Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Yola, beter dat jullie een nieuw lijstje maken, want volgens mij is dat hele lijstje al verhuisd naar het uitgerekend topic, dus sorry voor het zoeken, hedt zal wel ergen helemaal aan het begin hebben gezeten, hihi!

Dames, allemaal op naar een mooie echo!!!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Witje, tp 29 nov, 12 wk = 4 feb. 2e echo 6 jan!

Yola, tp 15 dec, 12 wk= 21 feb. Op naar de 1e echo!

Rosaly, tp 18 dec, 12 wk= 23 februari

Mik, tp 20 dec, 12 wk = 25 februari

Mik ik heb je erbij gezet en Rosaly, je 12 wk datum even veranderd. Klopt ie nu?

Brrr, ik heb geen last van bloedingen meer sinds vandaag. Maar nog steeds zo'n vaag ongi gevoel in de baarmoeder. Schijnt erbij te horen :-s. Hoe is het met jullie?

Dames, vullen jullie m verder aan?

Geplaatst

Begina, 12 wk = 11 januari (dan ook naar verloskundige)

Leuk dit lijstje. Bij deze wil ik iedereen een heel gelukkig en vooral een prachtig (hopelijk met allemaal gezonde wondertjes) 2011 wensen!

Hier gaat alles goed! Eigenlijk te goed. Bijna nergens meer last van waar ik ontzettend onzeker van wordt. Maar goed nog even een dikke week wachten en dan voor het eerst naar de Verloskundige. Spannend!

Iedereen succes de aankomende weken hopelijk gaat alles helemaal goed!

Liefs Begina

Geplaatst

Hallo,

Wat fijn dat er hier steeds meer dames aansluiten.

Megan, wat een onzekerheid, hoe gaat het nu?

Yola, fijn dat de bloedingen gestopt zijn. Hoop dat ze ook wegblijven.

Omdat ik niet ongesteld geweest ben weet ik ook niet wanneer mijn wondertje ongeveer zal komen. Ik gok in augustus 2011. Ik heb 18 jan een echo, dan zal ik ook te weten komen hoe ver in de zwangerschap ik ben. Mijn zwschapsklachten, verschijnselen zijn helemaal weg. Fijn en niet fijn. Begina, snap je onzekerheid dus helemaal!!

Ursela, 12 wk = ?. 1e echo 18 januari.

Geplaatst

Yola, tp 15 dec, 12 wk= 21 feb. Op naar de 1e echo 14 januari!

brr spannend zeg, ursela!

Begina, ik heb je even bovenaan gezet, jij bent de eerste van ons die de grens passeert!

Vanochtend afspraak gemaakt voor 1e echo, vrijdag over 2 weken. Spannend! gelukkig kan vriendlief dan mee. Bij m'n eerste zwsch kon hij niet en heeft hij dat 1e wonder van 'het hartje klopt!' gemist. Ik hoop maar dat we het dan samen kunnen zien. Vandaag aan de studie, maar ik kan me niet zo goed concentreren. Hoe zou dat nou komen ? haha

Geplaatst

Hee dames,

Ik zie dat iedereen onzeker is. Dat is best troostend eigenlijk. Die eerste weken moesten we vooruit kunnen spoelen!!

Ik heb wel nog steeds zwanger-verschijnselen. Zo stom. Zo treurig, je voelt het maar er groeit niks.

Babeth zagen jullie bij de echo van de jongens wel een dooierzakje? Of ook alleen een soort streep/vlek?

Ik geloof er niet meer in. Helaas. Hopelijk kom ik hier weer een keer terecht.

Donderdag duidelijkheid! Ondertussen doe ik ook geen fluit aan studie, haha. ....google me suf voor verhalen en info!

Meiden geniet ervan! Op naar mooie echo's!

Megan

Geplaatst

Megan wat verdrietig zeg, dat je lichaam nog steeds zwanger aanvoelt. Ik hoop nog steeds dat jij die 1 % bent waarbij het toch nog goed zit.

We kijken allebei uit naar donderdag, helaas bijde met een andere rede......

Geplaatst

Ach megan, wat rot om te lezen dat je jouw vertrouwen kwijt bent. Weggegoogeled? Waarschijnlijk is het gewoon goede zelfbescherming, je voorbereiden op een eventuele grote teleurstelling. Ik zal een kaarsje voor jullie branden donderdag. 1% is weinig ja, maar ze bestaan wel!

Geplaatst

@Megan, ja iedereen is onzeker. Denk ook dat het feit dat we niet natuurlijk zwanger kunnen worden meespeelt. Tenminste bij mij wel, de zwangerschap van mijn zoontje 7 jaar geleden verliep zo relax. Ik wist er helemaal niks van en wat ik nu allemaal weet en meegemaakt heb pffff.

Hoeveel weken ben jij nu? En as donderdag de echo?

@Yola, mooi lijstje wordt het zo hoor.

@Witje jij ook deze week echo zie ik.

@Ursula, o wat spannend, zie dat je net moeder bent geworden, tenminste van de zomer. Ben benieuwd hoever je bent.

Geplaatst

Naomi28, 12 wk =? 2e? echo 7 jan

Naomi, ik heb je er tussen gezet. is het je 2e echo? wanneer heb jij de magische 12 wk bereikt?

Ik voel me beroerd... niet misselijk of zo, maar gewoon van de spanningen. Had 3 dagen vrij genomen deze week om te studeren, maar het lukt me totaal niet. zit de hele dag alleen maar te internetten (schandalig! haha). Misschien dat ik donderdag toch maar gewoon ga werken. dat geeft tenminste afleiding. Ik zou het liefst in bed kruipen en tot de 14e erin blijven liggen...

Wat doen jullie om met de spanning om te gaan?

Geplaatst

Yola gewoon bezig zijn en vooral niet te veel surfen op internet. Zou als ik jou was lekker gaan werken, als er nu van je studie toch niks terecht komt. Bezig zijn en afleiding zoeken buiten zwanger zijn/kinderen/baby's e.d.

Succes weet hoe moeilijk het is.

Geplaatst

nou dames ik zit nu in einde van deze week op 10 weken . ik ben nog steeds niet misselijk in de ochtend of spugen helemaal niks. heb wel honger de hele dag door. en dat was het. ik denk dat ik een geluksvogel ben .

Geplaatst

Yola, ik snap precies wat je bedoelt. Ben er continu mee bezig en ben bijna bang om naar de wc te gaan. Ik probeer ook veel met andere dingen bezig te zijn, lekker te werken etc. Maar heb wel wat kwaaltjes dus je wordt er steeds aan herinnerd... Vorige week had ik nog vakantie, toen was ik helemaal 24/7 ermee bezig. Werken helpt wel :) en gezellig met vrienden afspreken..

Ik ben vooral heel bang dat het misgaat, terwijl ik sterk het gevoel heb dat het wel goed zit. We maken onszelf helemaal gek! Paar weken winterslaap, dat lijkt me wel wat ;)

Geplaatst

Hoi meiden,

Dank je wel voor support, yola ,witje, ursela, Naomi, mik! Hartverwarmend, echt fijn.

@mik, ik zou vrijdag 8 weken zijn. Nu 7w3d.

@yola, ik kan ook beter werken dan studeren nu. Zit hele dag te surfen, inderdaad mijn hoop bij de 1% te horen weggegoogled!

Ik hoop dan nu maar op een soepele afronding, en snel weer normale cyclus. Gelukkig hebben we nog 4 cryos, hoewel ze eerder niks gedaan hebben, maar goed, hopelijk weet lichaam nu wel wat de bedoeling is!#'$ :-) haha

@Naomi, jij ook snel echo!! Geniet ervan.

@witje, hoe laat heb je donderdag? Nu op naar een mooi kloppend hartje!!!!!!

Nou als ik bij de 1% zit horen jullie nog van mij!

Lfs megan.

Geplaatst

Hoi Megan,

ik begrijp je verontrusting hoor! bij ons zag je toen alleen een vruchtzakje met daarin een soort van wit wolkje, bij de 2de echo, met 7weken en 2 dagen zag je ze goed en ook de dooierzakjes.

houd moed meis al begrijp ik dat je er een hard hoofd in hebt.....hou je taai

liefs

Babeth

Geplaatst

Megan, k zag dat jij overmorgen terug moet!! Houd je het nog een beetje vol?? Hoop zo op goed nieuws voor jullie en dat je je cryo's voorlopig nog niet nodig hebt!!

Geplaatst

Meiske11, tp 16 nov, 12 wk = 24 jan. 2e echo 12 jan

Naomi28, 12 wk =? 2e? echo 7 jan

Meiske, je staat er op!

Geplaatst

Naomi28, 12wk = 7 Jan, echo 7 Jan

Meiske11, tp 16 nov, 12 wk = 24 jan. 2e echo 12 jan

Meiske, je staat er op!

Geplaatst

Ik geloof dat ik bij de groep hoor die weinig last heeft van kwaaltjes. Klein beetje gevoelige borsten en moe. Verder helemaal niks....... Ben er blij om en maakt me onzeker tegelijk. hihi het is ook nooit goed...... Hebben jullie wel allemaal kwaaltjes??????

Geplaatst

Hoi Sandra,

Ik heb ook bijna nergens last van!!

Ben ook alleen erg moe en gevoelige borsten die eindelijk gaan groeien hihi.

Sinds vandaag krijg ik een soort drukkend/kramperig gevoel bij het uitplassen.Geen idee wat het is.

Maar ik begrijp je volkomen ik begin ook wel een beetje onzeker te worden ;-)

Succes!!Morgen heb jij eindelijk je echo en kun jeje ukkie weer zien :-))

Liefs Bianca

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden