Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Da's zo Sylvie. En Rubster zit voorlopig ook nog aan de Lucrin. En Nel begon dacht ik ook pas 't nieuwe jaar. Ik ben aan 't zeuren. En veel te ongeduldig....

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Klaartje succes met bellen. Kan me voorstellen dat je er tegen op ziet.

Heb net gerard afgezet op z'n werk. Hij heeft ook vakantie maar moest echt naar een bijeenkomst. Sta nu in de auto op hem te wachten. Breng hem daarna naar school en ga dan naar het zh.

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik heb vanochtend de punctie gehad, ik was behoorlijk zenuwachtig en zag er wel tegenop.

Uiteindelijk viel de pijn hartstikke mee. Mijn man uiteindelijk met dat koffertje naar het Erasmus MC.

Ze hebben daar 13 eicellen gevonden, toen mocht mijn man produceren, nou zaad was hartstikke goed.

Aanstaande zondag hebben we de terugplaatsing van 1 embryo dit op advies van het ivf laboratium en de gyn.

Ik ga nog effe bijkomen van de punctie dan zal ik straks alles lezen wat er allemaal gebeurd is.

Gr, Raaut

Geplaatst

Joh raaut. Ik ben er geloof ik niet helemaal bij geweest. Je hebt de punctie al achter de rug? Wat fijn dat er zoveel goede eicellen zijn gevonden en dat het zaad goed was.

Geplaatst

Raaut, wat een goed bericht!!!! lekker uitrusten en op naar de tp, wellcith heb je ok nog cryo´s, dat zou wel erg fijn zijn!

Klaarjte, heel erg herkenbaar maar gelukkig wachten er dames met je mee...wat betreft dat de vele info je ook onzeker kan maken dat klopt maar goed, ik ben nou eenmaal het type dat graag veel weet en ben wel realistisch. Toch houden we goede hoop hoor en ik vidn het fijn dat de artsen meedenken!

Geplaatst

Nou pfff, ik ga woensdag weer proberen te werken. Twee dagen volgende week en als het goed gaat de week daarop weer gewoon vier dagen (24 uur). Mijn baas was eerst geloof ik wel wat teleurgesteld, maar had al snel zoiets van 'oke, zo is het'. En hij zei ook dat ie allang blij was dat ik zoveel beter klonk en dat we zelfs weer ergens om konden lachen. Morgen en zaterdag zijn er strategiedagen, heb eerlijk gezeg dat ik het nog niet zag zitten om even langs te komen. Heb nog wat moeite met 'onder de mensen komen', je hebt toch een soort stempel nu. Hier in de wijk ook, voel me echt 'dat stel dat een miskraam heeft gehad, weet je wel....'. Wat wel erg lief weer was, dat hij daar ook wel even op doorvroeg. Hoe ik wilde dat mensen reageren op werk en dat sommigen het toch heel moeilijk vinden om iets te zeggen omdat ze niet weten wat. Heb nu afgesproken dat ik zelf maandag of dinsdag even een mailtje stuur dat ik woensdag weer begin en daarin een beetje aangeef wat ik zelf fijn vind, wel of geen vragen stellen ed. Klinkt allemaal dus wel goed, nu hopen dat het woensdag idd gaat lukken. Vloeien lijkt niet erger te worden, verlies wel veel stolsels, het moest er kennelijk echt nog uit. Vooruit dan maar he, hoe eerder alles ook weer 'normaal' is.

Rauut, mooie score meid! Altijd fijn als de punctie weer achter de rug is. Een nieuwe fase in het traject. Lekker uitrusten nu, dat bijlezen komt later wel weer.

Babeth ik heb dat ook hoor: liever veel info en daar een realistisch beeld op baseren dan weinig info en zelf maar wat verzinnen.

Geplaatst

Goede score Raaut, 13 eicellen, daar doe ik het ook voor.

Klaartje niet ongeduldig maar we willen zo graag, had er ook even een tijdje de pest in met al dat wachten, gelukkig zie ik het nu als een herstelperiode zodat je lichaam dadelijk weer in topvorm is, nou ja voor zover dat bij mij kan dan....

Het is even een drempel die je moet nemen maar men vergeet ook weer snel, gelukkig.

Net even door Rotterdam centrum moeten crossen naar de KvK, wat een ramp toch dat verkeer daar.

Geplaatst

Hoi Klaartje

wat fijn te horen hoe je nieuwe baas reageert! en fijn dat je het weer gaat porberen. Het gevoel dat je beschrijft herken ik wel, bij mij wat het exteem dat ik in het begin na de bevalling niet eens naar buiten durfde te gaan, toch was mijn gedachte erger dan de werkelijkheid. Langzaamaan vond ik mijn weg. Nu vragen nog geregeld mensen hoe het gaat, ik vind het juist wel prettig. Ik heb liever dat mensen zeggen dat ze niet weten hoe te reageren dan dant ze doen of er niets gebeurd is. Mooi dat je een mail op gaat stellen, voor je collega´s lijkt me dat ook prettig, je kent ze immers nog maar net. Enne, die baas van je, ik vind het een topper!

Heel veel succes woensdag!

Geplaatst

Mijn baas is zelf net een week of vijf vader. Ze zijn 4,5 jaar bezig geweest, zwanger van de 3e ivf. Dus ja, hij weet wel ongeveer wat wij doormaken. Maar dan nog hoor, ik vind het ook heel bijzonder.

Iemand trouwens ervaring met kramp na een curettage / bij een miskraam die standaard om de vijf tot tien minuten komt en gaat. Het lijkt gewoon of ik weeen heb ofzo. Moet zeggen, het doet me niet echt uitkijken naar een evt. bevalling, pfffff...........

Geplaatst

wat die kramp betreft.....

bij mij werd gezegd dat de miskraam gepaard zou gaan met een flinke menstruatie, dat klopte wel maar ik had er compleet rugweeën bij! ongelofelijk, daar had ik net op gerekend!Ik kon niet eens meer normaal lopen of autorijden, mijn man moest me op het werk ophalen.

mijn psychologe was nog boos dat men dat niet gezegd ghad dat dat zou kunnen, volgens haar is het bij alle gynaecologen bekend dat een miskraam (in welk stadium dan ook) gepaard kan gaan met kampen tot en met complete weeën...

wie weet komt het nu pas echt bij je af? sterkte, misschien helpt een warm bad of warme douche?

Geplaatst

Vanmiddag op de bank gelegen met een kruik. Durf niet zo goed te gaan douchen ofzo als ik alleen thuis ben. Vroeger wel flauwgevallen van menstruatiekrampen.

Eigenlijk moet ik zeggen dat het ergens wel prettig is dat ik toch ben gaan bloeden. Dat maakt het wel veel definitiever. Ik ben nu alleen een beetje bang dat het toch niet helemaal goed is, het is zoveel. Maar ja, ik ben na een icsi ook wel eens zo heftig ongesteld. Zonder de stolsels, maar wel om het uur naar de wc rennen en het soms voelen lopen (joehoe nog meer details!). Het is dus niet meer dan een hele heftige menstruatie. In ieder geval morgen maar spinazie eten ;-)

Geplaatst

Klaartje ik hoop dat je met de grote schoonmaak bezig bent. Helemaal schoon het jaar afsluiten. Kan me voorstellen dat je ongeduldig ben en gelijk weer door wil. Maar soms is het achteraf echt beter om even pas op de plaats te maken. Zo zo wat klink ik toch verstandig hihi.

Nico die permanent make up deed zeer. Lijntjes onder en boven mijn ogen, mijn vriendin deed die opleiding en ik was een van haar eerste klantjes. Ze zei dat het 3 tot 5 jaar er zou zitten, het is een tatoo dus zit er levenslang aan vast. Ach ook wel makkelijk. Ben er wel tevreden over, 1 lelijk plekje en ach ik kijk er gewoon niet te veel naar, anderen zien het waarschijnlijk niet eens.

Babeth, super dat je morgen tp hebt!!!! Mooie score hoor.

Raaut 13 eicellen toppie!!!!!

Tja ik ben hieper de pieper en bang tegelijk. Zie zo op tegen de ww. Maar zal er toch doorheen moeten......... Morgen functioneringsgesprek, gezellig kletspraatje dus hihi. Maak me er niet te druk om. Zal het wel zien.

Zo nu eerst even eten. Tot later......

Geplaatst

Sandra...kan me goed voorstellen dat je een beetje hyper van de gedachte wordt. Het is ook weer spannend straks. Eet smakelijk trouwens :)

Vanmiddag naar mijn oma geweest. Eerst een poos uitgevogeld wat ze nu precies heeft en haar dossier doorgespit. Komt er kort op neer dat ze in elk geval twee weken antibiotica via het infuus moet hebben. Morgen een onderzoek waarbij ze uit willen sluiten of ze geen ontsteking van het hartzakje heeft, is dat het geval dan is dat gevaarlijk icm met de bacterie die ze heeft en zal ze zes weken ab via het infuus krijgen. Opzich zat ze er prima bij hoor. Het is alleen idd zo dat oudere mensen kwetsbaarder zijn. Deze bacterie heeft ze in het zh opgelopen. Er moet niet veel meer bijkomen want zoveel heeft ze niet bij te zetten.

Verder hier alles rustig op ongikrampen na :(

Geplaatst

Henne, dan inderdaad niet alleen douchen, het komt vast goed hoor! wie weet is het morgen al veel minder.

Esther, jeetje dat is ook wat dat ze die bacterie juist in het zkh heeft opgelopen...fijn dat je haar wat in het oog kan houden!

wow Sandra, jij durfde destijds om als een van de eerste aan te laten brengen haha. Wat beterft de wachtweken, ik kan het me levendig voorstellen maar wij slepen je er wel doorheen hoor!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth...30 % van de nederlanders heeft deze bacterie bij zich zonder dat ze het weten. Op het moment dat je ergens een infectie hebt of verminderde weerstand dan openbaart hij zich. Dat is bij mij oma dus ook het geval. Zij heeft net die allergische reactie gehad op die medicatie, waarvoor ze vorige week in het zh behandeld is en ze had een flinke ontsteking aan haar arm vanwege een infuus wat onderhuids heeft gelopen. Dus...erg vatbaar dus.

Geplaatst

Jeetje Esther wat heftig. Sterkte hoor met Oma........ ze mag in haar handjes knijpen met zo'n kleindochter. Helaas verzorg ik mensen die nooit bezoek krijgen.......

Tja Babeth iemand moet de eerste zijn nietwaar???? Waar heb je anders vriendinnen voor hihi. Beetje risico houdt het leven spannend..... Ben heel blij met dit forum, heb heel veel steun aan jullie en ga dat ook zeker nodig hebben!!!

Geplaatst

Sandra ik ken ze ook...van die mensen die nooit maar dan ook nooit bezoek krijgen. Intriest vond ik dat. M.n. als ik met kerst moest werken en ze op hun oude, vertrouwde stekkie bij het raam naar buiten zitten te kijken...

Geplaatst

Mart hoe is jouw dag op je werk gegaan? Beetje meer 'ontspannen' (verkeerde woord, weet niet goed hoe ik het moet omschrijven) dan gisteren? Geen heftige uitbarstingen?

Geplaatst

Esther ongi krampen zal toch niet. Dus je oma ligt nog zeker 2 wk in het zkh. Oudere zijn kwestbaar maar een zkh bacterie of in het zkh opgelopen is niet mooi. Hopelijk blijft het hierbij.

Klaartje gaat het alweer beter? Zoveel pijn dag je flauwvalt lijkt me verschrikkelijk. Hopelijk ben je in de tussentijd lekker gedoucht en lig je fris in bed of op de bank.

Ik lig al lekker in bed tv te kijken. Ben nog steeds aan het snotteren maar valt gelukkig mee, even afkloppen.

Geplaatst

Sylvie...het voelt ook wel ietsiepietsie anders. Ik weet het gewoon niet. Zennnnn....en rustig afwachten totdat ik denk...en nou klaar ermee, nu ga ik testen!

Hé vervelend dat snotteren...goed aan de vitamientjes meid! Lekker versgeperst justje morgenochten!

Geplaatst

Ben ik weer even.

Gekkeboel lijkt nog niet te stoppen. Al een paar dagen vreselijke hoofdpijn, dus kom maar zo af en toe even om het hoekje kijken.

Aankomend weekend zijn we met m'n schoonfamilie een weekendje naar Centerparcs dus misschien kom ik daar een beetje tot rust.

Morgenochtend hoop ik even een moment te hebben op jullie allemaal te reageren.

Welterusten alvast!

4_4_109.gif

Geplaatst

Rustig aan hé Mart! Hoop ook voor je dat je een beetje tot rust komt in centerparcs. Hoop alleen voor je dat het juist niet te druk is voor je. Als ik bij moet komen dan moet ik niet een weekendje met familie weggaan over het algemeen :) en by the way...die bedden!!!!! Oost west thuis best voor mij!

Slaap lekker vannacht.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden