Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hopenlijk hoeft het helmpje toch niet annie.. duimen maar!!

Vandaag kwam bij ons de fysio weer voor het overstrekken van s-t-a-n dat is namelijk veel erger als eerst. Ze was het nu wel met ons eens en ze denkt dat het te maken heeft met dat hij meer wil dan dat hij kan, maar we zijn wel doorverwezen naar een kinderarts om er toch voor de zekerheid even naar te laten kijken. Moet maandag een afspraak maken. Ik vind het zelf ook wel fijn om er toch een arts naar te laten kijken, want de fysio geeft alleen tips met oefeningen. Die blijven we wel doen.

Hier ook nog geen tandjes door aan het komen.. wel overal op sabbelen.. spannend wanneer ze door gaan komen.

Fijn weekend allemaal.. wij gaan morgen een kinderstoel halen... wat gaat dat hard zeg!! Alweer 5 maanden.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Annie..vreemd..ik dacht ook net..had toch wat getypt gisteren?

Nou geluk dat Jesse nog geen 5,5 maand is...pffff

goed oefenen nog dus.

mooi dat de lampjes wat helpen...misschien nog een tip bedacht ik me net...als je nou een speentje aan zijn voorkeurs kant legt..

zo dat als hij op die kant wil draaien dat hij met zijn wang er op komt te liggen...

Ligt vast niet lekker lijkt me zón plastic hard ding...misschien dat hij zich dan weer om draait. Of een beetje ter hoogte van de nek. Hij moet natuurlijk niet te ver liggen dat het zich met draaien zo ver verplaatst dat hij er niet op ligt.

Misschien een idee om te proberen??

Peggy.. idd wel fijn dat er nu een arts naar gaat kijken..lijkt me best vervelend.

Zou mij erg onzeker maken denk ik...van wat en waarom?

We horen t wel wat hij er van zegt..ben benieuwd.

Kinderstoel...jaja..nog even ;-)

Fijne rest van weekend nog iedereen!

Geplaatst

Hoi meiden,

Met de voorkeurshouding gaat het wel de goede kant op, althans met liggen, zie nog niet echt resultaat. Hij ligt nu in bed ook veel vaker op de niet voorkeurskant en kijk regelmatig even 's nachts als ik wakker wordt. Maar wil waarschijnlijk te snel om nu al resultaat te zien. Al krijgt hij nu op de voorkeurskant aan de zijkant heb ik het idee een bobbel...volgende week komt de fysio weer, en als ik niet vertrouw bel ik vrijdag nog wel even.

Verder drinkt Jesse ineens sinds vrijdag zijn flesjes niet meer leeg. Het is altijd een ontzettende drinker geweest en ineens liet ie 20 cc staan...op zich niet erg maar het wordt steeds erger, moet soms blij zijn als die de helft van zn flesjes leeg drinkt...Hij doet verder niet anders, lacht veel en speelt. Maar toch maak ik me er wat zorgen over. Soms heb ik wel idee of die nu wat last van zn buikje heeft en ontlasting heeft ie ook iedere dag, ene keer wel heel dun andere keer goed en de andere keer weerdik....Vanmorgen was het echt zo huilen dat ik dacht bel de dokter. Maar zn flesje ging nu weer aardig liet 'maar' 20cc staan...dus houd het even inde gaten anders toch maar even langs.....En manon dat van die speen ga ik ook eens even proberen...

Peggy dus de fysio is weer langsgeweest voor overstrekken. Wanneer moet je naar de kinderarts?? is soms idd fijn als er even een arts naar kijkt, want idd de fysio doet niet veel dan alleen wat oefeningen doen. En wat voor kinderstoel is het geworden?

Wij hadden van mijn schoonouders een Bloom kinderstoel gekregen, erg moderne je moet er van houden, daar kunnen ze meteen al in omdat er een ligstand op zit...

Geplaatst

Annie als je het niet vertrouwd volg je gevoel he.. beter voor 'niks' even naar de dokter... anders hou je toch de onrust.. Maar misschien weer een regel fase.. dat heb je toch soms van die dagen.. Wel benieuwd hoe het verder gaat met de fysio..

Ik heb voor s-t-a-n- voor volgende week donderdag een afspraak bij de kinderarts. Spannend.

Wij hebben een beetje ouderwetse houten kinderstoel. (stijl riviera maison)

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

hallo allemaal,

hier gister voor het eerst de hele dag drama gehad!!!

kleine wilde echt niks.

wilde niet eten, ook voor het eerst, en schreeuwen, zo zielig had zelf de tranen in de ogen.

maar de dag ervoor had hij 's avonds de enting gehad, en begint ook nog last van de tandjes te krijgen, en hij kon niet poepen.

had hem al een zetpil gezet, dentinox gesmeerd, sab simplex gegeven, maar hij bleeg hard schreeuwen, afschuwelijk.

's avonds hem in badje gedaan, laten eten, en ja hoor, de poep tot in zn nek, kon hij weer het badje in...pffff.....en ik was al kapot van de hele dag met hem wiegen ed.

gelukkig was mn moeder 's avonds hier, en heeft me geholpen met het badje.

manlief had middadienst, en dan voel je je zo machteloos.

Annie als ze minder willen eten/drinken kan dat met de tandjes te maken hebben!

en kan ook zijn dat ze de speen weigeren.

wij hebben de trip trap alvast gekocht, een grijze met een zwart/wit kussen erin.

maar moet zeggen die Bloom vind ik ook erg mooi, ik houd wel van modern.

trouwens iemand al enig idee wat voor autostoel goed en handig is?????

groetjes X

Geplaatst

Ah poppie heb met je te doen.. ik heb helaas ook nog drift momentje van s-t-a-n wel bijna iedere dag een slecht moment.. denk ook dat de tandjes in aantoch zijn... hij heeft ook veel roode wangetjes en drinkt ze flesjes niet helemaal deze week. Nou ja het zullen wel fases zijn...

Sterkte he enne ik ken dat hoor... met tranen in je ogen zitten... vreselijk he!!! Het is het mooiste wat er is, maar ook heel pittig soms.

Veel liefs peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

zeker heel mooi, en...pittig haha.

hier ook hele rode wangetjes.

en iedere dag wel een jengelmoment...pffff.

heb ook het idee dat hij minder slaapt nu.

zodra ik hem vaker neerleg, begint hij alweer te jengelen.

de nachten gaan wel goed.

Geplaatst

hallo allemaal,

ik ben er ook weer eens. Fijn om te lezen dat het alllemaal (buiten wat kleine dingen) goed gaat met alle ukkies. Hier ook alles goed. Charlie heeft alleen vanaf dinsdagavond koorts en is hangerig en huilerig. Vannacht voor het eerst (sinds de koorts) weer doorgeslapen en vanochtend was de temperatuur gezakt naar 37,8 dus gaat de goede kant op. Het is zo zielig om je kleine meisje ziek te zien.

Als de temperatuur niet gezakt was had ik vandaag de huisarts gebeld, maar ik kijk het nu nog even aan. Ze is ook weer wat vrolijker.

Vanochtend nog niet de fles helemaal leeggedronken maar heb nog niet het idee dat ze uitdroogt, dat houd ik zeker goed in de gaten.

Ze is ook erg verkouden en zit vol met slijm.

Maar buiten dat gaat het echt super! Ze groeit goed is vrolijk en echt een super makkelijk meisje.

Ik lees dat jullie allemaal aan het fruit zitten, ik heb het 1 keer geprobeerd maar daarna heeft ze echt een uur lang gehuild, niet stil te krijgen.

Ik had echt het idee dat ze last van haar darmen had dus heb het bij die ene keer gelaten. Binnenkort maar weer eens proberen het is al weer een paar weken terug. Maar eerst maar even zorgen dat ze zich weer helemaal lekker voelt!

Wat gaat het hard he! Al een aantal richting de kinderstoel! Vanaf hoe oud is dat eigenlijk de bedoeling?

En gebruiken jullie al de buggy ipv de wagen? Als ik ga wandelen dan viel ze altijd meteen in slaap maar nu is ze steeds wakker en heb het idee dat ze om zich heen wil kijken. Maar weet niet of het al kan/mag ?

Wat een leuke foto's ook weer! In purmerend was er op 2 januari een nieuwjaarsduik in het zwembad. We zijn toen[ATTACH=CONFIG]692[/ATTACH] voor het eerst wezen zwemmen met Charlie. Er was ook een onderwater fotograaf! Echt super leuk! Hieronder het resultaat.

Groetjes Mar

[ATTACH=CONFIG]691[/ATTACH]

Geplaatst

Hoi hoi,

Hier een berichtje vanuit Texel.

Zijn hier een weekend in een huisje van Landal...lekker uitwaaien morgen op strand.

Mooi weer voor..wat kouder maar gelukkig droog en zonnig.

Beetje gekwakkel met een aantal beebs zo te lezen..beterschap !

Marretje...buggy is bij mij weten met een half jaar en dan op verste ligstand. Wat een leuke foto zo onder water!

Vandaag voor t eerst weer ongesteld geworden ;-( ....pfff ik denk dat ik vannacht maar een luier van de kleine ga gebruiken haha

ben als de dood dat ik doorlek..man..bloed nog net niet dood ;-)

Net als we een weekendje weg zijn zal je altijd zien..noui ja iig een jaar en 1 mand niet meer ongesteld geweest..mag niet klagen.

Hierbij een foto'tje van vanmiddag op de boot.

[ATTACH=CONFIG]703[/ATTACH]

Geplaatst

Vreemd dat de berichtjes verdwijen hier???

Met s-t-a-n gaat het redelijk.. de diaree is nog wel heel erg.. iemand tips??? Probeer hem vandaag weer beetje in het ritme te laten komen.. Hoop dat dat rotovirus snel over is..

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

HoiHoi,

Gek dat er zomaar berichtjes verdwijnen, was laatst ook al..vreemd!

Peggy vervelend dat de diarree nog niet over is bij s-t-a-n. Hij drinkt wel goed? Ik weet zo geen tips eerlijk gezegd. Maar vervelend is het zeker. Jesse had er vorige week ook last van maar die dronk ook helemaal niet meer. Gelukkig sinds zaterdag is de diarree over en drinkt ie ook weer goed.

Wanneer moet je met s-t-a-n naar de kinderarts??

Poppie hoe is het met jullie knulletje? weer helemaal opgeknapt??

Manon leuk gehad op Texel? Mooie foto van jullie kleine meid. Even lekker uitwaaien. Over 2 weekjes gaan wij een midweekje naar Texel.

Marretje leuk om ook weer wat van je te horen. Alles gaat goed zo te lezen, mooi zo!Hoop dat ze inmiddels opgeknapt is van de griep? Ook mooie foto's van jullie meid.

En de buggy kan vanaf een maand of 6. Geloof dat je moet beginnen op de ligstand. Ik heb hem inmiddels van zolder gehaald en als ik een boodschapje ga doen doe ik Jesse daarin. Hij vind dat veel leuker omdat ie dan lekker omzich heen kan kijken, maar officieel is het 6/7 maanden. Ik heb hem trouwens wel op de ligstand, maar denk kleine stukjes erin echt geen kwaad kan, ze liggen per slot van rekening ook in de maxi cosi.

Hier gaat het goed. Jesse is inmiddels weer opgeknapt van de griep. Niks aan hoor die kleintjes ziek.

Vanmorgen de fysio weer langsgeweest. Volgende week gaat ze weer omtrekje van zn hoofd maken en kijken of het al wat is verbeterd. Het valt van voren en de zijkanten niet op, van achteren eigenlijk ook niet zo, maar van bovenaf zie je het echt wel. Vind het best wel lastig om een keuze te maken van we of geen helmpje. We hebben nog even. De fysio zei dat er een hele grote kans aanwezig is dat als ze ons dorstuurt naar de kinderarts dat die zegt niet nodig, trekt nog wel bij. Dusja....lastig...soort van schaamte is het ook, zo voel ik het...nouja afwachten denk dat als de percentage afwijking iets is gezakt dat we het niet doen...maarja ben ik dan egoistisch?? lastig hoor...we zullen zien ze komt volgende week weer en we blijven oefenen en volhouden.

Morgen is Jesse alweer 5 maand, jemig wat gaat het toch ontzettend hard......

liefs

Geplaatst

Lastig annie.. als de kinderarts zegt dat het goed komt dan zou ik inderdaad niet kiezen voor het helmpje, maar als het twijfelachtig is... dan kan het beter nu hersteld worden dan dat er toch later iets niet goed is... moeilijke keuze lijkt me.. hoop dat het beter gaat!

Met s-t-a-n gaat het eindelijk beter. De diaree is zo goed als over. Alleen zn flesjes neemt hij nog niet helemaal. Dat maagje moet denk ik nog wennen en bijkomen.

Ik moet vanmiddag naar de kinderarts. Ben erg benieuwd.

Laat het jullie nog weten.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Hallo mama's,

Mag ik jullie wat vragen? Zijn jullie kindjes allemaal al aan de fruit en groentehap? Ik kreeg het advies om te wachten tot 6 mnd maar Duuk is nu 4,5 mnd en ik heb het gevoel dat hij er wel aan toe is. Tevens kreeg ik het advies om te beginnen met een groetehap omdat de overgang van groente naar fruit beter schijnt te verlopen dan van fruit naar groente. Is dat ook jullie ervaring?

Alvast bedankt!!

Geplaatst

hoi zoe

Wij krijgen ook het advies om te wachten, maar om te wennen mogen we wel een paar lepeltjes geven

en idd het liefs eerst groente omdat een moelijker smaak is dan fruit want dat is meestal lekker zoet.

ik heb het nu om en om gedaan fruit/groente/fruit/groente......

en het gaat er allemaal smakelijk in die paar lepeltjes.

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi Zoë

Het is inderdaad waar dat er geadviseerd wordt om te wachten met groente/fruit tot dat ze 6 maanden zijn. Er wordt gezegd dat ze tot die tijd niets anders nodig hebben dan (moeder)melk. Jesse is nu 5 maand, maar ik ben toen hij 4 maand was toch begonnen met fruit. Heb inderdaad ook gehoord dat het verstandiger is om met groente te beginnen dan met fruit, omdat de overgang makkelijker is. Ik heb daar toen niet voor gekozen. Zal binnenkort beginnen met groente, ben benieuwd.

Je moet gewoon je eigen gevoel volgen. Heb jij het idee dat jullie zoon klaar is voor een groente/fruit hapje moet je het gewoon doen. Heb je er geen goed gevoel bij dan wacht je gewoon. Je kunt ook proberen om een paar hapjes te geven en dan zie je vanzelf wel of die het wat vind en hoe hij erop reageert.

iig heel veel succes!

groetjes Annie

Geplaatst

Het was heftig gister met s-t-a-n in het ziekenhuis... ik was alleen en meneer heeft de hele boel bij elkaar gekrijst. Moest ook nog best lang wachten.. dus dat was niet echt fijn. Bij die dokter ging ie ook huilen dus hoefde niet uit te leggen wat er aan de hand was.. dat zag ze meteen. Ze heeft hem onderzocht en heel veel vragen gesteld.. (die de fysio eigenlijk ook al had gesteld) Het onderzoek vond s-t-a-n dan weer wel leuk.. het is toch een apart mannetje haha. Ze vond geen lichamelijke oorzaak. Dat is in elk geval een gerust stellen. Maar hij moet wel fysio volgen, alleen nu in het ziekenhuis. Denk dat dat ook wel beter is. Dat moet wel. Over 2 maanden moet ik weer bij de arts terug komen hoe het dan met hem is.

Toen ik terug kwam was ik echt helemaal kapot.. zo vermoeiend zn huilend kind.Heb maar wat in genomen en ben echt gaan liggen. Dat was niet voor lang, want s-t-a-n bleef huilen. Ik weet zeker dat zn tandjes doorkomen.. Volgens mij ook meerdere tegelijk als ik in zn mondje kijk.

Ik ga hem nu naar mn schoonmoeder brengen even bij komen.

Liefs peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Bedankt voor jullie info/ervaring!

Duuk heeft vandaag de bruine boontjes met appel gehad. Had de camera in de aanslag maar hij trok helemaal geen vies gezicht haha. Dus inderdaad gewoon op m'n gevoel afgaan want hij vond het maar wat lekker!

Geplaatst

Gelukkig gaat het met s-t-a-n wel weer beter. Hij blijft alleen nog huilerig. Denk echt dat het door het doorkomen van de tandjes komt. Hoewel er nog geen een is doorgebroken. Sinds dat hij ziek is wordt hij wel weer iedere nacht wakker.. dat is wat minder.. Volgens mij is hij de flesjes van vorige week aan het inhalen.

Hopenlijk deze week weer een normale week.

Oja over de groente en fruit.. Fruit gaat prima, groente ging eerst ook wel.. (alleen de wortels en boontjes van olvarit andere ging hij van kokhalzen) helaas nu na zn ziekte lukt groente even niet.. blijf het weer proberen.

Hoe is het bij jullie???

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Vanmorgen de fysio weer langsgeweest voor Jesse zn voorkeur. Ze heeft weer een meting gedaan en belde me evenlater op met de uitslag. Was de afplatting een paar week geleden nog 112% (normaal is tot 104 en doorverwijzen naar kinderarts doen ze boven de 108%) is de afplatting nu nog 100% dus een enorme verbetering. Dus het gaat de goede kant op. Uiteraard nog in de gaten houden, maar hoeven nu niet meer zo panisch iedere keer hem op de andere kant te leggen, we moeten hem nu gewoon wat om en om leggen en kijken wat hij nu zef doet. Ben benieuwd.

Peggy was een heftige middag dus in het ziekenhuis met S-T-A-N. Erg vermoeiend. Ben blij dat er geen lichamelijke oorzaak is gevonden en kan me voorstellen dat het fijner is om fysio te blijven volgen in ziekenhuis. Ben je daar al mee begonnen? en hoe gaat het?

Bij Jesse nog geen tekenen van tandjes te zien. Maar lastig lijkt het me wel, die symptomen. Hoop voor S-T-A-N dat er gauw dan wat doorbreekt...

Zoë dus je hebt een groentehapje gegeven. Een succes dus, nou mooi zo. Inderdaad gewoon op je gevoel af gaan. Ik ben afgelopen weekend begonnen met de groentehap, was al eerder begonnen met fruit. Ik dacht dat wordt vast wat, want de fruit gaat er ook niet iedere dag even makkelijk in. Maar hij vond het wel lekker. worteltjes. Ik heb zelf ook even een hapje gehad gatsie wat vies hahah...nou ben ik ook geen fan van worteltjes maargoed........

Vandaag en morgen vrij, vrijdag nog even aan het werk en dan volgende week een midweekje naar Texel. Heerlijk er even uit!

Hoe is het met de rest?

liefs

Geplaatst

hallo dames,

hier weer eens een berichtje van mij.

kleine is alweer ziek, en hoe...pfff.

schreeuwt echt alles bij elkaar, zo erg.

heeft iets verhoging, diaree (gister), en snotverkouden, en denk zelf ook last van z'n buikje.

ff afwachten hoe het gaat, en anders toch nog maar voor het weekend naar de huisarts.

zodra ik 'm neerleg schreeuwt hij alles bij elkaar.

slaapt nog nauwelijks iets.

terwijl hij normaal nog veel, heel veel slaapt.

zo zielig weer, bah.

heb ook het idee, dat hij meer voeding wil, of nodig heeft.

maar dat wordt hier ten strengste afgeraden in het Duitse land....grrrr.

wel vd week begonnen met wat bambix pap vanille door de moedermelk te doen in de ochtend.

maar niet het idee dat dat voldoende is, hij wil dan nog meer!

we gaan waarschijnlijk ook gewoon beginnen in het weekend met een paar hapjes groente.

ik baal ontzettend dat wij niet naar het CB mogen gaan.

hier in Duitsland zeggen ze alleen maar tot 6 mnd. volledige BV en meer heeft hij niet nodig.....volgens ons dus wel.

we volgen maar ons gevoel gewoon nu!!

trouwens kan iemand me helpen met een schema over voedingen, soort van dagindeling wat eten/drinken betreft voor baby's van 6 mnd.?????

ik wil als hij 6 mnd. is de BV gaan afbouwen, en hem dan ook boterhammen, en middageten etc. gaan geven.

help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

liefs XX

Geplaatst

hallo iedereen,

tijdje ff niks gekrabbeld hier...had niet zo de puf.

Ook hier te kampen gehad met ziekte..waar niet he?

Kleine voor de eerste keer ziek geweest..2 dagen koorts en stront verkouden. Laatste is ze nog maar verder wel goed te pas.

Annie..wat goed van Jesse...is t mooi afgenomen he...alle inspanning wordt beloont !

Ook naar Texel haha...was ook vorige week gegaan..hadden we een bakkie kunnen drinken in den Burg of zo!

Lekker hoor..hoop dat jullie mooi weer hebben dan.

Peggy..hoe is t met je manneke nu?

Zielig hoor als ze zo moeten huilen en je kunt ze niet getroost krijgen..voel je je zo hulpeloos..

Poppie..voedingsschema's genoeg..maar ff googlen..kom je vaak ook op forums terecht..heb je meerdere ideeën.

Vannacht heeft onze meid voor t eerst ook de nacht in haar kamer door gebracht.

Ze sliep s'nachts nog altijd in de hang wieg op onze kamer. Vond t makkelijk met voeden s'nachts.

1 kik..ik was wakker en hup zo de borst op bed..kon lekker blijven liggen en hup haar zo weer in de wieg.

Gisteren was ze precies 5 maand en had ik zoiets van nou nu is t wel eens tijd dat je gaat verkassen en wie weet

slaapt ze zo ineens door...

Dat laatst niet al kwam t wel bijna in de buurt. Normaal krijgt ze 22:00/22:30 zón beetje laatst voeding.

Meestal kwam ze om een uur of 1 en dan om 4 uur weer en was ze vervolgens tussen 6 en half 7 wakker.

Nu heb ik haar gisteren 22:00 gevoed en heb haar wat pap gegeven...met de lepel..wil nog steeds geen fles/speen.

Ging goed..hapte lekker weg. Ik heb haar heel strak in de wikkeldoek gedaan en deze met afplaktape (voor t verven) hier en daar vast getapet

(omdat ze zich anders weer zo los wrikt)

Ze vond t weer heerlijk (met koorts natuurlijk niet gedaan)...gevolg..ze kwam om 02:30 voor t eerst (dronk 10 min flink), legde haar weg en moest haar om 7 uur wakker maken. Zelfs zoon lag nog te pitten en in had onder tussen lekker rustig kunnen douchen terwijl t spul nog lag te snurken.

Heeeerlijk..voelde voor mij als uit slapen! (ik hoor jullie al denken...uitslapen?? haha maar als je al niet anders gewend bent 5 maanden;-( )

Benieuwd wat deze nacht gaat brengen....

bye bye

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden