Ga naar inhoud

Uitgerekend Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Moki, wat leuk dat je Er was eens... hebt, dat had mijn zoontje als eerste aan toen hij geboren werd en ook alle accessoires hadden we ervan, een vriendin van me had er zelfs een geboortebord van gemaakt voor in de tuin, het slapende draakje op het wolkje, die gaan we zeker weer gebruiken voor deze baby, als eerste pakje koop ik nu natuurlijk wat nieuws, maar ga het draakje spul zeker weer gebruiken, vind het zooo enig!

Meertje mini All Stars, wat cooool!!!

Jetje, wat fijn dat het kamertje al zo goed als klaar is, idd, bij mij hier ook feest s´avonds, als ik lekker tv zit te kijken begint het al, heerlijk, ik zie af en toe gewoon mijn hele buik ploppen, maar als ik mijn lief het wil laten zien dan stopt het, hahaha, hij zal nog even geduld moeten hebben!

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ja leuk is dat spul van Er was eens.... een collega van mij was met me mee en van haar kreeg ik een deken voor in het ledikantje erg leuk met een lakentje erbij.

vrijdagochtend heeft mijn man ook voor het eerst de kleine gevoelt, we zaten op de bank en ik voelde de kleine bewegen dus pakte ik zijn hand en toen voelde hij het hij zegt jaaaa ik voel het.....

als ik sávonds ga slapen komt altijd de kat even op bed liggen (is ook de enige keer dat ze bij me komt liggen want normaal komt ze nooit) maar dan weet ze dat ze snoepjes krijgt en dan gaat ze op mijn buik liggen en dan ligt ze te spinnen, en daar reageerd de kleine ook op waarschijnlijk hoort hij/zij het gespin want op de plek waar de poes ligt is dan erg veel beweging. misschien vind de kleine het wel een heel irritant geluid.

Geplaatst

Leuk spul is dat inderdaad! Had al twee jasjes in mijn handen maar toen ik de rij voor de kassa zag, heb ik ze weer teruggelegd. Geen puf voor :).

Bij ons kijkt 1 van de katten tegenwoordig naar mijn buik, is vervolgens in dubio omdat ze weet dat dat gevaarte in de weg zit, en komt dan toch even op schoot. Een van de babies trapt dan inderdaad ook tegen haar koppie aan (ze lijkt het niet te voelen). Vind het wel grappig, die reactie in mijn buik!

Marielle, heb je nog een goede tip qua babyfoon? Zit aan de dbx-88 te denken van Alecto, maar heb nog tijd genoeg voor een gedegen warenonderzoek ;).

Geplaatst

Meertje, ik zou het niet weten, wij hebben nooit een babyfoon gebruikt, als Enrique huilde konden we hem luid en duidelijk beneden horen en ook als we buiten zaten hoorden we hem prima, hij slaapt aan de achterkant van het huis en ook in het nieuwe huis komt de babykamer achter, dus ik weet niet wat het is om zo´n ding te hebben, maar volgens mij is Alecto wel een goed merk.

Moki, wat leuk van de kat, wij hebben 2 katten, maar ze komen niet echt bij me liggen, best gek, want toen ik zwanger was van Enrique kwamen ze juist wel heel erg vaak, prachtig hoe die beesten dat aanvoelen.

Geplaatst

Ah, da's wel handig dan voor jullie :). Ik ging er zomaar vanuit dat iedereen zo'n ding heeft, hihi. Heb de Alecto maar besteld, op Kieskeurig kwam ie als beste uit de bus en qua prijs is het ook te doen (mijn man wilde de Luvion van 170 euro, pfff - met zo'n videoscherm, vraag me af of dat werkt met twee babies op een klein schermpje).

Meiden, welterusten alvast!

Geplaatst

He meiden,

Allemaal lekker aan het shoppen geweest! Meertje, toch nog lekker gescoord op de beurs!

Ik kom net terug uit het ziekenhuis. Veel buikkramp en harde buiken. Het was allemaal goed, gewoon een fikse buikgriep. Daardoor ook een geïrriteerde baarmoeder. Wat een spanning, pfff. Ik lig nu in de logeerkamer bij mijn ouders, laat me vandaag even vertroetelen. Ik mocht ook blijven in het zhs, maar ik denk dat een thuissituatie fijner is.

Nu chillen en weer wat vertrouwen terug krijgen.

Kissie Mia

Geplaatst

Och meis, da's schrikken he!! Gelukkig niks aan de hand met de jongedame! Fijn dat je snel terecht kon! Laat je maar lekker vertroetelen enne... Die spruit blijft mooi veilig bij jou zitten hoor!!!

Liefs!

Geplaatst

Ach Mia, jakkes, wat een schrik, en dat zo rond deze tijd in de zwangerschap, heel begrijpelijk dat je je vertrouwen weer even kwijt raakt,gelukkig is er niets aan de hand met de kleine, hopelijk kun je even lekker uitrusten en is het vertrouwen er weer snel! Het gaat vast helemaal goedkomen!

Geplaatst

Bedankt lieve meiden,

Ben weer van de schok bekomen. Onze mini is lekker aan het gymen in mijn buik.

Liefs,

Mia

Geplaatst

jeetje Mia dat is inderdaad weer schrikken, gelukkig ben je al snel van de schrik bekomen. En ben je er gerust op fijn he om dan die kleine te voelen bewegen in je buik.

nou beterschap ik hoop dat je snel opknapt.

Geplaatst

Mia, wat een schrik en dat idd weer net in dezelfde periode, kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent, maar gelukkig danst de kleine lekker rond! Doe maar lekker rustig aan!

Geplaatst

Bedankt liefies!!!

vandaag ook nog rustig aan, mijn darmen zijn flink van slag en ik heb een gezellige relatie met het toilet opgebouwd!

Kissie Mia

Geplaatst

Mia, blijf lekker rustig aan doen he! Ben je nog bij je ouders? Je heerlijk laten vertroetelen hoor! En hopen dat je die relatie met het toilet snel weer afbreekt ;).

Hier korte update vanuit de buik: vanmorgen extra check gehad ivm de doorstroming van de navelstrengen naar de placentas en alles bleek nu goed! Gelukkig maar, de gyn zei dat ze nu weer gerustgesteld was (en ik daarmee ook, want zat best in spanning! - bloeddruk was ook gestegen, maar da's logisch). Ook de dames werkten allebei mee vandaag ipv te liggen donderstralen zoals vorige week :). Nu over een week weer op reguliere controle.

Geplaatst

He meiden,

vandaag een betere dag, geen buikpijn en ook geen buikloop, gelukkig. We heel grappig is dat ik 1,5 kilo ben aangekomen en dat mijn mijn wc gedrag!!! Nu begint het te komen, ik ben bijna 4 kilo aangekomen.

Meertje, fijn dat alles met de meiden en navelstrengen goed was, ze werkten goed mee!

Hoe gaat het verder met iedereen, nog rare klachten? Of buikfoto's!!!!!!

Ik heb vandaag bij de Hema een leuk tuniekje en gaaf spijkerbroekje gekocht, echt te leuk! Het hoeft niet altijd duur te zijn om ontzettend schattig te zijn!

Mijn moeder is lekker mijn huis aan het schoonmaken, dat wil ze perse! Ik heb me daar aan overgegeven en geniet er dan ook maar van! Ik rommel een beetje mee, lekkr de was doen, beetje stoffen. Ik ben echt een bejaarde miep geworden. Paar maanden terug deed ik nog aan hardlopen en was ik altijd druk met iets (werken). Nu ben ik vooral druk met mezelf en onze mini, cervixmetingen en chillen. De cervixmeting van vandaag was trouwens weer prima!!

Heel veel liefs Mia

Geplaatst

Hihi, sounds exactly like my life Mia! Geniet er lekker van, ele minuut! Ik heb diverse buikfoto's klaarstaan, maar dat uploaden lukt niet met die iPad :(.

Superfijn dat je je weer wat beter voelt! Heb je medicijnen gekregen eigenlijk? En ook mooi dat je cervix nog steeds goed is! Had jij nou eigenlijk een ring erom of toch niet? Enne...4 kilo, wauw!! Netjes!! Hier 12, puur en alleen buik & borsten. Ach, da's er zo weer af straks! (?)

Geplaatst

Jaah, bij jou zijn het er 2!!! Nu schijnen we per week zo'n 500 gram aan te komen, het zal nu wel gaan beginnen bij mij.

Jij doet dus ook rustig aan, logisch. Jij bent al op een punt wat wij veel later bereiken. Ik ben er nu aan gewend, het is voor een zeer goed doel!

Ik heb geen ring of (cerclage) bandje. We hopen met de metingen te zien of het goed blijft gaan. Anders wordt daar op ingespeeld met alsnog een bandje en/of volledige bedrust en/of weeën remming. Waar het de vorige keer mis is gegaan is niet helemaal duidelijk. Het lijkt er op dat mijn vliezen gebroken zijn misschien door uitzakking van de vliezen. We houden het dus strak in de gaten en ik zorg voor zo min mogelijk prikkels voor mijn baarmoeder en baarmoedermond.

Gaaf he zo'n iPad! Ik wil hem ook graag. Ben ook gek op onze Mac en de iPhone, gewoon mooi en leuk speelgoed. Maar ik geef al een beetje teveel geld uit, als ik werk heb ik daar helemaal geen tijd voor! De iPad moet ik maar even vergeten!

Kissie Mia

Geplaatst

Hallo!

Geen rare klachten, bekken houdt zich goed, weinig tot geen last (al n dag of 5).

Wel lui, huis is een puinhoop, dus Mia, als je moeder nog zin heeft....:clap2:

Ik doe ook weinig tot niets, geen zumba meer en het zwemmen schiet ook niet op.

Buikfoto ga ik van het weekend weer maken, ben in totaal pas 3 kg aan gekomen, dus dat is alleen mini-me, placenta, vruchtwater, extra bloed en..... mijn cup F (hellup)!

@Moki: heb je je agenda nog gecheckt vwb onze dikke buiken borrel?

liefs,

Lot

Geplaatst

Hey meiden,

Nou, op die pijnlijke benen met blauwe plekken na heb ik verder ook weinig last van kwaaltjes, ook ik doe niet veel, buiten de zorg voor Enrique om natuurlijk, beetje huishouden, koken wassen enz...

Ik ben momenteel pas 1,8 kilo aangekomen, dus da's ook best weinig, ik heb toevallig gisteren mijn buikomtrek gemeten en die is 101 cm, toen ik 38 weken was van mijn zoontje was de omtrek 110, dus ben benieuwd of ik er overheen ga.

Geplaatst

Hè meiden!

Het is rustig hier!

Ralletje, ik heb nog niet mijn buikomtrek gemeten, doe je dat ter hoogte van je navel of gewoon het dikste punt?

Vandaag is een speciale dag. Ik ben vandaag 22,2 weken zwanger. De vorige keer braken mijn vliezen bij 22,1 en beviel ik 's avonds bij 22,2 weken. Morgen bevind ik me dus op onbekend terrein, 22,3 weken! Daarna is elke dag een mijlpaal!

Vanavond 8 voor 8 is het moment waarop we even langs gaan bij het plekje van Phileine. We gaan er vanuit dat ze extra goed op haar zusje past!

Fijne weekend meiden!!

Liefs Mia

Geplaatst

Mia een speciale dag idd, zeg het net tegen mijn moeder toen ik je banner zag.

Voor meerdere mensen op het forum vandaag, toch gek hoe dingen soms samen komen, ook voor mij prive.

Ik weet zeker dat ze op haar kleine zusje past.

Geplaatst

Mia, zeker een heel speciale dag, waarschijnlijk een dag met een traan en een lach......Phileine past op haar zusje, dat weet ik zeker!!

Ja, ik meet het ter hoogte van mijn navel, ik was het niet van plan, maar kwam met opruimen zo´n kleermakers cm tegen en dacht....waarom niet, hahaha!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden