Ga naar inhoud

Wachtbankje oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wish super dat je een positief gevoel over hebt gehouden aan dit gesprek. Vind het mooi om te lezen hoe je jezelf weer bij elkaar hebt geraapt en weer positiviteit hebt gevonden om door te kunnen gaan! Succes bij de komende cryopoging!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen allemaal!

Babeth, tijdje geleden, zie dat jij in november aan de beurt bent... Hoe is de zomer geweest (ik zat op hetzelfde wachtbankje als jij de vorige keer).

Wish, ook met jou heb ik al eerder op een wachtbankje gezeten. Ik begrijp dat je nog 2 cryos hebt. Worden deze per 2 teruggeplaatst? Ik zag ook dat dit jouw 4e icsi is, betaal je deze zelf? Ik wil je heel veel succes wensen en houd dat goede gevoel vast samen met jouw man!

Lekker genieten van het weekend, allemaal! Ps dus dan moet ik ook maar aan de sop;) of telt trap schuren ook mee?

Geplaatst

Wish goed om te lezen dat jullie en de arts er zo optimistisch instaan.

Dat geeft een mens moed.

Toen ik zei dat ik de moed had opgegeven riep de arts ook meteen dat we niet moeten opgeven en dat geeft dan een boost positieve energie.

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Weer even een update van ons.

vanmorgen evaluatie gesprek met ivf arts gehad.

En ondanks dat alles moezaam is verlopen is het een goede poging geweest, wel niet zwanger maar de poging goed.

helaas is er een wachtlijst voor cryo terugplaatsing dus moeten we wachten tot februari.

maargoed misschien ook wel lekker.

Zit nog wel met het dilema als er 2 goed ontdooien, 1 of 2 terug plaatsen.

maargoed daar kunnen we nog ff over nadenken.

Lieve groet en fijn weekend Esther

Geplaatst

Hoi dames,

heb al die tijd meegelezen, zat aan het begin van deze maand ook op het wachtbankje, ging toen op vakantie en de dag dat ik wegging werd ik helaas ongesteld, had hier ook al gemeld dat ik negatief getest had die dag ervoor en wist toen al genoeg. Gelukkig ging ik op vakantie en kon ik mijn gedachten verzetten. Bij terugkomst werd mijn laatste rietje ontdooid met 2 cryo's en die zijn toen beiden teruggeplaatst. Nou kreeg ik op dag 4/5 een beetje bruinverlies en ik werd alweer bang en dacht nee he, maar vond het wel gek en ook nog vroeg. Toen heb ik op wachtdag 5 een test van kruidvat gedaan (2 voor 5) en ik zag een heeeeeeeeeel licht streepje dat vond ik wel raar maar ook spannend en ik kon me vanaf toen niet meer inhouden en heb elke dag erna getest, en elke dag werd het streepje donkerder!! Nu zit ik twee dagen voor mijn NOD en dacht ik wil die clearblue digitaal proberen dus die heb ik net gedaan en hij geeft gewoon zwanger 1-2 aan!!!! Ik kan nog niet echt blij zijn omdat ik een beetje bang ben, zondag dus NOD en dinsdag de bloedtest in het ziekenhuis. Dat wou ik jullie toch even melden zo aan het eind van dit wachtbankje. Dat er nog vele dames mogen volgen!!

Ik lees zeker mee hoor, veel succes/sterkte allemaal!

:wav:

Geplaatst
Daniella,

Tja, dat 'geluk'. Dit kun je helaas nergens kopen.....

Maar we zijn in ieder geval blij met dit gegeven.

Dit geeft ons toch wel een boost om met goede moed door te kunnen gaan.

Zolang de gyn positief is, blijven wij dit ook.

Ook al is dit het meeste van de tijd niet makkelijk om te blijven. Poeh zeg, het valt ons soms echt zwaar om hoop te houden.

Maar omdat de wens om samen een kindje te mogen verwachten zo groot is, kun je de hoop en positiviteit wel weer gevonden krijgen.

Hoe gaat het nu met jou?

Hoi Wish

Nee, dat "geluk" kan je helaas nergens kopen. En net wat je zegt is het heel moeilijk om positief te blijven na de zoveelste teleurstelling.

Mij valt het ook zwaar om die hoop te houden, maar de wens is zo groot dat de hoop iedere keer weer terugkomt.

Helaas heb ik geen cryootjes meer over, maar vol goede moed gaan we eind november weer starten met een nieuwe behandeling.

Nogmaals heel veel succes met je laatste cryootjes en ik hoop dat dit ze gaan worden.

Liefs

Daniella

Geplaatst

Hallo meiden

Ik mag melden dat me hcg verdrievoudigd is zoals het hoort dinsdag was die 94.1 en vandaag 300.1 ben dus zwanger!!!!

Ben wel heel voorzichtig hoor.

Heb een klein vreugde dansje gemaakt.

18 november hebben we de eerste echo.

heel raar allemaal.

xxx

Geplaatst

@Louise: Wat fijn meid dat je HCG zo goed gestegen is.

Kan me voorstellen dat je nu wat meer gerustgesteld bent.

Nogmaals van harte met je zwangerschap en probeer ervan te genieten.

@Sheenara: Dat zou toch fantastisch zijn als je zwanger bent.

Heb je geen pregnyl gespoten, want dat heeft invloed op je test.

Van mij alvast een voorzichtige felicitatie en op naar een positieve bloedtest.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

@ daniella, ja ga het proberen! dank je. Succes voor november met je 4e ICSI!

@ Ellen, dank je wel, spannend jij morgen een TP van 2! Succes!!

Geplaatst

Och lieve meiden,

Hier zit nu een emo muts achter de laptop.

Bedankt voor jullie lieve en vooral veel steun gevende berichten!

Dit doet me ontzettend goed.

KayKay,

Yep, vanaf de vierde poging mag je het zelf bekostigen. Alles kost geld, van stimuleren t/m de punctie tot tp en ook een cryo tp moet je betalen.

Hoe gaat het met jou?

Begrijp ik dat je nu ongesteld bent (ben blond) omdat je aan de poets bent. Of ja, aan het schuren. (ook dat telt mee hoor)

Esther,

Wel balen hoor dat jullie nu tot februari moeten wachten. Vind dat zo'n grote klets! Sorry, maar ik zou hier dus echt niet tegen kunnen, dit is ook één van de vele redenen dat wij naar een fertiliteitskliniek zijn overgestapt.

Maar, als jij je hier wel prettig bij voelt is dit zeker prima! Sorry voor mijn 'uitbarsting'!

Sheenara,

JOEHOE!!! Je bent zwanger wat geweldig, van harte!!

Geplaatst

Louise,

Dit zijn de berichten die wij hier willen lezen, wat goed zeg dat het hcg flink is gestegen!

Van harte gefeliciteerd!

Na al die spanning kunnen jullie hopelijk gaan genieten!

Geplaatst

hallo meiden

Louise en Sheenara,

van harte gefeliciteerd met de zwangerschappen, op naar de eersete echo, ik hoop dat jullie een beetje kunnen geniten!

Danielle, wat fijn te lezen dat jullie ook weer snel doorkunnen en mogen! dat het nu maar mag gaan lukken hoor.

Wish, ook hier mijn gelukswensen voor jullie laatste cryootjes

Ellen, jij hebt dit weekend de cryo-tp, heel veel succes!

Kaykay, de zomer zijn we doorgekomen maar niet vragen hoe, net of het langs me af ging, ik merkte toen ik de uitgerekende datum (4-7-2010) voorbij was het wat lichter in mijn hoofd werd.

het gaat nog weleens mis hoor maar over het algemeen overheersen de betere momenten. Wel merk ik dat ik niet meer de Babeth ben als ik was, gewoon anders zeg maar.

De komende kerst daar hik ik veel meer tegenop. Hoe gaat het mte jou nu?

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth,

Kreeg tranen in mijn ogen toen ik je berichtje las.

Ik ken je niet persoonlijk, maar natuurlijk ben jij de Babeth niet meer die je was.

Je hebt zoveel bagage in je rugzak gekregen, echter moet de rugzak wel draagbaar blijven en dit is niet altijd gemakkelijk of te realiseren en dit maakt wie je bent of gaat worden.

Je bent moeder geworden van 2 kanjers van zonen. Lars en Nick mogen blij zijn met jullie als ouders, dat zijn ze ook dat weet ik zeker!

Lieve Babeth, ik hoop niet dat ik je hier mee kwets. (Je kent me ondertussen toch wel een beetje)

Geplaatst

Esther@wel lang tot februari w8. Knap dat je het niet erg vind.

Sheenara@ doet zou fantastisch zijn een voorzichtige felicitatie.

Sylvie@geef nooit de moed op en blijf erin geloven. Hoe moeilijk het ook is.

Louise@ wat geweldig gefeliciteerd. Snap dat je nog voorzichtig bent.

Kaykay@schuren telt ook hoor.

Ellen suc7 met de cryo tp.

babeth@Jeetje meid wat een verhaal hier een dikke :knuf: Ik heb ook besloten om met iemand te gaan praten. Om te weten of ik het allemaal wel goed doe. En het lijkt me fijn om met iemand te praten die jou niet kent.

Recepten zijn binnen alleen staat er dat ik op 15-11 deca moet spuiten. En cd21 is 16-11 na het weekend maar vragen hoe het zit. Maandag zijn de medicijnen binnen.

Succes meiden.

En veel sterkte voor wie ik vergeten ben.

Geplaatst

lieve Wish en Raba

Raba, heel goed hoor dat je met iemand gaat praten, zelf merke tijdens mijn bezoeken aan de psycholoog de hele behandelingen toch ook veel met me gedaan hadden. Toen ik zwanger was dacht ik "de ellende" vergeten te zijn, en zo voelde het ook echt. Echter toen ik na het verlies van onze jongens bij de psycholoog kwam merkte ik dat er behalver het verdiet om het verlies de behandelingen ook meespeelde.

Fijn dat jouw startdatum weer dichtbij komt, alvast heel veel succes!

Wish, je kwetst met er totaal niet mee hoor, integendeel, voel me ondanks het verlies toch ook een trotse moeder, alleen zijn mijn kinderen niet zichtbaar voor de buitenwereld....bedankt meid

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi Meiden

het lijkt er op dat het toch weer fout gaat heb vandaag wat rood/bruin bloedverlies gehad nu nog bruinige slijm word hier lichtelijk gestoord van had de afspraak gemaakt zodra er bloedverlies optreed gelijk bellen.

Bel je word er gezegd geloof dat we niks kunnen doen nu bel morgen maar met de IVF afdeling GRRRRRRRRRRRRRRRRR.

Dus gaan we dat maar doen.

Alle symtomen zijn er nog gevoelige borsten misselijk enz...

Ik hoop dat innesteling is maar ben er echt bang voor

xxx

Geplaatst

He Louise, wat een spanning nou weer, en wat duurt het dan lang voordat het maandag is. Ik duim voor je dat het niks ernstigs is.

Sterkte,

Lot

Geplaatst

Hoi Louise

Ik hoop dat het niets te betekenen heeft dit bloedverlies.

Waardeloos dat je nu pas morgen terecht kunt, zit je zolang in onzekerheid.

Heel veel sterkte en succes voor morgen.

Liefs

Daniella

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden