Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden

wat een verhalen weer, ondanks de grappige verhalen (oa. het piesspoor van Testr) zit ik toch met behoorlijk natte ogen achter mijn beeldscherm....wat een tijd weer van zeer gevoelige en moeilijke berichten, maar daarnaast gelukkig ook zeer positieve verhalen, de tp bij Eef, de mooie ovulatietesten van Fren.

En dan nog daarbij het bericht van Scholtes: dat de hypofyse niets geleden hebben bij Miki en de relatie tussen HCG en LH (Fren, wowwwwwww!)

Ursela dat het met jou moeder goed gaat, dat de operatie geslaagd is, geweldig!

Miki, sterkte vandaag met de begrafenis, wat een trieste donkere dag, veel kracht meid!

Ceeke, ik kan me je gevoel erg goed voorstellen, zelf waren de dagen richting de geboortedatum ook erg heftig, ik had zo´n enorme hoofdpijn die niet wegging met paracetamol dat de gyn dacht dat ik mogelijk een torenhoge bloeddruk had, was niet het geval en op de geboortedag was het pas over, net of er toen pas een bepaalde spanning wegviel en dat er weer wat ruimte en rust kwam. Onderbewust herhaalt het hele verhaal zich continu, tenminste zo leek het. Fijn om te lezen dat velen aan jullie en aan Féline* gedacht hebben, en ook meteen aan Daan* uiteraard.

Het gesprek met dr. C was dus erg prettig, ik wist niet dat jullie ook bij haar gestart zijn, wij ook in 2008. Het is zo´n prettig mens en ze denkt overal in mee, staat ook voor veel open.Nog even en dan is bij hun de interne evaluatie geweest, ik ben benieuwd wat er uitkomt.

Eef, heel veel succes, met dat positief denken komt het vast goed en inderdaad niet teveel googelen. (hoor wie het zegt...)

Fren, wat knap dat zelf Vin zich nu nog kan inhouden, en dan morgenvroeg testen, zul je zien dat hij je nog gaat wakker maken.....heel veel succes!!!! en geniet van de appeltaart.

wat foto´s betreft, die heb ik er nog niet op gezet, wacht even tot de gordijnen klaar zijn en het wat aangekleed is.

Vanmiddag even met mijn man naar het zaakje waar ik dinsdag met een vriendin geluncht heb, heb daar een mooi schilderij zien hangen en zou het mooi vinden voor op haar kamertje....ik heb alleen nog geen idee van de prijs....haha

Ruby, alvast een heel fijn weekend gewenst!!!!

Hier is verder alles rustig, mijn man is vrij dus rommelen wat in huis, slapen uit, gewoon lekker relaxen , nu deed ik dat al natuurlijk maar nu kan hij het ook.

liefs

Babeth

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een rust hier... Mn vrijdagmiddag valt een beetje in he water... Was pas om 3 uur thuis van die beurs en zit sinds ik thuis ben al aan de telefoon allemaal brandjes te blussen... Word er gek van, werk met mensen die niet snappen hoe een boek gemaakt wordt en niets is frustrerender dan dat...

Geplaatst

Was bij de verbouwde Intratuin (grootste van Nederland) dus dan ben je met een kind erbij wel een paar uurtjes zoet. Had nog helemaal geen plantjes maar vind het daar heel duur dus heb me ingehouden. Rest koop ik wel ergens anders. Heb wel zo'n zinken teiltje gekocht waar je zelf aardbeien in kan kweken, ben benieuwd of dat werkt...

Geplaatst

Wel meegelezen maar niets te melden verder.

Waren net op tijd klaar met het inpakken voortent. Luifel hangt er nu weer aan niet dat dit nodig is met regen.....

Caroline klinkt gezellig met je kleine meid.

Fren chill, er zijn belangrijkere dingen voor je momenteel.

Geplaatst

Jeetje.... Ik ben bij gelezen hoor....

Katten kunnen het weer redelijk vinden. Vinden elkaar af en toe nog een beetje eng, maar we hebben al een snelle stiekeme wasbeurt gezien.

Alleen Zipper heeft een kijkje op de slaapkamer. Ik geloof dat daar de confrontatie heeft plaats gevonden. Dus op bed slapen is er nog niet echt bij, al kwam hij vanochtend wel even buurten.

Nog 5 dagen werken. Ik ben er wel echt aan toe merk ik. Gespannen buik 's avonds, en das niet zo prettig.

Wel de bevestiging dat Frummel mooi met het koppie naar beneden ligt. Gisteren een liggingsecho gehad.

Maar wat een emoties hier..

Fren en Eef..... ik duim voor jullie allebei!!!!

Geplaatst

Haha gestoofde Kees, is dat lekker?

Ik zit weer in de recepten, voor m'n nieuwe voornemen van elke week iets nieuws. Wordt dit weekend waarschijnlijk een caribische rijstschotel met garnalen, chorizo en ham (zo caribisch!), paprika, chili, rijst en zo nog wat.

Oh mijn schoonouders zitten in Zwitserland voor tien dagen, komen woensdag weer terug.

Mik ik lag me rot op je pies verhaal. Ik heb wel eens j om half vijf wakker gemaakt met de melding dat ik moest plassen hihi. En dan riep ie al na een minuut vanuit bed "en???" Fren ik hoop het echt zo voor jullie, volgens mij ben ik gewoon ook om zes uur wakker morgen :-)

Ceeke, Ruby, een dikke knuffel voor jullie. Eef lekker aan het granaatappelsap? Syl een weekend zonder geldstress voor de boeg, wat vreemd zal dat zijn. Misschien ook geen last van je buik meer? Sandra nog even volhouden met werk, simba gelukkig bijna verlof. Vind de foto's van de kamertjes erg leuk, benieuwd naar jullie resultaat babeth! Caro succes morgen met de weg vinden en eieren zoeken. ursela erg fijn dat het goed is gegaan met je moeder!

Ben het verder een beetje kwijt, maar we denken toch wel aan elkaar :-)

Liefs,

Henne

Geplaatst

Ik denk dat jeroen zich wel wil wentelen in het bruine bier.... maar dat stoven niet zo ziet zitten..

Geplaatst

Hmmm geen gestoofde Kees en Jeroen ziet het wel zitten met bruin bier....

Was erg lekker.

Caroline succes met fm en geniet van je pannekoeken.

Henne je Caribische schotel klinkt lekker.

Hier nog steeds heel veel regen.

Jeroen heeft net de dvd box compleet van Frasier besteld voor me. Joepie, helemaal blij. We hebben weer geld.....hahaha!

Geplaatst

Gisteren niet op het forum geweest. Manlief wou ook eens op de computer. Haha, zit ik er zo vaak op dan???

Ga even kort reageren.

Syl, wat een moeilijke dag voor jou gisteren. Lijkt me zo erg. Zal wel heel wat door je heen zijn gegaan. t Had zo anders kunnen en moeten zijn.

Er zei iemand iets over positiekleren kopen in de herfst. Ik ben voor!

Testr, hoe is het met jou? Krijg je flashbacks van het ongeluk? En zag je die vrachtwagen eigenlijk aankomen?

Hoop dat je goed herstelt en dat e.e.a. geen verdere gevolgen zal hebben voor je.

Wauw Eef! Ik word helemaal emotioneel van je bericht. Toch een terugplaatsing? Jippie, eindelijk weer wat geluk en een wondertje in dit topic. Dat kleintje is nu al een vechtertje he?

Hoop dat het dit ook blijft en wens je alvast sterkte vooral "t' gaat puberen. Zal wel wat worden als hij jullie nu al zo in spanning heeft gehouden.... (En ons eigenlijk ook wel.)

Henne, bewondering voor jou dat je al weer zo goed bezig bent. Bedankt ook voor je blog van Zita.

Natuurlijk moet je zelf je beslissing nemen over het al dan niet nu al doorgaan. Maar als ik zo lees hoe je je voelt, zou ik nog een maandje overslaan. Volgens mij staat alles met elkaar in verbinding en misschien dat je toch een betere kans op zwangerschap hebt als je beter in je vel zit??? Ik vertel me mijn gevoel maar, natuurlijk moet jij gewoon doen wat voor jouw gevoel goed is. Sterkte met je beslissing!

Ivfsh, jippie, weer goed bericht bij jou. Het is je zo gegund! Geloof je het nu al een beetje en kan je al genieten?

Wat is MTHFR?

Fren, heb je al stiekem getest? Over 4 uurtjes is het al zaterdag!

En ga je helpen jureren of helpen proeven ;-) Leuk blad die Buitenleven. Geniet er altijd van. Helaas de fair wat te ver weg van hieruit anders zag ik je misschien nog.

Nico, wat zien jouw posts er toch altijd vrolijk uit met die dansjes en smilies. Als je al een off-day hebt, wordt je toch blij bij het zien daarvan.

Ursela, poe, ook voor jou spannende dagen. En je had al het e.e.a. aan je hoofd. Veel sterkte en een dikke knuf van mij. En vervang dat estafettestokje zeker maar door een toverstokje. Goed idee wat velen hier best kunnen gebruiken.

Syl, dat geld van jullie gaat er veel te hard uit. ;-) Maar geniet lekker van je Frasier.

Sandra, zou toch fijn zijn als jij eens een tijdlang pijnvrij zou zijn. Meid, heb met je te doen. Dikke knuffel!

Hier een paar drukke dagen achter de rug. Had iedere dag wel een medische afspraak. (Dat krijg je er natuurlijk van als je 3 weken op vakantie bent). Vind ik dan wel moeilijk, iedere dag weer met het verhaal geconfronteerd worden maar ja, is even niet anders. Zo lang er nog hoop is....

Vanmiddag dan maar ook heerlijk de bieb ingedoken. Zet me in een boekenwinkel of bieb en ik word helemaal blij. Om me er vervolgens weer uit te krijgen, is wel erg moeilijk.

Verder twee erg leuke super zomerse jurken gekocht. Je wordt al blij als je ze ziet en ze bedekken het buikje ook nog.

Morgen lekker een dagje Utrecht (dus wie weet nog wel meer leuke jurkjes....) en zondag komt een hele lieve collega van mij.

Hebben jullie al plannen?

Geplaatst

Ha Zara, wij hebben tegenwoordig een ipad, dus ik kan dag en nacht op het forum haha. Officieel is ie van j z'n zaak, maar in de praktijk is ie van mevrouw...zeg maar :-)

Wij gaan dit weekend beslissen wanneer we doorgaan. Ik twijfel nog, maar voel me wel vandaag een stuk beter dus wie weet. Gewoon weer meer mezelf. Net of het sporten en de acu al die spanning uit mn lijf hebben gehaald. Heb zelfs weer zin (!) om volgende week te gaan sporten. Hoe bizar is dat hihi. Klinkt lekker dat shoppen. Als ik morgen puf heb ga ik misschien ook even. Moet echt nodig schoenen hebben, dus zelfs al ga ik maar drie winkels in....gewoon even eruit. Vandaag ook naar de bieb geweest, dus van het weekend ook lekker lezen. Kortom: weer wat ondernemender en vooral meer zin in dingen en kan weer echt genieten en dat heb ik erg gemist.

Geplaatst

wij zitten bij de north sea regatta tot zondag. Maandag sauna. Vanavond sander de bousonie. Morgenavond anouk.

Voor het lijstje, spareribs met vooraf carpacio.

Fijne avond

Geplaatst

Henne, heeft J genoeg aan 1 vrouw of wil hij wel een harem? Anders zou ik wel mevrouw ipad 2 kunnen worden. Hihi, grapje natuurlijk.

Zou ook wel graag een ipad willen maar vind ze zo duur. Rond de 600 euro toch?

Fijn dat je je wat beter voelt vandaag. Denk ook zeker wel dat dat sporten lichtelijk verslavend werkt. Je maakt toch ook endorfinen aan?

Overigens is het winkelen bij ons ook meer er even uit zijn want vaak ploffen we op een terrasje neer en bedenken ons na een paar uur dat we eigenlijk ook nog moesten winkelen.

Maar in Utrecht is die sfeer altijd zo top langs die grachten. Zie je hier als plattelandsmeisje niet zo. Haha.

Ruby, jij hebt ook de spirit te pakken. Goed hoor. You go for it girl!

Kreeg vandaag trouwens ook nog even een flinke steek. Was bij de kapper en daar lag een Santé. Ik geloof van maart. Stond een artikel in over gewenste kinderloosheid.

Beweerd er zo'n professor dat als je na je 35e nog kinderloos bent je ook wel niet zo heel graag een kind hebt gewild want anders had je er al wel alles aan gedaan om er nu één te hebben.... Zo dat raakte me echt. Ik loop al vanaf mijn pubertijd bij allerlei artsen. Helaas is er nooit de juiste diagnose gesteld of werd er gezegd dat ik nog jong genoeg was en nog kansen genoeg op zwangerschap. Pas door verhuizing en een nieuwe (vrouwelijke) huisarts die me eindelijk wel serieus nam, werd ik op mijn 36e doorgestuurd, werd op mijn 37e de diagnose endometriose gesteld en IVF als enige oplossing om onze kinderwens in vervulling te laten gaan (Na al van mijn eind 20ste aan het proberen zijn) dan volgt de intake en de wachtlijst en nu durft zo'n professor te zeggen dat ik niet graag genoeg een kind heb gewild.... Was/ben er echt helemaal van van de leg.

Geplaatst

Sorry, laatste alinea niet zo duidelijk maar als ik dan emotioneel ben, kom ik niet zo goed uit mijn woorden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden