Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Laika,

Mooi dat het goed gaat en goed van je te horen! Je mag wel aansluiten vanavond hoor:-)

Ik mag wel zwaar gaan sporten vanaf volgende week: we zijn echt elke dag flink aan het uit eten..... gelukkig zit de weegschaal in de container en zie ik die pas weer over 8 weken, haha!

Fijne dag!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Maak je een foto voor ons van de skyline, zou ik wel leuk vinden. Geniet van de laatste dagen Ivfsh.

Op alle andere meiden reageer ik kater.

Geplaatst

Ja Ivfsh goed idee van Sylvie. Die foto van de skyline!!! Geniet nog even daar voor je het weet zit je weer onder de grijze bewolking en de kou van Europa.

Bruinverlies lijkt weer af te nemen dus gaat de goede kant op. Hoe ik me eronder voel. Tja nog nooit een zwangerschap zonder dit avontuur meegemaakt dus probeer me voor te houden dat het nou eenmaal bij mijn zwangerschap hoort. Heb normaal ook een buikje en draag al zwangerschapsbroeken sinds begin feb. Buik is wel beetje van steviger zeg maar. In April loop ik er parmantig mee te showen hoor!!!!!

Wat het genieten betreft, na wat goed nadenken hier en streng tegen mezelf gesproken te hebben las ik nu elke dag mama en spruitje tijd in. Gewoon even een moment dat ik bewust met mijn zwangerschap bezig ben.

Ben de negatieve sfeer waar ik in leek te zitten een beetje beu en wil juist van de kleine dingetjes genieten zoals ik wil, zonder het te forceren natuurlijk.

Henne je hebt nu vast de uitslag.. Van die spanning ben je in ieder geval af. Hoop dat je "tevreden" bent met wat je te horen hebt gekregen. Voor zover je daar tevreden over kan zijn natuurlijk.

Rubster jij bent ook een bezig bijtje zeg. Als je zo moe bent neem dan een stapje terug en neem even tijd voor jezelf!!

Laika bij jou ook alles weer rustiger!! Houden zo hoor...

Geplaatst

Eigenlijk zou ik me ook wel een beetje willen aansluiten bij jullie clubje..... het krikt wel het aantal zwangeren wat omhoog. Maar ik kan me ook voorstellen dat een aantal van jullie dat ook wel moeilijk vind.

En ik vind het zo knap dat jullie altijd op iedereen reageren.... Ik moet nu al zo vaak een aantal pagina's bijlezen, dat ik bang ben dat me dat niet gaat lukken. Ik weet niet of jllie dat erg vinden?

Ik lees het wel..... als jullie negatief reageren, blijf ik gewoon op de achtergrond meelezen..... even goeie vrienden...

Geplaatst

Lieve Henne,

Ben plaatsvervangend zenuwachtig voor je en hoop dat je je belltje al ontvangen hebt. Kreeg je die op je werk dan misschien? Hoop zooooo dat je goed nieuws hebt, dat er iets kleins is wat er over het hoofd gezien is en dat dat jullie behandelingen een nieuwe dimentie geven zal...! Tot later, ik kom straks weer even kijken of je al hebt gereageerd

Simba, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben het eens met Nico, the more the merrier ik ben zelf een ïnbreker" in deze discussie. hahaha

Liefs,

jeegeetje

Geplaatst

Volgens mij moest Henne gewoon werken vandaag?

Net gebeld over mijn werk: magazine gaat inderdaad niet door, in juni wel, dus in overleg kunnen ze worden doorgeplaatst of aangepast in de krant. Hij vond het heel lullig allemaal maar verzekerde me dat er wel iets ging gebeuren met mijn werk, daar maak ik uit op dat ik ook betaald word ervoor.

Vanmorgen zoals verwacht nog geen smiley, hoop morgen... Zometeen naar de tandarts vulling vervangen, brrr...

Geplaatst

hé bah caroline, wat een gedoe. Heb je niet zoiets van ik vraag het op de man af of ik mijn geld krijg?

Sterkte bij de tandarts.

Henne moest vanmorgen weken maar volgens mij was ze vanmiddag vrij

Geplaatst

was even benieuwd of henne misschien toch iets had gepost...en even melden dat het hier al even sneeuwt....

Geplaatst

Hier ook sneeuw... nee, ik ga ervan uit dat als er iets gedaan wordt met mijn teksten ik dus aan de opdracht heb voldaan dus ik stuur gewoon een factuur...

Geplaatst

Zo is dat. Stuur maar op die factuur. Ben benieuwd of ze gaan betalen.

Hier is er weinig te beleven. Ben wel benieuwd naar Henne.

Geplaatst

he...effe koekeloere of Henne nog niet gepost had...helaas...

het heeft net bij ons in de auto flink geknald tussen mij en mijn vriend...hij heeft slecht geslapen omdat ie zo'n pijn aan zijn rug heeft en zich ook nog steeds kl***e voelt door wat er gebeurd is en ik voel me ook nog steeds niet lekker in mijn vel...en dan wil het nog wel eens botsen...de jongen die we moesten ophalen die zal ook wel gedacht hebben...wat een stilte hier in de auto...kreeg net wel al een sms-je dat hij niet zo had willen reageren...snap ik ook...heb ook het idee dat we op dit moment ons verdriet op onze eigen manier aan het verwerken zijn en elkaar daar niet van op de hoogte brengen...hij is sowieso al niet zo'n prater...hebben afgesproken dat we dat toch echt wel moeten doen, vooral hij moet mij laten weten waaraan hij denkt en hoe hij erover denkt...ik uit me wel, maar hij dus veel minder...

Had ook voorgesteld om zowel bij Geertgen als bij Düsseldorf een gesprek aan te vragen...bij Geertgen omdat we dan 2 vliegen in een klap hebben: ivf en eiceldonatie...vond ie ook wel een goed idee...

dus een heel klein stukje vooruit...

Caroline...toch netjes dat je baas gebeld had. Ik zou dan ook een factuur sturen als je artikelen uiteindelijk toch gebruikt gaan worden...je hebt ja voldaan aan de opdracht...en succes dadelijk bij de tandarts!!! Hoop dat je binnenkort toch een smiley te zien krijgt...dit lijkt me killing...ben ook alweer met de ovutesten begonnen...beide keren een licht streepje naast het donkere teststreepje...dus nog steeds negatief...

IVFSH...nog even genieten van Shanghai...lekker...en dan volgende week verhuizen, toch??? proficiat met je tanteschap!

San...balen dat je toch weer iets bruinige afscheiding had...jullie ook trouwens Laika en Babeth...balen...

Ik hoor/lees het nu steeds meer bij zwangeren op het forum (hier en op een ander forum). In elk geval niet zo fijn, want zo kun je niet met volle teugen genieten van je zwangerschap...enne san...goed van jou dat je San-en-flupketijd inlast...

Sab...gaat het weer beter met je knie? ja toch???

Mijn vriend had me net een stukje op teletekst laten lezen, toen ik thuis was om hem op te halen voor zijn werk...over dat stellen toch uiteindelijk zwanger raken en eigenlijk maar 3 op de tien niet...was gebleken uit een onderzoek...hij blijft ervan overtuigd dat we nog spontaan zwanger raken...de eeuwige optimist...heb ook voor mezelf besloten dat ik na de carnaval weer met de antioxidanten van herbalife ga beginnen...

heb niet op iedereen gereageerd...dat komt nog wel...

dikke knuffel voor iedereen!!

liefs,

Nico

Geplaatst

hm nog niks van Henne. Was nieuwsgierig.

Caro, succes bij d etandarts...

IVFSH, ik moet volgende week woe tot vrijdag naar Parijs met mn baas (je kent 'm wel caro...). Dan 2 weken werken om vervolgens 10 dagen naar New York te gaan. Dan ben ik 1.5 week op kantoor en moet ik 3 dagen naar london. En daarna?? Daarna ga ik voorlopig nergens heen, want dan ben ik zwanger en mag ik niks. Zo. In het kader van positief denken enzo.

Ruby, vaatwasser wordt denk ik wel volgende week. Heb al tegen mn vriend gezegd dat hij nu maar eens thuis moet gaan zitten wachten, want ik moet nog zooo veel doen op mn werk dat ik van ellende niet weet hoe ik het allemaal af ga krijgen.

Hier sneeuwt het ook, het moet niet gekker worden. Loop al de hele dag met eren extra spijkerjack en een sjaal omdat ik het zo koud heb... WAAR BLIJFT DE LENTE???

Ga er nu snel vandoor; moet naar de hypotheek adviseur: de helft van onze hypotheek loopt 1 aug af. Dat kan er ook nog wel bij!

Ik kom zo nog ff spieken of er bericht is van henne.

Kus,

Fran

PS simba, welkom

Geplaatst

Fijn dat het bij jullie sneeuwt. Ik bedoel, in mijn hoofd was het al lente met bloemenpracht en warme temperaturen in nld. Ondanks dat ik van de winter geniet wil ik allebei!

Nog niets van henne. Hoop maar dat het goed is.

Nico, niet verwonderlijk die ruzie, maar niet leuk. Aan de ene kant fijn dat hij zo'n optimist is, dat kan helpen, zolang hij niet daardoor jouw keuzes ivm toekomst niet respecteert. Foei foei foei als ik jouw lijstje caloriebommen lees. Ik snap het wel, emo-eten, maar is er niet een gezonde emo-snack?

Caro, wat een ellende de tandarts. Leven we in 2011 hebben ze daar nog niets beters op bedacht.

Laika, sandra en babeth, pfff wat een ellende is het toch met dat bloedverlies. Dan stopt het weer of is het er weer en dan is het weg en al te heftig terug. Ik vind het zo oneerlijk dat dit jullie overkomt. Laika, wanneer ben je uitgerekend?

IVfsh, leuk toch, al die etentjes? Geniet van je laatste daagjes daar. Ga je nog met de boot na de tp? Nagaland ligt tegen china (myanmar) aan en bijna in asam india. Himalaya. Wist ik ook niets van, maar door de reizen van mijn ouders raak ik steed smeer 'bekend' met verre streken.

Hier een dilemma. We hebben een oude kat (8 of 9 jaar) met gedragsproblemen. Nu is het zo dat we hem nooit helemaal zindelijk hebben gekregen. Hij plaste regelmatig voor onze neus, bv op de bank of op de krant die je aan het lezen was). Dat doet hij niet meer, maar nu is het stiekem poepen en plassen, onder de kerstboom, in merels speelgoeddoos, in een hoekje van de kamer. En we hebben het eigenlijk opgegeven dat we dit eruit krijgen. Steeds weer verzonnen we een verontschuldiging, kattenbak vies, stress met buurkat, misschien een vos in de buurt, etc. Maar we hebben het erover gehad en besloten dat hij terug moet naar het asiel. Het asiel zegt dat dit ok is maar dat ze hem niet ergens anders geplasseerd krijgen vanwege niet zindelijk en dat hij dus een spuitje zal krijgen. PFFFF wat moeten we hiermee? Ik wil hem eigenlijk echt niet meer in huis hebben, zit constant te stressen of hij niet ergens heeft geplasd en ivm zwangerschapmag ik dit eigenlijk niet opruimen.....maja, een einde aan zijn leven laten maken hiervoor?

Geplaatst

Ik zou het niet kunnen Ursela, maar ja dit is ook niks, bah, zeker niet als je zwanger bent. Is er geen boer in de buurt die veel ruimte heeft en 'm op wil nemen?

Terug van de tandarts en zit hier met een halve verdoofde tong, lip en zelfs de helft van mijn kin is gevoelloos! Wat een rotgevoel is dat toch. Vriendlief vroeg: koffie? Maar ik denk dat ik alles er langs laat lopen dus maar effe niks. Het deed af en toe goed pijn de zenuw lag aardig in de buurt dus goed dat ik gegaan ben. De verdovingsprik deed meer pijn dan de prikken in mijn baarmoederwand met de punctie, dat is raar! Misschien omdat het je hoofd is? Maar goed, heb het weer gehad, nu morgen de smiley op de test! Hoop ik...

Geplaatst

Eigenlijk vind ik het heel gemeen dat ze je jou op die manier voor een mega en niet te nemen beslissing zetten....

Wat je nog zou kunnen proberen, is de kat met kattenbak en een mandje in een kleine ruimte (uiteraard met eten en drinken) opsluiten.

dan kan hij niet anders als op de kattenbak, de meeste zllen niet piesen in hun mandje Zeker niet als ze negens anders heen kunnen.

Ik heb hier positieve verhalen vangehoord, mijn moeder heeft na een blaasontsteking haar kat op deze manier (weer) zindelijk gekregen.

kopie van http://www.castraatje.nl/artikelen/onzindelijkheid.htm

Als uw kat al langere tijd op meerdere plekken plast en een blaasontsteking of blaasgruis is door uw dierenarts uitgesloten, dan moet u de kat helemaal opnieuw gaan trainen, omdat deze een gedragsprobleem heeft. U moet de kat opsluiten in een kleine ruimte, bijvoorbeeld de douchecel, geen matjes op de grond of kooi met kattenbak met eten en drinken. Laat hem hier één week zitten. Daarna mag de kat alleen los als u heel goed op hem kunt letten. Ga klaar zitten met een plantenspuit. Zodra de kat ergens wil gaan plassen spuit u hem met de plantenspuit zodat hij schrikt, waarna u hem terugzet in de doucheruimte of kooi. De kat krijgt zo weer een kattenbaktraining. Vaak kan de kat dan na kortere of langere tijd weer helemaal los in huis rond lopen. Is dat niet gemeen, zo'n plantenspuit ? Nee, want het is maar water. Feitelijk beledigt U hem slechts. Is dat opsluiten niet gemeen ? Een beetje wel natuurlijk, maar u doet dat niet zomaar.

Hoe dan ook..... succes met je beslissing

Geplaatst

Caroline.... mijn tandarts verdooft de verdoving... anders komt hij echt met die spuit niet bij mijn mond in de buurt.... NO WAY!!!

Geplaatst

Hij doet op een wattenstaafje ofzo, iets van de verdovingsvloeistof, en houdt dat even tegen de kaak aan, dat verdooft het en je voelt niets van de verdovingsspuit zelf.

Het is wel vieze vloeistof, maar 100x beter dan de spuit..

Maar ik ben er helemaal blij mee...

Geplaatst

Ik ga zo bij lezen en reageren, eerst even verslag van de uitslagen!

Ze belde heel laat, ik zat echt op hete kolen haha. Maar was wel een fijn en duidelijk gesprek. Ze vroeg eerst hoe het ging en waar ik in m'n cyclus zat, toen ik vertelde dat ik volgende week m'n menstruatie verwacht zei ze gelijk: dan mag je je dan weer aanmelden. Hoera! Daarna kwam dan nog wel een klein dompertje. Of ook weer niet. De chromosoom uitslagen waren helemaal normaal en het stollingsonderzoek was 'nagenoeg niet afwijkend'. Mooi uitgedrukt. Er is een een kleine afwijking gevonden aan het NTHFR gen. Als die afwijking groot/groter is, dan verhoogt je homocysteine gehalte en heb je een stollingsprobleem. De afwijking is bij mij echter klein, wat bij heel veel vrouwen voorkomt. Homocysteine waarde was ook normaal (moet onder de 10 zijn, was 7.8). De gyn. gaf aan dat het een beetje de vraag is of je dan wel of niet iets moet doen, is veel discussie over. Maar vanwege de miskraam en ook omdat ze niet niets willen doen krijg ik nu dus ook hoge dosis Foliumzuur en B6. En dat is alles.... Problem solved????

Het voelt een klein beetje dubbel. Je hebt iets, maar toch ook niets. Het kan de oorzaak zijn van de miskraam, maar het hoeft niet. Ja, wat moet je ermee he? Ik ben nu maar gewoon blij dat we door mogen, dat er verder niks is gevonden en dat áls dit de kink in de kabel was, het nu in ieder geval 'opgelost' is. We hebben prachtige cryo's. Dus ik ga gewoon weer hele goede hoop krijgen. Over een weekje zijn we weer in de race!

Geplaatst

Hoi dames, ik kwam ook even naar Henne spieken.

Caroline, de rillingen liepen overmin rug bij het lezen van je verhaal ! Gruwel!!!beterschap en kijk uit dat je je met die verdoving niet verbrand hoor met hete dranken.

Ursela wat een ellende!!! Ik snap dat beide geen doen is. Ik heb ook geen oplossing voor je. Onze oude kat poepte ook eens 2x achter elkaar in het bad, ik dacht ouderdom en tien realiseerde ik me dat ik nieuw soort grit in de bak had gedaan... Was meneer niet van gediend!

Ik geloof dat kaartje dierenarts is wie weet heeft ze nog suggesties???

Nico, ik dacht gisteren nog aan je van hoe jullie nu verder gaan.... Fijn te lezen dat Nellie op beide plaatsen een afspraak gaan maken. Wat de ruzie betreft erg klote maar jullie zitten beiden net verdriet en frustraties ...... Gelukkig is de lucht wat geklaard meid!

Ivfsh, jij bent tante geworden ? Van harte!!! Fijn dat het bij hun gelukt is!!

Hier gaat het redelijk, het bloedverlies lijkt minder maar sinds gisteren enorme hoofdpijn , ook ' 's nachts en paracetamol helpt niet eens. Over mijn bloeddruk maak ik me eigenlijk niet druk, die was tot de ingreep perfect. Ik denk van de emotionele periode nu of van een toename progesteron, schijnt een bijwerking te zijn net als een wat verstopte neus zonder verkouden te zijn. Maar goed, doorbijten misschien dat het vanzelf weer weggaat. Morgen gelukkig controle!!

Esther, ik las dat je een leuk pakje gaat opsturen naar die vriendin, erg Goed opgelost

meid!

Fran, wat heb jij een enorm druk schema voor de boeg maar het einde is super!!

Geplaatst

Ow meid wat fijn! Er is dus wel iets maar het is dus heel erg de vraag of dat de oorzaak is van jullie miskraam? En in elk geval is dat iets dus opgelost m.b.v. medicatie...

Toch goed nieuws of niet? En dan het idee...dat je over een week weer in de race bent, ik krijg plaatsvervangend de kriebels voor jullie!

Geplaatst

Jeetje Henne wat Fijn dat jullie door mogen! Wat je zegt er is niet echt iets heel duidelijks uitgekomen maar ook niets verontrustendst toch? Hoe reageede Jay op het bericht?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden