Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Veel lege vakjes bij de echo data...

Mijnbaby en Marloes jullie mogen morgen alweer! Blijft spannend.

[TABLE=class: cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]12 Weken grens/ eind 1e trimester [/TD]

[TD]Eerstvolgende echo [/TD]

[TD]Uitgerekend in...[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh[/TD]

[TD]17 Juli[/TD]

[TD]25 juli (14w)[/TD]

[TD]Januari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie[/TD]

[TD]24 juli[/TD]

[TD]7 augustus (14w)[/TD]

[TD]5 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne[/TD]

[TD]25 Juli[/TD]

[TD]26 juli (12w1d)[/TD]

[TD]6 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zuuz[/TD]

[TD]29 Juli[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Inflame[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD]25 juli (10w2d)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Miems[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dion[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]19 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje[/TD]

[TD]12 augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83[/TD]

[TD]13 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21[/TD]

[TD]15 Augustus[/TD]

[TD]24 Juli (9w5d?)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby[/TD]

[TD]19 Augustus[/TD]

[TD]24 Juli (9w1d)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kimmie[/TD]

[TD][/TD]

[TD]2 Augustus[/TD]

[TD]4 Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dromenvaneenwonder

(Ancoliene)[/TD]

[TD]18 September[/TD]

[TD]13 Augustus[/TD]

[TD]27 Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ElsO[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]Maart[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Henne,ja ken het gevoel, ik heb inmiddels wel een buikje, en vet er om heen, maar voel bar weinig tot niets. Behalve snel duizelig en weer misselijk maar dat Komt door verhoogde beta. Woensdag gelukkig weer een echo, zodat ik weer even kan zien dat hij er is. Misschien maar goed dat ik nog niets voel, want misschien toch de vwp op 9 augustus en ik denk niet dat ik nog durf als ik onze kleine al voel. Ik denk echt dat het een jongetje is, dus schrijf al telkens hij.

Geplaatst

hoi dromenvaneenwonder, jij hebt ook al zoveel meegemaakt, en snap heel goed dat je je daardoor zo onzeker voelt, zoals iedereen hier denk ik. Ik heb dat nu nog. Ik praat nog steeds in de vorm: als hij er komt, als er een baby komt, als het door gaat, misschien ook wel doordat ik een vwp in het verschiet heb.

De verhoogde beta hcg, 3 x zo hoog maakt dat je extra kans hebt op down, niet de 260 die is goed, al vind ik die ook wel laag .... Ik weet zeker dat mensen die down hebben heel lief zijn. En bijzonder, maar wij kiezen er niet voor, mede omdat dit ons enige kindje zal zijn. Dit was onze laatste ronde.

Inflame, had net cz aan de lijn, moet in overleg met ziekenhuis en als zij het een medische indicatie noemen de beta, wordt het misschien wel vergoedt, ga er dus nog maar van uit van niet, maar wie weet.

Geplaatst
hoi Ymkeh,

Ik breek even in.

ik had ook een afwijkend Beta hcg gehalte maar tegen mij zeiden ze dat het vaker voorkomt bij vrouwen die middels ivf/icsi zijn zwanger geworden. het was hogere wiskunde volgens de mevrouw van kg, ze kon het zelf niet uitgelegd krijgen en degene die het wel precies wist was niet bereikbaar.

helaas was ons kindje bij 12 weken gestopt dus heb dat gesprek niet afgewacht maar uit onderzoek bleek dat een perfect gezond kindje was. Geen chromosomale afwijkingen en alle organen aanwezig en op de juiste plek.

dit hoeft niets te zeggen over jouw kindje maar dat beta hcg kan afwijken door een behandeling met hormonen is iets wat nieuw voor mij was.

sterkte hoor meid.niet leuk zulke zware zorgen.

Breek weer uit

Liefs

Ik lees jouw handtekening, poeh wat een ellende is het toch ook allemaal, sterkte en succes.

Ik heb woensdag nog een gespek met vk, misschien dat zij mij kan helpen, al blijf ik het bijzonder vinden dat een vk in het vu mij niet kan helpen, toch een academisch ziekenhuis zou je zeggen, maar zijn leidinggevende is vakantie, misschien kan ik haar nog bellen als ze terug is. Voorlopig ga ik er even vanuit dat het doorgaat de vwp, tenzij ik weer eens van gedachten verander :)

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Hoe is het met iedereen?

Bedankt voor alle lieve reacties, fijn om te weten dat jullie weten hoe het voelt. Ik heb gisteren overleefd en nog geen rood, volgens mij word ik nu ook alweer wat rustiger. Ik ga er een paar dagen tussenuit, dus schrijf jullie later weer. misschien dat ik tussendoor nog even check op mijn mobiel, maar dan zal ik niet reageren (heb geen mogelijkheid om op te laden).

@ Jeanine: Bedankt voor je opbeurende woorden. Bij onze laatste miskraam hebben we ook het kindje gezien met een prachtig kloppend hartje, dus het was zo zuur dat het een uur na die echo misging. Ik probeer echt bij het moment te leven en te genieten van het moment. Dit is inderdaad ons eerste kindje, en zo verschrikkelijk welkom na al die miskramen en al het verdriet. Iedere zwangerschap was ook alweer anders, daarom weet ik niet zo goed wat ik nu hoor te voelen, wat goed is en wat niet. De laatste keer (in april) zag alles er supergoed uit. Precies wat je zegt.. ..ik ga genieten van alle momenten nu. Als het mis gaat is er genoeg tijd om verdrietig te zijn en nu mogen we vieren dat er iets groter aan het groeien is.

@ Miems: wat leuk dat je al rompertjes en een knuffeltje hebt gekocht! Zo heerlijk idee, dat over een paar maandjes je kleintje daarmee knuffelt! Balen dat je je beroerd voelt. Houd jezelf maar goed rustig en denk aan jezelf hoor, je lichaam is hard aan het werk voor een heel goed doel!

@ Bloempje: Wat heb je een prachtig verhaal geschreven, ik heb het met tranen in mijn ogen gelezen, zo mooi, zo lief, geweldig! Wat komt jouw kindje straks in een warm nestje terecht!

@ Kimmie: Geniet van het feestje van je neefje. En precies wat Henne schrijft: die medicijnen tegen misselijkheid werken echt goed. Ik heb het drie dagen gebruikt en nu is de misselijkheid al afgenomen zonder dat ik het gebruik.

@ Loesje en mijnbaby: Heel veel plezier bij de echo vandaag! Ik hoop dat jullie met een grote glimlach het ziekenhuis uitkomen!!!

@ Ymkeh: Bedankt voor je lieve woorden, heel herkenbaar, dat praten in de 'als-vorm'. Wat heftig die invloed van dat beta-hcg, echt moeilijk. Het lijkt altijd zo vanzelfsprekend als mensen kinderen krijgen dat ze helemaal gezond zijn, maar het is echt een groot wonder. Ik hoop dat jullie kindje geen Down heeft en dat er uit de vervolgonderzoeken zal blijken dat de kans misschien verhoogd is, maar dat jullie zo'n superkindje hebben dat deze dwars door deze verhoogde kansen heen supergezond is! En natuurlijk hoop ik ook dat de vervolgonderzoeken vergoed worden, eigenlijk vind ik het belachelijk als dit niet het geval is!

Ik hoop dat ik allemaal fijne en positieve verhalen kan lezen als ik weer terug ben van mijn minibreak! Lieve groetjes en een prettige dag allemaal! Ancoliene

Geplaatst

@Ymkeh, wat raar dat het niet vergoed wordt! Ik dacht dat je na een IVF of ICSI poging sowieso recht had op een vwp. Moeilijk hoor, moet je nog een hoop geld op tafel leggen om zeker te weten dat het allemaal ok is.

@Henne, nog even en je bent echt 12 weken zwanger!!! Wat de zwangerschapsklachten betreft, ik ben vooral moe en de misselijkheid wordt ook steeds minder, ben ook maar met vlagen beetje misselijk geweest. Heb geen gevoelige stekende borsten ofzo, maar dat komt misschien omdat ik nog borstvoeding geef. Deze zwangerschap voelt heel anders dan bij Jane. Ik denk ook nog steeds dat het een jongetje wordt.

Bij mij is het morgen dan zover, 12 weken zwanger. Ik ga het ook maar eens op mijn werk vertellen van de week, heb zo zo'n flinke buik die is niet meer te verbergen.

Ik kwam nog iemand tegen die ik van zwangerschapsyoga ken bij de AH. Ik fluisterde haar in het oor dat ik zwanger ben, ze zei ja dat dacht ik al want je was veel slanker toen ik je de vorige keer zag haha...ik begon te huilen toen ik het haar verteld had. Ze zei kan me goed voorstellen dat je er tranen van krijgt. Zij is middels IUI zwanger geweest en heeft nu een mooie zoon.

Hier gaat alles goed, wel moe natuurlijk maar dat hoort erbij. Wel een druk weekend gehad, naar mijn oom geweest en daarna door naar een verjaardag. Op die verjaardag was er nog een vrouw die bijna net zover zwanger is als ik, erg grappig. Zij is 8 febr. uitgerekend en ik dus 5. Er waren nog meer kindjes en ik bedacht me wow ik zit nu zelf met een kind op schoot en zelfs 1 in de buik hier tussen. Als ik Jane niet had, wat had ik hier dan weer moeite mee. Dat maakt me toch iedere keer weer bewust.

Verder geen leuk nieuws gehad, mijn tante van 87 is overleden. Ben er niet echt verdrietig van hoor, meer beduusd. Het was geen lieve tante, had haar ook in geen jaren gezien en toch voelt het raar dat ze er niet meer is.

We hebben gisteren zelfs nog kraamvisite gehad hahaha.....vrienden van mijn ouders, ze hebben beschuit met muisjes gegeten hihihi..... Ik zei nou er is nog eentje onderweg dus prik maar een datum in de agenda.

Zondag wordt Jane 1 jaar, ik vind het best wel spannend, zo'n belangrijke dag voor haar. Heb alleen familie uitgenodigd, dat is al een huis vol met mensen. Vrienden hebben we uitgenodigd voor een picknick in het park.

Liefs Roossie

Geplaatst

@ymkeh, nou ik hoop voor je dat ze zich hard maken voor een med inidcatie!!!!!

@dromenvaneenwonder,nou graag gedaan hoor!ik blijf je volgen hier :-D

Ik werd wakkeer, yes, 10 weken zwanger..... Maar..... Ik schrok me daarna op het toilet te pletter, had ineens een beetje bruinig 'bloed' bij het vele slijm..... Ik schrok.... Meteen het Vu gebeld, zij zeiden dat dit vaak voorkomt en ik me er geen zorgen om hoef te maken. Nou ... Dat doe ik natuurlijk meteen niet meer, hihi. Ik probeer rustig te blijven maar af en toe.... Dat herkennen jullie vast :-). Woensdag gelukkig de echo, zal ZOW blij zijn als ik het hartje weer zie en hoor, pffff.... Voor nu probeer ik te genieten (de arts zei letterlijk, ga leuke dingen doen) mijn man heeft vrijgenomen en heerlijk genoten van het zonnetje.

Genieten jullie okk van het lekkere weertje???

Geplaatst

Jaaaa Roossie vandaag 12 weken!! Heerlijk om te lezen dat je zoveel vertrouwen hebt. En alvast een ontzettend fijne verjaardag van Jane gewenst!

Inflame, bah bah bah, daar zit je zooooo niet op te wachten. "Ga leuke dingen doen" ik denk dat als ze mij dat gezegd hadden ik iemand door de telefoon had getrokken haha. Ze hebben natuurlijk wel gelijk, afleiding werkt het beste, maar als je je echt zorgen maakt, pfff, ik weet nog dat ik met die bbz bloedverlies had en 'gewoon' doorwerkte. Zat meer op het toilet dan ergens anders hoor. Gelukkig morgen een echo. Is het wel bij dat ene gebleven of nog meer verlies gehad?

Ik word steeds zenuwachtiger voor donderdag. Morgen twaalf weken en de kwaaltjes nemen met de dag af. Minder misselijk, ook al twee nachten niet meer wakker geworden om te eten, puistjes verdwijnen, ik ben zelfs iets minder moe... Het is allemaal volgens het boekje, maar pas als het donderdag goed zit, kan ik daar ook blij mee zijn. Nu is het alleen eng, eng, eng.

Ga even in het lijstje spieken, geheugen als een zeef...

Geplaatst

Ja zie je, vandaag twee echo's. Veel succes en plezier meiden!

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh[/TD]

[TD]17 Juli

[/TD]

[TD]25 juli (14w)[/TD]

[TD]Januari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie[/TD]

[TD]24 juli

[/TD]

[TD]5 Februari

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne[/TD]

[TD]25 Juli[/TD]

[TD]26 juli (12w1d)[/TD]

[TD]6 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zuuz[/TD]

[TD]29 Juli[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Inflame[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD]25 juli (10w2d)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Miems[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dion[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]19 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje[/TD]

[TD]12 augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83[/TD]

[TD]13 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21[/TD]

[TD]15 Augustus[/TD]

[TD]24 Juli (9w5d?)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby[/TD]

[TD]19 Augustus[/TD]

[TD]24 Juli (9w1d)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kimmie[/TD]

[TD][/TD]

[TD]2 Augustus[/TD]

[TD]4 Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dromenvaneenwonder

(Ancoliene)[/TD]

[TD]18 September[/TD]

[TD]13 Augustus[/TD]

[TD]27 Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ElsO[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]Maart[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Roossie gefeliciteerd! Super fijn! Ga je nog een combinatietest doen?

Henne begrijp je helemaal. Ik had dat ook en ineens was alles terug. En nog kan ik niet wachten tot morgen. Moet ook echt weer even de kleine zien!

Meiden heel veel succes en plezier met de echo!

Geplaatst

Mijnbaby en loesje succes en plezier met de echo!

Ymkeh, nee wij gaan geen combinatietest doen. Het is een kansberekening wat mij niet veel zegt. En het kost veel stress. Wil ook niet voor de keuze komen te staan wel of niet weghalen. Zou het ook niet kunnen. Mijn vriendin had 1:200 veel verdriet en stress om gehad geen vwp laten doen kind was sowieso welkom. Nu heeft ze een mooie gezonde dochter. Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik er nachtmerries over, zag zo een naald in mijn buik gaan waar iets kostbaars in zit. We vinden ook dat we genoeg onderzoek gehad hebben alles was altijd goed. En mijn diepe gevoel zegt dat alles ok is net als de vorige keer.

Geplaatst

Hoi dames,

Ladies met een echo vandaag, heeeeel veel.succes en plezier.

Ik heb een vraagje. Misschien hij al eerder gesteld, in dat geval sorry, heb ik hem even gemist. Wij staan deze week voor de keuze wel of geen combinatietest. Ben 29, dus krijg hem niet vergoed, maar daat laat ik de keuze niet vanaf hangen. We vinden het erg moeilijk. Als we ervoor kiezen het wel te doen, zien we het zo dat we ook kiezen voor een vlokkentest of vwp. Alleen de.combi test zou ons nl geen gerust stelling geven. Maar er is ook weer een.risico bij de vlokkentest of vwp.... Moeilijk... Wat zijn jullie ervaringen/gedachten?

X

Geplaatst

Start het blijft lastig en heel persoonlijk. In het kort (door de bocht) de redenen voor ons om het niet te doen:

- uitslag is een kansberekening, ongunstige uitslag geeft onzekerheid en gunstige uitslag geeft 'schijnzekerheid'

- risico van vwp wilden wij zeker weten niet nemen, dus evt ongunstige uitslag geeft alleen stress en onrust

- leeftijd weegt zwaar mee in berekening dus relatief grote kans op ongunstige uitslag (ben 37)

- er wordt met de combinatietest gefocused op een paar genetische afwijkingen/aandoeningen terwijl er tig ziektes en afwijkingen zijn. Waarom dan die ene uit willen sluiten voor een 'zeker' gevoel, zekerheid en garanties heb je nooit.

Bij dit alles speelt mee dat we van dichtbij meegemaakt hebben wat een ongunstige uitslag kan doen. De stress, onzekerheid en angst waren vele malen groter dan wat we de afgelopen weken meegemaakt hebben. Wij willen dat zelf niet doormaken.

Voor een deel is het natuurlijk struisvogelpolitiek, aan de andere kant....een vriendin van me heeft een kindje met een ernstige genetische afwijking. Uit een combinatietest was dat niet naar voren gekomen. Uit een vwp denk ik alleen als er specifiek naar gezocht was. Ik vraag me dan af hoe ver ik zou gaan, wat zou je allemaal na moeten lagen kijken en wat is er dan wel en en wat niet meer 'welkom'...brrrr..... En dat is een heel erg persoonlijk dilemma, dat afhankelijk is van zoveel dingen. Ik ken mensen voor wie opvoeden van een kindje met Down echt onmogelijk zou zijn, zij hebben dus een vp gedaan om zekerheid te hebben, hoe moeilijk en vreselijk het ook was geweest als ze de zwangerschap af hadden moeten breken,

Misschien is dat wel de belangrijkste, of enige, vraag die je samen moet beantwoorden: maakt het uit voor je verdere beslissingen als je kindje Down zou hebben. Als het antwoord nee is, waarom dan een combinatietest. Als het antwoord ja is: realiseer je dat alleen een vwp zekerheid geeft en dat die risico's met zich meebrengt. En dan zit je dus weer is die vicieuze cirkel... Moeilijk hè?

Neem in ieder geval jullie eigen besluit. Ongeacht wat anderen daarvan vinden of denken.

Geplaatst

@henne, ik heb gelukkig alleen smorgens wat oud bloed verlore, hierna niets meer gezien. Ik maak me ook zorgen over de echo morgen hoor! Ik begrijp jou ook heel goed hoor, irritant dat onzeker zijn!

@ star, wij hebben besloten geen test te doen, ik ben 26, maar ook dit heeft voor ons geen nee doen besluiten. Eigenlijk meer wat Roosiee, zegt, het is een kansberekening en een vwp wil ik sowieso niet laten doen, ik heb al genoeg doorstaan dit traject. Ik vond het echt moeilijk te beslissen, maar ik ben bang dat de stress die de kansberkening mij geeft me veel meer narigheid oplevert dan geeft..... Vandaar onze beslissing geen combitest te laten doen!

Succes bij je beslissing.

Geplaatst

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik.snap heel de beweegredenen om het niet te doen en deels deel ik die ook. Een kindje met Down is bij ons ook absoluut welkom. Het is meer dat als je het weet, je je hier emotioneel op in kan stellen. En wat ik eerder al zei, als we kiezen voor de combinatie test,.kiezen we ook voor de vwp .alleen de combi test geeft bij mij geen geruststelling.

Het is idd aan ons de beslissing te nemen, maar.argumenten van andere vind ik wel fijn mee te nemen in ons besluit.

Dank dames!!

Geplaatst

Meiden die echo hebben, veel succes en plezier.

Henne thnx voor de tip ga toch de dokter idd maar bellen want dit is niet leuk meer..Was net zo duizelig als maar zijn kon, maar goed eten lukt ook haast niet dus niet zo gek..

Geplaatst

Echo was vandaag helemaal goed :) kleine liep zelfs 2 dagen voor.. ik ben nu uitgerekend op 24-2-2013.

Volgende week maandag om 15.00 weer een echo met 10 weken JEEJ bij de VK heb een intake dan :)

Wel minder me ma was zo blij dat ze het al aan de hele familie heeft verteld uit blijdschap..

ik was echt WOEST! ik ben pas 9 weken... GRRRR moeders!

Geplaatst

Zo even lijstje aangevuld.

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh[/TD]

[TD]17 Juli

[/TD]

[TD]25 juli (14w)[/TD]

[TD]Januari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie[/TD]

[TD]24 juli

[/TD]

[TD]5 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne[/TD]

[TD]25 Juli[/TD]

[TD]26 juli (12w1d)[/TD]

[TD]6 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zuuz[/TD]

[TD]29 Juli[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Inflame[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD]25 juli (10w2d)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Miems[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dion[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]19 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje[/TD]

[TD]12 augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83[/TD]

[TD]13 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21[/TD]

[TD]15 Augustus[/TD]

[TD]24 Juli (9w5d?)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby[/TD]

[TD]19 Augustus[/TD]

[TD]24 Juli (9w1d)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kimmie[/TD]

[TD]27 Augustus[/TD]

[TD]2 Augustus ( 9w3d)[/TD]

[TD]4 Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dromenvaneenwonder

(Ancoliene)[/TD]

[TD]18 September[/TD]

[TD]13 Augustus[/TD]

[TD]27 Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ElsO[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]Maart[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Hoi Star,

Ik ben volgens mij hier het voorbeeld van onzekerheid op dit wachtbankje, omdat we na vier jaar mmm en 2 mk toch een combinatietest hebben laten doen. We dachten goed over nagedacht, maar na een klinisch genetica onderzoek en alle onderzoeken daarvoor dachten we dat we dit onderzoek er ook bij konden hebben en hadden het idee dat we zeker wilden weten of het kindje gezond was. Ik was altijd bang dat er zoveel gemanipuleerd was bij ons dat we het toch wel wilden weten.

We kregen alleen een uitslag waar we geen rekening mee hadden gehouden, 3 x te hoog beta hcg wat gerelateerd is aan down, niet alleen waardes zoals die van ons 1:260, maar dat ernaast. We hadden gezegd dat we niet bewust zouden kiezen met een kindje met down, niet dat die niet welkom zijn, maar dit is onze laatste kans en het zou het enige kindje zijn. Nu zit ik in nog meer weken onzekerheid van wel, of niet een vwp. Elke dag denk ik anders, maar de vwp staat al gepland op 9 augustus als we willen, en vandaag denk ik dat ik wel een vwp wil.

We weten dat je niet alles kunt uitsluiten, maar op de twaalf weken gaven ze al aan dat de verhoogde beta kan zorgen voor een placenta die niet goed is, en dan zou het kindje tijdens de zwangerschap of kort na de bevalling sterven. Ook dit kan dus, en daarom waarschijnlijk toch een test. Nu hebben we met twaalf weken al een echo gehad en dat zag er goe duit, maar morgen de 14 wkn echo waarop we hopen weer een goede placenta te zien, maar dat is bij de vk, dus ben benieuwd of zij het ook kan zien en beoordelen.

Hoe dan ook het is allemaal heel dubbel, ik begrijp vrouwen heel goed die er niet voor kiezen. Of ik het nog een keer zou doen,d at weet ik niet, ook al is het zo onzeker. Ik denk dat het belangrijk is hoe je er tegen aan kijkt of je kindje welkom is als hij /zij chromosome afwijkiingen heeft, open ruggetje, enz. (staat nu overigens een mooi artikel in de jan over). En of je bereid bent een vwp te doen, dat scheelt een hoop stress in deze mooie weken.

Heel veel succes met je keuze, liefs ymkeh

Geplaatst

Kimmie zeker doen hoor. Ik kon niet goed eten en bleek toen opeens ook ketonen in m'n urine te hebben. Dat krijg je als je niet genoeg vocht en koolhydraten binnenkrijgt en letterlijk je vet en spieren op gaat eten. Alle alarmbellen af.... Heb mezelf toen gedwongen meer te eten want wilde perse niet aan het infuus belanden, maar echt beter ging het pas toen ik iets tegen de misselijkheid had. Niet dat het dan weg is, maar de scherpe kantjes gaan er wel af.

Mijnbaby heb je data aangepast. Wat balen van je moeder....snap wel dat zij ook blij is, maar toch niet leuk.

Star dat is ook een punt, dat je je evt kunt voorbereiden. Maar zou je het dan zo zeker willen weten dat je met een gunstige uitslag van de combinatietest ook een vwp zou doen? Want de kans is natuurlijk toch het grootst dat je een prima uitslag krijgt.

Valt me trouwens op dat er nog maar weinig meiden voor 'uitgerekend Maart' zijn....was het zo'n slechte maand of schrijven nog niet alle zwangeren hier mee? Februari was wel heel erg groen, hoewel er alsnog veel te veel meiden slecht nieuws kregen, maar maart lijkt zo behoorlijk rood. Als dat zo blijft kunnen we uitgerekend in Februari en Maart misschien wel samenvoegen? Blijven we gezellig samen kletsen :-)

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh[/TD]

[TD]17 Juli

[/TD]

[TD]25 juli (14w)[/TD]

[TD]Januari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie[/TD]

[TD]24 juli

[/TD]

[TD]5 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne[/TD]

[TD]25 Juli[/TD]

[TD]26 juli (12w1d)[/TD]

[TD]6 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zuuz[/TD]

[TD]29 Juli[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Inflame[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD]25 juli (10w2d)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Miems[/TD]

[TD]6 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dion[/TD]

[TD]7 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]19 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje[/TD]

[TD]12 augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83[/TD]

[TD]13 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21[/TD]

[TD]15 Augustus[/TD]

[TD]24 Juli (9w5d?)[/TD]

[TD]Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby[/TD]

[TD]19 Augustus[/TD]

[TD]30 Juli (10w)[/TD]

[TD]24 Februari[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kimmie[/TD]

[TD]27 Augustus[/TD]

[TD]2 Augustus ( 9w3d)[/TD]

[TD]4 Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dromenvaneenwonder

(Ancoliene)[/TD]

[TD]18 September[/TD]

[TD]13 Augustus[/TD]

[TD]27 Maart[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ElsO[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]Maart[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Ga er zeker wat mee doen Henne, bij vorige zwangerschap ook dit, en toen ook pillen gehad idd. Maar ben wat eigenwijs en dacht het alleen te kunnen, inmiddels 3 kilo lichter ( nu is dat voor mij geen probleem) maar geeft gewoon aan dat eten echt niet gaat.

Vind trouwens heel goed idee om samen te voegen aangezien we niet met veel zijn in maart.

Mijnbaby, dat is wel balen ja dat ze het al gezegd heeft. Idd vast uit enthousiasme maar dan nog he..

Geplaatst

ja ben er echt boos om, al de hele dag.. ga het van me afzetten.. ik weet dat ze het goed bedoeld want ze

was niet normaal meer blij toen ze het hoorde, maar ik heb nog zo gezegd NIKS TEGEN NIEMAND ZEGGEN!

Geplaatst

[[TABLE=class: cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]12 Weken grens/ eind 1e trimester

[/TD]

[TD]Eerstvolgende echo

[/TD]

[TD]Uitgerekend in...

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh

[/TD]

[TD]17 Juli

[/TD]

[TD]25 juli (14w)

[/TD]

[TD]Januari

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie

[/TD]

[TD]24 juli

[/TD]

[TD]7 augustus (14w)

[/TD]

[TD]5 Februari

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne

[/TD]

[TD]25 Juli

[/TD]

[TD]26 juli (12w1d)

[/TD]

[TD]6 Februari

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zuuz

[/TD]

[TD]29 Juli

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Inflame

[/TD]

[TD]6 Augustus

[/TD]

[TD]25 juli (10w2d)

[/TD]

[TD]Februari

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Miems

[/TD]

[TD]6 Augustus

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca

[/TD]

[TD]7 Augustus

[/TD]

[TD]25 juli (11w)[/TD]

[TD]Februari

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dion

[/TD]

[TD]7 Augustus

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]19 Februari

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje

[/TD]

[TD]12 augustus

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83

[/TD]

[TD]13 Augustus

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Februari

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21

[/TD]

[TD]15 Augustus

[/TD]

[TD]24 Juli (9w5d?)

[/TD]

[TD]Februari

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby

[/TD]

[TD]19 Augustus

[/TD]

[TD]30 Juli (10w)

[/TD]

[TD]24 Februari

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Onedream

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kimmie

[/TD]

[TD]27 Augustus

[/TD]

[TD]2 Augustus ( 9w3d)

[/TD]

[TD]4 Maart

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dromenvaneenwonder

(Ancoliene)

[/TD]

[TD]18 September

[/TD]

[TD]13 Augustus

[/TD]

[TD]27 Maart

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ElsO

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]Maart

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

@mijnbaby, gefeliciteerd met je mooie echo! Vervelend dat je moeder het al rond bazuint terwijl jij er nog niet klaar voor bent.

Ik heb een schoonzus die dat heeft gedaan, ook toen ik nog maar 9 weken was. Ik kwam op het trouwen van mijn nichtje (haar dochter) werden we ineens door iedereen gefeliciteerd met de zwangerschap. Ik schrok er echt van en zei maar ssstt het is nog zo pril! Terwijl mijn andere schoonzus die op vakantie ging met vrienden die ons ook kennen haar mond heeft gehouden, hoe moeilijk dat ook is op vakantie.

Ik heb me er toch maar snel bij neergelegd, ik dacht ach dan weet iedereen waarom ik een dikke buik heb.

Ik heb het nu ook aan mijn vrienden vertelt, vertel het nu steeds meer rond. Ik ga het morgen ook op mijn werk vertellen al is de manager nog met vakantie, die buik is niet meer te verbergen en ik moet het ook niet meer verbergen maar mee pronken! :-)

Liefs Roossie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden