Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hilde, wat erg zeg. ik wens jullie heel veel sterkte komende tijd. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik denk aan jullie.

Liefs Marloes

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh nee, Hilde, wat een enorme klap... leef erg met je mee. Heel, heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verdriet. Dikke knuffel van mij.

Geplaatst

Hilderver.. jeetje .. ik weet niet wat ik lees.. word er gewoon emotioneel van.. het is over klaar.. geen zwangerschap meer .. zomaar ineens over..

Heel veel sterkte meid met dit nieuws.. ik weet niet goed wat ik er van moet zeggen..

Dikke kus voor jou en je partner..

Geplaatst

Hoe is het hier? Er rustig in ieder geval... Er is wel waanzinnig veel positief getest in juni, schrijven jullie toch al in een uitgerekend topic? Ik durf dat nog steeds niet goed....af en toe een berichtje maar meer niet.

Vandaag wel weer duidelijk gemerkt hoe zwanger ik ben. Ik had het boekje 'Krijg nou tieten' gekocht omdat ik daar ooit, niet zwanger, zo om gelachen had. Zat nu de halve tijd te janken! Snerthormonen ;-)

Roxane trek je het nog?

Dion niet meer getest? Niet doen hoor, ik ben er na de testdatum ook mee gestopt. Oké, toen had ik er al vijf testdagen op zitten, maar toch...

Is het iets om een lijstje te maken wanneer we op de twaalf weken zitten? Of gaan we lekker lijstjesloos door vanaf het juni wachtbankje?

Groetjes!

Geplaatst

Hilde hoe is het met jou? En krijg jij eigenlijk nog een echo om te checken of de baarmoeder schoon is? Ik kan de gedachte gewoon niet uit m'n hoofd krijgen dat je er eentje van een tweeling bent verloren... weet wel dat het heel onwaarschijnlijk is, maar toch. Dikke knuffel meid, ik denk aan je.

Geplaatst

Hey Henne,

Heeft hier ook wel in mijn hoofd rondgespookt. Maar dat is niet zo.

Voelde me vanmorgen nogal beroerd. Als ik op stond had ik het idee dat ik onderuit zou gaan. Dus de verloskundige gebeld. Die had mij gisteren ook gebeld, toen ik me via de mail afmeldde voor volgende week vrijdag. Die had ook gezegd dat ik moest bellen als ik me niet goed voelde.

Ze is geweest nadat ik haar had gebeld, en ik ben s middags even bij haar geweest voor een echo. Ook omdat het er 2 waren en omdat we morgen even met z'n 3en op vakantie gaan. Mijn lieve man had dat geboekt, om er even tussen uit te zijn. Er zitten geen foetusresten meer in mijn baarmoeder. Ze wil me de 3e ook nog weer even zien of alles rustig is.

Er zit een cyste in mijn cervix en vocht tussen mijn baarmoeder en anus. Dat vocht kan pijnlijk worden als het meer wordt. Dan moet ik ook meteen bellen. Ook al zitten we straks even in het buitenland. Ook daarvan wil ze even bekijken hoe dat zit de 3e... hoe het is veranderd.

De mannelijke verloskundige was er ook bij. Hij zei dat we misschien toch nog eens contact op moesten nemen met Düsseldorf, met dokter Scholtens... Maar ik denk niet dat we dat nog gaan doen... Wel lief dat mensen die toch een heel stuk verder van je af staan, toch nog zo met je meeleven.

Geplaatst
Hoe is het hier? Er rustig in ieder geval... Er is wel waanzinnig veel positief getest in juni, schrijven jullie toch al in een uitgerekend topic? Ik durf dat nog steeds niet goed....af en toe een berichtje maar meer niet.

Vandaag wel weer duidelijk gemerkt hoe zwanger ik ben. Ik had het boekje 'Krijg nou tieten' gekocht omdat ik daar ooit, niet zwanger, zo om gelachen had. Zat nu de halve tijd te janken! Snerthormonen ;-)

Roxane trek je het nog?

Dion niet meer getest? Niet doen hoor, ik ben er na de testdatum ook mee gestopt. Oké, toen had ik er al vijf testdagen op zitten, maar toch...

Is het iets om een lijstje te maken wanneer we op de twaalf weken zitten? Of gaan we lekker lijstjesloos door vanaf het juni wachtbankje?

Groetjes!

SJITTTTTTTTTT net een heel verhaal getypt.. nog een keer dan maar

Met mij gaat het super.. voel me echt heerlijk.. afgezien van de kwaaltjes.. waar er nu sinds 3 dagen 1 is bijgekomen;

slecht in slaap komen.. nog nooit last van gehad.. normaal als Roxanne een bed zag .. was ik eigenlijk al vertrokken

voordat ik er in lag.. en nu .. ondanks de extreme moeheid kan ik niet in slaap komen..

Verder voel ik me wel erg emo.. gisteren bij Welcome Home zitten brullen (t was ook erg aandoenelijk) en bij een serie

over ruige mensen, die andere mensen op moeten pakken die nog een gevangenis moeten uitzitten.. of veel moeten

betalen.. die man werd op het strand weg gerukt uit zijn gezinnetje hij ging afscheid nemen van zijn peuter in luier..

hij moest huilen maar ik ook.. hahah om een boef huilen..

Verder twee dagen geleden zo'n rare droom gehad; we stonden met zo'n man of tien in een sluis.. op water.. ja haha

je hoort het goed wij lopen over water.. mijn man stond vooraan met een rode kinderwagen met een meissie er in..

(er zal nooit een rode kinderwagen bij ons in hui komen maar afijn)..

Ik moest de deuren open doen... maar als ik dan de ene deur open had ging de andere net zo hard weer dicht.. de mensen

werden boos op mij en zijn via een zijdeur uit de sluis gegaan.. hoe verzin je het..

Henne, jij hebt 1 dag na mij je tweede echo super zeg.. en zo'n lijstje lijkt mij wel wat .. maak jij de opzet??

Ik ben kraamverzorgster van beroep en ik deed gisteren even de handkolfmethode voor.. nou ik was even mijn eigen gevoelige

borsten vergeten.. men o men.. maar de kraamvrouw vroeg heel raar genoeg niet door.. gelukkig maar!

Ik denk overigens dat er maar 1 wonder in mijn buik zit.. zomaar een gevoel.. maaaaar we zullen het zien..

Ik voel mijn baarmoeder een stuk minder nu ik "afleiding" heb.. maar als ik dan zit niks te doen.. denk ik hé ik voel niets is het fout..

en dan bam ineens voel ik daar.. mijn baarmoeder.. ook het vele plassen bevestigt nog dat ik zwanger ben.. maar ook de emo buien..

de enorme pijn in de onderrug.. en de hoofdpijn.. dus ik maak me geen zorgen.. snap er zelf niets van dat ik zo positief ben.. maar

mijn buurvrouw maakt mij wel positief.. zij heeft ook via IVF 1 kindje gekregen.. en zijn haalt het elke x weer naar boven.. het zwanger

zijn.. dus dat is wel fijn :)

Groetjes

Geplaatst

Hilde nogmaals veel sterkte. Fijn dat de vk zo reageert, stelt toch wel wat gerust ook. Hoop dat de vakantie een beetje rust brengt. Knuf!!

Geplaatst

Roxanne lekker positief meid, klinkt goed. Ik ben nog steeds erg terughoudend. Elke dag bang dat het fout gaat, ondanks alle klachten. Word ondertussen wel een beetje moe van mezelf, maar ja, je geschiedenis neem je nu eenmaal met je mee daar kan ik weinig aan doen.

In ieder geval dan maar een lijstje waar ik wel op durf ;-)

12 weken grens en eerstvolgende echo

Henne: 25 juli - 29 juni (8w2d)

Roxanne: 4 aug - 28 juni

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik lees steeds met jullie mee....heb me eigen aangemeld bij uitgerekend februari 2013....maar voel me net zoals jou Henne!! Ik heb zometeen een soort van 3d echo....ik doe mee aan een studie in het Emc en dan heb ik dus vanaf vandaag elke donderdag een 3decho.....errug spannend!! Ik heb er ook nog steeds moeite mee om te denken he ik ben zwanger tot afgelopen maandag voelde ik niet veel alleen last van me onderrug maar de laatste 2 dagen voel ik me zo beroerd net of ik heel veel gedronken heb en dan de dag erna...pfff hoofdpijn misselijk leeg gevoel moe....

Dus hopelijk krijgen we zo goed nieuws en weet ik meer....hoe ver ik nu ben en wanneer ik uitgerekend ben...zijn het er 1 of 2....????

Tot later.....

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb zo nu en dan meegelezen op deze bank en wil me nu toch wel graag bij jullie aansluiten. Heb me deze keer niet aangemeld op de juni bank, omdat we op vakantie gingen, maar wat is hij groen, erg gaaf!

We zijn op vakantie gegaan met een koffer vol maandverband/tampons en een koffer vol testen. En tot onze verbazing kon de koffer met maandverband/tampons zo weer mee terug naar NL want we zijn zwanger!! Ik vind het nog steeds zoooooo raar om neer te zetten van mezelf, maar we zijn superblij. Durf me nog niet aan te melden in het uitgerekend topic, wacht ik even mee tot na de eerste echo, maar deze bank is een super tussen oplossing!

Voor de meiden waar het toch niet zo mocht zijn, ik leef met jullie mee, heel veel sterkte....

Ook ik heb me al wel aangemeld bij MvM, maar een afspraak gemaakt voor na de echo, just to be sure....

@Pucca, wat spannend dat je elke week een echo krijgt, dat is wel een luxe nu hoor! En benieuwd of het er 1 of 2 zijn. Heb je een voorgevoel?

Nog even een vraagje, zijn er hier nog meer dames die zo last hebben van krampen? Las een tijdje terug wel wat, maar bij mij lijkt het maar niet op te houden. Het varieert echt van enorme darmkrampen, tot best heftige menstruatie achtige pijn in mijn buik en rug. Heb nog helemaal niks aan afscheiding gehad gelukkig, dus dat stemt me wel gerust, maar wordt soms gewoon 's nachts wakker van de krampen....

Heb mezelf trouwens gelijk maar in het lijstje gezet wat jij hebt opgestart Henne ;-) De 12 weken grens weet ik alleen niet zeker, het ziekenhuis rekent met de 1e dag van mijn laatste menstruatie, maar als ik het op Freya uitreken kom ik weer later uit, dus die heb ik nog maar even aangehouden voor nu.

Roxanne: 4 aug - 28 juni

Star83: 10 aug - 2 juli

Geplaatst

Ik had enorm last van krampen tot 12,5 week. Don't worry. Ik dacht serieus dat de boel eruit zou storten! Voelt heel onnatuurlijk maar het hoort er echt bij!

Geplaatst

Hi Star en Pucca, gezellig! Ik heb ook last van krampen Star, maakt me heel eg onzeker al weet ik van mijn vorige zwanger dat dat het erbij hoort. Ben elke keer bang voor bloedverlies.

Vandaag sowieso een slechte dag omdat ik vanochend een allergie aanval heb gehad. Ik slik prednisolon om mijn Immuunsysteem te onderdrukken zodat het de zwangerschap niet af kan stoten. Een allergie is een reactie van het Immuunsysteem dus ik ben als de dood dat het zich op m'n zwangerschap richt... De week tot de volgende echo gaat nog lang duren.

Pucca leuk van die studie. Ik heb zelf eerst ook in het emc gezeten maar we zijn overgestapt, wat dat betreft wel jammer ;-)

nemen ze ook zwangeren 'aan' die ergens anders onder behandeling zijn? Hoewel, elke week een echo...ik zou mezelf misschien ook wel een beetje gek maken.

Hier verder erge moeite met eten en slaap, heel veel slaap.

Geplaatst

Hoi Henne,

Volgens mij berekening is mijn 12 weken datum 29 Juli :) jij bent vier dagen verder dan mij.. dus dat klopt wel hé?

Nou ja ik zal het ook allemaal wel horen van de gynaecoloog...

Ik heb echt teveel gedaan.. ik voel het aan me baarmoedertje.. vanavond moet ik nog wel de stad in maar daarna

ga ik slapen ben zo moe.. vannacht ook 1 x wakker geweest van de pijn in mijn borsten.. ik werd er gewoon wakker van!

Nog 7 nachtjes slapen......... :) as zondag 7 weken zwanger :)

Roxanne: 29 juli - 28 juni

Star83: 10 aug - 2 juli

Geplaatst

Ik had de datum uit je ticket gehaald, maar die gaat dan denk ik uit van 13 weken dat is officieel het eerste trimester.

Hebben jullie ook last van afscheiding? Ik denk elke keer dat ik bloed verlies, maar het is gewoon wittig slijm....zucht... En dat met die krampen erbij. Stom hè, dat die 'enge' kwaaltjes zoveel zwaarder wegen dan de moeheid, misselijkheid etc die je gerust zouden moeten stellen. Volgens mij ben ik een wrak tegen de tijd dat die twaalf weken voorbij zijn. Hoop dat een goede echo volgende week me wat meer vertrouwen geeft, zodat ik het rot voelen ook kan gaan koppelen aan iets leuks: een kindje. Nu is het alleen kwaaltje en angst, niet echt waa je vrolijk van wordt.

Geplaatst

Hoi Henne,

Ik heb ook veel afscheiding. Ik gebruik wel ook nog steeds utrogestan. Maar ik las ergens dat je meer afscheiding hebt om infecties buiten te houden. Een goed teken dus. Maar ik herken je zorgen hoor. Het blijft spannend. Hopelijk hebben we volgende week allemaal mooie echo's!!

Geplaatst

Hier ook meer afscheiding. Nog steeds wat meer dan normaal maar in t begin liep het er echt uit (smerig verhaaltje). Topic starten met "Hoort dit erbij" als onderwerp? Gaat heel veel dames helpen denk ik :-)

Geplaatst

Breek ff in...

Ik heb gedurende mijn hele zwangerschap veel 'last' van afscheiding gehad, het hoort erbij en is niks om je zorgen om te maken.

Breek weer uit...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden