Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ohw henne, hou je haaks. Denk positief, ook al is dat moeilijk.

Nico, hoe is de situatie nu bij jullie, ben het even kwijt

Fren, de bongidans. Ja die mag bij mij ook wel komen hoor.

Ben net gebeld door de ivf arts en de endometriose is zo rustig dat ik niet aan de lucrin hoef en dat ik bij de volgende menstruatie zou mogen starten. Als de voorhoofd- en bijholte ontsteking weg is natuurlijk.

Best snel en in het eigen natuurlijke proces ipv plat leggen met de lucrin. Ben er best blij om. Ook al is het de laatste kans die we hebben via IVF/ICSI.

Syl-vie is het nog een beetje vol te houden bij jullie. hoe is het met Jeroen?

Caroline, de koorts al gezakt? Bij mij wel. Ben al weer aan het smikkelen van mijn boterhammetjes.

Guusje, de beslissing ligt idd bij jezelf, maar een advies is altijd wel lekker om te krijgen. En de meiden hier op het forum zijn gewoon fantastisch.

Dikke knuffel voor iedereen!!!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

:yah:go bongi:happydance::yah:you can do it:happydance::yah:come to Fren en Ruby:happydance:...

Fren en Ruby...dit moet toch wel helpen, of niet???hihihi

Roestvlek...hoe ist met jou???

Ruby....wij zitten nog nergens bij...net als bij Esther toen in februari geen bevruchting...nu dus eigenlijk oriënteren op hoe en waar verder...we hebben al een gesprek in Geertgen gehad en nu 20 mei een gesprek in Düsseldorf en dan beslissen we verder...maar regelmatig steekt bij mij de twijfel de kop op, wel of niet verder gaan, wil ik dit nog wel. en desondanks toch maar weer deze maand proberen met ovutesten, deze keer van de clear blue, in de hoop dat mijn vruchtbare dagen nu wat duidelijker aangegeven worden en ik niet telkens twijfel of ie nu wel of niet positief is...hahahaha...dus er zullen wat minder stuiterberichten van mij komen wat dat betreft...hahahahaha...:laughing9:

liefs,

Nico

Gast Guusje
Geplaatst

Oh, Henne Dit is niet de bedoeling hoor! Wat een kl*te zooi, al die onzekerheid. Ik zou willen dat ik je wat positieve energie kan geven. Ik hoop zo dat het niets vervelends is.

Sterkte en een dikke knuffel

Geplaatst

Henne kut dat is schrikken maar hoeft niets re betekenen maar daar heb je nu niets aan.

Nico dat was Fren met haar schoonmoeder. De mijne is getrouwd.

Tot later!

Geplaatst

haha, ja, das die van mij, maar ze heeft er een sokje voor gestoken en een hartig woordje met mn schoonzus gesproken. Niet dat die nu normaal reageert, maar goed. Ze trekt zich er in ieder geval niks meer van aan.

Geplaatst

Henne potverdorie, even een berichtje gericht naar je lijf.

Niet zo raar doen, ze heeft al genoeg meegemaakt. Nu is het haar beurt!!!

Er zijn geen opbeurende woorden te vinden, eigenlijk wil je nu vast ook niks horen...... Meis ik denk aan je... weet heel goed wat je voelt nu helaas. Tussen hoop en vrees....

Geplaatst

Hoi dames, ik heb eerst even bij moeten lezen....

Henne verdorie dit hoeft niets te betekenen maar is zoooo klote!!!

Heb je nog een testver tegenaan gegooid? Lieverd ik duim dat het Goed zit maar het is killing!!!!! Sterkte

Ruby wat fijn dat jecdadelijk mag starten zeg, eerst de ontsteking in je hoofd bestrijden maar met je kuurtje zal dat wel Goed komen toch ?

Caroline gelukkig aan de beterende hand, misschien voor de zekerheid overmorgen gaan? Je ongi is er nu, met de volgende cyclus starten ?

Guusje fijn dat je vrijdag tenminste terrecht kan, ik hoop dat je dan een geruststellend bericht krijgt, wel rot zo op je verjaardag... Wat de psych betreft, een afspraak maken kan geen kwaad, vaak werken dergelijke gesprekken met iemand die verder van je afstaat erg verhelderend, sterkte meid!

zara ik heb vanochtend geen atwt gezien, ik kijk meestal in de namiddag....maar ik hoefde niet te brullen hoor, deze serie werkt bij mij toch meestal op de lachspieren hihih

Lieve Syl, hoe was je lunch vanmiddag , jouw berichtje heeft me weer geraakt, ik zou graag de situatie bij jullie ook zo Anders willen zien !

Geplaatst

hee meiden,

kom zo terug, maar voor nu even: Henne: wat rot dat je bloedverlies hebt... Je weet dat het vanalles kan betekenen, maar het geeft je vast een heel rot gevoel. Probeer moed te houden meid en denk aan de meiden waar het wel goed is gegaan!!!

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

Pf, meiden, wat een k**zooi zeg. Na het beetje verlies vanochtend lijkt het weg, maar ik vetrouw het voor geen meter. Ik wil heel graag hopen dat het hierbij blijft en goed zit. Maar met best erge rugpijn en steken in m'n buik.... Ben zelfs een beetje bang voor buitenbaarmoederlijk omdat de steken alleen rechts zitten. Twijfel of ik het ziekenhuis zal bellen, die kunnen nu ook niks natuurlijk. Weet ook niet wat ik moet doen, rust houden, gewoon doorgaan en afwachten... Bah bah bah.

Geplaatst

Toch ziekenhuis even gebeld, zij kunnen er nu idd niets mee. Afwachten. Rusten ofzo heeft niet echt zin. het kan nog een innestelingsbloeding zijn. Maar dat maakt mijn eerlijk gezegd nu niet mnde onzeker of bang.

Geplaatst

Oh babeth, ik heb niet meer getest. Vanochtend nog wel en die was hartstikke positief. Hou het de komende dagen op die manier maar in de gaten denk ik. Al weten we hier ook prima dat dit geen zin heeft en weinig zegt.

Geplaatst

Goed dat je gebeld hebt maa het is en blijft klote, we kunnen alleen maar enorm voor je hopen en in ieder geval al fijn dat het gestopt is......

Hou je taai meid!!!!! Ga je nog wat testen de komende dagen ?

Liefs Babeth

Geplaatst

oh shit, henne... ik duim mn duimen blauw voor je. Zou willen dat ik meer kon doen, maar ja. DIt worden zware weken voor je meis...

Geplaatst

Even een bericht vanaf mijn nieuwe iPad 2 witte uitvoering, helemaal blij.

Henne het is dus gestopt met bloeden. Zenuwslopend moet dit zijn, dat is het al voor ons.

Laat de moed niet zakken.

Geplaatst

Henne:hugs2:voor jou. Jeetje wat een onzekere tijd.... Goed teken dat het gestopt is. Was het oud of helder bloed???

Geplaatst

Ze hadden alleen nog maar witte dusse.......

Moet nog wel al mijn appie sorteren en goed overzetten en de muziek.

Tegen Jeroen gezegd dat als hij die van hem laat liggen in de auto krijgt hij klappen :-)

Geplaatst

Het was wel rood Sandra, maar niet heel helder. Later ook nog slijm, daar zat bruin in. Daarna niets meer, maar net nog wel rozig slijm bij afvegen. Heb er een hard hoofd in, ben bng da er nog wel meer komt. En toch stiekem ook nog wel hoop, zo dubbel.

Syl super een iPad, bevalt hier erg goed.

Geplaatst

Syl super een witte!!! Veel plezier

Henne dit zijn restantjes, dat MOET!!! En dat is, en j. Mag in de sloot springen bij de echo de 20ste!!!

Getverderrie ik vind het al heftig laat staan jullie, je schiet er niets echt iets mee op maar we denken allemaal aan je!!!!

Hier net een filmcamera besteld, wilde we al erg lang maar steeds maar uitgesteld, eindelijk is het er van gekomen....

Geplaatst

Hoi!

Mag mij eigenlijk helemaal niet mengen in dit topic, maar af en toe lees ik eens mee. Ben toch benieuwd, sommige van jullie zaten samen met mij op het wachtbankje in december 2009.

Even voor Henne, je zal het wel al 10x gehoord hebben, maar ook ik had veel bloedverlies (leek gewoon ongesteld), zat helemaal in de rats, echo in ziekenhuis (bij 5 weken), geen vruchtzak niks te zien, maar toch echt zwanger, en dan werd ook na 6 weken op de cho duidelijk. Bij iedereen is het anders, maar geef de moed niet op! Hopelijk snel heel veel duidelijkheid voor je. Voor de andere meiden, succes en sterkte! Groetjes Femke

Geplaatst

Henne ik hoop dat het bericht van Femke je wat steun geeft.

Wat de testen betreft mij lijkt het het wel wat te zeggen als je testen lichter worden...maar at gaat niet gebeuren!!! Hie gaat het met J.? Voor de man ook zo rot.

Je kan verder echt niets doen als afwachten.....en iedere dag is er eentje, ohhhh wat zullen jullie al blij zijn als de eerste echo achter rug is....sterkte!

Zara moest jij vandaag niet voor een echo?

Kaartje alvast erg veel succes morgen!!

Gast Guusje
Geplaatst

Pauze

Sab
: uitgangsecho 20 mei (als cyclus op orde is)

Miki
: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje
: intake Dusseldorf 4 mei

Nico
: goed gesprek bij Geertgen gehad, nu naar DD 20-5 en dan beslissen

Sylvie
: tijdelijke stop

Spaatje
: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen
: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek
: verplichte rustmaand, nieuw bloedonderzoek midden april

Caroline
: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther
:

Rubster
: rust

Eef
: 21 april gesprek ziekenhuis ivm. poging 3

Guusje:
6 mei afspraak gynaecoloog

Behandeling

IVFSH
: dinsdag 19 april tp

Fren
: 27 april start deca // 10 mei start puregon

Zwanger

Henne
: echo?

Zara
: 26-4 tweede echo, 7 w 3 d

Dublin
:
28-4 echo (9 w)

Simba
: 4-5 controle VK

Laika
: 4-5 controle gyn met 16 weken

Ursula
: 9-5 controle vk

Babeth
: 11-5 controle met 26w2d

Witje
:10-5 pretecho, 31-5 controle gyn 28w3d

Geplaatst

Update: net nog weer roodbruin slijm, durf niks te hopen of denken. Ik weet dat het niks hoeft te betekenen, maar dat onzekere afwachten is zo slopend. En je ontkomt er niet aan. Niets of niemand kan nu zegge. Hoe het gaat lopen. Ik zal de koe nee dagen wel blijven testen, ik bedoelde meer dat een test vanmiddag weinig zin had omdat ie vanochtend nog hartstikke positief was. Als het morgenochtend minde is, dan is het wel duidelijk, maar dat hoop ik toch echt niet.

J. is op zich nog wel positief, maar die verdiept zich ook minder in wat het kan betekenen dan ik. Hij zegt gewoon "het mag niet fout gaan" en steekt verder z'n kop een beetje in het zand. Ach, ieder z'n manier.

Zo, genoeg over mij. Hoe is het met de rest van de meiden? Caro nog koorts? Volgens mij kan dat voor eicellen geen kwaad hoor! Fren lekker op tijd naar bed! Ik had de ene keer ook veel meer last van de hormonen dan de andere, geen peil op te trekken. Zara hoe was je echo? Kaartje veel succes morgen! Sandra pas je goed op jezelf! Genoeg rust nemen hè! Babeth wanneer heb jij weer controle? Syl, vandaag een beetje door gekomen? Roestvlek heb je eigenlijk al uitslag van de tweede cardiolipine meting? Ruby misschien al snel weer beginnen! Spaatje al achter de geheime code op je status? Sen beterschap voor iggy! Nico stoer dat je toch nog een spontaan kansje gaat wagen. Da's niet dom, dat is hoopvol. En zonder hoop zouden wij allemaal nergens zijn, toch?? Ik ga mijn hoop nu dus maar ergens uit mijn tenen halen, al moet ik me daarvoor eerst door hopen moedeloosheid, onzekerheid en angst heen worstelen....zucht....

Geplaatst

Henne ik ben het met Jay eens!

En nog geen vertaling van de krabbels, moet vrijdag naar de HA, misschien neem ik het wel mee :-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden