Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne ik snap wat je bedoelt met het testen idd vanmiddag had geen zin, het is zwaar, sowieso al pittig naar die eerste echo maar zo helemaal! De reactie van J. is ook te begrijpen en wat je zegt, ieder op zijn eigen manier....

Morgen gaat de dag misschien wat sneller op het werk of blijf je thuis(werken)?

Ik heb volgende week woensdag weer een controle, vandaag geweest voor de rest van de Fragmin op te halen en de proluton te laten zetten.

Verder rustig aan, huis is weer gepoetst vandaag dus erg fijn!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne, veel is al gezegd daar heb ik weinig aan toe te voegen behalve dan dat ik het vreselijk voor je vindt dat je weer in de spanningen zit.

Nu kan ik me niet goed herinneren of je een tp van 1 of 2 had? Dacht 2 toch? Kan ook goed zijn dat er 1tje is afgestoten maar dat de ander het nog prima doet.

Als je heel erg aandringt en zegt dat je je zorgen maakt, kun je dan niet toch een echo krijgen? Er zal dan nog niet heel veel te zien zijn maar in ieder geval is te zien of je bms nog goed dik is. Misschien is er al wel een vruchtzak te zien.

Meid, ga hard voor je duimen en hoop dat je snel van deze onzekerheid af bent.

Sandra, je klinkt alsof je nu beter je rust neemt. Goed van je!

Syl, wat opgeknapt nu je in het bezit bent van een prachtig witte ipad?

Babeth, ik heb morgen een gesprek in het ziekenhuis hier. Hoop stiekem op een echo. Laat het jullie weten.

Geplaatst

Guusje, goed dat je de beslissing hebt genomen. Zal niet makkelijk zijn geweest. Hoop snel op betere tijden voor jullie.

Nico, wat heb je toch altijd lieve woorden voor iedereen terwijl je het zelf ook niet makkelijk hebt. Toppie!

Voor de dames die op hun bongi zitten te wachten, doe ik straks een bongidansje.

Ruby, viel het wegen nog mee?

Geplaatst

Hoor net dat as vrijdag de euthanasie wordt uitgevoerd bij mijn oudtante. De dag dat wij het aan onze familie wil(d)en vertellen. Zo raar.

Geplaatst

Hee lieve meiden,

Het zijn roerige dagen hier.

Wat eerder werd geschreven over dat dit topic zo gemixt is: dat is ook echt zo. Hier zitten we van moeders, tot zwangeren in verschillende fasen, tot starten, tot (soms hele lange) pauze. Ik vind het een super fijn clubje, heb er heel veel aan. Kan me echter ook voorstellen dat het soms confronterend of moeilijk is. Fijn dat iedereen daar open over is!!!

Er is veel gebeurd, veel gaande, bij veel meiden. Wil graag even op iedereen reageren, zonder er een al te lang boekwerk van te maken J

Guusje: wat een ontzettende domper zeg!!! Echt heel vervelend. Hoop dat je vrijdag een heel goed gesprek hebt. Dit is echt frustrerend. Hoop dat er niet iets ergs aan de hand is met de klachten die je hebt. Naar een psycholoog gaan is alleen maar goed, het zal goed zijn om met een professional te praten die je kan helpen hoe om te gaan met dit alles.

Sylvie: onze altijd attente en aanwezige pauzemeisje! Het zit je echt niet mee, zou graag wat voor je doen!! Hoe was het met je schoonmoeder vandaag? Hoe gaat het met Jeroen? Maar vooral: hoe voel jij je nu? Wat je schrijft over kinderloos en geen werk meer hebben doet me veel. Het leven is echt even oneerlijk voor jullie… Maar die witte ipad2 is dan weer heel cool ;-)

Ruby: fijn dat de endo zich kalm houdt! Super! Heel fijn dat je snel kunt starten: spannend ook!Balen van je ontsteking: goed dat je naar de huisarts bent geweest!! Waarover heb je vanavond moeten praten?

Sandra: hoe voel je je vandaag?? Fijn dat je met ons deelt wanneer het niet zo goed gaat met je zo kunnen wij jou ook steunen. Het is ook zwaar waarmee je allemaal te maken krijgt!!

Zara: moet erg lachen om je tranen bij ATWT J

Caroline: hoe voel je je? Wat shit dat je de griep hebt!!! Kan volgens mij echt geen kwaad voor je eitjes hoor! Hoop dat je snel naar la douce france kunt!

Fren: shit dat je zo moe bent! Ik heb er ook vaak zoooo’n veel last van. Moe moe moe en hoofdpijn. Hoop dat het snel wat beter gaat! Vin volgende week zes dagen weg: dan zul je blij zijn als je weer terug is.

Nico: wat ben je toch een fijne meid!! Altijd zoveel aandacht voor iedereen! Heb echt met je te doen.Ben erg benieuwd hoe je je voelt na het gesprek met Dr S. Hoop dat je dan genoeg info hebt om een geode keuze te maken: wel of niet behandelen en zo ja, waar dan? Als je wil sparren: je weet me te vinden!

Henne: zooo balen dat je dat ‘bloed’ verlied hebt gehad. Bloed tussen aanhalingstekens, omdat het niet echt rood was, toch? Niet fijn dat dit weer zoveel onzekerheid oplevert. Neem je tijd, doe wat goed voelt voor jou en spui er hier flink op los! Ik ga het kaarsje van Ruby voor je aansteken!

Babeth: leuk, een filmcamera Gaat super worden als de kleine meid er is! Hoe voel je je? Gevoel aan de baarmoedermond weg?

Spaatje: ben zooo benieuwd naar je krabbels! Wordt sort van geheimtaal zo J

Zara: zou fijn zijn als je morgen weer even beebje kunt kijken J

Esther: gewoon even een dikke knuffel voor jou!!!

Zooooo, even bijgelezen van de laatste dagen. Komende dagen weer meer online, dus dan reageer ik vaker, hoeven jullie geen heel boekwerk door te nemen J

Hier alles goed, zal het even in bullets doen, lekker snel :-)

- - Dublin was super,

- - ikea was achterlijk druk (maar wel alles gekregen EN zweedse balletje gegeten, haha),

- - we hebben internet en tv in ons nieuwe huis,

- - ook een mega lekkage, dus morgen niet douchen….

- - Net ar weggebracht naar vliegveld, hij moet naar denemarken tot vrijdag, zal blij zijn als hij weer terug is

Veel liefs aan allemaal!

IVFSH

Geplaatst

Net weer getemperatuurd, de hele dag 37.6 gehad, nu weer 37.8... Voel me wel ietsje beter maar ja, of ik morgen kan rijden? Als we donderdag pas weg kunnen wordt het wel erg kort, dan zijn we daar maar 3 dagen omdat we maandag alweer terugrijden. Ik wil dus heel graag gaan, maar moet wel verstandig zijn, dus hoop morgenochtend 37.0. Ga nu nog maar even een Citrosan maken...

Henne wat zenuwslopend weer... Krijg je dat er ook weer bij, bloedverlies... ik hoop heel erg met je mee dat er niets aan de hand is, sterkte! (Kan wel zeggen niet teveel piekeren maar dat heeft weinig zin he...)

Babeth leuk een camera! Ik heb nu spijt dat ik 'm pas heb gekocht toen mijn dochter al bijna 2 was, dacht steeds: mijn vader filmt af en toe wel, ik maak wel foto's, maar zijn camera ging stuk en filmpjes zijn zo leuk!

IVFSH heb je eigenlijk al met het zh gebeld voor een echo?

Geplaatst

hee caroline, hoop echt dat je morgen beter bent!!

Nog niet gebeld voor een echo. Vandaag hele dag in de weer met allemaal mannen die iets in huis kwamen doen: upc, verhuizers, landlord. Ben nu aan het googelen om een goede huisartsen praktijk te vinden. probeer zsm een afspraak te maken met een huisarts om te weten te komen hoe alles hier werkt. Wil mijn eerste echo het liefst tussen de 7 en acht weken hebben. Om er zeker van te zijn dat er een hartje te zien moet zijn. Ben erg benieuwd hoe hier allemaal gaat. Lees op internet erg tegenstrijdige verhalen. Met mijn achtergrond wil ik wel op een goede plek komen.

Geplaatst

he meiden,

Jeetje Henne, wat is dat schrikken. Ik hoop echt dat het innestelingsbloed is. Wat verschrikkelijk zenuwslopend. Je kan niets anders doen dan afwachten. Wat zal je je machteloos voelen. Maar hou moed he.

hier weer wat meegemaakt... pfff heb weer de schrik van mn leven gehad: toen in vanmorgen om 6.30 uur opstond, was Iggy nergens te bekennen dat kan onmogelijk, alle deuren en ramen zaten dicht, inclusief kattenluikje. Toch was hij er niet. Toen zag ik dat hij de tussendeur naar de berging had opengekregen en het dakraampje (ongeveer 30bij40cm) een kiertje openstond. Er stonden duidelijk krabbels naast het raampje.. shittttt!!! hoe heeft hij het voor elkaar gekregen: een schuin dak met een klein klapraamje wat dichtzat!!! Hij is op de wasmachine gesprongen en is waarschijnlijk schuin onder het raampje gaan hangen en heeft hem zo open weten te krijgen. En serieus, als je het raampje ziet dan denk je nee dat kan niet.. nou het kan dus wel. Maar goed, mn vriend en ik in alle staten want Iggel is vorige week geopereerd aan zn staart dus loopt met wond en heeft zo'n lampekap om zn kop. Verkeer ziet hij dus niet goed aankomen en zijn favoriete gebied is de duinen en daar lopen vossen. Hoe moet hij zich nu verdedigen als hij wordt aangevallen?!?! Ik ben direct gaan zoeken, duinen in, over het hek. Mag niet maar nood breekt wetten. En weer lopen, lopen, kilometers lopen kris kras door de duinen en roepen Iggyyyy Iggyyyy. Na 3 uur heb ik hem gevonden... exact waar ik hem vorige keer heb gevonden. Ik zag hem opeens zitten met die gekke lampenkap.. oh wat was ik blij, wat een opluchting. Tegelijkertijd zag ik 10 meter verderop een vos lopen... aaah, maar gelukkig liep hij de andere kant op, zijn bang van mensen. Nu weer thuis, zit onder de krassen van de bremmen en onder het zand van het onder de hekken door kruipen en heb een op hol geslagen hart. HIj bezorgt me nogeens een rolberoerte

mn kop knalt nu bijna uit elkaar. Heb afgelopen weekend vreselijk veel stress gehad van mn broer die met psychische problemen zit. Wat is dat energievergend! en dat gaat al jaren zo...

dikke knuffel voor iedereen...

Geplaatst

ach lieve sen...

Het zit echt niet mee! Wat vervelend dat Iggy weer weg is gelopen, terwijl ze nu toch echt nog even binnen moet blijven om aan te sterken. Ook heel vervelend te lezen dat het niet goed gaat met je broer... Sterkte ermee! Hoop dat je zo goed kunt slapen!

Geplaatst

Ivfsh is er geen IVF kliniek waar ze je nu eerst nog kunnen begeleiden? Of een gyn in het ziekenhuis?

Zara, we wisten dat dit eraan zat te komen, het is nu alleen wel rare timing. Voor ons eerst maar eens afwachten hoe het vrijdag is.

Caro wat balen. Maak wel een verstandige keuz, ziek in Frankrijk zitten is ook niks....je moet ook weer terug rijden!

Babeth een camera, leuk! Gaat Martijn da ook een beetje monteren enzo, jay kan zich daar uren mee vermaken.

Hier nog steeds steken rechts onderin m'n buik. Twijfel over morgen, als ik vanacht slaap denk ik dat ik wel ga werken. Of ik moet me echt naar voelen fysiek. Thuis elk half uur naar de wc rennen schiet ook niet op en rusten heef weinig zin lees ik overal. Hoop vooral dat ik slaap. Zo moe als ik overdag ben, zo wakker ben ik 's nachts.

Geplaatst

Hi Henne,

Ik wil inderdaad naar een goede kliniek, denk dat een huisarts me daar goed over kan informeren. Heb ook een iers forum opgezocht, daar ga ik zo een berichtje plaatsen.

Hoop dat je kunt slapen!! En inderdaad, als je je ertoe kunt zetten, is het wellicht goed om te gaan werken. Dat geeft allicht een beetje afleiding. Sterkte iig!

Geplaatst

Jeetje Sen, wat ee eigenwijze beesten ook, dat bezorgt je toch een hartverzakking! Rot ook dat het slecht gaat met je broer. Mijn broertje is al jaren depressief, heeft psychoses gehad en ook zelfmoordpogingen gedaan. De meeste zorg komt nog op mijn ouders neer, maar je bent er toch altijd mee bezig. Altijd zorgen en altijd onrust. Het vreet inderdaad energie. Veel sterkte!

Geplaatst

Henne, wat rot van dat bloed!

Ik wil je toch wel aanraden goed naar je lichaam te luisteren (dat doe je natuurlijk ook wel, maar goed). Natuurlijk is het op dit moment nog te vroeg om iets zinnigs te zeggen maar het ziekenhuis kan bij 5 weken al checken of er in ieder geval iets in je baarmoeder groeit of niet. En mocht dat niet het geval zijn, terwijl je hcg wel stijgt, dan kunnen ze al in een vroeg stadium rekening houden met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Omdat ik al een keer een bbz had gehad, en pijnlijk steken had bij mijn huidige zwangerschap, heb ik daarom bij ruim 5 weken al een echo gehad (gelukkig bleek alles goed). Je kunt misschien voorstellen bij je gyn volgende week een echo te laten maken omdat je zelf bang bent voor een bbz. Sterkte!

Geplaatst

Sen wat een avontuur heeft Iggy er weer van gemaakt. Gelukkig heb je hem op tijd gevonden. Nu maar hopen dat hij nu maar eens binnenblijft toch hij goed aangesterkt is.

Ivfsh je hebt het weer lekker druk. Hopelijk vind je een ziekenhuis waar julllie je goed bij voelen en goede huisarts.

Henne mijn rechter eierstok stak ook aan het begin van de zwangerschap. Deze reageerde erg op de zwangerschapshormonen en ik heb ook een cryo tp gehad. Wil je klachten niet afdoen als niet druk om maken, maar ik ben tot nu toe nog steeds jou in alles voorgegaan. Als ik jou stukjes lees herken ik het begin van mijn eigen zwangerschap. Ik hoop zo dat het allemaal stopt en je langzaamaan kan gaan genieten.

Wat heftig van je oudtante zeg, gaan jullie het nu nog vertellen aan de fam of wachten jullie nog even af tot jullie je wat zekerder voelen?? Sterkte in deze onzekere zware tijd.

Hier tot 14 uur in bed gelegen, daarna mezelf onder de douche gezet en even op de thee bij mijn vriendin. Ben een uurtje gebleven. Veel last gehad vandaag en nu vanavond helemaal. Hopelijk gaat het weer beter na een nachtje goed slapen.

Geplaatst

Hoi dames,

Ivfsh succes met het vinden van een goede huisarts en evt. Kliniek, weer helemaal wennen in de nieuwe omgeving. Knap van je dat je zolang kunt wachten met de echo maar ik Jan het me wel voorstellen.

Henne sterkte met je oudtante , erg hoor,dan valt het ook samen met de verjaardag van je moeder? Kan me voorstellen dat je jullie goede nieuws dan uitstelt, misschien anders zondag? Zal uiteraard ook erg afhangen met hoe jij je voelt.

Sen wat is die kat van jullie 'slim, lenig, inventief en avontuurlijk zeg, jeetje, die boft maar met een baasje alsjij, niet te geloven... Wat erg van je broer, heel veel sterkte, kan me voorstellen dat het erg veel van je vraagt.

Zara succes morgen !!!

Hier heb ik me toch een hormonale explosie gehad, jeetje mina, mijn man reageerde niet echt handig dus dubbel bal.....verdomme daar baal ik dan zo van, ik voel me dan ook echt schuldig. Straks riep hij me naar boven toe en was het wiegje in elkaar gezet, ow wat heb ik gebruld, blij maar meteen kwam de gedachte dat dit het derde wiegje had moeten zijn en dat het beeld niet klopte zeg maar. Ik krijg nu echt het gevoel dat er weer een nieuwe fase is aangebroken, een van blijheid maar ook van een verdere verwijdering van de jongens... Ik weet het niet Gied te omschrijven, voelt ook zo vreemd... Pffffffff ben nog erg emo merk ik wel.

Geplaatst

Henne, sterkte met de onzekere tijd, hoop de berichten van anderen je n beetje kunnen helpen, knuffel voor jou, draai m'n duimen blauw voor je!

Ivsh wat spannend allemaal in zo'n andere omgeving je weg te moeten gaan zoeken, je avonturen zijn wel heel leuk om te lezen!

Guusje, jij ook n knuffel, hoop dat je vrijdag meer duidelijkheid krijgt wat er aan de hand is en wanneer je verder kunt xxx

sen, weer n zoektocht in duinen voor ziggy?!

Het leest niet als n relaxte tijd, sterkte en ook n knuffel voor jou!

Hier niet zoveel nieuws, nog n paar dagen en dan de deca er bij. Nog 1,5 week en dan vakantie ; - ) ga op zoek naar n zita west boek of cd, goed voor voorbereiding in vakantie, klinkt allemaal erg goed zo in bericht van babeth, kan niet genoeg posiviteit gebruiken ; - ))

veel liefs en slaap lekker, n extra nachtrustknuffel voor henne, sandra sylvie en iedereen die t even nodig heeft xxx

Geplaatst

babeth, lees net jouw berichtje, wat naar dat je zoveel verschillende emoties door elkaar beleefd, wat fijn om te lezen dat je man het wiegje gemaakt heeft, het moet er uit al die dubbele gevoelens, helaas dus niet altijd op die zen manier zoals je t misschien wilt, maar t komt wel! Sterkte met alles ook voor je man, in zo'n rare dubbele emospagaat je weg vinden, je bent altijd zo lief voor anderen, gun jezelf ook rust en tijd hiermee om te gaan, knuffel xxx

Geplaatst

Hee lieve babeth,

Hormonen zullen vast een rol hebben gespeeld, maar ook je verdriet!! Je jongens hebben niet in een wiegje kunnen liggen, dat is zo vreselijk verdrietig.

En dat je emotioneel reageert naar je man... Tja, hij kent jou meer dan goed genoeg. Dikke knuffel, dan is dat weer goed!

Meid, dikke knuffel uit Ierland!! Jullie meisje gaat een heerlijk thuis krijgen!!!

Geplaatst

Lieve meisjes, het is weer een heftige dag geweest voor velen... Ben in gedachten bij jullie, maar momenteel even te moe en lusteloos om veel te reageren. Lig nu ook al in bed, ga lekker slapen.

Voor de iPad-meisjes nog even mijn nieuwste verslaving: de (betaalde) app van kolonisten van Catan... Helemaal top!,

Slaap lekker, en daarmee bedoel ik ook echt SLAPEN, er zijn nogal wat nachtelijke bezoekjes aan dit forum de laatste tijd.

Geplaatst

Heerlijk dat je vakantie voor de boeg hebt eef!!! Lekker even genieten en ontspannen! Neem ook wat andere boeken mee, ook je aandacht even niet constant bij de behandeling. Heerlijk om in een boekwinkel te struinen!

Geplaatst

Oh babeth wat een achtbaan. Maar heel logisch dat je je zo voelt. Dikke knuffel

Henne, sterkte met je oudtante. Mijn broer heeft hetzelfde beeld. Om de zoveel tijd crisis. Mijn moeder had het ook. De 8e poging is het gelukt :(

Geplaatst

Ik ga ook maar eens slapen, ben doodop maar mn mind raast door

Ik wens iedereen een rustige en ontspannen nacht

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden