Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jammer hoor, geen weekendje weg ;-). Ik had nog niet gereageerd via de mail, aangezien ik nog wat vakanties niet precies wist. Waarschijnlijk gaan we met mijn schoonfamilie een weekje weg in de herfstvakantie. Denk dat ik als het doorgaat dan die zaterdag 22 oktober pas terugkom :-(. Weet dan dus nog niet of ik erbij kan zijn. 29 oktober is geen optie? Weet niet hoeveel mensen er dan bij kunnen zijn?

Zara, succes en sterkte morgen.

Geplaatst

ik was even ondergedoken :-) Nee hoor, was lekker aan het skypen met een vriendin. Moest weer even hartelijk lachen om de hele conversatie hier! Ar krijgt een rolberoerte als er opeens allemaal IVF meisjes vol met zwangerschapshormonen in zijn tuin liggen, hahaha.

Maareuh: als iemand cork wil zien (en mij): wees zeker welkom! Meen ik serieus!

Geplaatst

Zara allereerst wil ik jullie heel veel succes wensen morgen.

Henne je klinkt al weer wat vrolijker. heb de 22e gelijk in de agenda genoteerd. We zullen wel zien hoe het loopt dan allemaal als de kleine er is. Wie weet plakken wij er weer een weekendje aan vast;)) eerste "vakantie" met zijn 3-tjes dan!!!! En hij is dan nog maar 2 maandjes oud hihi.

Caro fijn dat je je weer stukken beter voelt. Wat een rare dingen heb je toch, duizelingen en nu warme vlekken. Ik zou toch maar even bellen met de dokter en alvast een goede reis morgen.

Wij hebben vanavond even een grasmaaier opgehaald dus ons eigen gezaaide grasveldje gaat morgen gemaaid worden. Nu weer thuis en bijgelezen. Hmm weekendje Cork gezellig ;).

Poepluiers uitdelen hmmm dan ga ik meedoen hoor, wil ze wel opsparen!!!!!!

Nu lekker slapen en morgen weer een dag..

welterusten

Geplaatst
haha Sylvie, echt iets voor jou om je daar zorgen over te maken ; - )

Die onderbroeken bedoel je?

Tsja daar heb ik nu eenmaal wat mee.....

Geplaatst

Jeroen heeft even uitgerekend qua geld en tijd om te vliegen naar Cork maar een Boeing is goedkoper en gaat sneller dus dat zullen we maar niet doen :-)

Hij wil nu trouwens wel naar Cork dis Ivfco dan komen we langs.

Geplaatst

Heb net even opgezocht, de herfstvakantie is inderdaad precies tussen die twee zaterdagen in. Geen idee of ik dan kan, vorig jaar zijn we naar Eurodisney geweest, uitgenodigd door mijn moeder, dat wil dochterlief weer dit jaar maar ik denk niet dat ma zo gek is om weer te gaan... Ik sluit me dus aan bij allebei de data omdat ik het nog niet weet.

Nu weer last van mijn armspieren, ik word gek van mezelf! En ga zeker morgenochtend even de huisarts bellen... Het doet me denken aan jaren geleden, toen had een vriend van mijn ex een of ander raar virus. Hij heeft weken in het ziekenhuis gelegen, ze hebben niks kunnen vinden en uiteindelijk knapte hij 'gewoon' weer op, heel raar verhaal. Ga maar niet van uit dat dat met mij aan de hand is maar ik ben er toch niet echt gerust op... Ga zo maar eens naar bed, hoop dat ik kan slapen en reken maar nergens meer op qua afreizen naar Frankrijk... Welterusten!

Geplaatst

he dames,

22 oktober kan ik!!!! heb het gelijk genoteerd.....Cork/utrecht....overal zal het gezellig worden!!!

Zara...heel veel sterke morgen...hoop dat een aantal van jullie vragen beantwoord zullen worden. The big question: waarom? zal denk ik, helaas onbeantwoord blijven...goed dat je wel alle mogelijke onderzoeken wilt laten doen! Is het ook nog mogelijk om jullie kindje te laten onderzoeken? zeker gezien jullie familiegeschiedenis lijkt me dat geen slecht idee (als het mogelijk is, en als jullie dat ook willen). dikke knuffel en sterkte!!! denk aan jullie!

Henne...je klinkt idd iets vrolijker...vasthouden meid!!!

ivfsh....wat een leuke foto's van jullie huisje!!! lekker plekje om helemaal van jullie te maken (zolang jullie daar dan wonen natuurlijk)...

Caro....nog niet vertrokken vanwege duizeligheid...idd even in de gaten houden en als het nog niet weg is, dan toch maar even langs de huisarts...better safe than sorry...

San....gras maaien....vond ik vroeger, toen we bij mijn ouders nog een grasveld voor en achterom hadden, altijd leuk om te doen, maar met mij ook mijn broers en zussen hahahah...dus bij ons was het altijd ruzie wie het mocht doen....gekke kids waren wij toch...

Fren...super!!! 20 kg kwijt!! en gelukkig dat vin zijn tas weer terecht is!!!

Syl....zelfs om onze mannen nog bezorgd...hebben ze wel genoeg ondergoed bij zich...hihihi....wel grappig....moest ook meteen weer terugdenken aan je eigen onderbroekenverhaal van pasgeleden...hihihi...

Kaartje....fijn dat je al zo gauw mag beginnen....maarruh...ga je en menopur en gonal-f (of puregon) tegelijkertijd gebruiken? dat zijn toch alletwee stimulerende hormonen??? of heb ik dat verkeerd gelezen???

jessica...welkom...gewoon lekker meekletsen hier...we hebben het over vanalles en nog wat...altijd heel gezellig!!!

uhm....tja...en toen was ik het kwijt....

Heb vanavond weer meetmoment gehad...viel een beetje tegen...heb me eigenlijk wel goed eraan gehouden door de week en toch maar 1 cm in totaal afgevallen (bij borst en taille)...maar het voelt wel alsof ik meer cm's kwijt ben...dus ik ga gewoon mijn gevoel volgen...hahahah...en niet de cijfertjes...de zumbales daarna was ook weer errug gezellig....had weer genoeg energie, dus de mensen hebben weer flink moeten zumba-en...hihihi....

zo...dadelijk gaan we ook aan de knuffel...is er gisteren niet van gekomen...ben om half 10 van het een op het ander moment als een blok in slaap gevallen op de bank....oja...heb nog geen smiley gehad....

voor alle dames die ik vergeten ben...you are always on my mind!!!

fijne avond allemaal en slaap lekker!!!

liefs,

nico

Geplaatst

Hee meiden, daar was ik weer na een @#$middag en avond. Moest vanmiddag even in de stad zijn en zag alleen maar babykleertjes, babysokjes, babyshampoo enz.

Huilend naar huis gegaan. Begint nu toch wel allemaal binnen te komen.

Ook erge buikpijn waarschijnlijk doordat ik gistermiddag moest stoppen met de Utrogestan.

Eerst even de vraag van Babeth, Sandra en Ursela in één keer beantwoorden ;-) In het ziekenhuis hier is me verteld dat na een curettage er altijd onderzoek op het vruchtje wordt gedaan maar dat kanker niet kan worden vast gesteld omdat het in dit geval om al dode cellen gaat.

Nu juist lees ik dat ik per email een reactie heb gehad van mijn IVFziekenhuis in Gent.

Zij stellen dat het zeer zeer zelden voorkomt dat bij zo'n jong vruchtje al kanker kan worden vastgesteld. Wel zijn ze het er mee eens dat de grote zwarte vlek op een vergrote blaas wijst. Daar de vlek zwart is, moet het volgens hen vocht zijn en het is zeer aan te bevelen dit te laten onderzoeken op chromosoomafwijkingen.

Tsja, heb je net alles in Nederland geregeld. Morgen een hele dag onder de pannen bij huisarts en ziekenhuis hier. Krijg je dus een redelijk ander bericht van Gent.

Gent heeft het voorstel gedaan me morgen onmiddelijk te zien maar ik zit dus met al mijn afspraken hier en kan op dit tijdstip Gent niet meer bereiken. Heb ze dus terug gemaild en gezegd dat ik morgenochtend vroeg op goed geluk in de auto stap. Heb liever dat er toch nog een keer extra naar wordt gekeken.

Snappen jullie het nog? Heb namelijk enorme hoofdpijn en geloof niet dat ik zo helder schrijf.

Ga nu jullie verhalen lezen.

Geplaatst

Zara je rijdt dus richting Gent, begrijp ik dit goed?

Wat komt er weer een hoop op je af, pas goed op jezelf en hopelijk kun je wat meer slapen dan afgelopen nacht.

Welterusten meiden.

Geplaatst

hoi lieve zara, als k t zo lees, rij je morgen naar gent? Misschien heb k t verkeerd. Hoe dan ook, krijg t gevoel dat je bij beide goed terecht kunt met vragen, maar dat je pas na onderzoek meer zal weten. Het leest alsof je doodmoe bent en helemaal op, ga eerst wat rusten en kijk eerst hoe je je morgenvroeg voelt, ok? Pas goed op jullie zelf, je bent nu helaas met zn twee, maar doe wel rustig aan, ook jullie 2 zijn kostbaar, alleen dingen doen die jullie beiden aan kunnen fysiek en mentaal, heel veel sterkte en hoop dat je wat kunt bijtanken vannacht, weet ook niet wat wijsheid is maar als je naar b wilt gaan ga dan alleen als je je goed genoeg voelt ok?

Heel veel liefs en digitale knuffel van eef

Geplaatst

lieve Zara....die tegenstrijdige berichten kun je niet echt gebruiken, maar zoals ik het ook lees, ga je morgenochtend naar gent rijden...wel fijn dat ook zij onderzoeken willen doen. Hoop dat het met de andere afspraken allemaal goed komt! sterkte...en ik hoop dat je vannacht een beetje kunt slapen of tenminste kunt uitrusten!!!

Syl....als het aan mij ligt, gaat het vanavond wel lukken...maar dan zal ik achter de pc vandaan moeten...hihih....vriend is naar Pirates of the carribean aan het kijken...

liefs,

nico

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik reageer morgen wat uitgebreider,

Zara, uiteindelijk dus toch nog iets gehoord van Gent, ik begrijp ook dat je er morgenvroeg naartoe rijdt, gaat je man wel mee? Heel veel sterkte en doe voorzichtig hoor!

Liefs

Babeth

Geplaatst

meiden,

als er nog iemand op is: op BBC 4 is een super interessante documentaire bezig over eicellen/chromosomen en wat er is opgeslagen in die chromosomen. Schrijf het nu een beetje vaag, maar is erg interessant om te zien :-)

Geplaatst

Zo, doe ik ook eens mee aan de nachtelijke avonturen hier... helaas. Heb nachtdienst en werd net gebeld over een doodziek konijn dat al 1,5 dag ziek is. Daar word ik altijd zo moe van. Waarom bellen die mensen niet gewoon overdag als hij toen toch ook al ziek was? Zucht...

Zara, fijn dat Gent toch ook gereageerd heeft. Zwart op echo is in principe inderdaad meestal vocht. Ben benieuwd wat ze verder te melden hebben. Doe je wel voorzichtig?

Nico, dr. S wil inderdaad met 2 soorten stimulerende middelen gaan werken (doet hij volgens mij heel vaak) ivm mijn verhoogde FSH. De kans dat ik overstimulatie krijg is namelijk heel klein. Hij combineert dan 2 middelen, omdat ze wel allebei een andere werking hebben en dat zou dan waarschijnlijk bij mij een beter effect hebben. Ben erg benieuwd.

Geplaatst

Morgen! Vrolijker, ach....je moet wat he? Ik probeer er maar wat van te maken. Vanochtend niet getest, vond ik erg dapper van mezelf haha. Maar qua onrust, zenuwen of onzekerheid schiet dat eigenlijk niet zo veel op hoor. Nog steeds erg bang dat er straks een grote rode vloedgolf naar buiten komt. En dat terwijl het na die paar druppels dinsdag alleen nog maar bruin is geweest en ook steeds minder. Dus eigenlijk ziet het er heel goed uit. Toch?

Zara, wat een achtbaan... De reactie van Gent, het ziekenhuis hier, je eigen vragen en twijfels. Ik hoop dat je wat meer duidelijkheid krijgt, of in ieder geval bevredigende antwoorden. Sterkte!!!

Kaartje, wat mij betreft is de 29e ook prima. Volgens mij konden er dan net zoveel meiden, dus als jij dan wel kan en de 22e niet....

:icon_flower:MEIDEN: 22 oktober wordt 29 oktober!!!:icon_flower:

Even aanpassen in de agenda's :-)

Ik ga, auto wegbrengen voor APK, boodschappen doen en dan richting Zutphen voor mijn moeders verjaardag. Neem de ipad mee dus kom straks nog wel even buurten denk ik ;-)

Geplaatst

STekkie in Spanje is er...gaan we met zen allen naar mijn ouders! Kunnen op het strand camperen :-)

Heel veel sterkte morgen, Zara! fingers crossed...

IVFSH, een erg leuk huisje! Goed werk gedaan :-) Ziet er supergezellig uit en straks het volgende project: de babykamer!

We vertrekken het weekend richting Nijmegen, gaan daar met een paar vrienden een paar km's op de fiets maken... heb er zin in, het weer hebben we allemaal mee!

Fijn weekend allemaal...

Geplaatst

Kaartje lig hè nig te slapen, moest wel lachen om de droogheid van je bericht.

29 okt ook prima.

Aan het pakken voor de camping, minirokjes, stringbikini.....

Och jullie snappen het wel :-)

Geplaatst

Goeiemorgen meiden,

Om half 12 afspraak bij de huisarts... Ik heb er weer een raar soort spierpijn bij in mijn armen en benen, zo'n prikkelend gevoel als je je elleboog stoot (telefoontje zeg je dan toch?) en nog steeds rode warme plekken op mijn lijf... Nu ziet mijn vriend ze ook.

Zelf gok ik op ontstoken spieren en een anti biotica kuur maar het begint er op te lijken dat deze week de vakantie in het water is gevallen. Gelukkig hebben we het alternatief van het huisje van mijn ouders in de Ardennen, daar kunnen we volgende week nog heen... Nou ja, ik loop op de zaken vooruit, eerst maar eens kijken wat de dokter zegt.

Pfff... als ik somber denk, denk ik: weer pech, moet ik volgende maand wel weer met mijn poging beginnen? Maar ja, daar heb ik nog een paar weken de tijd voor om te beslissen.

Iedereen fijne dag/weekend met heerlijk weer! Ik meld het straks nog wel even...

Geplaatst

Goedemorgen dames,

vanmorgen even vanuit bed bijgelezen.....

De 29ste is wat mij betreft ook prima en ja, dan ben ik wel bevallen hoor, jeetje, dan is het ook het einde van mijn verlof, klinkt nog ver weg maar het gaat snel!!!

ik zag als locatie frankrijk, Cork, Spanje voorbij komen maar we houden het nog bij Utrecht?? ik weet niet of het iets is maar misschien die locatie waar

Kaartje hoe is het met het konijn afgelopen? ik kan me voorstellen dat je je ergert als mensen dan niet eerder bellen......ik hoop dat je hem/haar hebt kunnen oplapppen.

Syl-vie, heel veel plezier op de camping!! dat je maar weer lekker opgeladen wordt door het weer en de gezellige omgeving!

Sab, hoe gaat het met jou? de bongi aan doorgezet? zo niet dan misschien de 3 biertjes van Guusje erachteraan....

Guusje, heel veel succes vandaag met je eigen gyn, ik ben erg benieuwd wat er nu voor vervolgstappen gaan komen!!!

Zara meid, weer een zware dag voor je, ik denk aan je! pas goed op jezelf hoor.

Caroline, heb je nog met de huisarts contact opgenomen? jullie lijken wel een abonnement te hebben op het in de soep lopen van plannen zeg, hierna moet het alleen nog maar mee zitten, deal?

Ivfsh, ik heb de foto´s van jullie nieuwe woning gezien, ziet er erg gezellig en ruim uit, je klinkt ook echt dat je het naar je zin hebt. Die docu op BBC4 heb ik niet gezien, klinkt wel erg interessant overigens. Gisteren nog een discussie met mijn man, hij zei, de pest met jou is is dat je alles wil weten en verklaard wil hebben, soms moet je de boel wat zijn gang laten gaan...ja ja, mannen...

Spaatje, ben jij al wat wijzer geworden? kon je huisarts de aantekeningen verklaren?

Henne fijn te lezen dat je positief klinkt, voor jou misschien anders maar echt, ik zie het als positief dat de bloeddruppels snel omgezet zijn in bruinverlies! je mooie testen, dat die laatste niet donderder was is niets zo gek toch? die daarvoor was al zo enorm positief.

Ik las dat je oudtante eerder is ingeslapen, triest uiteraard maar wel mooi dat het eerder is gebeurd, gecondoleerd meid. Wat je zegt je hebt haar het goede nieuws niet meer kunnen vertellen maar ik weet zeker dat ze het wel meekrijgt vanaf een mooie plek!!!

Wat een moeilijke periode voor je forumgenootje die met een verkorte hals in het zkh. aan de weeënremmers ligt, heftig hoor, en iedere dag is er uiteraard een, wat ontzettend angstig voor haar.

Ik ben blij te lezen dat de medicatie heer werk doet, mij geeft het ook echt wat rust dat mocht ik weeën gaan krijgen (zoals het met de jongens begon) men mij nu wel een ander middel kan geven omdat ik daar nu ver genoeg voor ben.

Je vroeg of ik nu iets meer ondernam maar nee hoor, we zijn nog weg voorzichtig. Ik "onderneem" veel via de ipad, bestellen van het eea. Bouw al en band op met de chauffeur van TNT ;-)

Wat we nu wel doen als er bv. een verjaardag is dat we er even naartoe gaan, dat voelt voor mij dan ook echt als een uitje!

Woensdag weer een controle, afwachten hoe het er dan uitziet, en dan weer verder kijken, maar wel met een veel geruster gevoel gelukkig.

Verder weet ik het even niet meer uit mijn hoofd, maar aan iedereen: een dikke knuffel!

Dames zondag is het weer moederdag, iedereen beleeft die dag op haar eigen manier, en voor iedereen heeft die dag wel een bepaalde lading die we erg goed begrijpen van elkaar.....

Ik wil jullie gewoon even sterkte wensen voor deze dag!!!

liefs

Babeth

Gast Guusje
Geplaatst

Goedemorgen, zo naar het zkh, ben erg nerveus. Maar hoop duidelijkheid te krijgen. Daarna met mn man kijken voor een kado en boodschappen doen voor vanmiddag. Ik ga toch maar een beetje mijn verjaardag vieren. Een paar lieve vriendinnen komen gezellig langs.

Ik zal straks laten weten hoe het in het zkh was.

Liefs guusje

Geplaatst

"ik zag als locatie frankrijk, Cork, Spanje voorbij komen maar we houden het nog bij Utrecht?? ik weet niet of het iets is maar misschien die locatie waar "

Babeth je bericht stopte ineens? Ga zometeen naar de ha, laat het weten.

Guusje als je dit nog leest veel sterkte!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden