Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Graag gedaan Henne. Een kleine moeite, een groot gebaar.

Ceeke, welkom hier.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ceeke welkom in dit geweldige topic!!!!

Jullie hebben ook al een hele lange en verdrietige weg achter de rug zeg... Pfff en nog doorgaan, petje af hoor!!!

Henne zaterdag is bijna voorbij, hopelijk voel je je morgen goed genoeg om nog even op pad te gaan. Afleiding!!! Top dat je je APK kosten er bijna uit hebt, toch weer een rib uit je lijf.

Oei verbrande vingers. Niet aarzelen om naar de dokterspost te gaan hoor als de blaren of hele pijnlijke plekken op plekken zitten waar gewrichten zitten!!!

Guusje, goed dat je collega je heeft aangesproken op het feit dat jou/jullie verdriet echt niet minder is dan het verdriet van een ander!!!! Goed dat je ha gaat bellen voor verdere hulp bij alles een plekje geven zodat je weer min of meer met een schone lei verder kan.

Babeth bedankt voor het aanpassen van de llijst.

Geplaatst

Henne wel depri tegen ons aan blijven lullen hoor. Die serie van Geo heb ik iets van opgenomen, moet ik nog kijken.

Fren ik heb altijd Biogaze liggen, groen gaas speciaal voor brandwonden, helpt heel goed om de schade te beperken, meteen erop is een pre.

Ceeke welkom.

Guusje aan de shop, groot gelijk. Wat raar voor je man na al die haren thuis.

Geplaatst

vlieg weer even binnen...prego?

Weer is goed, ondanks slechte voorspelling, zon en 24 gr, dus terras, fietsen, terras etc. Heel fijn hotel, vakantiegevoel is err helemaal

Las nog iets over verbrande vinger van fren; als t pijnlijk blijft kan je nog bij ha recept brandwondenzalf halen, vette koelende creme, iets met zilversudaat ? Creme. Werkt erg goed bij brandwonden. Meestal zakt het trekkerige gevoel wel na n nachtje slapen en na goed koelen.

Ciao

Geplaatst

Lieve Ceeke, dank je wel, het vertrouwen groeit gelukkig en de tijd gaat daardoor ook sneller....

Ik lees dat het voor jullie waarschijnlijk juli wordt dat de cryo-tp zal zijn, inderdaad weer een tijdje verder, gelukkig in eigen cyclus!

De hysteroscopie is dat vanwege de asherman?

Fijn dat je hier meeschrijft, al had ik je natuurlijk ook liever in een heel andere situatie gezien! Waar gaan jullie vakantie vieren?

Henne in aanvulling over het met spoed bloedprikken, bij mij werd op het formulier de term "Cito" vermeld, weet alleen niet of dat overal is....ik moest tijdens mijn behandelingen in Brussel altijd snel de uitslag hebben, als men dat vergat te vemelden dan deed ik dat zelf.....

Geplaatst

het blijft lastig hoor, reageren per mobiel,

ceeke, welkom ; - )

guusje, hele goeie actie shoppen, werkt goed toch? wat n rare situatie waar jullie nu in zitten, wel goed te lezen dat ie zo actief is. Hier is manlief ook eens n periode thuis geweest, maar die vond dat dus best moeilijk, n ritme in de dag houden, huishouden etc.

Lievers fijn avondje en ciao x

Geplaatst

Syl ze hebben verschillende docu's. Dit is de eerste, algemene, dan is eentje over meerlingen, eentje over eeneigige tweelingen, eentje over dieren (geloof zelf meerdere). Op notabene Moederdag was er op tv eentje over bbz, missed abortion ed, die heb ik dus niet gekeken en dat ga ik voorlopig ook niet doen!

Geplaatst

Weet dan zo niet welke ik heb Henne, zal eens kijken als ik thuis ben.

Spoed bloedprikken is idd Cito, bij ons ook.

Geplaatst

Cito hebben ze bij mij dinsdag gedaan na de echo. Normaal prik je voor half twaalf en dan bellen ze rond tweeën. Cito zullen ze maandag alleen doen als de echo daar aanleiding toe geeft, denk ik. Als ze me evt gelijk op willen nemen. Leuk vooruitzicht, zucht....

Hier geen doc gekeken maar oude Grey, liep vanaf half april alweer achter.

Syl zag Schiedam nog op het nieuws, ivm leegstand van winkels. Speciaal opgelet of ik je zag maar je zit natuurlijk op de camping :-)

Fran hoe is het met je vinger?

Eef lekke genieten! Niet teveel niet kijken ;-)

Geplaatst

Nee Henne, het begrip winkelen in Schiedam is mij onbekend.....er is 1 leuke winkel maar die is "tijdelijk" te duur voor mij, hahaha.

Niet vanuit gaan maandag, misschien loopt het met een sisser af, hoop het iig.

Heerlijk gegeten maar ik snak naar een Frikandel met satesaus, net gekeken of frietzaak nog open maar helaas pindakaas.

Wij zijn het songfestival aan het kijken, jammer dat Kwik, Kwek en Kwak niet meedoen.....

Geplaatst

Dublin ik zag jou nog voorbij komen met een nieuwe echodatum. Hoe gaat het? Ben je al wat zekerder over je zwangerschap?

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 20 mei (als cyclus op orde is)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: 5 mei start pil, 1 juni uitgangsecho, 1e fm waarschijnlijk 14 juni

Nico: goed gesprek bij Geertgen gehad, nu naar DD 20-5 en dan beslissen

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: verplichte rustmaand, nieuw bloedonderzoek midden april

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther: even afstand en rust

Rubster: We gaan beginnen zodra de bongi er is, ws midden mei.

Eef: Starten eind mei

Guusje: 25 mei afspraak gynaecoloog voor echo

Zara: herstellen en verwerken

Henne: afwachten miskraam/bbz

Behandeling

Fren: 27 april start deca // 10 mei start puregon

Zwanger

Simba:

Laika:

Ursula:

Babeth:21-5 pretecho, 24-5 controle gyn 28w1d

Ivfsh: 23 mei eerste echo

Dublin: 26 mei controle gyn 13w

Witje: 31-5 controle gyn 28w3d

Geplaatst

Henne, wat is die onzekerheid toch killing. Je wilt gewoon weten waar je aan toe bent en dan ook graag nu meteen... Helaas werkt het niet zo. Ik ben altijd van de positieve instelling en hoop nog steeds dat ze gewoon met hun neus hebben gekeken en dat vruchtzakje gemist hebben. Onzin natuurlijk, maar het zou gewoon zo fijn zijn. Hoop in ieder geval dat het allemaal nog relatief gaat meevallen.

Het valt me op dat we met z'n allen wel een enorme verzameling zijn aan uitgebreide ivf-ervaring en helaas daarbij ook alle dingen die mis kunnen gaan. Heb soms het gevoel dat het bij mij allemaal wel meevalt. Ik ben 'alleen nog maar niet zwanger'.

Babeth, ik heb nog geen recepten meegekregen. Op 1 juni heb ik de uitgangsecho. Dan krijg ik ook de recepten mee. Ga denk ik wel alvast even mailen wat hij me nou precies wil voorschrijven en hoeveel ik daar van nodig heb. Dan kan ik nog even informeren of er iemand iets heeft voor mijn groentela. Gelukkig heb ik nog wel wat menopur over van vorige ronde.

Geplaatst

Ceeke, welkom hier. Ook al een heel traject achter de rug zie ik.

Ivfsh, hoop dat je je een beetje kunt vermaken in je eentje. Kan me voorstellen dat je erg benieuwd bent naar de echo straks.

Geplaatst

Ceeke, heftig wat jullie al hebben mee moeten maken. En wat je zegt, de tijd gaat veel te snel. Zelf ben ik net 39 geworden, dus begrijp wat je bedoelt. Wat is de rede dat ze en hysteroscopie willen gaan doen?

Misschien wel goed om eens een second opinion te doen. Wanneer gaan jullie daar heen?

Geplaatst

Vinger is ingepakt, had nog brandwondenzalf uit frankrijk. Naar mijn idee zijn de medicijnen daar toch allemaal net een tkkie zwaarder. Net weer gespoten, wel lastig met een rechterhand die maar half meewerkt, maar zi er weer in. Vin had heel lief hartjes chocola meegenomen:-)

Guus, heb je me nog horen toeteren? Geintje...

Henna, fijn van het bericht van je auto, weer een beetje goed nieuws. Kon je wel gebruiken, toch?

Syl, hoe is je diner geworden? Zag veel lekkere dingen langkomen, respect hoor, dat je die in een caravan in elkaar flanst!

Ceeke, Welkom hier. Kan op de iPad geen handtekeninglezen, maar begreep dat jij ook al het nodige meegemaakt hebt...

Eef, ga eens even genie ten van het mooie weer en het lekkere eten daar! Niet te veel forummen, beetje loskomen van alles...

Verder weet ik het even niet meer...

Ga zo lekker Naar bed. Heb de zomerdekbedden er op gegooid vanmorgen, wel ongezellig, want 2 eenpersoons, maar vin wil op de delen kitten en ik eronder, wat resulteert in een nachtelijk Gevecht om de dekens. Niet erg bevordelijk voor een goede nachtrust...

(mochten mijn berichtjes onbegrijpelijk zijn, I blame it on the iPad. Da ding maakt van de meest normale woorden iets onbegrijpelijks)

Geplaatst

Je vinger doet het nog Fren, hihi.

Eten in de caravan is geen probleem, 3 pits gasfornuis en een magnetron oven. Met de kermis kookte ik in het begin in een caravan 3x kleiner dan deze op een 2 pits fornuis wel eens voor 6 tot 8 mensen. Appeltje eitje zeg ik dan maar......

Zitten aan de borrel, gezellie hier!

Geplaatst

Fren, ik hoop dat je vingers snel zullen herstellen met deze zalf, bij ons ook altijd een gevecht, met name in de zomer, ook dan slaap ik nog onder het dekbed en mijn man wordt dan vervolgens helemaal kriegel.....

Kaartje voor jou komt het startmoment ook weer in zicht, super maar ook spannend weer.

Syl je keuken klinkt erg luxe, maar zelfs met een 2pits verricht jij nog wonderen in de keuken....

Dames een fijne zondag alvast en Henne ik hoop dat je morgen ook Zonder pijn de dag Kan doorkomen, rustig aan hoor.

Liefs Babeth

Geplaatst

Hee meiden,

Ik zit hier al de hele avond songfestival te kijken en tussendoor te skypen. :-). Stiekem toch leuk om te kijken, heb BBC aanstaan, het commentaar is soms echt hilarisch. Super droog en cynisch. Op dit moment wordt de dame van azerbaijan 'afgemaakt'. Ik geniet.

Ceeke: welkom hier, ik ga morgen op de computer even je handtekening lezen om wat meer van je te weten. Gezellig dat je hier mee komt schrijven.

Fren: hoe is het met je vingers!

Henne: hopelijk lekker aan het slapen?

Kaartje: voor jou komt het nu ook dichterbij: heel spannend! Ik hoop dat je je groentelade snel volkrijgt.

Slaap lekker allemaal!

Ivfsh

Geplaatst

Ik hoop ook dat je kunt slapen: geen zieke konijnen vannacht graag :-).

Ik ga ook slapen, songfestival is afgelopen

Geplaatst

Wie heeft er gewonnen, op nu.nl staat niets.

Het heeft hier geregend en op dat dak wat een herrie zeg.

Jullie liggen nog in bed, luilakken :-)

Geplaatst

Hier geen luilak ;-). Gelukkig vannacht gewoon kunnen slapen. Even laatste hapjes ontbijt wegwerken en dan naar de sportschool voor een uurtje bodybalance.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden