Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
He Beanie,

Dat plopje waar je het over had, voelde ik gisternacht ineens een aantal x. Klopt het dat het een beetje irritant gevoel is, heel lokaal?

Ik weet eigenlijk niet waar de placenta's liggen, mmm, je brengt me op ideeen, ook eens vragen!

Het S.paarne werkt samen met het V.U., ook met die combitest was dat het geval, vandaar dat bij icsi/ ivf gelijk voor een GUO gegaan wordt.

Mag ik vragen waarom je niet zo dol bent op het V.U.? Ik heb dat met het AMC, altijd maar die ellelange wachttijden en altijd verschillende doktoren etc. Het V.U. heb ik geen ervaring mee.

Wat je zegt over het stressen, komt mij heel bekend voor! Misschien word het minder voor ons na de 24 weken! Het zou toch fijn zijn als we echt eens mogen gaan genieten van de zwangerschap he Beanie!

Hier ineens erge last van m'n rug, ga maandag maar eens sporten denk ik..ook maar eens een afspraak maken met de chiropractor en de fysio. De laatste kreeg ik als tip ivm kans op bekkeninstabiliteit van een tweelingmoeder.

Wel handig als je wat spulletjes van familie kan krijgen! Is allemaal al duur zat he!

We hebben op mp een mooie hemelsblauwe e.asy.walker gekocht, compleet met reiswiegen en voetzakken voor 450 euro en hij rijdt super licht! Ook had ze nog een k.oels.tra buggy voor 60 euro en wat kleertjes voor 15 euro dus dat was 1 ritje den haag.

Wat grappig als ik zo naar jouw verlofaanvraag kijk! Ik had ook nog uren over en denk ook pas in het nieuwe jaar aan het werk te gaan, beetje zelfde tijd als jou dus!

Misschien plak ik gelijk m'n 3 weken vakantie in januari eraan vast van 2014!

Waarom krijg je 6 weken van het uwv opgelegd? Waarom mag je niet kiezen voor 4?

Hier ook de kraamzorg geregeld via de verzekeraar, vroeg ze welk bureau ik wilde??? Geen idee, gevraagd of zij maar wat wilde invullen en dat hebben ze gedaan..de kr.aamvogel is het geworden.

Jouw buikie groeit hard als ik het zo lees!! Dat je nog maar in 1 broek past!!

Ben benieuwd wanneer die van mij meer begint te groeien..

Wat lekker dat je naar Oostenrijk gaat! Nee, Oostenrijk is zeker geen 3e wereldland als het om medische zorg gaat :)

Voor de laatste keer met z'n tweeen :)

Heb jij trouwens ook nog last van soorten krampjes? Zijn geen heftige krampen maar meer kleine krampjes verspreidt over heel de buik?

Groetjes Nathalie

Hi Nathalie,

Dat klinkt idd wel als beweging van de ukjes! Plopjes, kriebeltjes, alsof je zachtjes wordt geaaid van binnen, of zoals Wen (van het Alan Beer topic) zei: alsof er een poesje spint in je buik. Zo kun je het idd wel beschrijven. Maar ik twijfel nog heel erg hoor, kan ook zijn omdat ik het zo graag wil! Geduld... Zeker een goed idee om bij de volgende echo even te vragen waar de placenta's liggen, maar wordt dat niet sowieso bekeken bij de 20-weken echo?

Ik denk dat ik voor de combinatietest misschien ook wel zou doorgestuurd zijn naar de V.U en dan was het vast allemaal anders gelopen qua GUO of SEO. Maar ja, wij hebben natuurlijk de keuze gemaakt om geen combinatietest te doen dus dat bezoek is er nooit van gekomen. Ik geloof dat het zh waar ik nu loop niet echt samenwerkt met V.U of A.MC. Komende vrijdag maar eens vragen aan de gyn hoe en wat, dan zie ik wel of ze toch een GUO gaat regelen of dat een SEO in eerste instantie voldoende is! Dat ik niet dol ben op de V.U is ontstaan toen ik er werkte.... Heb daar wat dingen gezien dat ik eigenlijk een briefje in mijn agenda wil doen met de tekst dat als ik niet aanspreekbaar ben ik NIET naar de V.U wil! Over de fertiliteitskliniek heb ik niks dan lof, maar ja, dat is makkelijk, ben er alleen geweest voor de TP's en verder niet. De rest van de procedure liep daar nou eenmaal niet. A.MC heb ik geen ervaring mee. Ja, ik moet er over een week of 2 voor het eerst van mijn leven als patiënt heen, naar de a.llergoloog, heb er maar een half jaar over gedaan om op audiëntie te mogen! Nou ja, komt beter uit ook eigenlijk dat de afspraak in het tweede trimester van mijn zwangerschap valt, want dit is iets dat nou juist voor de bevalling nog uitgezocht moet worden (ben mogelijk allergisch voor lidocaine, is toch best handig om te weten ivm met epiduraal danwel spinaal).

Wat vervelend dat je nu last krijgt van je rug! Verstandig om naar de fysio te gaan, misschien kun je daar sporten? Doe ik ook nog altijd 2x per week een uur, daar sporten, in het kader van de revalidatie van mijn knie. Binnenkort is dat afgelopen maar ik heb thuis een hometrainer en dus kan ik dan thuis voorlopig nog verder trainen. Merk dat ik dat toch wel prettig vind, het is ook goed voor mijn darmen op de een of andere manier. Die lijken dan beter te functioneren. En ik geloof best dat dit bekkenproblemen kan voorkomen, door te oefenen en te bewegen!

Wat ik me trouwens afvroeg, jij bent nu weer uren aan het opbouwen maar is het niet gebruikelijk dat je met een tweelingzwangerschap na een week of 20 voor 50% de ziektewet in gaat omdat het anders te zwaar wordt? Dan lijkt het me zo weinig zinvol om op te gaan bouwen naar fulltime, of ligt dat aan mij?

Wat goed, jullie hebben al een kinderwagen gekocht! Ik denk dat wij ook voor een e.asywalker gaan, iig zo'n model met 3 grote luchtbanden. Er staan er genoeg op MP. Het enige waar ik wel in wil gaan investeren is een goede rugdrager, maar dan moet de kleine eerst kunnen zitten voor we die gaan aanschaffen. We lopen en zijn graag in de bergen, en dan is dat toch wel heel erg handig. En dat heeft de familie nou juist nooit gekocht, dus daarin moeten we dan maar investeren. Verder zal het veel MP worden! Voor zover we idd niet kunnen lenen of overnemen van familie.

Als je in de ziektewet zit dan is wettelijk vastgelegd of zo, dat je 6 weken voor de bevallingsdatum met verlof moet. Dus die datum staat al vast. En ook de datum dat het verlof is afgelopen. Aansluitend wil ik dan vakantie opnemen, maar of ik het qua uren dan ga redden tot het eind van het jaar? Gaat dan nog om 2 maanden namelijk! Is best veel, te veel vrees ik voor het aantal uren dat ik dan nog heb. Nou ja, zie wel, kan goed zijn dat ik dan toch wordt ontslagen.

Kraamzorg ben ik van de week achteraan gegaan. Kreeg idd ook lijstje met bureau's en heb ook voor de K.raamvogel gekozen!!! Grappig! Verzekering regelt dit verder, das wel makkelijk.

Ik vind zelf mijn buikje al best aanwezig, volgens manlief valt het wel mee en ik kan hem nog wel verborgen houden. Het ziet er volgens mij meer uit alsof ik de afgelopen tijd gewoon wat te veel heb gegeten. Denk trouwens ook niet dat ik al erg veel ben aangekomen... En jij? Of was je in de eerste periode zo veel afgevallen dat je nog steeds lichter bent dan voor je zwangerschap? Het is ook voornamelijk dat ik mijn gewone broeken echt niet meer lekker vind zitten, dat ik ze niet meer draag.

Gevoelige buik hou ik wel steeds, niet echt krampjes maar af en toe wel een steekje... Kan overal in mijn buik zijn maar toch voornamelijk boven m'n liezen, dus ik vermoed de banden. En regelmatig een soort spierpijn in mijn buik! Heb jij dat ook?

Groetjes, Beanie

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Beanie,

Hahaha, geduld komt ook niet in mijn woordenboek voor :)

Mmm, begin nu toch te twijfelen aan die plopjes, vond het een irritant gevoel en zoals jij het beschrijft zou het niet irritant moeten zijn maar ja, gevoel is natuurlijk een subjectief iets :)

Ik zou niet weten of ze met de 20 weken echo bekijken waar de placenta ligt..lijkt me eigenlijk wel voor de hand liggen zoals je het nu zegt.

Ah ha..dat is het verhaal van het V.U. dus...heb nooit in het hoofdgebouw van het A.M.C. gewerkt, alleen op de psychiatrische kliniek van dit zh, deze was wel ok. Maar als patient was ik niet zo tevreden over het A.M.C., die wachttijden, wachtlijsten, wisselende artsen, toen m'n man er geopereerd moest worden aan z'n gebroken kuitbeen heb ik van 's middags tot 's nachts gezeten en geen verpleegkundige gezien die even kwam vragen hoe het was of hem hielp met de gordijnen dichtdoen of naar het toilet gaan! Heb ik maar gedaan...ach ja het hangt natuurlijk wel van de afdeling af.

Ben benieuwd hoe het bij de allergoloog gaat! Jee, dat is een echt belangrijke afspraak ja!

Ik ben het met je eens! Denk ook echt dat het belangrijk is om te bewegen tegen al die klachten, alleen tot nu toe lukte het niet echt. Misschien wel een idee om met de fysio te trainen. Ik heb ook nog 11 lessen personal training openstaan, die ga ik ook gebruiken...

Die hometrainer lijkt me ook erg goed tegen obstipatie, merk het als ik met de honden fiets, dan gaat alles een stuk beter :)

Je hebt gelijk w.b. die uren, kwam ik later ook achter! Moet maar even gaan kijken hoe het gaat met uren opbouwen etc.. Moet van de gyn met 28 weken de ziektewet in tot aan de bevalling.

Hoezo zou het zo kunnen zijn dat je ontslagen word???

Die e.asywalkers zijn echt super! Rijden super en zijn lekker licht!!

Tegen die tijd moeten we ook een grotere auto erbij aangezien de tweelingenwagen niet in deze past inclusief kids :( Hoop dat mijn man tegen die tijd een vast contract heeft ergens ipv een 0 urencontract...

De eerste maanden is het niet nodig omdat ik alles hier op loopafstand heb en voor doktersbezoek kunnen de maxi cosi's in de auto zonder kinderwagen.. maar na een maand of 3 willen we misschien wel eens op familiebezoek en dan is die echt nodig.

Is jullie auto groot genoeg?

Vergoedt jullie verzekering de eigen bijdrage van 4 euro per uur voor kraamzorg? Moet die van ons er nog even op naslaan!

Hahaa, teveel gegeten..daar lijkt het bij mij ook op als ik daadwerkelijk heb gegeten! Dan zit m'n truitje toch echt even te strak!

Ik was bijna 9 kg afgevallen...natuurlijk veel vocht dus dat zit er snel weer aan!

Maar alsnog kan ik het buikje nog goed verbergen en dus zonder problemen in m'n werkbroeken. M'n panty's zitten niet meer lekker dus moet eigenlijk wel zwangerschapspanty's hebben, die had jij toch al? Waar heb je die gekocht?

Ik zal van de week eens gaan wegen!

Soort van spierpijn herken ik wel trouwens! Ook overal in m'n buik, niet 1 plek ofzo.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Echo lijstje:

Floortje 11 maart 2e echo

Doortje 13 maart 1e echo

Susan 13 maart 2e echo

Beanie 15 maart 6e echo

Suzi 18 maart 1e echo

Sylvia 18 maart 1e echo

Jacqueline 21 maart 1e echo

Bianca 25 maart 1e echo

Nathalie 26 maart 6e echo (vervroegde 20 weken echo/GUO)

Beanie 3 april 7e echo (20-weken echo/SEO)

Geplaatst

Ik geloof dat ik de overstap maar eens ga doen van het februari wachtbankje naar hier. Vanmorgen eindelijk een test gedaan waarbij je het streepje echt fatsoenlijk kon zien binnen de 5 minuten, dus ik krijg er wat meer vertrouwen in (kruidvat testen zijn een stuk minder duidelijk dan 3 jaar geleden).

Ik ben nu goed 5 weken zwanger volgens de calculator (5w2d), maar ik vermoed dat het een trage start is geweest en er nog wel wat dagen afgaan (was de vorige keer na mijn cryo ook zo).

Over goed 2 weken mogen we voor echo (27 maart). Denk dat ik het dan pas kan/wil/ga geloven dat ik zwanger ben.

Geplaatst

Hobbesje, gefeliciteerd! Wow, wat een goed nieuws, zeker na wat er vorig jaar allemaal is gebeurd... Zo gegund! Ik zet je zo even op het echo lijstje, is dat goed? Floor is hier de test-expert, van haar heb ik begrepen dat de KV 2x5 pas laat echt donker kleurt. Ik geloofde het ook niet toen ik op WD13 positief testte, vond de test veel te licht... Toch hcg van 220. Trouwens, ik geloof het nu nog steeds amper, al heb ik inmiddels al 5 goede echo's gehad!

Floortje, hoe was je echo?

Geplaatst

Echo lijstje:

Doortje 13 maart 1e echo

Susan 13 maart 2e echo

Beanie 15 maart 6e echo

Suzi 18 maart 1e echo

Sylvia 18 maart 1e echo

Bianca 25 maart 1e echo

Hobbesje 27 maart 1e echo

Geplaatst
Echo lijstje:

Doortje 13 maart 1e echo

Susan 13 maart 2e echo

Beanie 15 maart 6e echo

Suzi 18 maart 1e echo

Sylvia 18 maart 1e echo

Bianca 25 maart 1e echo

Hoi meiden,

eindelijk weer eens wat van mij laten horen. Ik lees wel mee, maar heb laatste tijd weinig puf om te reageren.

Wat leuk, allemaal nieuwe zwangeren erbij! Gefeliciteerd meiden! Op naar jullie eerste mooi echo!

En Nathalie en Beanie; leuk om jullie uitwisseling te lezen. Het geeft een beetje een beeld van " mijn toekomst" en ook leer ik jullie zo beter kennen.

Hier gaat het (denk ik) goed. Woensdag hebben wij onze tweede echo. Dan ben ik precies 9 weken. Hopelijk is er dan weer meer leven in de brouwerije en groeit ons ukkie mooi. Ik (we) zit wel met een dilemma. Wij moeten woensdag aangeven of we de combinatie-test willen uitvoeren. Ik word in juli 37 dus het zou wel beter zijn? We hebben het er nu twee keer over gehad, heb er één en ander over opgezocht,maar we komen er nog niet uit. Ik heb wel altijd gezegd dat ik een leven met een kindje met Down of ernstige afwijking liever niet wil. Als het zo blijkt t e zijn bij de geboorte, dan is het wel anders. Maar er voor kiezen weet ik niet. Hoe erg ik het ook zou vinden om het weg te laten halen. Het is meer dat ik een beetje klaar ben met de kansberekeningen. ( mensen die mijn ivf geschiedenis kennen zullen dat wel snappen.) Straks hoor ik ook bij die 0,3 procent vd beolking dat een miskraam krijgt tijdens de vruchtwaterpunctie..

Vind het heel moeilijk hoor. Hebben jullie nog advies?

Verder ben ik al weer een kilo aangekomen en eet ik echt veel. Ik ben dan ook gelukkig niet misselijk. Alleen soms bij het avondeten of als ik te lang wacht met eten. Sinds een aantal dagen heb ik krampen in mn buik. Meer dan normaal maar prima te doen. Ik denk dat dat de baarmoeder is dat aan het groeien is. Sowieso pas ik aniet meer normaal in mn broeken, want mn darmen zijn echt naar voren geduwd. Ik zie nu ook het stukje buik net oven mn schaambot een soort "extra rolletje" vormen wat volgens mij betekent dat baarmoeder groeit. Haha, als ik echt mn buik laat hangen lijk ik net 4 maanden zwanger. Ik hoop niet dat ik bij die groep vrouwen hoor dat ontzettend uitdijt. Ik kon met maat 38/40 als dansdocent er net mee wegkomen,maar heb nu al geen taille meer... :-(

Gelukkig heb ik minder last van obstipatie ( dank aan de vijgen!) en ben ik iets minder moe dan voorheen. ( maar de maandag ben ik gesloopt na een eerste werkdag.) oja en oppeens ben ik emo de laatste week...

nou, dit was weer even een ego-update ;-) Hoop dat het met jullie ook goed blijft gaan. Ik hoop dat ik actief kan blijven reageren, en anders lees ik ff lekker mee.

Veel liefs,

Susan

Geplaatst

Hoi Hobbesje!

Welkom hier op het bankje! Voor jou niet onbekend zo te zien!

Zie ook dat jullie al het een en ander mee hebben gemaakt, hoop voor jullie dat de mannen over 7,5 maand een brusje kunnen verwachten!

Groetjes Nathalie

Ik geloof dat ik de overstap maar eens ga doen van het februari wachtbankje naar hier. Vanmorgen eindelijk een test gedaan waarbij je het streepje echt fatsoenlijk kon zien binnen de 5 minuten, dus ik krijg er wat meer vertrouwen in (kruidvat testen zijn een stuk minder duidelijk dan 3 jaar geleden).

Ik ben nu goed 5 weken zwanger volgens de calculator (5w2d), maar ik vermoed dat het een trage start is geweest en er nog wel wat dagen afgaan (was de vorige keer na mijn cryo ook zo).

Over goed 2 weken mogen we voor echo (27 maart). Denk dat ik het dan pas kan/wil/ga geloven dat ik zwanger ben.

Geplaatst

He Susan, leuk weer wat van je te horen!!

Nog twee nachtjes slapen wat spannend weer! Hoop dat jullie lekker kunnen genieten van jullie Ukkie op beeld!

Tja die combi test is zeker een dilemma, hadden wij ook!

Het geeft natuurlijk geen garanties, alleen een kansberekening.

Bij ons ligt het risico nog hoger als het om een vruchtwaterpunctie gaat want er moet 2x geprikt worden met een tweeeige tweeling. Wanneer er dan een afwijking gevonden wordt en je gaat in het ergste geval over tot euthenasie van 1 van de 2, dan loopt het gezonde kind ook weer gevaar.

Wij wilden onder geen beding het gezonde kind in gevaar brengen en de kans dat allebei wat mankeert is heel klein omdat ze tweeeiig zijn.

We zouden dus na een slechte combi test niet overgaan tot een vruchtwaterpunctie. Eerst wilde we daarom de combi test dan maar niet, maar later kwam ik er op terug omdat ik iemand ben die zich ergens op wil instellen..

Met een slechte combi test zouden we dan "rekening" kunnen houden met een gehandicapt kind. In hoeverre je er rekening mee kan houden he.. Het kan nu ook zo zijn dat 1 van de kids gehandicapt is, maar dat is dan een normale kans die iedereen heeft zeg maar.

Misschien vinden anderen onze beredenatie niets maar het was/ is onze mening en daarom hebben we voor dit gekozen.

Sterkte gewenst met deze moeilijke beslissing!

Moet je al aan de positiebroeken Susan :) voor dat maatje 38/40 had ik getekend hoor zo voor de behandelingen :) hier maat 42!

Vervelend kunnen die krampen zijn he!! Bij mij hielp een warm hittepitje nog weleens, of een lekkere warme douche!

Gelukkig voor je dat de obstipatie minder is, ja dat is waar vijgen en dadels willen nog weleens helpen en zijn nog lekker ook!

Alvast een mooie echo gewenst woensdag! Want ik weet nml niet of ik morgen in de gelegenheid ben op het forum te kijken ivm werk.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Echo lijstje:

Doortje 13 maart 1e echo

Susan 13 maart 2e echo

Beanie 15 maart 6e echo

Suzi 18 maart 1e echo

Sylvia 18 maart 1e echo

Bianca 25 maart 1e echo

Hobbesje 27 maart 1e echo

Geplaatst
He Susan, leuk weer wat van je te horen!!

Nog twee nachtjes slapen wat spannend weer! Hoop dat jullie lekker kunnen genieten van jullie Ukkie op beeld!

Tja die combi test is zeker een dilemma, hadden wij ook!

Het geeft natuurlijk geen garanties, alleen een kansberekening.

Bij ons ligt het risico nog hoger als het om een vruchtwaterpunctie gaat want er moet 2x geprikt worden met een tweeeige tweeling. Wanneer er dan een afwijking gevonden wordt en je gaat in het ergste geval over tot euthenasie van 1 van de 2, dan loopt het gezonde kind ook weer gevaar.

Wij wilden onder geen beding het gezonde kind in gevaar brengen en de kans dat allebei wat mankeert is heel klein omdat ze tweeeiig zijn.

We zouden dus na een slechte combi test niet overgaan tot een vruchtwaterpunctie. Eerst wilde we daarom de combi test dan maar niet, maar later kwam ik er op terug omdat ik iemand ben die zich ergens op wil instellen..

Met een slechte combi test zouden we dan "rekening" kunnen houden met een gehandicapt kind. In hoeverre je er rekening mee kan houden he.. Het kan nu ook zo zijn dat 1 van de kids gehandicapt is, maar dat is dan een normale kans die iedereen heeft zeg maar.

Misschien vinden anderen onze beredenatie niets maar het was/ is onze mening en daarom hebben we voor dit gekozen.

Sterkte gewenst met deze moeilijke beslissing!

Moet je al aan de positiebroeken Susan :) voor dat maatje 38/40 had ik getekend hoor zo voor de behandelingen :) hier maat 42!

Vervelend kunnen die krampen zijn he!! Bij mij hielp een warm hittepitje nog weleens, of een lekkere warme douche!

Gelukkig voor je dat de obstipatie minder is, ja dat is waar vijgen en dadels willen nog weleens helpen en zijn nog lekker ook!

Alvast een mooie echo gewenst woensdag! Want ik weet nml niet of ik morgen in de gelegenheid ben op het forum te kijken ivm werk.

Groetjes Nathalie

Hele bericht weg! Had echt meer dan een pagina vol!

Oke, samengevat dus:

Hier 42/44 na een anderhalf jaar spuiten, slikken, proppen en prikken ;-)

Wij doen een combi en daarom verplicht volgende week een 'termijnecho', dan een week later de laatste keer ferti en dan een week later de nekplooi. Een soort echofeest dis de komende weken. Ik gaf nog aan dat die echo volgende week echt noet hoeft, maar het móet (ze willen precies meten op de dag dat bloed wordt afgenomen). Nou ja, oké dan, ik wil er ook geen ruzie om maken. Omdat we bang zijn voor een verhoogde kans hebben we ook een afspraak gemaakt voor het bloedonderzoek dat in de VS wordt uitgevoerd en voor 99,1% zeker trisomie 21, 18 en 13 bepaalt. het kost een kapitaal en we werden al gewaarschuwd dat het niet wordt vergoed, maar ach de babyuitzet hebben we al, dus vooruit...

Echo oké, handjes, voetjes en het beweegt, het dring ineens door en ik was echt geëmotioneerd en het was het eerste momentje genieten :-) Zo zie je maar wat een wissel Het hele traject en een miskraam heeft!

Hobbesjes, nogmaals gefeliciteerd!

Nathalie, ik kwam jou zoeken, na een paar dagen wat minder posten, nu vond ik je toch nog hier ;-) Of schrijf je ook wel al in uitgerekend? ik kom je daar wel af en toe opzoeken als het mag? :-) Hoe gaat het met je? Alles beetje oké?

Hoop alle andere dames oké!

Fijne avond!

Geplaatst
Hoi meiden,

eindelijk weer eens wat van mij laten horen. Ik lees wel mee, maar heb laatste tijd weinig puf om te reageren.

Wat leuk, allemaal nieuwe zwangeren erbij! Gefeliciteerd meiden! Op naar jullie eerste mooi echo!

En Nathalie en Beanie; leuk om jullie uitwisseling te lezen. Het geeft een beetje een beeld van " mijn toekomst" en ook leer ik jullie zo beter kennen.

Hier gaat het (denk ik) goed. Woensdag hebben wij onze tweede echo. Dan ben ik precies 9 weken. Hopelijk is er dan weer meer leven in de brouwerije en groeit ons ukkie mooi. Ik (we) zit wel met een dilemma. Wij moeten woensdag aangeven of we de combinatie-test willen uitvoeren. Ik word in juli 37 dus het zou wel beter zijn? We hebben het er nu twee keer over gehad, heb er één en ander over opgezocht,maar we komen er nog niet uit. Ik heb wel altijd gezegd dat ik een leven met een kindje met Down of ernstige afwijking liever niet wil. Als het zo blijkt t e zijn bij de geboorte, dan is het wel anders. Maar er voor kiezen weet ik niet. Hoe erg ik het ook zou vinden om het weg te laten halen. Het is meer dat ik een beetje klaar ben met de kansberekeningen. ( mensen die mijn ivf geschiedenis kennen zullen dat wel snappen.) Straks hoor ik ook bij die 0,3 procent vd beolking dat een miskraam krijgt tijdens de vruchtwaterpunctie..

Vind het heel moeilijk hoor. Hebben jullie nog advies?

Verder ben ik al weer een kilo aangekomen en eet ik echt veel. Ik ben dan ook gelukkig niet misselijk. Alleen soms bij het avondeten of als ik te lang wacht met eten. Sinds een aantal dagen heb ik krampen in mn buik. Meer dan normaal maar prima te doen. Ik denk dat dat de baarmoeder is dat aan het groeien is. Sowieso pas ik aniet meer normaal in mn broeken, want mn darmen zijn echt naar voren geduwd. Ik zie nu ook het stukje buik net oven mn schaambot een soort "extra rolletje" vormen wat volgens mij betekent dat baarmoeder groeit. Haha, als ik echt mn buik laat hangen lijk ik net 4 maanden zwanger. Ik hoop niet dat ik bij die groep vrouwen hoor dat ontzettend uitdijt. Ik kon met maat 38/40 als dansdocent er net mee wegkomen,maar heb nu al geen taille meer... :-(

Gelukkig heb ik minder last van obstipatie ( dank aan de vijgen!) en ben ik iets minder moe dan voorheen. ( maar de maandag ben ik gesloopt na een eerste werkdag.) oja en oppeens ben ik emo de laatste week...

nou, dit was weer even een ego-update ;-) Hoop dat het met jullie ook goed blijft gaan. Ik hoop dat ik actief kan blijven reageren, en anders lees ik ff lekker mee.

Veel liefs,

Susan

Hi Susan,

Leuk van je te horen... Spannend weer, woensdag echo! Als het goed is zou beepje inmiddels wel wat moeten bewegen.... Wat fijn dat je je goed voelt trouwens! Die vermoeidheid hoort er helaas ook een beetje bij, hoewel ik moet zeggen dat het bij mij eindelijk iets beter lijkt te gaan (mag ook wel bij 16 weken!). Ben trouwens blij van je te horen dat je het niet erg vindt dat Nathalie en ik mee blijven schrijven, we zijn tenslotte al wat verder en ik zou me kunnen voorstellen dat dat ook wel irritant kan zijn voor jullie! Dat er soms wordt gedacht dat wij toch wel al in de 'veilige' zone zitten. Helaas voelt dat nog steeds niet echt zo...

Voor de combinatietest kun je zelf het best een afweging maken: wat doe ik met de uitslag??? Gezien je leeftijd heb je kans op een verhoogd risico, wat automatisch het advies meebrengt dat je een vwp laat doen. Maar als je van te voren al weet dat je dat niet wilt, is het dan wel de moeite om de combinatietest te doen? Ik heb eerder geschreven met iemand van jouw leeftijd, die de combinatietest heeft laten doen en een verhoogd risico had. Zij heeft toen wel een vwp laten doen, alles was goed. Achteraf zei ze dat ze er enorm veel spijt van heeft gehad dat ze de combinatietest heeft laten doen, het heeft haar alleen maar stress opgeleverd. Naast dat het slechts een kansberekening is zegt het uiteindelijk ook niks over eventuele andere afwijkingen die misschien ook niet met het leven verenigbaar zijn en die pas bij de 20 weken echo aan het licht komen (daar wil je van te voren niet over nadenken maar de mogelijkheid bestaat natuurlijk wel). Al met al genoeg tegens en genoeg voors om hier iig grondig over na te denken! (BTW, ik ben 40 en desondanks hebben wij er van afgezien om de combinatietest te doen).

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Hi Nathalie,

Ja, we houden vol he! Ik had me wel al aangemeld bij het Uitgerekend in.... topic maar volgens mij is dat niet zo actief... Komt misschien ook wel omdat wij nog steeds hier rondhangen?

Tja die plopjes, volgens mij kan het nog niet zo hard zijn dat het irritant is. Aan de andere kant het kan wel zo aanvoelen alsof je van binnenuit gekieteld wordt, en dan kan het best een beetje irritant zijn! Ik heb soms het gevoel dat er een heel klein handje me gewoon zachtjes aait van binnen, ik zie dat als iets liefs! Maar met twee ukkies in je buik kan ik me niet voorstellen dat het heel lang zal gaan duren voor je het zeker weten voelt!

Ik denk dat die wisselende artsen echt iets van de academie is. In de periferie heb je dat toch echt veel minder. En hoe kleiner het ziekenhuis, hoe minder assistenten er vaak zijn en hoe meer je met de ervaren artsen zelf te maken krijgt! En graag ook geen co's aan mijn lijf.... Ik heb ze vaak genoeg weg (laten) sturen, zeker als ik in de beugels moet! Echt niet dat ik een soort leerobject ben voor ze, daar nemen ze maar iemand anders voor! Kans is trouwens in de academie ook veel groter...

Het lijkt mij ontzettend goed om met een personal trainer te gaan starten, aangezien je echt niet meer alles kunt doen qua sporten... Ik heb nog een week of 5-6 bij de fysio (dan houdt de verzekering op met vergoeden) en die tijd wil ik iig door blijven trainen daar. Daarna kan ik dat dan wel een tijdje thuis doen tot het tijd wordt om de babykamer in orde te gaan maken, dan moet de hometrainer weg want die staat in het toekomstige kamertje!

Jij hebt dus nog 12 weken te gaan en dan ga je de ziektewet in... Dat betekent voor jou dus ook dat je 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof moet. Maar ja dan heb je nog altijd 10 weken na de uitgerekende datum (tenzij je later bevalt) verlof. Lijkt nog zo ver weg maar eigenlijk gaat het best wel snel....

Das wel lastig dat je voor 2 zulke ukkies een grotere auto moet gaan aanschaffen! Maar ja, een tweeling met een tweelingwagen.... Ik heb eigenlijk geen idee hoe groot een enkele e.asywalker is, of we daarvoor een grotere auto moeten hebben. Ik heb nu een auto van mijn werkgever, dat is onze enige auto. Als ik word ontslagen dan moet ik hem natuurlijk sowieso inleveren.... En anders misschien eens gaan bedelen om een grotere! Hoewel ik denk dat het voorlopig nog wel zal gaan. Niet iets waar ik nu al over nadenk, behalve dan dat de mogelijkheid bestaat dat we sowieso een eigen auto moeten gaan aanschaffen en dan wordt het zonder meer een grotere dan we nu hebben!

Helaas, ik ben maar beperkt aanvullend verzekerd en dan wordt de eigen bijdrage op de kraamhulp niet vergoed. Het is niet anders...

Best fijn als je nog in je eigen broeken past! Ik had gisteren een 'normale' gewone broek aan, ging ook nog wel dicht, alleen zat gewoon echt niet lekker dus ik heb maar snel de knoop open gedaan... Toch wel blij met m'n positiebroeken! Ik had 2 maillots gekocht bij N.oppies in A.mstelveen, daar hebben ze ze in 4 kleuren. Panty's hebben ze ook. Maar H&M heeft ook panty's en maillots. Voor zover ik weet wel alleen in het zwart! Wat je anders ook kunt doen, als je een rok of jurk draagt, is van die plakkousen gebruiken. In alle kleuren te koop en ook na je zwangerschap nog bruikbaar!

Gelukkig dat je de spierpijn herkent... Ik had wel eens zitten zoeken op internet maar kwam het verder nergens tegen! Heb het nog steeds...

Heb jij ook het gevoel dat je al iets meer energie krijgt? Het gaat heel langzaam, maar ik geloof echt dat ik iets minder moe ben!

Groetjes, Beanie

Geplaatst
Sorry Floor, we kunnen geen afscheid van jullie nemen.... Toch maar gewoon over gaan op het Zwangeren Bankje?

Ik vind het wel gezellig hoor dat jullie hier nog zitten. Ook vanwege de handige feedback. Thanx voor jullie reactie gisteren op mijn bericht.

Ik vroeg mij nog af, als je geen combitest doet, maar wel de 20-weken echo,kunnen ze dan nog zien of het een kindje met down zou worden? Misschien is down niet het ergste, maar vaak hebben ze ook nog allerlei lichamelijke afwijkingen. Als die wel te zien zouden zijn, dan is heel die combi test niet nodig toch? Ik ben wel eens dat die extra stress dat het oplevert wanneer het verhoogde kans is ( dat is denk ik al snel als je boven de 35 bent..) het mij niet waard is. En als je wel bij de 20-weken echo lichamelijke afwijkingen kan zien, dan kun je dat iig wel uitsluiten. En dan maar vertrouwen op de natuur en wat ons gegund is..

vind het nog steeds moeilijk. Ik probeer vanaaf met mn mannetje nog ff over te hebben...

Verder wens ik jullie een fijne dag. Hoe gaat het met de andere dames? Ik ben snipverkouden en kan gelukkiglater naar mn werk zonder ziek te melden vandaag. Ik spaar mn ziekte dagen een beetje op voor als het echt niet meer gaat later in de zwangerschap..

groetjes.

Geplaatst

Voor ons geen prenatale screening. Ik val net in de doelgroep, maar ook echt nog maar net.

Ik zou het bloedonderzoek en de echo geen probleem vinden, maar als er wat gevonden wordt, ga je toch door met de vervolgonderzoeken. En die wil ik niet, ivm risico's en het gebrek aan zekerheid wat je daarna hebt. Want zelfs een chromosoom-afwijking geeft geen garantie op een drama. Wij hebben in ieder geval besloten om het kindje niet te laten weghalen als de kans er nog is dat het misschien toch nog een gezond kindje is. En aangezien we de vervolgstappen niet doen, heeft het weinig zin om de eerste stap wel te zetten.

De 20-weken echo doen we wel. Of dat SEO fo GUO moet worden weet ik nog niet. Maar daarbij kan ik me nog wel voorstellen dat het verstandig is om te weten of je misschien toch in het ziekenhuis moet bevallen en of een kindje misschien direct na de geboorte een ingreepje moet ondergaan (bijv. hazenlip oid)

Geen fijn vooruitzicht voor de rest van je zwangerschap, maar het lijkt me ook vreselijk als je na een bevalling thuis ineens in een gevaarlijke situatie terecht komt. Dan liever in het ziekenhuis!

En stel dat we een pret-echo zouden laten maken, dan zou het toch jammer zijn als er dan iets zichtbaar is wat niet goed is. Dan liever bij de arts...

Wat betreft de GUO: de gynaecoloog vertelde dat het dan geregistreerd wordt. Het is me volslagen onduidelijk wat er dan geregistreerd wordt, en wat daar zo fijn aan is. Weet iemand dat?

Geplaatst

Succes Doortje en Susan morgen bij jullie echo spannend.

Wat fijn dat het met de rest nog steeds goed gaat ik duim echt voor jullie allemaal, het is ook best wel erg spannend.

Ik ben even een weekendje weg geweest dus vandaar even niet actief geweest, misschien daarom ook niet op iedereen gereageerd.

Nieuwe dames welkom en gefeliciteerd.

Ik vindt het nog steeds erg moeilijk om te geloven dat ik zwanger ben ik wacht echt op mijn 1e echo, misschien dat ik het daarna pas echt een beetje ga geloven.

Zijn er meer dames die zo veel last van hun darmen hebben, mijn darmen zijn echt van slag erg veel krampen, ik snap er niks van, ook erg veel last van zuurbranden maar ja hoop dat het er allemaal bij hoort.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ook ik wil me hier graag aanmelden. We zijn deze maand gestart met onze eerste IVF-poging voor een broertje/zusje.

We hebben al een dochter uit een eerdere IVF-poging (4 verse IVF-pogingen en 2x cryo-tp). Zij is nu net 1 jaar.

En gisteren was het 2 weken na de terugplaatsing en had ik dus een positieve zwangerschapstest! Heel onwerkelijk dat het nu dus eigenlijk heel snel is gegaan....

Nu maar hopen dat we komende weken veilig doorkomen.

Daarom kom ik ook maar plaatsnemen op het 12-wekenwachtbankje.

Ik heb al jullie verhalen nog niet kunnen lezen, maar ik kom er vast vanzelf in.

Echo lijstje:

Doortje
13 maart
1e echo

Susan
13 maart
2e echo

Beanie
15
maart
6e echo

Suzi
18 maart
1e echo

Sylvia
18 maart
1e echo

Jacqueline
21 maart
1e echo

Bianca
25 maart
1e echo

Eef
25 maart
1e echo

Nathalie
26 maart
6e echo (vervroegde 20 weken echo/GUO)

Hobbesje
27 maart
1e echo

Beanie
3 april
7e echo (20-weken echo/SEO)

Geplaatst
Ik vind het wel gezellig hoor dat jullie hier nog zitten. Ook vanwege de handige feedback. Thanx voor jullie reactie gisteren op mijn bericht.

Ik vroeg mij nog af, als je geen combitest doet, maar wel de 20-weken echo,kunnen ze dan nog zien of het een kindje met down zou worden? Misschien is down niet het ergste, maar vaak hebben ze ook nog allerlei lichamelijke afwijkingen. Als die wel te zien zouden zijn, dan is heel die combi test niet nodig toch? Ik ben wel eens dat die extra stress dat het oplevert wanneer het verhoogde kans is ( dat is denk ik al snel als je boven de 35 bent..) het mij niet waard is. En als je wel bij de 20-weken echo lichamelijke afwijkingen kan zien, dan kun je dat iig wel uitsluiten. En dan maar vertrouwen op de natuur en wat ons gegund is..

vind het nog steeds moeilijk. Ik probeer vanaaf met mn mannetje nog ff over te hebben...

Verder wens ik jullie een fijne dag. Hoe gaat het met de andere dames? Ik ben snipverkouden en kan gelukkiglater naar mn werk zonder ziek te melden vandaag. Ik spaar mn ziekte dagen een beetje op voor als het echt niet meer gaat later in de zwangerschap..

groetjes.

Hi Susan,

Ja, het blijft lastig... deze beslissing. Ik heb net even zitten kijken op internet, voor de 20-weken echo. Ze kijken daar wel wat dingen na die zouden kunnen duiden op Down, zoals hartafwijkingen (die komen vaak voor bij Down) en de aanwezigheid van een neusbotje. Ik geloof dat er nog meer markers zijn maar zo snel kon ik niks vinden.

Het lastige is dat alleen een vwp of vlokkentest 100% Down kan uitsluiten. Als er kenmerken worden gevonden bij de 20-weken echo dan kun je ws. alsnog een vwp laten doen als je dat zou willen.

Je hebt op zich een punt, ik heb daar nooit zo over nagedacht. Boven de 35 jaar wordt de combinatietest aangeboden, en dan is juist de kans op een afwijking verhoogd... Maar ook vaak de zwangerschap zo waardevol dat de beslissing om deze af te breken te groot is om genomen te moeten worden. Uiteindelijk is de combinatietest een kansberekening. Op de 20-weken echo is meer te zien specifiek van het kindje maar bijv. ongeveer 25-50% van de hartafwijkingen worden gemist. Dus ook een 20-weken echo geeft nog altijd geen garanties.... Zekerheid heb je sowieso pas als je je kindje in je armen hebt! En zelfs dan....

Ik denk dat het verstandig is om er heel goed over te praten en na te denken, of je het wel of niet wilt. Alleen jij en je partner kunnen deze beslissing nemen!

Succes met het nemen van je beslissing!

Groetjes, Beanie

Geplaatst
Hi Susan,

Het lastige is dat alleen een vwp of vlokkentest 100% Down kan uitsluiten. Als er kenmerken worden gevonden bij de 20-weken echo dan kun je ws. alsnog een vwp laten doen als je dat zou willen.

Groetjes, Beanie

Dat klopt niet Beanie, ze kunnen tegenwoordig ook via het bloed van de moeder - dus absoluut non-invasief, dus veilig - met 99,1% zekerheid bepalen of sprake is van trisomie 21, 18 of 13. 21 is nog het minst erg, 18 en 13 zijn bijna nooit met het leven verenigbaar. Je hebt binnen twee weken de uitslag, inclusief het geslacht. Dit bloedonderzoek wordt nog niet in NL uitgevoerd, maar wel in de VS en Duitsland (zie http://www.life.code.xx.com. - de puntjes na de e's heb ik ingevoegd, om niet hier naartoe gelinkt te worden als men het intikt in Google) Groot nadeel is dat het onderzoek erg prijzig is en dat het (nog) niet wordt vergoed.

Omdat ik het onderzoek over anderhalve week - via een van de academische ziekenhuizen die dat aanbiedt als service - in de VS ga laten verrichten ontving ik bij de patiëntinformatie toevallig deze gegevens: De gevoeligheid van de combinatietest is 80-90% (dus 8 tot 9 van de gevallen van trisomie 21 wordt ontdekt) en bij de 20-weken echo wordt in 70% van de gevallen van trisomie 21 geen afwijkingen gezien. Er is dus nogal wat kans dat er het een en ander wordt gemist. Geen probleem naruurlijk als je het niet wilt weten, iedereen is daar anders in, maar ik wil alles weten, om me te kunnen voorbereiden, dus ik wil graag zo veel mogelijk duidelijkheid :-)

Vrouwen die in aanmerking komen om deel te nemen zijn o.a. vrouwen die zullen afzien van een invasieve ingreep zoals een vruchtwaterpunctie of een vlokkentest, bijvoorbeeld omdat zij zwanger zijn na IVF of eerder miskramen hebben gehad.

Ik ben er absoluut niet tegen als vrouwen ervoor kiezen niets te laten onderzoeken, ik snap dat heel goed! Ik wil met dit bericht alleen maar de informatie volledig maken. Je kán dus wel op een veilige manier meer zekerheid krijgen zonder vruchtwaterpunctie of vlokkentest, je moet er alleen diep, heel diep voor in de buidel tasten.

Geplaatst

***Ik breek even in**

aangaande bloedonderzoek in VS en of Duitsland. Wij hebben wel een vlokkentest laten doen na een slechte uitslag combitest, 1op 25 en 1 op 30 op trisomie 13 en 18 en 1 op160 trisomie 21( ondanks dat wij een donor hadden van 22 jaar en dus niet mijn leeftijd van 45 is gebruikt). Onze gyn in het UMC gaf aan dat de bloedtest alleen op trisomie 21 een bijna 100% zekerheid geeft en op de andere 2 dus niet. Wij hebben naast de vlokkentets ook bloedonderzoek gedaan in het UMC,maar dan ivm onderzoek die UMC doet naar de betrouwbaarheid van de bloedtest.

Volgens het UMC laat het bedrijf( wat een commercieel bedrijf is) wat de bloedtesten doet in duitsland en VS de cijfers beter lijken dan het werkelijk is.

Tja het is maar wie je moet geloven. In NL lopen ze op veel gebieden qua fertiliteit en vruchtbaarheidsbehandelingen achter...dus wat nou waar is?

*** breek weer uit***

Geplaatst

Kijk, zo leer ik weer een heleboel. Floor, die cijfers die het L.UMC noemt ken ik niet, het onderzoek uiteraard wel maar (zoals jij weet) kwam ik daarvoor sowieso niet in aanmerking.

Susan, om precies te zijn was er voor mij in mijn overweging nog een punt. Ik wilde eigenlijk gaan voor het door Floor genoemde bloedonderzoek en heb daarvoor contact opgenomen met de betreffende prof in het L.UMC. Op zich kwam ik aanmerking voor dit onderzoek gezien mijn voorgeschiedenis maar aangezien mijn zwangerschap als tweelingzwangerschap is begonnen (eentje heeft het in heel vroeg stadium niet gered, alleen op de eerste en tweede echo was een leeg tweede vruchtzakje te zien, nu niet meer) kwam ik niet in aanmerking voor dit onderzoek. Om die reden heb ik het goed overlegd met de gynaecoloog, ook omdat bij een eventuele combinatietest dit een extra afwijking zou geven in het bloedonderzoek. Dit kan natuurlijk twee kanten op, de kans kan 'slechter' uitvallen, de kans kan 'beter' uitvallen. Om deze onzekerheid niet ook nog eens te moeten handelen, was dit al met al reden genoeg om van de combinatietest af te zien. De kans dat afwijkingen niet worden gezien op de 20-weken echo nemen we voor lief. Daarbij, je kunt nooit van te voren alles weten. De combinatietest kan goed zijn, een vwp of vlokkentest kan goed zijn op de onderzochte afwijkingen, de 20-weken echo kan goed zijn en toch kan er bij de geboorte van alles mis blijken te zijn... Wij doen dus geen extra onderzoek behalve dan de 20-weken echo en kunnen verder alleen maar hopen dat we een gezond kindje krijgen. Maar laten we wel wezen: de kans dat het allemaal goed is is altijd nog veel groter dan dat er iets of van alles mis is. Laten we maar van het positieve uitgaan!

Sas, als jij van te voren (achteraf gezien) had geweten dat jouw uitslag van de combinatietest zo slecht zou zijn, had je er dan liever van afgezien? Of ben je achteraf wel blij dat je nu weet wat je weet? (Dit uit nieuwsgierigheid, je hoeft niet te antwoorden hoor!)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden