Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ben er ook niet zo thuis, maar Sab komt uit het Haagse toch? ;-)

Vond trouwens wel met googlen een bijzondere combi: spaans-japans http://www.puertosegundo.com/

En hier hebben ze high tea aan/op het strand?

http://www.younghoreca.nl/locaties/doen.html

http://www.twins.nl/lunch-arrangementen.html

http://www.bluelagoon.nl/feesten/lunchbuffetten#hightea

Is voor mij wel even lastig, high tea, maar daar passen we wel een mouw aan :-)

Geplaatst
Ziet er goed uit als je zo de kaart bekijkt!

Heb nog wat toe zitten voegen, dus weet niet welke je bedoelt? Denk de eerste? Vond ik ook, maar volgens mij is dat alleen een binnenlocatie. Die strandten 'Doen' sprak me ook wel aan.

Geplaatst

Uhm... wil niet lullig doen maar het mag van mij deze keer wel wat goedkoper... verwacht namelijk niet dat onze financiele situatie dan ernstig verbeterd is...

Geplaatst

Kunnen ook gewoon picklnicken en allemaal wat meenemen? Of a la carte lunchen, met zo'n grote groep zullen we niet zijn...

Geplaatst

Grr, even frustratie uiten. Iemand het boek 360* IVF wel eens gelezen? Ben op het moment veel aan het lezen over kinderwens, zwanger, IVF, maar lig me n dus echt kromme tenen te krijgen en ben nog maar op pagina 22. De auteur vraagt zich af of mannen in staat zouden zijn 'op te brengen' wat een vrouw er voor over moet hebben om haar kinderwens te vervullen. Euh, is het niet over het ealgemeen de wens van beiden?? 'angst, frustratie, teleurstelling, spanning en verdriet' Daar doet de man dus ook niet aan mee??

Ik ben heel geëmancipeerd (niet feministisch maar wel geëmancipeerd) maar dat gewauwel over dat vrouwen zoveel sterker zijn en mannen dit niet aan zouden kunnen, dat schiet me echt in het verkeerde keelgat. Ja, zonder j. zou ik dit niet hoeven. Maar zonder hem zou ik dit ook niet kunnen. En genoeg mannen die bijvoorbeeld tese ed ondergaan hebben bewezen dat zij het dus wel degelijk op kunnen brengen.

In geval van slecht zaad komt donorzaad soms ter sprake. Maar de meeste vrouwen zijn hierin loyaal aan hun man. Als ze het gevoel hebben dat hij twijfelt..... Aarrrghhh wat IS dit voor een uitspraak? Ik kan niet voor anderen spreken en ik heb eel respect voor stellen die de keuze voor donorzaad of -eitjes maken, maar ik wil het dus zelf niet en dat heeft niks te maken met loyaliteit aan mijn man, maar alles met het gevoel van zwanger zijn van een andere man wat ik niet wil. Ohngut, nu ben ik toch loyaal aan hem, zie je wel....

Hmmm, sorry, het moest er even uit. Boek misschien maar weg leggen hihi, niet voor mij geschikt.

Geplaatst

Nou verwacht ik er niet bij te zijn.... Maar misSchien een leuk park ergens, of het strand (maar dat is nog wel eens zanderig) en dan idd een picknick. Iedereen iets meenemen enzo..

Geplaatst

Wel een goede koelbox anders hebben we geen koude wijn.

Strand lijkt mij ook een beetje zanderig.

À la carte lijkt mij ook prima en aangezien ik wel wijn zal drinken geen probleem om daar meer voor te lappen.

Geplaatst

hoi allemaal,

Jullie hebben weer lekker verlekkerd geschreven over de lunch ; -)))) denk dat het een goed plan is hoor, gewoon datum prikken (zal altijd uitkomen dat er zijn die niet kunnen, maar dat moet dan helaas zo zijn ) en bij goed weer lekker op strand of in park, en bij minder weer ergens een leuk tentje?

Hier hebben we weer een dag weggestreept ; -) even naar mn ouders, bijgepraat, en nog even gesopt en met manlief een rolgordijntje opgehangen. Het was zo lang geleden gekocht (half jaar) dat de vensterbank, waar het op lag, al weer verkleurd was waar het rolgordijntje had gelegen...wij weten weer dat samenwerken niet ons sterktste punt in de relatie is haha, maar het rolgordijntje hangt ; -)

Heb een ZWARTE onderbroek aangedaan voor degenen die daar nieuwsgierig naar mochten zijn ; -) zodat de schrik wat minder groot is als de sluizen open mochten gaan. Tot op heden niets. Wel merk ik dat ik een soort van premenstrueel syndroompje begin te naderen, maar het kan ook de stress zijn : -(((

Blijf een beetje verhoging houden (laatste strohalmpje) en verder kan ik er dus niet zo veel over kwijt : -((

Hoop dat iedereen een fijne zondag heeft gehad,

Babeth, hoe is het bij jullie, hele andere woonkamer? Zal wel heel vreemd zijn, mooi hoe het leven zich nu keert, jullie 2 kleintjes blijven natuurlijk in jullie hoofd en hart, maar moet toch een enorme stap voor jullie zijn, knuffel xxx

Henne herken de frustratie van die boeken, bluh kan ze niet meer zien. Heb ook nog een kadootje van een lieve vriendin hier liggen, wat ik gewoon niet kan lezen. Op zich was het heel lief en mooi bedoeld, een boek over het idee dat kinderen hun ouders uitzoeken, en dat je je, als aanstaande ouders, kunt voorbereiden op de komst en conceptie door je open te stellen voor het kindje. Nu sta ik voor veel dingen open, en er wordt ook natuurlijk in geschreven, dat als je geen kinderen krijgt, je op zoek kunt gaan naar blokkades in je aura, of onderzoeken of voor jouw levenspad misschien wel iets anders is weggelegd, maar op de een of andere manier, lukt het me niet om dit boek te lezen. Er is dus al een aantal keer naar gevraagd hoe ik het vond, en ga binnenkort op kraambezoek (geefster is net bevallen van een tweede, een lief meisje) maar eigenlijk wil ik het er dus helemaal niet over hebben. Wordt toch alleen maar pissig, en dat bedoeld ze echt niet. Het boek staat dus tot op heden in de kast, en wil gewoon niet gelezen worden. Als ze er dus opnieuw naar vraagt, moet ik dat maar eerlijk zeggen, pff zucht. Eerlijk zijn is soms niet zo gemakkelijk. Ze is een echte schat, en kan overal met haar overpraten, maar hier wil ik dus echt niet over praten : -((

Nou lieve meiden, volgens mij komt het wel goed met die lunch, hoop dat waar we ook terecht komen we gezellig bij kunnen kletsen ( en er een datum komt waar ik niet met vakantie ben ; -))) Ben erg nieuwsgierig naar jullie ;- )

Geplaatst

Veel gebeurd hier. Dit klinkt haast cliche-matig maar ik sta er soms verbaasd over hoe veel er gebeurd in onze levens, niet de roerbak kip of zo maar veel zorgen om familie, ouders, de achtbaan van het zwanger worden/zijn, etc.

Esther, pittig nieuws. Je had je er waarschijnlijk al op ingesteld maar kan me voorstellen dat het behoorlijk hard aankomt. Gaat het een beetje?

Ceeke, zwanger, spontaan. Oooh wat mooi. Maar ook dubbel nu met je schoonmoeder die in het ziekenhuis ligt. Hoe gaat het nu? Waren ze er snel bij?

Kaatje, ik wil graag een geboortekaartje sturen maar dan heb ik een adres nodig. Ook anderen die het leuk vinden kunnen hun adres sturen. Ik heb de voorkant af, net als merels kaartje wordt het gestencild bij mijn favoriete drukkerij/uitgeverij Knust. Nu nog wachten tot jullie regen deze kant opkomt en ik weer wat meer binnen zit zodat de rest van het kaartje ook stencilklaar is.

Heel veel succes dinsdag, ik heb teruggelezen maar niet zo nøye, hoeveel follikels waren er op de laatste fm?

Eef, aaarg, killing dagen voor jou, nog maar twee dagen tot je testdag. Hou vol!

Caroline, wat een mooi resultaat. Daar kan die stomme trien met haar 'u wordt er niet jonger op' niets op zeggen. Hoop dat het lang gewenste broertje/zusje nu eindelijk aan het nestelen is.

Simba, hier hetzelfde. Ai ai, 1 van de slechtste nachten totnutoe gehad. Maar ik had het zelf veroorzaakt. We waren gaan kamperen bij een meertje in het nationale park hierachter en het valt niet mee om met een dikke buik te kamperen. Volgende x sleept manlief maar een luchtmatras mee voor mij ipv een matje. Hoe ik ook ging liggen, auw auw en ons manneke had het erg naar zijn zin in de tent, lekker feesten in mijn buik. Maja, het leverde veel op, vogelsgeluid, kabbelende beekjes, kampvuurtje, stilte, buiten genieten.

Zara...ik wil ook een frietje, zo'n puntzak. Hier hebben ze alleen vieze, dunne of geribbelde. En niksniet lekker majo.

Nico, positieve vibes. Nu nog vasthouden tot oktober (of in ieder geval tot de 30e.

Babeth, je bent een superlieve moeder voor lars en nick.

Geplaatst

Eef wat blijft het spannend he! Brrr vrees nu al voor volgende week, nu is het pas dag 2 dus 'gebeurt er nog niks', toch? In het EMC zeggen ze tussen dag 5 en 10, maar hier zijn ook meiden die zeggen dat de innesteling eerder is?

Ik zat inderdaad vanmiddag nog te denken aan mijn arts: "U moet er rekening mee houden dat alle 4 de follikels leeg zijn" , HA!! Mooi 5 rijpe eitjes zaten er in!

Bij Dirk was de granaatappelsap van Healthy people in de aanbieding dus toch maar 2 pakken gekocht, hoewel het wel een beetje dubbelop is misschien met 3 keer per dag tarwekiemolie en de bollen natuurlijk... Maar ja, baadt het niet...

Oh ja, Eef, jij zegt zwarte onderbroek maar gebruik jij geen inlegkruisjes voor die bollentroep? Of blijft bij jou alles netjes binnen...

Geplaatst

Eef op zich wel positief dat je vijftien (?) dagen na de punctie nog niet ongesteld bent....en nog wat verhoging. Het zou toch wat zijn als je na bijna geen terugplaatsing nu gewoon zwanger bent....ik krijg zelf al helemaal de kriebels hij het idee.

En die boeken tja.... Zita west is nog steeds een favoriet, dat heeft ech meerwaarde voor me. Maar verder ben ik nog niks tegengekomen waar ik echt wat aan had en erger ik me alleen maar of ik weet alles al, of ik weet het zelf beter haha.

Ursela ik zou die regen niet jullie kant op wensen hoor, t is nogal erg ;-) mijn adres zal ik pb-en.

En in de orde roerbak kip: stoofvlees met aardappels uit de oven (gepoft) en bloemkool. Schoonouders hebben gezellig meegegeten. Morgen ga ik leren bibimbap maken, is een Koreaans gerecht van groente, vlees en rijst.

Nu nog even stukje Harry Potter lezen, mijn ultieme afleiding altijd. Gewoon in deel een beginnen en dan ga je vanzelf door tot de wachtweken voorbij zijn ;-)

Geplaatst

Caro dat is altijd nogal vaag. Ik had ooit zo'n schemaatje...het hangt er ook vanaf hoever je emmie is bij terugplaatsing. Ga even dat schema zoeken....

Geplaatst

He meiden,

Ik was afgelopen week een weekje op vakantie in Frankrijk met vrienden, en moet nu dus een heeeeeele hoop bijlezen!

Wat ik wel alvast gezien heb: Fran zwanger en Ceeke ook, super zeg!!!

En voor Eef draaien mijn duimen overuren....

Morgen moet ik de hele dag werken en de twee dagen daarna ga ik met mijn moeder een geweldig sauna-arrangement doen, daarna meld ik me weer!

Liefs, Laika

Geplaatst

Vroeg net al bij het andere topic: hoe vaak per week eet jij sushi?

Henne gooi er maar weer eens zo'n schema in, ben er weer een beetje uit... Ik zou dat boek trouwens maar aan de kant gooien, is toch niks als je je zo zit te ergeren...

Geplaatst

Haha caro, ja ik en schema's, maar deze is erg informatief.

bevruchting dag 1 (punctie)

2-tot 4 cellen dag 2

8 cellen dag 3

Morula dag 3/4

Compactie dag 4-gebeurt op dezelfde dag

Cavitatie dag 4-gebeurt op dezelfde dag

Blastocyste dag 5 (zijn veel cellen)

Hatching dag 6, na het hatchen kan de innesteling beginnen

Geplaatst

In principe kan innesteling dus idd vijf dagen na de punctie zijn als het snel gaat, maar volgens mij kan dat ook makkelijk twee dagen later als je embryo wat langzamer ontwikkelt. Tot hoeveel later....dag tien? Misschien kan dat idd wel. Ik hou voor mezelf aan dat ik pas vanaf een week na de punctie ook maar iets kan voelen omdat er eerder nog echt geen hcg is. Maa ik las ook weer ergens da hcg al na de bevruchting wortd aangemaakt? Nog voor een evt innesteling? Kortom: allemaal vaag en onbekend :-) en we moeten 'gewoon' 'rustig' afwachten.

Geplaatst

Ursela, je mag de volgende keer mee met mij naar Antwerpen hoor! Eten we samen een frietje puntzak ;-)

Ik ontvang graag een kaartje. Heb je de adressenlijst of moet ik mijn adres mailen?

Babeth, volgens mij heb jij zulke ouders als ik. Van alles voor mij doen, iedere keer leuke cadeautjes meenemen en als ik wat wil terugdoen of hun wil betalen, mag het niet. Nu ben ik dus degene die ergens bij hen geld verstopt ;-)

Henne, ik kan me herinneren dat ik dat boek zo'n anderhalf of twee jaar geleden heb gelezen. Er is me niet meer veel van bij gebleven dus op mij heeft het waarschijnlijk niet veel indruk gemaakt. Maar snel weg leggen en iets gaan lezen waar je blij van wordt!

Eef, goed dat je wat afleiding hebt gezocht. En je rolgordijntje hangt toch maar mooi.

Eerlijk zijn is soms moeilijk maar als jij je vriendin uitlegt hoe dit boek op je overkomt (het leven is maakbaar, je hebt zelf in de hand of je wel of niet een kindje krijgt. Tenminste dat haal ik er dan uit) dat je snapt dat zij het heel goed bedoelt maar dat jij er nu even niks mee kan.... Zou geen echte vriendin zijn als ze dit niet begreep.

Hoe is het nu? Meid, leef zo met je mee. Voel hier de spanningen gewoon. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

Grappig de discussie over afstand. In onze kennissenkring merken we ook vaker dat het voor mensen een "probleem" is "helemaal" hier naartoe te komen. Wij weten bij voorbaat dat we een hele tijd moeten reizen voor we überhaupt ergens zijn en dus stel je je daar op in. Zo woont een hele goeie vriendin van mij waar Caroline ook woont en ik ga dus 9 van de 10 keer haar kant op omdat zij niet hier heen kan komen. Ik zit dan dus wel al een uur in de auto voordat ik daar ben en dan zit ik nog maar in Brabant.

Hoe is iedereen t.o.v Breda gesitueerd?

Geplaatst

Ik kan me bijna niet voorstellen dat er al hcg aangemaakt kan woden nog voordat er een innesteling is.

Als ik logisch nadenk, en via de natuurlijke weg denk, dan kan het lichaam toch niet weten dat de eicel bevrucht is nog voordat deze zich gaat innestelen.

Ik bedoel, die bevruchte eicel zweeft nog door je eileiders naar je baarmoeder.

Geplaatst

Lees nu pas de vraag van Caroline of was het iemand anders? In ons ziekenhuis zeggen ze bij een verse poging innesteling tussen dag 5 en 10. En bij mijn cryo was het tussen dag 1 en 5. Maar dat is idd dus afhankelijk van hoever je cryo is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden