Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heerlijk op de camping, wat een rust.

Jeroen is gezakt tijdens een briefing van het vliegen, hij zakt nooit? Nu is het gemiddelde dat mensen voor dit examen 4 x zakken omdat ze heel streng zijn maar hij baalt als een stekker.

Sab ik dans met je mee want ik ben ook weer te laat met de bongi. Wij steken elkaar toch aan hoor......

Henne dit was de ega klodder die er eerder in kleine stukken uitkwam en nu s het gedaan met prut verliezen.

Ik blijf optimistisch.

Babeth is het wel een leuke jongen van de bezorgdienst?

Zal wel eens kijken naar ie instellingen, mis ook de handtekeningen.

Ruby nog bedolven onder sla en komkommers, was het leuk?

Hier een koelkast vol met drank, wij kunnen er tegenaan.....

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hee meiden!

Sab: dat worden dan vier roseetjes plus een dansje :-)

Sylvie op de camping: zalig!!! Gene=iet er lekker van. Arme Jeroen, gezakt... hij heeft ook wel heel veel voor zijn kiezen gehad de laatste tijd, misschien dat het daarom minder lekker ging?

Fren: 20 kilo!!! super!!!! Echt heel knap van je. Maar wil je nog meer afvallen? Je bent nu toch echt slank!

Nou, ik heb me een emo moment gehad, bij de dokter nog wel..... Jee, het gesprek liep in het begin niet lekker, hij snapte niet helemaal waarom ik langskwam als ik pas 5 weken zwanger was, want dan kon hij echt nog geen echo doen. Ik rustig uitleggen wat onze situatie is (net verhuisd, zwanger door icsi, al twee miskramen achter de rug) en dat ik nu dus op zoek ben naar een goede arts en vandaag helemaal geen echo wil. Waarop hij een heel verhaal begint over de risico's van de eerste twaalf weken en dat er geen enkele arts is die die risico's weg kan nemen. Hij bedoelde het vast niet kwaad, maar ik werd steeds emotioneler, tranen weg aan het slikken. Totdat ik wat wilde zeggen en de tranen niet meer stopten, jee, kende mezelf niet echt. Als er iemand weet over de risico's van de eerste twaalf maanden dan zijn wij met z'n allen het wel. Daarna nog wel een hele tijd gesproken, denk vast dat het een goede arts is, maar ik ga er niet terug. Ik wacht fijn op de afspraak met de arts die de huisarts me adviseerde. Maar wat een emotie zeg... toen ik weer in de auto zat dacht ik dat het allemaal wel weer ging, dus ar ff bellen, maar zodra ik hem hoorde: yep, jullie raden het al.... Ken mezelf echt niet zo, maar goed, af en toe moet het er even uit.

geniet van de zon!!!

Geplaatst

Mag ik meedansen voor de bongidans? Hier ook nog steeds niks.

Ivfsh, die hormonen doen goed hun werk dus ;-) maar kan me voorstellen dat je daar niet nog een keer geen gaat.

Geplaatst

Mijn bongi is weer bijna voorbij, heerlijk, kan ik volgende week bongiloos naar Frankrijk! De kogel is door de kerk: mijn zus mailde net dat ze liever heeft dat we van woensdag tot zondag komen volgende week, dus dan passen we ons maar aan. (Een voordeel van voor jezelf werken en geen baan hebben, zal ik maar zeggen, verder zijn er niet veel voordelen momenteel...) kan ik ook echt uitzieken...

Omdat er nu toch 2 dagen van de oorspronkelijke lengte van de vakantie zijn gesnoept had ik bedacht om een dag eerder te gaan en onderweg ergens een hotel of chambre d'hote te nemen voor een nacht. We rijden altijd langs zoveel plekken dat we zeggen: hier is het ook leuk, maar rijden dan toch altijd rechtstreeks naar mijn zus. Bedacht dat we nu van de nood maar eens een deugd moeten maken.

Geplaatst

that's the spirit caroline! heel goed, lekker een dagje extra gaan. Voordeel is wel dat je dan helemaal beter bent!

Geplaatst

ivfsh, lekkere tactische arts zeg. Denkt zeker dat je een groentje bent, met jouw voorgeschiedenis, pfew. Enne..wen er maar aan, aan dat emo-gedrag, gaat nooooooit meer weg hahahaha

Geplaatst

Goedemiddag dames,

Één weekje met vakantie en kan gelijk 26 pagina's gaan lezen.... heb soms toch wel gesmokkeld hoor..... tjonge jonge wat een nieuwtjes.

Wil als eerste beginnen met Zara:

Zara meid, wat schrok ik van je handtekening bij het teruglezen en dan op zoek naar je berichtje met het nieuws. Wat ontzettend k....... (vul de rest maar in). Ook hier leven we met je mee en we duimen dat je herstel na de curettage voorspoedig zal verlopen. Weet uit ervaring dat zoiets doormaken en blijven aanrommelen onwijs zwaar is. Sterkte met het voor jullie beiden een plekje geven!

En dan een zeer moeilijke overgang van "verdriet" naar "vreugde":

Henne en Ivfco: wat ontzettend fijn om te lezen dat jullie alle 2 zwanger zijn! Henne voor jou helaas wel met veel onrust door je bloedverlies, maar probeer het dag voor dag te doorlopen. Ik ken de wens heel goed om "gewoon" ca. 14 weken te gaan slapen en maak maar weer wakker als die 12 weken om zijn. Maar tja, zo werkt het niet!

Alle overige dames, na het lezen van 26 pagina's ben ik zo vergeetachtig als wat. Dus voor nu voor een ieder veel succes, beterschap, rust etc....

Hier een heerlijk weekje Zeeland achter de rug, al was deze week voor ons wel dubbel aangezien het de vorige keer zwangerschap met 9,5 week mis ging (hartje stopte). En dat dus precies onze vakantie week was. Maar we hebben lekker genoten van het weer, de zee, het strand (met name de hond vindt dit fantastisch) en de rust. Woensdag wel opgeschrikt door een ontzettend heftige pijnaanval in mijn eierstok. Lag werkelijk waar dubbel geklapt van de pijn. Die fantastische cystes... Voor mijn gevoel is er 1 geknapt, als dat niet zo is dan weet ik niet wat mijn eierstok heeft uitgespookt maar leuk was anders. Dus de rest van de dag op de bank doorgebracht en rustig aan gedaan. Gisteren ging het weer, nog lekker op pad geweest al heb ik wel rustig aan gedaan. Ik heb het zkh gisteren nog wel gebeld, maar ja die draaide een zondagsdienst en om het spoednummer te bellen als de pijn weer aanzienlijk is gezakt dat doe ik dan weer niet. Dus vanochtend nogmaals gebeld en de echo van a.s. donderdag vervroegd naar dinsdag, maar met de opmerking dat als ik van het weekend weer zo'n pijn krijg ik dan wel het spoednummer moet bellen. We shall see.... De vermoeidheid en het misselijke gevoel zijn nog aanwezig, net als de zeurende pijn aan mijn eierstok, dus ik ga vooralsnog ervan uit dat het goed gaat. Mocht iemand trouwens interesse hebben in een aanhoudende verkoudheid, ik geef hem met liefde weg. Heb voorzover ik weet geen hooikoorst, maar kom van die verkoudheid maar niet af...

Geplaatst

Goede beslissing Caroline.

Ivfsh ik zie het helemaal gebeuren. Dat zijn ook de hormonen en spanningen. Verhuizing, proberen zwanger te worden nu eindelijk zw zijn en wat daar allemaal bij kont kijken. Stomme arts! Ook al bedoelde hij het niet slecht.

Geplaatst

Dublin welkom terug en hooikoorts Jan best hoor. Veel mensen hebben er last van het is heel erg.

Klinkt verder best heftig die pijn en met de voorgeschiedenis erbij. Fijn dat je eerder voor de echo kan.

Wij gaan zelf pizza's maken met de Pizzarette.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ivfsh, ik heb met je te doen, die hormonen die hormonen.....die arts begreep jou ook niet echt helemaal lijkt wel, net of jij dat allemaal niet weet....in ieder geval heb je wel een fijne huisarts gevonden en ben je doorverwezen naar een goede kliniek!

Syl, wat klote dat Jeroen niet geslaagd is, kan me voorstellen dat ie baalt als een stekker..vanavond lekker aan de pizza en de gevulde koelkast.....Enne wat die bezorger betreft ....niets speciaals hoor haha, de gyn die mij woensdag gezien heeft was overigens welbeen erg leuke verschijning....

Caroline, fijn dat de kogel nu door de kerk is en een dagje eerder vertrekken en daar eens rond te kijken is toch een erg leuk idee? Nu kun je ook nog echt uitzieken, beterschap!

Dublin dat Jullie zo van de vakantie genoten hebben, maar die pijn klinkt heftig, gelukkig snel een echo zodat je meer weet.

Geplaatst

Zara wat een beladen dag. Ik hoop dat k danks het verdriet jullie met een "goed" gevoel thuiskomen voor zover dit mogelijk is.

Gast Guusje
Geplaatst

Hey meiden,

Even snel, de BBQ stat weer eens aan ;-)

Aller eerst bedankt voor de felicitaties, al voel ik me niet echt jarig, maar ben toch ecth 39 lentes jong geworden.

Gesprek was fijn bij de gyn. Weer een echo gemaakt, cystes waren nog goed te zien. Die in de linker eierstok is een follikel cyste, niets om ons zorgen om te maken. Die in e rechter eierstok wist ze niet zeker, maar waren al een stuk kleiner dat afgelopen maandag. Ook dus geen zorgen hier om. Ik ga nu weer met Synarel beginnen, en 25 mei ga ik weer voor een echo bij de gyn. Ze heeft trouwens ook overleg gehad met de ferti arts. En als de cystes weg zijn, ga ik met Gonal beginnen. Dus eigenlijk toch begonnen, alleen even anders dan normaal. Ik ben erg gerust gesteld, en daar ben ik erg blij mee.

Ik hoop straks even te kunnen lezen, en anders uuuuuh (morgen naar het strand) nou, ik kijk wel.

Fijne avond allemaal.

Liefs Guusje

Geplaatst

Hee Guusje,

Ik ben heel blij te lezen dat je gesprek goed was en dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden!! Heel fijn dat je straks weer door kunt. Hoe is het trouwens met het werk van je man? Is de procedure al ingezet? Is hij al op zoek naar een andere baan?

Geniet van het strand morgen!

Geplaatst

Hoi Guusje,

Gelukkig geen verontrustende berichten, nu dus hopen dat je de 25ste mag gaan stimuleren, spannend! Geniet van je Bbq

Liefs Babeth

Geplaatst

Hoi allemaal,

Guusje, wat een goed nieuws! Heel erg goed om te lezen, fijn dat het zo goed gelopen is! hele fijne mooie verjaardag toegewenst, en een mooi weekend, maar bovenal een supergoeie behandeling met een positief resultaat!

Zara, hoe is het met jou gelopen? Ben je weer veilig terug thuis? Hoe dan ook, we denken aan je en hopen dat het goed met je gaat, en dat er goed voor jullie gezorgd wordt, liefs!

Sylvie, fijn weekend op de camping! Balen van test van Jeroen, maar denk ook inderdaad dat de hele situatie geen posi effect is, lekker bijkomen dit weekend, en geen zorgen, veel liefs xxx

Witje, niet teveel hooi op de vork dit weekend? kun je een beetje relaxen met niet teveel huishouden, jij ook fijne dagen

Ivsh, wat een gedoe met die arts, zag het helemaal voor me, groot gelijk dat je daar niet meer naar toe gaat. Hij zal er vast niks aan kunnen doen, maarre, nu even niet! Hoop dat het weer bij jullie ook goed is,

Caroline, fijn dat je gerust gesteld bent door de huisarts, het klonk allemaal niet bijster prettig, hoop dat je een beetje kunt genieten van t weer, en snel op vakantie kunt, liefs voor jou

Babeth, alles goed? Zal niet gemakkelijk zijn, zoveel rusten en niks doen, hoop dat je toch een beetje een fijn weekend hebt, groot gelijk je ogen niet in je zak houden ; - )

Nico, druk met die testen? hopelijk brengt het mooie weer je op positieve gedachten ; - )

Hier eigenlijk niet zo veel nieuws. Volgende week starten met deca, en met vakantie, ben er vooral mee bezig dat het straks klaar is, en dat het maar weinig kans heeft dat het gaat lukken. Als mensen er naar vragen roep ik al snel, het is de laatste keer, en het heeft maar weinig kans. Hebben we er in ieder geval alles aan gedaan. Lekker positief he? Toch hoop ik t hoor, stiekem, maar dat hou ik voor mezelf ; - )

Veel liefs iedereen van Eef

Geplaatst

hee eef,

wij hebben samen met jou positieve vibes voor een kleine voor jullie! Ik zend ze iig over vanuit Ierland!! Echt heerlijk dat je dadelijk eerst op vakantie gaat: dat is nog eens relaxt een poging ingaan!

Geplaatst

Guusje fijn dat het gesprek zo positief was, je bent dus al in de race en ook al loopt het allemaal een beetje anders je bent wel weer begonnen.

ivfsh, logisch dat je even instorte. De arts was niet echt empatisch dus. Je hebt wel even lekker alles eruit gegooid en gelukkig had je die andere arts al eerder gesproken dus iets positiefs achter de hand. Op naar je echo!!!!!

Caro volgende week lekker nog weg, kun je eerst nog even goed uitzieken. En eerst een dagje ergens anders genieten net wat je zegt van de nood een deugt maken.

Eef heel begrijpelijk dat je jezelf helemaal indekt tegen mislukkig. En tuurlijk heb je hoop, anders zou je er niet eens aan beginnen. Ook al hoop je maar stiekum, lekker bij jezelf.....

Syl geniet lekker op de camping!!!!!! Geniet van het mooie weer. En balen zeg, dat J gezakt is. Volgende keer beter, hopelijk mag ie snel weer op voor een herkansing.

voor alle meiden die op de bongi zitten te wachten heb ik hier ook even een dansje gedaan voor jullie hoor!!

Geplaatst

Guusje goed nieuws dus fijn.

IVFSH ik zou denk ik ook zo gereageerd hebben, alsof uitgerekend wij niet weten wat de risico's de eerste twaalf weken zijn! Hoop dat het gesprek met de andere arts beter verloopt. En laat je tranen maar lekker de vrije loop, hoort erbij en het moet er toch uit.

Kan ik tegen mezelf ook zeggen....van het bruinverlies dan. Na vanochtend bijna de hele middag weer niets en dan in de avond opnieuw weer een beetje. Het lijkt wel een patroon: in de loop van de ochtend en eind vd middag/begin vd avond. Maar het zijn telkens toch kleine beetjes en niet helder rood dus tjaa... Nog twee weken, pffff.... Ik duik snel in bed, doodlam maar zijn net pas een half uurtje thuis.

Geplaatst

Tjee, meiden.....is er echt na tienen niks meer geschreven? Hoop ook dat iedereen dan lekker geslapen heeft!

Ik ben vanochtend bezweken voor de laatste test die ik in huis had. Digitale Clearblue, binnen minuut positief. Weet iemand welk van de twee streepjes op het teststaafje de controlestreep is? Ik probeer mezelf niet gek te maken. Misschien moet ik anders Claire even mailen, hihi ;-) Vandaag hier: schoonmaken, oppassen op nichtje van bijna 2 en neefje van bijna 4. Zal dus denk ik weinig online zijn.

Fijne dag allemaal!!!

Geplaatst

Henne je blijft maar testen ;)) ik herken je bruinverlies patroon. Pff blijft spannend en als het weg is dan blijf je kijken wanneer het weer terug is. Ik ben er al 10 weken vanaf vandaag en doe het nog steeds. Hoe gek kan een mens zichzelf maken...... Fijne dag en ik hoop dat de kleintjes je niet al te moe maken, wat je toch al bent...

Het is hier zeker rustig geweest gisteravond. Ikzelf heb met een boek op de bank gezeten, heerlijk. P gaat zo de vloerbedekking in de babykamer leggen. Dan is het inrichten en nog een week of 15 wachten tot de invulling er is!!!

Syl hier is het behoorlijk bewolkt en frisjes, hoe is het bij jullie op de camping??

Geplaatst

henne, geen flauw idee..na n jaar gestopt met testen omdat ze toch altijd negatief waren, dussss kan je niks wijsmaken, behalve dan ik je n felicitatiezoen ga geven omdat ie positief is ; - )) maar ik snap je zorgen wel hoor, maar of t testen dit gaay wegnemen? Gewoon doen waar je je goed bij voelt!

Heb gister n topic over zwangeren zitten lezen ( mei topic) ondanks dat t vaak ook goed ging zaten er wel veel meiden bij waar t niet goed ging. Die miepie maakte wel indruk maar verder werd k er vooral verdrietig van, wat erg zo vaak als t fout gaat...bah, en zoveel meiden die hier ook schrijven, ongelofelijk.

Het is mooi om te lezen hoe iedereen met elkaar meeleeft en elkaar@steunt. Het is voor iedereen zo heftig! Fijn dat dit forum er is.

Hoop dat t met zara wat beter gaat, en dat iedereen n beetje kan genieten van de zon dit weekend xxx eef

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden