Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ook suf: ik braaf aanmelden bij 5 kdv, want wachtlijsten en zeer druk: 4 in a'dam en 1 in de plaats waar ik werk. Hoor ik net al dat bij de laatste plek is voor 5 dagen va half mei. Of ik even wil bevestigen??

Kaartje, klinkt wel ok toch, dat bms? Zit je aan de tarwekiemolie? Dat helpt daar ook voor.

Ruby, heftig allemaal, voor de rest van je leven aan de hormonen...

Morgen krijg ik mvm al langs. Ben stiekem toch wel een beetje nerveus voor de test. Heb sinds dinsdag niet meer gestest namelijk...

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

fren idd suf zeg, misschien net een nieuwe opvang?? Spannend hoor MvM vond ik ook, weer een bevestiging.

Ruby heb het even opgezocht die Livial. Is dus een hormoon, las wel dat je moet uitkijken bij leveraandoeningen (ernstige). Weet niet hoe het met je lever gesteld is, omdat je ook al geen paracetamol mag??? Jeetje zeg, jullie hebben het niet makkelijk. Lijkt wel of jullie alleen maar uit slechte dingen kunnen kiezen.....

Geplaatst

San, zo lijkt het soms wel, maar dat is niet zo hoor. Je brengt met je opmerking wel een glimlach op mijn gezicht.

Probeer zo min mogelijk troep te slikken. De livial is 120 tabletten dus 4 maanden. Moet nog een maandje langer met lucrin.

Heeft iemand hier ervaring met de nuva ring als anticonceptie? Is misschien een rare vraag op dit forum. Maar ja, ik moet toch wat. Ben geen pillenslikker.

We hebben zaterdag een BBQ. Wordt niet zulk mooi weer, maar we zitten onder partytent. En ik neem mijn WII Spullen mee. Hebik beloofd. Gek gaan doen voor de televisie.

Wat leuk dat je poesjes bij je blijven als je buiten bent he!!

Die van ons zijn juist binnen als we thuis zijn. Met dit weer zitten ze ook binnen. Ze kunnen wel naar buiten hoor.

We krijgen veel voor ons kiezen, maar daar worden we ook weer sterker van moet ik maar denken.

dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

Ik heb een behoorlijke tijd de nuvaring gebruikt. Achteraf... denk je wel.. hmm waarom eigenlijk.

Maar stel je vragenmaar zou ik zeggen...

Geplaatst

Rubster, wat een gemene rotziekte is endo toch. Ik had er voor dit forum nog nooit van gehoord maar wist niet dat het zo'n nare ziekte is. Behalve dat je met die ziekte zit opgescheept moet je daardoor ook nog eens moeilijke keuzes maken. Zo te lezen doe je dat laatste dan weer best wel goed!

Ben ook beneuwd naar 'ring'ervaringen. Moeten na de bevalling voor het eerst gaan nadenken over voorbehoedsmiddelen. Raar.

Esther, hoe was het gesprek vandaag? Hoe gaat het met je en met je moeder? De lucht iets opgeklaard thuis?

Kaatje, mooi, het begin is er. Ik ben zelf een erg grote liefhebster van luisterboeken. Wil soms niet uit de auto stappen omdat het zo spannend is. Misschien kan fren iets uit hun stal aanraden?

Ik heb maar 1 extra wacht genomen (terwijl er om 5 werd gevraagd), dat is voor mij erg goed, ben dan ook trots.

Geplaatst

hehe....eindelijk bijgelezen..ben al vanaf vanochtend bezig, kwam iedere keer iets tussen....

even zo snel uit mijn hoofd:

Kaartje...morgen weer de 2e fm....en wat een mooi dik bms al! wow...benieuwd hoe veel ze morgen gegroeid zijn!

Guusje...dilemma's...moeilijk hoor....net als bij Ruby...kiezen uit niet zo'n leuke dingen...maar ik zie dat je al begonnen bent met spuiten sinds gisteren, Guusje...en de 22e de eerste fm...hoop dat er toch voldoende follikels aan het groeien zijn...

San...rot hoor om te lezen dat je zo veel last hebt...knuffel voor jou! (ook voor de rest hoor!)

Syl...een neverending story...bah bah...hoop toch echt dat het binnenkort eens allemaal goed geregeld wordt/gaat worden...wanneer is de persoon weer terug die vervangen wordt door de vervanger, die weer vervangen wordt door een andere vervanger?

En straks lekker genieten in je nieuwe pyama...dat had je niet erbij gezegd dat je die ook nog gekocht had...hihihihi

Henne...offerte aangevraagd...mooi!!! Hoop dat het resultaat er uiteindelijk wezen zal, maar daarvan ben ik overtuigd!

Goed dat het sporten je bevallen is en dat je zelfs nog ietsje meer hebt gedaan!!! helemaal toppie!!!

Babeth...bb idd maar kijken op een ander tijdstip, waarop het voor jullie goed aanvoelt!

Caro...nog een dagje...spannend meid...hoop dat je morgen goed nieuws krijgt!!!! duim voor je!!!

Eef...sterke vrouw, dat je de zwangerschapstesten hebt laten liggen in de schappen van de winkel...dinsdag is het dus zover...duim ook voor jullie!!!

Fren...hihihi...moest wel lachen om je verhaal van de vliegende kikker...hihihi...bij mijn weten vliegen kikkers niet...zal denk ik een grote sprong hebben gemaakt...hihihi...

en je straalt helemaal...lekker toch...toen ik zwanger was, zei mijn collegaatje ook dat ik een bepaalde rust over me heen had, een ontspannen blik op mijn gezicht...

gisteren naar de verjaardag geweest van het zoontje van een vriendin van ons...12 jaar geworden...was wel gezellig, maar heb alleen veels te veel gegeten daar...tompouce, cake, aardbeientaartjes, minipizzaatjes, prikkertjes met salami, kaas, zilveruitjes en augurk...pffff....heb ik ook gezien aan de weegschaal deze ochtend...en straks meetmoment...hahahaha...kan het wel gelukkig eraf sporten met de zumba...

ga er nu even mee stoppen...

knuffel voor iedereen en mss tot later...

liefs,

nico

Geplaatst

Ruby je doet wel stoer maar ik vind het toch wel heftig hoor! Ook ik wist voor dit forum niet eens wat endo was maar nu lees ik er regelmatig over, wat een rotziekte en het komt best veel voor ook! Sterkte meisje...

Fren dat is een goeie, haha! Je werkt in U toch? Tja, niet zo druk als in A'dam natuurlijk. Wat zei je, ik moet mijn eerste echo nog? Overigens hoor ik wel eens dat kdv in je werkplaats ideaal lijkt maar dat in de praktijk vaak niet is omdat je man dan niet kan ophalen als het nodig is. Je kan er beter 1 in je woonplaats hebben die flexibel is en lang open? Maar ik heb er geen ervaring mee hoor, mijn dochter ging naar een gastouder en als het echt eens tegenzat met werk dan kon ze desnoods mee eten.

Ik merk dat ik vandaag toch wel last van mijn buik heb. Manlief is weg dus ik loop steeds heen en weer naar school en net boodschappen gedaan en een hele zware buik... Kent iemand dat, niet op de dag van de punctie, niet de dag erna maar 2 dagen later ineens last krijgen?

Geplaatst

hoi dames

Caroline ik heb 1x gehad dat ik daags na de punctie veel last kreeg, zou komen van bloed dat het buikvlies irriteerde, heb toen echt alleen maar op bed gelegen en na een dag was het flink minder, probeer wanneer het lukt je rust te pakken hoor.

Fren, bij ons gaat de kleine straks 1 dag per week naar de opvang, ligt bij ons in de wijk, juist bewust in de buurt gedaan zodat het voor mijn man ook makkelijker is en indien nodig kunnen mijn schoonouders er ook zo naartoe.

Ik zou anders na inschrijving de kdv´s gewoon opbellen wat hun werkwijze is. Ik had me aangemeld voor 5 dagen miv 1-11-2011 en ik kreeg al snel bericht dat er plaats was per 1-12, iedere keer als er een wijzigng kwam kreeg ik een update maar bij inschijrving lieten ze me wel weten dat ik me geen zorgen hoefde te maken.

Kaartje, ben benieuwd hoe je 2de fm zal zijn, wel balen voor je die lange ritten! mooi dat het bms al zo mooi op dikte is, de eerste keer had hij er bij mij niet naar gekeken maar hij heeft in mijn beleving ook een soort van "timmermansoog". Hij ziet vaak al veel zonder te meten. veel succes!!!

Ruby wat een uitslag zeg, jeetje, hier had je natuurlijk niet echt rekening mee gehouden. Ik vind het zo ontzettend heftig, ook de optie om je eierstokken te laten verwijderen, dat is nogal wat...

Ik hoop echt van harte dat je met de nieuwe medicijnen een beetje minder pijn zult hebben en ook geen hoofdpijn meer, ik vind je zo´n krachtig mens. Tuurlijk, je moet door maar dat is niet altijd makkelijk, soms verre van!! je bent een kanjer!

Nico, ik moest lachen om jouw bericht, het lijkt wel dat je altijd net voor een weegmoment een dag of avondje vol lekkere dingen hebt!! en dan heb ik he tniet over die mooie kuiten haha.

ach jij met de Zumba, dat komt wel weer goed op die weegschaal

Sandra, rustig aan!

hier is het al weer een paar uurtjes droog en de zon schijnt zelfs! onze kat die echt moord en brand miauwt als ie nat wordt is ook weer de tuin in, de held, nu ga ik em echt neit emer redden hoor.

Geplaatst

Hi Babeth, ik heb morgen vrij genomen om eens rustig te bellen enzo. Wil ook het liefst naar kdv in de buurt, is 2 min lopen en andere 10 min lopen, dus dat zou ideaal zijn. In U was inderdaad een noodoplossing. Vind het ook wel lekker dat ik daar in ieder geval plek heb, kan het altijd als een soort overbruggingsperiode gebruiken.

Ruby, ik heb altijd een mirena spiraal gehad. Vond dat erg prettig, maar zitten weinig hormonen in, dus misschien voor jou toch niet geschikt.

Kaartje, succes morgen! Lekkere stapel cd's mee in de auto, dan valt het vast mee. Ben ookj een aantal keer alleemn naar Nijmegen geweest.

Geplaatst

hee meiden,

Jeetje Ruby... weer een vervelende uitslag gekregen. Heb echt zo met je te doen. Je blijft sterk en stoer overkomen, heb diep respect voor je, zal allemaal echt niet makkelijk zijn. ook ik had nog nooit van endeometrose gehoord voordat ik op dit forum kwam. Wat een ellende! Ik heb zelf ook de mirena gehad, geen idee of dat een oplossing zou zijn voor jou, mij is het ook erg goed bevallen.

Babeth: grappige kat heb jij, haha, wat een pieperd :-)

Caroline: ik heb nooit zoveel last gehad van mijn buik na de punctie, soms wel wat steken, maar wel goed te doen. Zal inderdaad vast iets te maken hebben met wat bloed of vocht in de buikholte. Hoop dat het meevalt vandaag! En dan morgen bellen.... ik zal hier vaak komen checken voor een berichtje van je!

Simba: 1 na laatste werkdag voor jou: jihoe!!!! You go girl!

Sandra, meisje toch, die pijn is echt niet fijn voor je.... Ellendig dat je niets anders kunt doen dan je eraan overgeven. Hoop dat je wel je geniet momentjes kunt pakken tussendoor. Je lijf maakt het je niet makkelijk.

Kaartje: mooi dat je eerste FM er goed uitzag, goed ook dat ze je zo in de gaten houden. Vind het ook super slim van je dat je twee weken vrij hebt geplan: in alle rust je behandeling doen. Morgen inderdaad lekkere muziekjes aan in de auto: heerlijk!

Henne: Hoe is het werkdag gegaan vandaag? Beetje volgehouden?

Esther: ben erg benieuwd naar de uitslagen van je moeder, hoop zo dat het toch meevalt. Knuffel voor jou!

Fren: morgen MvM: spannend en leuk! MvM bestaat hier niet, heb het hier op een forum gevraagd en ze hadden echt geen idee waar ik het over had, haha. Ze zullen wel denken: gekke dutchie :-)

Ursula: heel goed dat je aan jezelf denkt! En 1 dienst overnemen geeft jezelf misschien ook wel een goed gevoel: help je toch mee om het allemaal op te lossen.

Nico: lekker genieten af en toe hoor! Vanavond weer zumba les, vliegt het er weer af! Ik heb ook zin om weer te gaan sporten, gyn hier raadde wel aan te wachten tot na 14 weken, dus als we terugkomen van vakantie ga ik denk ik starten met zwemmen en yoga.

Eef: hoe ben jij je dag doorgekomen vandaag? Weer een dagje om en weer een dag dichter de testdag!

Sylvie: ik kom die mensen van de gemeente gewoon een keer door de plee spoelen, stelletje malloten daar.... Jij nog een paar dagen en dan ook op vakantie!! Het is jullie zo gegund om er even lekker uit te zijn!!

Hier weer een hele misselijke dag, mijn maag accepteerde nietsm totdat.... ik mijn heerlijke bruine boterhammetje met stroop at. Haha, had ik deze week zoveel zin in en zowaar nog kunnen kopen ook bij een of ander natuurwinkeltje Was lekker en vult tenminste ook.

Echo 'vraagstuk' is ook opgelost. Kreeg net een telefoontje dat de afspraak verplaatst moet worden en nu heb ik 'm volgende week donderdag al om 8.00 's ochtends. Prima dus. Beetje spannend omdat ik dan nog net geen 12 weken ben, maar ik kan altijd nog een week later, voordat we op vakantie gaan, een ''pret-echo' laten maken.

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst eind juni gesprek immuunarts (Pfeiffer in DD) voor groot onderzoek en informatie over intralipid infuus.

Nico: goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test goed, uitslag zaadonderzoek afwachten en dan beslissen. pauze verlengd tm september

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther: even afstand en rust

Rubster: We zijn klaar!!

Zara: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Henne: bij menstruatie aanmelden voor laatste cryo's

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Eef: 9 juni tp, testen 21 juni

Kaartje: 17 juni 2e FM

Caroline: 14 juni punctie, 17 juni telefoontje over tp

Guusje: 22 juni 1e FM

Zwanger

Babeth: 22 juni controle gyn 32w2d

Simba: 22 juni controle VK

Witje: 23 juni controle gyn 31w5d

Laika: 29 juni controle 24w1d

Fren:: 6 juli 1e echo!!!

Ivfsh: 23 juni echo 11w5d

Ursula:

Dublin

Geplaatst

Ivfsh, is een echt watje hoor haha. zo te lezen goed geregeld met die echo! en wat je zegt, vlak voor de vakantie een pretecho, kan Ar er bij zijn volgende week?

Ik had ook graag een volkoren snee met appelstroop, momenteel is die fase weer voorbij maar ik kon er echt van genieten, en was goed voor mijn hb.

Geplaatst

Ar komt zaterdag alweer terug, dus die is er zeker bij! Ik vroeg m laatst wanneer hij me alleen naar echo's zou laten gaan. 'eeuuhh, nooit' was het antwoord :-). We vinden het echt allebei te spannend. Toch denk ik diep vanbinnen echt dat het goed zit dit keer, durf dat alleen niet zo goed uit te spreken.

Geplaatst

Sylvie, je pyamabroek met scheur uiteindelijk toch maar vervangen? Welke pyama heb je nu?

Babeth, ik ben weer gerustgesteld en snap het waarom van het niet kijken naar BB heel goed. Hopelijk ga je een voorspoedige bevalling tegemoet en hebben jullie straks een kerngezonde dochter in jullie handen.

Overigens ga ik morgen voor de roomsaus hoor ;-)

Sandra, wat voor afleidingsmiddelen heb jij in je bed???

Sterkte meid en een dikke knuf xXx

Kaartje is weer boven water. Jippie! En ook nog met goed nieuws wat je bms betreft. Ga nu heel hard duimen voor je follikels. Dat ze maar goed groeien en dat er nog maar een paar bij mogen komen.

Ruby, vandaag niet echt de uitslag gekregen waarop je gehoopt had. Mij is altijd de spiegel voorgehouden dat de endo minder zou worden op het moment dat ik in de overgang kwam. Blijkbaar is dat dus niet zo of komt het omdat de endo zich bij jou al verder verspreid heeft door je lichaam? Verder weet ik wel dat een operatie om alles te verwijderen ook ontzettend zwaar is en je wel op een jaar herstel moet rekenen. Rottig he dat je zo weinig keus hebt.

Ontwikkelden ze nu maar eens een goed medicijn voor deze rotziekte.

Overigens zeggen ze wel dat je van dit soort dingen sterker wordt maar de groeten dan maar liever wat minder sterk toch?

Nico, wil je al die lekkere dingen die je hebt gegeten aub niet opschrijven ;-) Krijg er spontaan zin in. Zie het helemaal voor me.

Henne, hoe is jouw dag verlopen tot nu toe?

Caroline, wil je niet ongerust maken maar toen ik last had van die hele zware pijnlijke buik bleek ik overstimulatie te hebben. Zou het morgen zeker even goed zeggen in het ziekenhuis. Voor hetzelfde geld is het iets heel anders.

Ben begonnen met duimen voor je hoor. Hoe laat krijg je je telefoontje?

Fren, zo jij bent al helemaal aan de regel joh! Goed dat je er morgen eens rustig voor kan gaan zitten. Weet nog dat ik MvM ook zo spannend vond. Heb ze toen helaas maar kort van dienst kunnen zijn. Maar jij gaat natuurlijk alle weken volpiesen.

Ben je al misselijk?

Ivfsh, een eerdere echo is altijd goed toch? Hoef je je weer iets korter druk te maken.

Jammie, boterham met appelstroop!

En met Ar zijn opmerking wordt hij wat mij betreft volgende week de man van de week!

Geplaatst

Meegelezen maar te moe om te reageren.

Op de bank in mijn nieuwe pyjama, ja oké en een fles wijn.....

Knuffel voor iedereen ook voor de embryo's van Caroline.

Pizza besteld :-)

Geplaatst

Zara gelukkig moet ik zelf bellen, dat heb ik 10 keer liever dan wachten op een telefoontje... Tussen 9.30 uur en 10.30 uur... 3x raden hoe laat ik bel :-), probleem is alleen dat ik dan niet de enige ben dus minutenlang in de wacht moet waarschijnlijk...

Overstimulatie geloof ik niet hoor, daar is het niet erg genoeg voor en bovendien had ik maar 6 follikels? De eerste keer had ik er 24! Nee, daar ben ik niet zo bang voor. Heb wel de hele dag van de zenuwen lopen snaaien, dus ben nog niet begonnen voor het afvaltopic zeg maar... pfff.

Geplaatst

hoi hoi

Fren, mijn man is ook iedere controle (iedere 2 weken) meegeweest alleen vorige week kreeg hij het echt niet anders gedraaid in zijn agenda, hij vond het erg rot maar alles voelde hetzelfde dus dan toch ook weer wat geruster. Fijn hoor als Ar iedere keer meegaat en kan me voorstellen met jullie historie dat iedere echo weer erg spannend is.

Caroline, ik zie je morgen al zitten met 3 trelefoons, de vaste lijn , jouw mobiel en die van je vriend, en maar die redialknop ;-)

succes meid, wel weer ontzettend spannend!!

Zara, hoe is het met je zoektocht naar een hondje, denk je er nog steeds serieus over? laatst had je toch een mooie gezien?

Ik vind hem wel lekker maar voeg altijd nog wat extra peper ed aan toe, en ach, gewoon niet te veel saus en wat minder pasta...

Syl, vandaag nog wat wijzer geworden?

Lieve Esther, ik hoop dat jullie vandaag een goed bericht hebben mogen ontvangen!!

Vanavond staat er bij ons lasagne op het menu, even erg makkelijk

Geplaatst

Syl, volgens mij val jij al een hoop af als je de wijn kan laten staan. Vast geen optie zeker?

Ik drink zelf geen alcohol maar kan me voorstellen dat het zoiets is als ik zonder koffie.

Caroline, ik weet niet of er een verband is tussen overstimulatie en het aantal follikels. Morgen heb je in ieder geval duidelijkheid en tot die tijd je lekker laten vertroetelen.

Je bent toch niet toch stiekem al begonnen met afvallen he ;-) En ons dan straks allemaal verslaan...

Babeth, ik ga eerst ff het sausje proeven en afhankelijk daarvan knoflook en andere kruiden toevoegen. Denk dat hij met kip ook wel lekker is. Spinazie erbij ofzo. Hmm... het water loopt me al in mond. Moet nog 24 uur wachten.

Geplaatst

Nee gemeente is onbereikbaar voor ons en bellen niet terug. Hoezo volgende week relaxed op vakantie zonder internet. Gaat hem niet worden zo.

Geplaatst

Zara dat valt dus tegen. Ik heb dat een keer bijgehouden in kilo's 4 maanden toen ik bezig was met een iui en voor ons trouwen, nog geen kilo eraf.

Het klinkt volgens mij ook dat ik veel drink maar dat valt mee. Die fles wijn naast mij is op maar daar zat maar 1 glas in :-( mijn wijnkelder ligt nu alleen nog gekregen chardonny in en die vindt ik niet lekker. Ik ben dus alcoholvrij en heb een blauwe fles naast mij staan nu.

Geplaatst

Ben ook een beetje te moe om te reageren, dus even snel,

Ruby wat een teleurstellend nieuws..je wilt zo graag een concrete oplossing, en dan nu dit, gadverdamme. Sterkte meis, je klinkt inderdaad sterk, terwijl je alleen maar teleurstelling hoort. Ring ken ik niet, is dit geadviseerd? Sorry, zelf altijd pil geslikt (stom stom stommm)

Babeth, mooi beest, ik zie het helemaal voor me ; - )

Caroline, heel veel sterkte tot morgen 9.30.. zou ook voor die drie telefoons gaan ; - ) Nog even meis!

Ivsh, mooi geregeld van die echo, fijn ; - )

Kaartje, klinkt goed je eerste fm, jemig, 4,5 uur rijden voor 5 minuten ; - 0 wordt straks vast een autoliefhebber ; - ) wel een enorme trip in je eentje, knap hoor! Fijn om te horen dat je het er goed bevalt, heel veel succes, en knuffels, dat het maar een mooie poging mag worden!

Fren, o oo dat dilemma van die creche...als ik het zo hoor hoe duur de kinderopvang straks wordt, zou ik zelf ook gaan informeren naar mogelijkheden gastgezin...maar ook een lastige keuze inderdaad... Heb me bij de start van onze allereerste tussen de lakens pogingen, ook opgegeven gelijk voor de kinderopvang....hier ook zo druk daar heb ik wel spijt van gehad. Ze bleven maar informeren en brieven sturen dat de baby terecht kon. UIteindelijk heb ik gelogen...en gezegd dat er een miskraam was geweest, en sindsdien hebben ze ons op een slaaplijst gezet en krijgen we nooit meer post of telefoon van de kinderopvang. pff leugentje om bestwil.

Hoop dat het goed met iedereen gaat hier, zelf gewoon moe en onzeker...ga zo maar even met mannetje naar de stad, even naar de pizzeria en er uit. Druk op werk, dus weinig tijd om na te denken. Wel helaas gehoord dat dinsdag vrij nemen heel lastig wordt, morgenochtend bespreken wat we (we zijn helaas met zijn twee deze weken en hebben allebei een niet uit te stellen doktersbezoek. Die van collega vind ik zelf belangrijker, dus overweeg nu om de test en het telefoontje een dag te verplaatsen, dan kan ik namelijk gemakkelijker vrij nemen (extra collega terug van vakantie ) Denk er nog even over na.

Veel liefs iedereen xxx

Geplaatst

Hey meiden.

Lief dat jullie aan ons gedacht hebben vandaag en gisteren. Helaas hebben we niet heel erg goed nieuws gekregen. Mijn moeder heeft een carcinoom in de blaas en in de linker ureter. Positief is dat we zeker weten dat het de haard is en geen uitzaaiing en dat het niet geïnfiltreerd is in de blaaswand dus dat is fijn. Volgende week begint mijn moeder met chemo's voor zes weken, daarna gaan ze weer biopten weghalen en krijgt ze weer een reeks van zes chemo's. Het is een behandelbare kanker maar de kans op recidiven is groot bij blaaskanker.

Al met al wel erg heftig moet ik zeggen hoor. Het is meer de gedachte...je moeder heeft kanker en gaat aan de chemo's...die rotwoorden alleen al! Bah!

Ik ben nu erg moe, ga zo lekker douchen en naar bed. Vannacht heel slecht geslapen en kom net thuis van werk en ouders.

meiden lees mee en denk ook echt aan jullie hoor! Sorry als ik momenteel een beetje op mezelf gericht ben!

Caroline succes morgen! en voor de rest allemaal een dikke knuffel.

Geplaatst

Esther wat een klote nieuws. En een pittige behandeling voor de boeg zeg. Heb het van dichtbij meegemaakt nu. Wel positief dat er geen uitzaaiing zijn.

Veel sterkte meid voor jullie allemaal.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden