Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zara hier ook veel aan jullie gedacht, wat blijft het toch hard.

Henne alles is al gezegd en zelf weet je het maar al te best. Deze onzekerheid is verschrikkelijk, onmenselijk bijna want het beheerst je leven.

Fijn dat je een korte dag hebt en misschien is die rotafscheiding nu helemaal weg.

Ruby veel plezier tussen de groentes.

Caroline en het vertrek gaat vandaag echt gebeuren?

Sab jij blijft ook aan het vliegen en soms zitten er te weinig uren in een dag.

Het heeft er wel ingehakt bij ons allemaal het nieuws van Zara.

Hier een rommeldag, weer lekker aan de hooikoorts snotter.

Eerst een boterham.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden ,

Hier een berichtje vanuit bed...

Zara, ik moet erg veel aan je denken, wat een enorme oneerlijke situatie....

Henne jouw situatie is idd wel Anders maar mede door je eigen ervaringen en het bericht van Zara toch een onzekere tijd.. Je hebt het over je testen, zoals ik ze gezien heb kunnen ze niet donkerder?! Houd goede moed omdat de testen niet lichter worden maar mooi donker zijn en het bloedverlies gestopt is... Ach je weet het wel toch val je het liefst in een diepe slaap en wordt je met een week of 14 wakker....

Sab jeetje dat is ook heftig zo die hoofdpijn, echt te hopen dat het toch goed uitvalt voor jullie.

Syl het weekend zo warm!? Mijn schoonvader zou zaterdag beginnen met schilderen maar dat is geen doen voor hem.

Heerlijk dat je met dit weer op de camping zit

Ruby succes vandaag en morgen in de nieuwe zaak, kun je het weekend lekker bijkomen

Geplaatst

Zara....wat erg jullie nieuws...ik had gisteravond al de hele tijd zo'n gevoel, ik moet het forum op, maar werd opeens zo moe, dat ik het niet meer gered heb...jeetje meid...wat vind ik dit erg voor jullie....krijg er nog steeds kippenvel van...heb je berichtje ook een paar keer moeten lezen...ook je vorige berichtje hoe het de vorige keer met de mk is gegaan...hoe kunnen ze zoiets doen? verschrikkelijk gewoon...goed dat jullie nu dus zo snel voor een curretage terecht kunnen, al had je het natuurlijk liever anders gezien...

schrijf het hier van je af....voel je niet bezwaard, tuurlijk komt het bij ons ook hard aan, bij jullie echter harder....wij kunnen er alleen voor je zijn en je steunen...

heel veel sterkte voor jou en je man!!!!

Geplaatst

kreeg het niet over mijn hart om in hetzelfde berichtje als dat voor Zara over de andere te schrijven...daarom nog een reactie...

Laika....fijn dat de controle goed was....wel vervelend van die myoom...hoop dat je er niet al te veel last van blijft houden....en goed dat ze je hart in de gaten houden...over 3 weekjes kun je al terecht bij de cardioloog...sterkte!

Sab....hoop dat je hoofdpijn nu iets minder geworden is....en hoop natuurlijk dat je op schema blijft, zodat je niets over de vakantie heen hoeft te tillen....

Caro....rij voorzichtig!!! en veel plezier in Frankrijk!!!

ivfsh....leuk die talencursussen...wij willen eigenlijk een keer Grieks gaan leren zodat we tenminste weten waar ze het over hebben als ze weer staan te 'schelden' als we op vakantie zijn...hihihi...en idd...het is niet als, maar wanneer jullie beeb zich in januari gaat melden!

Henne....gelukkig dat het iets rustiger is geworden en geen rood meer erbij....

hawaiaanse yogi danser...hihihi...grappig....alleen ben ik nog nooit in Hawaii geweest...hihihi...

Esther...fijn om weer iets van je te horen/lezen!...

kaartje....wow....dat is een goed gesprek geweest...moet je dus aan het lange protocol? doen ze ook het korte protocol in DD? welke meds moet jij gaan gebruiken? hoe ging het met parkeren? genoeg ruimte (dan weet ik dat voor wanneer wij erheen moeten over 2 weken)....

en toen was ik het kwijt....

ga een wasje draaien en buiten te drogen hangen....

liefs,

nico

Geplaatst

Zo met het nieuws vanZara nog in mijn achterhoofd..... ik stond er zowat mee op.....

Ik was zo blij dat jejezelf bijna weer zwangertje kon noemen, zols ik je leerde kennen.... Toen die brute naamsverandering... en de nog heftigere nasleep. Nu eindelijk weer de goede kant op, en is het weer mis..

Gaat er nu wel onderzocht worden hoe dit nu elke keer kan? Want ik vind 3x op deze manier wel heel erg veel.

Je bent in ieder geval in mijn gedachtes!!

Geplaatst

Goeiemorgen,

Nou meiden jullie geloven het niet maar ik ben bang dat we nog niet gaan vertrekken vandaag! Ik werd vanmorgen duizelig wakker en ben dat nog steeds. Eigenlijk voelde ik me gisteren beter! Soort terugslag? Mijn vriend heeft het al opgegeven voor vandaag, ik wil vanmiddag beslissen maar heb mijn zus ook vast gemaild. Ze woont samen met een vriendin en ik heb al gevraagd of ze aan haar wil vragen of het goed is dat we een paar dagen langer blijven, zonder mijn zus. We kennen haar ook goed inmiddels en ze vindt het volgens mij best gezellig, we zijn ideale gasten: koken zelf en maken schoon, dus... Gelukkig is het volgende week nog vakantie.

Wat een toestand! Maar een luxe probleem vergeleken sommige dingen hier, dat weet ik... Ga toch nog maar even mijn bed in...

Geplaatst

Mijn controle was overigens prima. Mooie bloedruk.. 110/55, en verder niets te mopperen.

Hartjes was wat lastig te horen, wanr Frummel trapte of sloeg telkens tegen de doptone, en dt geeft dan een ander geluid.

Maar alles goed dus.

jeetje wat cru en oneerlijk kan het leven toch zijn....

Geplaatst

Het nieuws van Zara hakt er hier bij iedereen geloof ik wel in. Het is ook gewoon zo oneerlijk...

Caroline, balen dat je nog niet kunt vertrekken, maar duizelig auto rijden is ook niet zo'n handig plan natuurlijk.

Nico, wij hebben gewoon bij de kliniek geparkeerd. Op hun site staat ook dat je via de rechter slagboom naar binnen kunt. Is niet heel veel ruimte, maar iedereen is creatief met parkeren. Wij konden dus echt voor de deur staan (en dus gratis).

Nico en Babeth, jullie vroegen naar het schema dat ik ga gebruiken. Hij doet in principe volgens mij altijd kort protocol. Vanwege mijn verhoogde FSH wilde hij dat ik met de pil zou starten. Vond ik dus ook vanmorgen even heel raar om ivm mijn kinderwens aan de pil te gaan... Maar goed, eerste tablet is binnen. Ik ga even kijken welke week me werktechnisch goed uitkomt. Ik mag hem mailen wanneer ik wil starten. Eigenlijk zou het over 4 weken al kunnen. Dan zou het 3 weken pil, 5 dagen stoppen en dan starten met prikken zijn. Stimuleren gaan we doen met menopur + gonal F (of puregon), verder had hij het over die neusspray. Als ik zo snel mogelijk wil starten dan zou ik precies rond hemelvaart/pinksteren uitkomen met fm, punctie en terugplaatsing. Met hemelvaart ben ik een lang weekend met vrienden naar Texel. Met pinksteren heb ik dienst. Ik wil het dus na pinksteren gaan plannen. Vond hij geen probleem. Ik ga nu vrij proberen te regelen voor na pinksteren. Dan kan ik hem mailen dat ik dan wil starten met de fm en rekent hij terug wanneer ik dan moet stoppen met de pil. Ik slik de pil dan dus gewoon 1-2 weekjes langer. Wel erg fijn dat flexibele.

Geplaatst

Caroline dat meen je niet, wij zijn nu al dagen bezig om jullie een prettige vakantie te wensen en nu ben je nog niet weg.

Een luce probleem is ook een probleem dus dat bespreken wij er gewoon bij.

Zou fijn zijn als jullie idd langer kunnen blijven zonder zus. Je hoeft niet op elkaars lip te zitten.

Jeroen vragen of die even wil vliegen, haha....

Geplaatst

Caroline wat rot zeg, dit had je uiteraard niet verwacht! Lekker nog een dagje rust en morgen opgeknapt en route!

Kaartje wat fijn dat je inderdaad zelf je startmoment kan bepalen, top! Wij parkeerden ook bij de kliniek voor en 1x hebben we op een openbare parkeerplaats geparkeerd, ligt rechts aan de weg voordat je bij de laatste stoplichten rechtsaf slaat,een meter of 100 lopen van de kliniek.

Ik volgde ook het korte protocol, erg prettig, in Brussel overigens ook het korte protocol.

Moet jij er trouwens ook nog iets bij gaan gebruiken om de eisprong te voorkomen? Wellicht niet hoor, ieder heeft een eigen recept zeg maar.

Ik spoot op het laatst cetrotide erbij.

Simba, fijn dat de controle Goed was!

Geplaatst

Lieve meiden, wat doen jullie lieve woorden en medeleven me toch ontzettend goed! Ze helpen ook heel goed mee om de tranen weer op te wekken.

Wij hebben gisteravond/- nacht nog veel vragen opgeschreven die we morgen willen stellen. Uiteindelijk nog geen 2 uur geslapen....

Nog steeds een heel erg waarom-gevoel? Hier kun je zelf gewoon geen antwoord op vinden en misschien krijg je het van de artsen ook wel nooit.

Mijn IVF-ziekenhuis heeft in ieder geval nog niks laten horen en dat valt me erg tegen....

Morgenochtend eerst naar huisarts (zwangerschapsconsult......), s middags naar gynaecoloog in ziekenhuis hier en dan uur later afspraak op opname voor een intakegesprek voorafgaand aan de curettage van maandag.

Zo vreemd een super zwanger lijf maar ondertussen wetend dat het fout is.

Simba, na de laatste tweede miskraam heb ik aangedrongen op onderzoek. Ze hebben me toen op antistoffen getest en de uitslag daarvan was goed.

Ik wil nu aandringen op alle onderzoeken die mogelijk zijn. Het zit mij niet lekker dat ik sinds mijn tienerjaren al constant last heb van problemen in het buikgebied. Daarnaast zijn er de laatste jaren aan zowel de kant van mijn vader als de kant van mijn moeder, diverse familieleden zowel jong als oud (onverwachts) overleden aan de gevolgen van borst-, buik- en andere vormen van kanker. Zeer recent kreeg mijn vader het bericht dat hij prostaatkanker heeft. Toeval gezien mijn klachten, de familiegeschiedens dat ons kindje nu juist op diezelfde plaats kanker heeft en daaraan is overleden?

Ook grote onzekerheid. Nu 3 keer een miskraam. Geen enkele voortgaande zwangerschap. Leeftijd totaal niet mee. Wat komt er uit eventuele onderzoeken? Misschien stopt het hier wel voor ons. Daar moet je toch niet aan denken???

Meiden, ik wil dat jullie "gewoon" hier verder schrijven. Weet dat ik zelf in zulke situaties ook niet met mijn eigen probleempjes aan wil komen maar daarom zeg ik nu: Voel je niet bezwaard! Laat je door wat ons overkomt niet tegenhouden!

Tuurlijk is jullie steun enorm belangrijk maar door over jullie beslommeringen te lezen, kan ik mijn gedachten ook weer verzetten.

Caro, ga nu toch eens op vakantie!!!

Henne, jouw verdriet en onzekerheid en mijn verdriet en onzekerheid zijn wat mij betreft niet onder te verdelen in erg of minder erg. Wat jij (weer) mee moet maken, is verschrikkelijk en oneerlijk. Gooi het eruit en hopelijk vind je hier net zoveel steun als ik.

Simba, gelukkig bij jou alles weer ok. Wat een wonder. Hoop dat je samen met Naomi mijn eer hoog gaat houden in het juli-topic.

Getsie, eerst in juli eraf gevallen en nu in december weer.

Kaartje, positief nieuws voor jou en fijn dat er met je meegedacht wordt. Hopelijk ga jij ook snel het estafettestokje overnemen.

Nico, dank je wel voor je lieve woorden!

Geplaatst

Lieve Zara

Moeilijk moeilijk moeilijk meid, waarom? Wat je zegt misschien dat de artsen daar inderdaad geen antwoord op hebben maar het is onze tweede natuur alles te willen verklaren, dat helpt wellicht ook met het verwerken van dit grote verdriet.

Ik begrijp het Goed dat je gaat aandringen op verder onderzoek, wil je ook Jullie kindje laten onderzoeken? Ik weet niet of dat mogelijk is? Erg om te horen dat je nog niet bent teruggebeld, is het minste wat men kan doen nietwaar?

Een knuffel van mij!

Lieverd heel veel sterkte!

Geplaatst

Zara zoveel vragen en zo weinig antwoorden. Verwacht je van Gent een telefoontje??? Die doen dat volgens mij niet hoor. Ze hebben mij ook nooit teruggebeld, ook niet na de miskraam en evaluatie afspraak hebben wij toen zelf gemaakt.

Morgen een drukke dag voor de boeg voor jullie, ik hoop dat jullie goed opgevangen worden in het zh zodat het wat soepel verloopt deze verdrietige periode.

Is het zeker dat die vlek kanker is? of vermoeden ze dat? Net als Babeth vroeg ik me af of dat te onderzoeken is, gezien je fam geschiedenis. Niet dat het jullie kindje terugbrengt kan een vastgestelde oorzaak soms wel rust geven in de verwerking.

NOgmaals een dikke knuffel en veel sterkte

Geplaatst

Zo veel teruggelezen en zo weinig kunnen onthouden. Pff mijn hoofd zit vol geloof ik.

Syl lekker naar de camping van het weekend, bijtanken!!!!

Caro jij nog niet weg??? Tja moet wel veilig zijn natuurlijk. Waar komt het toch allemaal vandaan??? Sterkte en succes.

verder weet ik het gewoon niet meer dus hopelijk alles verder goed met iedereen en anders beterschap en sterkte.

Hier mijn huisje weer gesopt vanmorgen, ook lekker met schoonmoeders kunnen kletsen heerlijk. Ze heeft een beetje de franse slag gedaan en volgende week is er weer een week. Ga zo nog maar even lekker slapen ben zo moe....

Geplaatst

Zara, ik lees net het ongelooflijke bericht.

Dit mag helemaal niet, kan helemaal niet.

Jeetje meis, wat enorm verschrikkelijk. Woorden zijn zo ontoereikend, wilde dat ik het anders kon maken.

En bovendien de onzekerheid, waarom overkomt dit jullie nu al drie keer? Misschien is het brute pech, misschien iets in de familie. Goed om het te laten onderzoeken, antwoorden te vinden.

Ik weet niet of je dit nu wil lezen maar een vriendin van mij heeft ook verschillende miskramen gehad. Veel laten onderzoeken, niets kwam eruit. Nu had ze gisteren haar 20weken echo, mbv medicijnen gaat het deze keer goed gelukkig. Ook al konden ze geen medische grond ervoor vinden heeft ze medicatie. Ik hoop dat dit jullie ook gegund is. Wat tot nu toe is het oneerlijk. Zo enorm oneerlijk.

Ik geloof er niet in dat je op je bordje krijgt wat je aankan, of wat je verdient hebt. Het lot is daarvoor te willekeurig en te wreed voor sommigen.

Zara, heel veel sterkte!

Geplaatst

Nou ik ben gewoon nog thuis hoor, duizeligheid is wel minder, wel nog hoofdpijn. Ik heb net met mijn vriend afgesproken dat ik rustig aan, in de loop van de dag/avond ga inpakken, positief blijven! Al denk ik ook: hoe zal ik morgenochtend wakker worden? Ik weet ook niet wat ik allemaal heb, ik vond ineens ook dat mijn huid rood zag, alsof ik verbrand was (geen koorts overigens), maar mijn vriend kon het niet echt zien... pfff word niet goed van mezelf!

Geplaatst

Goedemiddag meiden,

Lieve Zara, ik blijf aan jullie denken!! waar zou het inderdaad door komen.... brute pech, of is er meer aan de hand? Ik zou als ik jou was idd ook veel uit laten zoeken. Als je er tzt aan toe bent, dan kan ik je wel eens het lijstje doorsturen wat ze bij mij destijds allemaal hebben onderzocht. Dikke, lieve knuffel voor jou!

Caroline: wat vervelend dat je je zo voelt! Hoop echt dat je vandaag opknapt en dat je vanmiddag kunt gaan rijden. Ik kan me trouwens wel voorstellen dat die vriendin van je zus het gezellig vindt als jullie langskomen :-)

Kaartje: super dat jullie kunnen beginnen!! ook nog op het moment dat jij dat wil, helemaal goed! Fren zal klaarstaan om je het estafettestokje over te geven.

Hier een goede ochtend gehad, ben bij de huisarts geweest: super aardige vrouw! Jong nog, ik denk tegen de 40. Kundig met een warm hart. Vroeg ook uitgebreid naar hoe ik me voelde: net weer zwanger met alle onzekerheden en ook nog in een nieuwe omgeving. we hebben de verschillende mogelijkheden besproken en zij was heel stellig dat ik beter de 'private' gezondsheidszorg kan kiezen. Alleen dan heb je namelijk je eigen, vaste arts. Als je publiek gaat (dan betaald de overheid alles), dan is het elke keer afwachten. Ze heeft me doorverwezen naar een arts die gespecialieerd is in 'high risk pregnancies' en dus met name vrouwen behandeld waarbij het allemaal niet zo makkelijk gaat. Was er erg blij mee. Zij gaat nu ook proberen te regelen dat ik met 7 weken een echo bij haar heb, normaal gesproken krijg je in ierland nl pas bij 12 weken de eerste echo. Zo lang ga ik het uiteraard niet volhouden! Morgen ook nog een gesprek bij een andere arts, dat laat ik toch maar doorgaan. Wie weet steek ik daar nog wat meer van op.

Hier is het even droog tussen de buien door, dus ik denk dat ik eens even snel een wasje ophang.

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

Ivfsh, Wat fijn dat je zo'n fijne huisarts nu gevonden hebt en dat ze zo met je meedenkt! Over een week of 2.5 dan de eerste echo , wat spannend!!

Wat betreft de was ophangen: moet wel net lang genoeg droog blijven ;-))))

Henne hoe is de dag bij jou tot nu toe verlopen?

Vandaag Mijn manager gesproken, hij komt binnenkort langs en dan gaan we bespreken hoe verder als mijn verlof voorbij is, ik heb nog enorm veel vak.dagen.

Geplaatst

Ivfsh dat klinkt heel positief, fijn zeg! Ik heb erge moeite positief te zijn door die stomme test vanochtend. Vandaag alleen nog wat bruinverlies, maar die lichtere streep zit me niet lekker. Half en half besloten om maar niet mee te testen.

Heb trouwens gisteren mijn ouders gebeld. Met de euthanasie van mijn oudtante op vrijdag leek het me gewoon niet echt gepast om feestelijk nieuws te brengen, wat je dan ook nog onder voorbehoud doet vanwege het bloedverlies... Familie is blij, maar niemand durft toch ook echt enthousiast te zijn. Wel raar hoor, de vorige keer was het heel anders.

Caro moet je niet even langs de huisarts voor je vertrekt? Even zeker weten dat je niet met een gemeen virusje ofzo op stap gaat?

Zara kan niet anders zeggen dan dat ik aan jullie blijf denken. Is er eerder nog geen aanvullend onderzoek gedaan? Dan zou ik daar nu zeker op staan ja. Maar eerst focussen op de komende dagen meis,, die worden nog zwaar genoeg. Dikke knuffel!

Om maar weer een beetje terug naar normaal te gaan: net eten meegenomen bij Koreaanse take away :-) opwarmen en genieten, heerlijk.

Geplaatst

Caroline jij blijft kwakkelen. Anders mischien even naar de huisarts.

Ivfsh fijne vrouw zo te horen en hopelijk met 7 wk echo, niet te doen tot 12 wk wachten.

Henne morgen een rare dag voor jullie en je oudtante. Ik denk laatste avondmaal en dat weten, raar.

Klinkt lekker take away, uit Rotterdam?

Schoonmamma trakteert op Chinees restaurant dus ik zit gebakken.

Geplaatst

ik had me verheugd op een avondje alleen voor de buis (afspraak met vriendinnetjes gecancelled, want te moe), maar moet halfoverkop naar mn schoonmoeder om kleding te brengen. Vin is vanmorgen voor 2 dagen werkbespreking naar parijs gevlogen en vliegt morgen door naar Dubai (naar mnn schoonmoeder dus). Hij had vanmorgen zn vlucht gemist doordat het superdruk was op schiphol. Toen hij eindelijk in parijs was, was zn koffer pleite. Ga dus maar een paar onderbroeken en een paar schirts brengen voor de zekerheid, zodat hij in Dubai - mocht zn koffer dan nog niet gevonden zijn - wat kleding heeft.

Oja, auto weer gemakt, schade 430 euro. toch zonde...

Gast Guusje
Geplaatst

Gatsie Fran, maar woont je schoonmoeder in Dubai?

Geplaatst

Ik vind 'm ook ingewikkeld Fran, maar ja, ik ben niet helemaal fit... Je bent toch zo weer weg en kan alsnog lekker buizen?

Zo, ben heel optimistisch bezig met inpakken, moet positief blijven nietwaar?

Vanavond zoveel mogelijk eten opmaken: vlees, sla en rosti... Oh ik hoop zo dat we eindelijk kunnen gaan morgen! Ik heb geen zin om naar de huisarts te gaan, zei mijn zus ook al, beetje kop in het zand want ik ben natuurlijk bang dat ze zegt blijf maar thuis. Maar als het morgen nog steeds niet over is, ga ik wel denk ik.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden