Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sab ik snap iets niet, doe jij ovulatietesten op dag 22?? Je moet toch testen vanaf dag 9 of 10 voor je eisprong? Zijn lekker bezig allebei...

Sylvie dat was gisteren hoor, de tandarts. Net wel bloed wezen prikken omdat mijn bloeddruk nog te hoog was gisterochtend, wilde ze checken op cholesterol en suiker (m.n. ivm mijn overgewicht). Dus ik doe deze week huisarts, tandarts en ziekenhuis in 1 week! Nog nooit gedaan...

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Helaas wel... Ik moet zeggen dat het eigenlijk komt door het overlijden van de man van mijn vriendin. Ik ben daar zo van geschrokken dat ik naar de huisarts ben gegaan en die heeft een paar weken achter elkaar mijn bloeddruk gemeten en die blijft wat te hoog.

Die tandvleesontsteking was net daarvoor al begonnen maar werd maar niet beter dus foto's laten maken en toen bleek inderdaad dat er gaatjes onder een paar hele oude vullingen zaten. En ja, met hopelijk een TP in zicht volgende week wilde ik het allemaal voor die tijd duidelijk hebben...

Geplaatst

Ach sylvie, wat rot voor jullie. Ik heb hele lage verwachtingen van politieke wil (laat staan van de rotterdamse gemeenteraad) maar had zo graag gezien dat ze er niet omheen konden. Wat een pech, en ook nog dat busje. Jullie moeten een enorme doorzettersmentaliteit hebben, dat het je lukt om nog te werken en niet het bijltje neer te gooien.

Vanochtend kwam ik in de gang...weer gepoept. Ik zat nog te twijfelen maar mijn man was er gisteren al uit. We gaan hem laten inslapen. Hij is tussendoor wel zindelijk, soms een paar maanden. Daarom snappen we het niet. We hebben al vaker contact gehad met de orgnaisatie waar we hem vandaan hebben, advies gekregen etc. Hun snappen ook niets van dit gedrag. Maja, we zijn al het derde adres. Hij was deze week 1,5 dag weg en toen voelden we beiden zo'n opluchting en vrijheid, het gevoel dat een stressfactor weg was. We hebben het er nog over gehad of hij niet bij een vriend of vriendin van ons als schuurkat/stalkat op zijn plek is maar eigenlijk denken we dat we hem dan een langzaam doodvonnis geven.

Zwanger zijn gaat prima, merel is super lief. Nu is ze ziekjes en vannacht sliep ze niet en ik dus ook niet. Dan is het extra zwaar, duurt wat langer om op te laden. En het tillen wordt zwaar. Maar dat is uiteindelijk maar een korte periode in mijn leven. Zou willen dat jullie ook snachts wakker gehouden worden van een kleine, hoop het zo! Als ik deze zin lees staat het heel stom, maja, jullie snappen wat ik bedoel.

Ivfsh, mijn moeders situatie is onveranderd, ze sleutelen nu de hele tijd met medicijnen, dan weer bloed te dik, dan weer vocht in de longen, etc. Mijn vader probeert haar rustig en thuis te houden, dat valt hem niet mee.

Henne, wat fijn dat jullie door kunnen met een eskomo.

Sab, ik heb geen ervaring met ovulatietesten helaas. Ik hoop dat je een antwoord krijgt.

Oei, zie dat er nog een pagina is, die heb ik niet gelzen, ben dus niet helemaal uptodate aan het reageren...

Geplaatst

Urusla, wat een moeilijke beslissing. Onze kat doet het in de gootsteen als hij de kattenbak te vies vind. Of voor de kattenbak. Dus consequent altijd de poep eruit scheppen. Dan gaat het goed. Dit is iets wat ik doe en niet alwin.

Nico, ja dat knallen met je vriend, het zal een keer moeten gebeuren. Ik mag me gelukkig prijzen dat we daar geen last van hebben.

Syl-vie, het zit jullie ook niet mee zeg. Gemeenteraad en nu dat busje. Knap dat jullie nog doorgaan zeg. overigens wel een mooie website van jullie bedrijf.

Babeth, succes vandaag.

Caroline, jij ook succes bij de tandarts zeg. En je hoge bloeddruk het is allemaal wat.

Voor degene die ik vergeten ben, denk wel aan jullie allemaal hoor.

Henne, lekker dat jullie weer mogen gaan beginnen.

Bij ons gaat het redelijk goed, bennog steeds moe en doe wel minder dingen hoor!! Mijn ongi kan nog wel een week of 3 duren. Dat komt door de lucrin heb ik me laten vertellen.

Druk op het werk en we gaan met het werk verhuizen en dus veel sjouw werk. Dus laat de ongi nog maar even wegblijven tot daarna.

het weegmoment, er is weer 600 gram af. Nu 3,1 kg in 4 weken.

Groetjes en succes allemaal

Geplaatst
Vanochtend kwam ik in de gang...weer gepoept. Ik zat nog te twijfelen maar mijn man was er gisteren al uit. We gaan hem laten inslapen. Hij is tussendoor wel zindelijk, soms een paar maanden. Daarom snappen we het niet. ...

Hoi Ursela, wil hier toch even op reageren, ik ben stapelgek op katten dus dit gaat me echt aan het hart. Heeft het gedrag van je kat misschien iets te maken met de komst van Merel? Is hij jaloers? Niet zindelijk zijn is soms een schreeuw om aandacht en moet af te leren zijn. Of is hij altijd zo geweest? Hoop echt dat dierenarts Kaartje hier nog haar licht over kan laten schijnen.

[breekt weer uit]

Geplaatst

Hei, we hebben dit probleem al twee jaar, sinds zijn komst. De kat komt van een huis van een verslaafde. Daar heeft hij opgesloten gezeten totdat hij bijna verhongerd was. Toen de drugsverslaafde verhuisde heeft hij zijn kat alleen achtergelaten. Deze kat heeft dus nooit geleerd niet in huis zijn behoefte te doen. Hij is nu 8,5 jaar. Voor ons heeft hij op een paar andere adressen gezeten maar die hebben hem snel terug gebracht. Wij wilden het proberen onder de voorwaarde dat als het niet ging we hem terug mochten brengen (daarom vind ik het behoorlijk flauw van de opvang dat ze dit nu op ons bordje leggen). Veel van zijn afwijkend gedrag hebben we weg gekregen, hij was doodsbang voor mensen, nu nog steeds maar hij rent niet meer meteen weg. Hij kan altijd naar buiten, we hebben een kattenluik. In de zomer doet hij nooit zijn behoefte op de kattenbak, als het kouder is dan min 15 dan wel. Anders zoekt hij zijn eigen plekjes in het bos (of dus binnen). Mijn man lukt soms het om hem aan te raken. Tja, we wisten toen we hem in huis namen dat het een kat was met gedragsproblemen. Alleen was ons niet verteld dat hij niet zindelijk was. Het is denk ik inderdaad een manier van hem om zich te uiten maar we snappen niet wat hij bedoeld. Waarom de ene week wel en de ander niet terwijl er geen veranderingen hebben plaatsgevonden?

Ja, het gaat ons ook aan het hart. Ik denk dat de komst van merel er wel wat mee te maken heeft dat we de beslissing nu nemen. Met kerst had hij onder de kerstboom gepoept en dit hadden we niet meteen opgemerkt. Merel was daar nog geen centimeters naast aan het spelen. Dit heeft me laten inzien dat dit huis niet de meest geschikte plek is voor een kat met gedragsproblemen. Maja, je probeert het toch steeds weer. Tot een bepaald punt, en dat is nu helaas.

Geplaatst

Sab ik zou het ziekenhuis even bellen dat je temp. curve onduidelijk is. Heb ik ook een keer gedaan en toen hebben ze met me meegedacht wanneer ik dan het beste bloed kon gaan prikken. Anders blijf je zelf ook maar stressen.

Sylvie ik heb foliumzuur 5 mg en B6 (pyridoxine) 50 mg beiden via de apotheek.Krijg de B6 niet vergoed, maar kost geen drol. Bovendien...who cares als we daar een gezonde zwangerschap door krijgen?

Geplaatst

Hey Ursula,

Ik ben normaal niet op dit topic, maar las net je berichtje over jullie kat.

Is er niet een andere oplossing? Hier kan je een kat naar het asiel brengen als het thuis om wat voor reden niet gaat. En ook zijn er mogelijkheden (wat je zelf zegt) om bv hem op een boerderij te laten wonen (bij een vriendin? begreep ik dat goed?) Als je hem in laat slapen is dat zowiezo een doodvonnis; dus dan is alles beter.

Echt niet in laten slapen hoor. Er is echt opvang voor. Desnoods laat je hem 's nachts buiten/in de schuur slapen en zet je daar ook eten en drinken neer, met lekker warm mandje, totdat jullie iets anders geregeld hebben. Ik heb daar ook een kattenluik. Als je de wanhoop nabij bent (en dat zijn jullie natuurlijk) dan breng je hem desnoods onder het mom: "mn kind is allergisch" naar het asiel. Heel vaak doet een dier in een andere situatie weer anders.

Ik heb al een paar x een kat overgenomen van iemand, die overal plaste in huis. Hij was bij mij en deed het een paar x en toen was het over. Ook voor hem kan dat zo zijn; dus gun hem een andere kans. Het gaat lukken!!

Dus please...niet in laten slapen...maar asiel of zo'n boerderij!!

Succes he!

Groetjes, Mees

Geplaatst

@Ursela: Ach gossie, dat arme beestje, wat een rotleven, zeg. Geen wonder dat ie zo verknipt is. Ik snap niet dat mensen zo nonchalant en achteloos overgaan tot het aanschaffen van een huisdier - en dan doel ik op die junk, zeker niet op jou!! Maar ja, zo denk ik ook vaak over 'bepaalde' mensen die moeiteloos het ene kind na het andere op de wereld zetten. Brrr. Ik wens je veel sterkte en wijsheid met je beslissing.

Geplaatst

Mees je hebt denk ik niet alles meegekregen van de situatie van de kat van Ursula. Ze kunnen hem ook terugbrengen naar het asiel, maar omdat hij al bij meerdere gezinnen is geweest en steeds met dit probleemgedrag is teruggebracht laat het asiel het beestje inslapen.

Ik heb ook 2 katten en het zijn ook mijn kinderen. Heb in het verleden ook een kat gehad uit het asiel die dit gedrag vertoonde nadat ik wisselende diensten ging draaien. Was niets aan te doen, heb hem ook terug moeten brengen met veel pijn in mijn hart. Soms sta je voor keuzes die eigenlijk onmenselijk (ondierlijk) zijn maar ook de gezondheid van Merel was met de kerst in gevaar,.

Ursula sterkte!! Het is heel erg stom van het asiel om dit aan jullie te vertellen. Zou dit niet een manier zijn om jullie proberen over de streep te trekken hem toch te houden??????? In jullie gezin is het te gevaarlijk geworden met dit gedrag,.

Geplaatst

Moeilijk zeg Ursela om een beslissing te nemen. Kat kan er ook niets aan doen dat hij zo verwaarloosd is.

JAmmer van het asiel dat ze nu toch een beetje "dreigen" dat als je de kat terugbrengt ze hem laten inslapen.

Succes meid met het maken van beslissing, weet vast en zeker dat het de juiste zal zijn.

Henne ik kreeg toen alleen B6 magnesium van Solgar mee, meer hadden ze niet.

Geplaatst

hoi dames

Caroline, ik las dat je weer geen smiley had, ik zou inderdaad contact opnemen met het zkh, wellecht ene wat langere cyclus deze keer maar voor je eigen geruststelling!

Sab, dat de test nu donkerder was wil toch zeggen dat er iets gaande is lijkt me, ik zou 2x per dag testen. Ik had meestal 2 dagen een lichter streepje en op dag drie echt een donkerdere streep. veel succes!

Ursela, wat een ellende met die kat zeg, ik heb er zelf ook 2 en welke beslissing jullie ook nemen, sterkte!!

Esther, lieverd, ik vond jullie beweegredenen juist erg helder en begrijp jullie standpunt mbt. cryootjes ook wel, ik kan me voorstellen dat jullie veel kracht vinden via het geloof en eigenlijk is dat alleen maar erg mooi!!!

Vanochtend op controle geweest en alles gaat goed. Het bloedverlies is minimaal en past bij het beeld vanwege de cerclage. De placenta ligt nog steeds erg dichtbij de baarmoedermond maar met een week of 20 kunnen ze er meer een beeld bij krijgen wat die gaat doen.

De arts was zeer tevreden, de lengte van de cervix is zelfs 1cm langer tov. de zwangerschap bij 11 weken, nu 5cm. helemaal goed.

Verder kreeg ik de keus om wel of geen prolutoninjecties (progesteron) toegediend te krijgen. Omdat het geen kwaad kan (lichaamseigen hormoon Progesteron) hebben we besloten om het wel te doen, de arts vond het niet nodig maar begreep dat het voor mijn gevoel "veiliger" voelt om wel te doen. Op 8 maart starten we met de eerste injectie en dan iedere week.

Fijn! mama en kindje zijn weer goedgekeurd!! de bloeddruk was ook perfect, de zware hoofdpijn komt waarschijnlijk door de spanningen van afgelopen dagen en de de moeilijke dagen die er aan zitten te komen.

Ik ga nu even liggen, is hard nodig zo te voelen.

liefs

Babeth

Geplaatst

Mees, het is hier te koud voor een dier om in een onverwarmde ruimte te overleven. Er is 1 asiel in midden-noorwegen, op 2 uur rijden hiervandaan, en daar hebben wij deze kat vandaan en wilden wij hem ook terugbrengen maar die laten hem inslapen bij terugkomst. De kat is doodsbang voor bewegingen en daarom weten we dat hij niet binnen in de stal zal durven blijven, dan vriest hij buiten dood.

Tja, en nu heb ik het naar mijn zin genoeg gehad over onze kat. Bedankt voor het meedenken en alle reacties. Ik worstel nu liever zelf verder als jullie dit ok vinden.

Babeth, ik las dat alles goed was bij de echo. Super!

Sab, heb je het ziekenhuis al gebeld?

Geplaatst

babeth, fijn dat alles goed is. Kan me zeer goe voor stellen dat je het weekend het liefste over zou slaan...

Gaan jullie samen nog iets moois doen om de jongens te herdenken? Ik vind namelijk dat je altijd zulke mooie dingen doet voor ze!

Sterkte!

Geplaatst

Hi Ursula,

het moet echt lastig zijn voor je dat je moeder zo ziek is. Het is altijd moeilijk als een dierbare ernstig ziek is of als er iets niet goed gaat, maar nu je zo ver weg zit is het nog wel een stukje lastiger allemaal.

Ik kom toch nog heel even terug op je poes. Jij bent hier op het forum altijd zo hartelijk en warm, een heel weloverwogen iemand! Mocht je de beslissing moeten maken om de kat in te laten slapen, dan zul je dat zeer weloverdacht doen en zal het een moeilijke, maar juiste beslissing zijn. Sterkte ermee in elk geval!

Fijn dat Merel het zo goed doet!!

Geplaatst

Olaaa, bedankt voor het meedenken meisjes!

Caroline, ik hoef natuurlijk helemaal niet te testen maar ik wilde mijn eisprong niet missen omdat ik bloed moet laten prikken deze cyclus. En dat is op dag 5 en dag 8 NA temperatuurstijging, die dus na de eisprong komt ;-) Snap je het nu of volg je me niet? Hihi

Heb jij het zh gebeld?

Ik heb toch het zk gebeld net omdat ik dacht, tjsa wat als ik m gemist heb, die eisprong?

Want kan zo’n stickje ook nog donker zijn NA de eisprong? Kan het googlen straks hoor, maar als iemand hier het toch weet? ;-)

Ursela, sterkte en dan zeg ik er niks meer over ;-)

Henne, fijn dat je lekker hebt geslapen, hoe was de acu?

Ik ben terug van mijn zusje en het was echt erg gezellig. Tijd niet gezien en ook minder contact geweest de laatste tijd, maar nu vind ik t jammer dat we niet dichter bij elkaar wonen..

Mijn training van vanavond is net afgebeld, mijn trainer is ziek, dus nu ga ik zelf maar, dus opa en oma komen zo even oppassen 

Nou weer effe copy pasten naar t forum, dan kan ik tenminste blijven posten.

Volgens mij ligt t aan firefox, ##^#^%$&^% ggrrrrrr

Tot laterrrr

Geplaatst

Babeth....wat fijn dat alles in orde is!!

Ursula...welke beslissing jullie ook nemen, er zal beslist goed over nagedacht zijn...makkelijk zal het niet worden als jullie de kat weg doen...sterkte!!!

de rest ben ik niet vergeten...echt niet...maar ik heb dus nu een dikke zwarte kater voor de laptop zitten, die me kopstoten aan het geven is...heeft honger...en kan dus met moeite typen...

en tegelijkertijd ben ik carnavalsmuziek aan het luisteren...;-)...alaaf!!

tot later!!!

zal wel na half 10 worden, want ik moet om 18.15 uur twee stagiaires begeleiden bij het oefenen van de borst-track voor de club power en dan zelf zumbales geven en dan doe ik lekker mee met de meditatieles...dus ik ga weer helemaal zen worden.;..merk dat de Hotstonemassage me goed gedaan heeft...denk dat ik thuis ook maar iets van yoga ga doen...

liefs,

Nico

Geplaatst

Ik snap er echt geen moer van Sab, maar maakt niet uit...

Nee, heb het zh niet gebeld, wacht nog even morgen af, bij leeg rondje ga ik bellen. Heb wel alvast dingen van woensdag naar donderdag verzet want morgen smiley is (blijf schrijven "hopelijk") woensdag TP.

Geplaatst

Sab...volgens mij zou het teststreepje NA de eisprong (als de LH-piek is geweest in elk geval) weer lichter moeten worden...

train ze vanavond!!!

ben het even helemaal kwijt bij jou en Caroline...volgens mij gaan jullie wel gelijk op, of niet??

Fijn dat het zo gezellig was bij je zus!!!

liefs,

nico

Geplaatst

Nico ik ben bezig met ovulatietesten, hopelijk morgen positief, hopelijk woensdag TP en waar Sab allemaal mee bezig is, vraag het me niet... :misc_expressions-wh

Geplaatst

Hahaha Caroline, ik weet niet hoe ik het duidelijker kan zeggen: ik doe hormoononderzoek in de cyclus en daar hoort 3x bloedprikken bij. Doen ze dat niet bij jullie?

Hoort gewoon bij de vooronderzoeken.

Nico, nee Caro en ik gaan dus niet gelijk op want wij hebben geen cryo’s meer. Wij beginnen helemaal opnieuw boehoeee

Ahh de oppas is er dus ik ga trainen!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden