Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Klopt, is niet altijd even rustig, maar deze keer hebben we gelukkig twee huisjes.

Dat scheelt toch al een heel stuk! Kan ik me af en toe even terugtrekken

Ik hoop dat je je goed voelt Esther, er zit bijna een week op!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Raaut...mooie score!!! krijg je morgen te horen of er bevruchting is geweest? En fijn dat de punctie meegevallen is....overmorgen dan de tp? duim voor je!

Witje/Sandra...kan me er wel iets bij voorstellen..maar we slepen je er wel doorheen!!! samen staan we sterk!!!succes morgen met de tp...dat ontdooien gaat gewoon helemaal goedkomen!!!

Mart...veel plezier bij je weekendje weg..hopelijk kun je daar iets uitrusten..twee huisjes is inderdaad een goed plan...zie dat je morgen met de puregon begint...succes...

Babeth..morgen de tp...succes meid!!!

Esther...slopend zijn die wachtweken...ik ben benieuwd hoe ik het er volgend jaar vanaf ga brengen...ik denk al naaiend aan mijn pakje voor de optocht...hihihi...

Henne...van mijn zus weet ik dat je flink kunt vloeien...ik weet alleen niet of zij dit ook na de curretage heeft gehad. ik had het in elk geval niet..maar ik denk dat het ook goed is dat het er nu tenminste eindelijk uitkomt...ik duim dat het gauw voorbij is en dat alles weer goed is...je ongeduldige gevoel ken ik wel...ik had dat tussen de 1e en 2e ivf...nu heb ik dat helemaal niet...waarschijnlijk omdat ik al wist wanneer ik de startweek zou hebben...

pffff...weet het effe niet meer... kom morgen weer terug...

voor nu...allemaal een fijne nachtrust, slaap lekker, oogjes dicht en snaveltjes toe...hihihi

liefs,

nico

Geplaatst

Mart vervelend zeg, nu juist tijdens je behandeling zo druk op het werk..... Leuk he dat verantwoordelijkheidsgevoel? Ik hoop dat je je lekker kunt ontspannen dit weekend, je hebt het nodig!!!!

Nico ik heb maandag mijn tp, niet vandaag!! Was het maar waar hihi. Ben er al weer wat rustiger onder, het verschrikkelijke gevoel en het echte wachten begint maandag ochtend vanaf het moment van wakker worden tot het verlossende telfoontje.

Henne hoe voel je je vandaag?? Hopelijk weer ietsje beter. Fijn dat je nog een paar dagen extra thuis blijft. Zal aan je denken woensdag, dapper dat je een mail rondstuurd. Ik heb zoiets eens tijdens een werkbespreking gedaan face to face toen ik er net een maandje werkte. Gaf me een hoop rust en leverde me veel begrip en respect op. Dat ze er bij "betrokken" werden. Zijn ook een heel hecht team dat scheelt natuurlijk ook een hoop. Ze leven enorm mee mijn toppie collega's!!

Ik heb straks mijn functioneringsgesprek. Voor het eerst in 2 jaar. Weet niet echt wat ik er van moet verwachten, ga er dus openminded heen. Heb zelf ook helemaal niks te melden. Heb het te druk prive om me over mijn werk druk te maken. Als ik op mijn werk ben geef ik me voor de volle 120%, maar moet niet denken aan extra opleiding nu. Eerst gezinsuitbreiding!!!!!!!!!

Zo eerst maar gelijk de boodschappen doen. Van het weekend 2 vroege diensten, heb ik geen zin meer in die dingen als ik thuiskom, dan wil ik gezellig samen iets leuks doen.

Tot later!!!

Geplaatst

Mart veel plezier dit weekend en denk ook een beetje aan jezelf.

Sandra jij veel succes met je functioneringsgesprek en de boodschappen, altijd fijn om alles in huis te hebben.

Esther zou nog even wachten met testen, de 2x dat ik heb gewacht was ik beide keren zw en met vroegtesten dus niet, misschien werkt het ook zo bij jou :-)

Klaartje hoe gaat het? Ben ook beneiuwd naar de aanmeldingen voor april, hoeveel mensen zitten we nu?

Hier vannacht weer niet geslapen vanaf 04.00, nu al nacht 7. 1x goed geslapen deze week, zo kl*te. Gelukkig een rustig weekend, we hebben ons tijd, is wel weer eens nodig.

Vind het trouwens heerlijk die post staking zowel zakelijk als prive, maar ja krijg je het dadelijk 3 dubbel maar voor nu is het lekker rustig.....

Geplaatst

Babeth veel succes vandaag met de tp, ben wel even aan twijfelen of het wel vandaag is anders wens ik je morgen nogmaals succes :-)

Dubbelop kan nooit kwaad.

Geplaatst

Babeth ook namens mij succes met de tp!!!!!!

syl echt rot dat je zo slecht slaapt. Agenda leeggepland??? Wil bij mij nog wel eens helpen om wat meer "ikke" tijd te pakken. Moet wel kunnen natuurlijk. Sterkte hoor, hoop dat je vanacht wel goed slaapt!!

Zo maar eens op pad naar mijn gesprek, gezellig babbelen en koffie drinken tussen al het serieuse door!!

Geplaatst

Babeth Succes vandaag met de TP!

Nou, de opvliegers komen nu ook 's nachts. Was om 2 uur bloedje heet. En dan komt het regelmatig terug. Tot dat ik uit bed moet en niet wil omdat ik zo moe ben. Hoop dat ik vanavond beter slaap, maar dat denk ik niet.

Sylvie, zullen we maar samen op de bank gaan zitten 's nachts?

Verder niet zo veel te melden. Behalve dat we nog 66 dagen moeten. We zingen het wel uit hoor.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

Erg he Rubster dat niet slapen het komt bij jou door de Lucrin.

Ik had dat bij de 2de ivf met Puregon, kon er mijn klok op gelijk zetten voor 02.30 kon ik niet slapen.

Met menopur had ik ook opvliegers.

Gezellig met zijn tweetjes op de bank, wel balen hoor.

Geplaatst

Sylvie, dat slechte slapen heb ik momenteel ook last van. Kan het er momenteel niet echt bij hebben, want het lontje wordt op die manier steeds korter:-)

Sorry, komt nog meer bij hoor...drukte op verkeerde knopje

Geplaatst
Sylvie, dat slechte slapen heb ik momenteel ook last van. Kan het er momenteel niet echt bij hebben, want het lontje wordt op die manier steeds korter:-)

Sorry, komt nog meer bij hoor...drukte op verkeerde knopje

Komt door het slaaptekort.

Geplaatst

Rubster, slaap je slecht van de lucrin? Ik heb dat de vorige keren nooit zo in de gaten gehad eigenlijk. Hoeveel eenheden spuit je per dag?

Ik moet er niet aan denken om het zo lang te spuiten als jou. Op een gegeven moment functioneer je toch niet meer als normaal.

Klaartje, hoe is het met je bloedingen? Ik weet eigenlijk niet of het normaal is na een curretage, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je baarmoeder zich aan het "schoonspoelen" is. Maar er moet niet teveel pijn bij komen volgens mij hoor!

Babeth, vandaag de tp al! Jiehoe, ik ben benieuwd hoeveel cellig ze zijn. Succes!

Sandra, ook jij maandag al je tp! Volgens mij gaat het helemaal goedkomen hoor met je cryootjes. Ik ga voor je duimen. Alvast veel succes voor maandag!

Nico, je bent ook stiekemaan al weer begonnen. Jippie!!! Hopelijk heb je niet zoveel last van de pil als ik het had.

Esther, veel sterkte met je oma. En die ongikrampen horen er allemaal bij. Maar dat weet je zelf inmiddels ook maar al te goed. Ik ga voor je duimen hoor, want het gaat nu echt spannend worden!

Raaut, 13 eicellen! Wat een score zeg. Op naar prachtige bevruchtingen!

Uh, volgens mij is dit het wel zo'n beetje????

Verder vanochtend druk bezig met van alles en nog wat. M'n haar en wenkbrouwen verven (moest nodig), tas pakken, was draaien, laatste boodschapjes doen en nu even rust...

Vanmiddag om 13.00 uur gaan we weg, dus heb nog even de tijd.

Afgelopen maandag heb ik me helemaal laten masseren, was heerlijk ontspannen alleen was ik het eigenlijk door alle drukte direct weer vergeten.

Woensdagmiddag voor het eerst naar de osteopaat geweest. Best wel weer een ervaring moet ik zeggen.

Hij pakt in ieder geval m'n rug tegelijkertijd aan. Dus ik hoop dat ik er straks echt baat bij heb.

Verder eigenlijk niet zoveel te melden. Oh ja, m'n eerste spuit puregon zit er weer in, dus het echt werk kan beginnen...(bibber)

Geplaatst

Mart inmiddels ben je al onderweg, heel veel ontspannen plezier!!!!!!

Hier functioneringsgesprek gehad, niks bijzonders. Was wel gezellig. Net nog even wat inkopen gedaan en nu de rest van de middag lekker een beetje aanklooien hier in huis.

Geplaatst

Hoi Dames,

mart, ik heb een maand depot. Dus hoef maar eens in de 4 weken een prik te halen. Gelukkig niet elke dag zeg. Ben niet zo'n held.

Maar mag hem dus niet zelf zetten, ook al kan ik dat wel. Dus 6 december gaan we naar de dokter om drie uur.

Ben heel druk op het werk. Vanavond meer.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

Hoi meiden

wij zijn weer een paar uurtjes terug uit DD, de tp is goed gegaan. Ow wat erg, moet met volle blaas..pffffffffffffffffff ik moest ontspannen toen hij met de eendebek bezig was maar ik durfde niet...bang dat mijn blaasspieren ook mee zouden ontspannen haha.

Maar goed, de ukkies in wording zijn teruggeplaatst, volgens de arts beide van goede kwaliteit....ik was wat huiverig, vandaag dag 2 en de ene was 5 cellig en de ander 2-cellig! dat baarde me zorgen uiteraard. Volgens de arts geen reden toe, kan was groot dat deze op het moment van tp ( de foto was van 08.00 uur) al weer 4 cellig zou zijn. Ach ja, ze zitten er nu lekker en we kunnen er toch niets aan veranderen. Wel leuk om de tp op scherm echt te kunnen volgen, er is ook ene foto van gemaakt.

als je goed kijkt zie je een beetje rechts van het midden een soort gezichtje: 2 oogjes en daaronder een soort van witte mond, nou, die "oogjes", dat zijn ze.

Ook foto´s van ieder afzonderlijk emmies meegekregen.

Martha wat lekker dat je komend weekenje even weg bent, kun je vast wel gebuiken!

dames, wat lastig van die bijwerkingen zeg, Sylvie kun je misschien iets homeopathisch gebruiken om wat te slapen?

Mijn man moest naar een afscheidsborrel vandaag en daarna een etentje dus dat wordt voor mij lekker rustig. Mijn schoonvader komt dadelijk om die harige stuiterbal van ons uit te laten, dat is wel fijn nu!

liefs

Babeth

Geplaatst

Fijn dat ze lekker bij je zitten en als de artsen optimistisch zijn moet jij het ook zijn, zolang er geen fragmentatie in zit is het toch al goed.

Leuk die foto maar het blijft habacradabra.

Lekker vanavond uitrusten en bijkomen.

Geplaatst

Fijn Babeth!! Maar eh....hoefde je bij de vorige tp dan geen volle blaas??? Ik heb dat altijd gemoeten, omdat je baarmoeder dan wat rechter ligt. Overigens zeggen ze in Voorburg halfvol, je moet niet op knappen staan haha. En dat delen gaat idd heel snel, dat kan na een paar uur al anders zijn. Dus nu gewoon heerlijk rustig aan genieten en je lijf z'n werk laten doen.

Hier is het oke, maar ik ben erg moe. Gisteravond nog een uur gezeten met om de vijf minuten (!) krampen, was echt niet leuk meer. En toen opeens zakte het af en was het weg. Redelijk geslapen, maar toch nog behoorlijk uitgeteld na 24 uur krampen en bloedverlies. Hopen dat ik me morgen beter voel en we op pad kunnen voor wat Sint inkopen. Vieren jullie Sint?

Ik zal morgen of zondag ook even naar de aanmeldingen voor april kijken, is er met alle hoofdpijn en krampen nog niet van gekomen.

Fijna avond allemaal, succes met prikken, ontspannen en optimistisch zijn ;-)

Henne / Klaartje (weet het nu zelf ook niet meer)

Geplaatst

hai dames

KLaartje, ik hoop dat je het heftigste hebt gehad nu, het is afmattend inderdaad, een goed herstel gewenst en het zou fijn zijn als het morgen lukt om wat inkopen te doen.

wat betreft de volle blaas, nee in Brussel moet je juist van te voren naar het toilet, daar doen ze de tp ook niet onder echo begeleiding, wel apart om het nu op geheel andere wijze mee te maken.

Sinterklaas doen we niet aan, we zijn totaal niet in de stemming! Ik worstel enorm met het gemis, ik weet nog dat ik afgelopen kerst bij het ontbijt nog tegen mijn man zei: volgende kerst staan er 2 kinderstoelen bij....maar ipv. die kinderstoelen continu brandende waxinelichtjes.

Geplaatst

Herkenbaar Babeth. Sint is bij ons echt traditie, ook toen er nog geen klein neefje rondliep vierden we het nog steeds ieder jaar met de broers en zussen en mijn ouders. Lekker veel onzin, gedichten, surprises. Meestal wel ergens tussen kerst en oudjaar (Oude Klaas) omdat mijn broer in het buitenland woont. Dit jaar heeft mijn schoonzusje bij toeval een congres in A'dam 3 en 4 december. Voor het eerst in tien jaar zijn mijn broer en schoonzus dus op 5 december zelf in Nederland. Dus ja....om het nu in de war te sturen. Op zich zou niemand het ons kwalijk nemen als we afhaken, maar ik wil zelf ook wel graag de afleiding.

Kerst en Oudjaar zie ik erg tegenop. Het gemis is dan toch wel erg groot. Ieder jaar, maar dit jaar natuurlijk nog veel meer. Had dan rond de 20 weken moeten zitten, een buikje hebben, ons ukkie voelen bewegen.... Nu kan ik gerookte zalm eten en champagne drinken....so what?????!!!! Ik sta ook erg in dubio of ik nu wel of niet mensen uit zal nodigen voor Oudjaar. Aan de ene kant zie ik het niet zitten om met z'n tweeen te zitten, aan de andere kant weet ik ook niet of ik behoefte heb aan andere mensen. Je weet van tevoren ook niet wat je wel en niet wilt, dat is zo moeilijk in dit geval.

En voor jullie is het gemis zo extra groot... dat kan ik me alleen maar indenken....

Geplaatst

Vorig jaar was er een topic van oud en nieuw en gevoelens en verdriet rond deze dagen. Allemaal heel herkenbaar. Onze tweeling zou nu bijna 2 zijn en half december zou ik bijna 15 wk zijn geweest. Eindelijk verjaardag moeder met buikje vieren.

Geplaatst

Ach meiden wat een verdriet hier, al heb ik wat dat betreft geluk, ik voel wel met jullie mee. Kan het me maar al te goed voorstellen...

Zou toch goeie vrienden of familie uitnodigen, Oud en Nieuw vieren met mensen die dichtbij staan en waar je je verdriet ook mee kunt delen en dan samen toosten op een beter nieuw jaar!

Caroline

Geplaatst

hoi meiden

helaas ervaren en herkennen velen het verdriet.....

Caroline, het klinkt inderdaad mooi, ieder jaar zijn we ook altijd met een groepje maar weet echt niet of mijn man en ik het kunnen opbrengen.Proosten op een beter nieuw jaar..het is echt een opgave dat kon ik me van te voren niet indenken!

We leggen ons helemaal niets op, we spreken ook heel bewust niets af..we zien het wel

ow dames, kan er niets aan doen, ik zou wat "vrolijker" moetn klinken met deze bijzondere emmies bij me maar het lukt me echt even niet.

Geplaatst

Verlies ervaar je op allerlei momenten, op verwachtte en overwachtte, op verdrietige momenten maar soms ook op hele mooie momenten. Ik denk dat juist bij 'blijde' momenten extra moeilijk is. Een terugplaatsing is bijzonder, maar het zou niet meer nodig moeten zijn. Je had twee jongetjes bij je moeten hebben. Je wilt opnieuw hoop hebben, maar je weet ook zo donders goed wat je te verliezen hebt dat je er bijna bang van wordt. En Babeth, je voelt je zoals je je voelt. Had het met mijn acupuncturist nog over Zita West, dat zij zo hamert op positief blijven. Natúúrlijk is dat goed, maar je moet verdriet en boosheid óók toelaten en zeker niet onderdrukken. En gelukkig hoeven we dat hier onderling ook nooit te doen.

Dikke kus!

Geplaatst

Meiden wat is hier weer druk geschreven.

Babeth...fijn dat je twee emmy's teruggeplaatst hebt gekregen. Dubbele gevoelens lees ik bij jou. Meid ik weet niet goed wat ik moet zeggen maar je voelt je zoals je je voelt. Zoals klaartje hierboven ook aangeeft...je kunt je moeilijk opkrikken tot een bepaald gevoel als dat je gevoel niet is op dat moment (pfff...snappen jullie hem nog?). Als er verdriet is dan is er verdriet, en dat geldt ook voor blijdschap en hoop.

Ik moet wel zeggen dat ik een brok in mijn keel krijg bovenstaande berichtjes. Zoveel pijn en verdriet als er uit spreekt. Wat zal het moeilijk zijn als je idd echt zwanger bent geweest en je hebt gedroomd over andere feestdagen dan die nu voor je liggen.

Meiden...ondanks al jullie verstoorde dromen hoop en bid ik dat deze feestdagen toch voor ieder van ons op zijn manier fijne dagen worden die het waard waren om gevierd te worden.

Mart...je leest dit niet meer maar ik wens je een heel fijn en ontspannen weekend toe.

Hoe is het met de rest van de meiden?

Hier een gezellig dagje gehad. Vanmiddag met collegae naar corpus in leiden geweest en daarna in leiden uit eten geweest. Lekker ontspannen, afleiding.

Wel lastig hoor. Ik ben er vrij open over geweest dat we weer gingen starten en iedereen weet dan ook eigenlijk wel dat we bezig zijn nu en natuurlijk krijg je daar (lieve en belangstellende) vragen over. Ook wanneer ik nou weet waar ik aan toe ben. Tja, wat zeg je dan? I.p. moet ik woensdag ongesteld worden. Ik heb dan een late dienst. ik denk zelf dat we maandag al gaan testen maar woensdag is voor ons wel DE dag zeg maar. Als ik zwanger blijk te zijn dan wil ik niet werken want dan wil ik naar mijn ouders en broers en zussen. Ben ik niet zwanger dan kruip ik in bed en wil ik ook niet werken. Plus dat ik dan gewoon geen zin heb om collega's onder ogen te komen. Maandag maar even overleggen met mijn leidinggevende of ik niet nog een vakantiedag op mag nemen woensdag.

Verder alles rustig hier. Ongikrampjes waren vanmorgen heel even weg en vervolgens weer aanwezig. Morgen en overmorgen worden wel spannende dagen voor mijn gevoel. De vorige behandelingen kreeg ik toen een zware onderbuik en wist ik dat het mis was. Maar goed...je kan er ook weer niks van zeggen natuurlijk.

We wachten 'rustig' af!

Slaap lekker allemaal en tot morgen!

Geplaatst

Het wordt nu echt spannend Esther! En voor Babeth ook... Kan me nog niet zo goed voorstellen dat ik over twee weken ongeveer ook weer met die wachtweken begin, pfff... moet er nog even niet aan denken. Nu kan ik voor mijn gevoel nog iets doen, dan is het alleen maar afwachten. Sterkte!!

Welterusten wie nog wakker zijn.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden