Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sylvie, als de test negatief is dan zou dat kunnen betekenen dat je nog op tijd bent toch? Konden ze geen follikel(s) meer zien op de echo? Ik vind het ook warrig!

Bah, wat een onzekerheid!

Esther, Fran, Sylvie en Nico, dank voor jullie bemoedigende woorden. Ja, ik heb tot eergisteren decapeptyl gespoten en dat zou de eisprong tegen moeten houden. Maar het gebeurt soms weleens dat ze dan toch eerder springen (en bij mij is het vaak: is er een hele kleine kans op ellende, dan grijp ik die :-(). Maar ik moet er gewoon even vanuit gaan dat mijn lichaam nu wel meewerkt en dat de boel dus niet eerder springt.

Fran, de arts heeft niets gezegd over die verkoudheid, wel over dat we op 24 december naar de sauna zijn geweest. Dat kon niet heel veel kwaad volgens haar, zolang ie maar niet in een heel heet bad was geweest. En in het VU wordt kan nav de zaadkwaliteit worden besloten van de IVF poging direct een ICSI poging te maken, dus dat is wel heel mooi.

Esther, het zaad van mijn vriend wisselt nogal. De eerste keer testen (5 jaar geleden) was het ronduit zwak maar daarna was het redelijk gemiddeld. Maar nooit echt fabuleus of zo.

Ben nu op mijn werk, ben kapot maar wil nog een paar dingen afronden want ik blijf daarna thuis tot volgende week. Mijn lieve leidinggevende staat daarop! Wat dat betreft heb ik het wel getroffen. Verder heeft mijn kamergenootje mij net huilend verteld dat ze 10 weken zwanger is. Ze durfde het niet aan me te vertellen en vond het zo erg voor me. Sja. Ik had al een vermoeden en ik vind het erg lief van haar dat ze zo met mij bezig is. Maar dit is het leven natuurlijk....Poeh, dag met heftige emoties!

Ga nog maar even wat nuttigs doen,

Liefs Laika

Geplaatst

Voor laika en sylvie....

:positive energie::gekruiste vingers 1

En die eitjes blijven nog even zitten bij jullie....Totdat ze mogen:egg-chicken:

Deal?

Sab ik lees elders dat je knie niet beschadigd is? Goed nieuws zeg, fijn hoor!

Geplaatst

Ik moet de douche doen...wil ik de hele dag al maar kan me er niet toe zetten. Ik zit nog steeds in mijn pyama...ja ik weet het heel schandalig maar ik heb zo'n luie dag vandaag!

Geplaatst

Sab ik lees elders dat je knie niet beschadigd is? Goed nieuws zeg, fijn hoor!

ahhh ben jij die 3de lezer van dat topic ;-)

Maar dat klopt, vond het alleen niet zo gepast tussen alle misere vandaag om het hier te melden -)

Ik kan morgen weer trainen, jippie! in de bejaardenstand weliswaar maar goed..nu kan ik weer met frisse moed naar de intake uitkijken, ik was best down de laatste dagen..

Geplaatst

Ik ben zoooo nieuwschierig! Als ik tijd teveel heb lees ik alles mee!

Maar fijn hoor! geruststelling! En ik kan me voorstellen dat je down wordt als je lijf niet mee wil!

Geplaatst

hahaha, ik ken dat. Gezellig toch? En ja idd een geruststelling, ben zelfs een beetje opgetogen, heel raar hahaha.T doet ook ineens minder pijn of zo...

oh nee dat komt door de pilletjes ;-)

Geplaatst

Sab dat is goed nieuws en dat je moet je ons ook vertellen hoor!

Zijn het goede pillen, wil ik er ok wel een paar :-)

Esther de lucht is weer wat opengetrokken.

Laika probeer je over te geven aan je lichaam, probeer ik dat ook, deal?

Ze lopen nooit uit bij MC Kinderwens maar vandaag dus wel. Had haar wel al een paar keer gezien maar verder nog nooit meegemaakt, ja 1x rijdens een prikuitleg.

Afgelopen vrijdag was bms 9mm en waarschijnlijk 2 eicellen.

Ze begon met dat het bms er redelijk uitziet, ik schrikken, hoezo redelijk wat is er dan, ja het is nu 10mm, dat is toch perfect lijkt mij.......

Ooh hier zitten geen grote folliekls, ja klopt zitten aan de andere kant, moeilijk doen en zoeken, krijg ze niet scherp in beeld, heb je al ovutesten gebruikt, eeh nee, ik spuit Pregnyl.

Follikel is 20mm maar ik weet het niet zeker, de andere krijg ik ook niet in beeld. We gaan testen anders want ze zijn niet scherp???? anders misschien dinsdag de iui.

Nou test dus negatief, voor niets paniek in de tent, werd trouwens in het trapenhuis meegedeeld en dan afspraak maken voor woensdag.

Vraag hoe laat Pregnyl, ja doe maar rond 22.00 uur. Hoezo ROND 22.00 je krijgt een tijdstip mee en dan spuit maar niet ROND tienen.

Naar boven recpetie om de afspraak te maken, zit blijkbaar een nieuwe, vraag nog wil graag als laatste in de planning dus 12.15 want ik wil blijven liggen.

Komt ze aan dat er alleen nog plek is om 15.15, nou nee want de Pregnyl gaat om 22.00 erin.

Dus ik het schema van de vorige keer opbleren en zij maar zoeken en kijken, nou dat kon dan ook nog. Van de pregnyl wist ze niet......

Echt een hele rare dag hier, maar we mogen vandaag nog lekker balen en morgen gaan we er weer tegenaan.

Ben echt doodop.

Geplaatst
Ik moet de douche doen...wil ik de hele dag al maar kan me er niet toe zetten. Ik zit nog steeds in mijn pyama...ja ik weet het heel schandalig maar ik heb zo'n luie dag vandaag!

Heerlijk Esther, alvast aan het voorverwarmen voor vanavond.....

Ben jaloers....

Geplaatst
ik geloof dat het hier inderdaad blue monday is...

Ik had idd iets voorbij zien komen over de uitslag van de Tese, dat was niet helmaal goed gegaan met de artsen daar.

Ook in de stress gezeten maar nu klopt het dus wel, 4 rietjes maar je bent nog niet onder de verplichte afspraak uit?

Geplaatst

zo...badkamer klaar! Enneh...sylvie die pyama hé...ik slaap nooit in een pyama hoor, veelste warm heb altijd een hemdje aan. Zou beetje blegh zijn als ik vannacht weer met dezelfde pyama het bed indook ha ha.

Geplaatst

Meiden wat een emoties hier vandaag.

Esther ik werd plaatsvervangend zenuwachtig toen ik het las. Bij mij waren de eerste vage streepjes ook buiten de testtijd en ik dacht ook dat het pregnyl was. Tot het maar niet weg ging en steeds duidelijker werd. Ik hoop met heel m'n hart dat dit bij jou ook gaat gebeuren.

Sylvie meis, wat een dag... kan er nog meer bij? En Laika ook al zo'n rotdag. Sab gelukkig goed nieuws. En hier weer druk druk druk, dus moet het hier even bij laten. Denk aan jullie!!!!!!

Geplaatst

Waren ze bij jou ook echt, echt, echt heel vaag? Als ik de test op armlengte houd dan zie ik hem niet eens zeg maar.

Toch ben ik nuchter genoeg om mezelf niet voor de gek te houden. Mijn zusje was bang dat ik iets wilde zien wat er niet is zeg maar. Maar dat is niks voor mij. Ik heb genoeg witte testen gezien in mijn leven en deze is gewoon niet wit. Wanneer had jij de eerste vage streepjes?

Geplaatst
zo...badkamer klaar! Enneh...sylvie die pyama hé...ik slaap nooit in een pyama hoor, veelste warm heb altijd een hemdje aan. Zou beetje blegh zijn als ik vannacht weer met dezelfde pyama het bed indook ha ha.

Gelukkig Esther, ik moet er niet aan denken om de hele dag een pyjama te dragen en dan weer daarmee het bed induiken.

Jij gelukkig dus ook.

Geplaatst

hihi...was al bang dat ik je ermee voor het hoofd zou stoten met dat te zeggen...stel je voor dat jij het nou geen probleem zou vinden...

Maar nee, dat vind ik toch echt wel smerig!

Geplaatst

Je ziet het echt als er wat is, dat is heel anders dan een witte test. Hieronder mijn aflopende rijtje vanaf de dag na de tp. Die van 9 sept is een week na de tp en je ziet 'm een dag later zelfs iets lichter nog zijn, denk dat toen de pregnyl pas echt weg was en het hcg begon.

[ATTACH=CONFIG]676[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]677[/ATTACH]

Vervolgens dan nog 14/15 dagen na de punctie (11/12 dagen na de tp) met echt snel duidelijker strepen

[ATTACH=CONFIG]678[/ATTACH]

Geplaatst

lieve meiden

wat een emotionele en spannende berichten hier!!!!!

Sylvie, jij hebt een lekker dag achter de rug zeg met Jeroen, jeetje......ik hoop dat het goede nieuws dat de IUI doorgaat wat verlichtng brengt, ik heb met jullie te doen!!

Laika, goed dat je vrij neemt en ik wil je alvast heel erg veel succes wensen, keep the faight hoor!!!! lief van je collegaatje maar kan me voorstellend at het nu even extra hard aankomt. sterkte!!!

Esther, ik werd helemaal hyper na het lezen venje berichtje!! jeetje wat spannend, een nieuwe donkerdere test zal uitsluitsel geven nietwaar? Owwww meid!!! wat dat gevoel van een naderende menstruatie, ik heb het nog steeds!!! Ik hoop voor je op een geweldige test!!!!

Testr, hoe is het met jou, heerlijk uitgerust?

dames ik ben vanaf vandaag officieel 6 uur per dag aan werken, 8 is echt te veel.Na vanaf 3 januari vak. uren ingeleverd te hebben is het nu geregeld. Het is dat ik er zelf nu mee kwam hoor maar ik wilde het nog even afzien

Geplaatst

mijn test is ong net zo licht als die van jou op dag 9...op naar morgen! Kan is dus nog erg groot dat het van de pregnyl is.

Ergens vind ik dat wel heel erg laat...12 dagen na de pregnyl nog licht positief of niet?

Geplaatst

Ja ik dacht toen ook, hoe kan dat nou, waarom wordt die test niet negatief? Ik wist van Miki dat ze nog heel lang pregnyl in haar lijf had gehad, dus was erg voorzichtig. Maar toch........ Het kan natuurlijk heel goed een klein restje pregnyl zijn, samen met wat eigen hcg. Ik heb er best goede hoop op hoor! En het merendeel van die vage strepen was buiten de officiele testtijd trouwens. Pas bij de echte dikke streep kwam ie binnen de drie minuten. Oooooooh, dit is echt weer zoooo spannend. Ben je niet helemaal hyper?

Geplaatst

Esther misschien gaat het bij nu eens eindelijk de goede kant uit. Morgeochtend dus weer testen?

Ben zelf heel proper misschien een beetje te maar ik voel me daar prettig onder.

Babeth hele verstandige beslissing, goed opjezlf passen hoor. Over 3 dagen weer een echo, alweer bijna 11 wk.

Toch gaat het voor mijn gevoel heel snel, voor jou waarschijnlijk niet, dan kruipen de dagen voorbij.

Geplaatst

Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's

Caroline: febr. cryo poging

Fren: 31-1 belafspraak over start icsi / op wachtlijst voor infogesprek

Miki: wachten op ongi, zsm een cryo poging

Rubster: intake icsi 25 jan.

Sab: intake 3 maart

Behandeling

Esther: 28 jan. testen

Nico: 26-1 fm 1

Sen: 22 jan. IUI, 7 feb. testen

Laika: 25 januari punctie (ivf-poging 2)

Kaartje: 10 jan. punctie, 13 jan. tp, 28 jan. testen

Sylvie: 26 jan, TP IUI met Puregon

Zwanger

Babeth: echo 12-1-2011 (2de), 27-01-2011 (3de bij gyn)

Sandra: 7 feb combinatietest bij gyn

Ursula: 28-2 (20 weken echo, met 18 weken)

Geplaatst

Ik heb wel veel spanning in mijn lijf maar ik durf niet teveel hoop toe te laten. Ik realiseer me heel erg goed, ook na het zien van jouw testen, dat het echt nog pregnyl kan zijn. Ik heb natuurlijk ook nog nooit eerder gecheckt wanneer de pregnyl bij mij uit mijn lijf was. Ik probeer met de beide benen op de grond te blijven. Morgen vind ik wel erg spannend, als hij iets donkerder is dan zou er weleens echt iets gaande kunnen zijn. Per slot van rekening heb ik nog nooit een positieve test in mijn handen gehad.

Babeth verstandig hoor! Nu is het Babeth tijd. Voor jezelf kiezen!

Sylvie...ik ben ook een miep wat schoonmaken betreft hoor.

Geplaatst

Nou mijn eten van gisteren staat er voor vandaag.

Had loempia's gemaakt maar ik ben momenteel zo'n moeilijke eter dus kan me er niet toe zetten om vandaag het eten van gisteren te eten.

Dus dat ga ik doorschuiven naar morgen.

DUS net besloten dat Sylvie sushi gaat eten met kreeft, mjam mjam en een paar goede borrels erbij.

Vanaf woensdag wordt het weer opletten geblazen met eten en drinken, hopelijk voor 8 maanden lang dus ik ga vanavond een feestje bouwen.

En Jeroen mag ook mee......:-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden