Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lekker gezellig hier. Sab, jij kan er inderdaad ook wat van. Hihi, leuk hoor dat geklets.

Ik ga nu naar yoga, goede dag gehad (veel werk eindelijk weer eens kunnen verzetten). Wij vanavond de kerstboom nu echt in stuken zagen. Het aftuigen is een meerdagen plan geworden door alle drukte.

Fijne avond allemaal!

P.s. Sylvie even gemist of je al gebeld had? Voel je je wel fit?

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

klopt Caroline, we zijn niet voor niets van een ander forum weggestuurd! hahahaha.

Maar tis zo ongezellig als ik in mijn uppie in een babbeltopic moet gaan zitten..:-(

En bovendien is dit een uitzondering, zit met een ziek kind waar ik naast moet zitten ;-) hihi. Dus kan echtttttttt niks doen in huis..tomtiedom....

Geplaatst

En ik.... (ex)pauzemeisjes zijn gewoon een mooi mengelmoesje hoor, ivf, icsi, iui.....hebben we al iemand gehad die spontaan zwanger is geworden? Anders bied ik me bij deze daarvoor aan ;-)

Sab die namen klinken niet bekend, maar ik ben ook niet supergoed in het onthouden van hun namen. Vind ze sowieso allemaal aardig.

Geplaatst

Ja ja Ursula is spontaan zwanger!!!! Maar Klaartje jiij mag dat ook hoor hihi

We zouden het anders ook ouwe babbelaars topic kunnen noemen......

Geplaatst

Ouwe babbelaars topic, klinkt goed. Ik heb immers het geluk gehad om nooit in een pauze stand te hebben gestaan. Ben half ivf/icsi en nu spontaan zwanger. Tja, klaartje ik wilde dat ik het geheim met je kon delen. Ik heb het nog maar tegen een drietal goede vriendinnen verteld maar eentje kwam zowaar met de opmerking ' dat hoor je wel vaker, als je er niet meer aan denkt dan lukt het (zwanger worden) wel' . Ik ben er toen niet op ingegaan maar ik wordt altijd zo moe van die opmerkingen! Ja ja, tuurlijk, het zat tussen mijn oren! Ik dacht er te veel aan, wat stom van ons. Wat een goede tip, ik zal hem met jullie delen, jullie denken er gewoon te veel aan. AAAAAAARG GRMBL, die orendokters ook bah bah bah. Gelukkig is het een hele goede vriendin en ik weet dat ik het er met haar een andere keer over zal hebben en mijn irritatie kan uitleggen maar dan moet ik het eerst laten zakken.

Geplaatst

Lijkt hier wel een chat sessie. Ik ben dan ook illegaal want wij doen nu weer iui.

Ja de was is opgeruimd maar fa morgen bellen. Ben wel fit naar door die regen en beginnende ongi even een hang dag.

Nu op de bank met een filmpje, Jeroen ook thuis dus gezellig.

Geplaatst

altijd frustrerend zulke opmerkingen en extra pijnlijk als je vriendin dit tegen je zegt grrrrrrr.

Maar bedankt voor de tip hihi, zal hem onthouden voor onze volgende. Het is alleen jammer dat mijn vriend zijn zaadleiders verstopt zitten en er dus "niks" uitkomt. Misschien zit dat ook tussen zijn oren???? Wie weet heeft je vriendin daar ook een tip voor?????? hihi

Geplaatst

Eigenlijk is jouw zwangerschap dubbel bijzonder Sandra: zaad uit de vriezer en zwanger van cryo's... wauw, toch mooi, ondanks vele slechte dingen, dat we in deze tijd leven...

Geplaatst

Sandra, wat een goed nieuws! Wat moet dat een heerlijke opluchting zijn, gefeliciteerd!!

Ruby en Miki, ik loop ook in het VU, we hebben ook alledrie in januari afspraken in het VU, toevallig!

Miki, jij hebt dus op 12 januari een gesprek met dr S? Toen ik met overstimulatie in het ziekenhuis lag, stond hij twee keer per dag aan mijn bed. Hoe laat het ook werd, aan het eind van de dag kwam ie altijd nog even checken hoe het met me ging. Ik vind het een aparte man, erg kundig maar sociaal een beetje ingewikkeld. Maar zeer betrokken en bekwaam.

Volgende week rond deze tijd zit ik als het goed is alweer op dag 2 van de stimulatie....Spannend!

Fijne avond meiden,

Liefs, Laika

Geplaatst

Hoi dames

Sandra, ook hier even natuurlijk laten weten dat ik helemaal vrolijk geworden ben van je mooie echo, super!!!!

Esther, wat een mooie eerste fm, ik vind het resultaat erg mooi en ook wat je bms betreft, mogelijk volgende week al de punctie, wat spannend!!!

Ursela, ik snap het wel hoor wat je verontrusting van de brand betreft.....ik ging ook direct denken , wie ken ik die daar inde buurt woont...het hoofdkantoor van mijn man is in Schiedam maar was ook blij dat hij daar niet zat gisteren.

Klaartje, groot gelijk dat je je man alvast tzt het eea. gaat laten slikken, wij hielden bij onze laatste cryo-poging ook al rekening met plan B....

leuk om jullie onderlinge ervaringen heir mbt. de klinieken te lezen!

Miki, dat chaletje heb je goed geregeld! niets gezien maar klinkt nu al romantisch, in de sneeuw in een chaletje in Zwitserlard, helemaal goed!

Nico, hoe lang moet je nog de deca spuiten ? knap dat je zo aan het sporten kunt blijven, die hormonen vragen ook erg veel van je lichaam.

hier gaat het verder goed, af en toe onzeker maar dat zal erbij horen, de misselijkheid is er nog steeds wel maar niet meer zo erg als het was.

Ik direct de hormonale lijst van Brussel en mijn dagboek van Lars en Nick erbij gehaald en ben weer gerustgesteld (overige kwaaltjes zijn er nog hoor).

Inmiddels kan ik ook weer goed naar het toilet, gebruik wat van die pro-biotica dingen..... op de een of andere manier lijkt het te werken.

Ben verder nog een emo-bom, net kwam de buurvrouw even aan je hoor,daar waren de tranen.

Blij dat het morgen nog 1 dagje werken is en dan weekend, joepie!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Wil het een beetje met het werk of is het erg vermoeiend babeth? Fijn dat je misselijkheid wat afneemt, houden zo!

Geplaatst

hai Esther

het werk zelf gaat wel goed, ik heb genoeg te doen maar er is geen werkdruk, komende week zit er wel wer veel aan te komen maar goed. Lichamelijk is het lastiger, ben enorm moe en kan af en toe ook niet echt een goede houding vinden, loop dan maar eventje en dan gaat het weer. Zodra ik thuis ben moet ik echt even slapen, ik lig dan echt in een diepe slaap!

Maar prima, het hoort erbij, merk alleen dat ik voor overige zaken, zoals het forum erg weinig puf en daar baal ik dan wel van.

ik duik nu ook mijn bed in!!

slaap lekker dames

liefs

Babeth

Geplaatst

Lekker je bed in Babeth, welterusten.

Esther ze groeien goed. Misschien over een week al de punctie. In het weekend zullen ook wel filmen, meestal zijn dus cameraploegen niet weekend gebonden.

Hier ook in het bedje.

Welterusten

Geplaatst

jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej Sandra, gefeliciteerd meid. Wat geweldig, eindelijk!!! geniet ervan meid

ik las wat ervaringen over het VU en over Voorburg. Heb ik beide ziekenhuizen een behandeling gedaan. Voorburg slechte ervaring, slechte instructie voor medicijngebruikt waardoor ik de verkeerde dosering heb gebruikt, geen eicellen gevonden bij de punctie en daarna min of meer weggebonjourd middels een zeer vervelend evaluatiegesprek met dr. van Os. Terwijl ze daarvoor altijd heel aardig was, maar ze sloeg om als een devil in disguise. Nooit verwacht. In het Vu een betere ervaring gehad. Zeer aardige dr. Menardi gehad. Alleen wel vervelend dat ik tijdens 1 behandeling wel 8 verschillende drs. gehad die een FM deden! ik moest er veel omdat het allemaal langzaam groeide en ze steeds mn linkereierstok niet goed in beeld konden krijgen ivm aktieve darmen die ervoor zaten. Eén keer haalden ze dr. Schatz erbij, hele onpersoonlijke man, zei nieteens goeiedag maar deed gelijk de echokop erin (ook hallo) en ging wroeten en duwde die vervolgens zo diep dat hij nog net niet via mn keel naar buiten kwam damn. Heb daarna 4(!) dagen gebloed als bij een menstruatie kan je nagaan!!! maar verder vond ik het VU prima. Ben ook in DD geweest maar dat vond ik erg onpersoonlijk en minimale tot geen begeleiding. Nu lopen we bij Geertgen en de begeleiding is daar echt formidabel!

Geplaatst

Babeth...nog een week of zes en dan zullen die klachten misschien wel wat minder worden, dan kom je in het tweede tremester terecht. Zal wel fijn zijn. De eerste drie maanden schijnen nooit zo prettig te zijn hé. Tenminste, dat hoor ik ook wel van mijn zussen, alhoewel het ook schijnt te wennen...je moet toch door hé!

Op tijd je rust pakken en lief voor jezelf zijn! En het actief zijn hier komt wel weer joh.

Slaap lekker!

Geplaatst

Ik sta alweer de hele tijd buiten met een zieke hond. Lig nu weer even in bed maar voor hoelang.....

Goede oefening voor als er dadelijk een baby is zullen we maar denken.

Geplaatst

ach gossie...Sylvie...is jullie hond toch weer ziek geworden...balen zeg...hoop dat ze zich toch weer snel beter gaat voelen...

succes vandaag met bellen voor een afspraak...begon je dus vandaag dan niet eigenlijk ook met spuiten?

Esther...het ziet er echt heel mooi uit en dan ook al binnen kort de punctie...volgende week vrijdag is dat dan toch? of ben ik nu helemaal verkeerd en is het vandaag??? nee toch???

Weet effe niet meer wie het zei, maar hoofdpijn heb ik gelukkig nog niet...ben alleen al erg moe...maar voor hetzelfde geld komt dat door het sporten...heb mijn fitnessbaas wel al ingelicht en ze gaf meteen al aan dat ik het moest laten weten als het niet ging...zelf is ze eigenlijk nog officieel met bevallingsverlof, maar ze is deze week al begonnen met lesgeven...is ook haar eigen zaak, dus het ligt allemaal wat ingewikkelder...en ze kan niet goed tegen niet sporten...

heb gisteren nog even lekker een uurtje gepit na het eten...effe bijkomen van de man met de hamer...hahaha...'t is dat ik geen blikjes meer drink, maar dat had er best wel in gekund gistermiddag...hahahaha...maar ja...ook dat zijn momentopnames, je suikerlevel gaat dan als een tierelier omhoog, om vervolgens weer net zo snel terug te zakken, met als gevolg een inzinking...

m.b.t. extra vitaminen enzo...mijn vriend slikt al vanaf oktober iedere dag foliumzuur...ook om de kwaliteit van het zaad op te krikken. en zelf slik ik ook voldoende...waaronder ook tarwekiemolietabletten...ben benieuwd hoe het er dan bij mij uit ziet de 17e...

kom later nog eens terug!

liefs,

Nico

Babeth

Geplaatst

Heb heerlijk geslapen als helemaal gerust gestelde echt zwangere dame hihi. Caroline het is idd heel bijzonder. Zaad uit de vriezer en ook nog van een cryo. Echt een wonder..... Mijn schoonouders zijn er zo happy mee allemaal. Hun kakkenessie gaat papa worden!!! En na bijna 5 jaar is het dan eindelijk gelukt. Gister zei schoonmoeders dat ze er stiekum al rekening mee hield dat het niet zou lukken.... tja dan was ze niet de enige!!!!

Babeth ik heb het misselijkheidsstokje van je overgenomen, is sinds gisteren met grote golven aanwezig. Net wat je zegt, het gaat vanzelf over. Ben blij dat ik dit eindelijk eens mee kan maken.

Sylvie wat zielig voor je hond, jij kan er zo idd mooi aan wennen aan de gebroken nachten. Maar op deze manier is het niet bedoeld hoor!!!! Geef de oude dame maar een hele lekkere kriebel achter de oortjes........

Esther al weer wat meer rust in je leventje nu??? Scheelt ook een hoop dat het met je zus en de kleine goed gaat. Volgende week alweer de punctie, wat gaat de tijd toch snel..... succes met de laatste loodjes en met het filmen ervan!!!! Helemaal toppie dat je dat doet om zo de rest van Nederland te laten zien dat je IVF niet zomaar "even" doet als het niet op de natuurlijke manier lukt.

Nico let goed op jezelf meid, neem op tijd afstand als je het echt niet meer trekt hoor. Werken kan altijd nog!!!!!!!

Layka ook weer gaan beginnen volgende week!! Succes.

Geplaatst

Nu moet ik bij MC Kinderwens een cyclusbrief invullen voor de iui, nog nooit gedaan.

Nu ben ik woensdag begonnen met de bloedverlies, maar gisteren pas echt de doorbraakbloeding gehad met krampen, welke datum vul ik dan in.

Woensdag of donderdag, begin nu al te twijfelen, altijd als ik aan een behandeling begin, je zou zeggen dat ik toch genoeg ervaring heb maar ja.....

Dus vandaag of morgen beginnen met spuiten.

Nico die moeheid kan best door het spuiten komen, heb ik ook altijd, lekker even tussendoor pitten. Over 10 dagen de eerste echo.

Sandra heerlijk gevoel moet je nu hebben na gisteren. Volgens mij heb je goed contact met je schoonouders, wel fijn vooral als je eigen familie ver weg woont, heb dat zelf natuurlijk ook.

Met Kayla gaat het nu redelijk, uiteindelijk was het na vijfen en om 7.oo ging de wekker weer.

Vanmiddag naar de dietiste dus ben benieuwd.

Geplaatst

Sylvie ze zeggen altijd dat de eerste dag van je menstruatie is de eerste dag van het RODE bloedverlies. Zou 1 dag eerder of later beginnen met spuiten zo veel uitmaken dan???? Bij twijfel even MC kinderwens bellen, die nemen vast je onzekere gevoel hierover weg.

Vervelend zeg dat je dan na al je ervaringen zo onzeker bent, ook logisch, je wilt toch alles zo goed mogelijk doen om de kansen te vergroten nietwaar.

Geplaatst

Sylvie, gewoon ff bellen! Maar bij het vu zeiden ze altijd dat de eerste dag dat je echt helder rood vloeit dag 1 van je menstruatie is.

Weet niet meer wie het zei, maar wij waren ook onder behandeling van Dr Menardi in het VU, vond haar ook erg prettig. Inderdaad ook een keer een oudere man met baard gehad die nogal lomp te werk ging, zowel bij de echo als verbaal in het gesprekje erna...

Net ff hotelletje geboekt voor maandagavond, kunnen we in alle rust naar nijmgen rijden!

Nico, let goed op jezelf en meld je inderdaad gewoon ziek als het niet gaat. Deze poging is te belangrijk!

Sandra, wat heerlijk dat je lekker geslapen hebt. Wat doet rust in je hoofd veel met je, of niet?

Babeth, geeft niks hoor dat je weinig puf hebt om hier te schrijven, we weten allemaal dat je er bent en je bent altijd zo attend, dat niemand je iets kwalijk zal nemen. Pas maar goed op jezelf en de kleine!

Ga weer ff snel door, vanmiddag de nieuwe auto ophalen, zin in!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden