dit altijd per cyclus verschillend en heeft het in eerste instantie niks te maken met je leeftijd.

De ene keer liggen er gewoon meer klaar dan de andere keer.

Geen zorgen dus:-)

Voor de rest moet ik nog even bijlezen. .

Vanavond zal ik proberen hier wat bij te lezen, want ik zit nu op m'n werk en dat lukt dus nu niet.

Geplaatst

hé bedankt voor de snelle reactie.

Opzich snap ik het principe dat elke cyclus anders is maar ik heb tnt nooit veel follikels gehad. Nou begon ik de vorige keer met 100 eh puregon en dat is natuurlijk ook wel weinig maar ik ben wel verhoogd naar 150 na de 1e fm en ik heb toen 15 dagen gestimuleerd.

Nou ja, het geeft ook niet, dit is voldoende.

De gyn zei wel dat ze er blij mee is dat het er niet meer zijn omdat de kwaliteit van de eicellen vaak beter is bij minder eicellen omdat je lichaam zelf de beste selecteerd. Op het moment dat je er meer hebt dan heeft je lichaam minder de kans om te selecteren. Opzich zit er wat in of niet?

Wat betreft cryo's roossie...wij zien een embryo als het begin van het leven en wij hebben voor we gingen starten met icsi besloten dat we liever niet het risico nemen dat er embryo's verloren gaan bij het ontdooien. Het percentage wat niet goed ontdooit is ong rond de 50% en daar hebben we persoonlijk moeite mee. Dit komt idd voort uit mijn geloofsovertuiging, ik zie het zo dat God leven geeft vanaf de conceptie en daar willen we liever vanaf blijven. Ik wil hier geen mensen mee voor het hoofd stoten hoor! Niet verkeerd opvatten, er zit absoluut geen veroordeling in maar wij ervaren het zelf zo...dus vandaar!

Geplaatst

@EDR, ja dat klopt zo legde mijn acupuncturiste dat ook uit. Als je veel eitjes hebt dan moet de energie over al die eitjes verdeeld worden, dus hoe minder eitjes hoe meer energie ze hebben.

En bedankt over je uitleg over beslissing geen cryo's te willen, ik voel me niet voor het hoofd gestoten hoor, dit soort dingen is zo super persoonlijk!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat lekker druk hier, als je even een dagje overslaat dan moet

je alweer heel wat inhalen om te lezen, hahaha.

EDR,

Het is alleen maar goed dat iedereen zijn eigen visie heeft en jullie

moeten vooral je gevoel volgen, dat is het belangrijkste.

Ik heb dit keer ook besloten om niets op vitamine's, acupunctuur enz uit te doen.

Mijn gevoel zegt, dat Hij wel zal beslissen of we nog een kindje mogen ontvangen

of niet.....

En natuurlijk hebben we wel de hulp nodig van artsen en ziekenhuizen, maar Hij

neemt de beslissing of het wel of niet zal gaan lukken.

En meer kun je niet doen......

In ieder geval veel succes zaterdag en je hebt al een mooie score!

Roossie,

Heel verstandig meid, lekker rustig aan doen!

Morgen de tp, spannend!

Ik hoop dat het allemaal goed mag gaan en ik wens je dan ook

heel veel sterkte en succes toe!

Laat je maar lekker verwennen!!

Babij,

Ik wens je morgen ook heel veel succes en sterkte toe en hopelijk

heb je een hele mooie oogst.

En het is inderdaad prettig om te weten, dat je niets meer geheim hoeft

te houden voor je werk.

Dat is vaak ook goed voor de behandeling zelf, geen stress!!

Zet hem op!

Rosaly en Mart

Voor jullie komt de datum ook al weer mooi in zicht om te beginnen met

spuiten?

Spannende tijden!

Succes!!

Groetjes Hermien

Geplaatst

Sonnie,

Welkom hier, alleen had ik het liever anders gezien voor jou....

Maar hopelijk gaat het deze keer wel lukken en daarom wens ik je

dan ook heel veel succes toe!

Elke,

Wat een mooi aantal en hopelijk morgen een goed bericht en

dan vrijdag de tp!

Ik zal voor je duimen!!

Voor de rest van de dames die ik vergeten ben, heel veel succes

met spuiten, echo's !!

Liefs Hermien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden