Jump to content

Hoe lang voordat je ongesteld wordt na utrogestan?

Recommended Posts

Posted

Hoi allemaal.

Ik heb geen ervaring mee...met de bolletjes utrogestan.Ik heb ze deze maand gebruikt en sinds gisteren gestopt(nadat mijn test negatief was).

Dus mijn vraag is nu: Hoe lang duurt het voordat ik weer ongesteld word? Ik snap wel dat bij iedereen wat anders is,maar dan nog aan wat moet ik denken 1-2 dagen of 1-2weken???Geen idee...

Groetjes, Violeta

Posted

Hoi Violeta,

Balen dat het niet gelukt is! Ik werd 3 keer een paar dagen na het stoppen ongesteld, 2 of 3 dagen.

Sterkte!

Caroline

Posted

Hoi Violeta

Normaal gesproken wordt je 2 a 3 dagen na het stoppen van Utrogestan weer ongesteld.

Groetjes

Daniella

Posted

Hoi Violetta,

Ik werd twee dagen na het stoppen ongesteld. Ik moest op dat moment tot drie weken na TP doorgaan met de bolletjes (AZM houdt testdatum van drie weken na TP aan bij cryo's). Nadat ik stopte werd ik dus na twee dagen ongesteld. Waar ik je even voor wilde waarschuwen, is dat het wel veel heftiger was dan normaal. Niet dat het veel pijn doet ofzo hoor. Maar ik schrok van de hoeveel bloed die ik verloor (meer dan normaal) en ik verloor ook een heel stuk baarmoederslijmvlies (10-15 cm lang). Dat is heel stug weefsel. Sorry voor het ranzige verhaal..... Maar ik schrok toen een beetje en wist niet wat het was, dus wilde je even 'waarschuwen'.

Succes met de volgende poging!

Posted

hoi Violetta

kan per persoon per poging verschillen hoor, 2x door de bollen heen gaan menstrueren en 1x de dag nadat ik ermee gestopt was.

groetjes

Babeth

Posted

Bedankt allemaal! Ik had 2 dagen geleden owijs veel pijn in mijn buik,echt dacht ik, ik word NU ongesteld,maar door de bolletjes dus niet,gister gestopt maar ik heb nog geen ongi pijn,ik voel niks(en ik voel altijd pijn),vandaar mijn vraag hoe lang het duurt!

Ivfsh ik hou het in de gaten of het veel zal zijn(dan normaal). Jij had wel tp en ik niet,dus ik verwacht geen "rare" dingens ;),maar veel bedankt voor de uitleg,in ieder gevaal als het zoiets gebeurd hoef ik niet te schrikken!

Groetjes

Posted

Hoi,

Ook ik word dwars door de bolletjes heen ongesteld. Dit keer voelde het ook heel anders en kwam het mega onverwachts. Ik had gewoon het gevoel dat het gelukt was, dus de klap kwam ook erg hard aan. Ik heb anders altijd mega veel krampen moet veel napoxen innemen om mezelf staande te houden. Maar nu heb ik niks nodig, vreemd.

Bij anderen hoor je pas (nadat ze gestopt zijn met de bolletjes) dat ze na een paar dagen ongesteld worden. Overal is het weer anders.

Hou het wel even in de gaten !

Liefs Gerlinde

Posted

De eerste keer werd ik dwars door de bolletjes heen ongesteld. De tweede keer met de bolletjes alleen heel licht bloedverlies en toen ik stopte werd ik de dag erna ongesteld.

Kan per persoon dus ook nog verschillen hoe het per keer gaat.

Yonne

Posted

Nou,ik ben zelf ook erachter gekomen :),2 dagen daarna ongesteld geworden.Ik was zoo bang dat er misschien 2-3 weken duurt (maand overslaan),gelukkig niet!

Posted

Bij mij 3 dagen na de bolletjes, en een stuk heftiger dan normaal. In het ziekenhuis hadden ze gezegd dat ik op 2-3 dagen moest rekenen, en als ik zo eens lees wat de andere dames gepost hebben klopt dat wel zo'n beetje!

Gr. Barbara

Posted

Hallo dames,

Nou mijn ongi is vandaag ook gekomen hoor! Dus ik kan weer opnieuw beginnen met Progynova en dan wachten tot de uitgangsecho voor een nieuwe (cryo)poging.

Liefs,

MBM

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use