Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi dames

ohhh wat is iedereen hier al actief geweest!!!!

Ruby wat goed dat A de 4daagse weer gaat lopen, zo´n prestatie! Mijn schoonvader heeft ooit de kennedymars gelopen, ik geloof zo´n 85 km? dat vond ik al super, ik moest ook echt wat tranen laten gaan toen ie binnenkwam, en dan een 4 daase zeg! Hoop dat de meds iets bij je doen, kan toch niet zo blijven mag ik hopen? Zijn jullie er al een beetje uit met de indeling van de bovenverdieping?

Arme Fren, nu wachtdag 4... ik sluit me bij Henne aan...... ik kan me nog herinneren dat ik het helemaal niet meer zag zitten omdat ik op een moment in de wachtdagen een keer, ik zal het netjes omschrijven: "vaginaal luchtverlies had" , Sandra had er eens over geschreven dat dat bij haar juist een teken was dat de menstruatie eraan kwam, oh jee toen ik het had zat ik echt even in zak en as....en later dan de vage klachten die er ook kunnen zijn bij een naderende menstruatie. Toch heb ik alle 3 de keren dat ik aantelde ook echt sterk het gevoel van t evoren gehad dat ik echt zwanger was en vandaar ook de vroege testen. Maar het is hoe dan ook killing, in Brussel mochten we op dag 17 na de punctie testen en in DD weet ik het niet meer, ik had toen zoiets van ik merk het dan toch wel of niet.

Je weet het het, als je in paniek bent aan de kleur blauw denken en voor de positieve kracht oranje.....

Over Sandra gesproken, ik heb haar al even niet gezien of is ze weer bij haar ouders?

Ursela, ik zal de foto´s eens gaan bekijken!!

Laika fijn dat de echo zo goed was en wat schattig dat wipneusje, van paps of mams?

Syl, heb je het een beetje kunnen uitspreken met je vriendin? nu lekker een uitrustdag op de camping lekker.

Wat BB betreft, ik weet zelf niet meer goed in welke fase we zaten toen ik de eerdere series keek, nu wel veel zware verhalen maar nogmaals mooi dat er meer over ivf ed. gesproken wordt, net als komende week, dan Tese met Icsi en pgd, voor zeer velen totaal onbekend uiteraard.

Toen ik gisteren een voorstukje van Brussel zag kreeg ik wel even een koude rilling en een brok, denk dan gelijk daar zijn onze jongens ontstaan.

Wat die tekst van Caroline betreft die viel mij ook op, dat kon wel even anders. Heb wel bewondering voor die vrouw en uiteindelijk zal het ook wel goedkomen maar ik kan me voorstellen als je dan zo ineens in de ww komt en je bent zwanger (en onzeker) dat het wel even aankomt.

Dadelijk eerst even snel naar de winkel, vanochtend om 07,30 eruit om te plassen, ik dacht ga nog even een uurtje terug en werd wakker om 11,30! mijn man lag ook nog te slapen, niet te geloven zeg, halve dag voorbij!!! Zullen het wel nodig hebben denk ik maar. Misschien gaan we vanmiddag nog even bij ons neefje kijken, is inmiddels al weer 7 weken!

fijne dag allemaal

liefs

Babeth

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo hallo ik ben er wel hoor. Lees mee maar heb niet zo veel te melden. Ben zo verschrikkelijk met mezelf bezit dat ik niet goed op anderen kan reageren lijkt het wel.

We gaan zo op pad, de box ophalen bij mijn collega en blijven daar bbq-en. Morgen naar Ikea voor een wandkastje.

Dames allemaal een mooie dag en tot schrijfs!!!!!!

Dikke Knuffel allemaal!!

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Nico: goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test afwachten en dan beslissen. pauze wordt sowieso verlengd tm september

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther: even afstand en rust

Rubster: We zijn voorlopig even klaar. 24 mei gesprek met arts

Guusje: 15 juni afspraak gynaecoloog voor echo

Zara: herstellen en verwerken

Henne: herstellen bbz, daarna laatste cryo's

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Fren: 15-6 testen (officieel, maar wordt waarsch 1e Pinksterdag!)

Eef: 3-6 3e fm

Kaartje: 1 juni uitgangsecho

Caroline: 8 juni 1e FM

Zwanger

Laika: 1 juni 20 weken echo

Ursula: 6 juni beoordeling zwangerschapspoli

Babeth: 7 juni controle gyn 30w1d

Ivfsh: 8 juni tweede echo 9w 4d

Witje: 23 juni controle gyn 31w5d

Simba:

Dublin:

Dames ik heb het lijstje nog even naar voren gehaald, Sab zou jij nog een keer de titel aan kunnen passen?

thanks!

Geplaatst

Hij is wakker en gedouched! Gaan zo weg, kijken of de midget golf open is en anders rijden we door naar de speeltuin denk ik, we zien wel. Tot straks!

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Nico: goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test afwachten en dan beslissen. pauze wordt sowieso verlengd tm september

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther: even afstand en rust

Rubster: We zijn voorlopig even klaar. 24 mei gesprek met arts

Zara: herstellen en verwerken

Henne: herstellen bbz, daarna laatste cryo's

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Guusje: 15 juni afspraak gynaecoloog voor echo, kijken of cystes weg zijn.

Fren: 15-6 testen (officieel, maar wordt waarsch 1e Pinksterdag!)

Eef: 3-6 3e fm

Kaartje: 1 juni uitgangsecho

Caroline: 8 juni 1e FM

Zwanger

Laika: 1 juni 20 weken echo

Ursula: 6 juni beoordeling zwangerschapspoli

Babeth: 7 juni controle gyn 30w1d

Ivfsh: 8 juni tweede echo 9w 4d

Witje: 23 juni controle gyn 31w5d

Simba:

Dublin:

Ik heb mezelf toch maar bij behandeling gezet, ik ben eigenlijk geen pauze meisje. Het loopt allemaal wel anders dan de bedoeling was, maar ben toch wel in de race, een heeeeele lange race ;-)

Geplaatst

Ben dr al weer, net even de stad in geweest oor cadeautje voor vriendinnetje. Grote goedheid wat een drukte... Lekkere taartjes voor vanaond bij de koffie meegenomen, we hebben nog niet eens geierd dat er een tp geweest is. Dus vanavond eerst lekker asperges, daarna de befaamde chocotaartjes vd bijenkorf. T water loopt me nu al in de mond ;-)

Ik ga mn bikini aandoen en het dakterras op, zo fijn, dit weer!

Geplaatst

Goed zo fran, eerst lekker van de zon genieten, dan asperges eten, en dan een heerlijk taartje. Ik geef je groot gelijkl.

geniet er allemaal van

Geplaatst

Hee meiden,

Hier even het recept :-)

Je hebt nodig

I'm cooking from Jamie's 20 Minute Meals iPhone App and was wondering if you could pick up a few things...

Fruit and veg:

- 1 large bunch asparagus

- 1 medium bunch fresh coriander

- 3cm fresh ginger

- 2 fresh green chillies

- 1 fresh red chilli

- 4 garlic cloves

- 100g green beans

- 2 stalks lemongrass

- 1 lime

- 1 small bunch spring onions

Milk and dairy:

- butter

Meat and seafood:

- 4 medium chicken breasts (free-range or organic)

Packaged goods, pasta and sauces:

- 300g basmati rice

- fish sauce

Dried herbs and spices:

- coriander seeds

- 4 dried lime leaves

- sea salt

Tinned goods and baking:

- 1 x 400ml tin coconut milk

- 7g desiccated coconut

Oils and dressings:

- vegetable oil

World cuisine:

- soy sauce

Wat te doen:

Lemongrass: paar keer flink op meppen met een deegrol er, dan in stukken snijden

Helft van de koriander grof snijden, van andere helft koriander bladeren eraf en apart zetten, stelen grof snijden

Lente uitjes: grof snijden

Groene Chili: pitjes eruit en grof snijden,

Knoflook en gember: schillen en grof snijden

Alles in d keukenmachine samen met de lime leaves en de koriander zaadjes en een gladde pasta van maken.

In aan kom doen, 3 eetlepels sojasaus en 1 eetlepel vissaus toevoegen

Kip in reepjes snijden

Stelen van de asperges in kleine stukjes snijden, topjes heel laten

Boontjes voorbereiden (puntjes eraf)

Rode Chili fijn snijden (zoder zaadjes)

Limoen doorsnijden, ene helft in vier partjes (voor bij het serveren) andere helft persen

Olie in een hete wok, kip en curry pasta toevoegen. Goed opbakken voor een aantal minuten. Asperges erbij, nog een minuutje bakken.

Kokosmelk en bonen toevoegen

Nog vijf minuten koken tot de kip gaar is

Op einde limoen sap toevoegen en koriander blaadjes erover doen

Naar smaak rode Chili erover

Jamie serveert het met kokosrijst waar ook nog boter doorheen wordt gedaan, vond ik zelf teveel van het goede. Ik heb het met gewone rijst geserveert.

Sylvie: nu jouw rijsttafel recept!!

Geniet van de zon in NL!

Ivfsh

Geplaatst

Pfff klinkt heerlijk maar zie het mezelf niet doen allemaal, ben meestal een iets te luie kok...

Midgetgolf was leuk, gewoon hier in de stad, wonen hier al 6 jaar en net pas ontdekt... Daarna stukje Zeeland in, langs de haven gelopen en terrasje. Moesten wel meegenieten van de Belgische buren die het verkeerde eten kregen en haar eten ging terug naar de keuken. Het duurde echter zo lang dat de man zijn eten al helemaal op had en ze weg wilden (zonder dat de vrouw dus had gegeten). Toen hij naar binnen ging om te betalen kwam net haar eten weer, maar toen wilden ze niet meer. De kok kwam erbij en hij verweet hen hem op kosten te jagen (was blijkbaar duur stuk vlees) maar zij hadden een paar keer gezegd hoe ze het wilde hebben... Lullig voor beide partijen dus, maar kan me voorstellen dat die Belgen pissig waren want hij zei: we wilden SAMEN een hapje eten, dus nu hoeft het niet meer. Ben toen maar vast opgestaan en heb manlief laten betalen... Stom van de kok/eigenaar want nu gaan ze tegen al hun vrienden en kennissen vertellen dat ze daar zeker niet moeten gaan eten!

Nou ja, ik heb de Chinees van vorige week uit de vriezer gelegd dus we doen lekker makkelijk vanavond.

Geplaatst

Jeetje ivfsh, wat een mooi uitgebreid gerecht, ik zie het mezelf ook niet maken momenteel maar het klinkt heerlijk! Ik heb het even gekopieerd.

Caroline dat is idd geen goede reclame van die zaak, jammer, hoop dat mevrouw toch nog ergens lekker gegeten heeft...jij hebt het lekker makkelijk vanavond.

Wij hebben een aardappelgerecht van celavita uit de oven, schnitzel en spinazie dus ook wel makkelijk.

Guusje groot gelijk, je bent toch ook weer onderweg?

Eef succes morgen, met wat geluk is zondag de punctie

Wij zijn nog niet bij het neefje langs geweest, ze waren weg dus komt van de week wel, morgen komt mijn schoonvader, plinten en raamkozijn schilderen dus als het goed is uiterlijk zaterdag klaar....

Geplaatst

Ivfsh klinkt erg lekker en ga het zeker maken.

Voor het Indische eten heb ik geen standaard recept, met een paar basis ingrediënten kom je al een heel ei d.

Caroline midgetgolf golf vind ik zo leuk, beter ook voor mij dan het echte golfen. Of er moet een golf karretje langskomen met drank, hahaha. Gezellig nog even terras gepikt met entertainment erbij.

Babeth ik hoop tzt op een fotootje ergens van het resultaat.

Henne ben je aan het genieten van de zon en je boek?

Net gegeten, even opruimen en lekkermet dvd's op de bank.

Geplaatst

Als het klaar is plaats ik wel een fotootje hoor, jij een lekkere relaxdag met dvd-tjes, heerlijk.

Ik ga zo met het eten beginnen, wat laat maar zijn op de eerste "vakantiedag" van manlief gelijk ontregeld haha, zelfs de hond!

Heerlijk om met dit weer gewoon buiten aan te kunnen schuiven, kan er echt van genieten, alleen vind mijn man het al snel te warm haha, altijd iets toch?

Is iedereen morgen ook vrij of zijn er die stug doorgaan?

Geplaatst

Net heerlijk op t terras asperges gegeten. Ben vanmiddag in de zon in slaap gevallen 2,5 uur! Beetje aangebakken dus. Snap er niks van, slaap zooo veel momenteel!

Geplaatst

Ik ga stug door. Nuja stug, heb gewoon mijn vaste dagen en het werkweekend begint morgenavond. Maar eerst, net als sandra, naar de ikea. En tig andere winkels. Als je zo ver van de stad woont dan wordt je erg goed in veels te veel inkopen in 1x. Heb er nu al geen zin meer in maja, het broertje wil toch ook een bedje om in te slapen. En ik wil tuinstoelen waaruit ik overeind kom. Heb van die heerlijke lage relax, maar niet handig om in te eten of uit omhoog te komen als je het formaat van ene olifant hebt.

Fren, luister maar naar de andere dames. Helaas zijn er geen lichamelijke dingen waaraan je met zekerheid kan aflezen of de poging wel/niet gelukt is zo vroeg in de wachtweken. Succes meis, je slaat je er doorheen!

Geplaatst

Meiden,

We zijn lekker relaxed geweest vandaag. Naar ikea waar het redelijk rustig was. Een billy boekenkast gekocht met glazen deuren met bloemen. Ben er erg blij mee.

Verder pizza gehaald en een ijsje gegeten in loosdrecht(wat niet de moeite waard is helaas) Volgende keer toch weer naar het centrum van Hilversum.

Nu op de bank. STraks lekker mijn schoon opgemaakte bedje in.

De bongi is nu echt aan de gang. De brokken komen eruit. Heb ook het gevoel dat mijn baarmoeder wordt uitgerekt. Voor ik naar bed ga nog maar even 2 paracetamol.l Gisteravond een tramadol ingenomen. Goed geslapen, maar de hele dag moe geweest.

Weltrusten voor straks

Geniet allemaal van de mooie dagen.

Geplaatst

Jeetje wat een rare dag... Begin prima, op tijd op, neefjes belden of ze mochten logeren na de bbq, iedreen bloj. Netjes om 12 uur bij de appie, lunch, de keuken in voor de marinades enzo. En toen werd ik opeens beroerd. Misselijk, naar, warm, koud. Heb met moeite een en ander afgemaakt en opgeruimd en ben op de bank gaan liggen, om half drie van pure ellende met kruik (!) in bed gekropen. Eind vd middag kwam schoo zus met kids, gezegd dat ze logeren maar ander keertje moesten doen dus dat was domper twee en toen kwam als klap op de vuurpijl domper drie, dat schoonzus en vriend waarschijnlijk uit elkaar gaan. Oh.

Uiteindelijk ben ik om vijf uur maar uit bed gekomen om dan in ieder geval de Bbq maar min of meer te redden, ongezellig was het niet, maar leuk was ook anders. Vind het echt rot, hoop dat het toch nog goed komt maar wat kunnen wij doen? Pfff... Inmiddels weer in pyjama op de bank, zie als een berg op tegen morgen: Arbo en kantoor terwijl ik net vanmiddag weer zo naar was. Nee, dit is niet een dag die ik snel over wil doen.... :-(

Blij te lezen dat anderen meer genoten hebben. Fran die moeheid kan van de bolletjes komen. Bij onze huidige apotheek plakken ze er zo'n gele waarschuwingssticker op! Gewoon alle slaap pakken die je kan pakken.

Esther gefeliciteerd met de geboorte van je nichtje! Heerlijk dat alles goed is gegaan en wat bijzonder en lief dat ze naar jou genoemd is.

Pfff, mijn gedachten blijven ermee bezig....drie kinderen, bah bah bah... Nee je kunt niet voor de kinderen bij elkaar blijven, maar ze worden er hoe dan ook de dupe van :-(

Geplaatst

Henne, wat n waardelozen dag voor je, beroerd en slecht nieuws, rest je niks anders dan je pyjama, een kruik en de bank..sterkte en een knuffel

Esther gefelciteerd! Ik heb het gevoel je bericht gemist te hebben, maar lees het goede nieuws hier boven, hoop dat het goed met je gaat, dan zijn nog emotionele gebeurtenissen x

Guusje, jij hebt jezelf op de lijst gezet ; - ) dat noem ik een positief teken,

Ruby, lekker geshopt, klinkt helemaal super, Net als Ursela, dat blijft toch een fijne hobby he ; - )

Hier een super relax dagje met wat opruimen gehad en rondje fietsen, hier aan zee nog best fris hoor, verder weinig te melden, buiten het feit dat de stemming blijft wisselen en de huibui uitblijft maar zo'n beetje gezellig om me heen hangt (wie kent dat gevoel) ga spuiten en op de bank hangen ; - 0 swypen bevalt me nog niet zo goed hoor, weer gewoon op de laptop nu, liefs iedereen!

Geplaatst

Henne, wat een vreemde dag. Een scheiding is altijd vreselijk en vior de kinderen maakt het niet uit of ze jong of oud zijn. Mijn ouders zijn 5 jaar geleden gescheiden en dat was ook al verschrikkelijk.

Net weer een handige actie: een paar dingen via internet besteld, maar alles op mn werk af laten leveren- morgen. Maar kantoor is morgen dicht en kan de bestelling niet meer anuleren. Suf, suf!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden