Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo meiden ik ben er weer, met 2 embryo's in mijn buik en 2 over! Alle 5 eitjes waren rijp en geinjecteerd, 4 mooie embryo's ontstaan. Maar die overige 2 worden morgen bekeken voor de vriezer. Ik zei dat ik daar niet zo in geloofde en toen zei de embryoloog: maar we vriezen zeker 50 % in hoor dus er is best een goeie kans!

Wat een gedoe deze keer, ze konden niet in mijn baarmoeder komen! Dezelfde arts als de vorige keer dus ik zei nog Mooi, die lukte het heel snel de vorige keer, maar na een centimeter ofzo werd het slangetje tegen gehouden en ze snapten (want inmiddels was er een tweede arts bijgehaald) niet waarom, omdat ik geen afwijkend liggende baarmoedermond heb ofzo... Uiteindelijk na wat groffer geschut (au!) is het toch gelukt! Zijn bijna drie kwartier bezig geweest. Pfff, de embryo's gingen zelfs voor de zekerheid weer even terug de stoof in...

Hebben pannekoekenbeslag gehaald, niet het gezondste maar vindt mijn dochter het lekkerst... Ijsjes hebben we ook nog wel, vriend is haar nu op aan het halen.

En nu: WACHTEN!! Jeuh... not.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

:leuke034:Ik kwam deze tegen Caroline en moest meteen aan jou denken, haha, je zei het vanmorgen zelf nog.

Maar super dat je er 2 bij je hebt en misschien nog 2 cryo's. Nu de vreselijk ww.

Geplaatst

Oh Caro wat een gedoe zeg! Wat vreemd dat het zo moeizaam ging maar gelukt! Een tp van 2 en misschien cryo 's, superrrrrrr heel erg veel succes!

Liefs Babeth

Geplaatst

Aan het typen, alles weer weg : - (((((

Nog een keer: Caro, gefeliciteerd ; - )))) 2 toppertjes aan boord, en wat een resultaat, helemaal geweldig, gefeliciteerd hoor, dat moet toch een goed gevoel zijn, lekker tevreden kunnen gaan broeden met dit resultaat ; - )

Hou het even kort, moehoe! Voel me nog steeds onzeker, en merk dat ik nog wel een heel klein beetje hoop ben, en positief probeer te denken, maar wel bezig ben, met hoe verder straks. Realiseer me nu goed dat het bij ons definitief zeer problematisch is om tot een goed embryo te komen, en dus heel verstandig is om te stoppen. Ik kon het wel accepteren dat manlief na deze poging wilde stoppen, maar had het er wel moeilijk mee. Dacht toch steeds stiekem, dat we maar weinig eerlijke kansen hadden gekregen, nu zie ik dat het gewoon echt heel moeilijk is. Dit besef is er alleen maar gekomen door de second opinion, dus ik ben heel blij met deze poging en deze kans. Ik blijf nog een klein beetje genieten van de verwachting en de hoop op misschien is het wel gelukt; - )

maar ik ben in mijn hoofd toch nu wel met pleegzorg bezig, en hou er erg rekening mee dat ik dinsdag een vervelend telefoontje krijg. Dat is gewoon de waarheid.

Het zal wel heel raar zijn, uit de medische malle molen ; - ), maar eerlijk is eerlijk, de hormonenbommen zal ik niet missen, en de bijkomende vage algehele malaise ook niet. Wat ik nog het moeilijkst vind is dat ik zo bang blijf dat ik elke maand gestresst blijf, terwijl ik weet dat het heel moeilijk zal zijn en schier onmogelijk om op natuurlijke manier zwanger te worden. Ik ga het een zomer aankijken, en als ik merk dat het te veel onzekerheid blijft geven, ga ik toch aan de anticonceptie denk ik. Ook ben ik er van overtuigd dat er heel veel ruimte in mijn hoofd zal komen als het allemaal stopt ;- ) want zoals het de afgelopen twee jaar is geweest, ben ik er 24 uur per dag mee bezig geweest. Het zal gaan waaien in mijn hoofd ; - )

Lieve meiden, zal wel veel op het forum te vinden zijn dit weekend ; -) Iedereen een dikke knuffel en liefs van mij

Geplaatst

Caro, hoe voel je je? Heb ik ook een keer gehad dat ze mijn emmy's er niet in kregen zeg. Duurde bij mij dan wel geen 3 kwartier maar was toch pijnlijk!

Eef, jij houdt het wel spannend! Heb je echt het idee dat het niet goed zit of zeg je dat uit zelfbescherming?

Het stokje gaat van Fren eerst naar jou hoor en daarna naar Caroline.

Guusje, hoe gaat het met jou nu je weer gestart bent. Last van de hormonen? En voel je die cystes ook?

Henne, wat klink jij razend enthousiast. Fijn zeg na zoveel tegenslag. Jij bent dus zoiezo weer in de race. Hopelijk heb je geen nieuwe IVF nodig en ontdooiien je laatste toppertjes mooi. Laat je ze alletwee terug plaatsen of heb je daar nog niet over nagedacht?

Beterschap met je oor!

Ivfsh, jij ook al gedroomd over eten? En jij hoeft niet eens af te vallen. Hihi, echt wonderbaarlijk of is de droom in dit geval de wens van de gedachte.

Henne, dank je wel voor de voedingstips. Heb ze gelijk opgeslagen. Kan ik echt wel wat mee want ook ik ben niet echt van de melkproducten en heb ze tijdens de zwangerschap tegen heug en meug toch genomen.

Babeth, ook van jou een ontzettend interessant artikel. Ook gelijk opgeslagen. Met mijn paranoten zit ik goed. Alleen jammer dat mijn gedroogde meloen er niet bij staat. Die is lekker en een prima vervanging voor snoep.

Heel toevallig had ik tijdens de laatste zwangerschap vanaf tp een handje paranoten, amandelen en gedroogde meloen gegeten. Nu lees ik dus dat dat erg goed was.

Ga het toch maar weer doen. Als je nu al je eetgewoonten aanpast, kost het je straks minder moeite. Alleen die koffie heb ik nu nog even nodig.

Bedankt voor het meedenken wat een pakketje voor mijn vader betreft en de tagliatelle met roomsaus was heerlijk. Zonder vlees met walnootjes en verse spinazie. Jammie...

Syl, ik zie die muts helemaal voor me zoals jij haar beschrijft. Heeft je haar nu de goede kleur blond?

Nico, wat een heerlijk weekeinde heb jij . Lekker genieten meid!

Eef, jij hebt het zwaar meid, is aan alles te merken. Ik hoop toch zo dat je nu zwanger blijkt te zijn en dat alles ook echt goed mag blijven gaan maar snap tegelijkertijd het je richten op iets anders. Denk dat we hierbij op elkaar lijken. Gelijk je pijlen op het volgende richten.

Als je serieus met die Pleegzorg aan de slag wil, moet je maar eens een seintje geven. Ik zit er namelijk ook aan te denken. Dubbeldikke knuf en xXx voor jou.

Meiden, wat hebben jullie veel geschreven vandaag. Was vanmorgen nog online maar heb al weer een hele lap tekst om op iedereen te reageren.

Geplaatst

Voor het lijstje, japans mjam.

Henne man wilde naar Ita hupelepup maar gezegd dat we dat een andere keer doen, eerst jullie mening. Heeft trouwens goede recensies.

Geplaatst

Weer 'even' heen en weer geweest naar Dusseldorf. Vanmorgen om 10.15 uur vertrokken en om 16.15 uur weer thuis. En dan daar alleen 5 minuten echo, bloed prikken en schema bespreken.

Ik was volgens mij de laatste van de ochtend (geloof dat ze op vrijdag maar tot 13.00 uur afspraken hebben en ik was om 12.45 uur), dus dan is het schema inmiddels lekker uitgelopen.

Bij echo nu 5 follikels en baarmoederslijmvlies weer wat dikker geworden. Dr. S. was tevreden, dus ik ook :-). Morgen word ik gebeld over het bloedonderzoek en dan weet ik zeker of we dinsdag de punctie hebben. Ik ga er voor nu maar even vanuit. Dinsdag de punctie en dan donderdag de terugplaatsing. Ik wilde eigenlijk ook graag acupunctuur voor en na de terugplaatsing. Blijkt het donderdag een feestdag te zijn in Duitsland, dus dan kan het niet. Heb nu dus voor woensdag en vrijdag gewoon een afspraak voor acu in Utrecht.

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst eind juni gesprek immuunarts (Pfeiffer in DD) voor groot onderzoek en informatie over intralipid infuus.

Nico: 30 juni intake in DD, uitslagen waren goed. pauze verlengd tm september. vermoedelijk weer in eind september/begin oktober starten

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther: even afstand en rust

Rubster: We zijn klaar!!

Zara: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Eef: 9 juni tp, testen 21 juni

Kaartje: 21 juni punctie, 23 juni tp

Caroline: 14 juni punctie, 17 juni tp!!

Guusje: 22 juni 1e FM

Henne: laatste cryo-poging, 28 juni echo

Zwanger

Dublin: 20 juni controle gyn 16w4d (beslissing cyste)

Babeth: 22 juni controle gyn 32w2d

Simba: 22 juni controle VK

Witje: 23 juni controle gyn 31w5d

Laika: 29 juni controle 24w1d

Fren:: 6 juli 1e echo!!!

Ivfsh: 23 juni echo 11w5d

Ursula:

Geplaatst

Caroline, fijn 2 emmies on board. Dat wil ik ook! Nog even een paar dagen (geduldig) afwachten.

Het stokje moet dan dus van Fren naar Eef naar Caroline naar mij en dan naar Henne toch? Zal vast het vangen gaan oefenen. Wil deze keer graag goed vangen ;-).

Even een heel andere vraag. Wat voor mobiele telefoon hebben jullie en zou je hem wel of niet aanraden? Mijn mobiel wordt langzaam slechter. Afgelopen 2 jaar gewoon sim-only abonnement en goedkope simpele telefoon gewoon gekocht. Moet nu eigenlijk een nieuwe, maar heb geen idee wat voor een. Afhankelijk van wat het wordt dan weer beslissen of ik gewoon weer sim-only doe en telefoon koop of abo doe met telefoon erbij. Iemand tips???

Geplaatst

Kaartje, goed nieuws voor jou vandaag.

Heb je goede ervaringen met acupunctuur? En vervelend zo'n lange reistijd. Ik ben meestal ook wel 4 uur kwijt. Probeer er altijd maar wat van te maken. Bij ons ziekenhuis hebben ze een mooie tuin en lekkere broodjes en een enkele keer wil ik ook nog wel eens het centrum in gaan.

Geplaatst

Reistijd heb ik er wel voor over. Heb een goed gevoel bij Dr. S. We hopen en geloven nog steeds in een goede afloop, maar mocht het niet zo zijn dan heb ik in ieder geval het gevoel dat we er alles aan gedaan hebben. Die reistijd nemen we dus maar voor lief. Ben wel blij dat ik 2 weken vrij heb genomen. Ben na zo'n dag heen en weer rijden wel gaar. Dan is het wel erg lekker dat ik niet hoef te werken.

Zara, ik ben acupunctuur gaan doen door positieve verhalen uit mijn omgeving. Ik ga al een jaar lang vrijwel elke week. Ik voel me er erg lekker bij. Kom er altijd erg relaxt vandaan. Dus buiten de ondersteuning tijdens IVF doe ik het ook gewoon om gewoon lekkerder in mijn vel te zitten. Bij mij werkt dat erg goed. Ben veel relaxter geworden in het afgelopen jaar. Krijg het ook vaak van mensen uit mijn omgeving te horen dat ik er veel rustiger uit zie. Kies tegenwoordig ook bewuster voor mezelf. Was eerst alleen maar aan het jagen en altijd een volle agenda. Nu plan ik echt bewust tijd voor mezelf en mijn mannetje. Ik kan je acupunctuur zeker aanraden.

Geplaatst

Ga je dat hier vragen Kaartje? Over een telefoon? Dan krijg je toch zeker van een aantal het antwoord dat je aan de iPhone moet, denk je niet? Mooi dat je ook 5 follikels hebt, misschien ga je me precies achterna een week later!

Syl wie is Ita hupelepup?

Geplaatst

Kaartje, gefeliciteerd met de mooie ontwikkeling!!!

Hier goeie ervaringen met n anonnement en de samsung galaxy, ben erg hecht met foon en ga ook graag met de onwikkelingen mee..hebt abonnement voor 2x jr, maar het is natuurlijk net wat je er allemaal mee wilt of juist niet.

Zara het is deels zelfbescherming, deels realiteit door de ontwikkeling in de loop van de tijd. Merk dat het nog het beste gaat als ik er niet teveel bij stil dat we het zou graag willen, het een geweldige verrijking voor ons leven zou zijn en dat we het niet henbben verdiend naar alles tegenslag die we hebben gehad, dan wordt ik gelijk verdrietig, leven bij de dag, het leven nemen zoals het komt en idd het helpt ook om met een nieuw plan bezig te zijn, de basis is gewoon dat ik helemaal gekg van kinderen ben.

Hier trouwens gekookt, pasta, roerbak en slavink, geen combi maar moest op...viel beste mee...

Geplaatst

hihi, ik dacht ik gooi die telefoonvraag er gewoon doorheen. Misschien komen er wel bruikbare tips ;-). Ook graag tips ander dan die iPhone. Dus als je nog suggesties hebt?

Hoop je inderdaad te volgen komende week. Zullen we dan ook gewoon allebei netjes het stokje doorgeven?

Geplaatst

Caro 2 emmy's aan boord!!!! Toen ze bij mij een rietje moesten gebruiken omdat ze de catheter er niet inkregen wat erg pijn deed was mijn blaas te vol. Dan ligt de baarmoedermond geknikt. Lekker broeden!!!

Kaartje mooie meting dus. Geweldig. Morgen weet je dus wanneer de punctie is? Spannend hoor.

Henne ook weer aangemeld. Fijn te horen dat jullie er weer helemaal klaar voor zijn!!

Hier weer erg moe, wat crisis op werk dus helaas te veel gedaan en daardoor vanmmiddag op bed moeten doorbrengen. Nu zo op de bank kruipen en op tijd naar bed.

Geplaatst

Ik ben ern telefoon freak en heb echt vanalles geprobeerd van Htc tot Nokia en Samsung maar iPhone werkt. Nooit problemen, loopt niet vast en de mogelijkheden zijn echt onbeperkt. Ik stap helemaal over naar Apple ook zakelijk.

Geplaatst

Jij bent dan ook supertrendy Fren... Een iPad uit New York erbij... Ik zei het toch Kaartje dat ze de iPhone zouden aanraden? Ik heb een Samsung maar geen Galaxy, prima ding.

Nooit problemen behalve sexspellingen af en toe Syl, haha!!

Sandra ze zeiden niks over mijn blaas en die was niet eens zo heel vol. Ze zagen ook geen knik ofzo, daarom was het ook zo vreemd.

Nou dames, ik ga toch maar weer Mama Mia! kijken, blijft een heerlijke film! Tot straks.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden