Ga naar inhoud

Wachtbankje oktober

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je Witje! Hoe gaat het met jou? Jou eerste week zit er al bijna op, is het goed te doen?

Kissie Mia

Geplaatst

Mia, ik duim met je mee dat je heel goed nieuws krijgt straks!!

Sas, de lange wachtweken beginnen, spannend zeker nu je AH hebt gehad. Geeft toch wel een extra spanning denk ik?!

Geplaatst

Zo deze dag is ook weer begonnen.

Nog niets rood te bekennen en de zwangerschapstesten liggen ook nog op de tafel.

Heb me in kunnen houden.

Straks lekker ff naar het strand.

Voel me wel raar, ben ook erg kortaf tegen mijn dochter en man.

Zal de stress wel zijn.

Lieve groetjes Esther

Geplaatst

Mia ik hoop dat je een moiie embryo(s) in je buik krijgt straks!Succes!Nog een uurtje en dat weet je het,wat spannend!!!

Sas veel succes met wachten!Op naar een positieve uitslag!

Ester wanneer denk je ga je testen?Ik zal het niet kunnen laten als ik thuis testen heb.Ik heb ze express toen niet van te voren gekocht.En niet schrikken als het negatief is,ok?Ik heb maar twee keer negatief getest,de tweede keer was nog witter dan in de verpakking,en toch positief met de bloed uitslag!

Witje je bent op de helft,hoe voel je je?

Wish gaat het ook,voel je nog steeds niks?

Lieve Lot!Een voorzichtige felicitatie van mij!Ik weet hoe je je volet,zo onzeker hoewel nooit zwanger daarvoor ben geweest!Bij mij duurt het ook paar dagen om te beseffen.Ik heb me ook niet aangemeld bij uitgerekend topic....ik wacht ook eerst de echo!

Ik hoop van harte dat we straks samen door kunnen kletsen in de topics voor zwangere vrouwen! ;)

Groetjes,Violeta

Geplaatst

He meiden,

ben net gebeld. Om 09:40 al, dan schrik je toch (zou tussen 10 en 11 zijn). Er waren 3 embryo's ontstaan, waarvan twee 8 celligen. We hebben vanmiddag de terugplaatsing van 1 en er gaat er 1 in de vriezer!

Met mijn weinige eicel voorraad is dit helemaal niet slecht! Vorige keer had ik maar 1 goeie, wat wel tot zwangerschap heeft geleid! Ik ben helemaal tevreden!

eshter, ik ben benieuwd of jij je kan bedwingen!

Kissie Mia

Geplaatst

Het is zo een dubbel gevoel.\

Aan de ene kant wil je testen want je wil het weten maar aan de andere kant het gevoel van het zou zo kunnen zijn is zo een lekker gevoel.

ben zo bang om teleurgesteld te raken.

Dus ik kan me nog bedwingen.

Liefs Esther

Geplaatst

hoi dames

Mia, wat een goed nieuws!!!!! op naar de tp, de wachtweken zijn dan weer een feit maar het begin is er dan meis....heeeeel veel succes!!!!

Esther, wat knap dat je je nog kan bedwingen, ik snap je angst om een teleurstelling wel hoor maar ik heb echt goede hoop voor je!!!

Lot, van harte gefeliciteerd, ik begrijp je voorzichtigheid maar al de eerste test is binnen, super!!!!! wanneer je je ergens aanmeldt of niet....volg lekker je eigen gevoel! maar van mij een felicitatie en een duidelijke test direct is erg prettig!!!!

alle andere wachtenden....heel veel succes meiden!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Esther ben nog steeds hard aan het duimen. Ik begrijp het gevoel van, daarom heb ik 1 dag voor de officiele testdatum getest toen kon ik het echt niet meer houden.

Mia wat een goed nieuws en een cryo dat is toch een extra kans.

Lot nu maar hopen op een hoge hcg waarde, dat zou mooi zijn.

Geplaatst

Esther, ik snap je gevoel, het is toch een soort zelfbescherming. Ik duim voor je meid!

Mia, wat een top nieuws!

Lot, een voorzichtige felicitatie van mij!

Ik denk dat ik mezelf nu ook groen mag maken. 4 dagen getest en 4 dagen positief. Vandaag wd13 dus ja... ik denk dat ik zwanger ben..(zeg ik héél voorzichtig.)

ik test morgen en dinsdag nog en als het positief blijft mag ik dinsdag de gyn bellen! Het is zo onwerkelijk allemaal, ik kan het nog niet geloven.

Fijne zondag allemaal meiden.

Geplaatst

Hallo Meiden.

Spannend he allemaal?

Ik hoop zo voor dege die posietief getest hebben dat het goed blijft gaan.

Ik duim voor jullie.

voor de gene die de tp hebben duim ik net zo hard.

en voor de gene die een teleurstelling te verwerken hebben heel veel sterkte.

Vandaag zijn we niet gebeld dus groen licht morgen naar Tilburg voor de tp ben zo blij en zo gespannen ik hoop dat het nu wel tot een voldragen zwangerschap mag leiden.

Hoe wel ik nerveus ben ben ik gek genoeg de rust zelve niet zo heel veel last van de hormonen gehad.

maar ook genoeg afleiding gezocht weet je wat helpt een ikea kast in elkaar zetten dan kun je nergens over na denken hahahahaha.

sterkte succes en kracht gewenst voor een iedere die het nodig heeft.

xxxx

Geplaatst

Goedemiddag!

@ Mia: succes zometeen, je zit vast al in het zkh! En waarom ik eerder heb getest? Ik wilde niet langer wachten, had vrijdagavond het gevoel dat ik ongi zou gaan worden en dus dacht ik zaterdagochtend: als het dan toch mis is kan ik het beter nu weten en niet nog vier dagen die spanning. Pakte dat even anders uit!!!!

Ik heb overigens vanochtend opnieuw een test gedaan, die van gisteren was de "vroege, gevoelige" test van Predictor, dus ik dacht vanochtend ik doe ook nog een gewone, waar ik eerder nog nooit en goed resultaat mee heb gehad en wat denk je: de teststreep werd al bijna roze toen, even plastisch uitgedrukt, de straal er nog over heen liep..... Mijn big smile houdt ook vandaag aan, we zijn weer een heel klein stapje verder! Ik weet nu ook zeker dat mijn hcg stijgt, mijn borsten zijn met de dag pijnlijker!

@ Esther: tip? test maar gewoon, dan ben je de spanning kwijt, het heeft mij (logisch, gezien het resultaat) enorm opgelucht. Je verandert er toch niets meer aan het is nu zoals het is.

@ Violeta80: ik hoop voor ons alletwee dat we 8 maanden lang in het juni 2011 forum kunnen kletsen over kinderwagens, pijnlijke borsten enz enz en gewoon mogen genieten van een onbezorgde zwangerschap. Fingers crossed!

@ Jetje: gefeliciteerd! en vasthouden!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Mia,

Yes, jullie krijgen een topper terug en er gaat er ook nog eens 1 de vriezer in!

Welkom op het officieel lijstloze wachtbankje van oktober! Hihi!

Lot,

Joehoe, je schrijft je naam in een geweldig mooie kleur!

Wat fantastisch, hoop dat het hcg blijft stijgen.

Succes!

Louise,

Hahaha, een Ikea kast in elkaar zetten. Dat is een goeie!

Fijn dat je een tp zal gaan krijgen, toi, toi, toi!

Jetje,

Wowie, je blijft positief testen, geweldig zeg!!!!

Violeta,

Ik voel niks, ook niet van de Pregnyl.

Het blijft dus wachten, wachten, wachten......

Hoe voel jij jezelf?

Geplaatst

Meiden wat een spanning weer hier...krijg er plaatsvervangend de kriebels van!

Esther...nog even! Knap dat je nog niet test maar ik snap het ook wel. Ik durfde het ook niet, zolang je nog niet negatief getest hebt mag je nog hopen hé!

Voor degenen die positief getest hebben...van harte gefeliciteerd! En nu op naar de 1e echo. Wat zal dat onwerkelijk zijn. En de rest op het wachtbankje...keet the faith!

Geplaatst

Hoi oktober wachtdames.

Ik meld me maar eens hier. Dinsdag a.s. ga ik de wachtweken in. Wij hebben dan onze 4e en tevens laatste iui-poging. Ik ervaar deze als de meest spannende, want dan wordt het ivf.

Ik heb niet alle verhalen hier gevolgd, maar in ieder geval veel succes alvast voor alle dames hier!

Groet van Ellie

Geplaatst

Hoi Ellie,

Welkom!

Hoop dat de iui deze keer wel zal gaan lukken.

Als ik vragen mag wat is de rede dat jullie dan over gaan op ivf?

Geplaatst

Ja hoor ik heb onze emmie aan boord! Ben blij! We zijn nu even lekker aan het lezen in de zon, heerlijk!

Bedankt voor jullie steun meiden!

Geplaatst

Wish, mag je gerust vragen hoor!

Ik ben niet meer de jongste (39 geworden in juli) en heb 2 endometriosecystes aan mijn linkereierstok. Ben ik in november 2009 aan geopereerd, maar ze waren binnen 2 maanden weer terug. Tevens slikt mijn man antidepressiva. Hij is erfelijk belast, en kan door de medicijnen soms moeilijk zaad produceren.

Aanvankelijk zouden we drie pogingen kunnen doen. Dat werden er al snel 2 toen de cystes bleven groeien en ik op mijn rechtereierstok ook nog gewone cystes kreeg. Deze verdwenen gelukkig weer.

De tweede iuipoging ging niet door , omdat er geen zaad was. Vervolgens hebben we zelf de volgende dag geklust en waarempel, ik was zwanger! Helaas ging het in de 4e week al mis.

Toen mochten we na overleg nog 2 pogingen wagen.

Eigenlijk heb ik dus dinsdag iuipoging 3.

Ehhh, snap je het nog? Sorry voor het misschien verwarrende verhaal, maar duidelijker weet ik het even niet te schrijven.

Ik lees dat je een cryoterugplaatsing hebt gehad op 4 oktober. Ik ga heel hard duimen dat het maar gelukt is, want jij hebt ook al heel wat achter de rug!

Groet van Ellie.

Geplaatst
hallo Dames,

Ik heb de afgelopen dagen in alle stilte meegelezen en wat is er veel gebeurd. Ik heb bewust afstand genomen, maar leef uiteraard heel erg met iedereen mee. De dames met een mislukte poging, heel veel sterkte weer. Altijd een grote domper als het weer niet gelukt blijkt te zijn. De dames met een positieve test, gefeliciteerd en heel hard duimen dat het goed mag blijven gaan.

En ikzelf...... ik kon niet tot dinsdag wachten en dus vanochtend een test gedaan......en om eerlijk te zijn, zo'n snel en overduidelijk positief resultaat heb ik nog nooit gehad!!!!!!!! Maar ik blijf HEEL ERG met mijn voeten op de grond, ben nog nooit verder gekomen dan 8 of 9 weken zwangerschap, dus ik hou een enorme slag om de arm. Eerst dinsdag alsnog de bloedtest en hopelijk is mijn hcg echt mooi hoog...... en ik herhaal mijn quote van twee weken geleden:

mocht ik 12 oktober nog steeds positief testen dan ga ik me niet direct overhevelen naar het "Uitgerekend in juni 2011" -forum. Ik zie veel te vaak in de andere "uitgerekend" forums de berichtjes over elkaar heen rollen van wel zwanger en alle felicitaties van dien, naar diepe, diepe teleurstellingen. Ik wacht het af tot ik goede echo's heb gehad met kloppende hartjes (of eentje natuurlijk). Ik zou het het liefst van de daken wilt schreeuwen, maar het is die eerste drie maanden nog zo vreselijk kwetsbaar.

Dit neemt niet weg dat ik vandaag de hele dag met een big smile heb rondgelopen. Ik heb iig de zekerheid dat puncties, bevruchting en innestelling werkt, nu hopen dat het eindelijk een keertje nog 8 maanden blijft zitten. Vanaf nu is elke dag er eentje. Ik leef met de dag en we zullen zien! Duimen jullie mee?

Liefs,

Lot

Lot meis, gefeliciteerd!!!!! vindt het zo fijn, nog leeftijd genoot zwanger! je bent toch ook 41 of 42? ik hou ook een slag om de arm hoor! maar ik geniet. Als

het fout gaat, dan heb ik dat tenminsten te pakken.

ik heb geen boedtest, dus weet mijn HCG niet. Maar het boelt goed tot nu toe. Heb bijna geen kwaaltjes maar was gisteren wel voor het eerst misselijk.

21 okober de eerst echo, zal wel super spannend wezen. Ik weet dat er dan een hartje te zien moet zijn. Maar weet ook uit ervaring dat je er dan nog niet bent (vorig jaar een super echo gehad met een vitaal beebje op schema met een goed hartslag..., helaas was het 3 weken later gestopt)

andere meiden veel succes met testen en wachten! ik hoop dat er veel bij uitgerekend juni komen!

liefs joske

Geplaatst

Hi Joske,

Ja, ik doe het ook stapje voor stapje, vandaar dat ik het 12-weken wachtbankje heb geopend!

Ben heel benieuwd naar het hcg dinsdag....

Afwachten maar!

Liefs, Lot

Geplaatst

Hoi Sas

Fantastisch meid 2 cryootjes teruggeplaatst.

Hoop dat dat kleine beetje hulp (AH) je nu een positief resultaat zal geven.

Mag ik vragen waarom je daar nu voor gekozen hebt?

Ik heb er zelf namelijk ook aan zitten te denken om het te doen deze keer.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

@Mia: Wat een goed nieuws voor je. 1 emmie teruggeplaatst en ook nog 1 cryootje.

Hoop dat dit hem gaat worden voor je. Heel veel succes gewenst met je wachtweken.

@Jetje: Dat klinkt idd heel positief. Fantastisch meid. Alvast een voorzichtige felicitatie.

@Louise: Fijn dat je morgen je TP hebt. Krijg je er 1 of 2 teruggeplaatst? Of misschien hoor je dat morgen pas?

Iig heel veel succes met je wachtweken.

@Ellie: Alvast heel veel succes dinsdag met je laatste IUI.

Hoop dat dit hem gaat worden en dat IVF dan niet meer nodig zal zijn.

@Esther: Houdt het nog even vol tot dinsdag. Heel veel succes.

Groetjes

Daniella

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden