Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

:hello:goeiemorgen dames,

speciaal op de vroege ochtend voor Eef:

:happydance::icon_flower::silly-woohoo::icon_flower::yah:go emmie go emmie:yah::icon_flower::silly-woohoo::happydance:do your thing, stick to bij Ee-eef:icon_flower::silly-woohoo::happydance:go go goooooo:happydance::icon_flower::yah:

Eef...dat je niet echt blij kunt zijn, is toch logisch meid...je krijgt eerst te horen dat ze niets hebben gezien en dat er geen tp is gepland en opeens halsoverkop is er toch nog een tp...het is mss idd een kwestie van niet helemaal blij durven te zijn...hoop dat je genoeg afleiding kunt vinden de komende twee weken...en positiviteit is een heel goed en strak plan om dat bij je in de buurt te houden!!!

ivfsh...wat fijn dat de echo goed was!!! en over 3 weekjes de twaalf weken echo...en dan op vakantie...lekker...waar gaat de reis heen??? fijn ook dat je gyn zo meedenkt en voorstander is van de supplementen en vitamines!!! dat moet een goed gevoel geven!!!

Henne...heb je spierpijn van gisteren??? Vandaag weer een dagje werken...toch??? succes...

Fren....alweer een dagje voorbij....morgen testen...spannend!!!! hoop dat ik er eentje (of meer) kan drinken zaterdag op jullie beebje :toppie::toppie:!!! zal speciaal morgenochtend nog voor je inloggen...owkee...Pinkpop begint pas om 15.00 uur (De Staat opent het programma), maar goed...vantevoren toch al druk met vanalles en nog wat :happy:

Caro...ook voor jou zal ik speciaal inloggen...hoe laat heb je de fm??? hoop dat je follikels goed gegroeid zijn en dat je schema (zoals je het een beetje in je hoofd hebt zitten) ook redelijk uitkomt!!:clap2:

sorry....ben het even kwijt...

dan ga ik maar eventjes iets over mezelf schrijven...

ik ga er waarschijnlijk nog een uurtje les bij krijgen...op donderdagavond gaf/geef ik al de zumba en daar komt naar alle waarschijnlijkheid nog een uurtje Shape bij...dit is een combinatieles van aerobics (eenvoudige pasjes), BBB (spierverstevigende oefeningen voor de Buik, Benen en Billen) en dan een cooling down...zal dan plaatsvinden voor mijn zumbales...

de instructrice die het nu sinds een paar weken geeft, bracht het toch niet en mijn baas heeft toen een zakelijke beslissing moeten nemen...heb zelf aangeboden om het te doen...en het is toch al op een avond dat ik er ben...of ik nu een uurtje eerder weg ben, maakt ook niet zoveel uit...hihi...ze gaat me dan wel eerst begeleiden, want ik zal dan ook zelf een choreo moeten bedenken voor de warming up (heb geen aerobics leservaring), maar doe gelukkig wel regelmatig mee met de power en de step, dus weet wel al het een en ander...heb er zin in...:happydance:

nu word ik dus nog meer een lean mean fighting machine...hahahahahahahaha:36_11_6:

nou...ladies...vandaag dus even geen lijstje van mij voor jullie....

Gelukkig dat de dag die zo somber begon gisteren toch nog helemaal goed is gekomen met het goeie nieuws van Eef...

Syl...nog even een knuffel extra voor jou...omdat het gisteren zo'n beladen dag voor jullie was...:hugs2:

Geplaatst

Fren.....ik durf het niet hardop te zeggen, maar doe het lekker toch...dat ziet er heel veelbelovend uit....en V wil nog steeds niet testen????

liefs,

Nico

Geplaatst

Ik wil ook bij nico trainen. Lekker huppen en hoppen en zweten. Klinkt goed.

Ooooh eef, toch nog een tp. Lijkt me, na zo heen en weer gegooid te zijn, extra lange wachtweken. Maar het lijkt inderdaad zoals henne het schreef, deze wil gewoon echt heel graag. (zo voel ik me ook mbt mijn wonderkindje in mijn buik, die wil gewoon echt heel graag bij ons komen wonen, daardoor heb ik veel meer vertrouwen in deze zwangerschap dan eerder, dus misschien worden de wachtweken juist wel positiever ervaren?)

Ivfsh, Wat fijn dat alles goed was. Hoe ver ben je nu precies? En...nieuwsgierig aagje als ik ben, waarheen gaan jullie op vakantie?

Met mijn moeder is het goed gegaan. Ik had haar om 17.00 alweer aan de lijn. terwijl ik eigenlijk pas 's-avonds mocht bellen van haar. PfFFFF opluchting. Nu nog wat controles en cardiolooggesprekken en als het goed is dan mag ze minder medicijnen gaan gebruiken na deze operatie.

Eef, toen jij de vraag stelde besefte ik dat ik dat helemaal niet gevraagd heb, geen idee in welk ziekenhuis ze is. Tja...waarschijnlijk een combi van ver weg zitten en ouders die het liefst zo weinig mogelijk loslaten om ons maar niet ongerust te maken.

Syl, omhoog aan het klimmen. Eindelijk!

Fren, ik weet niet hoe het precies werkt met die ovutesten. Hoe precies zijn die mbt zwangerschap? Versus zwangerschapstest? Lief van je dat je op vin zijn gevoelens let en het onmogelijke klaart: nog niet testen.

Ik ben inmiddels echt de dagen naar mijn verlof aan het aftellen. Ik had in mei extra gewerkt zodat ik wat minder avonddiensten zou hebben maar nu is die collega ziek...en wie mag haar vervangen?? Ach, het extra geld is welkom. Want echt veel zal ik niet hebben in mijn verlofperiode. Dit ivm dat merel in augustus naar de barnehage gaat en ik dan pas meer zou gaan werken. Maar dat is een bagatel, ben zo rijk met mijn wondertjes. Zou graag willen dat ik dit voor jullie in orde kon maken. Misschien kunnen we het estafettestokje vervangen door een toverstokje?

Geplaatst

Fren, dat klinkt super!!!! Ik ben helemaal positief, wat klinkt dat goed!!!

Nico, dankjewel voor je mooie en superlieve dansje!!!

Bedacht me vanmorgen dat het 4 cellig op dag 3 was, de tp, beetje zitten googlen en er zijn mensen die er zwanger van zijn geworden, dus ik ga toch mijn positivo pet opzetten :-)

Manlief heeft gisteren op onverklaarbare wijze 2 vluchten gemist, en komt vandaag maar naar huis....hij vertelde nog dat hij het vu bij het telefoontje op het hart had gedrukt niet een tp te doen als het te weinig.kans had, gezien de rouw waar we woensdag in beland waren, die dan straks misschien nog heftiger weer zou kunnen inzetten. Maar ze verzekerden hem dus dat het echt kans had en dat ze het anders niet zouden doen. De goeie wijn die ik gekocht had breng ik dus even naar mn ouders, en de tarwekiemolie staat weer op het aanrecht :-)

Iedereen fijn dagje. Ps henne g nog even kijken naar zita:-)

Geplaatst

Ursela fijn dat alles goed is gegaan met je moeder.

Fren weet Vin wel van de ovu testen?

Nico nog meer sporten, alvast heel veel plezier dit weekend.

Eef de positieve pet op zetten heel goed.

Geplaatst

Oh man oh man, die Fren! Niet testen, maar stiekem toch. En met wat voor een resultaat!!

Ik gooi de tekst van onze fijne dokter Scholtes uit DD er maar even in. toen die bij mij positief waren (schommelend, dikker maar zeker niet vet): "Als de LH test pos is dan zou ik adviseren een bloedtest op hCG + E2 en Progesteron te doen, want er bestaat een duidelijke kruisreaktie tussen het zwangerschapshormoon hCG en LH."

Bij mij bleek het nix, althans niet meer, maar het geeft best hoop dus! UIteraard wel met de nuchtigere kans dat het ook niets (meer?) kan zijn. Maar daar mikken we niet op bij jou. Vet = vet! = vet cool!

En Babeth, bedankt voor de stimulatie om Scholtes te mailen met mijn hypofyse zorg: "Het is uiterst onwaarschijnlijk dat de hypofyse beschadigd is." Dank u wel lieve man. Wat een kei van een vent is dat toch! Allemaal kosteloos meedenken over de mail.

Hier vandaag iets fitter, zo die begrafenis van een veels te jonge kennis (2 kids, 2 jaar lever kanker en euthenasie moeten plegen)... Ga denk ik me ff laten fohnen bij een kapper. Ben zo in de kreukels van dat ongeluk (kleiner oog, geel gezicht, scheve neus...). Heb wel een oppepper nodig om me door zo'n emotie achtbaan te gaan slaan. Maar wil erbij zijn, voor mijn man. Dit zal voor hem het e.e.a doen herleven.

Eef, lekker broeden nu! Wat een onverwachts kado. Hopelijk een levenslang durende!

Geplaatst

Ursula, goed te horen van je moeder. Wat is dat heftig om te wachten op een telefoontje he? Ik heb toen ook zo lopen ijsberen. Ik kreeg haar ook zelf aan de lijn, zo stoer. Goed teken, zelf bellen. EN minder medicatie is altijd top! Zegt de hormoon/pijnstil-junk hier... :)

Geplaatst

Miki heel veel sterkte straks! Je man heeft ook iets dergelijks meegemaakt begrijp ik? Heel belangrijk om elkaar te steunen in moeilijke tijden.

Jeetje Fran, ga nou eens testen man! Met een echte zwtest bedoel ik, we houden het hier niet meer uit! Zucht, ok, nog een dagje dan. Je gaat het vast heel vroeg doen morgenochtend?

Eef ik kwam laatst ook iemand tegen hier op het forum die zwanger is van een 4-cellige, waarom niet? En inderdaad, ze plaatsen echt niet terug omdat ze het zielig vinden voor je ofzo, ze hadden tenslotte het slechte nieuws al gebracht dus hadden ze het ook zo kunnen laten. Nee, dit is een echte kanshebber!!

Nico ik moet er al om 10 over 10 zijn en dat op zaterdag, dus om uur of 9 weg voor de zekerheid... is voor mij vroeg want ik gebruik het weekend altijd om bij te slapen...

Geplaatst

zo even ene minder ego-mailtje...

Miki, heel goed dat je gemaild hebt. Zo zie je maar, we halen ons snel te veel muizenissen in ons hoofd. Heel veel succes met de begrafenis vandaag. Altijd yakkes als het om jongen mensen gaat!

Eef, in het kader van 'baadt het niet, dan schaadt het ook niet': ga granaatappelsap drinken. Schijnt goed te zijn voor de innesteling. Ik drink iedere morgen een glas POM (koelvak appie/dirk). Is best kostbaar, dus ik mix het met de granaatappelsap van Healty People of Coolbest. Vind het nog best lekker ook!

Enne, niet te veel googlen, wordt je verder alleen maar onzeker van!

Ursula, wat fijn dat alles goed is gegaan met je moeder. Verschrikkelijk om dan zo ver weg te zitten., lijkt me... Hoe lang nog tot je verlof?

Syl, centen binnen???? Heb er zelfs over gedroomd vannacht bedenk ik me nu. Weet niet meer in welke strekking, maar toch.

IVF, fijn dat je zo'n fijne gyn hebt gevonden. 9 weken al weer, wat gaat de tijd snel!

Nico, je kunt bijna een bedje neer gaan zetten op de sportschool! Goed hoor, zoals je die twee banen combineerd. Dit weekend lekker uit je dak bij Pinkpop! Ga duimen voor mooi weer!

San, Babeth, voor jullie komt het eind echt in zicht. Wat heerlijk moet dat zijn! San, heb je kamertje bewonderd, erg schattig! Babeth, had jij ook al foto's geplaatst? Kan me niet herinneren ze gezien te hebben.

Caro, hoe gaat het met prikken? Morgen FM toch?

Simba, dagen aan het aftellen! Joepie! Alles in gereedheid voor de spuit? Kattenspul weer tot bedaren?

Ik ga snel nog even aan het werk, va 12.00 naar de Olmenhorst (grote appelboerdeij in lisse) waar de BUITENLEVEN landfair wordt gehouden. Mijn auteur zit in de jury van de appeltaarten wedstrijd. Dus misschien moet ik wel helpen jureren :-)

Oja, vin weet van de testen hoor, hij moet er erg om lachen, maar houdt een mega slag om de arm. Heb m vanmorgen direct die super posi test onder zn neus geduwd, terwijl hij nog niet eens helemaal wakker was...

Tot later!!

Geplaatst

oja, vin zei gister al: ik ga zaterdag niet voor nacht en ontij mn bed uit om te testen... Zucht...

Ik sleur 'm dr gewoon uit. Gaat ie daarna maar weer tukken :-)

Geplaatst

Dus dat vindt ie wel goed? Lekker appeltaart! Wat een vervelende baan heb jij toch :-)

Prikken gaat beter dankzij een ijsblokje in een keukenpapiertje dat ik even op mijn buik houd, goeie tip! Raar dat het nooit eerder nodig is geweest, dit is toch al de 6e keer dat ik dit hele prikcircus doe... Inderdaad morgen fm, ik laat het uiteraard weten zodra ik terug ben, voorspel dat ik dan maandag terug moet voor de 3e fm en dat ze dan een beslissing neemt over de punctie.

Geplaatst

Fren da's veelbelovend.... Nog één dag en nacht, wat zul jij morgen vroeg wakker zijn ;-)

Eef, het is een kans, net zo goed als alle andere terugplaatsingen. Maar je wordt idd wel heel erg heen en weer geslingerd tussen de highs en lows.

Mik veel sterkte vandaag!

Nico, de spierpijn valt mee. Voel vooral mn kuiten. Heb wel weer vreselijke slaap maar goed, we gaan proberen weer vier uurtjes prouctief te zijn. Merk dat ik baal van mijn werk, geen goed teken. Maar ook een te lang verhaal voor nu ;-)

Geplaatst

Miki sterkte, heftige dag voor de boeg.

Fren veel plezier met de appeltaart.

Gedroomd over geld, haha. Gemeente heeft de belangrijke dingen nu betaald en het restant wordt overgeboekt. Ging toch weer langer duren, zucht.

Henne niet leuk als het werk tegenvalt maar dat is tijdelijk. Als je zelf niet goed in je vel zit valt bijna alles tegen.

Geplaatst

Hi lieve meiden,

De afgelopen week was een beetje te moeilijk om energie te vinden om bij te lezen en mee te mailen. Afgelopen woensdag was het een jaar geleden dat onze prachtige kleine Féline* geboren is, de dagen daarvoor kon ik het "filmpje" van toen maar niet uit mijn hoofd zetten. Erg vermoeiend en emotioneel. De dag zelf viel uiteindelijk mee (maar dat had ik ook al een beetje verwacht, gezien mijn ervaring destijds met Daan*). De tijd ernaar toe is heftiger en slopender dan de dag zelf... Maar goed, lieve berichtjes, knuffels en bloemen doen een mens goed! Het is weer voorbij en ik merk dat het een bepaalde rust brengt.

De second opinion in Geertgen was erg prettig. Wellicht ook omdat wij doc C nog kennen uit haar tijd bij ons huidige ziekenhuis en zij ons hele dossier dus kent. We hebben een uitgebreid gesprek gehad over wat Geertgen voor ons kan betekenen bij een volgende IVF, of eiceldonatie ons betere kansen biedt en of zij ons zouden willen begeleiden bij een draagmoederschaptraject (waarvan ik nu al weet dat dat laatste zo goed als onmogelijk wordt omdat zij idd naar Dusseldorf overstappen). Een vervolgafspraak gepland voor 20 juni a.s. omdat zij eerst met het team en collega's wilde overleggen. Helemaal prima want voorlopig kan ik toch niets (eerst hormoonkuur afmaken, daarna nog een keer onze cryo terug dus dat wordt september voordat we iets nieuws kunnen gaan doen).

Genoeg over mezelf, hier is ook een hoop gebeurt!

Babeth, fijn om te lezen dat alles goed gaat met jou en jullie kleintje. Dank voor je lieve berichtje afgelopen week!

Fren, SPANNEND... pffff en zo herkenbaar. In elk geval gebeurt er wel wat daarbinnen anders blijven de ovutesten echt gewoon wit. Ik duim voor jullie!!

Silvie, betere tijden in aantocht?! Nu op dit vlak maar ik hoop dat ook zo op jullie grote wens gebied.

Nico, ook jij even rust tot september? Voelt dat lekker of ergens ook weer niet? Ik moet zeggen dat ik het wel oké vind... Een beetje gehad met alles, in het bijzonder met de teleurstelling telkens weer.

Eef, toch nog een TP! Een 4-cellige kanjer die doorzet... En nu nog blijven plakken. Blijven visualiseren;-) En die cursus, die lees je maar gewoon terug!

Meiden, ik ga nu rennen richting de voetreflex om een beetje mijn ontspannen-ikje terug te vinden!

Voor degenen die ik vergeten ben, ik lees straks verder! En voor iedereen een hele dikke knuffel, gewoon omdat ik met jullie mee kan mailen en ik uit jullie berichtjes lees hoe een ontzettende lieverds jullie stuk voor stuk zijn!!

Liefs,

Geplaatst

Oh Fren........ wat hoopvol!!!! En jij denkt dat Vin door kan slapen als jullie morgen vroeg posie getest hebben????? Ik hoop het zo meis voor jullie!!!!! En thanks, wij zijn ook heel trots op het resultaat van ons kamertje. Hoe vaak ik niet even binnenspiek en in de schommelstoel een boekje lees. Zo onwerkelijk, maar zoals het er nu uitziet voor jullie straks ook werkelijkheid????

Ceeke wat een ontzettend verdrietige tijd hebben jullie weer doorgemaakt. Pff en dat al 2 keer!!!! Jullie zijn sterk dat jullie doorgaan, hopelijk met het o zo gewenste resultaat. Ik hoop dat jullie helemaal niet meer naar eiceldonatie of draagmoederschap door hoeven, maar dat jullie cryootje voor geluk gaat zorgen. Oh voetzoolreflex, lekker.........

Eef ik blijf het een wonder vinden, deze wilde zo graag terug naar pa en ma!!

Miki heel veel sterkte vandaag........ zal zwaar zijn.

Henne vandaag weer werken en alleen spierpijn in de kuiten? Veelbelovend!! Nog ontspannende dingen geplant voor het weekend of gewoon lekker thuis en genieten van je schoonouders?

Nico weer een uurtje beweging erbij!! Lekker hoor, en dan snap ik echt niet dat de kliniek zo moeilijk doet over je bmi, grrrrrrr. Jij vrolijkt mij altijd op met je leuke berichten.....

Hier weer een beroerde nacht achter de rug. Veel buikpijn/ Bandenpijn en niks lijkt het minder te maken, zo op het gemakje maar even douchen en toch maar even naar het werk. Ik nog maar 4 weekjes tot verlof heerlijk.......

Geplaatst

Ohw Ceeke, weet neit wat ik zeggen moet. Ik heb het altijd rond 15 augustus. Dat zou de geboortedag zijn van ons 1e kindje. A. is daar niet zo mee bezig heb ik gemerkt. Mannen denken en doen totaal anders dan wij vrouwen.

Henne, spierpijn. Je lichaam is toch aan het werk, dus die moeheid is niet gek.

Nico, uurtje extra sport. Zou ik ook moeten doen.

Sandra, balen zeg van de beroerde nacht. Maar het is voor een goed doel. Aftellen maar denk ik.

Miki, hou je haaks.

Syl-vie, dromen over geld. Hoop dat het ergste nu voor jullie voorbij is. Ebn dat de zaak gewoon verder kan draaien.

Caroline, ja bij mij werd het ook steeds gevoeliger hoor met prikken. Nu hoef ik nog maar 1x in de 4 weken voorlopig.

Hoop een leuk weekend te hebben. Het weer is niet super, maar het is maar wat je er zelf van maakt.

Geplaatst

Ceeke wat verdrietig allemaal. Fijn dat jullie goed door Geertgen worden opgevangen en dat ze meedenken.

Genieten van de voetreflex!

Sandra lekker je bent aan het aftellen voor je verlof. Wel klote dat je zoveel pijn hebt. Hele dag op de bank liggen is ook moeilijk.

Ruby mannen zijn daar idd niet zo mee bezig, persoonlijk begrijp ik dit ook wel. Vrouwen zijn toch meer gericht op tijden en data. We doen het ermee.

Geplaatst

Ursula....van mij mag je rustig komen meesporten...mss dat we een keertje iets moeten regelen met een webcamverbinding ofzo...of skype...

Helemaal geweldig overigens dat het goed is gegaan met de operatie van je moeder...blijft toch altijd spannend...en al helemaal top dat ze jezelf opgebeld heeft!

Caro...10.10 uur de fm....dan moet ik nog wel een berichtje van je kunnen lezen voordat we naar Pinkpop gaan...gaat helemaal goed komen...blij om te lezen dat de ijsklonttip je helpt!!! Misschien morgen dan nog een uurtje liggen als je terug bent van de fm???

Fren...hihihi...ik zie het al helemaal voor me dat je V de test onder zijn neus duwt...hahahaha...en jij denkt dat hij daarna nog kan slapen...nee meid...dat gaat niet meer lukken..hahahah...dan is ie zo hyper door het goeie nieuws....duim voor jullie!! Hoop dat je wel nog iets kunt slapen vannacht!!!

Ceeke...wat fijn dat je een goed gesprek in Geertgen hebt gehad met dr. C. lieve vrouw!

De langere rust voelt voor mij wel goed aan...was ook met name de teleurstellingen helemaal beu en wil ook eigenlijk voorkomen dat ik te snel ga zeggen...het hoeft voor mij helemaal niet meer, ik ben er helemaal klaar mee...dan gaan we met zijn tweetjes verder van ons leventje genieten...

Hoe is de hysteroscopie eigenlijk gegaan??? of heb ik dat gemist??? Geniet van je voetreflex!

en een knuffel voor jou...deze dagen zijn altijd moeilijk...

Eef....heb in het topic van 40+ idd ook gelezen dat granaatappel-sap een goeie tip is voor de innesteling. enkele van de dames hebben in elk geval positief getest!!! hup...naar de appie!!!!

Syl....fijn dat de gemeente betaald heeft en het restant naar jullie overmaakt...toch wel een hele opluchting...

Henne....spierpijn in de kuiten...valt dus gelukkig nog mee....dat je baalt van je werk komt omdat jezelf nog niet lekker in je vel zit...maar dat komt wel weer goed....hou je aan het opbouwschema en je moet vandaag maar zo denken...als ik (jij dus) dadelijk naar huis ga, heb ik lekker 3 dagen vrij...

hoe is het met je schoonouders? ze zullen zich wel vermaken, toch??? gaan jullie nog wat leuks doen dit weekend?

Ruby...volgens mij lees ik een beetje tussen de regels door dat je vandaag niet zo'n goeie dag hebt...hoop dat het weekend je de nodige zonnestraaltjes zal brengen, zodat je je weer wat beter voelt...het is ook niet niets wat er allemaal gebeurd is...

en dat sporten...dat komt wel weer...voor mij is het een heerlijke uitlaatklep...

san....nog eventjes...whoehoe...en dan verlof...nou ja...nog 4 weken...maar die zijn zo voorbij...en voordat je het weet kun je aan de laatste loodjes beginnen...vind jullie kinderkamertje echt mooi geworden!!!

Babeth...hoe is het bij jou???

Simba? Hoe gaat het met de katten???

Sen??? where are you???

Laika??? alles goed bij jou??? zag dat je alweer rond de 21-22 weken zit...snel gaat ie opeens...

Zara...meissie...gaat ie? wanneer moest je weer terug voor controle hcg?

Volgens mij ben ik er wel een paar vergeten...denk aan jullie allemaal!

liefs,

Nico

Geplaatst

Fren, de 1e keer dat ik positief teste na een jaar, liep ik al piesend naar mijn nog slapende man. Hij sloeg op NOD zo snel vet uit, dat ik compeet van apropos was. Gevolg: een spoor van plee naar bed. :)

Geplaatst

Hahaha dat is grappig Miki, zie het voor me! Ok Fren, misschien toch eerst maar wakker maken. En ik denk dat hij wel stoer doet maar net zo nieuwsgierig is als jij...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden