Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fren wat mooi, en een mooi hcg gehalte dan, heerlijk meid, jullie feestmaaltijd klinkt overigens ook erg goed!

Ruby wat ellendig, ik hoop dat de hoofdpijn wat zal zakken, zou anders heel erg jammer zijn!

Mijn man eet vanavond shoarma, ik een maaltijdsalade met pasta en tonijn en ik heb nog groenten van gisteren erbij, helemaal lekker , morgen Bbq met de hele familie.

Vandaag waren de gordijnen klaar, deze hangen ook inmiddels, nu de verdere aankleding nog.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Geweldig Fren, eindelijk ben je aan de beurt en dan lukt het ook nog! Helemaal geen cryo's nodig gehad...

Ik ben net weer naar Intratuin geweest, mijn zus wilde zo graag, prei, tomaten en veldsla gekocht, eens kijken of dat gaat lukken. Was lekker afgeleid maar nu zie ik dat Lot bevallen is, een mede 40-plusser en krijg ik weer tranen in mijn ogen... Vanmiddag in de auto terug dacht ik echt: wat doe ik mezelf aan, ik ben gewoon te oud en moet tevreden zijn met mijn prachtige dochter! Maar nu... ik wil het nog zo graag!!! Wat een moeilijke week wordt dit, PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

Geplaatst

Lieve caro, probeer er hoop uit te halen dat het bij Lot en andere 40+ers ook gelukt is, deze 4 follikels gaan heel erg hun best doen maar kan me voorstellen dat het extra beladen is deze keer.

Eef, hoe gaat het bij jou?

Kaartje hie gaat et bij jou met stimuleren?

Geplaatst

Fren geklust in de keuken, ik zag jullie al op de wasmachine zitten, dirty mind.....

Ruby beterschap balen ik hoop dat je hoofdpijn zakt.

Geplaatst

Hahaha, syl!

Maar alle gekheid op een stokkie; die vorm van klussen vind ik nog eng. Sowieso ook niet heel fijn vanwege de bollen. Hoe was/is dat bij de anderen?

Geplaatst

Fren ik durfde de eerste 12 weken echt niet hoor.

Ruby hoop dat de hoofdpijn gezakt is? Warme douche, paracetamol, massage... Zou zonde zijn als je vanavond niet mee kan.

Geplaatst

Vandaag wel bijgelezen, maar het ging tot 3 x toe mis met reageren....het ligt aan mij, mijn mobiel, of mijn laptop...

hoe dan ook, deze dag heeft natuurlijk een gouden rand met de mooie laatste test van Fren!!! geweldig nu ga ik toch echt roepen gefeliciteerd!!! zonder slag om de arm. Zo te lezen geniet je er ook van!! En wat je nu in de keuken aan het doen bent vraaagt om publicatie van recept ; - ))))))) Fren en Vin, allebei een felicitatieknuffel, wat een geweldig nieuws!!!

Las ook over het verdriet en onzekerheid van Caro, zo herkenbaar!!!! Vond het heel goed om te lezen dat er wel gelijk vechtlust in je post klonk. Ik vind het moeilijk te accepteren van zo'n arts dat zij dit zo brengt. Ik denk maar zo, het blijft een vreselijk moeilijk vak, en je treft het niet altijd met het moment waarop je deze mensen treft, of misschien wel de persoon, zijn ze opgevoed met het idee dat je beter naar het negatieve kunt zijn. Zelf heb ik genoeg van die botteriken gezien en gehoord. Ben dan altijd weer vreselijk dankbaar en blij als ik wel weer een aardig, rustig of positief persoon treft. Je merkt gewoon direct dat het wat met je doet, je wordt er rustiger van, het geeft vertrouwen. Dan denk ik, je zit er nu middenin, je bent al van start gegaan, kom op zeg. Hoop dat je bij jezelf blijft en er voor gaat, zag de lieve posts hirboven, hoop dat het je naar boven kan trekken!

Ruby, wat balen dat je zo'n koppijn hebt!! Probeer verkoelende en rustgevende vibes naar je uit te zenden en hoop dat je toch nog wat leuks kunt gaan doen en wat van je weekend kan maken, paracetamol, brufen, grapefruitsap en alles wat maar kan helpen: aan de gang jullie @#$%!

Heb vrijdag uit het werk tot zo ongeveer zatermorgen liggen slapen, denk dat alle heftige emotie schommelingen en onzekerheid een beetje teveel waren. Daarna ontbijt op bed en naar de kapper. Heerlijk opgefrist ; - ) het is er bovendien altijd zo gezellig dat ik altijd weer helemaal happy er vandaan kom. We een beetje gek omdat mn kapster net bevallen is van haar zoontje, en we de afgelopen jaren beiden "bezig" waren. Bij haar is het gelukkig op de natuurlijke manier gegaan, en ze is notabene even oud als ik ; - ) Als je er elke 6-8weken komt is het wel een gespreksonderwerp, maar gelukkig is het zo'n schat, dat het nooit pijnlijk was. Merk dat ik nu heel hard aan het positief en dankbaar en rustig doen ben ; - )))))) zo ongeveer het enige wat ik er nu aan kan doen, naast de utro, pom, tarwekiem, visolie, vitamine c en foliumzuur ; -))))))

Net als de rest hier heel veel boodschappen gedaan, en nog ergens geluncht. Kreeg onenigheid met hubby over iets onbenullig ( wat eigenlijk meer een uiting is van alle stress die we gehad hebben de afgelopen jaren) en wat doe ik tot mn eigen verbazing: ga een stuk lopen omdat ik absoluut niet boos wil worden. Tja, af en toe sta je verbaast over jezelf. Het is gelukt en we hebben er rustig over kunnen praten. ; - ) schouderklopje voor ons ; - )))

Nu moe op de bank, wat betreft de laatste opmerking/ vraag van Fren: NO WAY!! in de wachtweken. Maar niet makkelijk, tijdens de stimulatiefase ook al niet omdat het al snel gevoelig is, dus het is dan een gemis. Tja knuffelen en knuffelen dus....hoewel de dirty mind actie op de wasmachine (!!!!) aantrekkelijker klinkt ; - )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Geplaatst

Fren, ik heb ook nooit geklust tijdens de ww. De artsen raden het de eerste week niet voor niets af. Geef Vin maar een vies boekje als hij de geest krijgt, haha.

Geplaatst

Caro, kleine tip voor de wachtweken ; - ))))) jezelf verwennen met boeken, tijdschriften, en hobbyspullen...lekker afleiding. ben zelf zo'n hobbyschilder, en ben van plan eens flink te gaan kliederen deze week ; - ) ga experimenteren met mediums voor acryl, dus gewoon lekker schandalig geshopt in de hobby winkel en boekwinkel vandaag. Heb goede hoop ;- )))) zie dat jij al naar het tuincentrum bent geweest, volgens mij is dat ook een goeie ; - )

Geplaatst

Wij doen ook nooit iets tijdens de ww. Moet er niet aan denken. En we hebben het 1x gedaan toen ik 7wk zw was, maar niet voor herhaling vatbaar.

Laatste avond op de camping, lekker weer gelukkig.

Geplaatst

Ja hoor het gaat weer over sex... en wie begon er over? Toch niet Sylvie??:-)

Ik heb de hele behandeling geen zin, heel simpel. In de wachtweken soms wel maar dan durf ik niet.

Eef bedankt voor de tips maar ik hoop dat er uberhaupt wachtweken komen! Zoals jullie zien ga ik voortdurend heen en weer tussen: het heeft geen zin en natuurlijk wel, ik kan gewoon zwanger worden!! Pfff wat vermoeiend zeg, zal zo blij zijn als het vrijdagochtend is, na het gevreesde telefoontje: "er is vanmiddag een TP..." Eigenlijk was ik daar nooit zo bang voor, tot ik natuurlijk mijn neus stootte bij de cryo's en nu dacht ik: gelukkig nu weer een verse poging, komt goed en nu twijfel ik weer. Ik hoop zo op het scenario van IVFSH: 4 follikels maar toch 6 eitjes vinden!

Ik stop maar weer, kan de hele avond wel tegen jullie blijven lullen... Bedankt voor de bemoedigende woorden... keep them coming! :-)

P.s. Kan het lijstje niet vinden! Wie weet waar het ongeveer staat?

Geplaatst

Lekker blijven lullen caro als dat oplucht. daarvoor is dit forum er toch. Oké, we kletsen ook leuk over eten en sex en andere interessante onderwerpen;-) maar het gaat over IVF hoor, hihi. Kan me zo goed voorstellen dat je de zenuwen hebt.

Hier gezellig dipperdedip, beetje down, denk hormonen. We blijven heen en weer schieten in wel of niet gelijk doorgaan. We staan nu weer op wel. Proberen om alles heen ook nog vakantie in te plannen en te beslissen of we dan wel of niet weggaan en waarheen dan. Bleeghh. En ondertussen is er twee huizen verder een feestje met een enorme takkeherrie, dat mensen gewoon niet door hebben hoeveel herrie ze maken hè... Nou ja, zal aan mijn humeur liggen ;-)

Iemand nog wat vrolijks? Oh ja Fren is zwanger!! Jaaaaaaa!!!!!!

Geplaatst

Hoi caro, aangezien ik zelf ook zo onzeker ben over de behandeling nheb zelf de hele stimulatiefase, punctie, en evt tp ook al als stress wachtweken ervaren....dus haal het n beetje door elkaar, laat ik dan maar roepen, de onzekerheid is killing, afleiding, afleiding, en gewoon hier je ei neerleggen, allemaal lieve, luisterende toppertjes hier ;-) die snappen wat er door je heen gaat, hele dikke knuffel van mij.

Geplaatst

Ps werd zo enthousiast van nico en ruby die voor de muziek gingen...dat we in een sentimentele bui toch kaartjes voor concert george michael hebben gekocht...in oktober, iets om naar uit te kijken :-) had iemand ooit eens opgemerkt dat wachtweken vooral zo duuuuuuur zijn???????

Geplaatst

Zal ik 't weghalen? ;-) of een ander kleurtje? Groen op wit? Pfff, joh ik weet het zelf goed genoeg, voor je het gelooft en dan nog het vertrouwen krijgen,.. Je leeft al zo lang met het feit dat je niet zwanger wordt, dat het gewoon raar is als je het dan opeens wel bent.

Geplaatst

Hihi, hoop wel dat het iets sneller gaat ;-p wacht maar tot je het straks hardop gaat zeggen en het mensen vertellen.... Voelt zoooooo raar!

Geplaatst

:confettistars:Fren en Vin, gefelciiteerd! Mooie plussen! Ook al zijn er veel onzekerheden de komende tijd, jullie zijn al wel heeeeeeel erg ver gekomen!

Henne, vervelend zo'n feestje met takkeherrie. Misschien even je huis ontvluchten? Wandelingetje maken?

Ruby, hoop dat je toch nog naar anouk kan en mij lekker jaloers kan maken!

Caro, je bent erg goed in het jezelf bemoedigend toespreken. Klonk heel goed wat je schreef. Maja, nu nog voelen en het vertrouwen hebben. Wat een rot-opmerking van die arts. Hou niet van dat pessimistische, mocht het negatief zijn dan komt de klap toch wel. Daarbij vind ik het ook nogal kort door de bocht. Maar we gaan voor het ivfsh-scenario en mooie kwaliteit-eitjes.:egg-chicken:

Geplaatst

Fren en Vin...... wauw... wat een heerlijk nieuws...... ik ben zo blij voor jullie!!

Jij hebt over 8 maanden ook de voetafdrukken in je ribben staan!!!!

en Caro... is dit de eerste behandeling met menopur? Of heb je die al eerder gehad? Menopur zorgt niet zo zeer voor veel eicellen, maar voor een betere kwaliteit.

Ik had 'maar' 3 eicellen...... en kijk.... bijna 8 maanden en een cryo....

Kijk naar Fren.... ook maar 1 goed embryo, en positief nu...

probeer positief te blijven tot het einde.....

Het vreselijke zinnetje... 'Je hebt er maar 1 nodig.....' is gewoon echt waar.....

Geplaatst

Dit is de derde keer al met Menopur Simba, daarvoor twee keer met Gonal en helaas is er bij mij geen verschil gebleken... Maar bedankt voor de bemoedigende woorden, ik weet dat er een aantal vrouwen hier op het forum met nog minder zwanger is geworden maar het is zo eng... Er moet een goed eitje in zitten, er moet een goede bevruchting zijn en dan nog eens blijven zitten! Die eerste twee waren nooit een probleem dus je snapt dat ik het eng vind dat nu ook dat zelfs helemaal niet zeker is...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden