Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

K heb een mail terug van t ziekenhuis dat m'n eerste echo een week eerder kan, omdat ik nu (al...;-) ) ongi ben. dus 16Nov. wel super, want hopelijk hopelijk loopt het dan allemaal nog weer wat in zeg maar.

Bianca; ik kan gewoon door blijven spuiten met de Deca, dus in t zelfde ritme zeg maar.

OVer die bollen, tegen mij zeiden ze dat ik er 12uur tussen moest laten zitten, maar het kwam niet heel krap. Dat was trouwens met IUI 2xp.dag. Als ik eens wat later of eerder zou zijn kwam dat niet zo krap hoor.

maar ook dat...zoals zoveel....zal wel per ziekenhuis verschillend zijn. Voor jezelf ist misschien wel handig om het op bepaalde tijden te doen?!!

Welkom Natalie; spannend weer hoor!!Fijn dat je er niet zo'n last van hebt. Ik zie op je profiel foto een kindje?? Mag ik vragen of je al een kindje hebt??

In ieder geval suc6 vanavond joh!! en k hoop dat je knal groen mag worden.

Ellen; oooo gelukkig ben ik niet de enige die problemen met zo'n alarm heeft ....haha.... vooral 's ochtends.... wat haat ik dan die alarmen!!!!

En ik zie dat Simba het zelfde probleem heeft...... afain, we kunnen nog overwegen om een topic te openen ' HELP m'n alarm voor medicatie gaat af en ik ben niet wakker te krijgen' ofzo ;-)

• Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meiden

Durf het bijna niet te zeggen, maar gisteren is het bloedverlies begonnen. Het druppelt langzaam door. Moest vanochtend testen en die was natuurlijk positief, maar bloedverlies is niet goed. Nu afwachten wat er gaat gebeuren..

Geplaatst

Welkom Nathalie,

Je had heel wat te lezen, want er wordt actief geschreven hier.

heel veel succes met jullie 3e ICSI !

liefs, Diane

Geplaatst

Margot,

Nee he, hopelijk zet het niet door.

Liefs, Diane

Geplaatst

@Margot: Wat een onzekerheid voor je. Hopelijk is het maar een tijdelijke bloeding.

@Bianca: Misschien heb je idd te vroeg getest op dag 9, maar dat durf ik ook niet met zekerheid te zeggen.

Ik hoop dat hij vrijdag iig positief zal zijn en dat je dubbel feest hebt zaterdag. Ik blijf hard voor je duimen.

Wat betreft die mutsenbolletjes............... er staat om de 8 uur voor, maar volgens mijn gyn hoeft het niet zo precies gebruikt te worden. Ik heb er zeker ook nog nooit mijn wekker voor gezet.

@Diane: Meid, heeeeeeeeeeeeeel veel succes morgen met je punctie en ik hoop op een mooi aantal eicellen.

@Nathalie: Heel veel succes met je 3de ICSI behandeling.

@Gaby: Succes morgen met testen. Ik duim voor een positieve uitslag.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Margot, getverderrie, ik hoop dat het bloedverlies loos alarm is!!! ik hoop het voor je meid!

Diane, heeeeel veel succes morgen met de punctie, ik hoop voor je dat het meevalt en dat er een mooie oogst volgt, succes hoor!

Bianca, dag 9 is vroeg hoor! ik deed bij de cryo -poging op dag 8 na de tp de eerste test en deze was negatief, vervolgens op dag 10 na tp en die was positief.....houd geode moed, je bent erg vroeg.

wat de bolletjes betreft, ik nam ze 3x per dag.....in de ochtend na het douchen, in de namiddag tussen 17.00 en 18.00 en voordat ik naar bed ging.

dames, het wordt weer een spannende periode, succes allemaal!

liefs

Babeth

Geplaatst

Oh wat een onzekerheid hier..........verschrikkelijk!

Margot,

Ik hoop dat de bloeding niets te betekenen heeft en ik

wens je dan ook veel sterkte en ik hoop dat het positief blijft!

En het kan wel he', bloeding tijdens zwangerschap!

Heb je het zh ook gebeld?

Bianca,

Zenuwslopend, ik hoop dat je vrijdag alsnog een positieve uitslag

krijgt en ook jou wens ik veel sterkte tijdens deze slopende dagen!!

Liefs Hermien

Geplaatst

Lieve Meiden,

Bedankt voor de op peppende woorden!!!

Ik durf morgen niet te gaan testen haha ben gelijk een bange poeperd geworden!!

Ga toch maar zaterdag testen!Heb me zelf toch al in bescherming genomen ;)

Ik reageer strakjes even wat uitgebreider op iedereen want zie dat ik al te laat ben voor mijn werk haha.

Maar was erg benieuwd of Gaby al getest had!!!

Succes Gaby met testen!! Mijn duimen draaien voor je!!!!

Op naar groen :wav:

Liefs Bianca

Geplaatst

:alien::alien::alien::wav::wav::alien::alien::alien:

Testen:

Margot: 31 oktober tp 2 emmy's, 19 oktober

Gaby: 5 november, tp 2 verse emmy's

Bianca: 6 november, tp 1 cryo, ( op mijn verjaardag!!!)

Simba: 10 november (bloedtest), tp 1 emmy, 29 okt.

TerryBrouwer: 10 november tp 1 cryo 26 okt.

EllenTrik: 11 november, tp 1 cryo 30 okt.

Karin: 12 november, tp 1 verse emmy

Pammie35: 16 november, tp 2 cryo's, 1 nov.

WIJ GAAN VOOR GROEN

:alien::alien::alien::wav::wav::alien::alien::alien:

Geplaatst

Hier de test gedaan maar helaas negatief... Het was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn dat het

de eerste keer gelijk zou lukken. Morgen maar even naar dd bellen of ik zo snel mogelijk mijn cryo's

terug kan laten plaatsen.

x Gaby

Geplaatst

Hallo,

Gaby vandaag is de grote dag, ik duim voor je.

Bianca, ik vind het ook eng om straks te gaan testen, hopelijk is hij positief

Simba, dank je wel voor het lijstje, die had ik net nodig, hoe gaat het met jouw?

Diane, vandaag de punctie, sterkte en succes ik ben benieuwd

Margot, wat lees ik nu hopelijk valt het mee en gaat alles gewoon goed.

Hier gaat alles goed, voel me wel anders dat de andere pogingen.

Ben heel labiel maakt ruzie met mijn man terwijl we nooit ruzie hebben. Laten we dat dat maar als positief ervaren.

eerste week is voorbij dus op naar week twee

succes alemaal

groetjes Terry

Geplaatst

he gaby, wat jammer.. Veel sterkte

Hier is er nog steeds bloed.. Van alle kleuren, niet heftig en ook geen buikpijn, dus heb geen idee wat dit voor moet stellen. Is het over? Is het niet over? Ik wacht maar gewoon af en laat me niet gek maken door alle verhalen.. Als het mis gaat gaat het mis en anders verdient het kleintje wel wat morele support van mama..

Geplaatst

@nathalie80

Dan lopen we gelijk op, ik moet vanavond naar geertgen voor mn 1ste fm. Hoeveel waren er bij jou al te zien?

Klote Gaby, dat je eerste poging mislukt is. En natuurlijk ga je er van uit dat de eerste poging lukt. Ik dacht ook van: nu gebeurt er echt iets en zover als nu (top emmy) ben ik nog nooit gekomen, dus nu moet het lukken. Wat een domper als dat dus niet gebeurt. Ik hoop dat je meteen door mag met je cryo's, en dat die dan maar wel blijven zitten.

Hier gaat het allemaal prima opzich. OP moe heid en gevoelig buikje na.

Het prikken valt me ook allemaal iets zwaarder dan vorige x. Prik steeds vaker op een verkeerde plek, dan doet het zo zeer en kan ik niet doorprikken en dus moet de naald eruit en probeer ik het op een andere plek. Met als gevolg dat ik dan overal prik puntjes met een druppeltje bloed heb haha. Kan wel zeggen dat ik een echte prikbuik heb :D

Maar volgende week ergens, ik verwacht vrijdag) is de punctie dus nog even doorbijten.

xxx

Denise

Geplaatst

Oh Gaby, nee!! Niet leuk, niet leuk. Ik had ook wel een beetje hetzelfde idee: het zal wel niet raak zijn van de eerste keer zeker, maar toch hoop je wel voortdurend he. Hopelijk kan je snel door naar de cryo's!

Denise haha, je moet wel prikken he! En snel doorduwen zodat het ook sneller door je vel gaat. Daar is het voor gemaakt. Nog even volhouden. Je kan ook je bil proberen, daar had ik minder gevoeligheid aan in ieder geval. Wel opletten geen adertjes te hebben.

Succes hoor Bianca!

Margot, ik hoop ECHT niet dat het doorzet. Komt wel vaker voor hoor, heb ik van mijn gyn gehoord. Zwanger en bloedingkjes bij ivf zijn blijkbaar niet abnormaal.

Terry, misschien helpen bachbloesems om je emoties wat minder onder spanning te zetten?

Wish, hoe is het met jou?

Louise, is het bloeden bij jou gestopt? Of sta ik achter met de info?

Diane, hoe was je punctie? Benieuwd hoor!

In mijn buik is het gisteren erg actief geweest met steekjes en krampjes. Sinds deze ochtend vooral een soort onderliggende, zwakke ongi-pijn die enigszins vergelijkbaar is met slapende voeten. Soort lichte tinteling. Nu voel ik het bijvoorbeeld rechts onder wat duwen. Kortom, een soort bouwwerf van activiteit! Laten we hopen dat er geen afbraak is nu :-)

Geplaatst

ppffttt...

Jeempje Gaby, Ik had het op het ander topic al geschreven, maar wat ontzettend vervelend.

Margot, blijf hoop houden.....

Terry, dat had ik ook.

Ik ging gisteren naar het winkelcentrum en precies toen ik er net was, voelde ik kleine steekjes achter mijn schaambeen... Tuurlijk..... Ik wilde het liefst meteen op een bankje gaan zitten en het eerste half uur niet bewegen... stel je voor....

Later voelde het een beetje als gekriebel, maar daarna just weer wat rugpijn.

Nu af en toe nog een steekje, maar mennnnn... wat maakt je dat nerveus..

Nog een week......

Geplaatst
Hier de test gedaan maar helaas negatief... Het was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn dat het

de eerste keer gelijk zou lukken. Morgen maar even naar dd bellen of ik zo snel mogelijk mijn cryo's

terug kan laten plaatsen.

x Gaby

lieve gaby...

mijn hand is er voor jou...

je leerde eraan lopen...

de deuren van mijn hart...

staan altijd voor je open...

en als er tranen komen...

door zorgen groot of klein...

dan zal mijn uitgestoken hand...

er altijd voor je zijn.....

ben blij, dat ik bij je in de buurt kan zijn...

liefs, mam... ♥

Geplaatst

Dag dames,

Wat jammer Gaby. Ook ik hoop een uitzondering te zijn dat het de eerste keer wel lukt maar ben ook al bang voor een slechte uitkomst. Gelukkig heb je een hele lieve moeder die je graag wil opvangen. Veel sterkte.

Margot, gaat het bij jou al wat beter?

Simba, spannend he. Voel ook van alles maar kan ook door de pregnyl zijn of omdat ik ongesteld moet worden.

Ellen, jij zit ook al met allerlei gevoelens! Ben benieuwd

Diane, benieuwd hoe de punctie is gegaan of de kleintjes voldoende zijn bijgetrokken.

Geplaatst

Aahh neeeeeeee!!!Dat meen je niet Gaby wat een flinke teleurstelling!!

Het zag er bij jou ook zo goed uit!!!

Sterkte met het verwerken van deze mislukte poging meis!!

Zo te leven heb je een super lieve MAMA en heb je daar heel veel steun van!!

Hoi Diane,

Hoe is je punctie gegaan??Viel het mee??Hoeveel eitjes hebben ze?

Wil alles weten ;)

Hoi Simba,

Verschrikkelijk he!!Vooral die 2de week!!

Het kan zo alle kanten op en klinkt allemaal erg hoopvol!!

Succes met je laatste lange wachtweek!!

Hoi Marianneke!!

Wat ben je toch een super lieve mama!!!

Gaby zal je steun hard nodig hebben om deze teleurstelling te

boven te komen!Het is zon rot traject!!

Hoi Ellen,

Jou bouwwerf is idd hard aan het werk om de emmie in te laten nestelen!!

Nog 1 weekje en dan weet je eindelijk meer!!

Hoi Margot,

Hoe gaat het nu met je??

Wat zeggen ze in het ziekenhuis van je bloeding??

Hopelijk is het niets ergs!

Je hoort wel vaker dat vrouwen bloeden als ze zwanger zijn!

Dus hopelijk is het allemaal vals alarm.

Maar kan me voorstellen datt je erg onzeker bent!!

Hoi Denise,

Ik wens jou heel erg veel succes met prikken.

Je bent dus net een spelden kussen!!

Het komt me super bekend voor ik had hier de laatste keer ook zoveel last van!!

Vooral toen ik het lange protocol volgde!

Heel veel succes!!

Hoi Terry.

Verschrikkelijk he als de hormonen zo door je lichaam gieren dat je er gewoon

ruzie door krijgt gelukkig hebben jullie nooit ruzie dus dit komen jullie ook

wel weer te boven!!Het is voor een heel goed doel!!!

Sterkte met de aankomende week!

Hoi Hermien,

Bedankt voor je berichtje!

Ik hoop het ook maar heb er een hard hoofd in!!

Ga ook zaterdag pas testen.Durf het niet meer haha.

Ben jij inmiddels ook alweer begonnen??

Hoi Daniella,

Hoe is het met jou??

Ben je inmiddels alweer op nieuw begonnen?

De teleurstelling te boven?

Ik hoop het ook zo maar geloof er niet zo in!!

Helaas moet ik hierna eerst die ene cryo laten ontdooien maar aangezien ze daar bij

ons niet zo goed in zijn heb ik daar ook geen vertrouwen in haha.

Dus dat word in Januari de derde en laatste poging dan voor ons!

Ik ga je weer volgen als je gaat beginnen!!

Hopelijk ben ik niemand vergeten!!!

Liefs Bianca:wav::wav:

Geplaatst

@ Denise: De echo ging zo snel, ik had niet eens de tijd om te kijken hoeveel eitjes er zitten en hoe groot ze zijn. Moet maandag voor de 2e FM, hoop dat ze dan wel "echt" meten. Het zullen er wel weer een heel aantal zijn want voel mn eierstokken al zeuren. Hoe was jou FM?

@ Tweety: Ik heb inderdaad een zoontje van 3 (bijna 4) uit een vorige relatie. Een heerlijk mannetje!

@ Diane: Hoe was de punctie? Hoeveel eitjes hebben ze kunnen aanprikken? Ik zelf zie er zo tegenop, die punctie blijft een gruwel.

@ Margot: Niet teveel stressen, een beetje bloedverlies kan altijd, hebben ze me verteld. En je test is positief dus probeer dat zelf ook te blijven!

@ Gaby: Balen zeg!! Maar wel fijn dat je zo'n lieve moeder hebt, die er voor je is!

@ Bianca: Dag 9 is wel echt erg vroeg. Maar snap je angst nu wel (herkenbaar voor mij), probeer te wachten tot je eigenlijke testdatum. Is moeilijk, die wachtweken zijn ook verschrikkelijk!

@ Simba: Zo herkenbaar, je voelt vanalles en hebt geen idee wat het nu precies is. Er wordt gewoon lekker gebouwd aan een klein wondertje!

Ik zelf moet nog door met spuiten tot maandag, dan moet ik weer terug voor de 2e FM. Dr Ruys gaf aan volgende week donderdag of vrijdag de punctie. Dus ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen deze keer. De beide vorige keer ben ik echt super ziek geweest van de puncties en daarna de overstimulatie. Nu voel ik me prima, op die zware eierstokken na en ik hou dan ook goede hoop voor deze poging.

You go girls, laat die bladeren maar vallen maar deze maand wordt een groene maand!!!

Liefs Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie, Bianca, Karin Ellentrik, Hermien, Daniella, Margot, Simba, Terrybrouwer, Meiske,

Vanmorgen de punctie gehad. Om 8.00 uur waren we al op het ziekenhuis waar ik meteen de verdovingsspuit in mijn bil kreeg.

Die voelde ik deze keer bijna niet :-)

Alle follikels zijn aangeprikt, ook de kleintjes allemaal. Dia zijn lastiger en wat pijnlijker met het aanprikken. Maar de punctie viel mee erg mee deze keer.

Wel raar dat dat ook bij elke poging anders was.

Met alle follikels (zo ongeveer 10) is mijn man met de Isobox naar Zwolle gereden.

Er zijn 6 eitjes ! een goeie score en 3 miljoen zaadcellen.

Vanmiddag nog liggen pitten op de bank om bij te komen. Zaterdag worden we tussen 9.00 en 13.00 uur gebeld door Zwolle, of er bevruchtingen zijn en hoeveel.

En wanneer de tp zal zijn (waarschijnlijk maandag).

Vanmiddag op de bank nog een poos geslapen, even bijkomen.

Zo jullie zijn weer helemaal op de hoogte. Alles is reuze meegevallen. NU maar wachten tot zaterdag.

liefs, Diane

Geplaatst

Ik wil me heeeel voorzichtig komen melden dat ik hopelijk vanaf maandag hier aan kan schuiven.

Maandag moet ik naar Genk bellen of dat de laatste 2 cryo's goed ontdooid zijn. Of eentje hiervan, is ook prima.

Als dit zo is zal maandag ook de tp zijn, zo niet dan mag ik meteen door gaan met de Deca voor een volgende poging.

Hoop dat ik dus vanaf maandag het topic actief in de gaten kan gaan houden.

Iedereen heel veel succes!

Geplaatst

hoi allemaal

@diane gelukkig is de punctie meegevallen.. ben benieuwd morgen.. duim voor je op een mooi aantal emmy's

@wish kom er lekker bij meid hoop dat je maandag gewoon een tp krijg..

wil iedereen succes wensen met wachten

en voor degene bij wie het niet gelukt is veel sterkte wensen

vandaag dus in het zh geweest met me potjes urine

kreeg eerst een echo kijken of er al een eitje aan het groeien was, er waren veel kleintjes hij dacht er 1 iets groter te zien maar kon het niet zo goed zien. hij zei of hij moet nog verder groeien of je ei is al geweest

dus toen hebben ze me urine nagekeken.. en moest na 14.00 bellen voor de uitslag negatief dus geen LH gevonden.. nu vanaf morgen weer urine opvangen tot maandag en dan maandag weer terug voor een echo en urine nakijken.... nou dan hebben we dus nu een langere cyclus..

heb ook gelijk door gegeven dat wij nu 2 cryo's terug willen laten plaatsen dat was geen probleem....

denk rond eind volgende week zowiezo me tp hoop ik dan...

nou dat was het wel zo een beetje

liefs angel

Geplaatst

Lieve Gaby

wat ontzettend klote dat het niet gelukt is! heel erg jammer, fijn dat je cryo´s hebt, ik hoop dat je snel door mag! sterkte voor nu en alvast veel succes met je cryootjes

liefs

Babeth

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden