Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Syl....blijf lekker in bed liggen.....laat de baaldag toe en neem vandaag de tijd voor jezelf....:hugs2::aaaflowersmiley:

liefs,

nico

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nico bedankt :-) kom mij maar uit mijn bed schoppen.

Heb al een tijdje geleden een stukje afstand genomen van hier en ook niet meer echt mee gebabbeld over behandelingen. Het clubje wat we hier hebben is bijzonder.

Wat ik toen ook zei is dat het en en en is.

Ik wil niet en kinderloos en geen werk meer hebben. Toekomst onzeker terwijl je tegen de 40 loopt.

Of we gaan door of je sluit af maar nu zweef je er ergens tussenin en dat is niet leuk.

Zal ook wel weer voorbij gaan.

Kaartje succes morgen in DD.

Geplaatst
Syl....blijf lekker in bed liggen.....laat de baaldag toe en neem vandaag de tijd voor jezelf....:hugs2::aaaflowersmiley:

liefs,

nico

Haha nico, nee ga nu opstaan. Ik moet nog even door!

Knuffel terug!!!

Geplaatst

Henne jij ook bedankt.

Succes met het bellen zkh. Zal wel raar zijn om te zeggen dat je zw bent.

Sta nu echt op.

Later!

Geplaatst

goedemorgen dames,

Kaartje succes in dd.

Vandaag worden we gebeld door het ivfcentrum, om te bespreken hoe we verder gaan. In ieder geval lucrin, maar of dat 2 of 3 maanden zal zijn dat weet ikniet. Als het aan mij ligt 2 maanden. Dan kom ik precies uit met de gonal F namelijk.

Vanmorgen naar het inloopspreekuur van de huisarts. Ja hoor, voorhoofd en bijholte ontsteking. Mag lekker aan de antibiotica voor een week. Als het dan ook maar helpt!!!

Vanavond nog even 35 euro verdienen met een uurtje praten over een bepaald onderwerp. Is van een onderzoeksbureau en bij ons in hilversum, dus kan ik weer lekker knutselspulletjes kopen.

Syl-vie doe je rustig aan!!! Snap je reactie heel goed. Je zwevende voelen van wel of niet. Je staat stil en dat wil je niet. Heel veel succes.

Ik ga aan de slag en vanavond weer een weegmoment. Heb het idee dat ik niet ben afgevallen.

tot latersssss!!!!

Gast Guusje
Geplaatst

Goedemorgen meiden.

Hier redelijk geslapen. Al heb ik nog wel veel pijn, en voel ik me erg somber. Zit te twijfelen om eens naar een psycholoog te gaan, want ik ben bang dat ik het niet vol ga houden. Ik heb gelukkig veel steun aan mijn man, vriendin en ouders, maar toch....

Net ook het zkh gesproken, ik kan vrijdag om 11.45 bij de gyn terecht die me geopereerd heeft. Ik hoop dat ze me wat duidelijkheid kan geven. En dat allemaal op mijn verjaardag!

Geplaatst

1e echo 20 mei. Had zelf gehoopt 2 dagen eerder, maar oke... Nog wel ruim twee weken wachten dus, brrrrr....

Gast Guusje
Geplaatst
1e echo 20 mei. Had zelf gehoopt 2 dagen eerder, maar oke... Nog wel ruim twee weken wachten dus, brrrrr....

Super Henne, op naar een mooie echo.

Geplaatst

Rubster bah die ontstekingen ook, aan de ab kuur. Begin je wel "schoon" aan een volgende poging. Succes met wachten op telefoon van ivf centrum. Hoop dat je weegmoment je voor een verrassing zorgt, je bent tenslotte ziek en dat is topsport voor je lichaam dus verbrand je ook meer callorietjes.

Beetje geld verdienen met wat praten is nooit weg en zeker niet als je het aan je hobby kan besteden.

Syl meis ik weet gewoon niet meer wat te zeggen. Sterkte en ik hoop echt dat het tij gaat keren voor jullie.

Henne je hebt het zo mooi verwoord. Ik heb toen dit topic opgestart en we zaten allemaal in zo'n schemerwereld. Nu is het heel erg verdeeld en ik beschreef ook al eerder dat ik soms niet meer wist hoe te reageren. Juist omdat ik aan de andere kan van de lijn sta vond ik dat zo moeilijk. Je kent zo goed de gevoelens van mislukken, maar het is wel gelukt.. dacht ik altijd. Wat valt er dan nog te zeggen.

Dat zakelijke en afstandelijke heb ik soms nog steeds. Mijn teamleidster zei het laatst nog tegen me. Dat ik zo zakelijk naar mijn zwangerschap keek, leefde van mijlpaal naar mijlpaal en ondanks dat ik straalde er toch niet van leek te kunnen genieten. tja het blijft een beetje moeilijk nietwaar, je gaat hoopvol de ww in, maar houdt vaker rekening met falen dan slagen.

fijn dat je baas zegt dat het rustig aan moet doen, werd tegen mij ook gezegt. Heb ze wel eens verteld dat ik niet betutteld wil worden, ik ben zwanger niet ziek zeg ik dan en kan zelf aangeven wat wel en niet kan. Toch wel lief.

Hier idd nachtdienst gehad hihi. Gelukkig wel wat geslapen daarna en nu zo duf als een konijn achter de laptop. Ben gister 1 van mijn bloeddrukpillen vergeten en dat merk ik goed. Nou rustig aandoen stond toch al op de agenda voor vandaag na gestraft te zijn gister. Heb mijn lesje nu wel geleerd hoop ik...

Geplaatst

guusje wat een toestanden allemaal. Gelukkig kan je snel bij de gyn terech, hopelijk verteld hij je een mooi verjaardagscadeau. Dat het in orde is/komt op zeer korte termijn in je buik.

Uit ervaring weet ik dat een psyg je heel goed op weg kan helpen, hoeveel lieve mensen je ook om je heen hebt. Hij/zij vraagt soms net de goede vragen om je een zetje in de goede richting op te helpen. Als je gevoel zegt doen gewoon doen hoor. In je koppie niet alles op orde werkt je lijf vaak ook tegen bij sommige processen. Sterkte.

Henne wat een mooie datum nietwaar??? 2 dagen later dan gehoopt is ook 2 dagen meer kans dat je een kloppent hartje ziet en je niet nog eens een paar dagen in spanning hoeft te zitten.

Nico ik vergeet jou helemaal een dikke KNUF te geven. Altijd heb je opbeurende woorden voor anderen terwijl je het zelf ook niet makkelijk hebt.

Geplaatst

Babeth, zit je ook weer ATWT te kijken? Hier net weer in tranen bij de race van Jack.... Wat een muts ben ik toch...

Ga zo terug lezen en reageren.

Geplaatst

Wat een nacht... elk half uur wakker en ineens heel koud, trillen over mijn hele lijf, ken ik helemaal niet. Spierpijn, hoofdpijn, pfff... Nu gaat het iets beter, net 37.6 maar of ik morgen 6 uur kan rijden??

Guusje heel veel sterkte!!! De rest kan ik even niet opbrengen, ga mijn bed weer in, kom later nog wel kijken.

Oh ja, vannacht wel eindelijk ongesteld geworden...

Gast Guusje
Geplaatst

Caro, dat klink als griep. Jij ook sterkte en beterschap.

Geplaatst

Guusje, wat een onzekerheid allemaal. Kon je er net nog bij hebben. Moeilijke beslissing om de behandeling te stoppen maar waarschijnlijk wel de juiste. Zo lang je niet exact weet wat het is, weet je ook niet of het invloed heeft op de slagingskans.

Je pijn lijkt wel op een ontsteking of zelfs je nieren. Zou dat kunnen?

Wil je heel veel sterkte toewensen.

Fran, jij voelt je ook al niet helemaal top. Sterkte!

En dan nog je auto. Moet die van mij binnenkort ook brengen. Op hoop van zegen.

Caroline, gaan jullie later nog naar je zus of toch nog niet helemaal fit?

Dacht dat koorts alleen invloed had bij de man maar dat weet ik niet zeker dus zou echt even bellen als ik jou was.

Sandra, alvast zou je wel zeuren over je werkgever... Als het nodig is gewoon doen. Fijn dat er zo met je wordt meegeleefd en hopelijk voel je je snel beter.

Goed doel ook: balans zoeken tussen actie en rust!

Eef, jij bent ook een echte lieverd hoor!

Nico, hoop zo dat die ovu-testen hun geld gaan opleveren. Het is je zo gegund!

Ga je ons weer op de hoogte houden met je stuiterberichten???

Sen, wat een ellende voor jou en je kat. Hoop dat het snel beter gaat.

Kun je niet terug met die kap? Lijkt mij slechte kwaliteit voor veel geld.

Kaartje, succes met je intake. Hoop dat het je veel goeds gaat opleveren.

En die nachtdiensten zouden ook niks voor mij zijn zeg....

Syl, breng maar eens een dagje in bed door. Misschien knap je er wel van op. Je lichaam geeft zelf aan wat je nodig hebt. Pas op de plaats lijkt me nu geen kwaad kunnen.

Ruby, jij ook succes met alles. Hopelijk wordt het 2 maanden Lucrin,

Weet je al welke knutselspullen je gaat kopen?

Sandra, sluit me ook zo aan bij jou woorden van het niet echt kunnen genieten en het leven van mijlpaal tot mijlpaal.... Denk dat wij hier allemaal zoveel hebben meegemaakt dat je het vertrouwen in je eigen lichaam een beetje bent kwijtgeraakt. Merk aan mezelf dat ik nu ook heel erg van het eerst zien en dan geloven ben. Waarschijnlijk ook zelfbescherming. Je krijgt klap op klap te verwerken, moeilijk te begrijpen voor mensen die niet in onze situatie zitten dus met vrienden en familie ook moeilijk te bespreken en ja dan scherm je je maar af in de hoop dat de klap dan minder hard aan komt.

Syl, wat lees ik nu? Je bed uit??? @#$% Vooruit, in de tuin en je niet bewegen, is ook goed maar pas op!!!

Geplaatst

het is weer een lekkere ziekenboeg hier...

Caro, wat balen dat je je zo beroerd voelt. Nu is het wel extra vervelend dat je vriend niet rijdt, maar aan de andere kant, kun je je afvragen of je wel uit je vertrouwde omgeving weg wil als je je zo voelt. Wel 'fijn' dat je eindelijk bomgi bent...

Guusje, ik heb zo met je te doen. Wat een onzekerheid weer, en je hebt al zoveel voor je kiezen gehad. Vind het heel dapper dat je ervoor gekozen hebt eerst te weten te komen wat er aan de hand is, voordat je weer opstart. En als je er even niet uitkomt, ga dan inderdaad naar iemand om te praten. Ik weet dat er meerdere meiden zijn die dat ook gedaan hebben en daar wel baad bij gehad hebben.

Henne, fijn, een datum! Spannend hoor.

Hier vooral moe, moe, moe. Hoofdpijn is gelukkig gezakt en Vin houdt me goed in de gaten en stuurt me op tijd naar bed. Hij gaat donderdag voor 6 dagen weg, wel saai alleen thuis, maar ook de kans om bij te slapen. Ik slaap alleen toch altijd net een beetje beter.

Geplaatst

Zeg wat is dat met al die zieken hier???? Is wel aanstekelijk, heb nu ook lichte verhoging. Duik dus ook mijn bedje maar weer in. Heb mijn to do lijstje net afgewerkt (wat administratie) dus hop naar boven.

Gast Guusje
Geplaatst

Wat zijn jullie allemaal lief. Iedere keer weer tranen in mij ogen. Ik vind het ook fijn te lezen dat jullie het verstandig vinden dat we voor deze poging stoppen. Want ik vond het een lastige keuze. Ik heb toch maar voor de wijsheid gekozen. Bang dat ik acher af zou zeggen, HAD ik maar ....

En veel zieken hier! Voor iedereen, beterschap

Geplaatst

Guusje dikke knuffel, wat een gedoe toch.

Fran jij ook rustig en Caroline en verder iedereen.

Moet ongi worden bedacht ik mij later dus daardoor ook dip onbewust. Ben lekker aan get werk en dadelijk met schoonmoeder lunchen due heeft het zwaar.

Gast Guusje
Geplaatst

Dank je wel lieve Syvlie, jij kan ook een dikke knuffel gebruiken,

Deze is voor jou

:aaaflowersmiley::hugs2:

Geplaatst

hallo meiden,

een ziekenboegje hier...en een aantal met het nemen van beslissingen (of al hebben genomen)...

we zijn een heel hecht groepje geworden, dat is gewoon heerlijk en heel erg fijn om erbij te horen...

owkee..oorspronkelijk waren we (bijna) allemaal pauzemeisjes en is dit topic geopend om het andere topic idd niet te vervuilen, maar we zijn gewoon allemaal hier blijven plakken...en volgens mij zouden we weer gewoon allemaal rustig mee verhuizen als er een nieuw topic wordt geopend voor bv. oriënterende meiden...misschien de topicnaam veranderen in (ex)pauzemeisjes: babbelhoekje? of idd gewoon zo laten...

Henne...20 mei is een mooie dag voor een echo...wij hebben dan ook het gesprek in DD en wie weet (als de ovutesten bij ons hun werk doen en ons begeleiden naar een bingo) op die dag ook een positieve test...en dan komt nu meteen weer die gedachte de kop opsteken...gekkie...je weet toch dat het niet lukt met ovutesten...duhuh....stomme stem...ga slapen...

Guusje...we kunnen je advies geven en je bijstaan bij het nemen van beslissingen, de beslissing zelf maken en nemen ligt idd bij jullie, en wij steunen jullie...misschien is het idd geen slecht idee om met een psych te praten...zij kijken er net iets anders tegen aan of stellen de vragen op een andere manier waardoor jij weer verder kunt....knuf voor jou!!

Caro....griepje lijkt het wel...bij mij helpt altijd hot coldrex....weet eigenlijk niet of dit ook van invloed is op de kwaliteit van je eicellen...

Spaatje...heb nog niets gehoord van mijn broer, mijn zus wist het trouwens ook niet...zal hem eens bellen...weet niet of hij aan het werk is....net met mijn schoonzus gesproken en helaas....ze wisten ook niet wat het betekende....denk dat je toch dan beter aan de arts of gyn moet vragen wat dit kan betekenen...sorry...

Syl.....toch opgestaan en aan het werk gegaan...goed zo!!! en je dipje door de bongi...begrijpelijk....geniet van je lunch met je schoonmoeder...jammer om te horen dat ze het zo moeilijk heeft...nu weet ik niet of dit bij jou hoorde, maar werd zij niet 'geterroriseerd' door haar schoondochter omdat ze een mannelijke vriend had? of zit ik nu helemaal verkeerd???

Sen...jeetje....wat een toestand met je kat....met die kap lopen lijkt mij ook vreselijk...weet nog dat onze poes toen ze gesteriliseerd werd ook zo'n kapje om kreeg en de ander Floyd zat haar de hele tijd te pesten...heb hier een foto op kantoor staan en ze kijkt net met haar ogen over het kapje heen. we hadden hem vastgemaakt met een rode veter...hihihi....het is toch een schatje, mijn Pinkje...

San....jij ook toch nog eventjes gewerkt....dank je wel voor je knuffel (ook de anderen trouwens).....misschien reageer ik wel zoveel of zo opbeurend naar anderen om niet aan mijn eigen sores te denken all the time....hoe heet dat ook alweer, vluchtgedrag???

mijn collegaatje heeft trouwens juist gesms-ed...morgen de tp....er is bevruchting geweest...had gisteren bij de punctie 3 eicellen...heeft met fostimon dit keer maar 2 fm's nodig gehad...vorige keer 8 ofzo...

goed....ik ga weer verder...

liefs,

Nico

Geplaatst

he verdorie Henne...misschien is het gewoon een gesprongen adertje....probeer rustig te blijven (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk)...

knuffel voor jou!!

Geplaatst

oje henne, maar sluit me aan bij niko: kalmte kan je redden.

Bedacht me net trouwens dat ik ook een bongi-dans moet gaan doen; moet ongesteld zijn voor 10 mei, anders mag ik niet met de puregon beginnen.

Geplaatst

Henne ik schrik van je bericht! Moet ik niet schrijven natuurlijk want inderdaad kalm blijven is beter maar ja... Sterkte! Hoop dat het bij een klein beetje blijft, denk aan Sandra (en anderen) die zo lang bloedverlies heeft gehad en nu al zo ver is.

Geplaatst

Henne, je laat ons inderdaad schikken...ook nog eens van mij de woorden: Probeer kalm te blijven! Kan me herinneren dat Laika ook bloedverlies had, toch?!? Wie weet, het hoeft het einde niet te betekenen... blijf erin geloven hoe moeilijk het ook is (en makkelijk gezegd...) Sterkte!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden