Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

gister nog een bericht achtergelaten, en ook foetsie..pffff.

heb al zo weinig tijd.

kleine heeft het flink te pakken.

vandaag naar de huisarts geweest, en weer andere medicijnen gekregen, hopelijk gaat het nu snel over!

fijne avond X

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Poppie wat ellendig voor Stan!

Kan het ook zijn dat Stan wat last heeft van de oren misschien..door alle verkoudheid kan t soms

ook effect hebben op de oren? Geen looporen ofzo?

Dan willen ze ook niet plat liggen nl..doet zeer. Dan zou je een kussen onder t matras kunnen leggen dat hij wat schuiner ligt.

Maar goed als ze niet lekker zijn willen ze natuurlijk ook t liefst bij je zijn en niet alleen in bedje..ahh muppet..heel veel beterschap..hoop dat hij nu echt snel gaat opknappen.

(ook voor jou..t is afmattend he!)

Gisteren op namenteller gekeken of 2010 er al bij stond en jawel..ik wou een beetje een unieke naam en ok..ons meisje is afgelopen

jaar de enige F@bi geworden..yess..leuk he?!)

http://www.babyinfo.nl/fun/namen/namenteller.asp?naam=Fabi&selFrom=1990&selTo=2010&Geslacht=M&Submit=Zoek+deze+naam

Een boel Fabienne maar geen echte F@bi! (ook al zullen de Fabiennes wel zo genoemd worden vaak)

Heerlijk weer weekend dames..geniet er van!

Geplaatst

Hallo dames, ik lig met griep in bed en moest nu dus anderhalve maand bijlezen. Ik kom er gewoon niet meer aan toe lijkt! Met Cas alles zijn gangetje, heeft ook griep gehad, krijgt fruithapje en heeft ook last van een afplatting. Waars niet genoeg voor een helmpje, 94%. Wat herkenbaar jullie problemen. Deze week dacht ik dat t Kdv de verkeerde voeding had gegeven. Dunne gele poep, 7 op 1 dag! Jengelen en ontroostbaar. Maar t kunnen ook tandjes zijn, hij is net een pitbull baby en valt alles aan met zijn mond. Ik zal m'n best weer gaan doen jullie te volgen, is toch wel geruststellend als ik dingen kan herkennen. Gr. Sabke

Geplaatst

en Sabke, al iets van tandjes te zien?

hier blijft het gejengel ook bezig, ben erg moe.

hopelijk breken de tandjes snel door!

en de kleine heeft superveel honger steeds.

soms moet ik hem om de 1,5 uur aanleggen, en dat put me nu echt uit.

wil graag het half jaar met de moedermelk volmaken, maar gaat denk ik nu niet lukken.

sinds deze week krijgt hij wel een beetje olvarit erbij.

vraag me af, ik geloof Manon die nog volledige borstvoeding geeft...., hoe jij dat nu doet????

en welke voeding ik na de borstvoeding moet gaan gebruiken?

friso 2 of nutrilon 2 of hypo allergeen 2...

iedereen weer beter verder?

anders veel beterschap!

Geplaatst

poppie

Hoe oud is jij kleine

is jouw kleine niet gewoon toe aan een fruit en groente hapje?

Als jullie allebei geen allergieen hebben kan je gewone standaard voeding gebruiken maak niet uit welke nutrilon of friso, de eigen merken zijn trouwens ook prima, allemaal heel goed gekeurd allemaal.

het advies is wel om als je eenmaal een begonnen bent er ook bij die te blijven anders moeten de darmpjes steeds wennen aan het andere merk!

heeft een van jullie wel allergieen dan beter een hypoallergeenevoeding

liefs claudia

Geplaatst

Manon jij had in je laatste berichtje het kindje van poppie ne mij door elkaar gehaald. Mijn zoon heet namelijk s-t-a-n

Toch is dit forum inderdaad fijn.. je leest zoveel herkenning vaak.. in je omgeving zijn een hoop moeders het toch allemaal 'vergeten' . Onze man komt ook sinds dat hij ziek is geweest weer vaak snachts.. en dat breekt je toch wel op. Waren wij niet gewent hoor met hem. Vanacht heb ik hem toch maar laten liggen, want ik wil niet dat hij hier een gewoonte van blijft maken. Gelukkig is het niet krijsen, maar wel zo dat je er wakker van wordt.

Groente gaat nog steeds moeizaam. Fruit vind hij wel heerlijk. Ik ga volgende week over op nutrilon 2. Dan is s-t-a-n al weer een half jaar. Gaat dat snel zeg. Ook wil ik langzaam aan beginnen met brood in de melk kleine stukjes. Vroeger deden ze dat ook al met kinderen. S-t-a-n- heeft vaak een lastig moment 2 uur na de fles en ik hoop dat het als hij straks van de flessen af is.. (Dat duur nog wel een tijd) maar dat het dan beter zal gaan.

De fysio gaat nu ook goed. In het ziekenhuis is het veel beter!!! Ze zijn echt serieus met hem bezig. En hebben veel informatie gegeven. Het is een kind wat regelmaat en rust moet hebben. Dat krijgt hij wel zoveel mogelijk hoor.. Ik denk dat alle kinderen daar baat bij hebben. Ook doet hij het overstrekken als een frustratie en omdat hij mn zn ogen veel in zich op neemt en dat nog niet met zn hoofd kan verwerken uit hij zich op deze manier. Dat verklaard ook waarom naar de winkels gaan meestal huilen is. Dat kan hij gewoon nog niet aan. Gelukkig gaat het allemaal wel steeds beter hoor.. maar ja soms is het nog even heftig met hem.. Dan weet ik echt niet wat er nou is.. (flesje gehad, broek verschoont en geslapen... dat blijf ik lastig vinden. Maar hij zal het wel overgroeien) Komt allemaal goed. Gelukkig zijn er nu ook zoveel leuke momenten. Als hij lekker tevreden is en naar je lacht..

Vrijdag ga ik weer naar de fysio.

Dat was het weer even.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Geplaatst

Hey Peggy..haha sorry hoor..namen door elkaar gehaald...

Rust en regelmaat is idd voor alle beebs belangrijk maar de een is idd gevoeliger dan de ander nog.

Wij hebben bij onze eerste ons daar ook niet zo goed aan gehouden..namen hem veel mee op pad ed..terwijl hij gewoon natuurlijk t best af is in zijn eigen bedje op vaste tijden.

Slapen..wakker eten..eventjes knuffelen en in de box en dan hup weer in bed...zo moet t eigenlijk zijn de eerste tijd. Maarja..je hebt dan vrij (verlof) en wil ook wel eens weg of gewoon lekker met je beeb ergens heen op bezoek oid en dan hup kind in de maxicosie en gaan. Achteraf denk je stom dat ik dat toen best vaak zo deed in t begin. Net als ze zo klein zijn tv aan terwijl je niet kijkt..kind krijgt alles mee aan lawaai en lichtflitsen..als ze zo klein zijn kunnen ze er helemaal nog niks mee maar nemen ze t wel allemaal op..net sponzen..kan dan allemaal te veel zijn als ze dan ook nog niet een vast ritme (bed/eten.box/bed) krijgen...(voorspelbaarheid) maar veel op andere plekken hun slaapjes doen..(box, in de auto ed).

Onze zoon was ook altijd onrustig, veel huilen. Heb m toen ingebakerd en veel rust en regelmaat ingebracht..aarde hij stukken beter.

Nu met dochterlief zijn we ook wat strikter in slaap/wakker momenten en minder op pad als toen...toch merk ik dat ze als t soms wat anders loopt dan anders daar minder

gevoelig is dan onze zoon. Onze zoon is een spons..wil alles zien,horen,proeven,voelen en meemaken..erg druk..bij hyper af. Heb t idee dat dochter heel anders van aard is en minder gevoelig is voor externe prikkels dan zoon.

Fijn Peggy dat de fysio beter gaat in ziekenhuis. Misschien voor S-T-A-N nog meer de prikkels reduceren..Weet niet of bij jou de radio/tv ook veel aan staat..(soms heb je er zelf helemaal geen erg in ) heeft hij veel knuffels in box/bed? misschien vind hij een baker zak ook lekker om in te slapen?

F@bi slaapt er nu ook in en ze vind t heerlijk..ze slaapt nu ook door snachts nu ze daar in ligt. Onze zoon vond t ook heerlijk. (zoon had ik eerst in paccodoeken..dus heel strak ingebakerd..en later over naar de bakerzak..net even meer vrijheid voor de handen maar ze kunnen niet meer maaien met de armpjes).

Misschien eens kijken op marktplaats..ze zijn nieuw best duur.

Kan me voorstellen dat je af en toe er best moedeloos gevoel er van krijgt van wat nu..alles gecheckt en nog huilen...

Zal t echt proberen zón zak...denk sowieso dat alle beebs t wel lekker vinden om daar in te slapen...

Poppie..ja ik geef nog steeds BV.

Ze krijgt eind van de middag er een half (klein) potje groente er bij.

We hebben een paar avonden pap bij de laatste voeding gedaan (lepelen..ze wil nog steeds geen (speen)fles)..alleen van de rijstebloem raakt ze verstopt dus weer mee gekapt. (nu hoorde ik van mijn moeder dat je er dan een heel klein beetje sinaasappelsap door moet doen ..paar druppels..maar ik laat t voorlopig nog staan..nog even en dan mag ze bambix of zo )

Ik heb juist t idee dat ze minder drinkt...ik kom nu zón beetje op 5 voedingen uit ipv 7/8 vanniet zo lang geleden.

Ook heb ik t idee dat ze niet meer binnen krijgt dan voorheen denk zón 120/130 per keer?

Normaal als je met flesvoeding er 1 af haalt gaat de hoeveelheid cc omhoog maar ik heb niet t idee dat ze meer neemt nu.

Sinds vorige week (toen ze precies 5 maand was) slaapt ze ook s'nachts ook op eigen kamer.Ze sliep s'nachts nog bij ons op de kamer..vond ik makkelijker met voeden.

Nu krijgt ze om zón 22:00/22:30 haar laatste voeding (liefst dan ook wat pap er bij ) en dan slaapt ze eindelijk door.

Ze komt wel nog een paar keer tussen 2 en 4 uur mn..maar dan ga ik heen ..geef haar t speentje (neemt ze nu ook eindelijk!!..ze kokhalst er niet meer van)..aai over de bol en dan is ze weer stil. Dan krijgt ze haar eerste voeding tussen 7en 8 uur ergens pas weer. Jaja..t gaat eindelijk gebeuren.

Maar weet zeker dat t ook komt door de bakerzak..anders had ik veel vaker kunnen lopen en was t meer brullen tussen door omdat ze dan weer de hele tijd met de handjes in de ogen gaat wrijven en zichzelf dan wakker houdt.

Misschien kan je anders ook wat pap maken Poppie...misschien houd hij t dan wat langer vol? En ach wat weten ze er van wat jij geeft...6 maand is t al bijna.

Sabke..leuk weer wat van je te lezen..hoop dat de griep inmiddels wat verdwenen is?!

Sterkte met je pitbull!

Annie..is druk aan t shoppen in den Burg en aan t wii en las ik op hyves..haha..veel plezier nog op Texel!

Ik zit met iets anders...zit een beetje met verstand en gevoel in de knoop...

Dit jaar juli zijn de embryo's 2 jaar ingevroren..heb er nog 5.

Na 2 jaar krijgen we een brief dan met de vraag wat wil je...reageer je niet dan houden ze ze nog ingevroren voor ..meen weer 2 jaar.

Of je kiest voor vernietigen..of voor de wetenschap beschikbaar stellen.

Mijn verstand zegt..we zijn klaar..2 kids, ben bijna 40 (ik ben al over mijn streef leeftijd heen gegaan..ik had 38 bij bevalling als uiterste gesteld voor mijzelf)

Gek hoe je steeds je grens verlegd...

Maar mijn gevoel zegt..niks vernietigen, niks uit elkaar getrek voor de wetenschap...ik heb hier zón moeite voor moeten doen en er zijn jaren voorbij gegaan voordat ik zover was gekomen...ik wil ze een kans geven. Dan denk ik rationeel...2 is duur zat straks..als ze naar school moeten ed...wat nu als je nog een 3de hebt..je moet t allemaal wel bekostigen..Plus..ik had nu helppsyndroom ontwikkeld tijdens de bevalling...zal dus een eventuele volgende keer onder strengere controle staan bij gyn.

Helppsyndroom kan ook anders aflopen..ook voor kind...wat voor risico ga je aan. Heb ook gehad over donatie...man staat hier iets anders in dan ik..heeft daar meer moeite mee.Wil alleen als dat anoniem zou kunnen..ik zou zelfs iemand weten waar ik t aan zou willen aanbieden als diege er voor open zou staan..maar dit gaat hem veel te ver en dat kan ik me ook goed voorstellen weer. ohhhh vind dit zo moeilijk!!!! Had niet van te voren verwacht dat ik hier zo mee bezig zou zijn...dat mijn gevoel hierin zich zo aan zou dienen. Ik heb gelukkig nog even om er over na te denken..maar als we toch nog wel een kans willen pakken..moet ik ook niet te lang wachten. En dan zegt die rationele op de andere schouder weer..mens t is klaar! pfffffff..moeilijk een raar iets gevoel tegen over verstand!

dames..fijne avond nog.

Geplaatst

hoi meiden,

hier even een berichtje vanuit texel.

Zie dat er veel geschreven is, op tel beetje lastig dus

reageer thuis wel even op iedereen.

We hebben heerlijk weer, mannetje is nu alleen s nachts erg onrustig.....pffff....als je dat niet gewend bent wat put dat je uit!heb vakantie maar ben kapot hahaha....voor de rest heerlijk er even uit!

Jesse vorige week ook weer grieperig geweest met koorts niks aan!maandag voordat we hier heen gingen eerst even langs huisarts.kuurtje voor zekerheid meegekregen maar nog niet aan begonnen want hij komt er zelf wel weer bovenop!alleen nu ben ik behoorlijk verkouden!

Fijne avond

liefs

Geplaatst

Annie, veel beterschap voor jullie, wat sneu.

Manon, jij gaf dus wel al wat pap, maar met moedermelk of hoe deed je dat????

wat een lastige keuze moet je gaan maken met de embryo's....of uitstellen, maar dat moment komt er ooit toch.

lijkt mij ook zo moeilijk.

vroeger wilde ik altijd 2 kids, daarna toen het niet wilde lukken riep ik altijd dat ik erg blij zou zijn als we er 1 mochten krijgen, en nu.....

ook financieel en de leeftijd en alles meegenomen (en de stress om zwanger te worden) houden we het bij ene, maar soms denk ik, wie weet, zou toch wel erg leuk zijn.

daarom begrijp ik je verhaal heel goed, en er niks mee doen is ook rot natuurlijk.

ohhhh kon ik je maar helpen!!!

kleine wordt wakker, dusssss ETEN!!!!!

liefs XX

Geplaatst

Hey Annie..die Jesse wat van slag...heeft hij vannacht beter geslapen?

Beetje balen idd nu net als je op vakantie bent..maar als ik goed geïnformeerd bent laat jij je lekker

verwennen daar hahahaaa ;-) Veel plezier nog..morgen weer naar huis?

Poppie...nee hoor als ik een papfles maak (laatste voeding) dan doe ik dat gewoon met Nutrilon1 en wat rijstebloem.

Ik geef haar dan eerst wat BV en dan de papfles.

Hiep hoi..gisteren nam ze eindelijk de fles. Eerst de borst en zo de speen van de fles er op een gegeven moment er naast en ze pakte zo over.

Probeerde ik eerst ook maar dan werd t brullen en moest de pap gelepeld worden (geen leuk werkje als je zelf naar bed wil).

Nu ze sinds een weekje een speentje wel wil dacht ik dan zal ze nu wel geen moeite meer hebben met de fles en nee..t ging ineens goed gisteren! Yess!!

Ik geef haar niet echt veel hoor..60 water, 2 schepjes Nutrilon1 en dan een beetje rijstebloem er door..niet zo heel dik..moet wel makkelijk door de 3 standen speen kunnen.

maar wat ik al zei...naast de bv.

Dus jullie hebben al echt duidelijk daar in een keus gemaakt om t bij 1 te laten..iig niet weer proberen?

Hoe oud ben jij dan poppie..jij benoemt ook je leeftijd ? Ik meende hier een stuk ouder te zijn dan de rest van ons clubje..

Zo ff een koppie thee...bye bye

Geplaatst

oh wat fijn dat ze nu wel de fles pakt Manon, super voor je hoor!

lijkt me idd een gedoe dat gelepel als je wilt gaan slapen.

ik ben dr 34 maar mn man is dr 40.

allemaal erg dubbel, haha, want het is zo leuk, en zo'n verrijking van het leven.

maar nogmaals, ik ben erg dankbaar dat ik al 1 heb mogen krijgen!!!

Manon geef jij ook al iets van groente of fruit, ben eigenlijk wel erg benieuwd naar jou voedingsschema voor Fabi.

ze zijn op 2 dgn. na even oud, en allebei aan de bv. dus als je wilt, hoor ik dat erg graag.

ook omdat wij niet op het cb. komen, en je hier in Duitsland alles zelf moet uitvogelen.

hoe is het met de rest, allemaal weer beter hoop ik!

liefs XX

Geplaatst

Poppie...ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet zo erg strikt me bezig houd met hoe laat en hoeveel e.d..

beetje op gevoel en een beetje op de klok zal ik maar zeggen.

Ze heeft net bv gehad 7:30 dan krijgt ze straks

(pm 10:30/11:00 uur)een flesje Nutrilon als ik op t werk ben (ik was gisteren vrij dus niet gekolfd

pm 14:00 uur bv, pm 17:00 half potje groente, pm 18:30 bv en naar bed.

laatste voeding tussen 22:00/22:30 bv plus pap (60 water,2 schepjes nutrilon en wat rijstebloem)

Dan kom ik op 5 keer melk uit. Nog even en dan kan er fruithapje bij in de ochtend...kan nu ook wel al hoor maar

ik wacht er nog even mee..ze is pas aan de groente.

Maar nog maal..op gevoel en tijdstippen kunnen soms wat verschillen door kortere of langere slaapjes of omdat je op pad bent.

Vreemd he dat ze daar geen cb kennen..

zo beeb weer naar bed..moet naar t werk...bye bye!!

Geplaatst

bedankt Manon!!!!

wij zijn ook deze week pas begonnen met de groente, dus we wachten ook nog ff met het fruit.

zo, kleine ff laten eten aan de borst, en dan gaan we zwemmen daarna.

helaas, moet hem wakker maken, is net een kwartier geleden in slaap gekukeld.

och ja, in de auto kan hij ook nog ff een hazeslaapje doen....haha.

iedereen fijn weekend!

Geplaatst

wat een weekend zeg.....alleen maar geschreeuw!

wat put dat je uit zeg, nu alweer een paar weekjes.

vandaag moest hij voor de enting gaan, maar zijn weer huiswaarts gestuurd, weer te hoge koorts.

en dat is er gevaarlijk om te enten dan volgens de arts.

morgen weer terug op controle komen.

heeft andere medicatie gekregen, want is niet meer normaal nu hoe het gaat.

en hij moest pap erbij gaan krijgen, maar dat weigert hij.

iemand nog tips van 't geven van pap????

heb geprobeerd met een papfles, en met de lepel!

allebei niks.

wil alleen de borst, en z'n eigen fles, waar geen papspenen voor bestaan.

heeft de medela fles, ivm borstvoeding.

ben nu aan t denken om zelf dat gaatje groter te maken.....iemand ervaring daarmee hoe je dat doet?

liefs X

Geplaatst

Hey Poppie,

Mooi ellendig zo langzamerhand he...sneu voor t kereltje.(en jezelf..dood moe kun je er van worden)

Medela fles..is dat met die gele dop en langere tut er op (wat zo genaamd veel moet lijken op de tepel)

Hier wil ze die speen niet pakken. Ook de tommi tippie ..weet zo niet meer hoe het precies heet..ook niet.

Diftrax heeft ze nu een paar keer gepakt (fles met zón bocht er in) daar bestaan wel 3 standen spenen voor.

Sinds 2 dagen vertikt ze t ook weer...ik was zo hoopvol...pfff

Voor t lepelen van pap of groente gebruik ik een heel zacht flexibel lepeltje (kun je echt buigen)

Maar of dat echt uit maakt..denk dat hij gewoon geen pap wil. Misschien pap met een smaakje geven?

Ben daar zelf niet zo happig op op die toegevoegde smaakjes..je laat ze nu dan al zo wennen aan zoet he...

Is hij wel gek op fruithapje..had je nog niet gegeven he? Als hij dat wel lekker vind misschien wat verse sinaasappelsap (ietsiepietsie er door)

Noem ook maar wat..geen idee. (dit noemde mij moeder dat je dat er door kon don tegen de verstopping).

Misschien hebben anderen tips voor je Poppie..

Sterkte met je menneke!

Geplaatst

Hoi,

Poppie want onzettend vervelend van jullie mannetje. Dit put je inderdaad helemaal uit en zo zielig voor het mannetje. Echt niks aan.

Heb eigenlijk geen tips voor de pap/speen. Zou ook niet weten welke speen het beste zou zijn, gewoon blijven proberen denk ik. Misschien wat Manon zegt pap met smaakje die vanille. Ben dr zelf ook niet zo'n hele erge voorstander van, nu al die smaakjes maar als het helpt wie weet. Geef je al iets van fruit/groente?iig heel veel succes en hopelijk knapt jullie mannetje snel op.

Manon, kan me voorstellen dat het je bezighoud met oog op de cryo's. Ook hier heb ik geen ervaring mee, aangezien ik zwanger ben geraakt met iui en je dus ook geen advies kan geven. Maar kan me wel voorstellen dat het je bezighoud. Wat doe je? lastig. Hoe jij het benoemt zo zou ik er ook over denken, al is het natuurlijk in mijn geval qua leeftijd weer heel anders..maar toch....ik kan je niet zo goed helpen hiermee. Doe waar je je het beste bij voelt...wat dit ook is..heel veel succes!!

Geplaatst

Hey allemaal,

Ik heb even niks meer geschreven... hier ook veel huilen en s-t-a-n had ook al 3 dagen koorts. Bovendien is hij al 3 weken uit zn doen nadat hij zo ziek is geweest en die diaree en overgeven had. Hij slaapt al 3 weken niet meer door.. Vandaag vertrouwde ik het niet omdat die koorts zo schommelde en ben dus naar de huisarts gegaan. Eerst zag de huisarts net als ons niets.. als laatste ging hij in zn keel kijken. Blijft dat hij een flinke keelontsteking heeft en dat zou zn lichaampje nooit zelf kunnen herstellen. Heb nu een antibiotica kuur gekregen en nu moet het binnen 24 tot 36 uur beter gaan. Eindelijk weten we wat er is.

Ook heeft s-t-a-n 2 onder tandjes.. dat was natuurlijk ook wel de onrust. Het is weer alles tegelijk.

Even over de pap.. s-t-a-n wil ook geen pap en ik ga daar ook geen drama van maken. Flessen gaan goed nu en fruit ook. Groente nu een aantal dagen niet maar komt denk omdat tie niet lekker is. Ik ben van plan om gewoon snel aan brood te beginnen. Het mag met een maand of 7 maar vroeger deden ze het ook vaak iets eerder en dan in de melk gedoopt dus dat ga ik binnen kort eens proberen. Als hij weer beter is,

Volgende week weer naar het consulatiebureau dit keer geen prikjes, maar controle en over voeding.

Lastig manon met de cryo's... ik weet ook niet wat ik zou doen.. Wij hebben helaas nooit cryo's gehad. Gelukkig heb je nog wel even de tijd om na te denken. Hoe denkt je man erover? Spreek er samen goed over.

Volgende week ben ik lekker een weekje vrij wel aan toe.. Als s-t-a-n weer beter is gaat hij ook gewoon naar de creche en gastouder en dan ben ik dus echt vrij..

Fysio gaat prima.. blijven we voorlopig mee door gaan/

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Poppie..hoest nu met kereltje?

Nog wat over die medelafles...heb jij die ook met dat lange tuutje en een aparte dop er onder?(in 2 delen)

Vraag met altijd af wat je er mee moet doen..zou dat dan zijn dat je t gat vergroot als je hem naar boven zet? (beetje vaag..weet niet of je me snapt ahahaha)

Annie..weer back in town! Hoe ist met J_esse nu? Weer helemaal de oude?

Peggy..ach arme S_t_a_n .Slaat de antibiotica al wat aan? Meestal wel he. Konden ze af en toe maar al eens praten en aangeven waar t zeer doet he...altijd maar gissen

en goed observeren. Hoop dat je volgende week een beetje kan bijtanken in je vrije weekje.

Hier geen nieuws eigenlijk...t is voorjaarsvakantie dus druk met kereltje in de weer. Net genoten van een (beetje mislukte) samen gemaakte monchoutaart.

Wasgoed, huishouden,kereltje bezig houden/helpen ..nu ff niet..ff moment voor mezelf en dan straks naar t werk.

Zal zo even zonnebank bespreken voor vanavond of morgenavond..lekker...

bye bye

Geplaatst

Hallo allemaal.....

Heb net even alles bij gelezen, ik was al een hele tijd niet meer geweest en het was dus aardig veel.

Zelf ziek geweest en de rest van de familie ook, net als zovelen.

Nog een paar daagjes en dan is Ruben alweer 6 maanden, gaat echt hard zeg! Maar dat zullen jullie zelf ook wel merken.

Ruben krijgt al wel fruit en groente, soms gemengd met gekruimelde ligakoek...vind 'ie heerlijk.

Heb hem vorige week laten sabbelen op een korst brood, denk dat dat straks ook wel goed komt, hij lust het namelijk nu al.

Verder heb ik gisterochtend zijn eerste tandje ontdekt, voelde er aan het eind van de middag nog eens aan en wat denk je...toen voelde ik ineens 2 tandjes!

8 Maart moeten we weer naar het cb, ben benieuwd, hij is zo hard gegroeid.

We mochten trouwens de laatste keer niet overgaan op een fles melk minder, heb dat ook niet gedaan maar wil dat nu wel gaan doen.

Doordeweeks houden we eigenlijk wel een schema aan aangezien we dan beiden moeten gaan werken maar in het weekend laten we hem lekker slapen 's morgens en dan krijgt 'ie de fles zodra 'ie wakker word. Doordeweeks is het als volgt (tijden zijn ongeveer, kan een half uur eerder of later zijn);

06:30 fles

10:30 1/2 klein potje fruit of groente, soms met liga erdoor + klein flesje melk

14:30 fles

18:30 fles

22:30 fles

Nu willen we 1 fles minder gaan geven zodat hij 's avonds wat eerder naar bed kan, 's morgens wat fruit, 's avonds wat groente (of ander hapje) en dan eigenlijk ook nog een beetje rekening houden met het feit dat hij straks ook brood mee mag eten. Wat zou dan het beste zijn qua tijden? Ik ben overal aan het zoeken geweest maar kom er nog niet echt uit. Heeft er iemand een voorstel?

Heb trouwens ook even op de namenteller gekeken...de naam Ruben is afgelopen jaar 700 keer gegeven hahahaha

Ach ja, het maakt mij niks uit maar het is wel een verschil met de naam F@bi die maar 1 keer is gegeven ;-)

Wij waren gewoon op zoek naar een naam die wij mooi vonden, en we wilden ook niet dat we iemand kennen die zo heet.

Ik ga nog even wat aan de was doen en dan straks de kleine nog de fles geven en daarna eens een keer lekker vroeg naar bed, ben ik wel aan toe vandaag.

Groetjes allemaal

Geplaatst

Marjon,

Wat leuk om ook weer wat van jou te horen. Maar ook last gehad van ziekte. Niks aan hoor. Jesse is ook steeds wat aan het kwakkelen geweest. Hoop dat ie er nu ook definitief (even) vanaf is. Ruben ook alweer 6 maand. Het gaat idd zo ontzettend hard...Aan de ene kant vind ik het heel erg leuk, want er komen steeds meer nieuwe dingen bij die die kan en aan de andere kant vind ik het helemaal niets dat het zo snel gaat..hihi

Dus Ruben heeft 2 tandjes ....leuk!!

Ik heb gisterochtend ook Jesse's zijn eerste tandje ontdekt. Net als jij eens even voelen..denk ineens he een hard puntje..maar hij is ook al echt door. leuk hoor.

Qua flestijden...lastig. Ik geef Jesse al een hele tijd 4 flessen (geloof zelfs dat ik nooit 5 flessen heb gehad) maargoed.

Jesse's zijn tijden zijn:

ongeveer 08.30 uur fles (verschilt net wanneer hij wakker is, behalve dinsdags krijgt hij om 08.00 uur)

10.00 uur fruithapje

12.00-12.30 uur fles

16.00 uur fles

18.00 uur beetje groente (niet altijd nog)

19.30-20.00 uur papfles.

Op zich gaat het bij ons prima. Wil straks proberen om er nog een fles tussenuit te halen. Maar daar twijfel ik nog wat aan omdat het eigenlijk heel goed gaat. Alleen het groente geef ik niet altijd en merk dat ie dan soms 's avonds niet altijd de fles leeg drinkt, vandaar dat ik dan denk misschien de fles straks van 12.00 uur eruit en op den duur over op de brood.

Jesse's zijn naam kwam op de namenteller iets van 900 keer voor....achja dat was te verwachten hihi..

Peggy wat zielig voor je mannetje een keelonsteking. Niet zo gek dat ie dan zo onrustig was. Konden ze dan maar praten he en zeggen waar ze last van hebben. Hoe gaat het inmiddels? Is de antibiotica een beetje aangeslagen?

Donderdag naar CB geweest. 7.1 kg en 67,5 cm. Allemaal weer prima dus.

Manon, misschien dat Jesse ook wel wat anders was als anders doordat ie wat grieperig was maar in combinatie met doorbreken tandje. Komt dan allemaal tegelijk waardoor ik dacht dat het griepje was, nu denk ik kan daar ook wel eens mee te maken hebben gehad.

Je zoontje had deze week vakantie toch? Nog leuke dingen gedaan?

Ik zal Jesse even zn fruit geven. Pureer de laatste tijd zelf het fruit, zit wat meer smaak aan dan die potjes vind ik zoals peer en banaan. Gister even potje gemengd fruit gedaan...Lekker dat ie het vind....

fijne zondag allemaal

liefs

Geplaatst

Hey meiden,

Het gaat weer beter met s-t-a-n. De antibiotica doet zn werk.. Er komen ecth kilo's snot uit.. Volgens mij had hij al veel eerder een keer een kuurtje moeten krijgen, want was al zo lang met hem aan het tobben. Hij zit ook meteen beter in zn vel. Overdag slaapt hij erg goed. (of komt dat door de antibiotica haha) alleen snachts nog wel wat onrustig hoop dat s-t-a-n ook dan weer snel in zn ritme is.

Vandaag weer bij de fysio geweest.. gaat ook erg goed... Hij ontspant zich meer en ze zien echt vooruitgang. Merk ik zelf ook. Heb weer oefeningen mee gekregen en ga er voorlopig ook mee door. Het is ook een hele leuke vrouw die volop tips geeft en waar ik ook mn verhaal een beetje kwijt kan (mbt je onzekerheden)

Zij gaf ook aan dat als je zolang bezig bent met kinderen krijgen dat je daar een hele mooie roze wolk van voorsteld, helaas lopen dingen soms anders en die wolk is ook echt weleens grijs.. Vooral met het overstrekken wat eerst behoorlijk was en dat ik nog niet naar een winkel kon gaan. Het is voor het eerst dat een arts daar over begint.. en zo voelt het soms ook wel. Ik weet niet of jullie die gevoelens ook weleens hebben.. Begrijp me niet verkeerd... s-t-a-n is het allermooiste wat er is.. maar sommige dingen zijn heftig.. als hij ziek is of je weet niet wat er is als hij huilt.. en al die onzekerheden.. ook met eten/flesje..

En met een kindje is niets te voorspellen en je leven is gewoon 180 graden gedraaid..

Wij moeten ook donderdag weer naar het consultatiebureau..

Ik heb ook een broodkoorst geprobeerd en zelfs ook een mini kruimel brood, maar meneer ging beide keren kokhalzen en gaf zelfs een mondje melk terug.. De fysio adviseerde dat ik het echt in zn wang moet doen en niet te veel op zn tong, omdat ze daar nog erg dat reflex hebben. Ik ben benieuwd wat voor adviezen het consultatiebureau over voeding allemaal zal geven. Misschien is s-t-a-n er nog niet aan toe dat kan ook.. Soms heb ik het met groente ook dat hij gaat kokhalzen.. hebben jullie kleintjes dat ook??

Heerlijk he zn forum.. lekker ervaringen uitwisselen!!!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

@Peggy, Fijn dat het met s-t-a-n beter gaat, het is niet leuk om te zien dat zo'n kleintje ergens last van heeft.

Zelf zat ik helemaal niet op een roze wolk, ik heb toen ik ongeveer 4 maanden zwanger was een week in het ziekenhuis gelegen omdat ik alleen maar af bleef vallen. Kon niks binnen krijgen dus moest ik naar het ziekenhuis. En toen ik eindelijk zover was dat ik met verlof zou gaan, ben ik maar een paar daagjes thuis gebleven en kon toen alweer een week lang in het ziekenhuis liggen omdat ik zwangerschapsvergiftiging had. Na die week ben ik ook ingeleid en is Ruben dus een maand te vroeg geboren. Met wat complicaties waardoor hijzelf nog 2 weken moest blijven. Ik had geen kraamzorg omdat ik toch alleen maar op en neer naar het ziekenhuis bleef rijden dus tja die roze wolk was er toen ook niet echt.

Nu is Ruben natuurlijk niet mijn eerste kind en heb ik sommige dingen al eens eerder meegemaakt en verder ben ik een heel nuchter mens dus ik heb er geen last van dat sommige dingen heftig zijn. Maar ik kan me goed voorstellen dat sommige moeders dat wel hebben, zeker bij een eerste. Daar is ook helemaal niks mis mee hoor....het is ook een hele ommezwaai in je leven, plots is er een kleintje waar je de rest van je leven voor moet zijn. En dan maakt het nog niet eens uit of je lang of kort bezig bent geweest om zwanger te worden. En inderdaad...niets is te voorspellen! Maar dat is soms ook wel weer leuk, toch?

Ruben vind alles lekker, stukjes ook geen problemen mee maar het kan inderdaad zo zijn dat s-t-a-n er nog niet aan toe is. Ze geven dat meestal vanzelf aan. We zijn er mee begonnen omdat Ruben ons steeds zat te volgen als wij aan het eten waren. Nou ja hij volgde ons niet maar het eten hahaha

@Annie, Ik ben nog eens goed aan het zoeken geweest op het internet en toen kwam ik een schema tegen wat wel een beetje op die van jou lijkt. Ik wilde de laatste keer dat Ruben bij het cb was geweest al overgaan op een fles minder maar dat moest ik nog maar niet doen hadden ze tegen mijn vriend gezegd (die was daarheen gegaan). Met als gevolg dat ik eigenlijk ben blijven hangen op die 5 flessen. Nu moet hij volgende week dinsdag naar het bureau en aangezien wij zelf met onze oudste zoon naar Disneyland gaan die dag wil ik het schema vantevoren al aangepast hebben. Anders moet Ruben bij de opa's en oma's daaraan gaan wennen en dat wil ik ze niet aandoen...ze zijn ook de jongste niet meer. Het is overigens niet zo dat ik me strikt aan het schema ga houden hoor, alleen even een richtlijn. Beetje op schema, beetje op gevoel ;-)

Fijne dag verder

Geplaatst

Zo..ineens weer wat lappen tekst er bij..;-)

Marjon...zie dat jij ook nog een laatste voeding geeft rond 22:30?

Ik kan hier ook nog niet van af komen. En dan blijft ze stee vast ook nog rond half 3/3 uur s'nachts....we blijven steeds lopen ..speentje er in ..aai over de bol

maar vannacht geprobeerd haar een flesje te geven ipv toegeven aan de borst.(dit overigens pas na zoveel nachten dit gedoe rond half 3).

Ze wil af en toe de fles weer niet dus dacht..als je dan echt nog honger hebt dan pak je nu maar de fles...nou weer met veel moeite een paar slokken en toen ging ze eindelijk weer slapen. Lijkt wel of t meer psychisch is (biologische klok) dan dat ze echt honger heeft.

Toch zelf ook wel gevoel dat de bv soms wat te weinig is.Loopt wat terug door de bijvoeding van fruit en groente. Moeilijk na te gaan wat er in gaat he...

Dus jullie gaan naar Disney Parijs met oudste zoon..leuk! Hopen dat Ruben snel aan zijn nieuwe schema gewend raakt dan.

Annie...Hoe vaak en lang slaapt Jesse zón beetje tussen de voedingen door in jouw schema?

Ik vind t zo moeilijk om de half 8 /8 uur te halen s'avonds. F@bi is s'avonds al zo vroeg moe..heb net kunnen rekken tot 7 uur.

Peggy..goed te lezen dat de kuur aan slaat. Ook fijn dat de fysio goed doet!

Snap je verhaal best hoor dat t soms niet altijd een roze wolk is...

Onze zoon huilde heel veel de eerste weken (voordat ik hem ging inbakeren)

Man man..als ik er nog aan terug denk..nu kan ik er om lachen maar toen?! Ik stond op een trap door t boven raampje van zijn kamertje te kijken wat hij allemaal uit spookte

en proberen te achterhalen waarom hij zoveel huilde..

Door alle hormonen in mijn lijf nog en gebroken nachten stond ik soms aan de andere kant van zijn deur te janken...

Tja gebruiksaanwijzing krijg je er niet bij en je moet alles maar uit vogelen...vergt best veel van je en tja dan is die wolk soms niet zo roze hoor!

Ik heb gisteren ook wat kleine stukjes brood met een heel klein beetje boter besmeerd gegeven..tjong ze werd er gretig van!

Zón mooi gezicht hoe dat bekkie heen en weer gaat om t te verpappen ;-) Hier merk ik ook steeds meer interesse..als ze op schoot zit en je eet zelf wat dan bekijkt ze alles goed.

Hier donderdag afspraak bij cb. Ze belde vandaag of t deze week kon ipv volgende week. Nu moet vriend heen..ik ben sóchtends aan t werk deze week..wel jammer.

Nou dames..beste maar weer!

Geplaatst

Hoi meiden,

even kort want ben op het werk. Ben sinds gister aan de Sonja Bakker, en heb de hele dag een honger gevoel en daardoor is de concentratie ook ver te zoeken maargoed.

Manon

Jesse slaapt meestal tot 08.00/08.30 uur dan krijgt ie de fles. Dan verschilt het of ik hem nog even op bed leg, dan slaapt hij meestal tot 10 uur. Of laat hem beneden en dan valt hij vaak later eventjes in de box in slaap. Heb dat liever niet in de box omdat ik zoiets heb dat is om te spelen, maar soms is het niet anders.

'smiddags gaat hij na de fles van 12.00 /12.30 uur op bed en slaapt hij tot 15.00 /15.30 uur. Soms nog wel iets langer zelfs. En dan gaat hij niet eerder weer op bed dan 19.30/20 uur na bad en fles.

Ik deed hem eerst ook nog wel eens tegen half 6 / 6 uur op bed maar op den duur was dat brullen geblazen dus heb dan maar afgeschaft uiteindelijk. En dit gaat prima.

Peggy ben blij dat het weer de goedde kant op gaat met S-T-A-N. Dit had idd dus al veel eerder gemoeten maarja....je weet het niet he en waarschijnlijk een dokter net zo min. Je wilt ze ook niet te gauw iets geven maar ben echt blij dat het beter gaat.

Ik ken dat ook wel hoor dat gevoel van geen roze wolk zo nu en dan. En met name als hij ziek is of maar huilt en je weet niet wat er is. Dan vind ik het ook erg lastig en vermoeiend. Ik had dat bijvoorbeel in ons midweekje weg. Jesse was 's nachts gewoon erg onrustig, waarvan ik weet het niet, maar hij lag bij ons op de kamer dus wij waren 's nachts ook steeds wakker. Ik was zelf niet helemaar fit en donderdags ik zat er echt helemaal doorheen toen hij ook nog eens een huiluurtje had. Ik denk ook dat iedere moeder dat heeft hoor en voel je absluut niet schuldig want ik heb dat gevoel ook best wel eens. En natuurlijk ik zou het allemaal voor geen goud willen missen, want gun het iedereen hier op het forum maar het is niet altijd zo rooskleurig als het lijkt.

Marjon lekker dat R_uben alles lekker vind. Broodkorstjes nog niet geprobeerd bij Jesse. De groente schiet er de laatste dagen ook behoorlijk bij in. Straks maar weer eens even proberen. Op zich vind hij sperzieboontjes en worteltjes wel lekker. Maar op den duur als die er zat van is gaat hij ook kokhalzen hoor. Ik vind het zelf ook erg vies spul dat in die potjes, althans die sperzieboontjes en worteltjes.

Je moet ook een schema doen qua voedingen wat het beste bij R_uben en jou past. Bij mij ging een fles eraf eigenlijk vanzelf maar waarschijnlijk kwam dat omdat hij 's nachts gewoon 12/13 uur ging slapen dan viel er automatisch een fles af, maar wat ik de vorige keer ook al zei volgen smij ben ik van 6 flessen naar 4 gegaan. Ook niet goed natuurlijk. Kan me nog herinneren dat ie een periode had waarin hij erg hongerig was en we uiteindelijk over gegaan zijn op de forte voeding...niet zo gek natuurlijk als je ineens 2 flessen eraf haalt...nouja het is goed gekomen...

Maar lekker zeg Disneyland....lekker vooruitzicht.

Nu is het toch nog een lang verhaal geworden.

Ik zal even aan mijn tussendoortje beginnen: 2 kiwi's ;)

fijne dag verder

liefs

Geplaatst

Annie... Dan slapen ze toch denk ik wel zón beetje evenveel...

Alleen F@bi gaat er wat eerder in..kon vandaag tot 7 uur weer rekken...maar goed dan gaat ze er ook tegen 7 uur sóchtends

weer uit dus ook klokje rond....(alleen helaas nog wel met onderbreking dus en vanmorgen had ze ook bere honger om half 6...(borstvoeding dan toch te licht

verteerbaar om langer op te teren blijkbaar?)

Jij dapper aan de Sonja? Gezond hoor kiwi...ik moet ook nodig meer fruit gaan eten..doe dit in de zomer veel meer dan de winter. Ga morgen iig ook wat peren en meloen halen voor F@bi...lijkt me ook lekkerder dan de potjesprut.

Moet ook nodig gaan lijnen...lijkt wel nu ik voor de 2de keer weer ongesteld ben geworden en de hormoonhuishouding weer normaal is zeg maar alsof t vet ook weer

meteen op gaat slaan. Je krijgt dan ook zón lekkere trek net voor die tijd...en na die tijd ..euh..en als je er midden in zit zoals nu....aldoor eigenlijk..he bah!!!

Morgen serieus aan de gang..ook streep er door en al t lekkere onverantwoorde maar eens laten staan!

Annie...ik ga met je mee de strijd aan!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden