Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sandra, wat fijn dat je vandaag alweer een echo mag doen he. Hoop dat alles goed is met jou en de beeb.

Ikzelf zou stiekum ook wel weer willen kijken, zo nieuwsgierig ben ik maar ik moet wachten op de combinatie test (ik ben 44)

Gelukkig is de test 17 februari en ik zit dan al bij Ursela op het augustus bankje te zitten. Gezellig!!

Roos ik moet er erg aan wennen en door de zwangerschap ben ik vroeg wakkker steeds en plas dan perongeluk gewoon in de wc met mijn slaapkop. Mik nog ff idd. sterkte met wachten en ik denk ook dat iedere week risicovol is hoor. Dus goed voor jezelf blijven zorgen allemaal en dat Meiske11 heeft helemaal stress. Waar kom je eigenlijk vandaan? Kan het nog om een verzekering om te gooien eigenlijk van aanvullend naar gezin ofzo? Ik zal ook eens gaan bellen voor de kraamhulp. Waarschijnlijk beval ik in het ziekenhuis maar het kraamhotel klinkt veel vriendelijker....

Geplaatst

Ursela, gefeliciteerd!

Witje/Sandra: ik ben benieuwd! hoe was het? ik heb geduimd voor goed nieuws

Meisje11: wat een rot situatie zit je in zeg. Maar wel goed dat je een beslissing hebt genomen. Heb je een beetje steun in je omgeving?

Vgs mij zijn kinderen niet verplicht aanvullend verzekerd. Wel voor het basispakket, maar daar gaan ze niet moeilijk om doen, toch? Ik zou trouwens ook even kijken of je echt wel 'gezinnen' verzekering nodig hebt, hoor! Het verschil is dat daar voor iedereen tandarts in zit, en dat je geloof ik meer orthodontie vergoed krijgt, maar dat heb je voorlopig echt niet nodig. Ik vind het een behoorlijk dure bijverzekering. Ik heb zelf maar een kleine aanvullende verzekering bij vgz (6 euro per maand) plus tandarts. Als je dat bij CZ doet, dan zit je vgs mij voorlopig ook wel goed. Die gezinnenverzekering is met jonge kindjes echt geldklopperij....

Hier kun je de verschillende vergoedingen vergelijken: http://www.cz.nl/cz-pakketvergelijker-2011.pdf

Succes!

Oja, misschien zou je bij je gemeente eens kunnen vragen om een gesprek met maatschappelijk werk of misschien bij je wwinstelling of zo, dat ze je uitleggen waar je nu allemaal recht op hebt en hoe dat geregeld is.

Geplaatst

Meiske11, tp 16 nov, 12 wk = 24 jan. 2e echo 12 jan, 3e echo 25 jan

Witje, tp 29 nov, 12 wk = 4 feb. , 19 jan 1e afspraak gyn en 3e echo!

Moto, tp 8 dec, 12 wk = 13 feb. 1e echo 10 jan, 2e echo?

Nanoes, tp 13 dec, 12 wk = 19 feb. 1e echo 14 jan

Yola, tp 15 dec, 12 wk= 21 feb. 1e echo 14 jan, 2e echo 28 jan

Rosaly, tp 18 dec, 12 wk= 23 februari

Mik, tp 20 dec, 12 wk = 25 februari

Ursela, 12 wk = 18 jan, je bent van het bankje af! :alright:

Geplaatst

He alles is goed hier hoor. Spruitje is 2 en halve cm groot. Blijf wel onder controle van de gyn. Bloeddruk is te hoog dus nu ook aan de medicijnen helaas. Ach beter op tijd dan te laat zeg maar.

En ben ook nog eens ten huwelijk gevraagd. Volgende week vrijdag in ondertrouw en dan zo snel mogelijk trouwen. Is ook alles gelijk geregeld!!!!!!

[ATTACH=CONFIG]658[/ATTACH]

Geplaatst

Witje, wauw!! Gefeliciteerd :) Wat een leuk nieuws allemaal!!

Mik, tot en met week 9... pff nog 2 weekjes! Ben zo benieuwd naar volgende week! Hoe dichterbij het komt, hoe ongeduldiger ik word!! Jij? K begin ook steeds meer last te krijgen. Misselijk, vooral 's avonds en ik ben dan ook echt kapot! Maar slapen wil natuurlijk ook niet :S Las al ergens dat je geest langer actief blijft als je zwanger bent, daardoor kun je de slaap niet vatten. Ik zit ook vol met gedachten als ik in bed lig, geen dingen waar ik over pieker ofzo... maar gewoon van alles wat steeds voorbij flitst! Hoe gaat het met jou??

Geplaatst

He Sandra, wat gaaf dat jullie gaan trouwen en nog proficiat met je super echo.

Dat is weer een zorg minder en nu mag je zoutloos eten ofzo of zijn die pillen voldoende.

Vandaag lekker in de zon gezeten want volgens mij komt dat masker rond de vierde maand.

Weet iemand dat hier toevallig?

Grtz Mo

Geplaatst

Zo, dat was even paniek bij ons vandaag zeg. Ineens bloed bij het afvegen! En kramp in de baarmoeder!

Heb Geertgen gebeld (heb in DD icsi met ah gedaan, maar mag voor de eerste controles naar Geertgen) en kon gelukkig meteen vanavond terecht. Wat ben ik blij met die club! Zenuwen zenuwen zenuwen.... (Sandra, wat een schrik moet jij gehad hebben zeg! Bij mij was het maar een beetje en het was al paniek.)

Eerst zagen we niks.... maar toen zagen we het vage vlekje met knipperlichtje weer! Het was gegroeid (12 mm) en lag goed op schema (7 wk en 3 dg). jééeé! En we mogen nog steeds volgende week komen voor de echo die we al hadden afgesproken. Ik moet meer drinken en meer vezels eten, waarschijnlijk lag het aan de harde ontlasting (oeps). Het krampen komt dan omdat er toch wat bloed vrij is gekomen, waar de baarmoeder dan op reageert. Dat moet ook in een paar dagen ophouden. Dus toch nog een beetje in de gaten houden, maar in principe is alles goed

poehé!

Geplaatst

@Yola, zo dat is zeker schrikken. Fijn dat je zo snel terecht kon en dat alles goed is.

@Witje, super gaat ook goed bij jou!

@Rosaly, mijn borsten, enorm moe en af en toe misselijk heb ik. Ben nu echt aan het aftellen hoor. Bijna de echo, ben heel onzeker, soms denk ik joh alles is goed en soms ben ik weer bang. Van de zomer was ik ook kots en kots misselijk en zere borsten en toen klopte het hartje niet meer. Mijn lichaam had niks door, daarom ben ik beetje bang.

Liefs

Geplaatst

Ja Yola dat was schrikken de eerste keer. Diep in mijn hart voelde ik dat het goed zat dus raakte er niet van in paniek. Was eerder ontzettend boos dat het mij moest overkomen.

Mijn huisarts zei toen ook toen ik pas belde na weer 3 dagen bloedverlies dat ik nogal lakoniek reageerde en dat hij me daarom toch even wilde zien. De meeste vrouwen hangen bij de eerste bijna onzichtbare druppel al aan de telefoon. Zelf midden in de nacht wordt ie daar voor gebeld. Ik zei dat ik dan nogal overdreven vond, maar ja ik kan het me wel voorstellen.

Geplaatst

Yola, wat een schrik! Maar wat goed van GG dat je meteen langs kon komen, hele geruststelling dat je het hartje weer hebt gezien zeker! Op naar een volgende mooie echo deze week :)

Geplaatst

Hallo meiden, ik ben een beetje stil maar nog wel aanwezig hoor! Gewoon een beetje (te) druk geweest. Maar intussen is de verloskundige geregeld en met een beetje geluk de kraamzorg ook. Plus een lijstje kinderopvang-locaties waar we willen gaan kijken. Ik heb zo mijn wensen wat alles betreft dus het heeft nogal wat voeten in de aarde. Plus een vent die met zowat alles een tegenovergestelde mening heeft dus dat kost veel geduld (van ons beiden) en veel energie (de mijne). Gooi er een flinke scheut werkstress overheen en voila... wèg roze wolk. Nou ja, dat komt nog wel. Ik heb gelukkig verder praktisch geen last van kwaaltjes (afkloppen), alleen heb ik het vaak erg koud. En 's middags voel ik me niet zo lekker. Als dat alles is (nog een keer afkloppen).. Ik check wel continu of ik geen bloed zie, of de krampen niet te serieus worden, of ik nog wel iets voel. Ik hoop dat die onzekerheid met 12 weken minder wordt.

Yola is zich een hoedje geschrokken, dat kan ik me dus levendig voorstellen. Fijn dat je snel duidelijkheid had. Ik kan Fruit 'n Fiber aanbevelen trouwens, scheelt een hoop ongemak - excuses le mot.

@Sandra: hartstikke gefeliciteerd, je hebt het verdiend!

@Mik en Rosaly sterkte met wachten op de eerste echo, wat duurt dat lang he?

Geplaatst

Zo Witje, Wat geweldig dat je zo stoicijns kunt reageren, haha, bij mij was het (achteraf gezien) idd storm in n glas water. Hopelijk ben ik er een volgende keer ook makkelijker onder.

Hi Nanoes, poepoe, kan me voorstellen dat het een weekje wel was! Gelukkig zijn jullie er samen toch uitgekomen. Lastig hè, als je allebei een andere mening hebt. Wij hebben dat ook wel eens. Ons grootste verschil van mening is de TV: ik vind dat onze kleine mup daar zo min mogelijk aan bloot gesteld moet worden (het liefst verbande ik t ding naar een kamertje boven!), manlief ziet er geen kwaad in.

Gelukkig waren we het met onze keuze voor gastouderopvang meteen uit. We zijn eerst naar verschillende locaties kinderdagverblijven gaan kijken, maar zagen het allebei niet zitten ons beebje daar achter te laten. Te druk en te grote groepen voor een beebje vonden wij.

Goed dat jullie daar veel aandacht aan besteden. Het is zó belangrijk dat je vertrouwen hebt in de plek waar je je mopje heen brengt...

Geplaatst

@ Yola > haha!! Ik weet nu al dat dat bij ons ook een issue wordt! Ik vind het onzin om een kleine voor de tv neer te droppen in het kader van 'lekker makkelijk'. En ik word denk ik ook een zeikerd wat snoepen betreft... Mijn man is totaal anders opgevoed en denkt er dus heel anders over! Ben benieuwd!!

Geplaatst

Haha, oeps, herkenbaar! wij hebben iig afgesproken dat de kleine tot 1 jr geen suiker kreeg, en dat ook keihard naar de opa's en oma's gemeld (ondertussen hebben we zelf wel een beetje gesmokkeld met hapjes ijs toen ze bijna 1 was). Dat was al een hele stap, want hij is zelf een enorme zoetekauw en suikerverslaafde.

Deze afspraak maakt al veel uit, want het scheelt sowieso met de hoeveelheid suiker, en je kunt het zelf in de hand houden. Het hielp toen ik vertelde dat als je die kleintjes in het begin meteen heel zoet eten geeft, ze vanaf het begin een hele zoete smaak ontwikkelen, je ze ahw verslaafd maakt aan suiker en ze alleen maar meer en meer willen (daar heeft ze haar hele leven nog voor). En dat hij zelf merkte dat ze, zolang ze niet weet wat ze mist, er ook niet om vraagt of zeurt. En ook dat ze helemaal opgewonden en enthousiast wordt van rozijntjes en vijgen etc, misschien nog wel meer dan van echte zoetigheid. Oja, en 'help mijn kind is te dik' helpt ook! Dat is een echt schrikbeeld voor hem!

Qua tv is het nog wel een heikel punt. Het is vooral een teer punt omdat zijn biologische moeder, die hij pas later heeft leren kennen en waarmee hij nu een hele hechte band mee heeft, eigenlijk de hele dag de tv heeft aanstaan (ook met visite!). Als je dus tv-kijken slecht vindt, heb je daarmee impliciet ook kritiek op zijn moeder en dat vindt hij heel lastig.

Mijn ervaring is wel dat hij, toen onze dochter er eenmaal was, zich steeds verantwoordelijker en bewuster opstelde (en daarmee iets meer mijn kant op schoof hihi). Hopelijk is dat bij jou ook zo! Groetjes,

Geplaatst

hoi dames nou het gaat nu wel goed. ik heb de kraamzorg goed geregeld. en de kraampakketten. is het waar als je medisch bent dat als de kinderen in de couveusse liggen je niks hoeft te betalen als je alleen basis verzekering hebt ??? bij de cz zeggen van wel de andere meiden zeggen van niet . ik weet het ook niet. nou morgen heb ik afsrpaak met de gyn hoop dat ik 12 weken echo krijg heb tot nu toe maar 2 echo s gehad. en kunnen ze ook al de geslachten zien??

Geplaatst

@Rosaly, nou het gaat eindelijk opschieten, hoe gaat het met je? Wat zegt je gevoel?

Bij mij gaat het op zich goed, ben wel erg moe, zere borsten en soms misselijk, hmmm soms zou ik willen dat het meer was. Niet dat dat wat zegt maar ok.

Ik denk dat als het goed zit, het er 1 is. Ach ik weet het niet....ben zo benieuwd (mag ook wel bij bijna 8 weken toch)

@Yola, hoe is het met jou? Geen bloed meer gehad?

En je kwaaltjes?

Liefs

Geplaatst

Moe moe moe moe en niks intereseert me eigenlijk. Heb weinig puf ergens voor. Lees wel mee, maar gewoon geen "zin" om te reageren.

Ik heb van de rest eigenlijk van alles wat in acceptabele porties met soms een uitschieter wat misselijkheid betreft. Ik omarm het zeg maar, dan valt het ook goed te doen. Neem een stapje terug en denk eraan dat het tijdelijk is en ik er straks weer voor alles en iedereen ben.

Bloedverlies is minimaal dus wel goed eigenlijk.

Welterusten!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden