Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@roxanne wij hebben ook een zwarte stokke explory maar wij

hebben hem toen via mp gekocht. nog helemaal netjes

en maar voor 1kindje gebruikt. zo hebben we bij me dochter

ook alle meubels bij elkaar gezocht met 11 weken hadden we alles

al hihi. bij deze baby moeten we ook meubels omdat senna vooelopig

nog wel in der ledikant slaapt. ik wil misschien de meubels

van fam over nemen maar dat moet ik nog even overleggen.

en anders ga ik weer via mp kijken

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@ Dames

zoooo, gebeld naar het ziekenhuis en mag nu officieel juichen, ben zwanger!! 21 september de eerste echo!! Maar eerst lekker op vakantie 10 september....

Gefeliciteeerd wat lekker zeg!! Geniet van je vakantie..

@Sky.. ik ben niet zo huiverig met tweedehands kopen.. maar ja misschien is het wel een idee..

Ik ben vanochtend gebeld door de echoscopiste door omstandigheden bij haar, vroeg ze of de echo

verzet kon worden.. of later of vandaag.. ik zeg nou doe maar vandaag.. dus om 15;45 mag ik

weer naar onze kleine ukke puk kijken..

Had liever nog twee dagen gewacht want dan is hij weer twee dagen groter.. maar ja kon niet anders..

Ben benieuwd wanneer de afspraak is voor de volgende echo.. misschien nog maar 1tje? Ohhh blehhh

daar hou ik niet van maar ik ga een angelssounds apparaat bestellen zodat ik zelf de hartslag kan horen..

Nou nu weer lekker zenuwen hebben voor de echo..

@Hobbesje.. ja ik weet het hoor ik had ook na drie weken pas een echo.. maar dat duurt zooo lang. Maar jij hebt

best wel wat afleiding zie ik twee knappe kerels rond lopen... :)

Groetjes

Geplaatst

@Rox wat krijg jij veel echo's, zeg. Wel prettig. Ik kan haast niet wachten op de eerste echo, maar ben wel zo enorm blij. Ik loop met een grote smile op mijn gezicht, maar kan het nog aan niemand vertellen... das wel lastig.. Gelukkig hb ik mijn forum vriendinnetjes hierzo, die ik kan lastigvallen.. hihihihi

Liefs

Geplaatst
@sometimes: tjonge 23 jaar geleden.........al even geleden. Ervaar je de zwangerschap anders nu???

Ikzelf word 40 en ik vind dat deze zwangerschap veel van mijn lichaam vraagt.

Ik voel dr nog helemaal niets van, gelukkig. Maar aan de andere kant ook gek. Zou nu graag misselijk zijn, dan wordt het weer een beetje echter ... hihihih

idioot he..

Geplaatst

Nou Sometimes doe maar lekker hier vertellen hoor.. af en toe is het zo stil op het forum.. :)

Ja ik krijg veel echo's mede ook omdat ik een bloeding in deze zwangerschap heb gehad.. met 5 weken en 3 dagen..

En omdat ik dus dan dubbel loop en mijn behandelcentrum waar ik 1 echo heb gehad, en het ziekenhuis..

Maar nu zijn voorlopig de echo's niet gepland.. as maandag gesprek met de gyn.. en dan zal er nog een 12 weken

echo gepland worden.. en dan hoop ik dat ik cadeaubonnen krijg voor het echo centrum in Domburg :).. Kan ik

lekker veel naar hem kijken ...

Voor nu voel ik me redelijk .. maar wat wel een bijwerking is van die pil .. is dat ik er hoofdpijn van krijg.. maar

ja beter hoofdpijn dan misselijkheid zal ik maar denken..

Ik ga nu koken.. manlief is weer laat thuis dus we eten iets later..

Groetjes

[ATTACH=CONFIG]4503[/ATTACH]

Geplaatst

Mooie echo's! Fijn dat je nu wat vaker mag kijken - van zo'n bloeding wordt je niet zekerder.

Hier heb ik idd wel afleiding: waarvan de oudste gelukkig het grootste deel van de week op school zit, kan ik 's middags met de kleine man mee naar bed (leuk die utrogestan: maar als ik ze netjes in wil leveren moet ik er voor mijn doen te lang voor opblijven en dan blijf ik moe...).

En Sometimes: heel herkenbaar! Vandaag ben ik niet zo misselijk en dan ga je meteen weer twijfelen... gelukkig ben ik wel moe en heb ik ook al het idee dat ik cupmaten aan het groeien ben ;) . Over 2 weken bruiloft: mag van tevoren mijn jurkje nog wel eens passen, ben bang dat hij bovenaan te strak gaat zitten :D.

Geplaatst
Mooie echo's! Fijn dat je nu wat vaker mag kijken - van zo'n bloeding wordt je niet zekerder.

Hier heb ik idd wel afleiding: waarvan de oudste gelukkig het grootste deel van de week op school zit, kan ik 's middags met de kleine man mee naar bed (leuk die utrogestan: maar als ik ze netjes in wil leveren moet ik er voor mijn doen te lang voor opblijven en dan blijf ik moe...).

En Sometimes: heel herkenbaar! Vandaag ben ik niet zo misselijk en dan ga je meteen weer twijfelen... gelukkig ben ik wel moe en heb ik ook al het idee dat ik cupmaten aan het groeien ben ;) . Over 2 weken bruiloft: mag van tevoren mijn jurkje nog wel eens passen, ben bang dat hij bovenaan te strak gaat zitten :D.

Ja zeker fijn hoor.. die bloeding had achter wegen mogen blijven maar helaas die is geweest.. maar het is gewoon nog goed!! Zo bijzonder.. zo raar...

Lekker zeg over twee weken trouwen :).. ik ben hobby fotograaf.. en ik moet zeggen heb maar 1 korte bruiloft in September zo raar zo'n mooie maand om te trouwen..

Groetjes

Geplaatst

Het is van vrienden van ons. Vorig jaar een stel in augustus, maar die hadden wel pech met het weer. Ze hebben tussen de buien door foto's moeten maken.

Gelukkig hoeven wij alleen maar feest te vieren, dus wij hebben een makkelijke en leuke dag. Hoop dat het mooi weer is - ze trouwen op een kasteel (hebben wij ook gedaan en het ziet er allemaal veel leuker uit als het zonnetje schijnt). Denk dat ik maar voorstel om te rijden (scheelt weer gevraag ;) ).

Geplaatst
Nou Sometimes doe maar lekker hier vertellen hoor.. af en toe is het zo stil op het forum.. :)

Ja ik krijg veel echo's mede ook omdat ik een bloeding in deze zwangerschap heb gehad.. met 5 weken en 3 dagen..

En omdat ik dus dan dubbel loop en mijn behandelcentrum waar ik 1 echo heb gehad, en het ziekenhuis..

Maar nu zijn voorlopig de echo's niet gepland.. as maandag gesprek met de gyn.. en dan zal er nog een 12 weken

echo gepland worden.. en dan hoop ik dat ik cadeaubonnen krijg voor het echo centrum in Domburg :).. Kan ik

lekker veel naar hem kijken ...

Voor nu voel ik me redelijk .. maar wat wel een bijwerking is van die pil .. is dat ik er hoofdpijn van krijg.. maar

ja beter hoofdpijn dan misselijkheid zal ik maar denken..

Ik ga nu koken.. manlief is weer laat thuis dus we eten iets later..

Groetjes

[ATTACH=CONFIG]4503[/ATTACH]

Oooooh, die echootjes, wat enorm lief...

Sorry hoor, dat is zooo gaaf..

Geplaatst

Hobbesje, Hihihi grappig meis. ik ben gegroeid van cup D, naar cup F.. Pffff.

Overmorgen hb ik een bruiloft en ik moet kijken wat ik aan kan. Ik ben 5 kilo aangekomen tijdens de hormoonkuur en mijn boobs zijn nu explosief gegroeid. ;) en iknweet dat dat wss nog erger wordt. Hihihihi was vorige keer ook.

Gebruik jij nog steeds de utrogestan? Ik moest het maar tot dag 12, maar ik hb het tot vandaag gebruikt. Tis ook bijna op, ik hb nog maar 10 bolletjes. Tot hoelang moet jij het dan gebruiken?

Geplaatst

Jaaa lief hé .. maar dat filmpje is nog geweldiger .. ik zal eens kijken of ik het op youtube kan zetten..

Maar dat vraag ik eerst even aan de man, zodat ik zeker weet dat het niet zichtbaar is voor anderen :)

Ik ga zo naar een inboedelverkoop, de Wouwse Tol van der Valk is weg en dat staat allemaal bij de van der Valk in Goes..

Dus ik ga gewoon zo eens even neuzen kijken of er nog leuke decoratie is..

Vandaag op tijd de pil ingenomen dus ik voel me goed!! Sta sinds vanochtend ook weer op wacht dus hopelijk of snel

een gezin of dat het nog heel lang duurt haha...

Wel heb ik weer van die vreemde dromen, echt te bizar gewoon.. lekker hoor hormonen :)

Wel vreemd dat sommige vrouwen tot na de tp de bollen moet blijven nemen, ik moet tot 11 weken zwangerschap

de bollen in blijven brengen en 2 tabletten estradiol.

Fijne dag lady's

Geplaatst

Ik moet utrogestan en progynova gebruiken tot ik 12 weken zwanger ben. Dat is omdat er geen pregnyl (eisprong) is geweest en dan weet je lijf niet dat het die hormonen zelf aan moet maken. Dat doen je eierstokken normaal gesproken (het deel dat achterblijft) en dat is er nu niet. Maar ach, als dat alles is...

En oh Sometimes: wat ben jij al in cupmaeten gegroeid! Ik weet niet hoeveel ik gegroeid ben: had nl. al een meegroei-bh aan (dat was de enige die me hier pastte van de hema en had geen zin om verder te gaan zoeken). Ik groei iig van boven, maar gelukkig gaat de weegschaal nog steeds langzaam ietsje terug (vakantiekilo's).

Geplaatst

*Breek even in*

Met een vraagje voor Hobbesje, los van het zwanger zijn en/of de behandelingen:

Ik heb tijdens de behandeling van Iza meegeschreven op het wachtbankje februari 2010, daar zat jij toch ook op, niet?

Nu ik met de behandelingen bezig ben voor het brusje, wil ik graag nog eens die berichtjes terug lezen! Lezen hoe het mij toen verging, hoe ik het toen ervaarde (beetje nostalgie).Maarrr...vind dat nergens meer terug! Wèl de wachtbankjes van februari 2009 en 2011. Ook de wachtbankjes van januari 2010 en maart 2010 zijn er nog, maar nergens die van februari 2010!! Er is wel een rubriekje 'testen in februari', dat is effectief een soort wachtbankje van 2010, maar niet datgene waar wij schreven... Raar!

Ik heb het ook al aan moderator Jheroen gevraagd, maar die kan mij enkel zeggen dat er eens enkele topics zijn samengevoegd. Grr... dan is het zoeken in een hooiberg natuurlijk! Nu vroeg ik mij af of jij nog weet hoe dat bankje juist heette? En weet jij waar dat te vinden is?

Bedankt alvast voor je reactie en heeeel veel succes met je zwangerschap! Geniet ervan hè meid!!! Knuf X

En dan nog voor alle mama's in spé hier: heeeeeeel veel succes!!! Dat jullie maar snel die 12 weken voorbij zijn!!! En ik hoop dat ik er snel bij mag komen zitten (heb morgen TP)! X

*Breekt uit*

Geplaatst

Pfff gisteren bijna een hartaanval gehad, ik had geplast en had daarna de utrogestan bolletjes ingedaan.. zie ik bij de

huls wat donkerrood/bruin.. dus ik een wc papiertje pakken.. ja hoor oud bloed..

Het zweet brak me uit, me hart ging sneller kloppen.. daarna me man geroepen en die riep gelijk geen zorgen maken..

dat is misschien van die hematoom.. en het kan dat je wat bloed verliest toch.. je hebt geen buikpijn, het is

geen helderrood bloed.. hij was heel positief..

Maar man man man.. ik schrok me gelijk weer helemaal..

Nou ja toch maar proberen te gaan slapen, in die keer was ik wel al 2 x naar het toilet geweest toen was er niks meer

te zien.. alleen vanochtend nog een streepje in mijn maandverband opgedroogd oud bloed..

Het maakt me zo onzeker.. wie heeft hier ook wel eens mee te maken gehad?

En zo vreemd vorige keer had ik een echo gehad op dinsdag kreeg ik woensdag die bloeding met helderrood bloedverlies,

nu had ik dinsdag ook een echo gehad wel eens waar nu op de buik en kreeg ik weer een bloeding op woensdag??

Een ongeruste Roxanne

Geplaatst

Oh nee Roxanne, wat vervelend!! Hoe was je echo?

Hier vandaag de intake van MvM en gelukkig was de test positief - zat hem toch te knijpen... Weliswaar een minder dik streepje dan bij Mikai, maar het is ook 3 dagen eerder dit keer. De kannen staan klaar (nu nog een geschikt plekje vinden zodat mijn oudste niet te veel gaat vragen).

Geplaatst

Zucht.. wat een vermoeiende en slopende dag..

Even met het goede nieuws beginnen: met de beeb is alles goed.. dit keer hem heel mooi gezien (echo apparatuur bij gyn veel beter)

Het hartje gaat als een trein.. dus dat is allemaal goed!!

Alleen nu was het volgende probleem; ik had last van mijn borst (bij mijn hart) .. dit had ik gisteren ook even ervaren.. en toen ik op

de bank lag en ze zei alles is goed.. kreeg ik het weer.. enorme druk op mijn borst..

Ze vertrouwde het niet en wilde me voor de zekerheid doorsturen naar de cardioloog wel vandaag nog, dus na de goede echo.

Op naar de cardioloog daar heb ik een ECG gehad, en mijn bloeddruk werd gemeten.. 160/80, bovendruk iets te hoog maar dit

moest de gyn oplossen as maandag.

Hart was helemaal goed, wel last van mijn borstspier, waarschijnlijk of overbelast (geen idee hoe), of ontstoken.. nu goed de spieren

loshouden en warmen..

Mocht de pijn aanhouden dan naar de orthopeed.. blegh.. laten we hopen dat het zo snel mogelijk over is..

Dus al met al 2 uur in het ziekenhuis gezeten.. alleen.. bah dan voel je je wel klote hoor als je op niemand terug kan vallen.. maar

heb regelmatig contact gehad met de man..

Nu zometeen een shoot en dan rust.. ga ik weer lekker douchen.. en dan op bed tv kijken..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden