Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi lieve meiden, lang leve de iPad. Lig in bedje op afdeling, net bij anaestesist geweest en bloed geprikt. Operatie staat voor eind vd middag. Ben blij dat ik vorige week al voor echo mocht komen en het zo strak gemonitored is. Als ik tot vrijdag afgescheept was met bloedverlies hoeft niets te betekenen, was het mooi fout gegaan. Punten voor voorburg. En mijn eigen gevoel. Inmiddels wel koppijn door nuchter zijn. Hoop dat eind vd middag niet zes uur betekent..... We wachten af.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

lieve Henne,

Sterkte daar! Lekker dat je de ipad hebt, heb je tenminste wat afleiding...

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

Ja lang leve de iPad idd. Is J bij je?

Ze gaan dus een kijkoperatie doen, is er een kans dat ze iets weg kunnen halen.

Veel sterkte Henne.

Geplaatst

lieve Henne...fijn dat het idd allemaal zo strak gemonitord is! succes en sterkte bij de kijkoperatie (al zul je er zelf niet veel van meekrijgen, denk ik)...

idd wat Syl vraagt...bestaat er een kans dat ze een eileider moeten weghalen? Of proberen ze dat te vermijden? Hoop van wel!!

sterkte!!!

liefs,

nico

Geplaatst

Lieve Henne,

Ik kom vandaag voor het eerst weer even buurten en tot m'n schrik zie ik wat je nu weer moet meemaken. Heel veel sterkte meid!

Liefs, Martha.

Geplaatst

Henne,

Wat goed dat er meteen actie wordt ondernomen en dat je weet wat er aan de hand is.

Maar oooh, waarom ging dat kleintje nu in je eileider zitten ipv in je baarmoeder. Lijkt me extra moeilijk t.o.v. een 'gewone' miskraam. Omdat dan je lichaam het eigenlijk 'goed' doet bij een miskraam. Maar te weten dat dit kleintje zo'n pech heeft door op de verkeerde plek te gaan zitten. Heel veel sterkte, eerst lichamelijk maar ook zeker psychisch. Jullie blijft ook helemaal niets bespaard lijkt het wel.

Dikke omhelzing!

Geplaatst

Jeetje wat een stijging in je Hcg zeg. Gelukkig zijn ze er idd op tijd bij. Heel veel sterkte en we denken allemaal aan jullie!!!

Dikke Knuffel.....

Geplaatst

Lieve Henne,

Ik wil je heel veel sterkte toewensen meid!!

Wat een spannende dagen heb je al gehad, en volgen nog......

Hou je taai!!

liefs

Geplaatst

Ik haaaat wachten...pfff... Heb j. naar huis gestuurd, die zit hier ook maar voor Jan joker. Komt vanavond terug als het achter de rug is.

Wat betreft het verwijderen van de eileider. Er is me gevraagd of ik mee wil doen aan een internationale studie. Ze kijken wat de beste optie is om je vruchtbaarheid te behouden: eileider sparen of verwijderen. Op de ok wordt geloot wat ze bij mij doen, als dat uiteraard een optie is in mijn situatie. Ik heb gezegd dat ik meedoe. Het idee dat ik een eileider zou missen is wel vreemd, maar laten we wel wezen: echt nodig heb ik m niet ;-) het bezorgd me nu zelfs alleen maar ellende. Het is dus en afhankelijk van hoe het eruit ziet en evt van wat er geloot wordt of mijn eileider verwijderd wordt. Oh en mijn kinderwens ed wordt dan drie jaar gevolgd, gezellig. De KRO weet echt niet wat ze mist ;-)

Bleegh, heb honger en dorst en het ergste moet nog komen. Na een narcose ben je altijd zo'n dweil. Vier uur, dat wordt een latertje.....

Geplaatst

Ik weet nog dat ik lag te wachten voor mijn galblaasoperatie, vanaf 10 uur tot een uur of 3, pfff... Ik heb toen mijn vriend ook naar huis gestuurd, want je zit elkaar maar een beetje aan te kijken daar in zo'n kamertje... Had geen iPad, jammer...

Dat van dat loten snap ik niet helemaal? Ze hebben toch of nog mensen nodig voor de ene optie of voor de andere? Vind je het geen raar idee dat het behoud van je eileider een kwestie is van kop of munt?

Geplaatst

In eerste instantie wordt bekeken wat voor mij het beste is: moet ie eruit of niet. Als het niet perse al moet, dan bepaalt de computer random in welke groep ik val. Dat zal ongetwijfeld wel zo gebeuren dat beide groepen even groot worden. Er doen meer ziekenhuizen mee, internationaal, dus misschien is het wel domweg om en om. Ze willen dit onderzoek doen omdat er helemaal niet duidelijk is wat nu beter is. Verwijderen kost je een eileider, maar geeft mogelijk minder risico op herhaling of nasleep door achterblijven weefsel. Bij sparen houd je een eileider maar met mogelijk risico op herhaling of achterblijven weefsel. Ik denk dat het heel zinvol is als ze daar tzt meer over kunnen zeggen. Kan alleen maar mensen helpen.

Ik denk nu misschien heel kort door de bocht, maar wat mij betreft halen ze allebei die dingen eruit, geen risico's meer. Onzin natuurlijk, maar die gedachte schoot wel door mijn hoofd. Spontaan is toch een illusie.

Geplaatst

Oh de vorige 'spoed' curettage lag ik er van 8 tot 17 uur in de lucht te staren. Nuchter vanaf de avond ervoor. Heb nu tenminste nog ontbeten. Lig trouwens op hetzelfde kamertje, feels like home ;-) Nee, ik heb nog geen dormicum gehad, begin gewoon vervelend te worden van het wachten.....

Geplaatst

He bah.....

Maar goed, je weet nu eindelijk wel waar je aan toe bent.

Ik snap je gevoel ivm die eileider. Als je toch al op IVF aangewezen bent, maakt heel cru gezegt die eileider niet uit.

Op zich hoop ik dat ze hem lekker laten zitten. Snijden in een gezond stuk weefsel is ook weer iets. Plus, ik denk dat je van een verwijdering van je eileider langer moet herstellen dan van alleen het vruchtje verwijderen.

Maar goed, ik ben ook maar een leek op dat gebied..

Ik wens je in ieder geval heel erg veel sterkte, en ik hoop snel te lezen dat alles achter de rug is. Maar ben bang dat je wel een nachtje mag overnachten daar..

Geplaatst

Ja kom maar op met een goeie mop!

Simba prcies wat je zegt. Overigens weet ik niet waar je sneller van herstelt, denk dat het weinig uitmaakt. Nachtje blijven had ik al op gerekend, is niet zo erg.

Geplaatst

Gelijk Henne de KRO weet idd niet wat ze missen. Wat een gedoe allemaal, die studie klinkt interessant. Rare situatie weer.

Geplaatst

ach Henne wat een klote zooi zeg, alhoewel je super nuchter klinkt, oeps woordspeling haha. Sorry, of was het wel een leuk mopje ;-)

Ben je er nog of lig je onder zeil ondertussen?

Ik heb weinig zinnigs te zeggen hoor, ik vind het alleen zo sneu voor jullie dat het weer tegen zit...

Geplaatst

Ik doe mee ....... :-P

Hoe steek je elf gaten in een gat?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden