Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ow Esther... nee. Ik had ook echt goede hoop nog! Aaarch... veel kracht en moed saampjes. Wat een klap, zo kort op elkaar... zoveel teleurstelling.

We denken aan jullie.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oww Es, wat erg voor jullie, weer een klap...Neem de tijd om het verwerken.Sterkte voor jou en Gerard.

Liefs Sab

Geplaatst

Nico, succes vanmiddag he?

Carnaval....heb ik helemaal niks mee...maar veel plezier met voorbereiden en veel voorpret.

Fijne dag meiden, de zon schijnt, jippie!!!

Geplaatst

Esther wat klote, hoop dat we je gister niet teveel hoop gaven met die rare verhalen over kwaaltjes, achteraf gezien hadden we dat beter niet kunnen doen misschien, maar ja... goed bedoeld dat weet je, we hadden het gewoon zo gehoopt met z'n allen!!

Sterkte weer.

Geplaatst

Ja vandaag onze ondertrouwdag. Paul werkt tot de middag en we gaan niks romatisch doen of zo daarna.

De bestelde tv is bij zijn ouders binnengekomen dus die gaan we aansluiten met een doos gebak hihi.

Geplaatst

San...veel plezier vandaag...

Sylvie...geniet lekker van je weekend (of moet je vandaag nog werken???). Hoop dat de problemen op jullie werk binnenkort ten einde komen in jullie voordeel dan wel te verstaan!! heavy wat jullie doorgaan...

voor de rest allemaal heel veel liefs en knuffels

Nico

Geplaatst

Es, Klote, klote, klote! Ik had - net als zovelen hier echt goede hoop, maar het bewijst eens te meer dat je je lichaam zelf het allerbeste kent.

Lieve Es, heel veel sterkte voor Gerard en jou. Laat de tranen maar komen, snap zó goed hoe je je nu voelt.

He bah!

Laika, succes vandaag...

Geplaatst

He meiden,

Ik heb net mijn tp gehad. Van de 11 eitjes waren er 10 bevrucht en er is nu een hele mooi embryo teruggeplaatst, 8-cellig. Ze wilden ook het stofwisselingsonderzoek doen maar de embryoloog gaf aan dat deze embryo zowel qua uiterlijk als qua stofwisseling er het meeste uitsprong dus uiteindelijk heeft dat onderzoek bij mij niet zoveel toegevoegde waarde gehad. Maar het is natuurlijk wel fijn om te weten dat ie ook goed ' stof wisselt' ;-).

De overige 9 embryo's worden nu nog twee dagen op kweek gehouden om te kijken of er er nog cryo's aan over kunnen houden.

Ik voel me wel schuldig over dit nieuws...de k-berichten vliegen ons hier om de oren en dan kom ik ff langs....

Liefs, Laika

Geplaatst

Even een andere vraag, Testr, jij gaf aan dat je een verhaal hebt geschreven over voeding en vitamines. In welk topic is dat, ik kan het niet vinden....

Dank alvast!

Geplaatst

Wat een onzin, je mag toch ook best je goeie nieuws hier delen? Juist met al die slechte berichten zijn we blij dat het ook goed gaat bij iemand! Hartstikke fijn voor je, nu lekker warm houden en hopen op nog een paar cryo's!

Geplaatst

Laika, doe niet raar zeg!! We moeten juist blij zijn met zulke berichten! Zijn we dus ook. Er zijn al teveel nare dingen op t forum en ik denk dat iedereen denkt, fijn! Soms gaat t dus ook wel eens wat voorspoediger.

Dus blijf komen met mooie berichten, zeker over een dag of 10 :-)

wanneer testen?

Geplaatst

Hey meiden.

Bedankt voor jullie lieve meeleven.

Laike gekkerd...niet doen joh! Iedereen vind het fijn dat jullie een tp hebben gehad! We gaan voor je duimen en met je meeleven de komende dagen.

Nico hoe was jouw fm?

Sandra...gefeliciteerd met je ondertrouw!

En de rest...denk ook aan jullie hoor!

Hier gaat het eigenlijk een beetje bar slecht. Vannacht vanaf vier uur wakker gelegen. Elke keer dacht ik...zal ik gaan testen of niet? Zal ik Gerard wakker maken? Of zal ik wachten totdat hij weg is en hem verrassen aan het eind van zijn werkdag (was er al wel van overtuigd dat, als ik positief zou testen, ik niet ging werken. Kun je van vinden wat je vind maar no way! Ik zou helemaal lopen te stuiteren en het niet voor me kunnen houden terwijl mijn ouders het dan nog niet eens zouden weten). Nou ja, vijf uur dacht ik...ik ben gek ook, slapen kan ik toch niet meer, ik ga testen. Dat uurtje ervoor heb ik zo idioot lopen fantaseren...hoe het zou zijn om het aan mijn ouders te kunnen vertellen, mijn broers en zussen etc. Ik had ook echt steken in mijn liezen en tja...gaf me toch een beetje hoop. En toen bleef die stomme test witter dan wit! Ik heb gerard wakker gemaakt en we waren zo verschrikkelijk verdrietig! We hebben zo liggen huilen samen. Ondanks dat ik wist ergens, diep van binnen, dat het niet goed zat...zo teleurgesteld, zoveel pijn, zoveel waarom vragen.

We hebben ons allebei afgemeld op het werk, allebei een vakantiedag opgenomen. Ik ben erg moe en begin elke keer weer te janken...word je ook moe van trouwens.

Vanavond gaat er een goeie fles wijn open! En nu dit weekend alles weer proberen een plekje te geven, onszelf weer bij elkaar rapen en weer doorgaan.

Geplaatst

Esther, ik vind het echt bewonderenswaardig hoe jullie er mee omgaan! Chapeau. Kanjers zijn jullie, even snikken en weer doorgaan. Maar neem de tijd omhet te verwerken want het is niet niks...

Ik zag in het andere topic dat jullie aan DD zitten te denken?

Geplaatst

Och...iedereen heeft zo zijn eigen manier om met verdriet om te gaan denk ik. Ik weet niet of wij kanjers zijn, ik voel me wel echt zwaar belabberd hoor. Maar ik geloof echt in een mooie toekomst, er is iets fijns en bijzonders voor ons weggelegd. De toekomst is niet een zwart gat zeg maar.

Tja...dd...ik weet het niet goed. Tnt hebben we eigenlijk altijd wel redelijke embryo's teruggeplaatst gekregen alleen is mijn lichaam niet in staat om ze vast te houden (wat trouwens erg veel pijn doet, vind het zo moeilijk dat mijn zussen hier geen problemen mee hebben en dat ik blijkbaar niet in staat ben om dit te kunnen! Het voelt als falen). Ik ben wel erg benieuwd of men in andere ziekenhuizen verder is wat betreft innesteling. Ik weet er eigenlijk niet zoveel van. Ik weet wel dat men in nederland eigenlijk altijd zegt dat deze fase in de behandeling er 1 is waar men echt niks mee kan maar volgens mij is dat typisch nederlands...

Geplaatst

Ow Esther, zo herkenbaar! Je gaat ook helemaal tollend dromen en dan is het zo concreet en dichtbij.. dan is de klap ook des te harder. Goed dat je je kunt laten gaan en er niet tegen vecht. Maar we hadden het zo graag anders gezien, dat het nu jullie tijd was om blij te zijn!

Laika, van harte joh. Ik begrijp het goed, maar geen zorgen, het leven is precies zoals het hier verloopt... alle stuaties en emoties door elkaar. Mijn verhaal staat op: http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?14298-Onbegrepen-toch-meer-en-betere-bevruchtingen-ICSI/page2 (Henne een kopie van de ingredienten niet gelukt, probeer ik later nog eens). Is het nodig wellicht om een aparte topic te openen? Wil er niet mee "te koop" lopen, maar als anderen het fijn vinden.. geef maar aan.

Sandra, ondertrouw... is het begin van eeuwige trouw! Van harte hoor meis.

Xx

Geplaatst

tadaaaaaaaaaaa....daar is Nico weer....voor bijna 95% weer helemaal de oude...(dat laatste restje baal zal wel verdwijnen in de loop van de dag/avond)....zojuist (ahum, toch alweer bijna 2 uur geleden) de fm gehad...onze laatste, want......dinsdag de punctie om 10 uur...om 9 uur moeten we ons melden...

die twee actieve zijn gegroeid tot 19/20 mm....die andere kleintjes (3 in totaal) tot 13/14 mm...en er zaten er nog 2, maar weer te klein om te meten...nog twee dagen spuiten en dan gaan die drie ook flink meegroeien en die andere twee hopelijk ook nog...zondag om 22.00 uur de pregnyl zetten...en maandag heerlijk spuitloos...

Laika...ook goed nieuws kunnen we hier gebruiken...wat toppie zeg dat je er 10 hebt en dat er nu 1-tje in je baarmoeder zit...deze zal zich ook beslist goed innestelen en die andere 9, hopelijk zijn daar wat eskimootjes tussen!!! duim voor je...wanneer mag je testen??? 11-2???

Esther...goed dat jullie vandaag een vrije dag genomen hebben...we hadden het liever anders gezien...heel veel sterkte en geniet lekker van de wijn...misschien een rare vraag, maar zou een van je zussen misschien niet genegen zijn om jullie eitje te dragen? dus als een soort draagmoeder??? of ben ik nu heel brutaal om dit te vragen??? wil er niemand mee voor de kop stoten...wij hebben namelijk ook aan draagmoederschap gedacht, maar uiteindelijk toch ervan afgezien (niet dat er al sprake van was), want wij wisten ook niet goed wie we hiervoor zouden kunnen vragen...

en heeft dit nog gevolgen voor de opnames?

in elk geval sterkte meis!!! ook voor Gerard!!!

Hoe zou het met kaartje zijn???? weet iemand wanneer ze terug zou zijn van vakantie???

liefs,

nico

Geplaatst
Tja...dd...ik weet het niet goed. Tnt hebben we eigenlijk altijd wel redelijke embryo's teruggeplaatst gekregen alleen is mijn lichaam niet in staat om ze vast te houden (wat trouwens erg veel pijn doet, vind het zo moeilijk dat mijn zussen hier geen problemen mee hebben en dat ik blijkbaar niet in staat ben om dit te kunnen! Het voelt als falen). Ik ben wel erg benieuwd of men in andere ziekenhuizen verder is wat betreft innesteling. Ik weet er eigenlijk niet zoveel van. Ik weet wel dat men in nederland eigenlijk altijd zegt dat deze fase in de behandeling er 1 is waar men echt niks mee kan maar volgens mij is dat typisch nederlands...

zo herkenbaar..ik heb geen zussen maar idd dat laatste stukje waarom gaat het mis, wat kan je er aan doen, wat kan ik er aan doen, waarom doet er niemand wat!!

Geplaatst

NICO!! fijn dat je weer je posiezelf bent ;-) ben ook zo benieuwd naar kaartje.

Sandra...ondertrouw wanneer is DE datum..of heb ik dat gemist?

Laika fijn juist dat je goed nieuws hebt ....dat er nog maar veeel meer mag komen!

Geplaatst

Laika positief nieuws hebben we hier juist nodig, ik hoop dat jullie 9 cryo's krijgen en dit dan van de daken hier komt schreeuwen, afgesproken!

Nico eindelijk weer vol leven, wat een goede fm al wel niet kan doen en al zo snel de punctie zeg, kunnen ze nog mooi een aantal doorgroeien ook nadat de Pregnyl is gezet.

Zit te wachten op het telefoontje van MC Kinderwens, ja ze bellen....

Geplaatst

Esther als ik je verhaal lees van diep in de nacht weet ik precies wat je bedoelt, krijg er weer een zenuwachtig gevoel bij wat daarna dan omslaat in onmacht en verdriet.

Wat is fantaseren toch mooi en wat komt die val hard aan....

Goed dat jullie nu wel samen zijn, laat die tranen maar lopen Esther.

Moet eerlijk zeggen dat ik ook dacht wat Nico zei, je embryo's zien er goed uit maar waarom blijven ze niet zitten.

Als de omstandigeheden het toelaten zou het misschien een optie zijn voor jullie?

Fluit ons maar terug hoor als we te ver gaan.

Hier kort maar krachtig telefoontje van mijn arts, recept voor medicijnen worden opgestuurt en we gaan weer voor ivf.

Ik mag meteen beginnen als ik ongi ben. Vraag me af om misschien 1 maandje te wachten, misschien minder stress. Gezond gaan leven, proberen wat fitter te worden.

Weet het nog niet.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden