Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Help!!! Heb zojuist per ongeluk de adressen- en verjaardagenlijst verwijderd. Wie wil me hem mailen? Dank jullie wel alvast!

Je klinkt als een levensgenieter Sylvie! En jij ook al op een ongelegen moment op vakantie. Zullen we dan toch maar bij Oprah op de bank gaan? Of Dr Phil misschien? Kan hij ons gelijk met afvallen helpen. Oprah lijkt me daar niet zo de aangewezen persoon voor.

Eef, kan jij de test echt een dag uitstellen? Geloof niet dat ik dat zou kunnen.

Hoe voel je je? Merk je iets? Je komt hier wel heel rustig over. Heb je eigenlijk nog helemaal niet gehoord over wat je wel of niet voelt.

Babeth, ik wil dolgraag een hondje maar manlief is op zijn zachtst gezegd niet echt enthousiast. Verder mailen die mensen van het hondje ook niet terug...

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sorry lieve Ester, nog niet op jou gereageerd. Waarschijnlijk tegelijkertijd gepost. Poe, wat een hefig nieuws en bijbehorende emoties. En zoals je zegt. Alleen het woord kanker is al zo beladen. Ik wil jou en je familie ontzettend veel sterkte wensen want weet uit ervaring dat zoiets enorm veel impact heeft. Hoe staat je moeder erin?

Mijn vader gaat volgende week donderdag het ziekenhuis in. Net op de dag dat ik de hysteroscopie krijg. Op vrijdag wordt hij dan geopereerd i.v.m. de prostaatkanker. Hij moet een dag eerder komen omdat ze zijn darmen moeten legen.

Geplaatst

lieve Esther

aub geen verontschuldigingen hier hoor, ben je mal!!

oh meis wat een bericht, je hield er wellicht wel rekening mee maar toch, wat je zegt, je moeder, die woorden pfffff. Ik ben niet medisch onderlegd maar het klinkt "positief" dat er nog geen uitzaaiingen zijn en dat ze de haard ontdekt hebben. Desalniettemin die heftige chemo´s, het hele traject....lieverd, heel erg veel sterkte!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Zara zie je mail!!!

Mijn afleiding in bed ziet er uit, tv kijken, surfen op internet, mijn katten vertroetelen, af en toe een tukje tussendoor en afwisselend op linker of rechterzijde liggen lezen. Zo ben ik de dag doorgekomen. Oja en snoepend van de suikerbanaantjes en m&m's foei foei. Nu ben ik er al uit vanaf 16 uur en het gaat wel.

Esther idd niet verontschuldigen hoor!! Zware behandelingen voor de boeg dus. Hopelijk verlopen die redelijk voorspoedig. Behandelen ze deze kanker alleen met chemo of zit er nog een operatie in het verschiet?? Sterkte hoor voor je moeder en de rest van de fam!!

Caro spannend hoor nog 1 nachtje slapen.

Geplaatst

Dank je wel! En ik zal hem niet meer wissen hoor ;-)

Oh, jij hebt dat soort afleidingen. M&M's en suikerbanaantjes. AAmeisjes, even niet lezen. Heb je er nog een paar over of zijn ze allemaal op? Heb er namelijk best een autoritje voor over. Hihi,normaal krijg ik pas trek vanaf half 9. Vandaag een uurtje eerder.

Geplaatst

Esther, wat een vreselijk nieuws. Goed behandelbaar misscien, maar die behandeling is wel heel erg zwaar. Heel veel sterkte voor jullie allemaal, vooral voor je moeder.

Ruby wat heftig allemaal.... Je klinkt nuchter maar het lijkt me toch weer een klap. Wat betreft je vraag: ik heb een bal jaar de nuvaring gebruikt en vond het tien meer beter dan de pil. Minder hormonen, minder bijwerkingen en minder gedoe. Toch had ik een hele vervelende bijwerking: ik viel soms flauw en volgens de huisarts kon dat van de ring komen. Maa is iets van een prikpil geen optie? Daar heb je helemaal geen omkijken aan. Een spiraaltje zal met endo misschien geen optie zijn?

Fren wat een giller van die opvang haha. Maar als ze daar dus al plek hebben kun je er ook eerst rustig even gaan kijken voor je bevestigt. Evt idd als overbrugging gebruiken. Keuze dicht gij werk of dicht bij huis: als je vanwege files te laat komt, kun je er beter eentje dicht werk hebben, maar dan ben je idd wel alleen verantwoordelijk.

Caro de laatste verse poging heb ik op de dag van de tp sochtends nog paracetamol moeten nemen vanwege de enorme kramp. Heel raar, nog nooit gehad. Proberen rustig aan te doen, kruikje, paracetamol, veel drinken. Hoop dat je vanacht slaapt, zoooo spannend morgen!

San, let je goed op jezelf? Ik heb een collega een half jaa na de bevalling nog huilend op kantoor zien zitten, zo'n pijn had ze. Door de pijnstillers moest ze stoppen me borstvoeding, wat ze ook heel erg vond. En dat alles doordat ze haar rug-/bekkenklachten tijdens de zwangerschap een beetje teveel genegeerd had. Nu negee jij het niet, maar heb wel het idee dat je soms toch nog teveel doet. Conditie komt echt zo wee terug, als je bekken dan maar weer kan/wil. Dus zorg ajb goed voor je bekken, de rest komt wel, boe moeilijk het nu ook is om niks te doen. Luisteren naar tante Henne hoor!

Tante Henne zelf is inmiddels ongesteld, hoera!! nog niet helder rood, maar dat zal morgen dan wel. Dus morgen ook aanmelden, heb er gewoon zin in hoe bizar dat ook klinkt. Heb een goed gevoel bij deze laatste cryo's. Wat ik erg en vind, want voor hetzelfde geld ontdooien ze niet eens goed.

Ik vergeet een heleboel meiden, of nee ik vergeet jullie natuurlijk niet, ik noem jullie niet speciaal, maar ik denk zeker aan jullie!

Geplaatst

Babeth, ik wou dat ik er misselijk van werd. Ik krijg er alleen maar superveel zin in.

Ga eens heel sociaal de laptop afstaan aan manlief. Hoop later nog terug te komen maar anders wil ik Caroline nu alvast heel veel sterkte wensen voor morgen. Je laat wel snel iets weten toch?

O ja, heeft iemand van jullie al eens een hysteroscopie ondergaan? Ik weet het van Ceeke maar zij heeft nog niet gereageerd. Bij ons in het ziekenhuis gebeurd dat namelijk zonder verdoving/narcose terwijl ik op internet tegen kom dat dit bijna altijd met verdoving is.

Geplaatst

Esther wat een rotnieuws, veel sterkte de komende tijd en aan jezelf en je familie denken is nu het belangrijkst, wij komen wel weer en denken aan jullie... Ik vind het ook zo schokkend dat 1 op de 3 mensen tegenwoordig kanker krijgt. Nog niet zo heel lang geleden was dat 1 op 4... Echt iedereen krijgt er vroeg of laat mee te maken, bah!

Geplaatst

Waren we met een paar tegelijk aan het typen! dank je Zara, banaantjes mmm niet echt maar de bonbons die ik gisteren kreeg zijn nog niet op... Nu zit ik nog vol van het eten maar straks... mmm.

Lief dat jullie zo meeleven, jij ook tante Henne (haha!) Wauw, je gaat dus echt weer beginnen, spannend! Zullen we nou eens samen zwanger zijn, lijkt je dat wat? Wij als die hards van het eerste uur zijn toch wel aan de beurt nu!!

Geplaatst

Goed plan caro! Ik verwacht rond 6 juli een tp, heel handig want 5 en 7 juli belangrijke dagen op werk. Nou ja, jammer dan. Dit gaat voor. ik ga nu toch echt eens een keer zwanger worden en zwanger blijven!

Geplaatst

Tante Henne ik luister naar je hoor, wel lief dat jullie zo bezorgt zijn, dat zijn we eigenlijk allemaal wel om elkaar.

Nee zonder gekheid, voor ik het goed en wel doorheb heb ik teveel gedaan. Vandaar dat ik ook mezelf verplicht in bed gehouden heb op een wandelingetje naar de Jumbo om de hoek na. Dan weet ik zeker dat ik niet teveel doe en idd conditie opbouwen komt daarna wel weer, dat is nu toch al ver tot onder het vriespunt gezakt. Ben door de fysio al gewaarschuwd dat hoe eigenwijzer ik nu ben hoe langer ik moet herstellen straks en daar zit ik echt niet op te wachten.

Nog even en ik moet zakjes banaantjes gaan versturen???? Oh nee Babeth wordt er misselijk van en Caro heeft liever bonsbons!! Hebben wij lekker veel voor onszelf Zara.

Geplaatst

Jeetje Esther.. wat een nieuws. Wel fijn dat er positieve kanten aan zitten. Maar het blijft een heel zwaar traject wat jullie in moeten gaan.

Ik wens jullie heel veel sterkte in de komende maanden!!

Suikerbanaantjes, ik ken wel die ongesuikerde, en weet uit ervaring dat je daar na een zak vol van snoepen heeel erg misselijk van kunt worden. In ieder geval wel als je een jaar of 7 bent...

Ik was ook erg tevreden over de nuvaring. Heb gelukkig helemaal geen nare bijwerkingen gehad.

Geplaatst

Oh Henne wat lekker!!!!!!!!!!!

Wij hebben hier nog 2 zakken gewone chips liggen, krijg er het maagzuur van maar vanavond gaat er zeker weten 1tje open. Oh wat een snoepkont ben ik toch sinds 2 weken....... Hopelijk houdt dat snel op anders kom ik nog even explosief aan in de de laatste weken.....

Geplaatst

heartbreakers????? en die is J voor je gaan halen????

Dan had ik liever gehad voor je dat hij van die lekkere hartjes gekocht zou hebben...

De naam vind ik tenminste erg gevaarlijk..

Geplaatst

Mijn favo chipjes. En wij noemen ze 'liefde' omdat j ze altijd ongevraagd voor mee meeneemt. Lekker klef hè haha.

Geplaatst

Zara jou vader was het die ook ziek is, klopt. Daarom hadden jullie toch niets gezegd can de zw omdat het verdriet te groot zou zijn als het misging wat helaas ook is gebeurd. Weten ze dan niets wat er gebeurt is?

Als ik het goed heb de schoonvader van Ceeke lag ook in het zkh met kanker, iig iets heftig ook.

Ruby wat een moeilijke beslissingen om te maken en weg laten halen lijkt mij ook erg moeilijk. Pas goed op jezelf.

Guusje jullie gaan het wagen, heel benieuwd naar de echo volgende wk. Cyste's kunnen idd weer terugkomen, opeten geen garantie. Wat dat betreft heb ik geluk, had cyste bij de eerste IVF maar die hebben ze meegeprikt.

Die man van mij laat mij al de hele wk alleen zitten in de avond, geen nominatie dus.

Geplaatst

ohh.. die chippies... nou ja, ok... omdat het hartjes zijn dan....

En lekker klef zijn is ook wel eens leuk!!

Geplaatst

Haha maar wel van de rest hè syl? Ik was altijd een enorme snoepkont. Nu nog steeds wel, mag alleen zoveel niet dat het in de praktijk wel meevalt. De tijd van een pak bokkepootjes of drie tompoucen is voorbij. alleen chips, dat is nog m'n enige zonde en zwakte.

Geplaatst

Oh ik kan me helemaal ziek eten aan ships....

Toen ik een jaar of 17 was was mijn ontbijt ships met cola....... toen had ik nog een mooi figuurtje en kwam er niet van aan. Moet ik nu echt niet meer proberen hihi

Geplaatst

Ssssst Henne.

In de weekenden na het stappen Chinees eten, woehie lekker....

Misschien moeten we eens foto's uit de oude doos opzoeken toen we nog jong en slank waren.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden