Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hee meiden!

Dank jullie wel :-) Ben echt zo happy! Weet helaas net als teveel andere meiden hier op het forum dat echo's ook heel ander nieuws kunnen geven, dus we zijn echt zo opgelucht en blij!

Super lieve echoscopiste, had wel door dat we een beetje nerveus waren. Over twee weken mogen we weer: gewoon om onze zieltjes rust te geven :-)

Fijn ziekenhuis ook, erg prettig. Toch ook altijd weer afwachten in een nieuw land (we zijn net naar ierland verhuist), maar dit is echt mooi. Ze hebben dit ziekenhuis pas een paar jaar geleden gebouwd en het is echt een prettige omgeving.

Margot: welkom hier!!! Hopelijk kunnen we met z'n allen tot de twaalf weken blijven zitten: zou fantastisch zijn! Zie dat jij ook al twee keer heel veel pech hebt gehad...

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

Heb vandaag het ziekenhuis gebeld en mag op 14 juni langskomen voor een eerste echo.. poeh dat is nog ruim 3 weken wachten.. Momenteel voel ik ieder iets in mijn buik..

Fijn ivfsh dat de echo goed was.. lijkt me een onwaarschijnlijk moment!

Geplaatst

Hallo Meiden,

Vandaag is mijn testdatum,

Ik heb net een zwangerschapstest gedaan (clearblue digitaal zwanger / niet zwanger )

ik ben zwanger :)

15 juni heb ik mijn eerste echo,als ik het goed heb (via berekening van freya)

ben ik die datum dan 7 weken en 5 dagen,

vandaag 4 weken en 4 dagen.

Liefs Marie.

Geplaatst

ik hoop ook maar dat ik hier mag plaatsnemen, tot nu toe wel, maar vrijdag weet ik het zeker :), dan krijgen we de volgende onzekere weken hihi

Geplaatst

hee mari en benbri: welkom hier!! Gefeliciteerd meiden: super dat jullie zwanger zijn!

Margot: die eerste echo duurt inderdaad altijd zooooo lang he.... Ik heb de dagen ook echt afgeteld :-)

Geplaatst

Heeeej da's leuk, mari en benbri! Congrats!!

Ik heb het lijstje er even bijgezocht. Hoop dat dit de meest recente is. Heb mijn nieuwe echo dates er even bijgezet.

Wanneer zijn jullie weer aan de beurt meiden?

Danielle, jij had gister je echo? Hoe was het?!

Francis tp 25-3, 12 wk = 31-5, 2de echo 11-5

Armanda tp 08-04, 12 wk= 14-06, 1ste echo 11-05, 2e echo 19-05, 3e echo 30 mei, 4e echo 15 juni (12,1 weken!)

Elke tp 05-04, 12 wk= 10-06, 1ste echo 03-05, 2de echo 17-05

Kelebek tp 10-04, 12wk= 16-06, 1ste echo 11-05

Danielle tp 17-04, 12wk= 22-06, 1ste echo 23-05

Geplaatst

@Armanda, ik heb mijzelf er ook bijgezet....Als enige IUI klant hahaha!

Francis tp 25-3, 12 wk = 31-5, 2de echo 11-5

Armanda tp 08-04, 12 wk= 14-06, 1ste echo 11-05, 2e echo 19-05, 3e echo 30 mei, 4e echo 15 juni (12,1 weken!)

Nes73 IUI 02-05, 1ste echo 09-06

Geplaatst

Francis tp 25-3, 12 wk = 31-5, 2de echo 11-5, 3de echo 25 mei

Derde echo van vandaag er maar bij gezet, pffff het blijft spannend!

Geplaatst

icon1.png

Marie10 tp 10-05, 12wk=15-07, 1ste echo 15-06,

Ik heb mij er ook bij gezet

Geplaatst

Elke tp 05-04, 12 wk= 10-06, 1ste echo 03-05, 2de echo 17-05, 3de echo 25 mei, 4de echo 15 juni (12, 5 weken!)

Marie10 tp 10-05, 12wk=15-07, 1ste echo 15-06

Alle nieuwe dames welkom!!!

Francis,

Veel plezier bij je echo!!

Ik heb vandaag weer een echo gehad bij mijn intake van de verloskundige en heb onze kleine zien bewegen!!! Het leek net of ie aan het dansen was :-D

Over 3 weken mag ik weer terug komen en krijg dan mijn termijn echo.

Liefs Elke

Geplaatst

De echo was geweldig, beentjes armjes gezien, babytje heeft zich ook omgedraaid zodat we heel mooi het profiel van het gezichtje konden zien. De gyneacoloog heeft daar meteen een afdruk van gemaakt zo mooi!

Hij was bijna net zo blij als wij.

In de achtkamer zijn we trouwens wel betrapt door een vriendin, die wist nog van niets, was dus wel heel bijzonder!

Geplaatst

Francis en Elke, wat goed meiden!

Oeps, wel een beetje zuur dat je iemand tegen kwam Francis, haha, maar ja, ze zat daar zelf ook met diezelfde reden denk ik?

Wat onwijs gaaf dat je zo'n foto van het gezichtje had! Ben wel benieuwd! Voel je vrij om hem hier te plaatsen hoor ;-)

Geplaatst

hee francis,

wat gaaf dat je zo'n goede echo had! Super! Grappig dat je bekenden tegen kwam :-). haha, nu is het geen verrassing meer :-)

Elke ook al zo'n goede echo: fijn om te lezen!!

Ik ben hier goed misselijk! Vind ik eigenlijk niet zo heel erg, stelt me gerust. kan alleen soms maar weinig binnenhouden. Vanochtend heel slecht gevoeld en nu voel ik me weer best prima. Gek is dat he, hoe dat op een neer kan gaan.

Armanda: hoe gaat het met jou misselijkheid?

Groetjes!

IVFSH

Geplaatst

Hey ivfsh, zo he, dat je zo weinig kan binnenhouden! Vervelend joh! Maar ik snap wel dat het je gerust stelt, dat heb ik ook. Als ik 's niet misselijk ben, vraag ik me gelijk af of alles nog wel in orde is, haha.

Ik heb er nog nooit van overgegeven. Maar wel non-stop rommelen in mijn buik. Alsof ie constant leeg is, en als ik niet snel wat eet (elk uur ofzo) dan ga ik kokhalsen.

Sowieso met dat MvM moet ik steeds kokhalsen. Men, wat vind ik dat toch naar om te doen. Klinkt misschien overdreven, en ik ben blij het te doen voor de andere vrouwen die het medicijn uit mijn urine gaan gebruiken, maar ik kan gewoon slecht tegen badkamers en wc's de laatste tijd. Moet al bijna kokhalsen als ik binnenloop! Laat staan lekker overgieten met die urine enzo, haha, nou ja ik trek het slecht maar ik ga natuurlijk wel door.

Nou succes meis, ik hoop niet dat je elke dag zo misselijk bent!

He ik zie net dat jij trouwens niet in het lijstje staat. Hoe ver ben jij, rond de 6-7 weken? Week 8 schijnt vaak het zwaarst te zijn.

Geplaatst

Ik zal me even toevoegen aan het lijstje:

Elke tp 05-04, 12 wk= 10-06, 1ste echo 03-05, 2de echo 17-05, 3de echo 25 mei, 4de echo 15 juni (12, 5 weken!)

IBFSH tp 19-4, 12 weken = 25-6, 2e echo 8 juni (9w4d)

Marie10 tp 10-05, 12wk=15-07, 1ste echo 15-06

Armanda: was vandaag voor het eerst hoor, dat ik echt niet veel binnen kon houden. Nu gaat het trouwens weer goed, heb net gewoon avondeten op en dat viel prima. Daarnaast inderdaad vaak hetzelfde als jij hebt: weeig, rommelende buik. Helemaal prima: ik wilde kwaaltjes en nu zal ik er ook niet over zeuren ook niet :-). Nu 7 weken en 4 dagen, HCG zal dus nog flink op gaan bouwen.

Groetjes!

Geplaatst

Het lijkt erop dat niemand meer een echo in MEI heeft, alleen ik dan, maandag.

De rest allemaal in juni!

Duurt soms nog zo lang he! Maar ja, we gaan er gewoon voor!

Ik had vannacht trouwens gigia krampen. Werd er echt wakker van. Scary shit is dat joh!

Hoop dat alles goed is. Maandag echo... ben benieuwd! Ik denk soms dat ie te klein in...

De dokter zei van niet, maar ik vond 'm gewoon echt aan de kleine kant, naast alles wat ik hier op het forum heb gezien en gelezen met hetzelfde aantal weken, en op internet staat ook vaak de afmeting en ik zat er vorige week onder. Ik wil me geen zorgen maken maar ja, what can I do about it.

Nog 1 dagje werken en dan weekend, hehe!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik kom ook op het 12 weken wachtbankje plaatsnemen. Vandaag was mijn testdatum maar we hebben gister al getest omdat ik het gevoel kreeg dat ik ongesteld zou worden. Gelukkig was het positief. Vanochtend toch maar nog een keer getest en gelukkig was er niets veranders.

Ik zal me even kort voorstellen. Na jaren van teleurstelling bleek een jaar geleden bij een TESE dat mijn man geen zaad heeft en dus geen kinderen kan krijgen. Mijn wereld storte in. Gelukkig zijn er andere mogelijkheden en zijn we gestart met ICSI met donorzaad. De eerste poging was een zware teleurstelling en leverde geen TP op. Bij de tweede poging heb ik wel een TP gehad, maar dat is niets geworden. De twee cryo's die we hadden hebben het niet overleefd. De derde poging starte met heel lang wachten. Ineens was mijn cyclus precies dubbel zo lang als normaal. Op vrijdag de 13e mei heb ik de punctie gehad en gezien het mindere resultaat als de vorige keren waren wij vooral verbaasd toen we maandag 16 mei een TP kregen van één embryo. Twee dagen daarna storte ik in. Ik was ontzettend moe. Na het werk ging in meteen naar bed en kwam er alleen uit om te eten. De dagen daarna gingen precies hetzelfde al werd ik wel met de dag minder moe. Nu hebben we dus een positieve test in handen en durf ik met zekerheid te zeggen waar de vermoeidheid en de gevoelige borsten vandaan komen.

De komende tijd zal ik op dit bankje mee willen kletsen. Ik wil eerst de 12 weken afwachten en me daarna aansluiten bij een uitgerekend topic.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Welkom Maureen!! Wat een verhaal zeg. Je hebt ook al een heel traject achter de rug, maar gelukkig nu met een prachtig resultaat :D

Wanneer heb je de eerste echo?

Liefs Elke

Geplaatst

Maureen wat goed!! Ben blij voor je joh! En voor je man Welkom hier!

Meiden ik heb echt veel buikpijn en krampen. Nogsteeds. Niemand heeft op me gereageerd maar ik weet echt niet wat t betekent. Ik maak me zorgen. Hoop zo dat alles goed is en dat dit er gewoon bij hoort...

Geplaatst

Hallo Elke,

Ik heb geen idee wanneer ik de eerste echo heb. Eerlijk gezegd heb ik me nog niet verdiept in het traject dat komt nadat je een positieve test hebt. Ik bel morgen de kliniek waar we in behandeling zijn. Ik heb ook geen idee of ik daar nog een controle krijg of dat ik nu meteen een verloskundige moet zoeken.

Hmm, ik realiseer me ineens dat ik hier niet echt op voorbereid ben................ zucht. Wie had ook gedacht dat het zou lukken ;-))

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Gaat helemaal goed komen Maureen :D Morgen gewoon bellen en dan begint het balletje vanzelf te rollen, langzaam, maar hij gaat rollen :D

Geniet lekker van je positieve test!!

Liefs Elke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden