Ga naar inhoud

Wachtbankje oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik moet ook dinsdag testen en als het positief is donderdag weer.

Moet de bollen tot donderdag gebruiken.

Ben ook aan het nadenken of ik eerder ga testen, durf niet zo goed.

Liefs Esther

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Jaatje,

Fantastisch nieuws! Gefeliciteerd!!!! Ziet er allemaal super goed uit, dus genieten maar!!

Aan de andere meiden: veel wachtsucces, het wordt spannend blijkbaar. Ik denk dat ik stilletjesaan naar het novemberbankje ga verhuizen (hoewel de ww toch wel nog altijd gedeeltelijk binnen oktober vallen als alles goed gaat). Ik zal toch regelmatig ga piepen op dit bankje want die spanning maakt mij ook nieuwsgierig en ik gun het IEDEREEN van harte :-)

Trouwens, nog een vraagje: na zo'n tp ongesteld worden (ik wens het niemand toe), hebben jullie dan ook zo'n korte menstruatieperiode? Bij mij is het maandag begonnen (dinsdag pas echt doorgezet) en lijkt nu al voorbij. Normaal is dat bij mij bijna 7 dagen, maar nu lijkt het heviger en ook korter te zijn. Is daar een verklaring voor?

Ook nog altijd vraagje: zijn 2 cryo's plaatsen altijd beter dan eentje? Omdat de kansen veel lager liggen bij een cryo dan een embryo?

liefs,

Ellen

Geplaatst
Ik moet ook dinsdag testen en als het positief is donderdag weer.

Moet de bollen tot donderdag gebruiken.

Ben ook aan het nadenken of ik eerder ga testen, durf niet zo goed.

waarom moet je twee keer testen esther (denk dat iedereen wel vaker test bij een positieve test puur voor je eigen bevestiging)

is dat beleid van t ziekenhuis?

Liefs Esther

Geplaatst

Beleid van ziekenhuis is op wachtdag 12 testen(bloed) als deze positief is kijken ze 2 dagen later of het hcg hormoon mooi gestegen is.

Ik ben erg bang om eerder te testen ook omdat ziekenhuis ook al op wachtdag 12 test.

gr esther

Geplaatst

Jaatje,

Jaaaaaaa!!! Yes, je bent zwanger van 1 cryo topper!!!

Wat een geweldig bericht!

Je hcg is hoog zeg, misschien is ie zich wel gaan delen, wie weet?

Ellentrik,

Er is een topic over het terug laten plaatsen van 1 of 2 embryo's en/of cryo's.

Het kan zijn dat je menstruatie anders is. Het is een gestimuleerde cyclus geweest en hierdoor is je lijf misschien door alle hormonen wat van slag geraakt?

Geplaatst
Beleid van ziekenhuis is op wachtdag 12 testen(bloed) als deze positief is kijken ze 2 dagen later of het hcg hormoon mooi gestegen is.

dan is eerder testen misschien niet zo handig. bij mijn ziekenhuis moet je op dag 15 zelf testen en de uitslag doorbellen. vind t echt heel spannend. gelukkig tot zondag nog voldoende afleiding

Ik ben erg bang om eerder te testen ook omdat ziekenhuis ook al op wachtdag 12 test.

gr esther

Geplaatst

Hihi Ricklover en doortje....ben benieuwd wie het meest ondeugend is van dut stel....hihihi....

Jaatje!!!!jippyyayeeeeehhhh

Geplaatst

Hee Dames.

Vandaag de vorderingen van de emmy's doorgekregen had op een betere kwaliteit gehoopt. Kan een B of C kwaliteit ook nog een A kwaliteit emmy worden???

7x 4 cellig B kwaliteit

1x 2 cellig B

1x 3 cellig B

1x 4 cellig B

1x 5 cellig B

1x 7 cellig B

3x 5 cellig C

1x 6 cellig C

1x 8 cellig C.

Nu zeiden ze ok dat die van 7 en 8 cellig veels te snel gingen.

Geloof wel dat er meerdere zwanger zijn geworden van een B of C toch??

3x 5 cellig C

Geplaatst

Hoi Suus,

Wat een lijst met veel embryo's!

Wij hebben nooit te maken gehad met een a, b of c kwaliteit.

Wij kregen te horen hoeveel cellen ze waren en of dat er fragmentatie was etc.

Dus ik kan je vraag helaas niet beantwoorden.

Mijn vriendin is destijds zwanger geworden van een embryo dat op dag 3 na punctie 4 cellig was.

En dit is een mooie gezonde knul geworden!

Geplaatst

Suus, wat krijg je dat uitgebreid! Ik heb nooit geweten hoeveel cellig of a of b kwaliteit , dus kan je niet verder helpen. Maar het zijn er iig veel, dus moet er wel een goede tussenzitten lijkt me!

Geplaatst

Hoi meiden,

@Jaatje, gefeliciteerd meid, helemaal super! Kan je er al een beetje van genieten?

@Suus, wat een uitgebreid lijstje zeg! Heb je morgen de terugplaatsing? Dan kan er toch nog wat veranderen? Maak je er niet teveel druk over hoor!

Meiden er word zoveel geschreven, wat gezellig! Het is wel moeilijk om op iedereen te reageren, domweg omdat ik het dan al niet meer weet! Sorry! Ik denk dat ik een paar keer per dag moet gaan kijken, dan is het veel makkelijker!

Ik heb vandaag de punctie gehad, shit wat was het spannend. Het zag er helemaal niet goed uit omdat ik maar weinig follikels had (wat past bij mijn verhoogde fsh). We hoopten op een stuk of 3 in het meest gunstige geval! Ik had er 7, ik ben helemaal blij met dit resultaat! Toen ze ging kijken met de echo, dacht ik het al te zien dat het wat voller was bij mijn stokjes! Nu maar hopen dat er een paar rijpe bij zitten, dit zegt natuurlijk ook nog niet alles. Toch voelde het vandaag even als de hoofprijs en heb ik een traantje gelaten, zo blij was ik!

De afgelopen dagen waren zo K! We hebben veel stress gehad om het aantal en waren bang voor een grote teleurstelling. We zijn al die tijd zo positief geweest, maar nu waren we allebei geknakt! Nu wachten tot zondag, dan horen we of er bevruchtingen zijn!

Duimen!!!!

Fijne avond lieve meiden!

Geplaatst

Mia,

Wat super dat er 7 eicellen gevonden zijn!

Ik leef vanachter mijn laptop met je mee.

Succes meid!

Geplaatst
Hoi meiden,

@Jaatje, gefeliciteerd meid, helemaal super! Kan je er al een beetje van genieten?

@Suus, wat een uitgebreid lijstje zeg! Heb je morgen de terugplaatsing? Dan kan er toch nog wat veranderen? Maak je er niet teveel druk over hoor!

Meiden er word zoveel geschreven, wat gezellig! Het is wel moeilijk om op iedereen te reageren, domweg omdat ik het dan al niet meer weet! Sorry! Ik denk dat ik een paar keer per dag moet gaan kijken, dan is het veel makkelijker!

Ik heb vandaag de punctie gehad, shit wat was het spannend. Het zag er helemaal niet goed uit omdat ik maar weinig follikels had (wat past bij mijn verhoogde fsh). We hoopten op een stuk of 3 in het meest gunstige geval! Ik had er 7, ik ben helemaal blij met dit resultaat! Toen ze ging kijken met de echo, dacht ik het al te zien dat het wat voller was bij mijn stokjes! Nu maar hopen dat er een paar rijpe bij zitten, dit zegt natuurlijk ook nog niet alles. Toch voelde het vandaag even als de hoofprijs en heb ik een traantje gelaten, zo blij was ik!

De afgelopen dagen waren zo K! We hebben veel stress gehad om het aantal en waren bang voor een grote teleurstelling. We zijn al die tijd zo positief geweest, maar nu waren we allebei geknakt! Nu wachten tot zondag, dan horen we of er bevruchtingen zijn!

Duimen!!!!

Fijne avond lieve meiden!

Mia, spannend joh!! Ik duim en bid voor je mee!!! 10-10-10 is ook wel een leuke datum voor tp!

Liefs

Geplaatst

Mia, wat spannend en wat fijn dat het er 7 zijn, nu duimen we voor een een paar toppers!!!!!

Het is nog niet te bevatten en ik vind het allemaal nog heel spannend! Succes met wachten de komende tijd!

Geplaatst

Ellentrik ik heb geen ervaring met cryo tp,bij mij in het zh zeggen ze dat meerdere embryoos tp is geen echt reden voor grotere kans,maar ik denk toch van wel.Bij mij zijn gewoon een beetje tegen meerlingen,daarom zeggen ze dat,denk ik.Mag je kiezen? Lijkt mij ook een moeilijk beslising!Toch zal ik tweeling geweldig vinden ;)

Jaatje wat goed meis,Van harte!!!!!!! :confettistars: Op naar de echo!

Nano ik moet de bolletjes tot mijn echo zeker gebruiken en daarna pas hoor ik of het nog nodig is.

Zo te lezen wordt dinsdag een spannende dag!Vele moeten testen!Zet hem op meiden!!!!We gaan voor groen!

Meiden,ik heb vandaag weer bloed geprikt en de waarde is van 153 naar 215 gestegen (ik weet niet wat er mis is met mij,ik vind het dood eng,ik had het hoger verwacht,de zuster zei dat er ook hoger gekunt maar dat het goede waarde is.Ik lig de hele middag op de bank en ik voel zo spaning in mijn buik.Morgen afspraak maken voor de echo,ik mag nog een keer bloed prikken zeg ze maar het geef niet zo veel zin zeg ze.

Geplaatst

Mia wat een mooie opbrengst!Ik duim voor je dat ze allemaal bevrucht worden en lekker gaan delen!!!!Rust maar lekker uit nu!Succes!

Geplaatst

jaatje>super gefeliciteerd....geweldig

mia>7 is toch goed....en er zitten vast toppers tussen

violet>o wat spannend allemaal,maar geniet er wel van je bent gewoon lekker zwanger en op naar de echo

andere dames nog veel succes met wachten of wat dan ook

liefs janine

Geplaatst

Jaatje, super! Gefeliciteerd!

Mia, je hebt het super gedaan, je mag even een traantje laten hoor, alle emoties komen er dan toch ineens uit! Ik duim voor je dat je mooie bevruchtingen hebt!

Meiden, ik heb er vanmorgen een testje tegenaan gegooid, wd10, en heeeeel licht positief. morgenochtend weer testen. Ik mag eigenlijk ook pas officieel testen dinsdag..wd15 maar ga elke dag testen tot dan.

Over de bollen ik moest ze 10 dagen gebruiken vanaf de dag van tp, dus ik heb gisteravond de laatste gebruikt. Elk ziekenhuis heeft echt zn eigen regels wat dat betreft.

Violeta, het ziet er goed uit meis! Als je zelf nog een keer bloed wilt laten prikken moet je gewoon doen hoor! Het gaat om jouw lijf en gemoedsrust. Liefs

Geplaatst

Violeta,

Dit is toch een mooie stijging!

Kan me er wel iets bij voorstellen dat je spanningen voelt in je buik.

Het is en blijf een wonder om zwanger te mogen worden!

Succes en ik hoop dat het goed zal blijven gaan, daar duim ik voor!!!!

Jet,

Dit is een super bericht!

Op Wd 10 al een licht positieve test, super zeg!

Nu hopen dat die tweede streep donkerder zal gaan worden.

Succes!

Geplaatst

Bedankt lieve meiden!

@Violeta, als ze zeggen dat het goed is, niet twijfelen. Ik kan me voorstellen dat je hoger inzet, maar stiekem toch maar even genieten!

@Jetje, jeetje meis, wat spannend, klinkt goed!

Kissie Mia

Geplaatst

Hi Jetje... dat klinkt al wel goed toch?. Spannend zeg. Hopelijk wordt de test steeds positiever. Ik mag pas dinsdag testen en ik durf het nog niet aan hoor..

Geplaatst

hey..

Ik kom ook op dit bankje zitten..

Ik heb vandaag een tp gehad van 2 embryootjes maar met mindere kwaliteit.

Dus hoop dat het goed komt!

Groetjes Yvonne

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden