Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Gast Guusje
Geplaatst

Oooooh, dus je schoonmoeder neemt wat kleding mee voor Vin ......

Hahaha, ik heb even zitten puzzelen, maar kwam er niet helemaal uit.

Geplaatst

Hai meiden,

Henne het blijft nog spannend meid, enige wat je misschien meer duidelijkheid geeft is de digitale met tijdsindicatie, en dan 2x doen.......alleen niet te kort op elkaar.

Ik herken de minder enthousiaste (voorzichtige) felicitaties wel, komt wat later wel.....

Caro wel morgen echt even gaan hoor als het dan niet over is....ik hoop dat het niet nodig is.

Fren wat een gedoe zeg, daar gaat je rustige avondje.

Zara sterkte morgen! Zal ook weer heftig zijn meid.

Liefs Babeth

Geplaatst

Hey meiden.

Mag ik me bij jullie aan sluiten ik zit ook in een pauze en weet even niet meer waar lekker mee kan kletsen dus hopelijk mag het hier.

De 9 meiden die zwanger zijn gefeliciteerd.

De 1 ne in de race succes

En ik probeer een beetje bij te lezen als dat me lukt zou wel niet alles kunnen bij lezen.

Liefs Jessica

Geplaatst

hee Henne,

Over je test vanochtend: was die lichter of even donker als gister? We maken ons ook een beetje gek he, met die testen.... Ik doe ook nog dagelijks een test, gewoon om even die streepjes te zien. Heb je nog bruinverlies gehad? Ik zou zelf zo graag bevestiging hebben, maar we moeten echt nog even wachten...

Fren: lekker hoor, dat vin met moeder en zus naar Dubai gaat! Is dat die 'aparte' schoonzus? Hoe voel jij je nu? wat minder moe?

Caroline: hoe gaat het met je? Koffers al ingepakt?

Guusje: hoe voel jij je nu? Nadat je poging is gecanceld?

Ik zal zo eens proberen een foto van ons huisje hier te plaatsen. ff proberen!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1318[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1320[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1319[/ATTACH]

volgens mij is het gelukt om de foto's erin te zetten :happydance:

Geplaatst

ivf, is inderdaad die schoonzus... Ik ben nog steeds erg moe, zit nu ook met kop soep en kant en klaar sla van de appie op de bank.

Maarre, wat een super huis! Heel mooi geworden! Ik zeg, volgende pauzemeisjes meeting in ierland :-)

Geplaatst

haha, jullie zijn welkom: goedkoop vluchtje naar cork! Maak ik een lekkere high tea voor jullie :-)

Geplaatst

jullie zien wel dat ik nog wat te klussen heb: de tafel die nog steeds niet geschuurd is (mag ar dit weekend doen) en mijn stoeltje dat ik nieuw ben aan het bekleden (vandaar die twee kleuren stof: nieuwe kleur is blauw)

Gast Guusje
Geplaatst

Dat zie er goed uit zeg ivfco! Ik ga wel mee hoor Fran, naar Cork ;-)

Met mij gaat het geestelijk wel redelijk. Lichamelijk nog veel buikpijn. Ik kan ook niet wachten tot morgen. Ben zo benieuwd wat de gyn zegt.

Hoe is het weer eigenlijk in Cork? Net als hier een zonnetje? En hoe voel je je verder?

Geplaatst

nu schijnt het zonnetje even, maar voor de rest vandaag: zeikende regen! Heel iers dus :-) Blijft zo de komende dagen helaas.

Ik voel me op zich oke, voel niet veel van de zwangerschap, behalve wat buikpijn. Ben nog redelijk rustig eronder, maar dat zal vast veranderen als de eerste echo in zicht is.

Ben heel benieuwd wat ze morgen bij jou te vertellen hebben. In welk ziekenhuis loop je ook alweer??

Gast Guusje
Geplaatst

Goed van je dat je er rustig onder bent.

Regen??? Balen hoor!

Ik loop in het LUMC in Leiden

Geplaatst

Jessica welkom en babbel gezellig mee zou ik zeggen. Je rolt er vanzelf wel in.

Ivfsh gaaf huisje hoor!!!!!

Fran je avondje in het water gevallen? Of ben je weer lekker thuis en hoef je na je soepje niet meer van de bank af.

Henne ook mijn testen waren sommige dagen lichter dan de dag ervoor. Zo frustrerend. Enige is een hcg test zoals Babeth aangaf, maar er is niks wat helaas helemaal waterdicht is. Garanties zijn er nooit en daar weet je helaas alles van.... Sterkte de komende tijd. Wel fijn dat je troepverlies steeds minder is!!!!!

Caroline jeetje zeg het zit echt niet mee ik hoop dat je je heel snel weer beter voelt anders is het de moeite straks niet om nog te gaan.

Geplaatst

Lieve meiden zijn jullie toch, merk dat ik nu echt behoefte heb aan ervaring, bevestiging en dat krijg ik hier toch het beste. Besloten geen hcg te laten prikken. Ten eerste heb ik het gewoon heel erg druk, ook de reden dat ik niet bel om de echo te vervroegen...zou niet weten wanneer dat volgende week dan moet. Misschien dat ik na het weekend nog wel een test doe met tijdsindicator, maar ergens vind ik dat ook wel zonde van het geld. Kan ik beter na een goede echo die jongen/meisje urinetest doen haha. Ik denk trouwens jongentje. Vraag me niet waarom.

Jessica gewoon lekker meekletsen. We hebben het hier werkelijk over van alles, vooral ook over eten.

Syl, als je in Rotterdam bent: http://www.gamasot.nl/ 't Is een heel klein zaakje, de kok staat gewoon in een hoek te koken en er staan een paar kleine tafeltjes. Ook geen uitgebreide kaart, maar wat ze maken is zo lekker. En ook echt koreaans. Kan eigenlijk alles wel aanraden maar de seafood pannenkoek en de bulgogi zijn wel mijn favorieten denk ik. Twee deuren verder zit een koreaans winkeltje, ook erg leuk om rond te neuzen. Vanmiddag een erg goede beurt gemaakt bij die mevrouw omdat ik zelf de marinade voor Bulgogi (vleesgerecht) maak en volgens haar dus precies op de goede manier. Als we lang genoeg wachten word ik nog wel een koreaan :-D

Ivfsh wat ziet jullie huis er gezellig uit, echt een thuis op jullie nieuwe stek. Grappig dat jij ook maar blijft testen, wat zijn we toch eigenlijk een dozen he! Ben dan ook weer helemaal blij dat Sandra ook soms een lichtere test had, waar je je al niet druk om maakt.

Kaartje wat super dat je snel weer kunt beginnen en dat alles zo goed gepland wordt. Fijn als er rekening met je wordt gehouden, het is allemaal al belastend genoeg zonder allemaal extra geregel. Kort schema met superfucked dus haha, we gaan zo hard voor jullie duimen.

Babeth ben je nu wat actiever of lees ik dat verkeerd. Van een ander mailgroepje is er iemand zwanger van een tweeling, inmiddels 28 weken maar al een paar weken aan de weeenremmers vanwege harde buiken, in het ziekenhuis gelegen, verkorte baarmoedermond, nu thuis volledige bedrust. Het is echt afwachten hoelang ze het nog volhouden, kan een dag zijn, kan weken zijn....we hopen maar dat het nog even duurt en dat alles goed gaat. Het is een belangrijke grens, de 28 weken, maar het is nog zooooo veel te vroeg. Heftig als ik dat lees. Was achteraf alsnog blij dat we toch maar één embryo terug hadden, hoe graag ik ook zeg dat ik best een tweeling wil.

Caro, lieve meis, niet je kop in het zand steken en ziek op reis gaan! Heeft niemand iets aan, jij nog het minste.

Guusje heel veel succes morgen. Hoop dat je duidelijkheid krijgt en weer snel verder kunt.

Fren wat een gedoe joh! 't is wel weer manloos hier, jij zonder Vin, Ivfsh zonder Ar. Jay vertrekt net naar zolder ;-)

Sylvie hoe is het verder met jou? Ben je nu weer een beetje opgeknapt? Ga je lekker rustig aan doen het weekend, het wordt schitterend weer!

Wij gaan morgen naar de verjaardag van mijn moeder. Het zou ook de dag zijn dat mijn oudtante euthanasie zou krijgen, maar zij is vanochtend toch nog natuurlijk overleden. Ben daar erg blij om. Op zich was het een goede oplossing, ze kon echt niet meer, maar dit voelt zoveel beter. Wel erg jammer dat ze niet meer heeft geweten dat ik zwanger ben, mijn ouders zouden het vandaag verteld hebben. Ik vertrouw er maar op dat ze het ergens toch weet en blij voor ons is.

Meiden, ik ga op de bank. Lees via de ipad vanavond nog wel even mee.

Dikke knuffel, ook voor alle andere meiden, Sen, Nico, Esther, Rubster, Zara, Roestvlek, Spaatje, Sab, Simba, laika, Eef.... en iedereen die ik vergeet :-)

Geplaatst

Even een apart berichtje voor de meeting in oktober. De meeste meiden kunnen op 22 en 29 oktober. Ik stel voor dat we 22 oktober nu vastzetten? Als het in de agenda's staat, kan er tenminste niets meer tussen komen. Dan kunnen we tzt wel kijken waar en wat enzo.

:icon_flower: Zaterdag 22 oktober, 2e pauze-meisjes-meeting in/rond Utrecht :icon_flower:

Geplaatst

Ik denk dat dit de laatste versie is? Vind het heel naar om te doen, maar heb Zara maar even bij de zwangeren weggehaald.....zo confronterend. Weet ook niet zo goed wat ik er nu wel bij moet zetten... lieve Zara hoop dat ik het goed heb gedaan.

Sab, zie dat jij ook de 20e in Vb bent. Hoe laat? Wij zijn om 14.15 uur aan de beurt.

Pauze

Sab: uitgangsecho 20 mei (als cyclus op orde is)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: 5 mei start pil, juni ronde 4 in Dusseldorf

Nico: goed gesprek bij Geertgen gehad, nu naar DD 20-5 en dan beslissen

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: verplichte rustmaand, nieuw bloedonderzoek midden april

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther: even afstand en rust

Rubster: We gaan beginnen zodra de bongi er is, ws midden mei.

Eef: Starten eind mei

Guusje: 6 mei afspraak gynaecoloog

Zara: herstellen en verwerken

Behandeling

Fren: 27 april start deca // 10 mei start puregon

Zwanger

Simba: 4-5 controle VK

Laika: 4-5 controle gyn met 16 weken

Ursula: 9-5 controle vk

Babeth: 11-5 controle met 26w2d

Witje:10-5 pretecho, 31-5 controle gyn 28w3d

Henne: 20-5 eerste echo, 6w5d

Ivfsh: ??? eerste echo

Dublin:

Geplaatst

Hoi Henne,

Oktober lijkt nog zo ver weg, goed idee om het vast te leggen,wbt 22e prima hoor, lijkt me heel erg leuk!

Welkom Jessica, ik ben een paar weken geleden ook zo begonnen met schrijven, en het is een heel gezellig clubje!

Guusje, heel veel succes morgen, kan me goed voorstellen dat het spannend is!

Zara, goed om te zien dat je doorschrijft, wat een bikkel! Het is allemaal zo verdrietig, hoop dat je bij de afspraak wat meer informatie krijgt en je vragen kwijt kunt, maar bovenal dat het maar snel maandag mag zijn en alles achter de rug, veel sterkte!

Oke...de orde van de dag....Hier was het bevrijdingsdag voor m'n huisje...zwaar gesopt, gezogen, en met schimmel bestrijder en chloor gewerkt. Voel me altijd zo smerig en milieu onvriendelijk als ik dat doe (HCG..) maar ik zou niet weten hoe ik anders die badkamer schoon krijg...nu effe koken, de brave huisvrouw uithangend (die ik eigenlijk niet ben ; - ) het wordt een simpele spaghetti, wel lekker vers natuurlijk. de pasta dan, verder potje hier, potje daar zeg maar...

Henne, jij klinkt een stukje relaxter, hou t vast, lijkt me inderdaad killing dat testen. Sluit me aan bij Sandra, let it be, fijn dat je het zo druk hebt, vliegt deze week voorbij. Sterkte met verlies van je tante.

Ivfsh, wat een superleuk huis en mooie inrichting, die tafel gaat helemaal goedkomen, het ziet er heel gezellig uit!

liefs van Eef

Geplaatst

Jessica welkom, wij zijn elkaar wel eens in andere topics tegen gekomen.

Ivfsh wat een leuke foto's. Ik kom ook wel naar Cork!

Henne zal mij eens gaan verdiepen in die Koreaanse hap, klinkt altijd erg lekker.

Leuk de 2de meeting, meteen in mijn agenda zetten.

Geplaatst

Goed initiatief Henne, gewoon de datum vastzetten! Nico, jij kan dan toch nog wel? :-)

'Fijn' dat je oudtante toch nog natuurlijk gestorven is, is wel beter zo, gecondoleerd.

Ik voel me eindelijk beter, durf het bijna niet te zeggen maar de duizeligheid is sinds een uur of 6 weg. Wat ik nog wel heb zijn warme plekken op mijn bovenarmen en op mijn rug. Kent iemand dat? Heel raar. Heb natuurlijk even gegoogled en las iets over dat als iets warm is, het ontstoken is. Heb er niet echt veel last van maar wel een raar gevoel. Misschien toch morgenochtend even de huisarts bellen.

Heb heel optimistisch wel de koffer van mijn dochter en de tas met handdoeken e.d. ingepakt. Ben dus goed op weg, ja je moet wat...

Fijne avond allemaal.

Geplaatst

Caro een ontsteking herken je aan warm, rood, opgezet. Maar dat hoeft niet, het kan ook irritatie zijn of eczeem. Gewoon even bellen joh.

Geplaatst

Hey dames.

badankt voor jullie warm welkom.

Henne meid wat een rot situatie sterkte en dat je over 8 maanden een mooi wonder mag hebben.

Babeth wat gaat alles hart zeg al zover op weg hoe voel je verder?

Ivfsh wat een leuke foto"s

Eef ja gaat eigenlijk allemaal wel van zelf zit al een tijdje in de pauze maar voel me nu goed om bij andere topic's te kijken.

Sylvie ja we zijn elkaar vaker tegen gekomen ook in hele geke situaties

Elinocac ik hoop dat het straks wat beter met je gaat en dat je lekker weg kan.

liefs Jessica

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden