Ga naar inhoud

Uitgerekend Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oeh lekker frietjes!! Ik wil ook! Heb spaghetti gegeten bij mijn ouders daar manlief op stap is. Niet echt mijn ding, spaghetti, maar had geen zin om voor de 3e avond op rij iets ongezonds te eten en ook geen zin om te koken (luiiiiiiiiii). Gelukkig schopten de dames uit zichzelf de boel bij elkaar vandaag, dus hoefde niet naar de babyzaak te snellen om een angelsound te scoren ;).

Ralletje, ik heb een jongens-voorgevoel bij jou :). Gaat goed komen met die namen hoor!! Enne, ik ken ook een Anouar, inderdaad een mooie naam. Benieuwd wat Moki ervan vindt?

Wordt het dan Utrecht? Is dat ook voor Suus, Jet, Vriezen en Rachel bereisbaar? Doen we het in het weekend, of doordeweeks? Ik kan altijd nu ik thuis zit, hihi. En dan zonder de mannen toch? Of met?

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Moge dames,

Ik heb gisterenavond ook lekker frietjes gegeten, hhmmm!

Volgens mij kwam Suus uit de buurt van Zeeland, doordeweeks of in het weekend maakt mij ook niet uit, zit alleen met de kleine man, moet wel op tijd oppas regelen voor hem.

Mijn lief kan zoiezo niet mee, als hij niet moet werken moet hij meehelpen met de verbouwing en hij houd niet van dat vrouwen gekeuvel over baby´s, hahaha, maar ik weet niet wat de rest doet natuurlijk.

Geplaatst

hallo Dames,

Gisteren pizza gesnackt en een hele zak kroepoek (stomme bonusaanbiedingen ook bij Appie!) Door de weeks of in het weekend maakt mij niet uit. Als we het over april hebben ben ik sowieso doordeweeks op woensdag en vrijdag vrij.

Enne mannen mee? Lotman ziet me aankomen, hij is ongelooflijk mee-zwanger, maar in een groep zwangeren mee oh-en..... denk 't niet :happydance:!

En de eerste echte kwaal steekt de kop op.... heb sinds woensdag veel steken in mijn linkerbil. Soms zak ik gewoon door mijn been heen. Ben bij de HA geweest en mijn heiligbeen is iets verschoven omdat de banden links wat meer zijn opgerekt dan rechts, en nu "hangt" t dus scheef. Maar ach, is over n paar maanden weer over..... hoort er allemaal bij :happy:!

Fijne zondag!

Lot

Geplaatst

Zo meiden, allemaal lekker lopen snacken dus!

Lot, wat vervelend die klachten, hoe doe je dat met werken. Is zitten ook vervelend? Heb je nu een echt lekker waggel loopje?

Ik denk dat het handiger is zonder mannen, ik weet niet of ze op baby gekeuvel zitten te wachten en het is misschien ook makkelijker qua planning. Misschien moeten we even een lijstje maken wie, wat, wanneer? Ik vind het ook niet erg als het bij mij thuis te doen, iedereen kan bijvoorbeeld iets lekkers meenemen? We kunnen natuurlijk ook ergens een high tea-tje of lunch doen? Het moet voor iedereen te doen zijn en goed te bereiken zijn. Ik kan doordeweeks (tegenwoordig) en in het weekend. En kleine mannen (ralletje) kunnen wellicht mee? Weet niet of je dat zelf ziet zitten?

Misschien is het handiger om het zelfs iets eerder te doen, het moet goed te doen zijn voor Meertje.

Meertje, wat zie jij zitten? Begin april?

Nog een lijstje!

Mia, Amersfoort, kan elke dag, maakt niet uit waar.

Kissie Mia

Geplaatst

Zonder mannen lijkt mij ook het beste, haha! Die van mij vndt het allemaal prachtig, maar denk niet dat het iets voor hem is, dat gebep over babies die er nog niet zijn ;). En bovendien kan hij alleen in het weekend.

Mia, begin april is prima hoor! :) High Tea klinkt goed, lunch ook, ik ben erg flexibel (nog wel, haha!).

Lot, klinkt pijnlijk! Kun je er niet voor naar fysio oid? Sterkte in ieder geval!

Lijstje

Mia, Amersfoort, kan elke dag, maakt niet uit waar

Meertje, regio Amersfoort, kan elke dag, maakt niet uit waar

Joehoe, woj gaan friet eten!!!!

Geplaatst

Ik heb een ware popcorn tik, iedere avond eet ik bijna een hele zak popcorn op heerlijk, die van de appie, millies zoet, maar......ben gisteren met de boodschappen de popcorn vergeten, zooo stom, dus nu 2 avonden geen popcorn, dus ga straks denk lekker blokje kaas snijden en aan de toastjes, hihihi!

Mia, ja klopt, misschien kan Enrique mee, ligt er een beetje aan waar het is, en of er een kinder speelhoek is, anders ben ik bang dat ik constant achter hem aan kan om te kijken wat hij doet, hahaha.

Lijstje

Ralletje, Geldermalsen, kan elke dag, maakt niet uit waar

Geplaatst

Dames!

Pijn, ach wat is pijn, we moeten tenslotte nog bevallen! Het is voornamelijk irritant, omdat ik niet weet bij welke beweging de pijn in mijn bil schiet en ik door mijn been ga. Ik ben de afgelopen 5 dagen vrij geweest, morgen weer naar kantoor, zal zien hoe het gaat. Ik heb oefeningen meegekregen om weer "recht" te komen. Nog geen resultaat...

Lijstje

Ralletje, Geldermalsen, kan elke dag, maakt niet uit waar

Lot, regio Gorinchem, kan woensdag en vrijdag, maakt niet uit waar

Groeten!

Geplaatst

even een berichtje vanuit florida.

Leuk idee om elkaar te ontmoeten.

Ik kan op woensdag en vrijdag maar neem dan wel mijn zoontje mee.

Ik woon in amsterdam dus utrecht is pirma.

Hier gaat het allemaal uitstekend.

Lot hoe gaat het met je slapen?

liefs

Geplaatst

Slapen.....hmmm wat was dat ook al weer.... Nee hoor, gekheid, ik het t idee dat het ietsje beter gaat. Realiseer me net dat ik eigenlijk de afgelopen 3 nachten 's nacht niet op de klok heb liggen kijken, ik was wel vroeg wakker, maar niet zo achterlijk vroeg dat ik de uren heb liggen tellen. Voel me ook best oke, dus blijkbaar krijg ik op t moment voldoende rust.

Geniet nog lekker van de zon!

Groetjes,

Lot

Geplaatst

Lijstje

Mia, Amersfoort, kan elke dag, maakt niet uit waar, Utrecht prima

Meertje, regio Amersfoort, kan elke dag, maakt niet uit waar, Utrecht prima

Ralletje, Geldermalsen, kan elke dag, maakt niet uit waar, Utrecht prima

Lot, regio Gorinchem, kan woensdag en vrijdag, maakt niet uit waar, Utrecht prima

Rachel, Amsterdam, kan woensdag en vrijdag samen met kleine man, Utrecht prima

Meertje, regio Amersfoort/Zwolle/Apeldoorn, Utrecht prima

Moki, Flevoland, Utrecht prima

Suus

Jet

Vriezen

Geplaatst

Ha meiden,

tsjonge wat is er veel geschreven moest even een paar pagina's bijlezen hoor! Zo te lezen gaat het met iedereen goed op wat kwalen na.. maar ja daar ontkomen we niet aan denk ik. Afgelopen nacht was ik midden in de nacht wakker met een zere buik. Of een harde buik.. weet niet hoe dat voelt? Viel pas weer tegen de ochtend in slaap, lastig als de wekker ook weer op tijd gaat. Lot weet er alles van las ik..echt vervelend voor je Lot! Hoop dat het steeds iets beter gaat met slapen.

Ik zie dat jullie plannen maken om een buiken borrel te doen. Hoop niet dat jullie het erg vinden als ik niet mee ga. De laatste tijd merk ik dat de behoefte aan het forum ook minder wordt. Ik blijf uiteraard wel de juni-topic volgen hoor!

Liefs Jet

Geplaatst

Hey Jet, da´s al even geleden ja!

Jammer dat je niet meegaat, maar is natuurlijk niet erg, het is helemaal je eigen keuze hoor, niemand zal je erop aankijken als je er geen zin in hebt, da´s menselijk toch?

Fijn dat je het topic wel blijft volgen hoor ennuh...we zullen zeker nog van je horen/lezen!

Geplaatst

Lijstje

Mia, Amersfoort, kan elke dag, maakt niet uit waar,
Utrecht
prima

Meertje, regio Amersfoort, kan elke dag, maakt niet uit waar,
Utrecht
prima

Ralletje, Geldermalsen, kan elke dag, maakt niet uit waar,
Utrecht
prima

Lot, regio Gorinchem, kan woensdag en vrijdag, maakt niet uit waar,
Utrecht
prima

Rachel, Amsterdam, kan woensdag en vrijdag samen met kleine man,
Utrecht
prima

Meertje, regio Amersfoort/Zwolle/Apeldoorn,
Utrecht
prima

Moki, Flevoland,
Utrecht
prima

Suus

Jet, komt niet

Vriezen

Geplaatst

Hee dames,

Ik woon inderdaad in zeeland tegen de belgische grens dus voor mij is het helaas ook te ver zeker 3 uur reizen. Maar met mij hoeven jullie gen rekening te houden hoor, zeg alvast geniet er lekker van en veel plezier in april.

Morgen naar de 9 maandenbeurs heb er echt zin in, ga lekker met de trein op het gemakje relaxen.

Groetjes suus

Geplaatst

Jet en Suus, jammer dat jullie niet meegaan! Maar alle begrip hoor, 't is ook een flink eind! Mijn man komt uit die regio (Oostburg, misschien jou wel bekend Suus).

Wij gaan zaterdag naar de beurs, zie er nu al tegenop (tegen het gesjouw en de drukte) maar mijn man lijkt het geweldig. Hb alleen geen overzicht meer van alle gekoche spullen (liggen verspreid over -geen geintje- een tas of 30 in de babykamer) dus heb geen flauw idee wat ik wil meenemen van de beurs... Misschien vrijdag maar even doorheen ploegen.

Net bericht van de iCare dat de zwangerschapscursus die vanaf zou starten niet doorgaat, pas in maart weer (tot eind april). Zou ik net moeten redden, aldus de iCare-dame. Gaan jullie ook op gym oid?

Fijne dag, meiden!

Geplaatst

Lijstje

Meertje, regio Amersfoort, kan elke dag, maakt niet uit waar, Utrecht prima

Ralletje, Geldermalsen, kan elke dag, maakt niet uit waar, Utrecht prima

Lot, regio Gorinchem, kan woensdag en vrijdag, maakt niet uit waar, Utrecht prima

Suus, komt niet

Jet, komt niet

Vriezen

Geplaatst

He meiden,

Suus en Jetje, wat jammer dat jullie niet komen, maar begrijpelijk. Suus, zou je wel willen komen als het iets meer jou richting op komt? Dan is het misschien toch nog te ver he, lastig.

Wij gaan ook naar de 9 maandenbeurs. We gaan vrijdagavond, een hele dag de zwaartekracht tarten is voor mij niet echt de bedoeling, maar ik vind het ook leuk om te doen wat "normale" zwangeren doen! Ik heb ook wel aardig spulletjes nog van de vorige keer, toch is het wel leuk.

Hebben jullie al leuke ideetjes voor de kamer? Wij beginnen pas na 26 weken, vandaar, Ik zou alle plannetjes kunnen voortzetten die ik met Phileine's kamer had, ondanks dat het nu ook een meisje is voelt dat toch een beetje gek?! Ik moet natuurlijk wel even wat leuke behangetjes en ideetjes gaan uitzoeken, zodat we dan ook aan de slag kunnen. Ik houdt wel een beetje van zachte kleuren, beetje poeder tinten. De kasten worden zacht grijs. Ik heb ook al wat accesoires grijs met witte stipjes (verschonings kussen/kruikzak, lakentjes), het hemeltje van de hangwieg wordt gemaakt van mijn sluier, met stipjes dus. Ik heb ook al hele mooie grijze dekentjes. Dat grijs komt dus wel ergens terug (en stipjes), nu nog een ander leuk kleurtje!

Meertje, ik begin eind maart met een cursus bij de mensendieck, van mij hoeft het niet perse, maar een vriendin gaat, dus ik ga gewoon gezellig mee! Wat is de Icare cursus?

Fijne avond meiden!

Kissie Mia

Geplaatst

Mia, wij gaan ook maar een paar uurtjes hoor, de hele dag trek ik echt niet, haha! Ik stuurde ook aan op vrijdagavond maar manlief wil op zaterdag. Ach ja, hij is toch de pakezel, haha!

Wij hebben zojuist het proefdrukje binnen van de kaart. Raar gezicht is dat hoor, het wordt dan heel echt... Spannend! We wilden eigelik een soort verwijzing erop naar hoe bijzonder deze kindjes voor ons zijn, maar hebben nu gekozen voor een christelijk gedichtje (mijn man is kerkeljk en we zijn beide christelijk opgevoed en dat willen we ook met de kindjes doen).

Zojuist twee starterssetjes gekocht met flesjes (op de gok want hoe weet je wat goed is? Is zo afhankelijk!), want dat moest van de kraamhulp. En dat was mijn spannende dag weer, haha.

De cursus die ik wil gaan doen is Gezond en Fit Bevallen. Tips in combinatie met bewegen. Ben benieuwd hoor, ben van nature aartslui dus deed al niet aan sport voor de zwangerschap. Zal me nog zwaar vallen ;). Hoorde van een vriendin dat een cursus bij mensendieck ook heel goed bevallen was!

Wij hebben de babykamer wit, grijs, bruin (taupe) en dan met roze accessoires. De kamer moest sowieso behangen en geschilderd worden dus ben er in januari mee begonnen. Mocht er dan iets mis gaan (hopen we niet uiteraard) dan is de kamer hoe dan ook opgeknapt. De overtrekjes in de ledikantjes zijn wit met grijs en de ballonlamp is taupekleurig. Hoop zo dat het allemaal bij elkaar past straks!

Wat leuk dat je je sluier gebruikt voor het hemeltje! Zou ik ook gedaan hebben als we de familiewieg hadden kunnen gebruiken maar nu het er twee zijn...;) Dat je het kamertje niet hetzelfdewilt doen als dat je voor Phileine had willen doen, klinkt heel begrijpelijk, meis! Dit is toch een ander kindje, ook al is dit weer een dochtertje... Zet je op het kamertje wel nog iets wat herinnert aan haar zusje? Bijvoorbeeld een echofotootje of een knuffeltje wat je toen speciaal had gekocht? Dan heb je een kamer die voor deze baby bedoeld is en die ook een stukje voor Phileine is, soort van. Blijf het moelijk vinden want weet niet hoe het is, dus vergeef het me als ik iets raars typ hoor!

Nou meiden, ik ga de aardappels opzetten, blegh. Fijne avond!

Geplaatst

Meertje oostburg ken ik wel hoor. Ik ga morgen naar de beurs maar neem een trolley mee dat scheelt til werk haha.

Toevallig is vriend lief afgelopen weekend begonnen met het schilderen van de babykamer. En ik hoop dit weekend te gaan kijken voor het kamertje en de kinderwagen.

Heb al wel op internet gekeken en eigenlijk alles al uitgezocht, licht grijs kamertje en de maxi cosi mura 3 ( 2011).

13 april begint voor mij de zwangerschapsgym, zijn 8 lessen ben benieuwd.

Geplaatst

Leuk om te horen wat jullie met het kamertje gaan doen!

Meertje, wat leuk dat jullie al bezig zijn met het kaartje! Vind ik ook wel moeilijk hoor! Goed idee om iets van Phileine op de babykamer te zetten, helemaal niet gek! Ik had er nog niet aan gedacht maar vind het wel een lief idee, het zijn toch zusjes!

Ik heb vandaag weer een cervixmeting gehad en het is nog steeds keurig, ik ben natuurlijk heel tevreden en erg relaxed onder de hele situatie. Eigenlijk al de hele week! Voelt lekker om even niet gestrest te zijn! Vasthouden!

Meiden, fijne dag!

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik hobbel de dagen door maar ik klaag niet! Lag gisteravond in bad en die kleine meid lag vreselijk te stuiterballen, mijn buik ging alle kanten op, wat maakt het mij dan uit dat ik een rammelend bekken heb!

15 maart begin ik met zwangerschapyoga en wat het kamertje betreft: hebben nog steeds geen idee... we hebben wel het wiegje en ledikantje (wit), maar over de kleuren van het kamertje zijn we nog niet uit.

Zo te zien heeft iedereen wel een mening gegeven over de dikke-buiken-borrel, dus volgende stap: datum (maart of april) en locatie. Wie weet iets leuks dat makkelijk te bereiken is in Utrecht of wordt het lekker makkelijk Van de Valk Vianen?

Liefs,

Lot

Geplaatst

Lot, zie jij je buik nu ook al bewegen?

Mia, goed zeg die cervixmeting! Mooi geruststellend!

Lot & Mia, jullie klinken allebei heeeeeeerlijk relaxed en positief! :) Wou dat ik ook maar iets van die non-stress had, zit me weer helemaal gek te maken! Weer menstruatiepijntjes en een druppeltje helder bloed. Dat laatste kan natuurlijk een klein adertje zijn ofzo, maar is genoeg om me te laten stuiteren. Morgen naar de gyn, ga vragen of ze mijn cervix wil meten zodat ik wat geruster ben. De dames trappelen allebei al wel vandaag, dus da's wel fijn! Zag voor het eerst mijn buik ook echt bewegen, heel lichtjes! Mooi om te zien!

Ik weet in Utrecht wel wat (grand) cafes, maar Vd Valk is ook goed hoor :). Wel zo makkelijk met parkeren maar voor eventuele treingangers een crime, hihi!

Geplaatst

Oh ja, trein, daar had ik even niet aan gedacht. Nou dames, kom maar op met de opties!

En ja, ze veroorzaakt rimpels in het water als ze beweegt, ik hou m'n hart vast voor na 18 juni.......

Meertje: kan me voorstellen dat je wat onzeker blijft. Het is ook niet niks 2 dames in je buik en dan bloedverlies. Gelukkig voel je ze goed!

Geplaatst

Weet niet of er iemand met de trein komt, eigenlijk? Ik hebin ieder geval wel de beschikking over een auto dus mij maakt het niets uit. In Utrecht is Le Journal misschien een leuk idee (Neude) of dat Belgische cafe naast de Xenos?

Geplaatst

Lijstje ivm vervoer:

Meertje, regio Amersfoort, kan elke dag, maakt niet uit waar, Utrecht prima, auto

Ralletje, Geldermalsen, kan elke dag, maakt niet uit waar, Utrecht prima, auto

Lot, regio Gorinchem, kan woensdag en vrijdag, maakt niet uit waar, Utrecht prima, auto

Suus, komt niet

Jet, komt niet

Vriezen, komt niet

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden