Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

tutten????? Je mag je toch niet optutten voor de punctie??? Wij mogen in ieder geval geen sieraden of make up op doen. Gelukkig maar dan kan er nog wat langer geslapen worden.

Succes!!!

Geplaatst

Wat een vechtlust Sandra en vrijdag de punctie, schiet nu op. Zoals je in oktober zegt er komen gewoon bevruchtingen. Dat is iets waar ik me ook nooit druk over heb gemaakt.

Spaatje veel succes.

Babeth hoe gaat het met jou? Is er al iets bezig? Denk veel aan je en hoop dat alles goed gaat voor zover dat mogelijk is.

Hier is nog steeds alles rustig, nog geen tekenen van de ongi maar dat zegt natuurlijk niets. Afgelopen zondag wel krampen en rugpijn maar dat is weer helemaal weg. Als ik vrijdag nog niet ongi ben twijfel ik om te testen. Gebruik Utrogestan dus daar kan het dan aan liggen. Maar zover zijn we nog niet.

Geplaatst
tutten????? Je mag je toch niet optutten voor de punctie??? Wij mogen in ieder geval geen sieraden of make up op doen. Gelukkig maar dan kan er nog wat langer geslapen worden.

Succes!!!

Ow echt.....hier wel hoor..ik ga keurig getut en gepoetst naar de puncite ....ben nu thuis 4 follikels waar 3 eitjes uit zijn gekomen.

Geplaatst

en nu nog 3 bevruchtingen!!!! dat zou helemaal toppie zijn spaatje....... Wanneer weet je hoeveel er bevrucht zijn???? Laat je maar lekker verwennen vandaag en de domende dagen!!!

Van sommige ziekenhuizen begrijp ik zelfs dat ze moeten eten voor de punctie, ik moet nuchter zijn vanaf 0.00 uur 's nachts. Daar krijg ik zo'n gezellig operatieschortje aan en infuus met suikerwater. Zo zie je maar dat het echt overal anders is.

Liefs

Geplaatst

Jeanine ik zal je zeggen dat het prima met mij gaat vandaag. Voel weinig, heb toch het nodige meegemaakt.

Wasmachine verstopt, op mijn knieën water af moeten tappen dat was minder voor het buikje.

En we gaan vrijdag in ons huurhuis kijken!!!!!!!! Na de punctie........ hopelijk heb ik er niet te veel last van. Ga met gewoon echt heel rustig houden de komende 2 dagen. Heb me wel voorgenomen om een vriend te vragen mee te gaan om te helpen met het opmeten van de ruimtes. Verstandig toch?? Het gaat nu toch echt worden de hele verhuizing!!!!!!! De ontbindende voorwaarden voor de koper zijn met een week verlengt, dus het is nu pas echt verkocht per vrijdag a.s. maar daar maken we ons niet zo druk om (hopelijk terecht)

Liefs

Geplaatst

Hee Witje,

Balen van die wasmachine dat soort dingen komen nooit gelegen !!!! Ik ben erg moe zal er wel bij horen. Gisteren de internist gesproken en ik ga naast bloedverdunners spuiten ook weer Ascal slikken om de kans op een miskraam zo klein mogelijk te maken. Ik heb nl. een bloedstollingsafwijking.

Spannend dat je vrijdag je huisje gaat kijken. Ik hoop dat het vrijdag goed gaat met de punctie en ik ga heel hard duimen dat je ook zwanger raakt je hebt het zo verdiend !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

hai dames

Spaatje, wat een mooi resultaat, op naar een super tp!

Sandra, heerlijk om je ernergieke berichten te lezen! dat het maar snel vrijdag is, maandag de tp en dan helemaal zennnnnnnnnnn!!!

Sylvie ,hier gaat het naar omstandigheden best goed weer inmiddels.

Gisteren is het bloedverlies begonnen, de buikpijn werd vanochtend erger, trok naar mijn rug en jeetje op een bepaald moment voelde het gewoon als rugweeën, verschrikkelijk, de pijn is echt klote maar ik kon alleen maar terugdenken aan de bevalling. Omdat het alleen maar erger werd heb ik toch mijn man gebeld om me op te komen halen, ik dirfde niet zelf te rijden. Thuis zakte het wat af en na een uurtje kwam het in alle hevigheid terug, nu alleen nog buikpijn als bij een heftige menstruatie en een rug die enorm beurs voelt.

Mijn bloedwaarden waren gelukkig al erg goed, hcg was nog maar 0,9. Morgen tel. overleg mbt. de nieuwe cryo tp, ik ga praten als brugman om hem aansluitend te krijgen.

Hoe gaat het met jou? zit jij nie al op dag 11 na de iui?

liefs

Babeth

Geplaatst

Oh babeht wat "fijn" dat het begonnen is. Fijn is het nooit maar dan weet je dat je weer schoon van binnen bent. En jullie willen gelijk verder.......... petje af hoor. Moet je zien hoe sterk je bent, dat zou je niet verwachten op het moment dat het "weer eens fout zit". Succes!!!! Neem je rust, loop jezelf niet voorbij hoor!!!!!!!!!!

Hier voelt het zo raar. Na een aantal dagen helse pijn te hebben gehad, voel ik nagenoeg niks meer. Gelijk weer bang dat alles weg is maar dat kan natuurlijk niet. Ik hou me zo rustig dat ik bijna geen pijn kan hebben. Ga wel vragen of mijn vriendin vandaag mee wil om te rijden voor de boodschapjes. Mijn mannetje moet namelijk overwerken dus die is niet echt vroeg thuis helaas.

Ik kijk idd uit naar de punctie..... gek heb waar je in dit traject niet blij mee kan zijn hihi.

Ik ben weer begonnen gisteren met het kijken naar alle seizoenen van Gooise Vrouwen. Zijn er weer een paar dagdelen voorbij. En morgen komt mijn vriendin filmpje kijken dus weer een middag afleiding. Tussendoor maak ik alvast mijn kerstkaartjes. Hier dus alle ontspanning die ik maar kan bedenken. De verhuiskaartjes liggen al klaar, alleen het nieuwe adres nog invullen en de ingangsdatum dus dat ligt ook al klaar. Gister nog even het geld voor het ziekenhuis gehaald bij de bank. Wat een gedoe zeg, je kan alleen nog maar pinnen tegenwordig niet eens meer een balie waar je het kan halen. Zo onpersoonlijk en gelukkig kon het binnen gepint worden hihi. Alleen met zo'n geldbedrag over straat vond ik minder prettig. Ach het hoort er allemaal bij.

Nou ga weer eens verder met niksdoen!!!!!!!!!!!!!!!

Liefs

Geplaatst

Babeth gelukkig is het snel begonnen met hopelijk een niet al te lange nasleep. Wij zijn na de mk meteen doorgegaan voor een iui, ik hoop dat jullie ook meteen doorkunnen.

Ik denk dat de Utrogestan mijn ongi tegenhoud, ik begin wat afscheiding en meer rugijn te krijgen en dat ziet er niet goed uit.

Ik doe voor de zekerheid wel een zwtest maar de hoop is wel wat weg hoor!

Sandra heerlijk he dvd's achter elkaar kijken, ik heb dat met Dynasty, die krijg ik dan van iemand, verstand op nul en kijken maar.

Wij hebben dadelijk een afspraak met de Rekenkamer van Rotterdam om een faillisement af te werken, ben benieuwd.

Ben op sjeik maar kan niet wachten totdat ik weer in mijn joggingbroek op de bank lig.

Geplaatst

Oh Sylvie wat balen zeg, dat alle tekenen er op wijzen dat het niet gelukt is. Het zou wel heel erg mooi zijn als de iui tot zwangerschap zou leiden, maar ja jullie doen niet voor niets icsi. Maar de hoop was er natuurlijk en dat is begrijpelijk. Hopelijk houdt je lichaam je voor de gek, maar niemand kent deze beter dat jijzelf. Sterkte hoor.

Kan me voorstellen dat je graag je joggingspak weer aan wil trekken, hopelijk verloopt de afspraak lekker vlot zodat je dat weer snel kan doen. Succes daar!!!

Ja lekker hoor, hersenloos kijken. Na de Gooise Vrouwen heb ik nog 6x3 dvd's van CSI liggen dus ik kom mijn tijd wel door de komende tijd.

Liefs

Geplaatst

hi Babeth, fijn dat het zelf op gang is gekomen. nu is het eigenlijk nooit fijn om zoiets mee te maken, maar toch...beter dan met hulp/curretage. Sterkte meis!!! en knap dat jullie weer meteen door willen...hoop dat het deze keer goed blijft gaan!

Sylvie, balen zeg dat je denkt dat het niet de goeie kant op gaat...hoop dat de zw. test toch het tegendeel gaat bewijzen. Succes met de afronding van het faillissement en dan weer hup, snel je makkelijke kloffie in..heerlijk...

Witje...je komt idd de tijd wel door...hoop dat vrijdag alles geregeld is met de woning en dat jullie huurhuis jullie zal bevallen! succes met de punctie, hoop niet dat je er al te veel last van zult hebben en balen van je wasmachine.

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico ik ben blij dat de wasmachine na het schoonmaken van het filter het weer doet, maar ja hij is toch aan vervanging toe dus laat maar stukgaan hihi.

Geplaatst

Sandra...sterkte met de laatste loodjes tot aan de puncite! Spannende weken weer voor jullie.

Heerlijk om te lezen dat je toch op een bepaalde manier enorm kunt genieten van deze maand vrij...jezelf verwennen en alleen maar dingen doen waar je zin in hebt!

Geplaatst

He Nico,

heb je jezelf weer een beetje bijelkaar geraapt? Zie in je handtekening dat jullie de eerste week januari weer gaan opstarten.

Lijkt nog ver weg maar de tijd vliegt.

Heb nog steeds een beetje hoop om het estafette stokje door te geven aan Sandra. Maar dat verandert elk uur weer van hoop naar wanhoop.....

Hier nog geen definitief antwoord.

Geplaatst

Hoi dames

Sylvie, ik hoop echt voor je dat je het giga mis hebt!!! maar snap dat het moeilijk is om hoop te houden als het voor jou duidelijk anders voelt, succes met de afwikkeling vanavond!

Sandra, leuk om te lezen dat je zo positief en vol energie klinkt! vanavond de pregnyl,weer wat dichter bij de punctie! wathet geld betreft, de tp van de cryo betalen wij op de dag van de tp zelf, gewoon per pin in het zkh. en voor de icsi maken wij het altijd van te voren over.

Nico, jullie nieuwe poging is ook weer in beeld, wat fijn en spannend natuurlijk maar top hoor!

Bij mij is het flink op gang gekomen, heb duidelijk veel minder last na gisteren, soort van zware mensruatie.

Vandaag tel. overleg gehad met de arts en omdat de zwangerschap zo vroeg misgegaan is en de waarden zo laag zijn is deze maand weer de volgende cryo aan de beurt.

Hij vond het natuurlijk erg jammer dat het misgegaan was maar was optimistisch omdat het toch een innesteling geweest is. Nu maar hopen dat het volgende cryootje genetisch goed is...

8 oktober de echo,indien nodig weer wat bij stimuleren maar dat wordt uiteraard bepaald na de echo en bloeduitslagen van 8-10....

liefs

Babeth

Geplaatst

En daar gaat babeth weer door! Knap hoor meiske dat jij je steeds weer weet op te laden. Ik hoop met je mee dat de volgende goed is en goed zal verlopen.

Nico, wat ontzettend jammer dat het geen vakantieliefde was. Dat is zo ongelooflijk rot, iedere maand die achtbaan van emoties mee te moeten maken. Van twijfel naar hoop, naar wegstoppen van hoop , toch weer hopen en dan het tegen beter weten in hopen en dan de onomtkoombare teleurstelling en het daarmee gepaard gaande verdriet. Dat is niet niks. daarom vind ik dat het jullie in januari mee moet zitten!!!! Succes!

Geplaatst

Babeth zet hem op, de volgende moet het gewoon worden!!!!!

De rustige en positieve Sandra van de afgelopen tijd zit er echt helemaal doorheen sinds gisteravond.

Gisteren de pregnyl laten zetten, wat een drama was dat zeg......... Ik ging tijdens het gifmengen helemaal over de rode, kon het niet meer aan, wilde niet meer, vroeg me af waarom ik mezelf dit toch allemaal aandoe. Tot overmaat van ramp kneep ik de ampul met injectievloeistof kapot dus er zat glas in de vloeistof, onbruikbaar. Mijn mannetje snel naar huis gereden om nieuwe ampul. Bij terugkomst was ik weer wat gekalmeerd en ging alles alsnog voorspoedig, wel 10 min te laat gespoten. Dat zal wel niet zo veel uitmaken.........

Ben het echt zo zat allemaal, ben zo blij dat dit de laatste keer is, ben moe in mijn hoofd en lijf. Dit moet gewoon goed aflopen en dan de cryo's die we overhebben schenken aan de medische wetenschap. Dat is waar wij nu zo op hopen.......... Nog 1 dag en dan weten we hoeveel kansjes we nog hebben, we willen zo graag...............

Gelukkig krijg ik vanmiddag afleiding van een vriendin die lekker filmpje komt kijken, zo gaat de tijd wat sneller, en mijn mannetje gaat niet lang overwerken vandaag om lekker samen met mij op de bank te hangen vanavond.

Liefs van een wanhopige, verdrietige lotgenoot die er even helemaal doorheen zit....... het kon ook niet goed blijven gaan, alles liep zo gesmeerd.......

Geplaatst

ach Sandra toch....wat een leed en dat bij het zetten van de pregnyl...ik leef met je mee en ik duim megahard voor je dat het gewoon goed afloopt zoals jullie het zo graag willen...

Hoe laat heb je morgen de punctie? zal een kaarsje voor je branden (mag eigenlijk niet op het werk, maar doe ik toch :-)).

een hele dikke knuffel van mij...

Babeth, volgende week al de echo dus...hoop dat alles goed is bij de echo en dat je verder kunt met de cryo-tp! duim ook voor jou!!!

Sylvie, alles goed gegaan bij de Rekenkamer? En hoe voel je je nu? Hoop ook voor jou dat je een positieve test binnenkort in handen hebt!!! ook voor jou draaien mijn duimen!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hoi Sandra, wat erg dat je er doorheen zit. Dat mag hoor het is ook allemaal niet niks wat er gebeurt met je.

Al die positieve vibes die je laatste tijd hebt uitgestraald naar veel meiden hier zijn je dankbaar, ik zal wat naar je terugsturen.

Ik hoop dat je je snel beter voelt en dat je genoeg afleiding krijgt vanmiddag samen met je vriendin.

Het is jullie zo gegund dat alles goed gaat en dat er bij jullie ook een wonder gaat gebeuren.

Vanuit hier ook een dikke knuffel.

Ja Nico bij de rekenkamer alles goed gegaan, zij moeten een eindoordeel geven over een klant van ons die failliet is gegaan en waar een gemeente zich ingemengd heeft. Dus wij willen de gemeente aansprakelijk stellen om zo ons geld terug te krijgen en dat is aardig wat.

Hier hetzelfde rieddeltje als gisteren, geen tekenen van ongi op af en toe een wat zwaar gevoel in mijn buik en hele lichte bruine afscheiding, wat volgens mij alleen ik zie, zo weinig.

Wat me onzeker maakt is dat de bolletjes de ongi kunnen tegenhouden en dat ik niets in mijn borsten voel. Toen ik zw was was het meteen een explosie van kwaaltjes. Ik weet het dat zegt niets maar is toch moeilijk als je er midden in zit. Je bent niet meer realistisch.

IK WEET HET NIET!!!

Geplaatst

Even een dikke knuffel voor Sandra en Sylvie en ach voor iedereen hier natuurlijk......!!!!

Sandra heel herkenbaar, dat pregnylmoment is vaak het moeilijkste. Probeer vandaag flink uit te rusten zodat je morgen weer wat meer ontspannen aan de punctie begint. Daarna zit het fysiek deel erop meis. Hou vol he!

Ik ben ontzettend zenuwachtig voor de 1e echo straks, heel slecht geslapen, misselijker dan ooit haha. Hoop zo dat het goed zit...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden