Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Henne,

Ook hier: gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Fijn dat er zwanger verscheen: super meid! Ik heb hier vanochtend ook weer een test gedaan ( ern andere dan gisteren, die van gisteren was nl duur en met mijn testgedrag kan ik beter de goedkope nemen :-)). Test was weer positief, dus super!!!

Ik heb dit keer (op dit moment dan...) een rustig en positief gevoel. Weet niet waarom, maar heb het idee dat het goedzit. Eens zien of ik het vast kan houden :-)

Ik zou het zeker even tegen je baas zeggen: hij kent je situatie en begrijpt je situatie. Kan zeker geen kwaad!

Geniet van je verjaardag met dit mooie cadeautje!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne en Ivfsh, wat super dat er weer een mooie 'zwanger' of + of streep verscheen, het is gewoon echt zo :)

Je kunt je niet een fijnere verjaardag wensen Henne, gefeliciteerd.

Ik kan het me ook nog heel goed herinneren hoor, was ook heel terughoudend en nog steeds.... zo van... eerst die 12 weken maar eens halen.

Toen er bij mij een 2e streepje verscheen, was ik verbouwereerd en barstte ik in tranen uit, maar het besef dat kwam pas na de eerste echo.

Want ook die vind ik altijd heel spannend. Toen deze goed was, had ik zoiets van...oke, ik ben zwanger... maar echt geloven?

Het verschil met nu en de vorige keer is, dat ik de vorige keer juist overpositief was en dat het goed zou komen. Die woorden en dat gevoel heb ik gauw teruggenomen, ik ga er nu heel anders mee om. De vorige keer was ik juist heel misselijk, nu totaal niet, gek hè?

Henne, staat je goed weer zo'n mooie banner. Ivfsh, wanneer komt er bij jou een mooie banner te staan?

Meiden, een fijne dag... ik ga zo ff huis door en dan lunchen met een vriendin. En oh ja Henne, die buik,- en rugpijn is heel normaal hoor.

Geplaatst

Die banjer komt later: stap voor stap :-). Denk dat ik de officiële testdag van het ziekenhuis afwacht en dan een mooie banjer maak.

Geplaatst

Ik durf mij nu ook wel bij dit wachtbankje aan te sluiten :)

Henne en Ivfsh nogmaals gefeliciteerd!! Heb ik ook al bij het mei wachtbankje gedaan, maar kwam jullie hier ook al tegen ;)

Vanmorgen het ziekenhuis gebeld, maandag 23 mei hebben we de eerste echo.

Ik hoop zo dat alles goed gaat! Ik heb ook allemaal van die vage klanten, lage onderrug pijn, onderin buikpijn, veel hoofdpijn, niet misselijk eigenlijk. Wel moet ik echt eten als ik trek heb anders gaat mijn hele hoofd toller ;)

Ik moet nu langzaam afbouwen met de bolletjes.. Daar ben ik ook zo bang voor, moet er nu 4 dagen 2x daags 2 nemen en daarna nog een aantal dagen 1x daags 2 en dan ophouden. Ik lees ook bij veel meiden dat ze door moeten gaan tot de eerste echo of zelfs tot 12 weken..

Hoe doen jullie dat??

Verder ben ik test verslaafd en geloof ik na 5 testen nog steeds niet helemaal dat ik zwanger ben ;)

Maar volgens mij ben ik niet de enige :P

liefs Danielle..

Geplaatst

En het lijstje:

Jose, tp 2-3, 12 wk = 8-5

Armanda tp 08-04, 12 wk= 10-06, 1ste echo 11-05

Elke tp 05-04, 12 wk= 11-06, 1ste echo 03-05

Kelebek tp 10-04, 12wk= 22-06, 1ste echo 11-05

Danielle.. tp 17-04, 12wk= 22-06, 1ste echo 23-05

Henne, tp 20-04, 12wk=27-06, 1e echo ??-05

Geplaatst

Yeahhhhhh, ivfsh!! Wat gaaf dat jij ook weer aansluit. Ben zo blij voor je! Henne, José en ivfsh allemaal in mei (of wat eerder ;) supernieuws!! Wij pakken ze deze maand allemaal uit en jullie gaan even goed broeden!! Super hoor!!

Je woont nu in Ierland? Jee, dat is weer heel wat anders!! Hoe gaat dat eruit zien voor de toekomst??

Lekker genieten hoor!! :)

Jolieneke

Geplaatst

Danielle, wat cool joh! Welkom hier!!!!

Klopt, er zijn op dit bankje heel wat testen versleten, haha. Zelf geloof ik het ook nog steeds niet maar ik durf nu niet meer te testen. Stel dat het al is misgegaan, dan zie je dat toch niet aan een test, want het hcg zit dan nog steeds in je urine dus geeft toch nog zwanger aan.

Ik ga heeeel hard wachten tot 11 mei, onze eerste echo.

Ik was net als jou bang om de bolletjes af te bouwen. Moest gelijk 1 dag na de testdatum stoppen (ze waren op), terwijl velen ze tot 8 or 12 weken door mogen gebruiken. Maar het zhs zei dat je dit zelf ook al aanmaakt (progesteron) en dat je lichaam het nu overneemt. Dus moet goed zijn hoor Danielle, don't worry.

Geplaatst

Ik gebruik helemaal niks, cryo tp was in eigen cyclus. wel relaxed.

Net terug van werk. Moe. En erg de zenuwen, veel afscheiding. Toch bang dat het mis gaat. Nu eerst even rustig liggen, later meer!

Geplaatst

Jose, nog een weekje en dan heb je de 12 weken achter de rug meid. Wat spannendddddddddddddddd en heb je al meerdere echo's gekregen?

Geplaatst

Nog even snel: mijn baas was erg blij voor ons en zei gelijk dat ik rustig aan moet doen. Het belangrijkste is volgens hem om nu eerst de eerste 13 weken door te komen. Geen zware projecten en drukke deadlines. Goed hè. Nu zelf nog wat zekerder worden. Ga morgen bellen voor echo, zal denk ik rond 18 mei zijn, was vorige keer ook met 6w3d.

Danielle voor jou duurt het nog langer, zenuwslopend. Ivfsh wacht je echt nog een week met bellen? Ben je in Ierland al op onderzoek uit geweest? Armanda nog ruim een week. We rollen van het ene wachtbankje in het andere...

Nog steeds erg moe, dus ga lekker liggen.

Geplaatst

Oh Henne wat fijn... medeleven van je baas. Dat doet een mens goed!

Ga maar lekker liggen en rust vooral goed uit :)

Geplaatst

Zo he, dat is fijn, dat je baas zo goed meeleeft!

Ik heb nog niet echt ergens last van maar weet niet of mijn baas zo meewerkend zou zijn. Daarnaast kán ik eigenlijk geen eens gas terug nemen aangezien ik projectleider ben van een project wat 1 juli klaar is. Ach, alles kan, we zien wel ;-) Ik vind ook mijn zwangerschap het belangrijkste ja!

Ik heb vandaag het zhs gebeld over de bruine propperige slijmpjes en onderbuikkrampen.

Het kan nog alle kanten op.

Ze gaf aan dat het kan zijn dat ik 1 van de 2 verloren ben

Maar het kan ook oud slijm zijn, aangezien het bruin is

Die krampen zeggen ook nog niets, dus het blijft onduidelijk, maar ik moest goed opletten of het niet erger wordt of rood wordt.

Geplaatst

Armanda, wat goed dat je toch aan de bel getrokken hebt. Hopelijk heeft het je enigszins gerust gesteld.

Hoop dat het niet erger wordt en dat je volgende week een mooie echo hebt. Het komt nu dichterbij, alhoewel...de tijd voor jou zal wel heel traaaaaaaaaa gaan.

Geplaatst

Mogge meiden....

Armanda wat zenuwslopend. Zo angstig dat ze nu nog niks kunnen zeggen. Je kunt op die manier ook helemaal niet blij zijn. Slaap je wel? ik zou er denk ik echt nachten door wakker liggen. Nog een dikke week, we slepen je er wel door!

Zelf nog steeds onzeker, wel blij maar niet echt enthousiast. Misschien ook wel doordat ik domweg heel erg moe ben. Ook misselijk, hoewel dat nog redelijk te behappen is, hoef nog niet voor het opstaan een cracker weg te knagen. Verder al twee dagen sochtends diaree (gezellig onderwerp). Beetje vreemd, dacht dat je juist vertsopping zou hebben, maar misschien komt het wel niet door de zwangerschap.

Jose ik zie jou zo mooi elke dag weer een stapje dichter bij die 12 weken komen. Hoe is het nu verder met controles en risico's enzo?

IVFSH vandaag internet in huis? Dan kun je ook mooi een banner maken! Die van mij loopt volgens mij een dagje achter, mijn ovulatie was zondag 17 april, dus dan zou ik toch van daaruit moeten rekenen? Had een cyclus van 27 dagen dit keer, daardoor beetje in de war.

Ik ga proberen de dag door te komen. Zowel fysiek als qua afleiding/vertrouwen/broekloeren ;-)

Groetjes!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Wij zijn nu onderweg naar het zkh voor de echo en ben me toch zenuwachtig!!! Dit is niet grappig meer... Nog even en dan hoop ik een prachtig mooi knipperent hartje te zien.

Ik hou jullie op de hoogte.

Caro-lin:

Jij ook veel plezier/succes!!

Liefs Elke

Geplaatst

Elke heel veel succes, hopelijk een mooi knipperlichtje!

Henne, als jouw cryo inderdaad 3 dagen oud is en je op 20 april de tp hebt gehad, dan is de 17e je ovulatiedatum.

Je bent weer een dagje verder meid, ziekenhuis al gebeld?

Hier nog 5 dagen te gaan inderdaad, vrijdag mag ik weer. We hadden een combitest staan, maar we haken toch af. Dus het zal een gewone echo worden.

Mijn eerste echo was met 6,5 week en daarna mocht ik iedere week komen. Tot nu toe gaat het goed, maar iedere echo is toch weer spannend. En ik kijkj er dan ook ontzettend naar uit.

Ik zit nu aan de medicijnen, waarvan de stolling nu steeds negatief is. Wordt iedere 2 weken geprikt. Dat is mooi nieuws, de medicijnen helpen dus. Tenminste... dat denk ik.

Maar ze blijven me de hele zwangerschap om de 2 weken prikken, want het kan ook ineens met 20 weken de kop opsteken. Dus daar ben ik wel blij om.

Meiden, fijne dag! Het zonnetje schijnt heerlijk, dus hup met de luie kont in de zon... haha.... oh ja.. .wel insmeren, want zo'n masker willen we ook weer niet :P

Geplaatst

Lieve meiden, wil jullie allemaal even heel veel succes wensen! Hoop dat alles goed komt en jullie vandaag of later, prachtige berichten hebben.

Liefs!

Geplaatst

Hier lijkt het mis te gaan, bloedverlies en krmap. Kan alleen maar boos en verdrietig zijn, niet eens meer een beetje hoop hebben.

Geplaatst

Oh HENNE, nee dit mag niet.....weet even niet wat ik moet zeggen.

Hoop dat het gauw stopt en loos alarm is, maar je kent je eigen lichaam het beste.... pffff wat oneerlijk dit weer.

Knuffel

Geplaatst

Elke,

Het is inderdaad erg spannend om voor die eerste echo te gaan.

Heel veel succes en ik hoop dat jullie gerust gesteld gaan worden met een mooie echo!

Henne,

*@#*#!

Hoop dat het niet betekend dat het mis gaat. Maar dat het een gesprongen adertje is doordat het goed doorbloed is.

Sterkte!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden