Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gister naar de 9 maandenbeurs geweest en ik vond het verschrikkelijk!

Was blij dat ik vrijkaarten had voor de avond, had het zonde gevonden als ik ervoor had betaald!

Snapte gister weer waarom ik nooit naar dat soort dingen ging!

Het begon al in de rij, de rij was niet duidelijk, werd niet goed geregeld door beveiliging etc. Mensen (lees: oude vrouwen), die voordringen, mensen die geirriteerd worden en dicht tegen je aan staan pfffffffffff.

Eenmaal binnen allemaal van die wijven die alles gratis willen hebben, inhalige wijven blehhh, heb daar een hekel aan. Ik ben wel kritisch met wat ik wil hebben, gratis of niet, goedkoop of niet!

Alleen de k.ruidvattas was interessant voor 3 euro en me ingeschreven voor zo'n babydoos, voor de rest hoefde ik niets.

Geen normaal geprijsde wikkeldekens te vinden, pas vanaf 60 euro! Nou vond ik belachelijk, alleen omdat er een merkje op staat!

Er waren maar 3 echokraampjes en allemaal volgeboekt! Dan denk ik bij mezelf...waarom niet meer echokraampjes? Er zijn zoveel mensen die voor 50 euro een 3D echo willen!! En dan ook niet een duidelijk bordje neerzetten met VOL, nee je eerst laten kijken naar de boekjes etc en dan zeggen dat het vol is.

Voor de rest bijna allemaal dure kleertjes ipv betaalbaar. Heb wel 2 starterspakketjes van flesjes kunnen kopen..als ze in een doos zaten moesten we 10 euro per doos betalen ipv 25 euro (bij P.renatal gezien). Nu in het zakje betaalde we 8 euro per pakket, dat vonden we wel een goedkoop iets. Ook nog 15 hydrofiele washandjes gekocht voor 3 euro en 12 hydrofiele luiers voor 14 euro. Nou dat was het dan weer.

Qua kinderwagens bijna alleen maar eenling kinderwagens dus ook niet interessant.

Binnen 1,5 uur waren we klaar. Kortom niet voor herhaling vatbaar, goede keuze dames om niet te gaan! Manlief vond het trouwens wel leuk! Die had wel langer willen blijven :) Ik had trek in een patatje, staat er alleen een poffertjeskraam en een kroketkraam..dat wilde ik dus niet.

Wij dik ingepakt op de scooter op zoek naar een snackbar waar we konden zitten...of ze waren dicht of je kon er niet zitten. Gelukkig kwam manlief op het idee om naar station Amstel te gaan omdat we daar patat konden scoren! Wij lekker daar zittend een patatje gegeten mmmm dat was voor mij het hoogtepunt van de avond ipv de 9 maandenbeurs!

Vandaag samen met manlief 2 hartjes gehoord met de de a.ngelsound, heel speciaal! Was allang blij want ik had weer eens krampen. Heb jij dat ook nog steeds Beanie?

Beanie, nog 2 dagen en weer naar je Ukkie kijken bofkont!

Groetjes Nathalie

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Nathalie, wat een verschrikking! Ik vind het heel balen voor je, maar moet er ook heel erg om lachen, omdat ik dat soort dingen altijd net zo ervaar! Ik vind het een hel, allemaal mensen die lopen de graaien en te dringen, ik kan daar echt niet tegen! Zwanger ga ik daar helemaal niet lopen, veel te bang dat ik net nog even griep krijg ofzo... Nou ja, je het je lesje geleerd, dit doe je dus nooit meer! Hopelijk vind je een mooi tweelingwagen op internet! X, Floor

Geplaatst

Hihihi, Nathalie, het is dus niet anders dan ik verwacht had... Ik had al een enorme hoeveelheid vooroordelen, aangezien ik dus jaren lang tijdens de HHbeurs die dames tegenkwam met enorme tassen/trolley's als ik van mijn werk kwam. Schreef ik niet eerder: alle vooroordelen kloppen? (Eigenlijk zocht ik een ander woord, maar ja, de dementie begint toe te slaan...)

Ja! Morgen echo! Kan niet wachten, ben weer zo bang... En waarom? De kans dat het niet goed is is zo klein.... Kan ook echt niet wachten tot ik uk ga voelen!

Zouden wij gisteravond naar de Appie gaan om de week boodschappen te doen... Bedacht manlief dat hij geen zin had in het avondeten dat ik bedacht had. Dus wij nadenken over wat dan wel.... En wat dan wel kon weer niet. Eindigde er mee dat we maar naar de M.ediamarkt zijn gereden voor een contractgril (ik denk dat we veel gegrilde vis gaan eten!). En dat we daarna naar de A.pple S.tore zijn gegaan, bij het L.eidscheplein, voor een i.Pad M.ini. En dat we ch.inees zijn gaan halen.... Hmmmm dat was niet de bedoeling! Maar ik ben zo blij met mijn i.Pad M.ini! We hebben beiden een i.Pad1, maar daar kun je sommige dingen niet zo goed op doen, is ie eigenlijk te traag voor. En deze kan lekker altijd mee, door z'n formaat... Dus wat nou vervelen tijdens het wachten in het ZH? Ik doe wel een spelletje. Of ga een boek lezen. Toevallig kon je gisteren bij de N.RC een boek van J.an S.iebelink gratis downloaden, en dat kan daar regelmatig, dus ook maar direct gedaan!

Oh, en Floor, in het fijnste ZH van NL hebben ze (uiteraard) wifi!

Geplaatst

Floor en Beanie, ik begin toch wel erg benieuwd te worden in welk ziekenhuis jullie lopen. Ik vind namelijk zelf ook dat ik bij liefste arts en in het liefste zkh ben....

nathalie, hihi dat was dus vooral leuk in de snackbar?!

Geplaatst
Floor en Beanie, ik begin toch wel erg benieuwd te worden in welk ziekenhuis jullie lopen. Ik vind namelijk zelf ook dat ik bij liefste arts en in het liefste zkh ben....

Hi Yolande,

Eigenlijk is het te hopen dat iedereen dat zegt over haar ZH of gynaecoloog of verloskundige... Dan ben je gewoon in goede handen! Op zich doet het er uiteraard niet toe waar je loopt... Voor Floor en mij is dit een soort 'inside' grapje geworden. Maar afgezien van daarvan is mijn gyn een buitengewoon prettig mens! Moet er wel bij zeggen dat ik anderhalf jaar heb gewerkt in 'mijn' ziekenhuis en daardoor de artsen ook op een heel andere manier ken.... En ook een band met ze heb. Geldt zeker voor deze gyn! Zonder dat ze hier een fertipoli hebben, hebben ze wel in het traject meegeleefd. Toen ik er nog werkte heb ik nl mijn eerste IVF gedaan, waarvan ik zwanger was. Ze waren allemaal zo blij voor me! Toen het mis ging na ruim 8 weken wilden ze bij de fertipoli in het 'andere' ZH afwachten. Gelukkig kon ik toen in dit ZH de volgende dag terecht voor een curretage. Echt, alle gynaecologen (die ik dus wel persoonlijk kende, ik werkte namelijk op de operatiekamers en dit ZH is kleinschalig, waardoor ze ook echt het personeel kennen bij naam en toenaam) leefden zo mee! Dat was echt super (afgezien van het enorme verdriet wat ik er van had.... Dat was wel zo'n moeilijk moment, op de operatiekamers aankomen voor een curretage, daar liggen echt liters tranen... ik moest zo huilen toen ik al die lieve en bekende collega's daar zag....)

Geplaatst
Hihihi, Nathalie, het is dus niet anders dan ik verwacht had... Ik had al een enorme hoeveelheid vooroordelen, aangezien ik dus jaren lang tijdens de HHbeurs die dames tegenkwam met enorme tassen/trolley's als ik van mijn werk kwam. Schreef ik niet eerder: alle vooroordelen kloppen? (Eigenlijk zocht ik een ander woord, maar ja, de dementie begint toe te slaan...)

Ja! Morgen echo! Kan niet wachten, ben weer zo bang... En waarom? De kans dat het niet goed is is zo klein.... Kan ook echt niet wachten tot ik uk ga voelen!

Zouden wij gisteravond naar de Appie gaan om de week boodschappen te doen... Bedacht manlief dat hij geen zin had in het avondeten dat ik bedacht had. Dus wij nadenken over wat dan wel.... En wat dan wel kon weer niet. Eindigde er mee dat we maar naar de M.ediamarkt zijn gereden voor een contractgril (ik denk dat we veel gegrilde vis gaan eten!). En dat we daarna naar de A.pple S.tore zijn gegaan, bij het L.eidscheplein, voor een i.Pad M.ini. En dat we ch.inees zijn gaan halen.... Hmmmm dat was niet de bedoeling! Maar ik ben zo blij met mijn i.Pad M.ini! We hebben beiden een i.Pad1, maar daar kun je sommige dingen niet zo goed op doen, is ie eigenlijk te traag voor. En deze kan lekker altijd mee, door z'n formaat... Dus wat nou vervelen tijdens het wachten in het ZH? Ik doe wel een spelletje. Of ga een boek lezen. Toevallig kon je gisteren bij de N.RC een boek van J.an S.iebelink gratis downloaden, en dat kan daar regelmatig, dus ook maar direct gedaan!

Beanie, vooral heeeeel veel plezier toegewenst voor morgen! Krijg je een foto van je echo? Ik heb er nog geen ervaring mee, woensdag mn eerste.

Geplaatst
Oh Nathalie, wat een verschrikking! Ik vind het heel balen voor je, maar moet er ook heel erg om lachen, omdat ik dat soort dingen altijd net zo ervaar! Ik vind het een hel, allemaal mensen die lopen de graaien en te dringen, ik kan daar echt niet tegen! Zwanger ga ik daar helemaal niet lopen, veel te bang dat ik net nog even griep krijg ofzo... Nou ja, je het je lesje geleerd, dit doe je dus nooit meer! Hopelijk vind je een mooi tweelingwagen op internet! X, Floor

Heb ook erg moeten lachen om Nathalies beschrijving van de dag. Natuurlijk jammer dat het tegenviel, maar het klopt precies bij het plaatje wat ik al had van zo' n beurs. Zou ook niks voor mij zijn!

Geplaatst

Hoi meiden,

goed weekend gehad? Ik had erg weinig energie vandaag. Ik zit nu op week 6 dag 5. Bijna 7 weken en een belangrijke tijd voor die kleine in mij.. Ik hoop zo een hartje te zien woensdag en dat alles goed is...

Afgelopen week voelde ik eigenlijk vrij weinig van de zwangerschap behalve mn borsten. Maar vanmorgen (gelukkig?) steken in mn zij/onderbuik en pijnlijke boobs( volgens mn vriend zijn ze gegroeid en ben idd maar van de beugel-bh af en draag nu strak topje). Verder belachelijk moe ennn toch vlagen van misselijkheid vooral in de avond bij het avondeten. Ik had gehoopt dat het mij bespaard zou blijven, maar ach als t nodig is, dan neem ik dat er gewoon bij he.

ik vroeg mij af jullie het volgende herkennen; af en toe enorme jeuk aan je borsten en buik. Ik heb het rond mn tepelhof en buik. Gister werd ik er gek van en vanmorgen was het ook vrij heftig. Ik heb op mn buik nu kleine rode bultjes. Nou heb ik een exceem-huid en ben ik alergisch voor van alles, dus GEEN parfum en ik douche en doe mn was met neutral, lekker saai. Maar goed, het was te verwachten dat mn huid wel door de hormonen beinvloed zou worden. Hebben jullie dit ook ( gehad?).

Geplaatst

Hi Susan,

Spannend he, maar wat duren die laatste dagen tot een echo toch lang.... Woensdag dus 7w1d. Ja, ik krijg wel elke keer foto's mee, ook van de eerste echo waar je eigenlijk alleen een 'wolkje' op ziet.... Overigens was de laatste echo de eerste die op de buik is gemaakt en die was wel minder duidelijk dan de eerdere echo's. Maar mijn man heeft toen met z'n iPhone ook wat gefilmd en ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nog regelmatig naar kijk... Zo lief om zo'n klein ukje te zien spartelen! Hoop toch zo dat morgen ook weer te zien.... (overigens geen aanwijzingen dat het niet goed zou zijn hoor. Gewoon angst na eerdere ervaring).

Zo te lezen is dat gewoon lekker zwanger hoor! Sommige dames hebben 's avonds meer last van misselijkheid, sommigen 's morgens, sommigen de hele dag en sommigen niet... Er is gewoon niks van te zeggen. Gewoon eten waar je zin in hebt en wat goed voor je is en evt. je vriend laten koken als jij er zelf heel erg misselijk van wordt! Ik geloof dat die jeuk wel vaker voorkomt in de zwangerschap, maar zo vroeg weet ik niet? Misschien even zoeken op internet? En anders zeker woensdag vragen op de poli! Als ik het goed begrepen heb mag je daarvoor mentholpoeder gebruiken.

Eczeem is een bekende in combi met zwangerschap. Ik had er altijd last van, nu al een hele tijd niet (omdat ik eindelijk had uitgevonden waarvan ik het kreeg, was namelijk voedingsgerelateerd). Helaas, nu ik zwanger ben heb ik weer een flinke plek, op mijn schouder (is voor het eerst trouwens daar). Durf er niks anders op te smeren dan vaseline. En dat lijkt een klein beetje te helpen. Wat ik wel heb is een hele droge huid, en dat jeukt ook sneller. Dus is misschien goed insmeren al wel een goed begin, als je dat herkent?

Geplaatst

Ik heb zeker m'n lesje geleerd Floor!

Eens maar nooit meer!

Ik ben druk op mp aan het kijken voor een tweelingenwagen maar pffffffff wat zijn ze duur nog he!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Je had gelijk Beanie! Jij ook al zo vergeetachtig :)

Ik snap dat je het spannend vind je echo morgen!! Heb ik ook elke keer weer! Zou zeker heel fijn zijn om Uk te voelen, dan voel je je toch wat zekerder!

Jee Beanie, was het pakjesavond bij jullie :) Jij gaat lekker aan de gegrilde vis mmmmmm heerlijk en gezond!!

Wat zijn die mannen toch aparte wezens he!

Hoe laat heb je je echo? Dan weet ik hoelaat ik kan spieken morgen!

Dat je maar lekker mag genieten morgen!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Klopt Yolande :)

En ik ben ook blij met m'n aankopen hoor :)

Groetjes Nathalie

nathalie, hihi dat was dus vooral leuk in de snackbar?!

Geplaatst

He Susan,

Zeker lekker weekend gehad. Weinig energie met bijna 7 weken is zeer kenmerkend ja! Gewoon lekker aan toe geven hoor!

Ik hoop zo voor je op een prachtige echo over een paar dagen (ik ga gelijk weer even het lijstje erbij pakken van de echo's)!

Ik heb trouwens het idee dat 9 van de 10 zwangeren last hebben van misselijkheid..had wel fijn geweest als je die ene was die er geen last van had :)

Jeuk aan borsten en buik, heeeeeeeeeeeeeel herkenbaar! Heb alleen geen bultjes gelukkig want dan zou ik me weer druk gaan maken over m'n immuunsysteem terwijl het nu zo goed gaat met 10 mg prednison.

Groetjes Nathalie

Hoi meiden,

goed weekend gehad? Ik had erg weinig energie vandaag. Ik zit nu op week 6 dag 5. Bijna 7 weken en een belangrijke tijd voor die kleine in mij.. Ik hoop zo een hartje te zien woensdag en dat alles goed is...

Afgelopen week voelde ik eigenlijk vrij weinig van de zwangerschap behalve mn borsten. Maar vanmorgen (gelukkig?) steken in mn zij/onderbuik en pijnlijke boobs( volgens mn vriend zijn ze gegroeid en ben idd maar van de beugel-bh af en draag nu strak topje). Verder belachelijk moe ennn toch vlagen van misselijkheid vooral in de avond bij het avondeten. Ik had gehoopt dat het mij bespaard zou blijven, maar ach als t nodig is, dan neem ik dat er gewoon bij he.

ik vroeg mij af jullie het volgende herkennen; af en toe enorme jeuk aan je borsten en buik. Ik heb het rond mn tepelhof en buik. Gister werd ik er gek van en vanmorgen was het ook vrij heftig. Ik heb op mn buik nu kleine rode bultjes. Nou heb ik een exceem-huid en ben ik alergisch voor van alles, dus GEEN parfum en ik douche en doe mn was met neutral, lekker saai. Maar goed, het was te verwachten dat mn huid wel door de hormonen beinvloed zou worden. Hebben jullie dit ook ( gehad?).

Geplaatst

Ik weet niet of het zo is hoor, maar zou het zo kunnen zijn dat 'wij' door al die hormonen die we voor de zwangerschap al gebruikt hebben extra gevoelig zijn voor misselijkheid? Als ik zo de verhalen lees dan is hier 100% van de zwangeren misselijk... Vraag me dit wel eens af, of er een verband is. Zou het wel een interessant onderzoek vinden....

Nathalie, ik mag morgen om 9 uur al! Dus lekker vroeg. Wel vroeg op staan dus. Ga zo maar mijn mandje in....

Geplaatst

Bootje 22 februari 1e echo

Beanie 25 februari 5e echo (14 weken),

Susan 27 februari 1e echo

yolande. 1 maart 3de echo ( dan 9 weken)

Nathalie28 6 maart 5e echo

Beanie 18 maart 6e echo (17 weken)

Geplaatst

Meiden, doen jullie eigenlijk mee met moeders voor moeders?

Vanaf 7 weken had ik me aangemeld, in week 8 kon ik beginnen, nog 2 weken plassen en dan mag ik er weer mee stoppen.

Tip voor als je misselijk bent maar toch wilt meedoen:

-zet eerst je litermaat neer

-knijp je neus dicht

-draai de dop van de fles open met je vrije hand

- gooi je litermaat erin leeg, houd je neus dichtgeknepen!

- zet je litermaat weer neer met dichtgeknepen neus

- draai de dop er weer op en houd je neus dichtgeknepen totdat je weg bij de flessen bent!

Zo heb ik dit 5 weken gedaan anders moest ik echt kotsen van die geur!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Breek effe in

Nathalie ik heb een hele oriëntatie gedaan op een duo/twin wagen voor onze tweede kindje

Uiteindelijk de babyjogger gekocht die je met 300 euro korting nu op de 9 mnd beurs kon kopen

Hij is super had hiervoor een Bugaboo

Helaas op Mp niet te vinden

Succes met je zoektocht

Geplaatst

Ja, zou ik wel willen, maar ik weet niet wat mijn man er van vindt als ik mijn vriend laat koken ;-))

Ik heb amper last van misselijkheid hoor. Soms een vlaag. Zolang ik gewoon goed eet, gaat het prima. En Susan, geen zorg, jeuk is heel veelvoorkomend. Heeft wel vaak behalve met hormonen ook met groeien te maken, dus goed smeren! (neem geen b.io o.il, want dat is echt petrochemisch afval en sluit je huid juist af, neem Rosa.lia olie of iets anders natuurlijks.

Meiden, ik schrijf not zo veel mee, maar dat heeft ermee te maken dat ik erg moe ben en niet lekker in mijn vel zit vanwege een combinatie van redenen.

Succes allemaal!

Geplaatst

Hi Nthalie, misschien kan je even Bootje uit het lijstje halen? Anders blijft ze straks per ongeluk op het lijstje staan en dat zou vervelend zijn...

Bootje 22 februari 1e echo

Beanie 25 februari 5e echo (14 weken),

Geplaatst

Hi dames,

Uk is weer goedgekeurd! Ben zo blij... We gaan het nu 'wereldkundig' maken. Hij is en blijft een druktemakertje en hij had de hik...

Is het goed dat ik nog even hier blijf hangen tot de volgende echo?

Groetjes Beanie

Aangepast lijstje met echo's:

Geplaatst

Hallo dames,

Ik mag sinds een week ook op dit bankje zitten. Ben nu 5 weken en 2 dagen en dus op 26 oktober uitgerekend.

Zoals jullie in mijn handtekening kunnen zien heb ik al een zoon van 16 maanden. Nu, na een mislukte cryo poging en een mislukte icsi dan nu toch zwanger van nummer 2 en weer in oktober.

Ik voel me prima. Soms een beetje weeig maar wel snel moe.

13 maart heb ik mijn eerste echo

Geplaatst

Thanks voor de tip ivfmoeke!! Ik houd mp in de gaten...las trouwens ook goede berichten over de easywalker duo!

Waarschijnlijk heb ik hem door m'n minder goede bui niet gezien op de 9 maandenbeurs :)

Groetjes Nathalie

Breek effe in

Nathalie ik heb een hele oriëntatie gedaan op een duo/twin wagen voor onze tweede kindje

Uiteindelijk de babyjogger gekocht die je met 300 euro korting nu op de 9 mnd beurs kon kopen

Hij is super had hiervoor een Bugaboo

Helaas op Mp niet te vinden

Succes met je zoektocht

Geplaatst

Mmm, altijd handig toch Floor een vriend die voor je kookt :) echtgenoten vinden het meestal toch wel handig als hun vrouw kookt :)

Wat is er met onze Floor?? Kunnen we je opvrolijken ?

Rustig aan en pak je rust!!

Groetjes Nathalie

Ja, zou ik wel willen, maar ik weet niet wat mijn man er van vindt als ik mijn vriend laat koken ;-))

Ik heb amper last van misselijkheid hoor. Soms een vlaag. Zolang ik gewoon goed eet, gaat het prima. En Susan, geen zorg, jeuk is heel veelvoorkomend. Heeft wel vaak behalve met hormonen ook met groeien te maken, dus goed smeren! (neem geen b.io o.il, want dat is echt petrochemisch afval en sluit je huid juist af, neem Rosa.lia olie of iets anders natuurlijks.

Meiden, ik schrijf not zo veel mee, maar dat heeft ermee te maken dat ik erg moe ben en niet lekker in mijn vel zit vanwege een combinatie van redenen.

Succes allemaal!

Geplaatst

Wat heerlijk voor je Beanie de echo-bofkont!!! (het is je gegund hoor :))

Wij hebben het ook wereldkundig gemaakt met precies 14 weken op wat insiders na natuurlijk die het al wisten.

Ik vind het goed dat je blijft hangen hoor Beanie tot de volgende echo, dan hang ik met je mee :)

Groetjes Nathalie

Hi dames,

Uk is weer goedgekeurd! Ben zo blij... We gaan het nu 'wereldkundig' maken. Hij is en blijft een druktemakertje en hij had de hik...

Is het goed dat ik nog even hier blijf hangen tot de volgende echo?

Groetjes Beanie

Aangepast lijstje met echo's:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden