Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Witje, veel succes bij je ouders! Voor het eerst je moeder zien na haar aanval (geen tia maar hoe heet het ook alweer?)? Zal hoe dan ook best een beetje emo zijn.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier ook ontzettend goed geslapen ondanks dat ik toch eruit ben geweest met de hond rond 05.00 uur.

Was pas om 09.00 wakker en om 09.30 op, uniek voor mij zo laat.

Straks naar de schoonouders want er is een jarige, ga meehelpen koken, doen we meestal. Als het goed is zie ik nu eindelijk mijn zw schoonzusje.

Ik heb er ook zin in.

Miki eindelijk ongi, kan aanvoelen als een opluchting, veel plezier met je bezoek.

Sandra eindelijk naar je ouders met een leuke foto in je zak, hopelijk gaat het alweer beter met je moeder.

Even een boterham eten en optutten en aan de slag, heerlijk weekend!

Geplaatst

Een cva heet het en ze is er lichamelijk minder aan toe dan ze telefonisch toe geeft. Ik werk in verpleeghuis dus heb alle gradaties wel gezien en verzorgt. Ik ben blij dat haar spraakgebied niet is aangetast. Ze zegt alleen dat ze uitvalsverschijnselen heeft in arm en been. Loopt moeizaam met rollator en heeft fysio aan huis waar ze na het oefenen heel erg moe van is. We zullen het straks allemaal gaan zien, zal idd wel emo zijn. Je wil je moeder zo niet hoeven meemaken.

We maken er gewoon een gezellig weekendje van!!!!

Geplaatst

goeiemorgen meiden!

Sandra, heeeeeeeeeel veel plezier bij je ouders en een fijne dag!

Sylvie, jij ook een fijne dag, geniet ervan, van je weekend bedoel ik ;-)

Miki, fijn dat je er zin in hebt vandaag ondanks je menstruatie. Ik zie dat je je handtekening hebt aangepast, is niet niks dat laatste....weer een stapje verder in het hee proces.

Klaartje,blijf aan jezelf denken. Ik heb ooit in dezelfde situatie gezeten, net zwanger en naar nieuw werk, zelfde bank, maar andere vestiging. Bij mij is het, op Carolijn na, allemaal niet leuk afgelopen, mede omdat ik me niet wilde laten kennen en maar door wilde gaan. Heel verhaal, wil ik je niet mee vermoeien, maar erg herkenbaar allemaal. Doe ajb rustig aan en spreek alles uit!

Verhaal van de teken heb ik gemist geloof ik..:-s

Voor de rest van de meiden, Babeth, ben je nog een beetje bijgekomen van het werk? Of slaap je ook niet zo geweldig?

Nico, hoe is het met jou? Gaat t spuiten alweer wat beter?

Esther, hoe voel je je nu?

Fren, tis bijna zover, best spannend niet? lekker in een hotel, doen jullie goed! Neem t er lekker van.

Pfff ik vergeet ongetwijfeld iemand...

Caroline, man alweer wat beter en jij ook?

Hier nog beetje ziekenboeg, Carolijn is gelukkig goed opgeknapt en is weer lekker aan t kletsen etc. Ik ben een klein beetje in de lappenmand, maar niet zo erg gelukkig dat t een griep wordt volgens mij...

Vandaag en morgen lekker niks doen, gewoon pyjama dagen en de kerstspullen opruimen want daar is niks van gekomen door die rare laatste week.

Fijne dag allemaal en tot later .

Liefs Sab

Geplaatst

Hoi meiden

ik heb weer flink bij moeten lezen haha.

Kaartje, ik las dat je nu maandag de punctie hebt, wat fijn!!! en de wachtweken zul jij vast goed doorkomen, heel veel succes alvast!

Caroline, ik heb begrepen dat ze ook weleens op icsi overstappen als ze het idee hebben dat het zaad niet op eigen kracht de eicel kan binnendringen omdat de "schil" te hard is zeg maar.

Sylvie , ik moest wel lachen gten ik je berichtje las dat je man fronsend de uitnodigine accepteerde, heerlijk, er zit weer schot in!!! Enne ik vind het mooi om te lezen dat je er zin in hebt om je schoonzusje te zien, een kort geleden was het nog anders, helemaal goed!!!! Beterschap met jullie hondje, erg sneu hoor.

Esther, een teek in deze tijd van het jaar is inderdaad opvallend, waarschijnlijk is deze eerder aangewaaid maar nooit goed losgelaten.

In de zomer van 2009 liep ik een tekenbeet op.....de teek weliswaar niet ontdekt maar wel de bekende plek, ik moest direct aan de antibiotica, een dergelijke reactie toont aan dat de teek besmet was met het borelia virus wat dus de ziekte van Lyme kan veroorzaken.Ik was echt in alle staten, met name omdat toen de poging uitgesteld moest worden....

Klaartje, je zou toch alleen afgelopen weekend wat extra doen??? hoop dat de hoeveelheid een incident is, met jouw klachten kan ik me voorstellen dat een dergelijke overschrijding er flink inhakt.

Beterschap voor je man!

Testr, ik vind het wel mooi om te lezen dat jullie ook adoptie overwegen, en helemaal hoe je man dan droomt, het ontroerde mij echt wel!

dames, ik ga eens wat doen, beetje rommelig hier, ze zijn nieuwe garagederen aan het plaatsten en de hond is helemaal hyper!

fijn weekend!

liefs

Babeth

Geplaatst

Goedemorgen, nu ja bijna middag maar lekker lang uitgeslapen vandag dus het voelt nog als ochtend.

Miki, voorzichtig aan het nadenken over ECD, pleegzorg, adoptie. Wow, drie heel verschillende dingen met heel verschillende gedachtes en gevoelens. Hoe doe je dat 'voorzichtig nadenken?' Het lijkt me moeilijk maar aan de andere kant ook fijn om met een 'plan B' aan de slag te gaan.

Babeth, volgende maand is het al weer een jaar geleden dat je afscheid moest nemen van lars en nic. Dan zit er ook een brusje in je buik die de magische 12 weken grens is gepasseerd. Moet je er veel aan denken nu je zwanger bent? Kom je dezelfde dingen tegen? Werkt dat emotioneel zwaar of is het juist prettig om je iets dichter bij lars en nic te volen door het herbeleven van dingen?

Kaartje, veel succes maandag. Zet hem op!

Sab, is je man (braaf?) begonnen met het slikken van zaadopvrolijkende middelen?

Nico, hoe gaat het met het spuiten? Pas je een beetje beter op jezelf?

Caroline, fijn dat je weer een beetje uit de ziekenboeg bent.

Hier gaat alles prima, ben avonddiensten aan het werken en dat is pittig. Ik rij gemiddeld zo'n 80 km op 1 avond over besneeuwde en beijsde weggetjes. Moet goed oppassen en ook voor overstekend wild (elanden, herten). Maar mijn oogjes vallen bijna dicht, was blij dat ik gisteren bij een patient drie bonbonnetjes op mocht peuzelen, het suikergehalte krikte mijn oogleden weer een beetje op.

Geplaatst

Schrikken van die tekenbeet Babeth, gelukkig met een sisser afgelopen! Ik heb een kennis die al heel lang wel lyme heeft en inderdaad niet mag starten met behandelen tot het weg is. :-(

Ja dat was het Sandra, heftig joh. Benieuwd hoe het is om haar en de gevolgen echt te zien.

En ja, heftige aanpassing in mijn handtekening. Maar gek genoeg voelt het zo niet. Want hoe meer opties we overwegen, hoe groter de kans dat er ooit nog een kleine komt!

Enneh Sab, niet ook ziek worden hoor. Rustig an! Ik denk trouwens dat jouw werkervaring wel iets anders is geweest dan die van Klaartje nu, aangezien zij niet alleen zwanger tijdens nieuw werk was... maar nu ook een miskraam te verwerken en overkomen heeft (of was dat bij jou ook zo, sorry dat haal ik namelijk niet uit je handtekening?). Maar rustig aan is dan ook voor haar inderdaad wel belangrijk, hoe groot de druk ook is! Maar ja, ook moeilijk lijkt me... juist als je je in een nieuwe omgeving ook wilt bewijzen.

Mijn topic weg laten halen trouwens, dat wist jij al he Sab (merci nog ;-)). Ik was te bang dat het wellicht door betrokkenen gelezen zou worden, niet handig.

Geplaatst

goedenmiddag meiden,

ik wou dat ik dat had, dat vroege opstaan uit mezelf. Ik kan het niet hoor. Ik word wel wakker maar vind het dan nog te vroeg en denk ik blijf nog even liggen en dan val ik gewoon weer in een diepe slaap. Ook al ga ik vroeg naar bed, ik denk dat ik het diepste slaap in de ochtenduren. Moet ook altijd even wakker worden, ben dus niet zo spraakzaam als ik net wakker ben en heb dan ook geen zin in hele gesprekken. Mijn vriend gelukkig idem dito dus dat komt mooi uit hahaha. Wij zijn echte avond/nachtmensen. Naja, nu kan het nog zullen we maar zeggen. Als er in de toekomst een kleintje is, kunnen we nog lang genoeg vroeg op. Ik heb in ieder geval besloten dat ik komende week mn alarm in mn telefoon om 22.00 uur laat afgaan als teken dat ik naar bed moet. Anders blijf ik steeds zitten tot een uur of 12, veel te laat. Als ik na een week dan nog zo moe ben, ga ik bloed laten prikken.

Witje, veel plezier bij je ouders en hoop dat het meevalt met je moeder. Ik bedoel, dat je niet gaat schrikken ofzo. Mijn vader heeft het ook gehad (had ik geloof ik al gezegd) maar dan in hele ernstige mate. Hij heeft wel o.a. problemen met de spraak en dat is bij hem extra moeilijk omdat hij italiaan is. Hij gooit nu alles door elkaar qua nederlands/italiaans. Soms is het wel grappig en moet hij er zelf ook om lachen maar vaak is het ook vervelend als hij iets duidelijk wil maken en hij komt er niet uit. Maarja, gelukkig is hij er nog en daar gaat het om!

Syl, misschien moet je je man naar de botoxkliniek sturen. Krijgt hij ook eens een prik en kan hij ook niet meer fronsen :))) (ik kan het serieus amper nog)

Henne, denk aan jezelf he. Je hebt één vinger gegeven, laat hem niet je hele hand pakken. Wij hebben sinds kort een interim manager. Ik heb haar verteld van mijn situatie en ook gezegd dat ik er a.s. maandagmiddag niet ben omdat ik naar het ziekenhuis moet. Ze toonde begrip, ik hoop alleen wel dat dat zo blijft. Mn vorige manager was nl. aanvankelijk vol begrip maar na een aantal behandelingen was dat erg verminderd.

ik ga mn gezicht even uit mn toilettasje halen en dan naar Ikea, boekenkast halen.

bye girls, fijne zaterdag

Geplaatst

Voorzcithig aan, is al best concreet.

We dromen erover, we praten er soms over en ik kijk en vraag om me heen. Wellicht dat er tijdens de vakantie ruimte is om dieper te praten. We hadden altijd zoeits van, van onszelf of niet. Maar ja, we hebben zoveel zo dik voor mekaar dat we dit OHSO graag delen willen. Juist nu we ons steeds beter voelen, zie ik hoe veel wij een kindje kunnen leren en brengen.

Er bood trouwens ook laats een familielid aan om draagmoeder te worden! Alleen heeft zij zelf nog geen kids en is verre van rustig vaarwater zelf. Maar wel lief. ;-)

Hoe dan ook, er zijn andere opties, en die zijn altijd goed om te verkennen. Zeker als je eigen opties beginnen af te nemen.

Miki, voorzichtig aan het nadenken over ECD, pleegzorg, adoptie. Wow, drie heel verschillende dingen met heel verschillende gedachtes en gevoelens. Hoe doe je dat 'voorzichtig nadenken?' Het lijkt me moeilijk maar aan de andere kant ook fijn om met een 'plan B' aan de slag te gaan.

Geplaatst

Sen, Ikea op zaterdag... oeh! Ze zijn ook doordeweeks tot 21u open, heel relaxed. ;-) Leuk, benieuwd naar je toilettasgezicht ;-)

Ursula, jij avonddiensten nu, zwaar zeg. Sterkte ook, rustig aan!

Geplaatst

ja Mik, druk op zaterdag.. i know maar we gaan echt erin en eruit hoor.. alleen voor die kast

en mn toilettasgezicht valt reuze mee hoor, geen lagen pancake ofzo.. maar zo zei mn moeder het altijd :)

Geplaatst

Mooi verwoord van je moeder juist! Hier ook altijd. Laatste weken niet, vanwege wat oogtroubles (allergie, beschadiging en achteruit hollende zicht). Ondanks irritant van ogen, voelt geen make-up ook wel als een bevrijding, nooit gedaan!

Ah, dus jullie gaan de shortcut nemen daar. Word ik alsnog altijd heel draaierig maar ook lacherig van. Hopen dat de rij meevalt!

Geplaatst

Hey Miki, wat betreft Klaartje en werk, juist zo bedoel ik het. Ons begin was hetzelfde, pril zwanger op nieuw werk. Alleen met haar afloop ben ik juist van mening dat ze rustig aan moet doen, omdat zij heeft ervaren wat ze heeft ervaren. Ik werd doodziek vanaf week 12 en was toen ongeveer 4 weken in dienst daar. En toen begon de ellende van toch door willen gaan omdat je ergens nieuw bent. Dus nee gelukkig geen miskraam, maar wel de ellende met nieuw werk en hoe je daar in staat.

Geplaatst

Hey meiden,

Ik laat mijn gezicht ook even zien. Wat is het druk hier! Gezellig!

Het gaat redelijk hier. Ik voel me nog bij lange na niet fit maar dat gaat goed komen...vergeperste sinaasappelsap, vitaminepillen, paracetamolletje etc...

Gisteren vond ik het een hele inspannende dag. Het was leuk maar ik merk ook echt aan mezelf dat het me niet in de koude kleren gaat zitten. Ik vond het moeilijk om in zo'n korte tijd zuiver en eerlijk te verwoorden waarom wij de keuzes maken die we maken zonder dat je de ander het gevoel geeft van veroordeling...want dat is juist niet wat we willen. Juist dit aspect bij ons is waar ze echt de nadruk op willen leggen en wat wij ook prima vinden maar het maakt het niet makkelijk. Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen. We ervaren het echt wel zo dat we er helemaal achter staan dat we mee doen hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het is gewoon heftig.

Komende week zijn ze heel erg druk om de pilot klaar te krijgen voor a.s. vrijdag waarna ze definitief hun fiat hopen te krijgen om door te gaan. Het schijnt een enorm karwei te zijn om dit af te krijgen. Ik heb echter volgende week de punctie dus kunnen ze niet mee om dit te filmen omdat ze dus die pilot af moeten krijgen...dus klaartje, bij ons is het ook even rustig. Misschien dat ze meegaan als we een tp hebben maar dat horen we t.z.t. wel.

Babeth...het was gewoon een raar gezicht die teek, had het echt niet als teek herkend hoor! Het zag er zo smerig uit! Volgens mij worden beesten toch niet echt ziek van teken? Hij mankeert in elk geval nu nog niks...we wachten af!

Sandra...ik ben benieuwd hoe het met je moeder is, of het je mee- of tegenvalt de restverschijnselen van haar cva. En hoe reageerden ze op de echo foto?

Klaartje...lastig lijkt me om nu je grenzen aan te geven, sterkte daarmee!

Miki...bijzonder om te lezen hoe jullie een stap verder gaan in het nadenken over hoe verder. Maar meis...eerst nog de cryo hé!

Sen...succes bij de ikea! En ik ben ook een enorme mafketel hoor! Ik ben mal van m'n bed.

Ursela...werkse dit weekend! Ik heb zelf vijf jaar als wijkverpleegkundige gewerkt en moest ook zo'n 100 km rijden op een avond, heel uitgestrekt gebied. Dat valt niet altijd mee, zeker niet in winterse omstandigheden! Doe voorzichtig!

Ik vergeet vast van alles...sorry meiden! Ik ga zo lekker even op de bank en aan het eind van de middag even boodschappen doen. Gerard zit boven te leren en ik heb een 'doe niks' dagje. Vanavond filmpje kijken ofzo. Tot later!

Geplaatst
Meiden ik snap iets nooit... ICSI doe je toch als het zaad extreem slecht is, zodat IVF niet kan? Hoe kun je dan IUI doen? Ik lees het nu al een paar keer en misschien kan iemand het uitleggen??

Dat is nu precies de reden dat ik het ook wil weten....als het kan wil ik dat namelijk nog 3 keer doen...niet geschoten ;-)

Bij mijn man was de 2de icsi de zaadkwaliteit geschikt voor IUI..de eerste was ICSi en te laatste was IVF...

Geplaatst

Pff, meiden niet bij te houden hier! Ben op de verjaardag van m'n schoonzusje, dus geen tijd om echt te reageren. Maar volgens mij gaat t met iedereen wel ok vandaag. Nieuwe auto is super!!

Geplaatst

he girls,

poeh...ben er ook weer vandaag...vanochtend vroeg moeten opstaan om de spuit uit de koelkast te halen en een twintigtal minuten daarna erin te zetten...ging allemaal goed...was goed op temperatuur...katten tussendoor eten gegeven en daarna dus weer mijn nest in...maar ook weer niet al te lang want ik had om 10 uur een afspraak bij de kapper...knippen (weer lekker ultra kort) en verven (weer helemaal wit)...zo ongeveer als ook mijn profielfoto...laatste model was een beetje met een kuifje...

toen gezellig met mijnen vent boodschappen gedaan, voldoende vlees in huis gehaald voor wel 2-3 weken hahahaha...en toen kwam de inzinking weer...heb me dus zelf maar even op de bank gevleid en ben pardoes in slaap gevallen..hihihi...

gaan dadelijk lekker pizza eten..hij met salami, tomaat en vlees en ik hawaii...mjam mjam

San...veel plezier bij je ouders...misschien ben je nu al terug...hoe vonden ze de foto???

Sylvie...je klinkt gelukkig een stuk kalmer/opgewekter om je schoonzusje te zien tov een aantal weken terug...goed zo!!! ben je vandaag met spuiten begonnen???

Klaartje....let je wel een beetje op dat je inderdaad niet meer gaat werken dat je contracturen? is heel snel gebeurd, weet er alles van, maar probeer het toch in de gaten te houden...

sjips...ben even kwijt wie nu maandag de punctie had...wat erg...in elk geval veel succes...op naar een mooie oogst...

Esther...klinkt heftig...hopelijk krijgen ze de pilot af en kunnen ze dan mee naar de tp...succes met de punctie!!!

Babeth...heftig die tekenbeet...gelukkig dat het goed is afgelopen

Miki...goed van jullie dat jullie de andere opties ook open houden en er voorzichtig over nadenken en praten...wij hebben inderdaad ook al de aanmelding voor de adoptie verstuurd en zelfs al een BKA-nummer ontvangen...maar de wachtlijst is nu een jaar, dus pas ergens in november 2011 zouden we aan de verplichte bijeenkomsten beginnen, indien nodig...maar ben nog steeds vol vertrouwen dat deze ivf gewoon helemaal gaat goedkomen...ben echt heel ontspannen deze keer...moet ook in de ochtend inderdaad tegen mezelf zeggen..nico...spuit niet vergeten...

mijn kat Pink zit nu naast me en kijkt me met haar mooie grote ogen aan...ben echt helemaal verliefd op dit mooie meissie...hihihi...mijn schatje is het...de ander ligt te pitten op de stoel naast me...ook een schatje...

zitten nu naar het darten te kijken...Jan Dekker is goed bezig...

sorry..als ik de rest aan het vergeten ben...

kom morgenmiddag na de yogareleaseles weer even terug...morgen gaan ook alle kerstspullen bij ons weg...hadden we eigenlijk vandaag willen doen, maar door mijn middagdutje is daar niets van gekomen...hihihi..

liefs,

nico

Geplaatst

nou de kast is binnen, wat een gekkenhuis daar zeg! kast gepakt en wegwezen. We waren om 18.00 uur thuis en hadden onwijze honger dus we hebben lekker patat met snacks gebakken. We hebben besloten dat we de kast morgen in elkaar gaan zetten. Nu lekker bankhangen.

Nico, ik heb dat ook steeds als ik boodschappen ofzo heb gedaan. Dan ben ik helemaal kapot en moet ik echt effe gaan zitten en zou het liefst willen gaan liggen. Ben nu ook moe. Wat een leuke naam heeft je kat trouwens, Pink... veel meiden met katten hier geloof ik. Ben benieuwd naar de namen. De mijne heten: Dexter, Iggy, Kimi en Mika.

Syl, hoe gaat het met je hondje?

Geplaatst

Nou, vandaag 4 uur gewerkt. Eigenlijk precies wat ik kwijt ben geraakt doordat ik eea over moest doen. Het moet dus wel (net) kunnen binnen m'n contracturen. En zal zeker aangeven dat ik dit niet nog een keer ga doen. We hebben uitgebreid gesproken over het parttime werken en ik wijk daar niet van af! Beetje jammer dat ik maandagochtend nog wat puntjes op de i moet zetten voor het naar m'n baas kan. Anders had ik het lekker nu in z'n mailbox kunnen dumpen: zaterdagavond om half acht!!! Ik weet dat ie zelf ook 80 uur in de week werkt, maar het is zíjn toko en dat is zijn keuze.

Zo, morgen dus lekker genieten van weekend. Enne, even een positieve noot: ik vind het dus wél leuk wat ik doe. Anders had ik het nooit op zaterdag nog zitten doen, zo goed ken ik mezelf wel.

Aan alle moeie meiden: laat idd ff bloed prikken. Ik ben al vanaf m'n 15e chronische vermoeid en weet hoe rot moe zijn is. Vaak is er wél een oorzaak maar dan moet je niet afgescheept worden door een huisarts die op drie standaard dingen prikt en dan roept dat het in orde is. Vraag of je naar een internist mag, ook ivm met je ivf. Stel je schildklier werkt niet helemaal goed of je B12 is te laag of wat dan ook....het maakt je kansen ook niet echt optimaal. We kunnen het ons simpelweg niet veroorloven om te wachten of iets vanzelf over gaat!

Geplaatst

Hey meiden,

Ik hang lekker met de compu op de bank. Straks om 21.30 uur pregnyl prikken en dan is maandagochtend om 9.30 uur de punctie. Ben zo benieuwd. Vorige keer na punctie maar 2 eicellen, dus hoop nu heel erg dat het er meer zijn. We willen het liefst 2 emmy's laten terugplaatsen, maar dan moeten die er natuurlijk wel zijn (beide vorige keren maar 1 emmy gevormd). Spannend dus.

Heb er een goed gevoel over, heb echt zin in het hele traject (al zou ik wel graag alvast 2,5 week in de toekomst willen kijken ;-).

Volgens mij heeft bijna iedereen hier wel huisdieren. Wij hebben een hond en 2 katten. Verder heb ik een paard, maar die staat bij een boerderij in de wei. Ben ook wel benieuwd wat iedereen voor huisdieren heeft. Teken kunnen overigens net zoals bij mensen ook bij dieren problemen geven (tekenziekten). Als er dus een rood bultje ontstaat is het verstandig om even bij je dierenarts langs te gaan. Met name teken opgelopen in Zuid-Europa geven nogal eens problemen, maar er worden ook dieren in NL besmet.

Miki, dapper dat jullie ook over andere mogelijkheden gaan nadenken. Ik ben zelf nog heel positief over onze kansen bij IVF (weet niet waarom eigenlijk, gewoon gevoel). Als plan b heb ik nog pleegzorg in mijn hoofd. Mijn man wil voorlopig nog niet over andere mogelijkheden denken. ECD zie ik niet zo zitten. Op zich staan wij ook open voor adoptie, maar ken via via wat mensen die in een adoptietraject zitten. Ik vind het zo jammer dat zo'n traject zo lang duurt en dat de eisen zo hoog zijn. Ik heb al verhalen gehoord over mensen die uit hun droomhuis moesten verhuizen om in aanmerking te komen voor adoptie, want het huis lag langs een te gevaarlijke weg... Zo jammer als mensen zo graag een kindje willen en je moet zoveel doen/laten om in aanmerking te komen. En dan te bedenken dat de gemiddelde nederlander 'zomaar' zwanger kan worden en daar niks voor hoeft te doen. Zucht. Maar goed, dat is de reden dat wij adoptie hebben weggestreept. Voor mij zou dan pleegzorg overblijven denk ik. Ben benieuwd hoe jullie denken over de alternatieven na IVF/ICSI (al hoop ik natuurlijk van harte dat we allemaal zwanger gaan worden dit jaar!!)

Geplaatst

Even snel een update ben nog op verhaardag. Zw schoonzusje gezien, begin beetje onwennig daarna erg gezellig, volgende week spreken we af. Ze is vest onzeker over wat er allemaal gaat komen.

Hondje gaat nu prima.

Fa weer verder feesten

Geplaatst

Eerste spuit zit erin, tranen rollen over mijn wangen, oneerlijk om op deze manier een kind proberen te krijgen.

Kaartje Kayla is nu bijna 16, het is een nerveus hondje met nog eens wat darmklachten. Soms sta ik er nachten mee buiten. Vorig jaar november hebben ze nog een kwaadaardige tumor weggehaald op haar gezicht. Ze heeft een sterke wil alleen wil haar lichaam niet altijd mee. Onze lieve kleine meid.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden