Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

pfff fingers crossed for henne...

Sandra, hij was voor sen, die heeft een chip laten maken voor ziggy, als ie weer op de vlucht gaat naar de duinen, krijgt ze automatisch n sms, wat n uitvinding, volgens mij kan ze m ook nog vinden met n gps systeem...

Nico, mooie olifant, lekker om zo crea bezig te zijn!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ah Eef nu snap ik hem hihi.

Ursula ik weet precies wat je bedoeld. Voel me er soms gewoon heel schuldig over, maar weet gewoon niks te typen dan...... En wat betreft de rest van de wereld, het lijkt idd wel of ik in een cocon zit. Bijzonder dat wel, maar soms zou ik er wel even uit willen breken. Dat is niet hoe ik "normaal" ben zeg maar.

Geplaatst

oja wat hormonen betreft, nu deca zondag terug rijden, maandag 23ste om 8u uitgangsecho, als die goed is starten met gonal, er zat nogn kleine cyste die als t goed is verdwen is met de pil, gi strip opgemaakt, nu dus alleen nog de deca....vandaag weer fietsen, mooie tocht in bergen, hoop dat deca niet teveel invloed heeft...

Geplaatst

Zo, ik dacht lekker in mijn eigen bed, heb me toch slecht geslapen, bah! Viel pas tegen half 2 in slaap en steeds wakker ook nog... Misschien moest ik afkicken? Ga nu maar even baantjes trekken, hoewel ik geen zin heb, even die kilo die ik ongetwijfeld ben aangekomen (nog niet gewogen) van de rosé en de kaasjes er af zwemmen...

Henne, sterkte!! Lees het straks.

Geplaatst

Henne hopelijk ben je nu wat wijzer en gerustgesteld.

Caroline er meteen weer tegenaan met zwemmen.

Nico leuke olifant maar beestje ziet niks....

Weinig te melden hier, ben aan het opruimen en het weer is klote.

Geplaatst

Net terug. Er was nu wel iets te zien in mijn linker eileider wat een bbz kan zijn. Als hcg niet gedaald is wordt het vandaag of morgen een kijkoperatie. Aan ene kant zie ik daar vreselijk tegenop, aan andere kant is het dan ook maar voorbij. Voel me zowel fysiek als mentaal steeds beroerder. Bloeduitslag is er rond 12 uur, dan dus evt. terug naar het ziekenhuis. Op werk ziek gemeld, ga nu via de mail even eea overdragen en dan de uurtjes aftellen. Nuchter. Voel me raar, wel opgelucht maar nog steeds erg op mijn hoed. It ain't over till it's over... en dat duurt nog wel even.

Iemand enig idee hoe lang je van een kijkoperatie in het ziekenhuis moet blijven?

Geplaatst

He Henne,

een beetje meer duidelijkheid dus...ik ben met de kijkoperatie die ik heb gehad, de eerste keer na een paar uur naar huis mogen gaan...bij de tweede keer, de herstelkijkoperatie moest ik een nacht blijven, maar dat was omdat ik pas laat terug was op de kamer, ben toen pas later geholpen...herstel kan een paar weken duren...ik had toen een sneetje net onder/in mijn navel, boven in mijn schaamstreek en bij de tweede kijkoperatie nog een klein sneetje links...voorlopig effe geen buikspieroefeningen dus...(sorry...even een flauw grapje tussendoor...)

sterkte!

liefs,

Nico

Geplaatst

Ow Henne, we denken aan je! Hopelijk is het HCG al gezakt, maar als ik je symptomen zo lees, lijkt het er niet op...

Een kijkoperatie is mij reuze meegevallen, zelfde dag weer naar huis. Dan wel 2 weken rustig aan doen, ivm narcose en het herstel van de wonden. Ook ik een sneetje onder de navel en net boven schaamstreek.

Dat het maar snel over mag zijn en jullie vol goede moed weer door kunnen! Toi toi toi, knuffel

Geplaatst

Henne, pffffff wat een elende allemaal zeg! Ik hoop zo dat een operatie niet nodig zal zijn. Maar dit klopt natuurlijk ook niet zo. Sterkte met de slopende uurtjes wachten.

Ik heb begin feb een kijkoperatie gehad waar mijn beide eileiders verwijderd waren, ik mocht de zelfde dag al naar huis.

Geplaatst

Henne wat een gedoe allemaal maar je komt vandaag wel een stapje verder, als die onzekerheid weg is zal al opluchting geven.

Geplaatst

henne, wat jammer dat er toch wat te zien was bij de eileider li,straks de uitslag van hcg, en dan duidelijkheid, veel sterkte xxx

Geplaatst

Lieve Henne, heel even vanaf mijn werk laten weten dat ik zo enorm hoop dat die kijkoperatie je bespaard kan blijven... Sterkte met wachten! Een dikke knuffel voor jou in het bijzonder nu.

En de rest van de berichten kan ik nu even niet lezen. Het zijn er zoveel! Vanavond weer wat meer tijd.

Lieve groet,

Geplaatst

Nico buikspieroefeningen deed ik toch al niet ;-) Wel blij te lezen dat de meesten na een dag weer naar huis mochten. Als het vandaag nog gebeurt, wordt het natuurlijk een nachtje blijven maar dat overleef ik dan ook wel weer. Twee ween herstel had ik al rekening mee gehouden. Lekker, precies een half jaar na de eerste miskraam... :-S

Geplaatst

Henne er is dus "iets" gezien wat op een bbz "kan" wijzen? Jeetje nog geen duidelijkheid zeg. Hopen dat het hcg gedaald is dan blijft een kijkoperatie bespaard, als ze er niet zeker van zijn wat ze gezien hebben, straks doen ze dat ook nog voor noppes. Pff de spanning blijft......

Geplaatst

Er was een wit rondje, ca 13 mm, op de overgang van de linker eierstok naar de baarmoeder. Dit was er eerder nog niet. Ik vertrouw wel op de ervaring van de arts om het te plaatsen. En eerlijk gezegd heb ik zelf nu liever een kijkoperatie, hoe rot en ingrijpend dat ook is, dan nu nog weer dagen zo doormodderen met een tijdbommetje in m'n buik.

Geplaatst

Daar heb je ook weer helemaal gelijk in. Dan ben je er maar van af en hoef je niet meer te focussen opdat je pijn voelt. Dan kan je echt aan de verwerking beginnen.

Geplaatst

sorry, druk geweest en gister geen internet en tv, grrr, beetje bijgelezen met de foon. Nu even reactie.

Henne, wat balen zeg, hopelijk mag je vroeg terugkomen dan als er een operatie nodig is want dan kun je meteen weer naar huis. Meestal als je na 14 uur wordt geholpen moet je blijven, tenminste hier..

Ik hoop dat het niet nodig is en dat het vanzelf oplost natuurlijk.Anders ben je 2 weken aan het herstellen las ik? Maar is dat dan het enige (naast het geestelijke natuurlijk!!) herstel zodat je misschien na de volgende menstruatie weer in de race bent...? Hope so!

Ursela en San lekker cocoonen , heeeeerlijk, geniet ervan.

Rest van de meiden: zover heb ik niet teruggelezen.

Caroline, zag wel dat jij er weer bent, welcome back!

ik ga even verder lezen en thee drinken voor ik aan de strijk ga, blehhhhh

Geplaatst

Henne, het is toch ook erg uitzonderlijk een bbz bij ivf? Volgens mij is dat zo omdat het direct in de bm wordt geplaatst..Hoe is het mogelijk he...?

Geplaatst

Sab ik dacht dat het zo was dat je een iets verhoogde kans hebt op bbz met ivf, omdat ze het embryootje zo hoog mogelijk in je baarmoeder plaatsen en die dan nog een paar daagjes rondzweeft.

Geplaatst

He getverdemme Henne! Wat heb ik toch met je te doen, er blijft je ook niks bespaard... Waarom moet het nou allemaal zo moeilijk BAH BAH BAH!!! Sterkte...

Geplaatst

goedemorgen meiden

Oh Henne gelukkig iets meer duidelijkheid, we gaan nu allemaal hopen dat je hcg gedaald is. Sjonge jonge meid hoe is het allemaal mogelijk die ellende!

Goed dat je je ziek gemeld hebt, en het eea. overdragen dan heb je dat toch goed geregeld voor je werk?

Nou lieverd, nog even en dan heb je duidelijkheod met je hcg waarde en wat ze gaan doen, veel sterkte!!! ik zou willen dat ik iets voor je kon doen, maar goed, dat zal iedereen hier hebben.....

Geplaatst

Klopt Sandra, het is één van de risico's van ivf. Omdat ze de embryootjes met redelijke kracht in je baarmoeder spuiten, kan het zijn dat ze doorschieten naar de eileider. Dus die bulls-eye was net iets té achteraf.... Nog een half uurtje. Zelfs J. loopt nu te ijsberen. Babeth, ik heb liever dat mijn hcg gestegen is en dat het eruit gehaald wordt. Misschien helemaal niet de meest verstandige of gewenste oplossing, maar zelfs met een dalend hcg blijft het risico op scheuren van de eileider aanwezig dus heb ik nog geen rust.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden